Alsof kroegbazen dat actief gaan controleren.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 17:27 schreef galantis het volgende:
[..]
40 procentWat is daar misgegaan.. En dan zeuren we hier over een paar wappies. Kijken of Frankrijk er met de botte bijl in wil gaan en 40 procent van de mensen daar niet meer naar de kroeg mogen
Nee natuurlijk niet. Ik ben ook faliekant tegen wat voor plicht dan ook, maar wilde alleen maar even duidelijk maken dat absurde ideeën over zo'n toegangsbewijs - die tegenwoordig nogal fanatiek worden geopperd - een 'oplossing' van niks is.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 17:34 schreef Draak31 het volgende:
[..]
Alsof kroegbazen dat actief gaan controleren.
Fijn dat het weer kon vandaag. De mensen die bang zijn moeten maar binnen blijven.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 17:35 schreef Vallon het volgende:
Was/is vandaag wel een topdag. Heerlijk geschaatst en gezellige muzikale drukte van mensen. Best wel gemist.
Gelukkig geen handhavende BOA gezien, die had zo zijn jaarsalaris kunnen verbonnen. De BOA die ik ken, had daar geen opdracht en had het zelf ook weer's naar de zin. Natuurlijk houden we ons aan de onderdrukking door geen groepen te vormen anders dan dat die elkaar "toevallig" weer tegenkwamen.
Wat een dooddoeners gooi jij er uit zeg.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 17:40 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Fijn dat het weer kon vandaag. De mensen die bang zijn moeten maar binnen blijven.
Verbonnenquote:Op zaterdag 13 februari 2021 17:35 schreef Vallon het volgende:
Was/is vandaag wel een topdag. Heerlijk geschaatst en gezellige muzikale drukte van mensen. Best wel gemist.
Gelukkig geen handhavende BOA gezien, die had zo zijn jaarsalaris kunnen verbonnen. De BOA die ik ken, had daar geen opdracht en had het zelf ook weer's naar de zin. Natuurlijk houden we ons aan de onderdrukking door geen groepen te vormen anders dan dat die elkaar "toevallig" weer tegenkwamen.
Jij snapt het. Mensen die vrijheid inleveren omdat ze bang zijn mogen wat mij betreft ook uit de IC's geweerd worden. Parasitair volk.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 17:40 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Fijn dat het weer kon vandaag. De mensen die bang zijn moeten maar binnen blijven.
Doorgaans wel of tenminste iemand die medeverantwoordelijk is te houden voor al het leed en de doden die dan zouden ontstaan.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 17:32 schreef Abyss33 het volgende:
Ben je een wappie als je past voor dit corona vaccin?
Er is sowieso iets aan het handje. Snap echt niet dat Koopmans e.d. zich hier amper écht druk om maken. Enige wat er uit komt is: "Ja, misschien was het politiek, maar laten we niet speculeren" en daar blijft het dan vervolgens bij. Je moet er keihard op hameren en als je het niet krijgt gewoon weer naar huis gaan en als WHO de hele boel internationaal veroordelen. Zeggen van dat China geen open kaart speelt en de onderzoekers niet goed onderzoek kon laten doen.quote:China weigerde ruwe data over eerste besmetting aan WHO-team te geven
China wilde niet de ruwe gegevens over de eerste besmetting met het coronavirus in Wuhan aan de onderzoeksgroep van de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) geven. Dat zei Dominic Dwyer, een Australische hoogleraar infectieziekten in een interview met persbureau Reuters. Hij maakte onderdeel uit van het wetenschappelijke team van de WHO dat twee weken lang onderzoek in China deed naar de oorsprong en verspreiding van het virus. Het ontbreken van de ruwe data bemoeilijkt dit.
Het onderzoeksteam had de ruwe data van 174 eerste bekende coronagevallen in China opgevraagd, maar kreeg volgens Dwyer alleen een samenvatting van de gegevens. Zulke data zouden details bevatten die belangrijk zijn voor onderzoek bij virusuitbraken, bijvoorbeeld over welke vragen individuele patiënten kregen rondom de diagnose en het ziekteverloop en welke antwoorden zij gaven. Volgens Dwyer zijn deze gegevens belangrijk om de uitbraak te reconstrueren, omdat slechts de helft van die 174 besmette mensen op de Huanan-markt was geweest. Op die markt sprong het virus mogelijk voor het eerst van dier op mens.
Het WHO-team zou herhaaldelijk gevraagd hebben om deze gegevens, maar ze niet hebben gekregen. De reden daarachter is onduidelijk volgens Dwyer. "Misschien is het politiek, was er geen tijd voor of is het moeilijk [de data te geven]", aldus Dwyer. "Maar dat zou allemaal speculeren zijn."
We zijn al te afhankelijk van China.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 18:12 schreef raptorix het volgende:
Prima toch als die Chinezen dat niet willen geven? Ik stel dan voor dat we de komende jaren dan ook alle reizen naar China opschorten, en dat we ook zo snel mogelijk de handel opzeggen.
Dan moeten we daar maar eens mee stoppen, mooi moment.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 18:16 schreef Noordzijde het volgende:
[..]
We zijn al te afhankelijk van China.
Ja en dan? Heel de wereld is al te afhankelijk van China.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 18:16 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dan moeten we daar maar eens mee stoppen, mooi moment.
Dat schreef ik al, dan moeten we daar mee stoppen.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 18:17 schreef Noordzijde het volgende:
[..]
Ja en dan? Heel de wereld is al te afhankelijk van China.
JA EN DAN? Dan klapt heel onze economie nog meer in elkaar. Met wie wil je dan handel doen? Heel de wereld is al erg afhankelijk van China.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 18:17 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat schreef ik al, dan moeten we daar mee stoppen.
En dat is precies het probleem, omdat het allemaal zo goedkoop mogelijk moet, gevolg: Die Chinezen fucken ons.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 18:18 schreef Noordzijde het volgende:
[..]
JA EN DAN? Dan klapt heel onze economie nog meer in elkaar. Met wie wil je dan handel doen? Heel de wereld is al erg afhankelijk van China.
Is veel te duur voor de werkgevers om hier de mensen te laten werken.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 18:20 schreef raptorix het volgende:
[..]
En dat is precies het probleem, omdat het allemaal zo goedkoop mogelijk moet, gevolg: Die Chinezen fucken ons.
Tijd om productie weer terug te halen, tot de jaren 80 konden we dat overigens ook prima zelf.
Nee je bedoelt: We moeten allemaal een nieuwe auto rijden, 3 keer per jaar op vakantie, 20 paar schoenen, etc.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 18:22 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Is veel te duur voor de werkgevers om hier de mensen te laten werken.
Buiten dat hebben we er de werknemers niet eens voor. Nog meer immigranten is het gevolg.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 18:22 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Is veel te duur voor de werkgevers om hier de mensen te laten werken.
Voorlopig hebben we nog genoeg werklozen, daarnaast zullen de komende 10 jaar een paar miljoen banen verdwijnen.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 18:28 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Buiten dat hebben we er de werknemers niet eens voor. Nog meer immigranten is het gevolg.
Wat mij betreft mogen we sowieso terug naar Europese productie van bijv. consumentenelektronica, met als wettelijke eis dat het spul dan prima repareerbaar en "duurzaam" ontworpen wordt. Ja, dan wordt dat spul duurder, maar dan spaar je maar eens voor een tv ipv ieder jaar weer een nieuwe te kopen. Die Chinese wegwerprotzooi is verspilling van grondstoffen en energie.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 18:20 schreef raptorix het volgende:
[..]
En dat is precies het probleem, omdat het allemaal zo goedkoop mogelijk moet, gevolg: Die Chinezen fucken ons.
Tijd om productie weer terug te halen, tot de jaren 80 konden we dat overigens ook prima zelf.
Dit dus, al afgezien dat je helemaal niet van die Chinezen afhankelijk wilt zijn, het is gewoon een kutland die met deze strategie precies bereiken wat ze willen: Afhankelijkheid. Wat dat betreft geef ik Trump groot gelijk, ze kunnen de plurris krijgen.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 18:30 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Wat mij betreft mogen we sowieso terug naar Europese productie van bijv. consumentenelektronica, met als wettelijke eis dat het spul dan prima repareerbaar en "duurzaam" ontworpen wordt. Ja, dan wordt dat spul duurder, maar dan spaar je maar eens voor een tv ipv ieder jaar weer een nieuwe te kopen. Die Chinese wegwerprotzooi is verspilling van grondstoffen en energie.
De beroemde woorden van Reagan zijn wat mij betreft heden ten dage van toepassing op China: "evil empire".quote:Op zaterdag 13 februari 2021 18:32 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dit dus, al afgezien dat je helemaal niet van die Chinezen afhankelijk wilt zijn, het is gewoon een kutland die met deze strategie precies bereiken wat ze willen: Afhankelijkheid. Wat dat betreft geef ik Trump groot gelijk, ze kunnen de plurris krijgen.
Eens, helaas zijn mensen verslaafd aan goedkope troep, kopen kopen kopen.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 18:38 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
De beroemde woorden van Reagan zijn wat mij betreft heden ten dage van toepassing op China: "evil empire".
Ik vond vooral zijn opmerking "Ketchup is a vegetable" erg gedenkwaardig.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 18:38 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
De beroemde woorden van Reagan zijn wat mij betreft heden ten dage van toepassing op China: "evil empire".
Dat heeft hij bij mijn weten nooit gezegd. Het gaat om regelgeving van de USDA, waarbij het één en ander nog wel iets genuanceerder ligt, net als bij de claim dat in 2011 pizza tot een groene is verheven.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 19:06 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik vond vooral zijn opmerking "Ketchup is a vegetable" erg gedenkwaardig.
... dat Reagan China een evil empire noemde is ook niet direct kloppend; dat was namelijk de Sovjet Unie.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 19:16 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat heeft hij bij mijn weten nooit gezegd. Het gaat om regelgeving van de USDA, waarbij het één en ander nog wel iets genuanceerder ligt, net als bij de claim dat in 2011 pizza tot een groene is verheven.
Zie bv hier voor uitleg:
https://www.straightdope.(...)tchup-as-a-vegetable
Gossie, je zegt wel dat je het kan hebben, maar dat blijkt dan weer niet uit je post.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 17:34 schreef Questular het volgende:
[..]
Komende van een corona beroepsjankerd? Dat kan ik wel hebben.
Ik ben het ook niet eens met een deel van de regels maar als ik die dan bewust overtreed dan ga ik ook niet online miepen over boetes die uitgeschreven worden.
Begrijpend lezen is dan ook niet voor iedereen weggelegdquote:Op zaterdag 13 februari 2021 19:17 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Gossie, je zegt wel dat je het kan hebben, maar dat blijkt dan weer niet uit je post.
Neu.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 19:41 schreef Abyss33 het volgende:
Dat China geen fijn land is weten we, wat alleen vervelend is dat de wereld steeds meer door China wordt gedomineerd. Vooral Amerika met Biden als President, die eigenlijk stiekem een puppet van China is..
Althans hij ligt in bed met ze.. figuurlijk gesproken..
Hoe dan ook bedoelt niemand ooit dat de maatregelen nooit meer weg gaan.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 20:00 schreef eragon2890 het volgende:
https://www.theguardian.c(...)ions-lifted-too-soon
Ik weet wat Johnson en Hancock eerder vandaag zijden, maar dan voert me telefoon me net dit hierboven weer...
Bedoelt die nou nooit meer restricties opheffen?
Er staat too soon, maar z'n argument dat sommigen het vaccin niet kunnen nemen blijft natuurlijk altijd opgaan... als de ziekenhuizen niet meer overvol kunnen raken moet dat toch niet meer uitmaken?
En hoezo verwacht niemand dat we op gegeven moment ineens alle beperkingen opheffen en doen alsof het niet meer bestaat? Dat is toch het hele plan? Dat zei hancock ook. Niet in een keer natuurlijk, in stoppen, maar dat is toch wel iedereens einddoel, gewoon weer in alle vrijheid zonder beperkingen ("social restrictions") kunnen leven!?
Of bedoelen ze nou gewoon niet te snel en niet in een keer? Ik weet niet of ik nou optimistisch of pessimistisch moet worden van berichten uit UK, dit zijn wel topexperts die helaas invloed hebben... 😬
Ik zag het ook. En ik vraag me dan da of je vindt dat ze vooral maar niets moeten uitzenden hierover? Wat als het werkelijk zo is als ze in het item lieten zien?quote:Op zaterdag 13 februari 2021 20:10 schreef DonDruiper het volgende:
Ah, net op het journaal is de Nederlandse bevolking alvast een beetje bang gemaakt voor de Braziliaanse variant.
Ik heb ook echt een topdag gehad, geschaatst, gewandeld, en geen overijverige BOA's gesignaleerd!quote:Op zaterdag 13 februari 2021 17:35 schreef Vallon het volgende:
Want de bevolking informeren mag ineens niet meer?quote:Op zaterdag 13 februari 2021 20:10 schreef DonDruiper het volgende:
Ah, net op het journaal is de Nederlandse bevolking alvast een beetje bang gemaakt voor de Braziliaanse variant.
onderdrukking.....doe toch ff normaal manquote:Op zaterdag 13 februari 2021 17:35 schreef Vallon het volgende:
Vooropgesteld dat ik het item in kwestie niet gezien heb. Maar in het algemeen valt het mij ook op dat elke nieuwe mutatie meteen overal op de voorpagina staat als de nieuwe mutatie des doods. Ik snap dat dat scoort, maar dat lijkt me ook weer niet nodig.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 20:11 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik zag het ook. En ik vraag me dan da of je vindt dat ze vooral maar niets moeten uitzenden hierover? Wat als het werkelijk zo is als ze in het item lieten zien?
De Britse variant des doods laat zich niet genoeg zien, maar het volk moet wel bang blijven dus de volgende super mega variant moet wel opgeblazen worden.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 20:15 schreef Questular het volgende:
[..]
Want de bevolking informeren mag ineens niet meer?
100miljoenmiljard. And counting.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 20:52 schreef Noek het volgende:
Hoeveel mutaties zullen er inmiddels al geweest zijn in een jaar tijd?
Brits variantje is een beetje een lachertje geworden. Dus nu zetten ze in op de Braziliaansequote:Op zaterdag 13 februari 2021 20:54 schreef YourCaptor het volgende:
[..]
100miljoenmiljard. And counting.
Wat is nu de engste? Nog steeds de Britse?
Maar alleen door deze goede maatregelen, want anders!1!!1quote:Op zaterdag 13 februari 2021 20:56 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
Brits variantje is een beetje een lachertje geworden. Dus nu zetten ze in op de Braziliaanse
Ik snap sowieso niet dat veel mensen het zien als angst zaaien als het gewoon informeren is. Je bang laten maken heb je echt in eigen hand.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 20:11 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik zag het ook. En ik vraag me dan da of je vindt dat ze vooral maar niets moeten uitzenden hierover? Wat als het werkelijk zo is als ze in het item lieten zien?
Dat heb ik ook niet beweerd, beter lezen...quote:Op zaterdag 13 februari 2021 19:17 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
... dat Reagan China een evil empire noemde is ook niet direct kloppend; dat was namelijk de Sovjet Unie.
Niet bang, het is februari 2020 niet maar wel ruk want wie weet duurt de ellende nog langer. Zeker wanneer je van variant naar variant hopt en omdat er beleid wordt gemaakt op een variant.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 20:58 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik snap sowieso niet dat veel mensen het zien als angst zaaien als het gewoon informeren is. Je bang laten maken heb je echt in eigen hand.
Precies. Wordt niet bang gemaakt, maar je kan weer wachten op allerlei achterlijke maatregelen of verlenging van de huidige achterlijke maatregelen.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 21:03 schreef Noek het volgende:
[..]
Niet bang, het is februari 2020 niet maar wel ruk want wie weet duurt de ellende nog langer. Zeker wanneer je van variant naar variant hopt en omdat er beleid wordt gemaakt op een variant.
Dat noemen ze het volk onder de duim houden terwijl het eigen falen wordt verbloemd met leugens.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 21:07 schreef YourCaptor het volgende:
[..]
Precies. Wordt niet bang gemaakt, maar je kan weer wachten op allerlei achterlijke maatregelen of verlenging van de huidige achterlijke maatregelen.
Ja, we worden alweer lekker gemaakt voor de volgende ronde killermutaties, dat merk je nu wel weer in het nieuws. De Britse variant is uitgelopen op een flop dus moet er weer een nieuw paard van stal worden gehaald.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 21:07 schreef YourCaptor het volgende:
[..]
Precies. Wordt niet bang gemaakt, maar je kan weer wachten op allerlei achterlijke maatregelen of verlenging van de huidige achterlijke maatregelen.
Houd vol, het wordt beter. Het is even niet anders, we moeten even een paar weken op de tanden bijten.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 21:07 schreef YourCaptor het volgende:
[..]
Als je nu nog op je tanden/kiezen aan het bijten bent ben je wel toe aan kronenquote:Op zaterdag 13 februari 2021 21:23 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Houd vol, het wordt beter. Het is even niet anders, we moeten even een paar weken op de tanden bijten.
het materialisme is de laatste jaren wel steeds erger geworden ja.....en maar klagen.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 18:28 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nee je bedoelt: We moeten allemaal een nieuwe auto rijden, 3 keer per jaar op vakantie, 20 paar schoenen, etc.
Het is net zoals met suiker een verlaving, en China is je dealer.
Over een jaar is iedereen als vervolgstap toe aan een kunstgebit want dan zullen we nog wel periodiek opgesloten zitten dankzij mutaties en de technocratische insteek in het beleid door virologen. Acceptatie is the only way out.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 21:26 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Als je nu nog op je tanden/kiezen aan het bijten bent ben je wel toe aan kronen
Tjah, het is wachten tot het bericht dat er een mutatie komt waartegen het vaccin niet bestand is. Ben echt benieuwd wat er dan gebeurtquote:Op zaterdag 13 februari 2021 21:35 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Over een jaar is iedereen als vervolgstap toe aan een kunstgebit want dan zullen we nog wel periodiek opgesloten zitten dankzij mutaties en de technocratische insteek in het beleid door virologen. Acceptatie is the only way out.
Van Nederland hoef je iig niks te verwachten, die zitten diep in een angstpsychose. Alle hoop is op andere landen gericht, hopelijk zijn er landen die ook inzien dat het een gebed zonder eind wordt op die manier. Lekker de verantwoordelijkheid weer bij je burgers neerleggen en normaal doen.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 21:39 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Tjah, het is wachten tot het bericht dat er een mutatie komt waartegen het vaccin niet bestand is. Ben echt benieuwd wat er dan gebeurt
nee, dat hebben we niet, de zorg is totaal uitgehold en de geldverkwisting van de overheid is totaal uit de hand gelopen.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 21:27 schreef Predator40 het volgende:
[..]
het materialisme is de laatste jaren wel steeds erger geworden ja.....en maar klagen.
bijna niemand is "tevreden" meer, met een nieuwe auto en 3 luxe vakanties per jaar.
terwijl we het echt wel heel erg goed hebben in nederland.
Ik weet niet over wie jij het hebt. Maar er zijn ontzettend veel mensen in Nederland die niet elke drie jaar een nieuwe auto kopen of drie keer op vakantie gaan. Die zijn al blij als ze normaal kunnen eten. En die groep wordt steeds groter door het beleid van Rutte en co.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 21:27 schreef Predator40 het volgende:
[..]
het materialisme is de laatste jaren wel steeds erger geworden ja.....en maar klagen.
bijna niemand is "tevreden" meer, met een nieuwe auto en 3 luxe vakanties per jaar.
terwijl we het echt wel heel erg goed hebben in nederland.
ik wil je wel even meenemen naar een paar andere landen......misschien besef je dan hoe goed wij het hier hebben.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 21:49 schreef THEFXR het volgende:
[..]
nee, dat hebben we niet, de zorg is totaal uitgehold en de geldverkwisting van de overheid is totaal uit de hand gelopen.
We hebben het (over het algemeen) goed in Nederland. Daar wordt dan ook hard voor gewerkt door veel mensen. Het heeft naar mijn mening weinig te maken met verwend zijn.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 21:52 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ik wil je wel even meenemen naar een paar andere landen......misschien besef je dan hoe goed wij het hier hebben.
we zijn gewoon strontverwend.
noem eens een land waar geen fundamentele problemen zijn.....quote:Op zaterdag 13 februari 2021 21:54 schreef chratnox het volgende:
[..]
We hebben het (over het algemeen) goed in Nederland. Daar wordt dan ook hard voor gewerkt door veel mensen.
Dat gezegd hebbende, er zijn wel degelijk een aantal fundamentele problemen in Nederland waar we nu veel last van hebben, die tijdens deze pandemie aan de oppervlakte komen.
.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 21:52 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ik wil je wel even meenemen naar een paar andere landen......misschien besef je dan hoe goed wij het hier hebben.
we zijn gewoon strontverwend ( op een paar uitzonderingen na )
Dat gaat de komende vier jaar ook niet veranderen; half Nederland stemt zo meteen nl. zogenaamd weer vvd.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 21:52 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Ik weet niet over wie jij het hebt. Maar er zijn ontzettend veel mensen in Nederland die niet elke drie jaar een nieuwe auto kopen of drie keer op vakantie gaan. Die zijn al blij als ze normaal kunnen eten. En die groep wordt steeds groter door het beleid van Rutte en co.
Voor de happy few is corona dan ook een zegen; iedere crisis wordt nl. aangewend om nóg meer kapitaal en politieke macht van de werkende burger naar zichzelf te verplaatsen. Zoals Weltschmerz al eens ooit postte; als de elite slechter zou worden van een crisis zouden er geen crises bestaan...quote:Op zaterdag 13 februari 2021 21:56 schreef Predator40 het volgende:
[..]
noem eens een land waar geen fundamentele problemen zijn.....
een "reset" zodat de rijkste 1% WEL belastingen gaan betalen en de grote multinationals ook zou niet heel erg gek zijn.
het kapitalisme wat er nu is is gewoon te gek geworden, tijdens de corona crisis zijn de rijken alleen maar rijker geworden en niet een klein beetje
Je realiseert je dat wat je nu zegt hetgene is wat je bijna dagelijks naar BNW stuurt hè als iemand het zegt?quote:Op zaterdag 13 februari 2021 21:56 schreef Predator40 het volgende:
[..]
noem eens een land waar geen fundamentele problemen zijn.....
een "reset" zodat de rijkste 1% WEL belastingen gaan betalen en de grote multinationals ook zou niet heel erg gek zijn.
het kapitalisme wat er nu is is gewoon te gek geworden, tijdens de corona crisis zijn de rijken alleen maar rijker geworden en niet een klein beetje
je mag best klagen.....maar velen beseffen gewoon niet hoe goed ze het wel niet hebben.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 22:02 schreef chratnox het volgende:
[..]
Je realiseert je dat wat je nu zegt hetgene is wat je bijna dagelijks naar BNW stuurt hè als iemand het zegt?
Het gaat er niet om dat er andere landen zijn waar wel of geen fundamentele problemen zijn. Wat je zegt is dat we het hier heel goed hebben en dat we strontverwend zijn. Dat komt op mij over als: Je mag niet klagen, want je hebt het zo goed.
Dat vind ik niet terecht. Je mag altijd wensen dat het anders moet, je mag het altijd willen. Tuurlijk moeten en kunnen dingen eerlijker, maar die fundamentele problemen moeten linksom of rechtsom opgelost worden.
En dan emigreer je daar naartoe?quote:Op zaterdag 13 februari 2021 21:46 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Van Nederland hoef je iig niks te verwachten, die zitten diep in een angstpsychose. Alle hoop is op andere landen gericht, hopelijk zijn er landen die ook inzien dat het een gebed zonder eind wordt op die manier. Lekker de verantwoordelijkheid weer bij je burgers neerleggen en normaal doen.
Dat mag je vinden, ik ben het daar niet mee eens. Ongeacht de reden mogen mensen klagen en aangeven dat ze dingen graag anders zien, net als jij doet.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 22:07 schreef Predator40 het volgende:
[..]
je mag best klagen.....maar velen beseffen gewoon niet hoe goed ze het wel niet hebben.
velen zijn ook gewoon niet tevreden met wat ze hebben/krijgen
als dat besef er wel is dan mag er best geklaagd worden.
quote:Op zaterdag 13 februari 2021 20:52 schreef falling_away het volgende:
[..]
De Britse variant des doods laat zich niet genoeg zien, maar het volk moet wel bang blijven dus de volgende super mega variant moet wel opgeblazen worden.
Het is zelfs geen conspiracy meer, Duitsland geeft zelfs toe het volk expres bang te hebben gemaakt, dat zou natuurlijk nooooit in Nederland gebeuren hè.
Wordt tijd dat anderen daar zich ook bewust van worden om normaa te gaan doen en niet mensen met regels omgegeeft dat die zich afzijdig moeten houden. Niet iedereen vindt dat pretttig. Maar vandaag was heerlijk, lekker overal gedag zeggen, praatje maken zonder om je heen te hoeven kijken of he tmag en geconstateerd dat ik samen met anderen heel abnormaal ben.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 20:42 schreef Predator40 het volgende:
[..]
onderdrukking.....doe toch ff normaal man
die visie zal altijd op gaan als je ons gaat vergelijken met 3de wereld landen.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 21:52 schreef Predator40 het volgende:
[..]
we zijn gewoon strontverwend ( op een paar uitzonderingen na )
Die gaat er geheid komen zo die er al niet is. Dan zullen wetenschappers over elkaar heen buitelen met stellen dat dit normaal is en "men" alleen FF nieuwe vaccin-varianten hoeft aan te passen voor mutaties om die er als oplossing voortaan doorheen te gaan jassen.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 21:39 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Tjah, het is wachten tot het bericht dat er een mutatie komt waartegen het vaccin niet bestand is. Ben echt benieuwd wat er dan gebeurt
gewoon slecht geteste apparatuur. te snel willen inzetten.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 22:39 schreef JosMert het volgende:
GGD fail zoveel
https://www.rtlnieuws.nl/(...)foute-testresultaten
Maar in de toekomst mogen we natuurlijk helemaal niet ziek worden... weeorden virusfetisjistenquote:Op zaterdag 13 februari 2021 22:58 schreef Vallon het volgende:
[..]
Die gaat er geheid komen zo die er al niet is. Dan zullen wetenschappers over elkaar heen buitelen met stellen dat dit normaal is en "men" alleen FF nieuwe vaccin-varianten hoeft aan te passen voor mutaties om die er als oplossing voortaan doorheen te gaan jassen.
Interessant is dat de nu "werkende" vaccins heel specifiek op één klein onderdeeltje (Spike) afweer gaat uitlokken en mensen die dan varianten "overleven" dat ws ook prima zonder dat op maat gemaakte vaccin zouden hebben overleefd.
Een functie van relatief kort geleden beetje ziek worden (al of niet door vaccins) is dat die niet zozeer afweer veroorzaken voor de ziekte als wel dat het lichaam alert wordt voor zaken die het ziek kan maken.
O.a. de functie om ziekjes te worden van bv een lichte verkoudheid zodat de ingedutte lichaamsafweer weer actiever gaat worden op veel ernstiger ziektekiemen en virussen.
Wat dan nu gebeurd met vaccins, is alle het goede - wat het ook doet - dan "ineens" dan dankzij het vaccin waarmee aangetoond wordt at het nodig is zonder te willen bedenken dat een verkoudheid m.n. fitte mensen ook juist weerstand geeft. Het is als wennen aan hitte, koude of inspanning.
Ik ben bang dat we verzeilt raken in een eindeloze vaccinatie oorlog, omdat het virus blijft muteren en de vaccins steeds aangepast moeten worden. Jee krijgt dan een neerwaartse spiraal naar beneden waar je nooit meer uit komt.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 22:58 schreef Vallon het volgende:
[..]
Die gaat er geheid komen zo die er al niet is. Dan zullen wetenschappers over elkaar heen buitelen met stellen dat dit normaal is en "men" alleen FF nieuwe vaccin-varianten hoeft aan te passen voor mutaties om die er als oplossing voortaan doorheen te gaan jassen.
Interessant is dat de nu "werkende" vaccins heel specifiek op één klein onderdeeltje (Spike) afweer gaat uitlokken en mensen die dan varianten "overleven" dat ws ook prima zonder dat op maat gemaakte vaccin zouden hebben overleefd.
Een functie van relatief kort geleden beetje ziek worden (al of niet door vaccins) is dat die niet zozeer afweer veroorzaken voor de ziekte als wel dat het lichaam alert wordt voor zaken die het ziek kan maken.
O.a. de functie om ziekjes te worden van bv een lichte verkoudheid zodat de ingedutte lichaamsafweer weer actiever gaat worden op veel ernstiger ziektekiemen en virussen.
Wat dan nu gebeurd met vaccins, is alle het goede - wat het ook doet - dan "ineens" dan dankzij het vaccin waarmee aangetoond wordt at het nodig is zonder te willen bedenken dat een verkoudheid m.n. fitte mensen ook juist weerstand geeft. Het is als wennen aan hitte, koude of inspanning.
Ja, erg kansloos, maar goed, daar moet je tegenwoordig toch rekening mee houden. Als het net te druk is, dan heb je gewoon pech en de supermarkten kunnen daar ook niets aan doen, want die moeten zich ook aan de wet houden. Gewoon een voorraadje aanleggen, dan heb je geen last van dit soort situatiesquote:Op zaterdag 13 februari 2021 23:05 schreef popje het volgende:
Oh net ook; ik deed nog even snel boodschappen op weg naar huis. Toen ik ging afrekenen was het iets voor achten, maar toen daadwerkelijk wilde afrekenen was het iets na achten en kon ik het kwart flesje wijn wat ik morgen voor mijn gerecht nodig heb weer inleveren... moet ik nog een keer morgen naar de Appie.
Wat een zinloze maatregel is dit toch
Het is een beeld dat ook Naomi Klein in haar boeken benoemt. Crises worden niet bewust veroorzaakt maar vinden doelgericht plaats omdat er geen reden of belang is ze te (willen) voorkomen.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 22:02 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Voor de happy few is corona dan ook een zegen; iedere crisis wordt nl. aangewend om nóg meer kapitaal en politieke macht van de werkende burger naar zichzelf te verplaatsen. Zoals Weltschmerz al eens ooit postte; als de elite slechter zou worden van een crisis zouden er geen crises bestaan...
klopt, kunnen ze beter gelijktrekken met de avondklok.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 23:05 schreef popje het volgende:
Oh net ook; ik deed nog even snel boodschappen op weg naar huis. Toen ik ging afrekenen was het iets voor achten, maar toen daadwerkelijk wilde afrekenen was het iets na achten en kon ik het kwart flesje wijn wat ik morgen voor mijn gerecht nodig heb weer inleveren... moet ik nog een keer morgen naar de Appie.
Hou vol!quote:Op zaterdag 13 februari 2021 23:05 schreef popje het volgende:
😆, eventjes zeker. Ik heb op zich niks tegen de supermarkten die dit uitvoeren maar wel tegen de zinloosheid van sommige maatregelenquote:
Ik denk dat het het gewoon puur statistiek is of er een mutatie komt met een sequentie die om het vaccin gaat. Hoe meer besmetting hoe groter de kans op een mutatie. Geen idee hoe die statistiek qua P en N eruit zou zien en hoe realistisch het is. Ik acht de kans in elk geval zeer aanwezig.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 22:58 schreef Vallon het volgende:
[..]
Wie had dat een jaar geleden gedacht? Dat een kassameisje anno 2021 op het nippertje de levens van tienduizenden potentiële corona-patienten zou redden door een volwassen klant een flesje wijn af te nemen, omdat dat flesje een paar minuten te laat op de kassaband gezet werd.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 23:05 schreef popje het volgende:
eigenlijk 1 op 1 met de griep..quote:Op zaterdag 13 februari 2021 23:05 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Ik ben bang dat we verzeilt raken in een eindeloze vaccinatie oorlog, omdat het virus blijft muteren en de vaccins steeds aangepast moeten worden. Jee krijgt dan een neerwaartse spiraal naar beneden waar je nooit meer uit komt.
Dat betekent dat we het normale leven dus nooit meer terugkrijgen.
Dat is natuurlijk de meest kansloze maatregel van allemaal.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 23:25 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Wie had dat een jaar geleden gedacht? Dat een kassameisje anno 2021 op het nippertje de levens van tienduizenden potentiële corona-patienten zou redden door een volwassen klant een flesje wijn af te nemen, omdat dat flesje een paar minuten te laat op de kassaband gezet werd.
En niet te vergeten de virologenkliek die hun five minutes of fame dolgraag zouden oprekken tot vijf jaar.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 23:28 schreef Abyss33 het volgende:
[..]
eigenlijk 1 op 1 met de griep..
Muteert ook.
Maar bij de griep is die paniek er niet en die nood om vaccins ook niet zo..
Waarom zou dat met covid niet kunnen?
Stel we vaccineren gewoon iedereen. dan zou het toch ook echt een griepje moeten zijn die overblijft. wat mutaties.. maar iedereen is wel een beetje beschermt dus zeker geen gekke overspoeling..
Rationeel zou het gewoon prima te handelen zijn,, wil het niet zijn dat de overheid en media het opblaast en toch die angst er in houdt.. en vaccinaties
Een jaar geleden werd je nog voor wappie en complotdenker versleten wanneer je beweerde dat politici heel erg hitsig en opgewonden raken van het inperken van vrijheden van burgers.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 23:31 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk de meest kansloze maatregel van allemaal.
Maar ook die avondklok, als je dat een jaar geleden had gezegd had iedereen je voor gek verklaard
Die kans is heel erg klein. Als het virus zo veel muteert dat vaccins niet meer werken is de kans groter dat het muteert naar een versie die veel minder dodelijk en ziekmakend is. De andere kant op zou erg zijn, maar die variant is dan juist weer een stuk makkelijker uit te doven zonder vaccins.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 23:05 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Ik ben bang dat we verzeilt raken in een eindeloze vaccinatie oorlog, omdat het virus blijft muteren en de vaccins steeds aangepast moeten worden. Jee krijgt dan een neerwaartse spiraal naar beneden waar je nooit meer uit komt.
Dat betekent dat we het normale leven dus nooit meer terugkrijgen.
nog steeds..quote:Op zaterdag 13 februari 2021 23:36 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Een jaar geleden werd je nog voor wappie en complotdenker versleten wanneer je beweerde dat politici heel erg hitsig en opgewonden raken van het inperken van vrijheden van burgers.
Iets van 13.000 sinds Wuhan als formeel geïdentificeerd in de databanken te verdelen in ruwweg 30 hoofdstromen waar nu 5 stuks expliciet zorgen geven omdat ze significante wijzigingen bevatten hebben in het Spike-Proteïne dat "het vaccin" (ws) zwakker doet (uit)werken. Best wel leuk om te grasduinen in die genetische data waarbij ik denk dat er er wel meer zorgen zijn dan mensen (nu, willen) weten. Corona en met name Sars-Cov2 dat Covid19 veroorzaak is een echte shape-shifter die de kat voor de muis speelt.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 20:52 schreef Noek het volgende:
Hoeveel mutaties zullen er inmiddels al geweest zijn in een jaar tijd?
Griep/Influenza is echt een totaal ander virus die ook anders (uit)werkt met als gemeenschappelijk factor dat het snel door (v)luchtig contact besmet en mensen door maatregelen de kans verkleinen voor besmetting.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 23:28 schreef Abyss33 het volgende:
[..]
eigenlijk 1 op 1 met de griep..
Muteert ook.
Maar bij de griep is die paniek er niet en die nood om vaccins ook niet zo..
Waarom zou dat met covid niet kunnen?
Stel we vaccineren gewoon iedereen. dan zou het toch ook echt een griepje moeten zijn die overblijft. wat mutaties.. maar iedereen is wel een beetje beschermt dus zeker geen gekke overspoeling..
Rationeel zou het gewoon prima te handelen zijn,, wil het niet zijn dat de overheid en media het opblaast en toch die angst er in houdt.. en vaccinaties
Even in de categorie, de massa dom houden. Maar op dit moment is de beste strategie nog steeds om massaal te vaccineren en te hopen dat een dekking al kan leiden tot een milder verloop. En dat ga je niet bereiken om bij elke mutatie het verhaal te herhalen dat het vaccin daarvoor misschien niet meer goed werkt.quote:Op zondag 14 februari 2021 00:08 schreef Vallon het volgende:
[..]
Iets van 13.000 sinds Wuhan als formeel geïdentificeerd in de databanken te verdelen in ruwweg 30 hoofdstromen waar nu 5 stuks expliciet zorgen geven omdat ze significante wijzigingen bevatten hebben in het Spike-Proteïne dat "het vaccin" (ws) zwakker doet (uit)werken. Best wel leuk om te grasduinen in die genetische data waarbij ik denk dat er er wel meer zorgen zijn dan mensen (nu, willen) weten. Corona en met name Sars-Cov2 dat Covid19 veroorzaak is een echte shape-shifter die de kat voor de muis speelt.
De zorgen zijn op meerdere manier uitlegbaar en vooral afhankelijk wie je dan spreekt. Mutaties die ernstiger zijn voor mensen (zg. omdat het virus effectiever is) maar het is naast click-bait "nieuws" om zaken te rechtvaardigen vooral omdat het de veelgeprezen werking van vaccins ondergraaft.
Nou ja, soms zie je wel eens een enkele ergens die dat wel letterlijk zegt, zoals die gast die ook in sage zit die gisteren in de mail zie dat "lichte beperkingen zoals mondkapjes in het ov en binnen misschien voor eeuwig blijven want het virus wordt endemisch". Ik moet er niet aan denken. Dat was een letterlijk citaat. Nu weet ik dat dat één sage expert is en dat er voor elk daarvan minstens 10 zo niet 20 zoveel te vinden zijn ook uit die groep of ons omt etc die zeggen dat dat absoluut niet zo is, dus het is een hele kleine minderheid, en politici hoor ik het al helemaal niet roepen op misschien een enkele gek ergens achteraf na, maar ze zijn er dus wel.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 20:02 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Hoe dan ook bedoelt niemand ooit dat de maatregelen nooit meer weg gaan.
Hou dat in gedachten en plemp niet ieder artikel dat je verkeerd kunt interpreteren hier neer met de vraag of ze nu toch wel echt zeggen dat de maatregelen nooit weg gaan. Ze gaan zeker weg.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |