quote:In a list of "The Top 10 Dance Tunes of the '90s" for Attitude in 2016,was ranked at number 3. Pop Rescue called it a "great" song, noting "the handclaps, the beats, drum fills, whirling synths and that bassline, and of course that catchy 'ner ner ner ner-ner ner her' section." They added it as "a fine specimen" of "90s dance". Dave Fawbert from ShortList described it as a "absolute, total banger", adding it as "a song that the Beatles would have been proud to have written.
helemaal goed!quote:Op dinsdag 16 februari 2021 12:03 schreef bartrid het volgende:
Ner Ner freed from desire van Gala (en Gaia vervolgvraag lijkt me)
quote:It is regarded by some critics as the foundation of doom metal, stoner rock, and sludge metal. It peaked at number five on the UK Albums Chart and number eight on the US Billboard 200.
kan me niet voorstellen dat dit niet correct isquote:
Niets ten nadele van dat album, maar met uitzondering van het titelnummer is dat nauwelijks metal te noemen. Dan zou ik eerder Paranoid een kansje geven.quote:
Dat hangt van je definitie vam metal af, denk ik. Voor mij is dat toch echt wel een opmaat naar Doom- en andere Metalquote:Op dinsdag 16 februari 2021 17:22 schreef Litpho het volgende:
[..]
Niets ten nadele van dat album, maar met uitzondering van het titelnummer is dat nauwelijks metal te noemen. Dan zou ik eerder Paranoid een kansje geven.
quote:The band has been cited as "one of the few American links between psychedelia and what soon became heavy metal.also is known to have influenced other major bands such as The Nice, Deep Purple, Yes, Styx, Led Zeppelin, and Uriah Heep.
Peter Pan Speedrock?quote:Op woensdag 17 februari 2021 12:35 schreef Burnett het volgende:
Welke band vernoemde zich in dat zelfde circuit naar 'LSD gemengd met amfetamine'?
Oh, ik ook niet. Sorry, blinde gok en een beetje druk.quote:
Beetje een wannabe band, volgens mij.quote:
Stand 1426quote:
Geen probleem. Heb je het boekje van Tim Knols Wandelclub al ontvangen trouwens?quote:Op zaterdag 20 februari 2021 14:45 schreef belsen het volgende:
[..]
Oh, ik ook niet. Sorry, blinde gok en een beetje druk.
Ja.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 15:42 schreef methodmich het volgende:
[..]
Geen probleem. Heb je het boekje van Tim Knols Wandelclub al ontvangen trouwens?
Ian Dury...quote:Op zaterdag 20 februari 2021 23:41 schreef belsen het volgende:
Hij bleef er zijn hele leven mank door...
Welke Britser rocker (1942-2000) liep dan zijn hele leven mank ten gevolge van polio?
quote:
Stand 1426quote:
Wat van wie?quote:on a train to nowhere, halfway down the line
He don't want to get there, but he needs time
He ain't sophisticated, nor well-educated
After all the hours he wasted, still he needs time
Ze waren blijkbaar geïnspireerd na een concert van Jimi Hendrix.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 14:47 schreef belsen het volgende:
Beetje een wannabe band, volgens mij.
Dury —> Rudy...quote:
Dat klopt. Denk ik dan weer.quote:Op maandag 22 februari 2021 16:07 schreef methodmich het volgende:
Nee, andere band. Die herken ik wel, althans, dat denk ik. Ken alleen geen albumtitels van ze.
Vroegâh stond er in de OP een regel die stelde dat de vragensteller beslist.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 16:06 schreef Blogman het volgende:
Tja, en nu? Het is een vervolgvraag, maar als andere titels niet bekend zijn houdt het op. Zal ik een andere plaatsen, want een punt geven lijkt me ook niet eerlijk in bovenstaande situatie.
Bron: http://www.belsen.net/Triviasounds/spelregelsfmt.htmquote:Mocht een vraag erg moeilijk blijken of duurt het erg lang, dan kan de vraagsteller, om het topic op gang te houden, tips geven. Blijkt een vraag echt te moeilijk, dan mag de vraagsteller ook zelf het antwoord geven en zo de vraag intrekken. Hij mag dan zelf een vervangende vraag bedenken.
Thanks. Het wordt een nieuwe vraag vanavond. Even eten en nadenken.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 18:43 schreef MadMaster het volgende:
In een oude, maar betrouwbare, bron teruggevonden:
[..]
Bron: http://www.belsen.net/Triviasounds/spelregelsfmt.htm
Nou, ja, een vraag "als deze" kan wel eens lang open blijven staan...quote:Op dinsdag 23 februari 2021 18:34 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Vroegâh stond er in de OP een regel die stelde dat de vragensteller beslist.
Nu staat er alleen nog maar:
Er staat telkens slechts een vraag tegelijk open. Als deze
Dus 'Als deze...', nou, dan weet je het wel...
We kunnen 'm natuurlijk ook nog 'parkeren'...quote:Op dinsdag 23 februari 2021 19:27 schreef cafca het volgende:
[..]
Nou, ja, een vraag "als deze" kan wel eens lang open blijven staan...
Dat was de bijbehorende single.quote:
Brother Where You Bound...quote:Op dinsdag 23 februari 2021 21:53 schreef Blogman het volgende:
Hoe heette het eerste album van Supertramp zonder Roger Hodgson (1985)?
Stand 1426quote:
Ik weet de band, maar de titel niet meer..quote:
Dat was hem!quote:
quote:Come on now!
Sit down, girl! I think I love ya!
And all I want you to do is repeat after me
Mooi afgemaaktquote:
The Chinese Wallquote:Op woensdag 24 februari 2021 16:22 schreef pipster het volgende:
Op welk album staat het nummer Easy Lover van Phil Collins & Philip Bailey?
quote:
Zeker wel!quote:
quote:So we walked along the seaside
Where trees grow just one way
Pointing out the one direction
That the wind blows day after day
Zeker en vastquote:
Is er een hit geweest met een Nederlandstalige versie van die song?quote:Op donderdag 25 februari 2021 18:49 schreef methodmich het volgende:
Wie scoorde in de jaren '90 een Top 40-hit met een Nederlandstalige cover van One Way Wind?
Yes!quote:
quote:Poetry has no place for a heart that's a whore
Martha Wainwright ain't wrong, Bloody Motherfucking Assholequote:Op donderdag 25 februari 2021 21:20 schreef Beregd het volgende:
Mijn eerste cd ooit was van Dana![]()
Welk nummer van wie?
[..]
quote:is the third album by
, released in 1986. With production by John Porter and Kenny Jones,
featured more musicians than
's previous works, which were generally little more than
himself and a guitar.
uiteraard!quote:Op vrijdag 26 februari 2021 13:36 schreef pipster het volgende:
Talking with the Taxman about Poetryvan heer Bragg
Welk nummer van wie?quote:Oh darling, why'd you talk so fast?
Another evening just flew past tonight
And now the daybreak's coming in
And I can't win and it ain't right
You tell me all you've done and seen
And all the places you have been without me
Well, I don't really want to know
But I'll stay quiet and then I'll go
And you won't have no cause to think about me
Correctemundoquote:Op vrijdag 26 februari 2021 15:55 schreef MadMaster het volgende:
[..]
There's A Guy Work Down The Chip Shop Swears He's Elvis - Kirsty Maccoll...
Dat is Antony (van The Johnsons) in zijn nieuwe vrouwelijke identiteit. Had er wel iets van weg, maar helaas niet dus.quote:
Ow, die.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 19:24 schreef methodmich het volgende:
[..]
Dat is Antony (van The Johnsons) in zijn nieuwe vrouwelijke identiteit. Had er wel iets van weg, maar helaas niet dus.
Voor de vorm: Beth Ditto - maar ik vermoed dichter bij huis...quote:Op zaterdag 27 februari 2021 09:27 schreef MadMaster het volgende:
Een jaartje of 10 geleden stond deze dame volop in de belangstelling...
Jij en ik weten dat dit inderdaad een Nederlandse mevrouw is...quote:Op zaterdag 27 februari 2021 16:41 schreef Burnett het volgende:
[..]
Voor de vorm: Beth Ditto - maar ik vermoed dichter bij huis...
Heb ze meegedaan aan zo'n talentenjacht op tv of is het die Ramona van Zanger Rinus?quote:Op zaterdag 27 februari 2021 17:20 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Jij en ik weten dat dit inderdaad een Nederlandse mevrouw is...
oequote:Op zaterdag 27 februari 2021 23:51 schreef slaveloos het volgende:
Zal spargo niet zijn dus dan is t joan franks zonder tooi
Franka bedoel ikquote:Op zaterdag 27 februari 2021 23:51 schreef slaveloos het volgende:
Kleine meisjes worden groot...quote:Op zaterdag 27 februari 2021 23:51 schreef slaveloos het volgende:
Dat is hemquote:
Standquote:
Of je een engel kunt sturen.quote:
D.C. Lewis...quote:Op woensdag 3 maart 2021 22:11 schreef Homdeck het volgende:
, pseudoniem van Ruud Eggenhuizen (Arnhem, 27 januari 1947 - aldaar, 28 april 2000), was een Nederlandse zanger.
Wie?
Sweet Lewis...quote:Op donderdag 4 maart 2021 16:34 schreef cafca het volgende:
Tja, het is geen You Ain't Seen Nothing Yet volgens mij, dus Sweet Louise van Ironhorse?
Juist! Ook iets met een paard.... ofzo.quote:
Fisher al een hele tijd niet meerquote:
oepssquote:Op vrijdag 5 maart 2021 09:31 schreef iggyinthehouse het volgende:
als je op de foto drukt zie je het antwoord kuch kuch...
Had je het geweten trouwens?quote:Op vrijdag 5 maart 2021 09:31 schreef iggyinthehouse het volgende:
als je op de foto drukt zie je het antwoord kuch kuch...
anders wel een puntje natuurlijkquote:
Standquote:Op vrijdag 5 maart 2021 10:43 schreef Berkery het volgende:
Ooit bezongen door de Village People, Go West
quote:Fire in the disco!
Fire in the disco!
Fire in the Taco Bell!
Welk nummer van wie?quote:I only knew you for a while
I never saw your smile
'Til it was time to go
Time to go away (time to go away)
Sometimes its hard to recognise
Love comes as a surprise
And its too late
Its just too late to stay
Too late to stay
Standquote:
quote:Op vrijdag 5 maart 2021 16:52 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Together In Electric Dreams - Phil Oakey & Giorgio Moroder
Dat laatste is juist...quote:Op vrijdag 5 maart 2021 19:37 schreef methodmich het volgende:
Als je heel snel kijkt, heeft hij iets weg van Peter Doherty. Maar uiteindelijk zal hij het niet zijn...
Dat laatste is juist.quote:Op vrijdag 5 maart 2021 20:53 schreef Blogman het volgende:
Als je op een andere manier snel kijkt, heeft hij iets weg van Bob Fosko. Maar uiteindelijk zal hij het niet zijn...
quote:Op zondag 7 maart 2021 18:25 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ik heb 2 dagen over 2 gasten na zitten te denken, blijkt de 1e een vrouw te zijn. Moet ik weer helemaal opnieuw beginnen.
quote:was een Nederlandse happy hardcore-groep die in de periode 1994 tot 1999, ten tijde van de Happy Hardcore-periode, enkele hits in de Nederlandse Top 40 scoorde. De groep bestond uit producers Huib Schippers, Dave van Hasselaar en Ed Bout. Later sloten zangeres Ludmilla Odijk en rapper Danny Haenraets alias MC Energie zich bij de groep aan.
quote:
quote:Het liedje is niet meer dan een harde beat en eendat ongeveer 560 keer herhaald wordt
tuurlijk!quote:Op maandag 8 maart 2021 08:15 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Nu even niet...
[..]
Poing - Rotterdam Termination Source?
quote:Op maandag 8 maart 2021 16:04 schreef pipster het volgende:
Boing Boom Tjak,
Music Non Stop - Technopop
quote:
Is dat de bij Technotronics 'featuring' zangeres Felly?quote:Op dinsdag 9 maart 2021 11:29 schreef iggyinthehouse het volgende:
herkenbaar
Wie is Manuela Barbara Kamosi Moaso Djogi dan?
tandquote:
quote:"La Raza" is a song by American rapperand featured on the album Hispanic Causing Panic.
quote:
120-minuten bandje kopen en klaarzitten. Ik denk dat ik die van 1986 nog aardig kan meedoen als ik hem nu zou opzetten. Ik had ook heel veel minimixen op cassette, twee platen over 9quote:Op dinsdag 9 maart 2021 14:15 schreef iggyinthehouse het volgende:
brengt me terug naar de Grandmix van Liebrand
jaaaa dit deed ik dus ook...brings back good memoriesquote:Op dinsdag 9 maart 2021 14:38 schreef pipster het volgende:
[..]
120-minuten bandje kopen en klaarzitten. Ik denk dat ik die van 1986 nog aardig kan meedoen als ik hem nu zou opzetten. Ik had ook heel veel minimixen op cassette, twee platen over 9
Als ik ze afspeel, dan weet ik precies wat de volgende track is die er in gemixt wordt.quote:Op dinsdag 9 maart 2021 14:38 schreef pipster het volgende:
[..]
120-minuten bandje kopen en klaarzitten. Ik denk dat ik die van 1986 nog aardig kan meedoen als ik hem nu zou opzetten. Ik had ook heel veel minimixen op cassette, twee platen over 9
Die opent, na het vocoder intro, met het Gregoriaanse koor van Sadeness - Enigma, waarna de Grand Mix knal te horen is en de mix muzikaal begint...quote:Op dinsdag 9 maart 2021 15:00 schreef iggyinthehouse het volgende:
[..]
jaaaa dit deed ik dus ook...brings back good memories
speaking off:
Wat (en van wie) was het openingsnummer van de Grandmix 1990?
Helemaal prima omschreven! Ook een fan dusquote:Op dinsdag 9 maart 2021 16:01 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Als ik ze afspeel, dan weet ik precies wat de volgende track is die er in gemixt wordt.
Ik heb ze allemaal nog op cassettebandje, op CD en als MP3 (zonder reclames of jngles van 538, die ze later opnieuw uitgezonden heeft).
[..]
Die opent, na het vocoder intro, met het Gregoriaanse koor van Sadeness - Enigma, waarna de Grand Mix knal te horen is en de mix muzikaal begint...
Absoluut!quote:Op dinsdag 9 maart 2021 16:05 schreef iggyinthehouse het volgende:
[..]
Helemaal prima omschreven! Ook een fan dus
Dat was wel mijn eerste (2e hands) digitale sampler, maar de eerste sampler was niet van Akai...quote:
Yep, ook met stukjes tape en dus niet digitaal...quote:Op dinsdag 9 maart 2021 17:47 schreef methodmich het volgende:
Is dat wellicht niet gewoon een mellotron?
Theremin...quote:Op dinsdag 9 maart 2021 19:00 schreef methodmich het volgende:
Lekker hoor!
Welk instrument zien we hier dan bespeeld worden?
[ afbeelding ]
Zeker!quote:
Wat van wie?quote:I want some, some energy
The ultimate discovery
Electric blue for me
Never more to be free
Correct, laten we dat lekker in het midden (heb ik zelf ook, net als met Humanoid en Stakker Humanoid)quote:Op woensdag 10 maart 2021 11:32 schreef MadMaster het volgende:
Kernkraft 400 - Zombie Nation (waarbij ik altijd de mist in ga m.b.t. wat nou de titel van de song en de naam van de uitvoerende is...)
Ik had er zo te zien makkelijk meer kunnen vragen.quote:Op woensdag 10 maart 2021 12:21 schreef iggyinthehouse het volgende:
The Age of Love - The Age of Love
Adiemus - Adiemus
Buena Vista Social Club - Buena Vista Social CLub
the 1975 - the 1975
Belle and Sebastian - Belle and Sebastian
Talk Talk - Talk Talk
ok ik had dus makkelijk ook meer kunen vragenquote:Op woensdag 10 maart 2021 14:44 schreef pipster het volgende:
Roger I wanne be your man
Kraftwerk - Trans Europe Express
Daft Punk - One More Time
Royksopp - Poor Leno
Bastian - You've Got my love (nu op de radio)
Mantronix - Needle to the groove
Vraag te laat gezien, maar ik heb een radioshow van 3 uur gevuld met alleen maar songs waarbij prominent gebruik gemaakt wordt van vocoders,quote:Op woensdag 10 maart 2021 14:27 schreef iggyinthehouse het volgende:
compleet - compleet
Toch weer heel even terug naar Ben Liebrand; Zijn intro's zijn bekend geworden door het gebruik van de Vocoder.
Maar deze vocoder wordt ook gebruikt in de muziek.
Noem een 6 liedjes, met uitvoerende. Graag compleet lijstje. En ik bedoel dus geen nummers met Autotune!
Oh echt? cool! waar is ie te luisteren?quote:Op woensdag 10 maart 2021 15:06 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Vraag te laat gezien, maar ik heb een radioshow van 3 uur gevuld met alleen maar songs waarbij prominent gebruik gemaakt wordt van vocoders,
Ik zal even kijken of ik 'm bewaard heb of niet (het is al een jaar of 4 geleden, gok ik), maar waarschijnlijk kan ik de tracklist nog wel terugvinden...quote:Op woensdag 10 maart 2021 15:12 schreef iggyinthehouse het volgende:
[..]
Oh echt? cool! waar is ie te luisteren?
Standquote:Op woensdag 10 maart 2021 15:15 schreef MadMaster het volgende:
Electrix Six
Sham 69
666
Vanity 6
Apollonia 6
Andre Hazes
Nee, het zit 'm in een song...quote:Op woensdag 10 maart 2021 18:57 schreef belsen het volgende:
Mogelijk was de blazerssectie van The Clash dezelfde als die van Bad Manners.
quote:
Dat moeten de Toy Dolls zijn...quote:Op woensdag 10 maart 2021 21:19 schreef belsen het volgende:
Welke New Yorkse jaren 70 band vernoemde zich naar een speelgoedreparatiewerkplaats, die tegenover de oefenruimte zat?
New Yorkse jaren 70 band, geen Sunderlandse jaren 80 band.quote:
Schijnbaar oefenden ze tegenover The New York Doll Hospital.quote:Op woensdag 10 maart 2021 21:20 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Dat moeten de Toy Dolls zijn...
Oh wacht, New York...![]()
Ben er achter.quote:Op woensdag 10 maart 2021 21:30 schreef MadMaster het volgende:
Ik weet even niet hoe het nou zit met de Toy Dolls en het New York Doll Hospital, maar we gaan verder...
Ja, ik dacht New York...Dolls.quote:Op woensdag 10 maart 2021 21:20 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Dat moeten de Toy Dolls zijn...
Oh wacht, New York...![]()
Iggy & The Stooges?quote:Op donderdag 11 maart 2021 06:50 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Het gaat om een solo artiest, wel een echte pop...
quote:
Da's niet Brigitte Bardot...quote:Op donderdag 11 maart 2021 13:58 schreef cafca het volgende:
[..]
Deze dame scoorde ook met een nummer geschreven door meneer Gainsbourg
Jo lemaire bedoel ik natuurlijkquote:Op donderdag 11 maart 2021 13:58 schreef cafca het volgende:
[..]
Deze dame scoorde ook met een nummer geschreven door meneer Gainsbourg
Ja, die welquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |