Ik denk voornamelijk: ga inenten. Zoveel mogelijk!quote:Op vrijdag 12 februari 2021 23:08 schreef Thrilled het volgende:
Really? Dus lekker blijven schieten met hagel in de vorm van maatregelen die gigantisch veel mensen negatief beïnvloeden, in plaats van gerichtere maatregelen nemen op de punten waar het pijn doet?
Ik kan er inmiddels met mijn pet niet meer bij dat we een jaar na dato nog steeds met dit soort praktijken te maken hebben. Dat je de eerste 3 maanden / een half jaar als overheid niet weet hoe je hier het beste mee om moet gaan, ok. Maar nu? Een aanfluiting van jewelste om dit nog met een strak gezicht te blijven verkondigen..
Kutter kunnen we het niet maken. Dus kutten we gewoon door. Amateurs.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 23:13 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ik betwijfel ondertussen echt op of het kabinet nog wel de juiste prioriteiten stelt en/of überhaupt "het beste voor Nederland" voor zich heeft.
in juli dus ......quote:Op vrijdag 12 februari 2021 23:16 schreef capricia het volgende:
Als de ziekenhuizen leeg zijn, is het over.
Als we 3/4 maanden in lockdown zitten moeten we toch een alternatief hebben.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 23:16 schreef mthecatlover het volgende:
[..]
Kutter kunnen we het niet maken. Dus kutten we gewoon door. Amateurs.
De lockdown is voor iedereen te lang. Maar het gaat natuurlijk niet om de duur ervan, maar om het effect op de epidemie. De boel maar weer opengooien want "het heeft wel lang genoeg geduurd zo" lijkt me niet echt een goed idee als de situatie in de ziekenhuizen nog steeds nijpend is.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 23:13 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
We zitten tegen die tijd 3/4 maanden in lockdown en nog is het niet genoeg volgens sommigen.
Zeker. Eens.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 23:25 schreef Tijn het volgende:
[..]
De lockdown is voor iedereen te lang. Maar het gaat natuurlijk niet om de duur ervan, maar om het effect op de epidemie. De boel maar weer opengooien want "het heeft wel lang genoeg geduurd zo" lijkt me niet echt een goed idee als de situatie in de ziekenhuizen nog steeds nijpend is.
Hoe lang kan je nog 'de aankomende twee weken zijn cruciaal' zeggen?quote:Op vrijdag 12 februari 2021 23:25 schreef Tijn het volgende:
[..]
De lockdown is voor iedereen te lang. Maar het gaat natuurlijk niet om de duur ervan, maar om het effect op de epidemie. De boel maar weer opengooien want "het heeft wel lang genoeg geduurd zo" lijkt me niet echt een goed idee als de situatie in de ziekenhuizen nog steeds nijpend is.
Ja?quote:Op vrijdag 12 februari 2021 23:32 schreef capricia het volgende:
[..]
Zeker. Eens.
Vooral ook omdat het einde in zicht is.
Vaccineren is toch wel op stoom, inmiddels?quote:Op vrijdag 12 februari 2021 23:35 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ja?
Waar blijkt dat uit dan? Ik hoor alleen maar 'aankomende 2 weken' gelul, verdraaien van plannen, langzaam vaccineren en continu verlengen van lockdowns..
Welk einde?
Vaccineren gaat nu in hetzelfde tempo als de leveringen, sneller willen heeft heen zin als er niet meer binnenkomt.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 23:38 schreef capricia het volgende:
[..]
Vaccineren is toch wel op stoom, inmiddels?
Als de ziekenhuizen leeg zijn qua Covid is het echt wel gedaan met al die maatregelen hoor. Geen mens gaat zich er dan nog aan houden.
Mensen zijn (begrijpelijkerwijs) ook ongeduldig. Maar dat de uitstroom uit de ziekenhuizen eindelijk hoger is dan de instroom wil niet zeggen dat er gelijk weer genoeg capaciteit is. Voorlopig wordt nog zeker een derde van de reguliere zorg niet gegeven vanwege het grote aantal covidpatiënten. Het duurt nou eenmaal even voordat de zorg weer wat ademruimte heeft.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 23:38 schreef capricia het volgende:
[..]
Als de ziekenhuizen leeg zijn qua Covid is het echt wel gedaan met al die maatregelen hoor.
Op wat zit hugo nu per week?quote:Op vrijdag 12 februari 2021 23:38 schreef capricia het volgende:
[..]
Vaccineren is toch wel op stoom, inmiddels?
Als de ziekenhuizen leeg zijn qua Covid is het echt wel gedaan met al die maatregelen hoor. Geen mens gaat zich er dan nog aan houden.
In Israël werken ze wel, dat is ook te zien in de cijfers daar. En ondanks dat er nog wat oude gedachtes zijn over joden, denk ik niet dat ze genetisch heel anders zijn voor wat betreft dit virus. Als het voor hun werkt zal het bij ons ook wel goed komenquote:Op vrijdag 12 februari 2021 23:41 schreef mthecatlover het volgende:
Dat die vaccinaties gaan werken moeten we nog meemaken. De tweede ronde moet nog gedaan worden...
364 duizend in 12 dagen (berekend, 300k gemeld)quote:Op vrijdag 12 februari 2021 23:43 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Op wat zit hugo nu per week?
Serieuze vraag dit
Agossie... de 'solidariteit'.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 23:48 schreef Discombobulate het volgende:
Ouderen kunnen zich ook best wel even afzonderen. Wij hebben een jaar ingeleverd al, laat zij de laatste paar maandjes maar even doen. Dat is solidariteit ipv telkens maar die ene kant op.
en we hebben veel AZ.....jeujquote:Op vrijdag 12 februari 2021 23:41 schreef mthecatlover het volgende:
Dat die vaccinaties gaan werken moeten we nog meemaken. De tweede ronde moet nog gedaan worden...
of ouderen/kwetsbaren dat niet een jaar lang gedaan hebben ???quote:Op vrijdag 12 februari 2021 23:48 schreef Discombobulate het volgende:
Ouderen kunnen zich ook best wel even afzonderen. Wij hebben een jaar ingeleverd al, laat zij de laatste paar maandjes maar even doen. Dat is solidariteit ipv telkens maar die ene kant op.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |