abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 13 februari 2021 @ 17:34:38 #102
487228 Draak31
Een jonge frisse vent
pi_197985394
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 17:27 schreef galantis het volgende:

[..]

40 procent :{ Wat is daar misgegaan.. En dan zeuren we hier over een paar wappies. Kijken of Frankrijk er met de botte bijl in wil gaan en 40 procent van de mensen daar niet meer naar de kroeg mogen :Y
Alsof kroegbazen dat actief gaan controleren.

[ Bericht 2% gewijzigd door miss_sly op 13-02-2021 17:38:42 ]
  zaterdag 13 februari 2021 @ 17:35:48 #103
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_197985418
Was/is vandaag wel een topdag. Heerlijk geschaatst en gezellige muzikale drukte van mensen. Best wel gemist.
Gelukkig geen handhavende BOA gezien, die had zo zijn jaarsalaris kunnen verbonnen. De BOA die ik ken, had daar geen opdracht en had het zelf ook weer's naar de zin. Natuurlijk houden we ons aan de onderdrukking door geen groepen te vormen anders dan dat die elkaar "toevallig" weer tegenkwamen.

[ Bericht 6% gewijzigd door miss_sly op 13-02-2021 17:38:59 ]
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_197985474
quote:
10s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 17:34 schreef Draak31 het volgende:

[..]

Alsof kroegbazen dat actief gaan controleren.
Nee natuurlijk niet. Ik ben ook faliekant tegen wat voor plicht dan ook, maar wilde alleen maar even duidelijk maken dat absurde ideeën over zo'n toegangsbewijs - die tegenwoordig nogal fanatiek worden geopperd - een 'oplossing' van niks is.

[ Bericht 2% gewijzigd door miss_sly op 13-02-2021 17:40:50 ]
I'll give you something to do
pi_197985489
quote:
6s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 17:35 schreef Vallon het volgende:
Was/is vandaag wel een topdag. Heerlijk geschaatst en gezellige muzikale drukte van mensen. Best wel gemist.
Gelukkig geen handhavende BOA gezien, die had zo zijn jaarsalaris kunnen verbonnen. De BOA die ik ken, had daar geen opdracht en had het zelf ook weer's naar de zin. Natuurlijk houden we ons aan de onderdrukking door geen groepen te vormen anders dan dat die elkaar "toevallig" weer tegenkwamen.

Fijn dat het weer kon vandaag. De mensen die bang zijn moeten maar binnen blijven.
pi_197985517
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 17:40 schreef mir1986 het volgende:

[..]

Fijn dat het weer kon vandaag. De mensen die bang zijn moeten maar binnen blijven.
Wat een dooddoeners gooi jij er uit zeg.
pi_197985519
quote:

Verbonnen :D _O_
Vandaag ook wezen schaatsen trouwens. Naast genieten van het prachtweer even een paar uurtjes niet worden herinnerd aan corona, wat een verademing.
I'll give you something to do
  zaterdag 13 februari 2021 @ 17:44:09 #108
487228 Draak31
Een jonge frisse vent
pi_197985550
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 17:40 schreef mir1986 het volgende:

[..]

Jij snapt het. Mensen die vrijheid inleveren omdat ze bang zijn mogen wat mij betreft ook uit de IC's geweerd worden. Parasitair volk.
pi_197985561
De zoveelste teleurstelling in deze pandemie is toch wel the click & collect van de Action.
Ik kom dit jaar ook niet meer te boven.
Go hard or go home
pi_197985613
Vandaag ook nog geschaatst. Niemand die zich druk maakte om de anderhalve meter. Slechts één halve zool met een mondkapje gezien. :)
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  zaterdag 13 februari 2021 @ 17:49:46 #111
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_197985649
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 17:32 schreef Abyss33 het volgende:
Ben je een wappie als je past voor dit corona vaccin?
Doorgaans wel of tenminste iemand die medeverantwoordelijk is te houden voor al het leed en de doden die dan zouden ontstaan.
//--//
Discussies over vaccinatie verworden al gauw tot een soort (mis)kenning van een aanbeden geloof dat voorstanders al te graag willen opleggen omdat zijzelf dat enige juiste keuze beschouwen. Een keuze die alleen waarheid kan zijn als iedereen daarin meedoet.

Omgekeerd, ben ik voorstander dat vooral mensen zich vaccineren die daar een reden toe hebben en dat mag in mijn denken ook omdat iemand dat zelf wenst. Ik haak alleen af wanneer ik die overtuiging moet worden meegesleept om daarmee als draagvlak te dienen.
pi_197985661
Ik ga gelijk op m'n muil dus ben niet wezen schaatsen. Die kou mag snel weg van mij. Ik wacht op de kroegen in de lente!
pi_197985956
quote:
China weigerde ruwe data over eerste besmetting aan WHO-team te geven

China wilde niet de ruwe gegevens over de eerste besmetting met het coronavirus in Wuhan aan de onderzoeksgroep van de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) geven. Dat zei Dominic Dwyer, een Australische hoogleraar infectieziekten in een interview met persbureau Reuters. Hij maakte onderdeel uit van het wetenschappelijke team van de WHO dat twee weken lang onderzoek in China deed naar de oorsprong en verspreiding van het virus. Het ontbreken van de ruwe data bemoeilijkt dit.

Het onderzoeksteam had de ruwe data van 174 eerste bekende coronagevallen in China opgevraagd, maar kreeg volgens Dwyer alleen een samenvatting van de gegevens. Zulke data zouden details bevatten die belangrijk zijn voor onderzoek bij virusuitbraken, bijvoorbeeld over welke vragen individuele patiënten kregen rondom de diagnose en het ziekteverloop en welke antwoorden zij gaven. Volgens Dwyer zijn deze gegevens belangrijk om de uitbraak te reconstrueren, omdat slechts de helft van die 174 besmette mensen op de Huanan-markt was geweest. Op die markt sprong het virus mogelijk voor het eerst van dier op mens.

Het WHO-team zou herhaaldelijk gevraagd hebben om deze gegevens, maar ze niet hebben gekregen. De reden daarachter is onduidelijk volgens Dwyer. "Misschien is het politiek, was er geen tijd voor of is het moeilijk [de data te geven]", aldus Dwyer. "Maar dat zou allemaal speculeren zijn."

Er is sowieso iets aan het handje. Snap echt niet dat Koopmans e.d. zich hier amper écht druk om maken. Enige wat er uit komt is: "Ja, misschien was het politiek, maar laten we niet speculeren" en daar blijft het dan vervolgens bij. Je moet er keihard op hameren en als je het niet krijgt gewoon weer naar huis gaan en als WHO de hele boel internationaal veroordelen. Zeggen van dat China geen open kaart speelt en de onderzoekers niet goed onderzoek kon laten doen.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_197986042
Prima toch als die Chinezen dat niet willen geven? Ik stel dan voor dat we de komende jaren dan ook alle reizen naar China opschorten, en dat we ook zo snel mogelijk de handel opzeggen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_197986124
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 18:12 schreef raptorix het volgende:
Prima toch als die Chinezen dat niet willen geven? Ik stel dan voor dat we de komende jaren dan ook alle reizen naar China opschorten, en dat we ook zo snel mogelijk de handel opzeggen.
We zijn al te afhankelijk van China.
pi_197986131
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 18:16 schreef Noordzijde het volgende:

[..]

We zijn al te afhankelijk van China.
Dan moeten we daar maar eens mee stoppen, mooi moment.
pi_197986142
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 18:16 schreef raptorix het volgende:

[..]

Dan moeten we daar maar eens mee stoppen, mooi moment.
Ja en dan? Heel de wereld is al te afhankelijk van China.
pi_197986145
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 18:17 schreef Noordzijde het volgende:

[..]

Ja en dan? Heel de wereld is al te afhankelijk van China.
Dat schreef ik al, dan moeten we daar mee stoppen.
pi_197986156
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 18:17 schreef raptorix het volgende:

[..]

Dat schreef ik al, dan moeten we daar mee stoppen.
JA EN DAN? Dan klapt heel onze economie nog meer in elkaar. Met wie wil je dan handel doen? Heel de wereld is al erg afhankelijk van China.
pi_197986184
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 18:18 schreef Noordzijde het volgende:

[..]

JA EN DAN? Dan klapt heel onze economie nog meer in elkaar. Met wie wil je dan handel doen? Heel de wereld is al erg afhankelijk van China.
En dat is precies het probleem, omdat het allemaal zo goedkoop mogelijk moet, gevolg: Die Chinezen fucken ons.
Tijd om productie weer terug te halen, tot de jaren 80 konden we dat overigens ook prima zelf.
pi_197986218
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 18:20 schreef raptorix het volgende:

[..]

En dat is precies het probleem, omdat het allemaal zo goedkoop mogelijk moet, gevolg: Die Chinezen fucken ons.
Tijd om productie weer terug te halen, tot de jaren 80 konden we dat overigens ook prima zelf.
Is veel te duur voor de werkgevers om hier de mensen te laten werken.
pi_197986364
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 18:22 schreef mir1986 het volgende:

[..]

Nee je bedoelt: We moeten allemaal een nieuwe auto rijden, 3 keer per jaar op vakantie, 20 paar schoenen, etc.
Het is net zoals met suiker een verlaving, en China is je dealer.
pi_197986382
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 18:22 schreef mir1986 het volgende:

[..]

Buiten dat hebben we er de werknemers niet eens voor. Nog meer immigranten is het gevolg.
pi_197986413
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 18:28 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Buiten dat hebben we er de werknemers niet eens voor. Nog meer immigranten is het gevolg.
Voorlopig hebben we nog genoeg werklozen, daarnaast zullen de komende 10 jaar een paar miljoen banen verdwijnen.
pi_197986425
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 18:20 schreef raptorix het volgende:

[..]

Wat mij betreft mogen we sowieso terug naar Europese productie van bijv. consumentenelektronica, met als wettelijke eis dat het spul dan prima repareerbaar en "duurzaam" ontworpen wordt. Ja, dan wordt dat spul duurder, maar dan spaar je maar eens voor een tv ipv ieder jaar weer een nieuwe te kopen. Die Chinese wegwerprotzooi is verspilling van grondstoffen en energie.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_197986472
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 18:30 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Wat mij betreft mogen we sowieso terug naar Europese productie van bijv. consumentenelektronica, met als wettelijke eis dat het spul dan prima repareerbaar en "duurzaam" ontworpen wordt. Ja, dan wordt dat spul duurder, maar dan spaar je maar eens voor een tv ipv ieder jaar weer een nieuwe te kopen. Die Chinese wegwerprotzooi is verspilling van grondstoffen en energie.
Dit dus, al afgezien dat je helemaal niet van die Chinezen afhankelijk wilt zijn, het is gewoon een kutland die met deze strategie precies bereiken wat ze willen: Afhankelijkheid. Wat dat betreft geef ik Trump groot gelijk, ze kunnen de plurris krijgen.
pi_197986575
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 18:32 schreef raptorix het volgende:

[..]

Dit dus, al afgezien dat je helemaal niet van die Chinezen afhankelijk wilt zijn, het is gewoon een kutland die met deze strategie precies bereiken wat ze willen: Afhankelijkheid. Wat dat betreft geef ik Trump groot gelijk, ze kunnen de plurris krijgen.
De beroemde woorden van Reagan zijn wat mij betreft heden ten dage van toepassing op China: "evil empire".
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_197986675
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 18:38 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

De beroemde woorden van Reagan zijn wat mij betreft heden ten dage van toepassing op China: "evil empire".
Eens, helaas zijn mensen verslaafd aan goedkope troep, kopen kopen kopen.
Je moet wel heel simpel zijn dat als je een product koopt dat 15.000 km verderop is geproduceerd en 10 keer zo goedkoop is, dat er dan iets mis is....
  zaterdag 13 februari 2021 @ 19:06:22 #129
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_197987112
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 18:38 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Ik vond vooral zijn opmerking "Ketchup is a vegetable" erg gedenkwaardig.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_197987356
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 19:06 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Ik vond vooral zijn opmerking "Ketchup is a vegetable" erg gedenkwaardig.
Dat heeft hij bij mijn weten nooit gezegd. Het gaat om regelgeving van de USDA, waarbij het één en ander nog wel iets genuanceerder ligt, net als bij de claim dat in 2011 pizza tot een groene is verheven.

Zie bv hier voor uitleg:
https://www.straightdope.(...)tchup-as-a-vegetable
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  zaterdag 13 februari 2021 @ 19:17:19 #131
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_197987386
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 19:16 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dat heeft hij bij mijn weten nooit gezegd. Het gaat om regelgeving van de USDA, waarbij het één en ander nog wel iets genuanceerder ligt, net als bij de claim dat in 2011 pizza tot een groene is verheven.

Zie bv hier voor uitleg:
https://www.straightdope.(...)tchup-as-a-vegetable
... dat Reagan China een evil empire noemde is ook niet direct kloppend; dat was namelijk de Sovjet Unie.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_197987387
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 17:34 schreef Questular het volgende:

[..]

Komende van een corona beroepsjankerd? Dat kan ik wel hebben.

Ik ben het ook niet eens met een deel van de regels maar als ik die dan bewust overtreed dan ga ik ook niet online miepen over boetes die uitgeschreven worden.
Gossie, je zegt wel dat je het kan hebben, maar dat blijkt dan weer niet uit je post.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_197987651
Heerlijk, die kritiek op China hier :). Meer _O_

En 100% eens.
pi_197987846
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 19:17 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Gossie, je zegt wel dat je het kan hebben, maar dat blijkt dan weer niet uit je post.
Begrijpend lezen is dan ook niet voor iedereen weggelegd :)
pi_197987967
Dat China geen fijn land is weten we, wat alleen vervelend is dat de wereld steeds meer door China wordt gedomineerd. Vooral Amerika met Biden als President, die eigenlijk stiekem een puppet van China is..

Althans hij ligt in bed met ze.. figuurlijk gesproken..
pi_197988034
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 19:41 schreef Abyss33 het volgende:
Dat China geen fijn land is weten we, wat alleen vervelend is dat de wereld steeds meer door China wordt gedomineerd. Vooral Amerika met Biden als President, die eigenlijk stiekem een puppet van China is..

Althans hij ligt in bed met ze.. figuurlijk gesproken..
Neu.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_197988100
China en de economie was een leuke zijstap, maar dat is verder niet relevant voor dit subforum.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_197988357
https://www.theguardian.c(...)ions-lifted-too-soon

Ik weet wat Johnson en Hancock eerder vandaag zijden, maar dan voert me telefoon me net dit hierboven weer...

Bedoelt die nou nooit meer restricties opheffen?

Er staat too soon, maar z'n argument dat sommigen het vaccin niet kunnen nemen blijft natuurlijk altijd opgaan... als de ziekenhuizen niet meer overvol kunnen raken moet dat toch niet meer uitmaken?

En hoezo verwacht niemand dat we op gegeven moment ineens alle beperkingen opheffen en doen alsof het niet meer bestaat? Dat is toch het hele plan? Dat zei hancock ook. Niet in een keer natuurlijk, in stoppen, maar dat is toch wel iedereens einddoel, gewoon weer in alle vrijheid zonder beperkingen ("social restrictions") kunnen leven!?

Of bedoelen ze nou gewoon niet te snel en niet in een keer? Ik weet niet of ik nou optimistisch of pessimistisch moet worden van berichten uit UK, dit zijn wel topexperts die helaas invloed hebben... 😬
#WeesGeenWhales
pi_197988403
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 20:00 schreef eragon2890 het volgende:
https://www.theguardian.c(...)ions-lifted-too-soon

Ik weet wat Johnson en Hancock eerder vandaag zijden, maar dan voert me telefoon me net dit hierboven weer...

Bedoelt die nou nooit meer restricties opheffen?

Er staat too soon, maar z'n argument dat sommigen het vaccin niet kunnen nemen blijft natuurlijk altijd opgaan... als de ziekenhuizen niet meer overvol kunnen raken moet dat toch niet meer uitmaken?

En hoezo verwacht niemand dat we op gegeven moment ineens alle beperkingen opheffen en doen alsof het niet meer bestaat? Dat is toch het hele plan? Dat zei hancock ook. Niet in een keer natuurlijk, in stoppen, maar dat is toch wel iedereens einddoel, gewoon weer in alle vrijheid zonder beperkingen ("social restrictions") kunnen leven!?

Of bedoelen ze nou gewoon niet te snel en niet in een keer? Ik weet niet of ik nou optimistisch of pessimistisch moet worden van berichten uit UK, dit zijn wel topexperts die helaas invloed hebben... 😬
Hoe dan ook bedoelt niemand ooit dat de maatregelen nooit meer weg gaan.
Hou dat in gedachten en plemp niet ieder artikel dat je verkeerd kunt interpreteren hier neer met de vraag of ze nu toch wel echt zeggen dat de maatregelen nooit weg gaan. Ze gaan zeker weg.
  zaterdag 13 februari 2021 @ 20:10:26 #140
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_197988555
Ah, net op het journaal is de Nederlandse bevolking alvast een beetje bang gemaakt voor de Braziliaanse variant.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_197988573
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 20:10 schreef DonDruiper het volgende:
Ah, net op het journaal is de Nederlandse bevolking alvast een beetje bang gemaakt voor de Braziliaanse variant.
Ik zag het ook. En ik vraag me dan da of je vindt dat ze vooral maar niets moeten uitzenden hierover? Wat als het werkelijk zo is als ze in het item lieten zien?
  zaterdag 13 februari 2021 @ 20:14:37 #142
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_197988636
Ik
quote:

Ik heb ook echt een topdag gehad, geschaatst, gewandeld, en geen overijverige BOA's gesignaleerd!
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
pi_197988647
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 20:10 schreef DonDruiper het volgende:
Want de bevolking informeren mag ineens niet meer?
pi_197989293
quote:

onderdrukking.....doe toch ff normaal man
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_197989445
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 20:11 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik zag het ook. En ik vraag me dan da of je vindt dat ze vooral maar niets moeten uitzenden hierover? Wat als het werkelijk zo is als ze in het item lieten zien?
Vooropgesteld dat ik het item in kwestie niet gezien heb. Maar in het algemeen valt het mij ook op dat elke nieuwe mutatie meteen overal op de voorpagina staat als de nieuwe mutatie des doods. Ik snap dat dat scoort, maar dat lijkt me ook weer niet nodig.
zie email 27 oktober
pi_197989479
Hoeveel mutaties zullen er inmiddels al geweest zijn in een jaar tijd?
Go hard or go home
pi_197989488
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 20:15 schreef Questular het volgende:

[..]

Want de bevolking informeren mag ineens niet meer?
De Britse variant des doods laat zich niet genoeg zien, maar het volk moet wel bang blijven dus de volgende super mega variant moet wel opgeblazen worden.

Het is zelfs geen conspiracy meer, Duitsland geeft zelfs toe het volk expres bang te hebben gemaakt, dat zou natuurlijk nooooit in Nederland gebeuren hè.
Alpha kenny one
  zaterdag 13 februari 2021 @ 20:54:37 #148
350577 YourCaptor
A billion dollar
pi_197989518
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 20:52 schreef Noek het volgende:
100miljoenmiljard. And counting.
Wat is nu de engste? Nog steeds de Britse?
We know this. The Chinese know that we know. But we make-believe that we don't know and the Chinese make-believe that they believe that we don't know, but know that we know. Everybody knows.
pi_197989549
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 20:54 schreef YourCaptor het volgende:

[..]

100miljoenmiljard. And counting.
Wat is nu de engste? Nog steeds de Britse?
Brits variantje is een beetje een lachertje geworden. Dus nu zetten ze in op de Braziliaanse _O-
  zaterdag 13 februari 2021 @ 20:57:50 #150
350577 YourCaptor
A billion dollar
pi_197989580
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 20:56 schreef Oliver23 het volgende:

[..]

Brits variantje is een beetje een lachertje geworden. Dus nu zetten ze in op de Braziliaanse _O-
Maar alleen door deze goede maatregelen, want anders!1!!1
Inderdaad, nu op naar de volgende. :')
We know this. The Chinese know that we know. But we make-believe that we don't know and the Chinese make-believe that they believe that we don't know, but know that we know. Everybody knows.
pi_197989584
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 20:11 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik snap sowieso niet dat veel mensen het zien als angst zaaien als het gewoon informeren is. Je bang laten maken heb je echt in eigen hand.
pi_197989650
De Chinese variant staat nog wel met stip op één qua überkutst.
Go hard or go home
pi_197989656
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 19:17 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

... dat Reagan China een evil empire noemde is ook niet direct kloppend; dat was namelijk de Sovjet Unie.
Dat heb ik ook niet beweerd, beter lezen...
pi_197989716
quote:
2s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 20:58 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ik snap sowieso niet dat veel mensen het zien als angst zaaien als het gewoon informeren is. Je bang laten maken heb je echt in eigen hand.
Niet bang, het is februari 2020 niet maar wel ruk want wie weet duurt de ellende nog langer. Zeker wanneer je van variant naar variant hopt en omdat er beleid wordt gemaakt op een variant.
Go hard or go home
  zaterdag 13 februari 2021 @ 21:07:36 #155
350577 YourCaptor
A billion dollar
pi_197989817
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 21:03 schreef Noek het volgende:

[..]

Niet bang, het is februari 2020 niet maar wel ruk want wie weet duurt de ellende nog langer. Zeker wanneer je van variant naar variant hopt en omdat er beleid wordt gemaakt op een variant.
Precies. Wordt niet bang gemaakt, maar je kan weer wachten op allerlei achterlijke maatregelen of verlenging van de huidige achterlijke maatregelen.
pi_197989861
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 21:07 schreef YourCaptor het volgende:

[..]

Precies. Wordt niet bang gemaakt, maar je kan weer wachten op allerlei achterlijke maatregelen of verlenging van de huidige achterlijke maatregelen.
Dat noemen ze het volk onder de duim houden terwijl het eigen falen wordt verbloemd met leugens.
Alpha kenny one
pi_197990117
quote:

[..]

Ja, we worden alweer lekker gemaakt voor de volgende ronde killermutaties, dat merk je nu wel weer in het nieuws. De Britse variant is uitgelopen op een flop dus moet er weer een nieuw paard van stal worden gehaald.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_197990181
quote:

[..]

Houd vol, het wordt beter. Het is even niet anders, we moeten even een paar weken op de tanden bijten.

:')
  zaterdag 13 februari 2021 @ 21:26:46 #159
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_197990254
quote:
9s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 21:23 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Houd vol, het wordt beter. Het is even niet anders, we moeten even een paar weken op de tanden bijten.

:')
Als je nu nog op je tanden/kiezen aan het bijten bent ben je wel toe aan kronen :')
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_197990289
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 18:28 schreef raptorix het volgende:

[..]

Nee je bedoelt: We moeten allemaal een nieuwe auto rijden, 3 keer per jaar op vakantie, 20 paar schoenen, etc.
Het is net zoals met suiker een verlaving, en China is je dealer.
het materialisme is de laatste jaren wel steeds erger geworden ja.....en maar klagen.
bijna niemand is "tevreden" meer, met een nieuwe auto en 3 luxe vakanties per jaar.

terwijl we het echt wel heel erg goed hebben in nederland.
pi_197990461
quote:
7s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 21:26 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Als je nu nog op je tanden/kiezen aan het bijten bent ben je wel toe aan kronen :')
Over een jaar is iedereen als vervolgstap toe aan een kunstgebit want dan zullen we nog wel periodiek opgesloten zitten dankzij mutaties en de technocratische insteek in het beleid door virologen. Acceptatie is the only way out.
  zaterdag 13 februari 2021 @ 21:39:28 #162
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_197990563
quote:
7s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 21:35 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Over een jaar is iedereen als vervolgstap toe aan een kunstgebit want dan zullen we nog wel periodiek opgesloten zitten dankzij mutaties en de technocratische insteek in het beleid door virologen. Acceptatie is the only way out.
Tjah, het is wachten tot het bericht dat er een mutatie komt waartegen het vaccin niet bestand is. Ben echt benieuwd wat er dan gebeurt :o
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_197990700
quote:
7s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 21:39 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Tjah, het is wachten tot het bericht dat er een mutatie komt waartegen het vaccin niet bestand is. Ben echt benieuwd wat er dan gebeurt :o
Van Nederland hoef je iig niks te verwachten, die zitten diep in een angstpsychose. Alle hoop is op andere landen gericht, hopelijk zijn er landen die ook inzien dat het een gebed zonder eind wordt op die manier. Lekker de verantwoordelijkheid weer bij je burgers neerleggen en normaal doen.
pi_197990763
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 21:27 schreef Predator40 het volgende:

[..]

het materialisme is de laatste jaren wel steeds erger geworden ja.....en maar klagen.
bijna niemand is "tevreden" meer, met een nieuwe auto en 3 luxe vakanties per jaar.

nee, dat hebben we niet, de zorg is totaal uitgehold en de geldverkwisting van de overheid is totaal uit de hand gelopen.
pi_197990822
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 21:27 schreef Predator40 het volgende:

[..]

Ik weet niet over wie jij het hebt. Maar er zijn ontzettend veel mensen in Nederland die niet elke drie jaar een nieuwe auto kopen of drie keer op vakantie gaan. Die zijn al blij als ze normaal kunnen eten. En die groep wordt steeds groter door het beleid van Rutte en co.
pi_197990834
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 21:49 schreef THEFXR het volgende:

[..]

nee, dat hebben we niet, de zorg is totaal uitgehold en de geldverkwisting van de overheid is totaal uit de hand gelopen.
ik wil je wel even meenemen naar een paar andere landen......misschien besef je dan hoe goed wij het hier hebben.

we zijn gewoon strontverwend ( op een paar uitzonderingen na )
pi_197990877
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 21:52 schreef Predator40 het volgende:

[..]

ik wil je wel even meenemen naar een paar andere landen......misschien besef je dan hoe goed wij het hier hebben.

we zijn gewoon strontverwend.
We hebben het (over het algemeen) goed in Nederland. Daar wordt dan ook hard voor gewerkt door veel mensen. Het heeft naar mijn mening weinig te maken met verwend zijn.

Dat gezegd hebbende, er zijn wel degelijk een aantal fundamentele problemen in Nederland waar we nu veel last van hebben, die tijdens deze pandemie aan de oppervlakte komen.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 13-02-2021 21:56:09 ]
pi_197990930
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 21:54 schreef chratnox het volgende:

[..]

We hebben het (over het algemeen) goed in Nederland. Daar wordt dan ook hard voor gewerkt door veel mensen.

Dat gezegd hebbende, er zijn wel degelijk een aantal fundamentele problemen in Nederland waar we nu veel last van hebben, die tijdens deze pandemie aan de oppervlakte komen.
noem eens een land waar geen fundamentele problemen zijn.....

een "reset" zodat de rijkste 1% WEL belastingen gaan betalen en de grote multinationals ook zou niet heel erg gek zijn.

het kapitalisme wat er nu is is gewoon te gek geworden, tijdens de corona crisis zijn de rijken alleen maar rijker geworden en niet een klein beetje
pi_197990936
quote:

[..]

.
We hadden het nog goed ja, maar dat wordt hard afgebroken op deze manier.
pi_197990998
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 21:52 schreef mir1986 het volgende:

[..]

Ik weet niet over wie jij het hebt. Maar er zijn ontzettend veel mensen in Nederland die niet elke drie jaar een nieuwe auto kopen of drie keer op vakantie gaan. Die zijn al blij als ze normaal kunnen eten. En die groep wordt steeds groter door het beleid van Rutte en co.
Dat gaat de komende vier jaar ook niet veranderen; half Nederland stemt zo meteen nl. zogenaamd weer vvd.
pi_197991077
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 21:56 schreef Predator40 het volgende:

[..]

een "reset" zodat de rijkste 1% WEL belastingen gaan betalen en de grote multinationals ook zou niet heel erg gek zijn.

het kapitalisme wat er nu is is gewoon te gek geworden, tijdens de corona crisis zijn de rijken alleen maar rijker geworden en niet een klein beetje
Voor de happy few is corona dan ook een zegen; iedere crisis wordt nl. aangewend om nóg meer kapitaal en politieke macht van de werkende burger naar zichzelf te verplaatsen. Zoals Weltschmerz al eens ooit postte; als de elite slechter zou worden van een crisis zouden er geen crises bestaan...
pi_197991083
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 21:56 schreef Predator40 het volgende:

[..]

Je realiseert je dat wat je nu zegt hetgene is wat je bijna dagelijks naar BNW stuurt hè als iemand het zegt?

Het gaat er niet om dat er andere landen zijn waar wel of geen fundamentele problemen zijn. Wat je zegt is dat we het hier heel goed hebben en dat we strontverwend zijn. Dat komt op mij over als: Je mag niet klagen, want je hebt het zo goed.

Dat vind ik niet terecht. Je mag altijd wensen dat het anders moet, je mag het altijd willen. Tuurlijk moeten en kunnen dingen eerlijker, maar die fundamentele problemen moeten linksom of rechtsom opgelost worden.
pi_197991175
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 22:02 schreef chratnox het volgende:

[..]

Je realiseert je dat wat je nu zegt hetgene is wat je bijna dagelijks naar BNW stuurt hè als iemand het zegt?

Het gaat er niet om dat er andere landen zijn waar wel of geen fundamentele problemen zijn. Wat je zegt is dat we het hier heel goed hebben en dat we strontverwend zijn. Dat komt op mij over als: Je mag niet klagen, want je hebt het zo goed.

Dat vind ik niet terecht. Je mag altijd wensen dat het anders moet, je mag het altijd willen. Tuurlijk moeten en kunnen dingen eerlijker, maar die fundamentele problemen moeten linksom of rechtsom opgelost worden.
je mag best klagen.....maar velen beseffen gewoon niet hoe goed ze het wel niet hebben.
velen zijn ook gewoon niet tevreden met wat ze hebben/krijgen

als dat besef er wel is dan mag er best geklaagd worden.
pi_197991189
quote:
14s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 21:46 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Van Nederland hoef je iig niks te verwachten, die zitten diep in een angstpsychose. Alle hoop is op andere landen gericht, hopelijk zijn er landen die ook inzien dat het een gebed zonder eind wordt op die manier. Lekker de verantwoordelijkheid weer bij je burgers neerleggen en normaal doen.
En dan emigreer je daar naartoe?
pi_197991401
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 22:07 schreef Predator40 het volgende:

[..]

je mag best klagen.....maar velen beseffen gewoon niet hoe goed ze het wel niet hebben.
velen zijn ook gewoon niet tevreden met wat ze hebben/krijgen

als dat besef er wel is dan mag er best geklaagd worden.
Dat mag je vinden, ik ben het daar niet mee eens. Ongeacht de reden mogen mensen klagen en aangeven dat ze dingen graag anders zien, net als jij doet.

Zoals je zelf regelmatig aangeeft dat er heel veel mis gaat met het vaccineren en dat het oneerlijk is dat je langer moet wachten klaagt iemand anders omdat hij/zij het financieel een stuk zwaarder heeft dan hiervoor, of dat zijn of haar gezondheid achteruit is gegaan. Beiden mogen en beiden zijn terecht op hun eigen manier.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 13-02-2021 22:17:00 ]
pi_197991917
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 20:52 schreef falling_away het volgende:

[..]

De Britse variant des doods laat zich niet genoeg zien, maar het volk moet wel bang blijven dus de volgende super mega variant moet wel opgeblazen worden.

Het is zelfs geen conspiracy meer, Duitsland geeft zelfs toe het volk expres bang te hebben gemaakt, dat zou natuurlijk nooooit in Nederland gebeuren hè.
  zaterdag 13 februari 2021 @ 22:41:49 #178
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_197991923
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 20:42 schreef Predator40 het volgende:

[..]

onderdrukking.....doe toch ff normaal man
Wordt tijd dat anderen daar zich ook bewust van worden om normaa te gaan doen en niet mensen met regels omgegeeft dat die zich afzijdig moeten houden. Niet iedereen vindt dat pretttig. Maar vandaag was heerlijk, lekker overal gedag zeggen, praatje maken zonder om je heen te hoeven kijken of he tmag en geconstateerd dat ik samen met anderen heel abnormaal ben.
pi_197992074
quote:

[..]

die visie zal altijd op gaan als je ons gaat vergelijken met 3de wereld landen.
pi_197992160
Het blaastesten is weer stilgelegd. Niet omdat die testen niet deugden maar omdat de GGD ze verkeerd uitvoert.

Ongelofelijke prutsers die GGD.
zie email 27 oktober
  zaterdag 13 februari 2021 @ 22:58:38 #181
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_197992216
quote:
7s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 21:39 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Die gaat er geheid komen zo die er al niet is. Dan zullen wetenschappers over elkaar heen buitelen met stellen dat dit normaal is en "men" alleen FF nieuwe vaccin-varianten hoeft aan te passen voor mutaties om die er als oplossing voortaan doorheen te gaan jassen.

Interessant is dat de nu "werkende" vaccins heel specifiek op één klein onderdeeltje (Spike) afweer gaat uitlokken en mensen die dan varianten "overleven" dat ws ook prima zonder dat op maat gemaakte vaccin zouden hebben overleefd.
Een functie van relatief kort geleden beetje ziek worden (al of niet door vaccins) is dat die niet zozeer afweer veroorzaken voor de ziekte als wel dat het lichaam alert wordt voor zaken die het ziek kan maken.
O.a. de functie om ziekjes te worden van bv een lichte verkoudheid zodat de ingedutte lichaamsafweer weer actiever gaat worden op veel ernstiger ziektekiemen en virussen.

Wat dan nu gebeurd met vaccins, is alle het goede - wat het ook doet - dan "ineens" dan dankzij het vaccin waarmee aangetoond wordt at het nodig is zonder te willen bedenken dat een verkoudheid m.n. fitte mensen ook juist weerstand geeft. Het is als wennen aan hitte, koude of inspanning.
pi_197992230
quote:
gewoon slecht geteste apparatuur. te snel willen inzetten.
  zaterdag 13 februari 2021 @ 23:02:52 #183
3778 popje
pi_197992279
M
quote:
3s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 22:58 schreef Vallon het volgende:

[..]

Die gaat er geheid komen zo die er al niet is. Dan zullen wetenschappers over elkaar heen buitelen met stellen dat dit normaal is en "men" alleen FF nieuwe vaccin-varianten hoeft aan te passen voor mutaties om die er als oplossing voortaan doorheen te gaan jassen.

Interessant is dat de nu "werkende" vaccins heel specifiek op één klein onderdeeltje (Spike) afweer gaat uitlokken en mensen die dan varianten "overleven" dat ws ook prima zonder dat op maat gemaakte vaccin zouden hebben overleefd.
Een functie van relatief kort geleden beetje ziek worden (al of niet door vaccins) is dat die niet zozeer afweer veroorzaken voor de ziekte als wel dat het lichaam alert wordt voor zaken die het ziek kan maken.
O.a. de functie om ziekjes te worden van bv een lichte verkoudheid zodat de ingedutte lichaamsafweer weer actiever gaat worden op veel ernstiger ziektekiemen en virussen.

Wat dan nu gebeurd met vaccins, is alle het goede - wat het ook doet - dan "ineens" dan dankzij het vaccin waarmee aangetoond wordt at het nodig is zonder te willen bedenken dat een verkoudheid m.n. fitte mensen ook juist weerstand geeft. Het is als wennen aan hitte, koude of inspanning.
Maar in de toekomst mogen we natuurlijk helemaal niet ziek worden... weeorden virusfetisjisten
pi_197992326
quote:

[..]

Ik ben bang dat we verzeilt raken in een eindeloze vaccinatie oorlog, omdat het virus blijft muteren en de vaccins steeds aangepast moeten worden. Jee krijgt dan een neerwaartse spiraal naar beneden waar je nooit meer uit komt.
Dat betekent dat we het normale leven dus nooit meer terugkrijgen.
  zaterdag 13 februari 2021 @ 23:05:41 #185
3778 popje
pi_197992327
Oh net ook; ik deed nog even snel boodschappen op weg naar huis. Toen ik ging afrekenen was het iets voor achten, maar toen daadwerkelijk wilde afrekenen was het iets na achten en kon ik het kwart flesje wijn wat ik morgen voor mijn gerecht nodig heb weer inleveren... moet ik nog een keer morgen naar de Appie.

Wat een zinloze maatregel is dit toch
pi_197992427
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 23:05 schreef popje het volgende:
Oh net ook; ik deed nog even snel boodschappen op weg naar huis. Toen ik ging afrekenen was het iets voor achten, maar toen daadwerkelijk wilde afrekenen was het iets na achten en kon ik het kwart flesje wijn wat ik morgen voor mijn gerecht nodig heb weer inleveren... moet ik nog een keer morgen naar de Appie.

Ja, erg kansloos, maar goed, daar moet je tegenwoordig toch rekening mee houden. Als het net te druk is, dan heb je gewoon pech en de supermarkten kunnen daar ook niets aan doen, want die moeten zich ook aan de wet houden. Gewoon een voorraadje aanleggen, dan heb je geen last van dit soort situaties :P
  zaterdag 13 februari 2021 @ 23:12:11 #187
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_197992442
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 22:02 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Voor de happy few is corona dan ook een zegen; iedere crisis wordt nl. aangewend om nóg meer kapitaal en politieke macht van de werkende burger naar zichzelf te verplaatsen. Zoals Weltschmerz al eens ooit postte; als de elite slechter zou worden van een crisis zouden er geen crises bestaan...
Het is een beeld dat ook Naomi Klein in haar boeken benoemt. Crises worden niet bewust veroorzaakt maar vinden doelgericht plaats omdat er geen reden of belang is ze te (willen) voorkomen.

En het is niet alleen de "elite" het is een eigenbelang dat in alle segmenten van de bevolking wel rondwaart.
Toegegeven dat mensen die op de top van hun piramide zitten hun ruimte groter willen maken cq houden dan nodig voor een comfortabel leven. Twee miljoen is dan beter dan één dat voor de armlastige vooral is dat twee dollar noodzakelijker is omdat met één dollar per dag men langzaam kapot gaat.
pi_197992453
quote:

klopt, kunnen ze beter gelijktrekken met de avondklok.
pi_197992473
quote:

Hou vol!
  zaterdag 13 februari 2021 @ 23:20:22 #190
3778 popje
pi_197992590
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 23:14 schreef raptorix het volgende:

[..]

Hou vol!
😆, eventjes zeker. Ik heb op zich niks tegen de supermarkten die dit uitvoeren maar wel tegen de zinloosheid van sommige maatregelen
  zaterdag 13 februari 2021 @ 23:24:51 #191
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_197992668
quote:

[..]

Ik denk dat het het gewoon puur statistiek is of er een mutatie komt met een sequentie die om het vaccin gaat. Hoe meer besmetting hoe groter de kans op een mutatie. Geen idee hoe die statistiek qua P en N eruit zou zien en hoe realistisch het is. Ik acht de kans in elk geval zeer aanwezig.

De vraag is mee hoe de politiek en maatschappij gaat reageren op het gegeven dat er een mutant is waar je opnieuw ziek van kan worden en waar kwetsbaren en ouderen aan kunnen overlijden. Zouden wij het dan weer accepteren dat ons leven voor ten minste 1 jaar wordt stilgelegd zodat het vaccin kan worden aangepast, geproduceerd, gedistribueerd en tot slot gevaccineerd kan worden?
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_197992678
quote:

Wie had dat een jaar geleden gedacht? Dat een kassameisje anno 2021 op het nippertje de levens van tienduizenden potentiële corona-patienten zou redden door een volwassen klant een flesje wijn af te nemen, omdat dat flesje een paar minuten te laat op de kassaband gezet werd.
pi_197992741
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 23:05 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Ik ben bang dat we verzeilt raken in een eindeloze vaccinatie oorlog, omdat het virus blijft muteren en de vaccins steeds aangepast moeten worden. Jee krijgt dan een neerwaartse spiraal naar beneden waar je nooit meer uit komt.
eigenlijk 1 op 1 met de griep..
Muteert ook.

Maar bij de griep is die paniek er niet en die nood om vaccins ook niet zo..
Waarom zou dat met covid niet kunnen?

Stel we vaccineren gewoon iedereen. dan zou het toch ook echt een griepje moeten zijn die overblijft. wat mutaties.. maar iedereen is wel een beetje beschermt dus zeker geen gekke overspoeling..

Rationeel zou het gewoon prima te handelen zijn,, wil het niet zijn dat de overheid en media het opblaast en toch die angst er in houdt.. en vaccinaties
  zaterdag 13 februari 2021 @ 23:31:52 #194
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_197992801
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 23:25 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Wie had dat een jaar geleden gedacht? Dat een kassameisje anno 2021 op het nippertje de levens van tienduizenden potentiële corona-patienten zou redden door een volwassen klant een flesje wijn af te nemen, omdat dat flesje een paar minuten te laat op de kassaband gezet werd.
Dat is natuurlijk de meest kansloze maatregel van allemaal.
Maar ook die avondklok, als je dat een jaar geleden had gezegd had iedereen je voor gek verklaard :{
pi_197992848
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 23:28 schreef Abyss33 het volgende:

[..]

Muteert ook.

Stel we vaccineren gewoon iedereen. dan zou het toch ook echt een griepje moeten zijn die overblijft. wat mutaties.. maar iedereen is wel een beetje beschermt dus zeker geen gekke overspoeling..

Rationeel zou het gewoon prima te handelen zijn,, wil het niet zijn dat de overheid en media het opblaast en toch die angst er in houdt.. en vaccinaties
En niet te vergeten de virologenkliek die hun five minutes of fame dolgraag zouden oprekken tot vijf jaar.
pi_197992887
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 23:31 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk de meest kansloze maatregel van allemaal.
Maar ook die avondklok, als je dat een jaar geleden had gezegd had iedereen je voor gek verklaard :{
Een jaar geleden werd je nog voor wappie en complotdenker versleten wanneer je beweerde dat politici heel erg hitsig en opgewonden raken van het inperken van vrijheden van burgers.
pi_197992954
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 23:05 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Die kans is heel erg klein. Als het virus zo veel muteert dat vaccins niet meer werken is de kans groter dat het muteert naar een versie die veel minder dodelijk en ziekmakend is. De andere kant op zou erg zijn, maar die variant is dan juist weer een stuk makkelijker uit te doven zonder vaccins.
pi_197992972
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 23:36 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Een jaar geleden werd je nog voor wappie en complotdenker versleten wanneer je beweerde dat politici heel erg hitsig en opgewonden raken van het inperken van vrijheden van burgers.
nog steeds..

erger nog zelfs.
alles wat maar tegen de maatregelen is. of twijfels erbij hebt,. ben je een wappie of gekkie of complotdenker..

Mensen vinden dat prachtig om te zeggen want dan hoeven ze de discussie niet aan, wegzetten is veel makkelijk en dan met elkaar lekker kletsen van kijk wat een gekkies ...
  zondag 14 februari 2021 @ 00:08:18 #199
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_197993435
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 20:52 schreef Noek het volgende:
Iets van 13.000 sinds Wuhan als formeel geïdentificeerd in de databanken te verdelen in ruwweg 30 hoofdstromen waar nu 5 stuks expliciet zorgen geven omdat ze significante wijzigingen bevatten hebben in het Spike-Proteïne dat "het vaccin" (ws) zwakker doet (uit)werken. Best wel leuk om te grasduinen in die genetische data waarbij ik denk dat er er wel meer zorgen zijn dan mensen (nu, willen) weten. Corona en met name Sars-Cov2 dat Covid19 veroorzaak is een echte shape-shifter die de kat voor de muis speelt.

De zorgen zijn op meerdere manier uitlegbaar en vooral afhankelijk wie je dan spreekt. Mutaties die ernstiger zijn voor mensen (zg. omdat het virus effectiever is) maar het is naast click-bait "nieuws" om zaken te rechtvaardigen vooral omdat het de veelgeprezen werking van vaccins ondergraaft.
  zondag 14 februari 2021 @ 00:13:48 #200
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_197993513
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 23:28 schreef Abyss33 het volgende:

[..]

Muteert ook.

Griep/Influenza is echt een totaal ander virus die ook anders (uit)werkt met als gemeenschappelijk factor dat het snel door (v)luchtig contact besmet en mensen door maatregelen de kans verkleinen voor besmetting.
De vergelijking gaat niet verder dan dat die griep mensen ook ziek kan maken. Daarna houdt de vergelijking net als daarbij gebruikte vaccins en bestrijdingsaanpak echt op.
  zondag 14 februari 2021 @ 00:15:11 #201
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_197993520
quote:
3s.gif Op zondag 14 februari 2021 00:08 schreef Vallon het volgende:

[..]

Iets van 13.000 sinds Wuhan als formeel geïdentificeerd in de databanken te verdelen in ruwweg 30 hoofdstromen waar nu 5 stuks expliciet zorgen geven omdat ze significante wijzigingen bevatten hebben in het Spike-Proteïne dat "het vaccin" (ws) zwakker doet (uit)werken. Best wel leuk om te grasduinen in die genetische data waarbij ik denk dat er er wel meer zorgen zijn dan mensen (nu, willen) weten. Corona en met name Sars-Cov2 dat Covid19 veroorzaak is een echte shape-shifter die de kat voor de muis speelt.

De zorgen zijn op meerdere manier uitlegbaar en vooral afhankelijk wie je dan spreekt. Mutaties die ernstiger zijn voor mensen (zg. omdat het virus effectiever is) maar het is naast click-bait "nieuws" om zaken te rechtvaardigen vooral omdat het de veelgeprezen werking van vaccins ondergraaft.
Even in de categorie, de massa dom houden. Maar op dit moment is de beste strategie nog steeds om massaal te vaccineren en te hopen dat een dekking al kan leiden tot een milder verloop. En dat ga je niet bereiken om bij elke mutatie het verhaal te herhalen dat het vaccin daarvoor misschien niet meer goed werkt.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_197993531
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 20:02 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Hoe dan ook bedoelt niemand ooit dat de maatregelen nooit meer weg gaan.
Hou dat in gedachten en plemp niet ieder artikel dat je verkeerd kunt interpreteren hier neer met de vraag of ze nu toch wel echt zeggen dat de maatregelen nooit weg gaan. Ze gaan zeker weg.
Nou ja, soms zie je wel eens een enkele ergens die dat wel letterlijk zegt, zoals die gast die ook in sage zit die gisteren in de mail zie dat "lichte beperkingen zoals mondkapjes in het ov en binnen misschien voor eeuwig blijven want het virus wordt endemisch". Ik moet er niet aan denken. Dat was een letterlijk citaat. Nu weet ik dat dat één sage expert is en dat er voor elk daarvan minstens 10 zo niet 20 zoveel te vinden zijn ook uit die groep of ons omt etc die zeggen dat dat absoluut niet zo is, dus het is een hele kleine minderheid, en politici hoor ik het al helemaal niet roepen op misschien een enkele gek ergens achteraf na, maar ze zijn er dus wel.

Maar goed, als ze het niet letterlijk zeggen precies zo zullen ze het wel niet bedoelen ja.

En als 95% zegt dat alle beperkingen weer weg gaan, de politiek zweert het, de hele tweede kamer van vvd tot sgp en d66 tot PvdA wil het, en het ruime meerendeel van de bevolking snakt er ook naar (meer dan driekwart), moet ik me idd misschien gewoon niet gek laten maken en vertrouwen houden dat het goedkomt...
#WeesGeenWhales
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')