abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197976317
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 01:27 schreef capricia het volgende:

[..]

De Britten moeten er ernstig rekening mee houden dat ze in eigen land op vakantie moeten, deze zomer. Zei Matt Hancock (hun Hugo) afgelopen week. :7
Ik weet het maar ik vraag me af of het gaat lukken. Heel veel mensen die in die in de NHS werken zijn geen oorspronkelijke Britten en willen hun familie ook weer is een keer zien. Hetzelfde geld voor andere sectoren. Ik heb zelf ook familie daar wonen en me neefje die in Groningen studeert heeft al een behoorlijke tijd zijn ouders niet kunnen zien.
pi_197976318
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 01:28 schreef StarmanFR het volgende:

[..]

Ik heb wel gelezen dat de EU zenuwachtig begint te worden over het verbod van niet-essentiële reizen naar België bvb: https://www.hln.be/binnen(...)ele-reizen~a33c1aa2/

Als dit te lang duurt kan NL hier wel een klacht over indienen bvb lijkt mij.
Beieren staat op het punt om ook zo'n verbod voor Oostenrijks Tirol uit te vaardigen. Als Oostenrijk niet hard genoeg ingrijpt. Vanwege die Engelse variant.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_197976324
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 01:32 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Ik weet het maar ik vraag me af of het gaat lukken. Heel veel mensen die in die in de NHS werken zijn geen oorspronkelijke Britten en willen hun familie ook weer is een keer zien. Hetzelfde geld voor andere sectoren. Ik heb zelf ook familie daar wonen en me neefje die in Groningen studeert heeft al een behoorlijke tijd zijn ouders niet kunnen zien.
Ze vaccineren zo hard in GB, dat ik me afvraag of je tegen de zomer je bevolking nog wel zulke resticties op kunt leggen.
- Goethe, “Faust”
pi_197976325
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 01:33 schreef capricia het volgende:

[..]

Beieren staat op het punt om ook zo'n verbod voor Oostenrijks Tirol uit te vaardigen. Als Oostenrijk niet hard genoeg ingrijpt. Vanwege die Engelse variant.
Ja, omdat daar een goede reden voor is. Misschien vind de EU dat niet tussen Nederland en België, of dat de periode die de Belgische regering te lang duurt.
Overigens was dat ook vanwege de Zuid-Afrikaanse variant dacht ik.
Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR
pi_197976331
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 01:35 schreef capricia het volgende:

[..]

Ze vaccineren zo hard in GB, dat ik me afvraag of je tegen de zomer je bevolking nog wel zulke resticties op kunt leggen.
In GB is helaas de theorie ZeroCovid bij de overheid geland. Dus ik ben bang dat het nog wel even gaat duren voordat ze tot inkeer komen. Ook omdat Brexit tot nu toe ook niet echt een feestnummer is gebleken.
pi_197976346
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 01:35 schreef StarmanFR het volgende:

[..]

Ja, omdat daar een goede reden voor is. Misschien vind de EU dat niet tussen Nederland en België, of dat de periode die de Belgische regering te lang duurt.
Overigens was dat ook vanwege de Zuid-Afrikaanse variant dacht ik.
Ja. Beiden varianten lees ik nu.
https://www.oe24.at/welt/(...)tter_impression=true
- Goethe, “Faust”
pi_197976353
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 01:36 schreef ipa84 het volgende:

[..]

In GB is helaas de theorie ZeroCovid bij de overheid geland. Dus ik ben bang dat het nog wel even gaat duren voordat ze tot inkeer komen. Ook omdat Brexit tot nu toe ook niet echt een feestnummer is gebleken.
Ik mag hopen dat komende zomer niet veel anders wordt dan vorig jaar. Qua regels en besmettingen.
Was prima vakantie op vakantie te gaan, afgelopen zomer.
- Goethe, “Faust”
pi_197976355
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 01:39 schreef capricia het volgende:

[..]

Ja. Beiden varianten lees ik nu.
https://www.oe24.at/welt/(...)tter_impression=true
Ok, maar ik vind dan wel dat België een minder goede reden schijnt te hebben dan Duitsland vs Oostenrijk.
Of wellicht hebben we hier ook veel meer gevallen van de varianten vergeleken met België.

En tja, ergens vinden we het altijd terecht om over Belgen te mopperen. :')
Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR
pi_197976360
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 01:41 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik mag hopen dat komende zomer niet veel anders wordt dan vorig jaar. Qua regels en besmettingen.
Ik hoop eigenlijk nog soepeler, met toch een sterk vaccinatie effect.
En met legale feesten/festivals.
pi_197976371
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 01:41 schreef capricia het volgende:

[..]

Als er dit soort uitspraken gedaan worden.
twitter

Dan ben ik bang dat het nog wel een tijdje onrustig blijft daarzo. (vooral het hele topic lezen erg gezellig)
  zaterdag 13 februari 2021 @ 01:46:31 #36
6941 APK
Factual, I think.
pi_197976375
En nog een ding, voor ik dit topic uit mijn AT haal.
Ik liep vandaag na mijn werk (17:30u) een rondje door de stad en zag een redelijk op jaren zijnde postnl bezorger met nog twee volle tassen op zijn fiets totaal corona-rage gaan op de Prinsengracht omdat hij zelf een brief liet vallen op straat voor hij de brief in de brievenbus kon doen.
Hij ging totaal 'GODVERDOMME, FUCKING GODVERDOMME, GODVERDOMME!', omdat hij die brief liet vallen en ik dacht: 'Jeetje, hij moet dus nog aan zijn ronde beginnen en is al helemaal op voor hij buiten wat ik als normale werktijden beschouw begint'.

Ik denk dat we allemaal (iedereen op zijn eigen manier) een beetje aan het eind van ons incasseringsvermogen zitten.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_197976384
Ik lees nu dat heel Tirol dus dicht gegooid is. Alle binnenwegen naar andere provincies in Oostenrijk. En ook alles naar DL.

Zelfs treinverkeer ligt stil.

Tsjechië en Slowakije ook geen verkeer meer naar DL (zonder negatieve test). Heel midden Europa als mutatie gebied.

https://amp.tagesspiegel.(...)tter_impression=true
- Goethe, “Faust”
pi_197976385
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 01:28 schreef StarmanFR het volgende:

[..]

Ik heb wel gelezen dat de EU zenuwachtig begint te worden over het verbod van niet-essentiële reizen naar België bvb: https://www.hln.be/binnen(...)ele-reizen~a33c1aa2/

Als dit te lang duurt kan NL hier wel een klacht over indienen bvb lijkt mij.
De EU heeft nogal moeite met het accepteren dat ze niet over Corona gaan. Volksgezondheid is een nationale competentie. En gezien het gestuntel bij de vaccininkoop is dat maar goed ook.
zie email 27 oktober
pi_197976388
twitter

Trouwens ook een mooie.
pi_197976414
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 01:47 schreef trein2000 het volgende:

[..]

De EU heeft nogal moeite met het accepteren dat ze niet over Corona gaan. Volksgezondheid is een nationale competentie. En gezien het gestuntel bij de vaccininkoop is dat maar goed ook.
Als ieder land het zelf uit had gezocht met vaccin inkoop was NL eerder bovenaan gestaan denk ik. En financieel minder gezonde landen als Roemenie, Griekenland en Spanje onderaan denk ik. Dus dit is zeker niet in ons voordeel geweest.
pi_197976430
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 01:54 schreef StarmanFR het volgende:

[..]

Als ieder land het zelf uit had gezocht met vaccin inkoop was NL eerder bovenaan gestaan denk ik. En financieel minder gezonde landen als Roemenie, Griekenland en Spanje onderaan denk ik. Dus dit is zeker niet in ons voordeel geweest.
De grootste fout van de EU is geweest dat ze niet wouden investeren in de ontwikkeling van de vaccins. Op zich ook logisch want anders had je weer het gezeik gehad dat ze geld uitgaven wat zinloos was bij een vaccin dat het niet haalde.
pi_197976442
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 01:58 schreef ipa84 het volgende:

[..]

De grootste fout van de EU is geweest dat ze niet wouden investeren in de ontwikkeling van de vaccins. Op zich ook logisch want anders had je weer het gezeik gehad dat ze geld uitgaven wat zinloos was bij een vaccin dat het niet haalde.
als wij in Europa een vaccin hadden wat hier 100% geproduceerd was, waren wij natuurlijk als eerst aan de beurt. Jammer dan het met Curevac niet sneller ging. Nu moeten we toekijken hoe de VS, de UK en Israel sneller gaan (in het geval van Israël gaat het erom dat ze veel meer hadden betaald0.
pi_197976444
pi_197976455
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 02:01 schreef StarmanFR het volgende:

[..]

als wij in Europa een vaccin hadden wat hier 100% geproduceerd was, waren wij natuurlijk als eerst aan de beurt. Jammer dan het met Curevac niet sneller ging. Nu moeten we toekijken hoe de VS, de UK en Israel sneller gaan (in het geval van Israël gaat het erom dat ze veel meer hadden betaald0.
Het Pfizer vaccin wordt voor het grootste gedeelte in België geproduceerd. Daarnaast gaat een bedrijf in Frankrijk en Zwitserland ook het vaccin produceren onder de licentie van Pfizer. Het Pfizer en J&J vaccin zijn beide ook in Europa ontwikkelt.
pi_197976456
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 01:58 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Hele EU blijkt ook in dat opzicht eem gefaald experiment. Los van dezelfde munt en minder hoofdpijn bij de grebs heeft het amper voordelen.
Besluiteloze bureaucratische graaiers zijn het.
pi_197976457
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 02:05 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Hele EU blijkt ook in dat opzicht eem gefaald experiment. Los van dezelfde munt en minder hoofdpijn bij de grebs heeft het amper voordelen.
Besluiteloze bureaucratische graaiers zijn het.
Niet mee eens maar dat is een compleet andere discussie.
pi_197976500
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 02:05 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Niet mee eens maar dat is een compleet andere discussie.
Niet perse. Je kon van mijlenver aan zien komen dat de EU hard ging falen bij een pandemie.

Precies wat er ook gebeurde
Elk land trekt opeens zijn eigen plan (dan is de soevereiniteit er opeens wel weer) en wanneer de EU wel bemoeit helpt het niet maar wordt een stroperige bureaucratische zooi helaas.
pi_197976506
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 02:05 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Het Pfizer vaccin wordt voor het grootste gedeelte in België geproduceerd. Daarnaast gaat een bedrijf in Frankrijk en Zwitserland ook het vaccin produceren onder de licentie van Pfizer. Het Pfizer en J&J vaccin zijn beide ook in Europa ontwikkelt.
Pfizer werkt ook samen met BioTechn wat Duits is. Maar toch is het jammer dat we nog niet iets hebben wat 100% Europees is. Dan zouden wij vooraan staan ipv de USA of de UK zoals nu.
pi_197976525
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 02:15 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Niet perse. Je kon van mijlenver aan zien komen dat de EU hard ging falen bij een pandemie.

Precies wat er ook gebeurde
Elk land trekt opeens zijn eigen plan (dan is de soevereiniteit er opeens wel weer) en wanneer de EU wel bemoeit helpt het niet maar wordt een stroperige bureaucratische zooi helaas.
Ik begrijp hier uit dat jij vrij weinig van de EU snapt. Waarom faalt de EU omdat landen hun gezondheidszorg niet uit handen wouden geven. Wat is het gevolg iedereen trekt zijn eigen plan. Maar bijvoorbeeld bij de inkoop van medicijnen doet ook elk land dat zelf. Het nadeel is dat je in het ene land het 10 voudige betaalt voor het ene medicijn dan in het andere land. Een leuk voorbeeld een paar jaar terug stonden er aan de grens met België files omdat aspirine in Nederland een stuk (rond de 10 euro) goedkoper waren dan in België.
pi_197976536
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 02:16 schreef StarmanFR het volgende:

[..]

Pfizer werkt ook samen met BioTechn wat Duits is. Maar toch is het jammer dat we nog niet iets hebben wat 100% Europees is. Dan zouden wij vooraan staan ipv de USA of de UK zoals nu.
Dat kon ook maar dan hadden ze gewoon moeten investeren in dat vaccin. Het nadeel had het vaccin het niet gehaald dan hadden de @Cesare-Borgia van deze wereld weer gezeurd dat het weggegooid geld was.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')