Ze hebben juist geïnvesteerd in de productie. Dat maakt het geheel ook zo dubieus. Ze hebben gewoon beroerde contracten afgesloten. En ze (Unie+lidstaten) hadden het qua export gewoon keihard moeten spelen.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 01:58 schreef ipa84 het volgende:
[..]
De grootste fout van de EU is geweest dat ze niet wouden investeren in de ontwikkeling van de vaccins. Op zich ook logisch want anders had je weer het gezeik gehad dat ze geld uitgaven wat zinloos was bij een vaccin dat het niet haalde.
Als je de middelen niet hebt moet je er niet aan beginnen, dat weet je van tevoren. Dit is niet iets wat je eens even semi-bewust laat mislukken om een statement te maken.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 02:21 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Ik begrijp hier uit dat jij vrij weinig van de EU snapt. Waarom faalt de EU omdat landen hun gezondheidszorg niet uit handen wouden geven. Wat is het gevolg iedereen trekt zijn eigen plan. Maar bijvoorbeeld bij de inkoop van medicijnen doet ook elk land dat zelf. Het nadeel is dat je in het ene land het 10 voudige betaalt voor het ene medicijn dan in het andere land. Een leuk voorbeeld een paar jaar terug stonden er aan de grens met België files omdat aspirine in Nederland een stuk (rond de 10 euro) goedkoper waren dan in België.
Dat AZ vaccin is vooral een leuke reclame stunt geweest tot nu toe. De cijfers en de onderzoeken is echt 1 puinhoop. Dan vind in J&J tot nu toe een veel beter onderzoek afleveren. Daar lees je ook bijna geen negatieve berichten over terwijl ze dezelfde manier gebruiken. Bij het AZ vaccin gebeurde dat al na 2 of 3 dagen na de presentatie.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 02:34 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Nee hoor, ook met Astrazeneca bv, was op voorhand de meest logische keus.
In dat opzicht is het wat het is. Was van te voren koffiedik kijken. Zelfs wanneer op meerdere paarden gewed is.
Een vaccin in een jaar is desalniettemin snel.
Ook weer lastig omdat protectionisme altijd slecht valt in de wereld handel uiteindelijk. Je had beter in je eigen vaccins kunnen investeren. Pfizer is Duits en J&J is Nederlands. Wat er nu gebeurt is dat J&J eerst aan de VS moet leveren omdat hun hebben geïnvesteerd in hun moeder bedrijf. Dat had de EU en zeker Nederland voor kunnen zijn door gewoon te investeren.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 02:36 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ze hebben juist geïnvesteerd in de productie. Dat maakt het geheel ook zo dubieus. Ze hebben gewoon beroerde contracten afgesloten. En ze (Unie+lidstaten) hadden het qua export gewoon keihard moeten spelen.
Je moet gewoon een exportverbod er op gooien. Desnoods gooi je het plat door een halffabrikaat te blokkeren. Het is van der zotte dat je je leververplichting jegens NL en de EU niet nakomt maar wel de hier geproduceerde vaccins naar GB stuurt. Kan je niet accepteren.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 02:48 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Ook weer lastig omdat protectionisme altijd slecht valt in de wereld handel uiteindelijk. Je had beter in je eigen vaccins kunnen investeren. Pfizer is Duits en J&J is Nederlands. Wat er nu gebeurt is dat J&J eerst aan de VS moet leveren omdat hun hebben geïnvesteerd in hun moeder bedrijf. Dat had de EU en zeker Nederland voor kunnen zijn door gewoon te investeren.
Zo werkt het niet de Amerikaanse overheid onder Trump hoe erg ik hem ook haat heeft gewoon het volgende gedaan. Als J&J een goed gekeurd en werkend vaccin heeft moet het de eerste zoveel miljoen leveren aan de VS anders moeten ze de investering terug betalen plus ze krijgen betaalt voor die dosissen. 3 keer raden wie er voorkomt. Wat heeft de EU en Nederland gedaan we willen x hoeveelheid van je vaccin als die goedgekeurd is.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 02:50 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Je moet gewoon een exportverbod er op gooien. Desnoods gooi je het plat door een halffabrikaat te blokkeren. Het is van der zotte dat je je leververplichting jegens NL en de EU niet nakomt maar wel de hier geproduceerde vaccins naar GB stuurt. Kan je niet accepteren.
We zijn dat stadium voorbij. We hebben te maken met een partij die als we de EU mogen geloven contractbreuk pleegt. Dat kun je op dit dossier gewoonweg niet accepteren. Daar moet je op handelen.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 02:56 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Zo werkt het niet de Amerikaanse overheid onder Trump hoe erg ik hem ook haat heeft gewoon het volgende gedaan. Als J&J een goed gekeurd en werkend vaccin heeft moet het de eerste zoveel miljoen leveren aan de VS anders moeten ze de investering terug betalen plus ze krijgen betaalt voor die dosissen. 3 keer raden wie er voorkomt. Wat heeft de EU en Nederland gedaan we willen x hoeveelheid van je vaccin als die goedgekeurd is.
Het was makkelijker geweest als ze gewoon ook geïnvesteerd hadden in de vaccins. Dan had je het in eigen hand gehad. Nu lopen we achter de feiten aan. Maar jij weet ook hoe het anti-EU sentiment is hadden we in het verkeerde vaccin geïnvesteerd was het weer hommeles.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 02:58 schreef trein2000 het volgende:
[..]
We zijn dat stadium voorbij. We hebben te maken met een partij die als we de EU mogen geloven contractbreuk pleegt. Dat kun je op dit dossier gewoonweg niet accepteren. Daar moet je op handelen.
Nu heb je hommeles in het kwadraat en de baas loopt weg uit het debat. De lafaard.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 03:01 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Het was makkelijker geweest als ze gewoon ook geïnvesteerd hadden in de vaccins. Dan had je het in eigen hand gehad. Nu lopen we achter de feiten aan. Maar jij weet ook hoe het anti-EU sentiment is hadden we in het verkeerde vaccin geïnvesteerd was het weer hommeles.
3keer raden welke overheden wel geïnvesteerd hebben in deze vaccins. Die heb je namelijk net opgenoemd. Zeker als we naar de vaccin technologie kijken zijn er 4 landen die voor oplopen. Dat is Nederland, Duitsland, het Vk en de VS. Waarom dan niet investeren in 2 groepen die je al in huis hebt. Sterker nog Janssen vaccin wat nu onder Johnson & Johnson valt is zelfs voor de verkoop aan de staat aangeboden. 3 keer raden wat de toenmalige politiek er mee gedaan heeft. We mogen rechts Nederland eeuwig dankbaar zijn.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 03:04 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nu heb je hommeles in het kwadraat en de baas loopt weg uit het debat. De lafaard.
We hadden het gewoon zelf moeten aftikken met die fabrikanten. Zie VK, zie VS, zie Israël.
Dit op vrijdagnacht. Beetje verdacht!quote:Op zaterdag 13 februari 2021 01:32 schreef APK het volgende:
Hoi jongens, meisjes, mannen en vrouwen in deze topicreeks.
Ik lees regelmatig mee en ik krijg heel erg het gevoel dat wij elkaar naar beneden trekken in negativiteit.
Soms moeten we misschien even gewoon niet meer in deze reeks posten, haal het gewoon even uit de topics die je volgt.
Ga misschien morgen -inmiddels vandaag- lekker schaatsen als je daar zin in hebt en probeer dat enigszins binnen de (in mijn optiek) redelijke regels te doen.
We moeten toch niet allemaal in het stadspark van de gemeente waar je woont met 300 mensen op de centrale dorpsvijver schaatsen?
Stap lekker op de fiets, neem de schaatsen mee, rij iets verder dan waar iedereen op het ijs stapt als je je niet comfortabel in een menigte voelt en ga lekker genieten van deze prachtige kans om op natuurijs te schaatsen.
En dan (misschien) gewoon na een paar dagen hier weer kankeren dat Hugo kut is en dat vaccins door de FEBO vervoerd worden, maar misschien ook even afstand nemen van deze topicreeks.
Mijn eurocentje ❤
Maar kun je daar nog van spreken op dit moment? Het gaat nu om 500 personen, hetzelfde niveau als begin oktober. Toen hebben we 2 maanden erover gedaan voordat we in lockdown zitten.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 23:25 schreef Tijn het volgende:
[..]
De lockdown is voor iedereen te lang. Maar het gaat natuurlijk niet om de duur ervan, maar om het effect op de epidemie. De boel maar weer opengooien want "het heeft wel lang genoeg geduurd zo" lijkt me niet echt een goed idee als de situatie in de ziekenhuizen nog steeds nijpend is.
Dat hoeft dus helemaal niks met corona maatregelen te maken te hebben he, dat hij zivh zo liet gaan.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 01:46 schreef APK het volgende:
En nog een ding, voor ik dit topic uit mijn AT haal.
Ik liep vandaag na mijn werk (17:30u) een rondje door de stad en zag een redelijk op jaren zijnde postnl bezorger met nog twee volle tassen op zijn fiets totaal corona-rage gaan op de Prinsengracht omdat hij zelf een brief liet vallen op straat voor hij de brief in de brievenbus kon doen.
Hij ging totaal 'GODVERDOMME, FUCKING GODVERDOMME, GODVERDOMME!', omdat hij die brief liet vallen en ik dacht: 'Jeetje, hij moet dus nog aan zijn ronde beginnen en is al helemaal op voor hij buiten wat ik als normale werktijden beschouw begint'.
Ik denk dat we allemaal (iedereen op zijn eigen manier) een beetje aan het eind van ons incasseringsvermogen zitten.
De stemming die politici samen met die virologenkliek creëeren begint toch wel aardig fucked up te worden wat dat betreft, nog voor het einde van de pandemie zullen grote delen van de samenleving andere mensen alleen nog maar als potentiële besmettingsbron en gevaar zien.quote:
Goh, een gemeente die anticipeert!quote:De parkeerplaatsen in Kinderdijk waren om 07.30 uur al vol, meldt Rijnmond. Volgens de regionale omroep zet de gemeente Molenlanden preventief veertig verkeersregelaars in en staan er al hekken klaar om eventueel gebieden af te sluiten. "De kernboodschap is: iedereen kan helpen door op de fiets te komen", citeert Rijnmond de lokale autoriteiten. "Houd afstand, geniet van het weer, maar schaats dicht bij huis en niet met te veel mensen. De covid-regels gelden nog steeds."
Bruls, lees je mee?quote:Op zaterdag 13 februari 2021 09:19 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Goh, een gemeente die anticipeert!
Had je geblowd?quote:Op zaterdag 13 februari 2021 01:32 schreef APK het volgende:
Hoi jongens, meisjes, mannen en vrouwen in deze topicreeks.
Ik lees regelmatig mee en ik krijg heel erg het gevoel dat wij elkaar naar beneden trekken in negativiteit.
Soms moeten we misschien even gewoon niet meer in deze reeks posten, haal het gewoon even uit de topics die je volgt.
Ga misschien morgen -inmiddels vandaag- lekker schaatsen als je daar zin in hebt en probeer dat enigszins binnen de (in mijn optiek) redelijke regels te doen.
We moeten toch niet allemaal in het stadspark van de gemeente waar je woont met 300 mensen op de centrale dorpsvijver schaatsen?
Stap lekker op de fiets, neem de schaatsen mee, rij iets verder dan waar iedereen op het ijs stapt als je je niet comfortabel in een menigte voelt en ga lekker genieten van deze prachtige kans om op natuurijs te schaatsen.
En dan (misschien) gewoon na een paar dagen hier weer kankeren dat Hugo kut is en dat vaccins door de FEBO vervoerd worden, maar misschien ook even afstand nemen van deze topicreeks.
Mijn eurocentje ❤
Ik zou zweren dat het topic vorig jaar vol zat met mensen die zeiden dat je niet moest huilen omdat je "een zomertje niet op vakantie kan".quote:
ok, en nu ?quote:Op zaterdag 13 februari 2021 09:46 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ik zou zweren dat het topic vorig jaar vol zat met mensen die zeiden dat je niet moest huilen omdat je "een zomertje niet op vakantie kan".
wat een onzin.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 09:56 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
En nu niks helaas, we gaan gewoon verder leven in angst en blijven elkaar gek maken.
Volgens mij genieten sommige corona coryfeeën stiekem behoorlijk van deze pandemie en de maatregelen waartoe ze politici kunnen forceren. Alsof het een pervers wedstrijdje is wie zijn marionetten het meest absurd kan laten dansen.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 09:46 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ik zou zweren dat het topic vorig jaar vol zat met mensen die zeiden dat je niet moest huilen omdat je "een zomertje niet op vakantie kan".
Ik ga vandaag een volgens de gemeente levensgevaarlijke activiteit doen, met 50 anderen op een grote vijver schaatsen...quote:
oke, veel plezierquote:Op zaterdag 13 februari 2021 10:00 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ik ga vandaag een volgens de gemeente levensgevaarlijke activiteit doen, met 50 anderen op een grote vijver schaatsen...
Alleen op eigen risico. Het is nog volstrekt onvoorspelbaar wat de restricties voor inreizen en binnen de landen zelf gaan zijn. Zou me niets verbazen dat in veel landen een vaccinatie verplicht is of anders eerst een quarantaine periode bij binnenkomst.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 01:15 schreef leolinedance het volgende:
Kunnen we de zomervakantie al boeken?
Ik had de hoop in Q2 2021 nog ergens heen te kunnen maar dat kunnen we langzaam aan wel vergeten.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 10:03 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Alleen op eigen risico. Het is nog volstrekt onvoorspelbaar wat de restricties voor inreizen en binnen de landen zelf gaan zijn. Zou me niets verbazen dat in veel landen een vaccinatie verplicht is of anders eerst een quarantaine periode bij binnenkomst.
quote:Op zaterdag 13 februari 2021 10:28 schreef Cynicio het volgende:
Deze al langsgekomen? Meer modelletjes! En hier meent de RIVM toch het effect van een avondklok te kunnen meten (met een onzekerheidsmarge van hier tot Tokyo)
Vaccins verlichten pas in mei de druk op de zorg
Het houdt niet op, niet vanzelf.quote:Ja, het was even schrikken nadat de RIVM-modellen hadden berekend wat het effect van vaccineren op een derde golf zou zijn. Want dat viel tegen, zegt Jacco Wallinga, hoofd modellering van het RIVM. Alleen met een volledige lockdown, inclusief avondklok en sluiting van de scholen, lijkt de derde golf beheersbaar. Met enkel de basisscholen open liggen er op het hoogtepunt van de golf, begin april, mogelijk zo’n negenhonderd coronapatiënten op de IC – ongeveer driekwart van het aantal tijdens de piek van de eerste golf. Bij verdere versoepelingen overstromen de IC’s, hoewel tegen die tijd de allerkwetsbaarste groepen zijn gevaccineerd.
Hoe kan de werkelijke IC-bezetting nou onder het optimistische scenario liggen?quote:Op zaterdag 13 februari 2021 10:28 schreef Cynicio het volgende:
Deze al langsgekomen? Meer modelletjes! En hier meent de RIVM toch het effect van een avondklok te kunnen meten (met een onzekerheidsmarge van hier tot Tokyo)
Ja dat denk ik ook. Vorige week liep bij mij na 11 maanden ook even het emmertje echt over.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 01:46 schreef APK het volgende:
En nog een ding, voor ik dit topic uit mijn AT haal.
Ik liep vandaag na mijn werk (17:30u) een rondje door de stad en zag een redelijk op jaren zijnde postnl bezorger met nog twee volle tassen op zijn fiets totaal corona-rage gaan op de Prinsengracht omdat hij zelf een brief liet vallen op straat voor hij de brief in de brievenbus kon doen.
Hij ging totaal 'GODVERDOMME, FUCKING GODVERDOMME, GODVERDOMME!', omdat hij die brief liet vallen en ik dacht: 'Jeetje, hij moet dus nog aan zijn ronde beginnen en is al helemaal op voor hij buiten wat ik als normale werktijden beschouw begint'.
Ik denk dat we allemaal (iedereen op zijn eigen manier) een beetje aan het eind van ons incasseringsvermogen zitten.
Die modellen ken ik zo langzamerhand. Vooral in eerste golf was het bangmakerij van de bovenste plank en was het RIVM maar wat verbaasd dat begin april de bezetting al omlaag ging. https://www.volkskrant.nl(...)-niet-kwam~bfdc254b/quote:Op zaterdag 13 februari 2021 10:28 schreef Cynicio het volgende:
Niet wilden investeren? Ze hebben letterlijk honderden miljoenen euro's op voorhand overgemaakt naar de leveranciers om de productie voor te financieren. Zonder maar 1 vaccin te zien.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 01:58 schreef ipa84 het volgende:
[..]
De grootste fout van de EU is geweest dat ze niet wouden investeren in de ontwikkeling van de vaccins. Op zich ook logisch want anders had je weer het gezeik gehad dat ze geld uitgaven wat zinloos was bij een vaccin dat het niet haalde.
Dit kan trouwens nog steeds gebeuren met de EU productie van AZ voor VK.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 02:36 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ze hebben juist geïnvesteerd in de productie. Dat maakt het geheel ook zo dubieus. Ze hebben gewoon beroerde contracten afgesloten. En ze (Unie+lidstaten) hadden het qua export gewoon keihard moeten spelen.
Ik vind het apart dat het afschaffen van de avondklok en het verruimen van het bezoeksADVIES voor een verdrievoudiging op de IC zou zorgen.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 10:38 schreef Piles het volgende:
[..]
Hoe kan de werkelijke IC-bezetting nou onder het optimistische scenario liggen?
Dan is het 'alternatieve' scenario (wat een naam ook) sowieso totaal onrealistisch...
Verder niet gelezen overigens, ben 'model'-moe. Er klopt toch nooit iets van...
Ja dat krijg je ervan als je zo traag als een slak vaccineert.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 10:28 schreef Cynicio het volgende:
Ik ben virologenmoe...quote:Op zaterdag 13 februari 2021 10:38 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
[..]
Het houdt niet op, niet vanzelf.
Ja dat is wel apart, eerst hadden ze het over mogelijk, zou kunnen, we denken dat effect.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 10:43 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Ik vind het apart dat het afschaffen van de avondklok en het verruimen van het bezoeksADVIES voor een verdrievoudiging op de IC zou zorgen.
quote:Op zaterdag 13 februari 2021 10:46 schreef _serial_ het volgende:
Ook de staatsomroep NOS heeft een memo ontvangen van het rijk dat ze wat verhalen moeten posten om de angst weer aan te wakkeren.
Niet op de IC, wél al maanden moe, zwak en zonder reukvermogen
Hm, dan heb ik denk ik corona gehadquote:Huisartsen zien patiënten met extreme vermoeidheid, kortademigheid, concentratieproblemen en sterk afgenomen spierkracht en conditie
Maar met die formulering begonnen politici weer over versoepelingen te speculeren. Dat was niet de bedoeling.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 10:47 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ja dat is wel apart, eerst hadden ze het over mogelijk, zou kunnen, we denken dat effect.
Luistert en huivert! Ieder flesje bier of wijn, dat na 20:00 verkocht wordt, veroorzaakt over één OMT (twee weken) 50.000 extra coronapatiënten op de IC.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 10:43 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Ik vind het apart dat het afschaffen van de avondklok en het verruimen van het bezoeksADVIES voor een verdrievoudiging op de IC zou zorgen.
Ze zullen de seizoensinvloed wel niet meenemen in hun modelletjes, want te onzeker. Intussen hanteren ze voor alle andere variabelen onzekerheidsmarges waar de honden geen brood van lusten.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 10:47 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ja dat is wel apart, eerst hadden ze het over mogelijk, zou kunnen, we denken dat effect.
Ah inderdaad, nu de besmettingen vooralsnog niet op gang willen komen gaan ze het weer over die boeg gooien. Angst moet er zijn !quote:Op zaterdag 13 februari 2021 10:46 schreef _serial_ het volgende:
Ook de staatsomroep NOS heeft een memo ontvangen van het rijk dat ze wat verhalen moeten posten om de angst weer aan te wakkeren.
Niet op de IC, wél al maanden moe, zwak en zonder reukvermogen
Nee precies, de roep om het heropenen van het VO en ook hoger onderwijs wordt met de dag sterker. Hoog tijd voor een angst-offensief.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 10:48 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Maar met die formulering begonnen politici weer over versoepelingen te speculeren. Dat was niet de bedoeling.
Het blijft toch typisch dat Code Zwart alleen van toepassing mag zijn op de IC, maar niet op andere takken van welzijn.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 10:59 schreef Luke83 het volgende:
[..]
Nee precies, de roep om het heropenen van het VO en ook hoger onderwijs wordt met de dag sterker. Hoog tijd voor een angst-offensief.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |