Ik denk voornamelijk: ga inenten. Zoveel mogelijk!quote:Op vrijdag 12 februari 2021 23:08 schreef Thrilled het volgende:
Really? Dus lekker blijven schieten met hagel in de vorm van maatregelen die gigantisch veel mensen negatief beïnvloeden, in plaats van gerichtere maatregelen nemen op de punten waar het pijn doet?
Ik kan er inmiddels met mijn pet niet meer bij dat we een jaar na dato nog steeds met dit soort praktijken te maken hebben. Dat je de eerste 3 maanden / een half jaar als overheid niet weet hoe je hier het beste mee om moet gaan, ok. Maar nu? Een aanfluiting van jewelste om dit nog met een strak gezicht te blijven verkondigen..
Kutter kunnen we het niet maken. Dus kutten we gewoon door. Amateurs.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 23:13 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ik betwijfel ondertussen echt op of het kabinet nog wel de juiste prioriteiten stelt en/of überhaupt "het beste voor Nederland" voor zich heeft.
in juli dus ......quote:Op vrijdag 12 februari 2021 23:16 schreef capricia het volgende:
Als de ziekenhuizen leeg zijn, is het over.
Als we 3/4 maanden in lockdown zitten moeten we toch een alternatief hebben.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 23:16 schreef mthecatlover het volgende:
[..]
Kutter kunnen we het niet maken. Dus kutten we gewoon door. Amateurs.
De lockdown is voor iedereen te lang. Maar het gaat natuurlijk niet om de duur ervan, maar om het effect op de epidemie. De boel maar weer opengooien want "het heeft wel lang genoeg geduurd zo" lijkt me niet echt een goed idee als de situatie in de ziekenhuizen nog steeds nijpend is.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 23:13 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
We zitten tegen die tijd 3/4 maanden in lockdown en nog is het niet genoeg volgens sommigen.
Zeker. Eens.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 23:25 schreef Tijn het volgende:
[..]
De lockdown is voor iedereen te lang. Maar het gaat natuurlijk niet om de duur ervan, maar om het effect op de epidemie. De boel maar weer opengooien want "het heeft wel lang genoeg geduurd zo" lijkt me niet echt een goed idee als de situatie in de ziekenhuizen nog steeds nijpend is.
Hoe lang kan je nog 'de aankomende twee weken zijn cruciaal' zeggen?quote:Op vrijdag 12 februari 2021 23:25 schreef Tijn het volgende:
[..]
De lockdown is voor iedereen te lang. Maar het gaat natuurlijk niet om de duur ervan, maar om het effect op de epidemie. De boel maar weer opengooien want "het heeft wel lang genoeg geduurd zo" lijkt me niet echt een goed idee als de situatie in de ziekenhuizen nog steeds nijpend is.
Ja?quote:Op vrijdag 12 februari 2021 23:32 schreef capricia het volgende:
[..]
Zeker. Eens.
Vooral ook omdat het einde in zicht is.
Vaccineren is toch wel op stoom, inmiddels?quote:Op vrijdag 12 februari 2021 23:35 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ja?
Waar blijkt dat uit dan? Ik hoor alleen maar 'aankomende 2 weken' gelul, verdraaien van plannen, langzaam vaccineren en continu verlengen van lockdowns..
Welk einde?
Vaccineren gaat nu in hetzelfde tempo als de leveringen, sneller willen heeft heen zin als er niet meer binnenkomt.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 23:38 schreef capricia het volgende:
[..]
Vaccineren is toch wel op stoom, inmiddels?
Als de ziekenhuizen leeg zijn qua Covid is het echt wel gedaan met al die maatregelen hoor. Geen mens gaat zich er dan nog aan houden.
Mensen zijn (begrijpelijkerwijs) ook ongeduldig. Maar dat de uitstroom uit de ziekenhuizen eindelijk hoger is dan de instroom wil niet zeggen dat er gelijk weer genoeg capaciteit is. Voorlopig wordt nog zeker een derde van de reguliere zorg niet gegeven vanwege het grote aantal covidpatiënten. Het duurt nou eenmaal even voordat de zorg weer wat ademruimte heeft.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 23:38 schreef capricia het volgende:
[..]
Als de ziekenhuizen leeg zijn qua Covid is het echt wel gedaan met al die maatregelen hoor.
Op wat zit hugo nu per week?quote:Op vrijdag 12 februari 2021 23:38 schreef capricia het volgende:
[..]
Vaccineren is toch wel op stoom, inmiddels?
Als de ziekenhuizen leeg zijn qua Covid is het echt wel gedaan met al die maatregelen hoor. Geen mens gaat zich er dan nog aan houden.
In Israël werken ze wel, dat is ook te zien in de cijfers daar. En ondanks dat er nog wat oude gedachtes zijn over joden, denk ik niet dat ze genetisch heel anders zijn voor wat betreft dit virus. Als het voor hun werkt zal het bij ons ook wel goed komenquote:Op vrijdag 12 februari 2021 23:41 schreef mthecatlover het volgende:
Dat die vaccinaties gaan werken moeten we nog meemaken. De tweede ronde moet nog gedaan worden...
364 duizend in 12 dagen (berekend, 300k gemeld)quote:Op vrijdag 12 februari 2021 23:43 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Op wat zit hugo nu per week?
Serieuze vraag dit
Agossie... de 'solidariteit'.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 23:48 schreef Discombobulate het volgende:
Ouderen kunnen zich ook best wel even afzonderen. Wij hebben een jaar ingeleverd al, laat zij de laatste paar maandjes maar even doen. Dat is solidariteit ipv telkens maar die ene kant op.
en we hebben veel AZ.....jeujquote:Op vrijdag 12 februari 2021 23:41 schreef mthecatlover het volgende:
Dat die vaccinaties gaan werken moeten we nog meemaken. De tweede ronde moet nog gedaan worden...
of ouderen/kwetsbaren dat niet een jaar lang gedaan hebben ???quote:Op vrijdag 12 februari 2021 23:48 schreef Discombobulate het volgende:
Ouderen kunnen zich ook best wel even afzonderen. Wij hebben een jaar ingeleverd al, laat zij de laatste paar maandjes maar even doen. Dat is solidariteit ipv telkens maar die ene kant op.
Heb je recente overzichten? De laatste die ik zag gaf aan dat we bijna 2x zoveel pfizer krijgen dan AZquote:
Dat zal alleen maar sneller omlaag gaan, dat is redelijk goed voorspelbaar.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 23:42 schreef Tijn het volgende:
[..]
Mensen zijn (begrijpelijkerwijs) ook ongeduldig. Maar dat de uitstroom uit de ziekenhuizen eindelijk hoger is dan de instroom wil niet zeggen dat er gelijk weer genoeg capaciteit is. Voorlopig wordt nog zeker een derde van de reguliere zorg niet gegeven vanwege het grote aantal covidpatiënten. Het duurt nou eenmaal even voordat de zorg weer wat ademruimte heeft.
dit ja....ik snap niet waarom de meest kwetsbaren niet gewoon een mRNA vaccin krijgen maar het halfbakken AZquote:Op vrijdag 12 februari 2021 23:53 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Gewoon lekker wachten op J&J en de risico groepen vaccineren met Pfizer en Moderna.
beter, toch maar een pfizertje proberen te regelen dan.....quote:Op vrijdag 12 februari 2021 23:53 schreef zalkc het volgende:
[..]
Heb je recente overzichten? De laatste die ik zag gaf aan dat we bijna 2x zoveel pfizer krijgen dan AZ
Ach, daar hebben we die vervelende user weer. Ga eens in je mand.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 23:49 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Agossie... de 'solidariteit'.
Er is in ieder geval genoeg lijkt het, in Q2, Q3 en Q4 afzonderlijk komt er al genoeg binnen om de volwassen bevolking voor 80% te vaccinerenquote:Op vrijdag 12 februari 2021 23:57 schreef Predator40 het volgende:
[..]
beter, toch maar een pfizertje proberen te regelen dan.....
Vanwaar die smiley? Ik vind dit een veel beter idee. Richten op de zwakken, wijzen op eigen verantwoordelijkheden en voorzichtigheid voor diegene die dat willen. Nu een hele samenleving laten bloeden voor iets wat niet zomaar weg is, of opgelost is door inenten kan je niet nog jaren volhouden.quote:
Vervelend? Ik ben kennelijk een van de weinigen die niet dood gaat van verveling omdat kroeg en sportschool gesloten is door die 'k*tbejaarden'.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 23:59 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ach, daar hebben we die vervelende user weer. Ga eens in je mand.
Het is niet helemaal halfbakken maar er is gewoon zoveel onduidelijkheid met cijfers en de studies dat ik vind dat je dat eerst maar is op orde moet brengen. Zeker als je de zwakste wilt vaccineren.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 23:56 schreef Predator40 het volgende:
[..]
dit ja....ik snap niet waarom de meest kwetsbaren niet gewoon een mRNA vaccin krijgen maar het halfbakken AZ
Ze hebben wel het minst last van de maatregelen en hun psychische gezondheid was ook prima bleek uit onderzoek (Nieuwsuur van laatst, item over jongeren). Jongeren worden écht harder geraakt.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 23:53 schreef Predator40 het volgende:
[..]
of ouderen/kwetsbaren dat niet een jaar lang gedaan hebben ???
vaak zelfs nog een stuk strenger dan de regels voorschrijven
Laat ik zeggen dat ik het standpunt omtrent ouderen van betreffende user al langer ken en wel door die meelmonderige 'het is een moeilijke keuze die pijn doet' heen lees.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 23:59 schreef Thrilled het volgende:
[..]
Vanwaar die smiley? Ik vind dit een veel beter idee. Richten op de zwakken, wijzen op eigen verantwoordelijkheden en voorzichtigheid voor diegene die dat willen. Nu een hele samenleving laten bloeden voor iets wat niet zomaar weg is, of opgelost is door inenten kan je niet nog jaren volhouden.
Extra personeel in de zorg opleiden, efficientere indelingen en verdelingen van patienten en locaties, kwetsbare groepen in lockdown en het sterkere deel van de samenleving nog enigzins de economie laten reanimeren..
Ga eens in je mand joh.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 00:00 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Vervelend? Ik ben kennelijk een van de weinigen die niet dood gaat van verveling omdat kroeg en sportschool gesloten is door die 'k*tbejaarden'.
Jongeren zijn dus de nieuwe kwetsbaren...quote:Op zaterdag 13 februari 2021 00:00 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ze hebben wel het minst last van de maatregelen en hun psychische gezondheid was ook prima bleek uit onderzoek (Nieuwsuur van laatst, item over jongeren). Jongeren worden écht harder geraakt.
Alleen als je leest wat je wil lezen, want over de hele linie nemen de psychische problemen toe.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 00:00 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ze hebben wel het minst last van de maatregelen en hun psychische gezondheid was ook prima bleek uit onderzoek (Nieuwsuur van laatst, item over jongeren). Jongeren worden écht harder geraakt.
Ga je aanmelden als vrijwilliger in de jeugdhulpverlening.quote:
qua effectiviteit is het halfbakken, de studies zijn halfbakken gedaan, en de effectiviteit tegen de ZA variant is gewoon compleet rukquote:Op zaterdag 13 februari 2021 00:00 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Het is niet helemaal halfbakken maar er is gewoon zoveel onduidelijkheid met cijfers en de studies dat ik vind dat je dat eerst maar is op orde moet brengen. Zeker als je de zwakste wilt vaccineren.
Dat is helemaal niet "ineens" iets van nu. Er is alleen heel lang de ogen voor gesloten en omdat hun vertegenwoordiger Famke Louise was is er heel erg bagatelliserend over gedaan. Dat maakt het nog deste kwalijker.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 00:03 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Alleen als je leest wat je wil lezen, want over de hele linie nemen de psychische problemen toe.
Dat wordt nog wat met een kapotbezuinigde GGZ en gesloopte Jeugdzorg straks. Maar goed, toen maakte men zich nog niet zoveel zorgen over jongeren en pyschiatrische problemen. Dat is iets van nu, ineens, die 'zorg'.
Deels mee eens. Voor de Zuid-afrikaanse variant hebben meerdere vaccins het moeilijker. Maar het verschil is vooral het virus blokken of toch lichte klachten krijgen. Maar geef dat vaccin maar aan al die beroepen die lopen te zeuren op voorrang. Want na de zorgmedewerkers, huisartsen hebben we ook de politie, leraren en de geestelijke die voorrang willen hebben. Als hun het lukt komt vanzelf wel andere groepen die voorrang willen.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 00:04 schreef Predator40 het volgende:
[..]
qua effectiviteit is het halfbakken, de studies zijn halfbakken gedaan, en de effectiviteit tegen de ZA variant is gewoon compleet ruk
Het ging niet eens zozeer over Famke. Iedereen weet wat haar achtergrond en niveau is.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 00:06 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Dat is helemaal niet "ineens" iets van nu. Er is alleen heel lang de ogen voor gesloten en omdat hun vertegenwoordiger Famke Louise was is er heel erg bagatelliserend over gedaan. Dat maakt het nog deste kwalijker.
de eerste prik van AZ was vandaag volgens mij gezet.....je raad het al, in een 23 jarige gezonde zorgmedewerkster, schiet lekker op zo het vaccineren van de kwetsbaren en ouderen.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 00:08 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Deels mee eens. Voor de Zuid-afrikaanse variant hebben meerdere vaccins het moeilijker. Maar het verschil is vooral het virus blokken of toch lichte klachten krijgen. Maar geef dat vaccin maar aan al die beroepen die lopen te zeuren op voorrang. Want na de zorgmedewerkers, huisartsen hebben we ook de politie, leraren en de geestelijke die voorrang willen hebben. Als hun het lukt komt vanzelf wel andere groepen die voorrang willen.
Klopt als we zo doorgaan is iedereen gevaccineerd behalve de risicogroep.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 00:11 schreef Predator40 het volgende:
[..]
de eerste prik van AZ was vandaag volgens mij gezet.....je raad het al, in een 23 jarige gezonde zorgmedewerkster, schiet lekker op zo het vaccineren van de kwetsbaren en ouderen.
zo zijn we daar in de herfst nog niet mee klaar.
Zij is wel naar voren geschoven (ik weet niet door wie) maar was de enige die tot voor kort in de media het woord van de jongeren mocht voeren. Natuurlijk weten we wat haar niveau is maar daarom is het des te belachelijker dat de jongeren nu pas gehoord worden en continue weg gezet werden als een groep die niet solidair was en zich niks van de hele pandemie aan trok.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 00:10 schreef capricia het volgende:
[..]
Het ging niet eens zozeer over Famke. Iedereen weet wat haar achtergrond en niveau is.
Maar dat Gommers daar tegenover zat. In die bewuste uitzending, dat was killing voor het verdedigen van de rechten van jongeren. En dan heeft die man het nog leuk opgepakt met de uitnodiging naar haar toe om eens een dagje te komen kijken.
Maar man, toen was het over. Met die #ikdoenietmeermee
Zoals Blaise Pascal in 1654 al zei: "Al de ellende van de mensen komt voort uit één oorzaak, namelijk dat ze geen ogenblik rustig in een kamer kunnen blijven zitten."quote:Op zaterdag 13 februari 2021 00:00 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik ben kennelijk een van de weinigen die niet dood gaat van verveling omdat kroeg en sportschool gesloten is
Je mag wel even uit de zeiksnol modus, eerst roep je dat AZ allemaal gebreken heeft en niet deugt voor kwetsbaren. En nu zeik je dat het dan voor niet kwetsbaren onder de 65 word gebruikt in een voorrangsberoep.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 00:11 schreef Predator40 het volgende:
[..]
de eerste prik van AZ was vandaag volgens mij gezet.....je raad het al, in een 23 jarige gezonde zorgmedewerkster, schiet lekker op zo het vaccineren van de kwetsbaren en ouderen.
zo zijn we daar in de herfst nog niet mee klaar.
Het achterliggende probleem is dat jongeren zich niet verenigen.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 00:14 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Zij is wel naar voren geschoven (ik weet niet door wie) maar was de enige die tot voor kort in de media het woord van de jongeren mocht voeren. Natuurlijk weten we wat haar niveau is maar daarom is het des te belachelijker dat de jongeren nu pas gehoord worden en continue weg gezet werden als een groep die niet solidair was en zich niks van de hele pandemie aan trok.
175000 per weekquote:Op vrijdag 12 februari 2021 23:49 schreef zalkc het volgende:
[..]
364 duizend in 12 dagen (berekend, 300k gemeld)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |