abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197995628
quote:
15s.gif Op zondag 14 februari 2021 08:18 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik hoop het niet, zeg. Ik blijf het een naar gezicht vinden.
Is nu normaal. ^O^
pi_197995632
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2021 09:16 schreef hooibaal het volgende:
Dit is dan de dank voor het versoepelen van maatregelen voor jongeren:
[..]

NOS

Meteen weer terugdraaien.
Ik denk dat jij vooral geen beleidsmaker moet worden..

Leest een nieuwsartikel over illegaal feest en roept gelijk maatregelen terug draaien..
Beetje kortzichtig en niet erg genuanceerd of wel? de groep jongeren zijn wat paar miljoen mensen?

Ben jij zo iemand die straks een nieuwsartikel leest dat een 80 jarige vrouw 5 flessen jenever heeft gejat, dan roept.. kijk nou al die oma's en ouderen, allemaal zuiplappen en dieven.. allemaal opsluiten
pi_197995651
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2021 07:49 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

The median age in Tanzania is 18.0 years.
Hoeveel jongeren liggen op de IC?
En dan nog kan je je blijkbaar niet permitteren om het virus simpelweg te negeren:

https://amp-nos-nl.cdn.am(...)nos.nl%2Fl%2F2368218

Landen zonder serieuze coronabeperkingen zijn doorgaans arme landen, waar een staatsinfuus voor ondernemers gewoon geen optie is. En men dus maar noodgedwongen gewoon aan het werk gaat.

Overigens lagen de stranden hier ook vol afgelopen zomer, om nog maar te zwijgen over de schaatsgekkies nu dus zo interessant is een druk strand in Brazilië ook weer niet
blablablabla
pi_197995673
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2021 09:32 schreef Elan het volgende:

[..]

En dan nog kan je je blijkbaar niet permitteren om het virus simpelweg te negeren:

Landen zonder serieuze coronabeperkingen zijn doorgaans arme landen, waar een staatsinfuus voor ondernemers gewoon geen optie is. En men dus maar noodgedwongen gewoon aan het werk gaat.

Overigens lagen de stranden hier ook vol afgelopen zomer, om nog maar te zwijgen over de schaatsgekkies nu dus zo interessant is een druk strand in Brazilië ook weer niet
Als je land bijna enkel uit jonge mensen bestaat hoef je ook weinig te doen, dan heb je ook geen staatsinfuus nodig.

Statistiekje van Zwitserland.
https://www.statista.com/(...)0%2D79%20age%20group.

As of February 2021, patients aged 80 years and older have been hospitalized most often due to being infected with the virus, followed by the 70-79 age group.

2% is onder de 20. 338 opnames van de 514.000 positief geteste mensen.
Dat is 0,06% van de geteste besmettingen, niet eens van alle besmetting want die ligt nog hoger, miljoen+.
En dit zijn niet eens de ernstige IC opnames.

[ Bericht 20% gewijzigd door Jed1Gam op 14-02-2021 09:46:38 ]
pi_197995686
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2021 09:30 schreef Abyss33 het volgende:

[..]

Ik denk dat jij vooral geen beleidsmaker moet worden..

Leest een nieuwsartikel over illegaal feest en roept gelijk maatregelen terug draaien..
Beetje kortzichtig en niet erg genuanceerd of wel? de groep jongeren zijn wat paar miljoen mensen?

Ben jij zo iemand die straks een nieuwsartikel leest dat een 80 jarige vrouw 5 flessen jenever heeft gejat, dan roept.. kijk nou al die oma's en ouderen, allemaal zuiplappen en dieven.. allemaal opsluiten
Nee joh, hooibaal is de nationale topictroll, welkom terug hooibaal!
pi_197995690
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2021 09:32 schreef Elan het volgende:

[..]

"schaatsgekkies"

iedereen is tegenwoordig al snel een gekkie..

Mensen die een jaar lang thuis hebben gezeten door lockdowns. en weet ik wat. Die even samen erop uit gaan om lekker fris in de buitenlucht te genieten van het schaatsen dat al jaren niet meer kon..

Zijn dus gekkies... Want gekker moet het niet worden he..
pi_197995727
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 17:15 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik vond dit artikel behoorlijk ontluisterend: Zo raakte Nederland achterop bij het vaccineren

De vraag is of onze vaccinatiesnelheid samenhangt met ons startpunt: later starten om het daarna sneller te kunnen doen. Als dat niet zo is, dan is die late start vooral pijnlijk. En ik kan me voorstellen dat de duur van de opstartfase variabel is: het ene land kan sneller benodigde aanpassingen maken dan het andere. Onze logheid door het poldermodel is begrijpelijk fel bekritiseerd de laatste tijd. Al blijf ik zelf wel fan van het polderen.
In een vredige, normale situatie is polderen een prachtig model. Maar in tijden van crisis niet echt.
pi_197995755
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2021 09:40 schreef theunderdog het volgende:

[..]

In een vredige, normale situatie is polderen een prachtig model. Maar in tijden van crisis niet echt.
Mwah, ik weet het niet. Je moet ook na een crisis weer met elkaar verder, dat wordt nogal eens vergeten.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_197995792
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 18:08 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Er is sowieso iets aan het handje. Snap echt niet dat Koopmans e.d. zich hier amper écht druk om maken. Enige wat er uit komt is: "Ja, misschien was het politiek, maar laten we niet speculeren" en daar blijft het dan vervolgens bij. Je moet er keihard op hameren en als je het niet krijgt gewoon weer naar huis gaan en als WHO de hele boel internationaal veroordelen. Zeggen van dat China geen open kaart speelt en de onderzoekers niet goed onderzoek kon laten doen.
Vreemde tactiek van China ook. Waarom niet gewoon open kaart spelen??
pi_197995853
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2021 09:47 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Vreemde tactiek van China ook. Waarom niet gewoon open kaart spelen??
China en open kaart. :')
pi_197995870
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2021 09:43 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Mwah, ik weet het niet. Je moet ook na een crisis weer met elkaar verder, dat wordt nogal eens vergeten.
Daarom heb ik het ook over 'tijdens'. Een crisis vraagt om snel en efficiënt beleid. Niet om debat nummer 140.
pi_197995910
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2021 09:56 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Daarom heb ik het ook over 'tijdens'. Een crisis vraagt om snel en efficiënt beleid. Niet om debat nummer 140.
Alsof wat er tijdens een crisis gebeurt geen invloed heeft op wat erna komt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_197995923
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2021 09:59 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Alsof wat er tijdens een crisis gebeurt geen invloed heeft op wat erna komt.
Tijdelijk wel, ja. Maar we zitten nu eenmaal in een crisis. Blijven polderen en daarmee ook erg langzaam en foutief vaccineren, heeft nog veel grotere gevolgen.
  zondag 14 februari 2021 @ 10:03:55 #239
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_197995953
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2021 10:00 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Tijdelijk wel, ja. Maar we zitten nu eenmaal in een crisis. Blijven polderen en daarmee ook erg langzaam en foutief vaccineren, heeft nog veel grotere gevolgen.
Dat.
In tijden van oorlog en nood/crisis heb je als land sterke en daadkrachtige leiders nodig.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_197996228
Het enige dat nodig is is dat Hugo er uit geschopt wordt en er iemand in de plaats voor komt die gewoon keihard nee zegt tegen lobbygroepjes en zijn opdracht uitvoert: mensen vaccineren die het meeste kans hebben om een ziekenhuisbed bezet te houden. Dat is de enige manier om snel uit de crisis te komen, daarna kunnen we wel weer verder polderen.
pi_197996318
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2021 01:49 schreef leolinedance het volgende:
Huisartsenposten overbelast door ongelukken op het ijs

https://www.telegraaf.nl/(...)ngelukken-op-het-ijs

Waarom is schaatsen niet verboden, en was vuurwerk afsteken met oud en nieuw dat wel?
Dat vuurwerkverbod had een hele andere doelstelling dan corona / druk op de zorg bestrijding.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  Moderator zondag 14 februari 2021 @ 10:34:10 #242
236264 crew  capricia
pi_197996342
In DL maken ze zich op voor een sober Pasen:

quote:
Coronanieuws zondag: Michael Kretschmer sluit paasvakantie in Duitsland uit

+++ Corona nieuws +++
Kretschmer sluit paasvakantie in Duitsland uit
De Saksische premier ziet geen kans voor paastoerisme.

De Saksische premier Michael Kretschmer ( CDU ) heeft duidelijk de paasvakantie in Duitsland en restaurantbezoeken afgewezen. 'Ik ben voor het spreken van waarheden. Helaas kan er dit jaar geen paasvakantie zijn in Duitsland ”, aldus Kretschmer van“ Bild am Sonntag ”. »Te veel mobiliteit, bijvoorbeeld door reizen en toerisme in april, is gif. We zouden alles vernietigen wat we sinds half december hebben bereikt ”, zei de premier.

Een voortijdige "terugkeer naar de normale toestand zoals in de herfst" leidt tot een "explosie van het aantal besmettingen zoals in november en december. Het resultaat zou in het voorjaar een harde lockdown zijn. Dat moeten we absoluut vermijden. ”Het losmaken moet zorgvuldig en stap voor stap gebeuren, zei Kretschmer. »Ook restaurants en hotels in Saksen zullen tijdens Pasen gesloten moeten zijn. De voorstellingen in operahuizen en theaters kunnen op zijn vroegst na Pasen worden hervat. "
https://www.spiegel.de/wi(...)3e-b3ef-406506523c4c
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_197996347
quote:
[..]

NOS

Help me even, welke maatregelen zijn onlangs versoepeld voor jongeren dan? :? Ik noem het nou niet echt een versoepeling dat Rutte met jongeren in gesprek zou gaan.
  zondag 14 februari 2021 @ 10:35:33 #244
168739 Red_85
'echt wel'
pi_197996371
quote:
1s.gif Op zondag 14 februari 2021 10:03 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Dat.
In tijden van oorlog en nood/crisis heb je als land sterke en daadkrachtige leiders nodig.
Met een strategie en plan
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zondag 14 februari 2021 @ 10:36:21 #245
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_197996386
quote:
10s.gif Op zondag 14 februari 2021 10:34 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Help me even, welke maatregelen zijn onlangs versoepeld voor jongeren dan? :? Ik noem het nou niet echt een versoepeling dat Rutte met jongeren in gesprek zou gaan.
Misschien bedoelt hij de basisschoolkinderen die weer naar school mogen.

Ze beginnen ook steeds jonger met feesten.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  zondag 14 februari 2021 @ 10:36:40 #246
168739 Red_85
'echt wel'
pi_197996391
quote:
10s.gif Op zondag 14 februari 2021 10:34 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Hooibaal wil ook even wat zeggen joh,.. laat 'm maar ;)
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_197996417
quote:
[..]

NOS

Welke versoepelingen? :D
Go hard or go home
pi_197996424
quote:
Een groep van lockdown-sceptische parlementsleden heeft de Britse premier Boris Johnson laten weten dat de coronabeperkingen in het land eind april volledig moeten zijn opgeheven, meldt Sky News. Volgens de Britse nieuwszender heeft de covidherstelgroep CRG aan Johnson geschreven dat er 'geen rechtvaardiging' zal zijn om de beperkingen voort te zetten zodra alle 50-plussers zijn ingeënt.

Van meer dan zestig parlementsleden uit Johnsons eigen conservatieve partij wordt aangenomen dat ze de brief hebben gesteund. Daarin wordt gesteld dat de premier zich moet houden aan een tijdschema voor het beëindigen van de lockdown, aldus Sky. De CRG beschreef de heropening van de Engelse scholen op 8 maart als een 'nationale prioriteit', en zei dat kroegen en restaurants tegen Pasen op een coronaveilige manier moeten kunnen openen.

,,Covid is een ernstige ziekte en we moeten die onder controle houden. Net als corona veroorzaken lockdowns en beperkingen echter enorme sociale en gezondheidsschade en hebben ze een enorme impact op het levensonderhoud van mensen", schrijft de groep. ,,Het vaccin geeft ons immuniteit tegen Covid, maar het moet ons ook permanente immuniteit geven tegen Covid-gerelateerde lockdowns en beperkingen."
https://www.ad.nl/binnenl(...)e-feestjes~a7bf9b8a/

Lijkt mij heerlijk als wij eens aan zulke vooruitzichten kunnen gaan denken.
pi_197996449
quote:
9s.gif Op zondag 14 februari 2021 10:36 schreef MichaelScott het volgende:

[..]

Misschien bedoelt hij de basisschoolkinderen die weer naar school mogen.

Ze beginnen ook steeds jonger met feesten.
Wat een rapalje, die feestende basisschool kinderen inderdaad. Hoe durven ze.
  zondag 14 februari 2021 @ 10:40:43 #250
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_197996454
quote:
1s.gif Op zondag 14 februari 2021 10:38 schreef Noek het volgende:

[..]

Welke versoepelingen? :D
https://www.trouw.nl/poli(...)r-jongeren~b41a6c03/
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties