abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197978519
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 09:54 schreef Predator40 het volgende:

[..]

ok, en nu ? :D
En nu niks helaas, we gaan gewoon verder leven in angst en blijven elkaar gek maken.
pi_197978538
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 09:56 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

En nu niks helaas, we gaan gewoon verder leven in angst en blijven elkaar gek maken.
wat een onzin.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_197978539
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 09:46 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Ik zou zweren dat het topic vorig jaar vol zat met mensen die zeiden dat je niet moest huilen omdat je "een zomertje niet op vakantie kan".
Volgens mij genieten sommige corona coryfeeën stiekem behoorlijk van deze pandemie en de maatregelen waartoe ze politici kunnen forceren. Alsof het een pervers wedstrijdje is wie zijn marionetten het meest absurd kan laten dansen.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_197978564
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 09:58 schreef Predator40 het volgende:

[..]

wat een onzin.
Ik ga vandaag een volgens de gemeente levensgevaarlijke activiteit doen, met 50 anderen op een grote vijver schaatsen...
pi_197978569
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 10:00 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Ik ga vandaag een volgens de gemeente levensgevaarlijke activiteit doen, met 50 anderen op een grote vijver schaatsen...
oke, veel plezier
pi_197978586
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 10:01 schreef Predator40 het volgende:

[..]

oke, veel plezier
Thanks Predator, misschien wel vaarwel gezien de waarschuwing.....
pi_197978587
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 01:15 schreef leolinedance het volgende:
Kunnen we de zomervakantie al boeken?
Alleen op eigen risico. Het is nog volstrekt onvoorspelbaar wat de restricties voor inreizen en binnen de landen zelf gaan zijn. Zou me niets verbazen dat in veel landen een vaccinatie verplicht is of anders eerst een quarantaine periode bij binnenkomst.
pi_197978664
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 10:03 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Alleen op eigen risico. Het is nog volstrekt onvoorspelbaar wat de restricties voor inreizen en binnen de landen zelf gaan zijn. Zou me niets verbazen dat in veel landen een vaccinatie verplicht is of anders eerst een quarantaine periode bij binnenkomst.
Ik had de hoop in Q2 2021 nog ergens heen te kunnen maar dat kunnen we langzaam aan wel vergeten.
tevens ga ik niet een paar honderd euro extra voor de testen betalen, en de quarantaine is ook voor veel mensen wel een probleem.

met een beetje mazzel zouden we Q3 2021 eventueel weer "normaal" op vakantie kunnen in het buitenland.
als ze opschieten heeft iedereen dan ook zijn vaccinatie gehad.
pi_197978939
Deze al langsgekomen? Meer modelletjes! En hier meent de RIVM toch het effect van een avondklok te kunnen meten (met een onzekerheidsmarge van hier tot Tokyo)

Vaccins verlichten pas in mei de druk op de zorg
  zaterdag 13 februari 2021 @ 10:38:09 #85
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_197979055
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 10:28 schreef Cynicio het volgende:
Deze al langsgekomen? Meer modelletjes! En hier meent de RIVM toch het effect van een avondklok te kunnen meten (met een onzekerheidsmarge van hier tot Tokyo)

quote:
Ja, het was even schrikken nadat de RIVM-modellen hadden berekend wat het effect van vaccineren op een derde golf zou zijn. Want dat viel tegen, zegt Jacco Wallinga, hoofd modellering van het RIVM. Alleen met een volledige lockdown, inclusief avondklok en sluiting van de scholen, lijkt de derde golf beheersbaar. Met enkel de basisscholen open liggen er op het hoogtepunt van de golf, begin april, mogelijk zo’n negenhonderd coronapatiënten op de IC – ongeveer driekwart van het aantal tijdens de piek van de eerste golf. Bij verdere versoepelingen overstromen de IC’s, hoewel tegen die tijd de allerkwetsbaarste groepen zijn gevaccineerd.
Het houdt niet op, niet vanzelf.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_197979062
quote:

Hoe kan de werkelijke IC-bezetting nou onder het optimistische scenario liggen? :?
Dan is het 'alternatieve' scenario (wat een naam ook) sowieso totaal onrealistisch...

Verder niet gelezen overigens, ben 'model'-moe. Er klopt toch nooit iets van...
pi_197979074
quote:
8s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 01:46 schreef APK het volgende:
En nog een ding, voor ik dit topic uit mijn AT haal.
Ik liep vandaag na mijn werk (17:30u) een rondje door de stad en zag een redelijk op jaren zijnde postnl bezorger met nog twee volle tassen op zijn fiets totaal corona-rage gaan op de Prinsengracht omdat hij zelf een brief liet vallen op straat voor hij de brief in de brievenbus kon doen.
Hij ging totaal 'GODVERDOMME, FUCKING GODVERDOMME, GODVERDOMME!', omdat hij die brief liet vallen en ik dacht: 'Jeetje, hij moet dus nog aan zijn ronde beginnen en is al helemaal op voor hij buiten wat ik als normale werktijden beschouw begint'.

Ik denk dat we allemaal (iedereen op zijn eigen manier) een beetje aan het eind van ons incasseringsvermogen zitten.
Ja dat denk ik ook. Vorige week liep bij mij na 11 maanden ook even het emmertje echt over.
Gelukkig kon ik even bellen met een vriend, maar als het bij mij al begint te kraken en te piepen moet er wel heel wat aan vooraf gegaan zijn. Kan mij heel goed voorstellen dat bij anderen veel eerder is gebeurt.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_197979079
quote:

Die modellen ken ik zo langzamerhand. Vooral in eerste golf was het bangmakerij van de bovenste plank en was het RIVM maar wat verbaasd dat begin april de bezetting al omlaag ging. https://www.volkskrant.nl(...)-niet-kwam~bfdc254b/

Om maar niet te spreken over die 170.000 besmettingen waar we nu op zouden kunnen zitten volgens de modellen uit januari.
pi_197979116
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 01:58 schreef ipa84 het volgende:

[..]

De grootste fout van de EU is geweest dat ze niet wouden investeren in de ontwikkeling van de vaccins. Op zich ook logisch want anders had je weer het gezeik gehad dat ze geld uitgaven wat zinloos was bij een vaccin dat het niet haalde.
Niet wilden investeren? Ze hebben letterlijk honderden miljoenen euro's op voorhand overgemaakt naar de leveranciers om de productie voor te financieren. Zonder maar 1 vaccin te zien.

Dat leveranciers vervolgens met het geld aan de haal gaan om andere landen eerder te leveren die mogelijk meer betalen voor het vaccin, omdat het contract misschien niet dicht genoeg zat, is een andere discussie.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_197979123
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 02:36 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ze hebben juist geïnvesteerd in de productie. Dat maakt het geheel ook zo dubieus. Ze hebben gewoon beroerde contracten afgesloten. En ze (Unie+lidstaten) hadden het qua export gewoon keihard moeten spelen.
Dit kan trouwens nog steeds gebeuren met de EU productie van AZ voor VK.
pi_197979135
quote:
10s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 10:38 schreef Piles het volgende:

[..]

Hoe kan de werkelijke IC-bezetting nou onder het optimistische scenario liggen? :?
Dan is het 'alternatieve' scenario (wat een naam ook) sowieso totaal onrealistisch...

Verder niet gelezen overigens, ben 'model'-moe. Er klopt toch nooit iets van...
Ik vind het apart dat het afschaffen van de avondklok en het verruimen van het bezoeksADVIES voor een verdrievoudiging op de IC zou zorgen.
pi_197979143
quote:

Ja dat krijg je ervan als je zo traag als een slak vaccineert.
pi_197979168
quote:
15s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 10:38 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

[..]

Het houdt niet op, niet vanzelf.
Ik ben virologenmoe...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_197979176
Ook de staatsomroep NOS heeft een memo ontvangen van het rijk dat ze wat verhalen moeten posten om de angst weer aan te wakkeren.

Niet op de IC, wél al maanden moe, zwak en zonder reukvermogen
pi_197979195
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 10:43 schreef Cynicio het volgende:

[..]

Ik vind het apart dat het afschaffen van de avondklok en het verruimen van het bezoeksADVIES voor een verdrievoudiging op de IC zou zorgen.
Ja dat is wel apart, eerst hadden ze het over mogelijk, zou kunnen, we denken dat effect.
pi_197979211
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 10:46 schreef _serial_ het volgende:
Ook de staatsomroep NOS heeft een memo ontvangen van het rijk dat ze wat verhalen moeten posten om de angst weer aan te wakkeren.

quote:
Huisartsen zien patiënten met extreme vermoeidheid, kortademigheid, concentratieproblemen en sterk afgenomen spierkracht en conditie
Hm, dan heb ik denk ik corona gehad :o

Of het komt door maanden geïsoleerd thuiszitten, dat kan ook.
  zaterdag 13 februari 2021 @ 10:48:32 #97
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_197979215
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 10:47 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Ja dat is wel apart, eerst hadden ze het over mogelijk, zou kunnen, we denken dat effect.
Maar met die formulering begonnen politici weer over versoepelingen te speculeren. Dat was niet de bedoeling.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_197979224
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 10:43 schreef Cynicio het volgende:

[..]

Luistert en huivert! Ieder flesje bier of wijn, dat na 20:00 verkocht wordt, veroorzaakt over één OMT (twee weken) 50.000 extra coronapatiënten op de IC.
  zaterdag 13 februari 2021 @ 10:49:19 #99
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197979225
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 10:47 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Ze zullen de seizoensinvloed wel niet meenemen in hun modelletjes, want te onzeker. Intussen hanteren ze voor alle andere variabelen onzekerheidsmarges waar de honden geen brood van lusten.
pi_197979320
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 10:46 schreef _serial_ het volgende:

Ah inderdaad, nu de besmettingen vooralsnog niet op gang willen komen gaan ze het weer over die boeg gooien. Angst moet er zijn !
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')