heel veel mensen doen dat dus nog wel, ook gewoon naar het werk.quote:Op zondag 14 februari 2021 10:55 schreef Abyss33 het volgende:
[..]
Gewoon bij ouderen en zwakkeren extra oppassen en afstand houden waar het kan..
Beetje gezond verstand is dat. zoals je dat ook met de griep doet.. Als je ziek bent dan ga je denk ik niet naar je oma toe..
Dat hele idee van elk risico uitsluiten bestaat gewoon niet en werkt niet. Oppassen waar het kan, gezond nadenken en risico's vermijden.. Dat is hoe je normaal ook in het leven met alles omgaat.
als je ziek bent ja, dat zeg ik ook.quote:Op zondag 14 februari 2021 10:56 schreef Predator40 het volgende:
[..]
afstand houden is niet heilig he
gewoon niet naar opa en oma en kwetsbare mensen gaan.....
Die situatie lijkt dan het meest lofisch wanneer alle risicogroepen gevaccineerd zijn en de zon weer gaat schijnen.quote:Op zondag 14 februari 2021 10:52 schreef Predator40 het volgende:
[..]
mee eens maar op een gegeven moment moet je er toch echt aan geloven hoor.
deze situatie is onhoudbaar op termijn
nee gewoon NIET.....als jongeren weer alles mogen.quote:Op zondag 14 februari 2021 10:57 schreef Abyss33 het volgende:
[..]
als je ziek bent ja, dat zeg ik ook.
maar dat krampachtig elk risico proberen uit te sluiten draaft soms wat door..
Niet alleen leefbaarder, maar ik denk dat je de contacten ook wel kunt onttrekken uit huis (grootste besmettingsbron) en dat dat dus misschien een positief effect zou kunnen hebben op de besmettingen.quote:Op zondag 14 februari 2021 10:57 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Die situatie lijkt dan het meest lofisch wanneer alle risicogroepen gevaccineerd zijn en de zon weer gaat schijnen.
Bv eind april, begin mei ergens.
Dan wordt de zorg niet langer overbelast en kan de boel gewoon open.
Daarom vind ik dat we tot die tijd hadden moeten inzetten op buiten activiteiten. Maakt het wat leefbaarder voor iedereen.
gewoon wel..quote:Op zondag 14 februari 2021 10:59 schreef Predator40 het volgende:
[..]
nee gewoon NIET.....als jongeren weer alles mogen.
zo moeilijk is het niet
ja, beter helemaal geen maatregelen en morgen alles weer open voor iedereen.....quote:
Die blijven eindeloos zo bezig.quote:Op zondag 14 februari 2021 10:44 schreef Anton91 het volgende:
Nieuw-Zeeland (Aukland) weer in een korte lockdown van 3 dagen.
nee, en wij niet dan op het moment ?quote:Op zondag 14 februari 2021 11:03 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Die blijven eindeloos zo bezig.
Wat hij bedoelt is dat wanneer je voor jongeren heel veel versoepelt en ze gewoon kunnen feesten, daarbij de verantwoordelijkheid hoort om niet in contact te komen met kwetsbaren. Gewoon helemaal niet.quote:
Precies..quote:Op zondag 14 februari 2021 11:02 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ja, beter helemaal geen maatregelen en morgen alles weer open voor iedereen.....![]()
top plan
Ah, je bent er weer! En gelijk weer jongeren bashen..quote:Op zondag 14 februari 2021 09:16 schreef hooibaal het volgende:
Dit is dan de dank voor het versoepelen van maatregelen voor jongeren:
[..]
NOS
Meteen weer terugdraaien.
hey, er kan iemand nadenkenquote:Op zondag 14 februari 2021 11:05 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wat hij bedoelt is dat wanneer je voor jongeren heel veel versoepelt en ze gewoon kunnen feesten, daarbij de verantwoordelijkheid hoort om niet in contact te komen met kwetsbaren. Gewoon helemaal niet.
Nadeel is dat dat bijvoorbeeld voor thuiswonende jongeren niet werkt, omdat die al in ieder geval thuiskomen bij hun ouders en andere huisgenoten. Die wellicht wel naar opa/oma gaan of werk met kwetsbare mensen die je niet wil besmetten. We hebben immers wel gezien dat het toch doorsijpelt van de ene groep naar de andere. Het kan even duren, maar uiteindelijk gebeurt dat.
Dat zal niet iedereen met je eens zijnquote:
gezond verstand werkt gewoon niet hebben we al meerdere malen gezien.quote:Op zondag 14 februari 2021 11:05 schreef Abyss33 het volgende:
[..]
Precies..
|e hebt geen overheid nodig om voor jou te bepalen wat goed voor je is, dus ik ben niet zo voor die maatregelen. Wel voor gezond verstand en zeker niet dat het zou betekenen dat je alles maar moet doen zoals voorheen. Maar dat is wat anders dan maatregelen en "normale dingen" verbieden.
Ik moest hier wel om lachen in dat NOS artikel:quote:Op zondag 14 februari 2021 11:03 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Die blijven eindeloos zo bezig.
Zelfs de NOS zegt nu dat Nieuw-Zeeland succesvol is omdat het een eiland isquote:Nieuw-Zeeland had tot de recente besmettingen al maanden geen lokale virusgevallen en werd gezien als een van de landen die het coronavirus zeer succesvol wist te bestrijden met zeer strenge maatregelen. Door de internationale grenzen vroegtijdig te sluiten, wist de eilandstaat het virus een vroeg stadium vrijwel uit te roeien.
ben ik wel gewendquote:Op zondag 14 februari 2021 11:06 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat zal niet iedereen met je eens zijn
BANquote:Op zondag 14 februari 2021 11:07 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik moest hier wel om lachen in dat NOS artikel:
[..]
Zelfs de NOS zegt nu dat Nieuw-Zeeland succesvol is omdat het een eiland is
zo, knuppel -> hoenderhok![]()
Er is in een samenleving wel degelijk een overheid nodig die bepaalt wat goed is. Dat doen ze op heel veel gebieden, en nu dus ook tijdens deze corona-crisis. Als je die maatregelen niet neemt, is er ook geen compensatie voor getroffen ondernemers, bijvoorbeeld. Geen extra geld voor zorg, vaccinaties. Dan is het 'ieder voor zich en god voor ons allen' en zoek het verder maar lekker zelf uit.quote:Op zondag 14 februari 2021 11:05 schreef Abyss33 het volgende:
[..]
Precies..
|e hebt geen overheid nodig om voor jou te bepalen wat goed voor je is, dus ik ben niet zo voor die maatregelen. Wel voor gezond verstand en zeker niet dat het zou betekenen dat je alles maar moet doen zoals voorheen. Maar dat is wat anders dan maatregelen en "normale dingen" verbieden.
Volgens mij ging dit over de versoepeling dat jongeren elkaar mogen in ontmoeten in bibliotheek en wijkgebouw.quote:Op zondag 14 februari 2021 10:34 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Help me even, welke maatregelen zijn onlangs versoepeld voor jongeren dan?Ik noem het nou niet echt een versoepeling dat Rutte met jongeren in gesprek zou gaan.
De balans zullen we pas achteraf op kunnen maken, maar ik heb er geen levendige fantasie voor nodig om me er iets bij voor te stellen dat een paar dagen lockdown om daarna in relatieve vrijheid te kunnen leven te prefereren valt.quote:Op zondag 14 februari 2021 10:46 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ik denk eerder dat wij ons belachelijk maken met 9 maanden "lockdowns" in een jaar tijd.
Gaat best goed. De export van de Britse variant gaat beter dan op het eigen vasteland, zal wel door de Brexit komenquote:Op zondag 14 februari 2021 11:08 schreef Predator40 het volgende:
[..]
BAN![]()
p.s de UK is ook een eilandgaat goed daar he
ik teken voor 3 dagen lockdown per maand als de rest weer normaal is,.quote:Op zondag 14 februari 2021 11:08 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
De balans zullen we pas achteraf op kunnen maken, maar ik heb er geen levendige fantasie voor nodig om me er iets bij voor te stellen dat een paar dagen lockdown om daarna in relatieve vrijheid te kunnen leven te prefereren valt.
We hebben afgelopen zomer gezien dat gezond verstand ver te zoeken is en dat mensen eigen verantwoordelijkheid niet aan kunnen.quote:Op zondag 14 februari 2021 11:05 schreef Abyss33 het volgende:
[..]
Precies..
Weet je wel wat je zegt?quote:Op zondag 14 februari 2021 11:11 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
We hebben afgelopen zomer gezien dat gezond verstand ver te zoeken is en dat mensen eigen verantwoordelijkheid niet aan kunnen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |