Echt knap gedaan. Ik heb er nu ook een veel samenhangerder beeld vanquote:Op woensdag 10 februari 2021 22:52 schreef Felixa het volgende:
Ik zit echt ademloos te kijken en luisteren nu naar deze reconstructie. Zo gedetailleerd.
Je weet het niet zeker. maar diverse 'patriotten' waren in een gewelddadige stemming.quote:Op woensdag 10 februari 2021 22:34 schreef Szura het volgende:
Held Goodman heeft dus ook nog Mitt Romney van de Trump-mob weggeleid
Het verschil in deze voorbereiding en de circusact van Trumps lawyers...quote:Op woensdag 10 februari 2021 22:52 schreef Felixa het volgende:
Ik zit echt ademloos te kijken en luisteren nu naar deze reconstructie. Zo gedetailleerd.
Alleen omdat je ze dagelijks tegen komt, zou je je dood moeten schamen als je de aanstichter van dit alles steunt. Je kan ze nooit meer recht in de ogen kijken.quote:Op woensdag 10 februari 2021 23:12 schreef Kijkertje het volgende:
Zulke mensen wil je toch ook helemaal niet meer beschermen als je daar in dienst bent. Heb je ze gered gaan ze massaal achter de aanstichter ervan staan![]()
Ik kan hier mijn ogen niet van afhouden, ik switch niet naar andere zenders.quote:Op woensdag 10 februari 2021 23:17 schreef wdn het volgende:
Hebben jullie die Britse docu gezien?
Deel 1 hier. VPN required
https://www.bbc.co.uk/ipl(...)-trump-show-downfall
Er gaat niks veranderen daar dus ik heb hier even niet aan meegedaanquote:Op woensdag 10 februari 2021 23:19 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Ik kan hier mijn ogen niet van afhouden, ik switch niet naar andere zenders.
De verbazing nog steeds van andere leiders over het gedrag en de besluiten van het gedrocht, en dan alles in drie kwartier.quote:Op woensdag 10 februari 2021 23:17 schreef wdn het volgende:
Thanks! Moet ik ook nog kijkenquote:Op woensdag 10 februari 2021 23:17 schreef wdn het volgende:
Youtube!
Doe ze je nog maar weinig hier, bocaj, 4moreyears, dellipder en zo. (Vind ik niet erg, die waren vaak aan het zuigen.)quote:Op woensdag 10 februari 2021 23:20 schreef Knipoogje het volgende:
Dan zie je trumpisten vaak ook nog miepen dat het allemaal zo'n vaart niet liep.
En dan hoor je vervolgens de calls van de politie met vette paniek in hun stem. Politie die ter plekke aanwezig was en wel kunnen inschatten hoe ernstig iets is. Dikke paniek, angst voor hun leven.
Er was toch iets van een protocol uitgebracht voor die dag? Dat ze niet veel wapens bij zich mochten dragen omdat dat te uitdagend zou zijn. Hopelijk komen ze hier nog op terug...quote:Op woensdag 10 februari 2021 23:24 schreef Bluesdude het volgende:
De beveiliging was zwaar onvoldoende . Wie is verantwoordeliijk daarvoor.
Met zo weinig mensen had men bij de ingangen moeten schieten.
Trumpquote:Op woensdag 10 februari 2021 23:24 schreef Bluesdude het volgende:
De beveiliging was zwaar onvoldoende . Wie is verantwoordeliijk daarvoor.
Met zo weinig mensen had men bij de ingangen moeten schieten.
Wie heeft dat bepaald en waarom ?quote:Op woensdag 10 februari 2021 23:25 schreef Felixa het volgende:
[..]
Er was toch iets van een protocol uitgebracht voor die dag? Dat ze niet veel wapens bij zich mochten dragen omdat dat te uitdagend zou zijn. Hopelijk komen ze hier nog op terug...
Op z’n minst sinds mei 2020 is hiernaar opgebouwd door Trump en z’n trawanten met het verdacht maken van poststemmen, het door DeJoy laten saboteren van de USPS, de talloze speeches over ‘rigged’ en ‘stolen election’, het ophitsen van z’n homegrown terrorist-achterban, de kansloze rechtszaken etc etcquote:Op woensdag 10 februari 2021 23:28 schreef wdn het volgende:
[..]
Trump![]()
Hij heeft 4 jaar lang elk competent persoon verwijderd van elke positie mogelijk.
Des te meer ik hierover lees en zie des te meer ga ik denken dat hij 4 jaar lang bezig is geweest hiermee,
En ik ben niet iemand die overal een samenzwering in ziet. Juist helemaal niet
Expres gedownplayed?quote:Op woensdag 10 februari 2021 23:31 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Wie heeft dat bepaald en waarom ?
FBI waarschuwde toch dat er geweldsplannen waren op het internet
quote:Op woensdag 10 februari 2021 23:58 schreef AnneX het volgende:
Volgens cnn komt er een reactie van trump.
Bingo kaart klaarleggen: het is Pence zijn schuld.
Twee maarquote:Op donderdag 11 februari 2021 00:03 schreef AnneX het volgende:
In a “great mood”...níét dus. 😉
Hoeveel schermen heb jij open @:Kijkertje? 😉
Omdat het heel veel werk is neem ik aan en ze allemaal een gedeelte daarvan op zich nemen?quote:Op donderdag 11 februari 2021 00:15 schreef Szura het volgende:
Waarom zijn er eigenlijk zoveel verschillende impeachment managers?
Ja, maar dan kun je toch het voorwerk achter de schermen samen doen en twee man ofzo het woord laten voeren?quote:Op donderdag 11 februari 2021 00:17 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Omdat het heel veel werk is neem ik aan en ze allemaal een gedeelte daarvan op zich nemen?
Trump is geen mastermind. Hij is veel te dom en lui geweest voor welk plan dan ook. Als hij ook maar een plan had gehad dan was had hij die al ver voor zn aanstelling in z'n hoofd gehad en was hij nu geen president-af geweest. Dan had hij z'n macht al stevig in het cement gezet.quote:Op woensdag 10 februari 2021 23:28 schreef wdn het volgende:
[..]
Trump![]()
Hij heeft 4 jaar lang elk competent persoon verwijderd van elke positie mogelijk.
Des te meer ik hierover lees en zie des te meer ga ik denken dat hij 4 jaar lang bezig is geweest hiermee,
En ik ben niet iemand die overal een samenzwering in ziet. Juist helemaal niet
Die beelden waren volgens mij van voor zijn toespraak.quote:Op donderdag 11 februari 2021 00:43 schreef Dutch_view het volgende:
Er waren wel beelden (foto's) dacht ik dat Trump ademloos in een partytent naar de mob stond te kijken. Maar nog niet voorbij zien komen
De partytent was voor de speech, oa gefilmd door cokehoofd Don Jr, dus toen was er nog geen geweldquote:Op donderdag 11 februari 2021 00:43 schreef Dutch_view het volgende:
Er waren wel beelden (foto's) dacht ik dat Trump ademloos in een partytent naar de mob stond te kijken. Maar nog niet voorbij zien komen
We know...quote:Op woensdag 10 februari 2021 23:11 schreef Bluesdude het volgende:
Te veel GOP-senatoren weigeren verantwoordelijkheid te nemen...
Zij steunden Trump 4 jaar . Zij bleven zwijgen toen Trump ging liegen over fraude en de massa ophitste.
quote:
Dat is blijkbaar normaal, daar heeft hij iemand voor die hem vertelt wat op dat moment de juiste procedure is. Blijkbaar heeft zij bepaald dat de eis van Mike Lee 'out of order' is omdat de voorzitter daar helemaal niet over gaat.quote:Op donderdag 11 februari 2021 01:35 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
En dat verwarmde lijk snapt er niks van.. zuchtend en kreunend.
Volgens mij wel. Ik weet niet hoeveel uur ze erop hebben zitten (heb het begin niet gezien) maar in totaal hebben ze 16 uur.quote:Op donderdag 11 februari 2021 01:42 schreef Szura het volgende:
Morgen dus de impeachment managers eerst weer aan het woord?
Oké. Ben vooral benieuwd wat voor nieuwe beelden e.d. zij nog laten zien. Die clowns van Trump hoef ik niet live te zien, die beelden kijk ik wel bij held Aaron op Twitter terug.quote:Op donderdag 11 februari 2021 01:44 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Volgens mij wel. Ik weet niet hoeveel uur ze erop hebben zitten (heb het begin niet gezien) maar in totaal hebben ze 16 uur.
Ik ben ook wel benieuwd of er nog getuigen komen. Mike Pence lijkt me wel een goed idee.quote:Op donderdag 11 februari 2021 01:47 schreef Szura het volgende:
[..]
Oké. Ben vooral benieuwd wat voor nieuwe beelden e.d. zij nog laten zien. Die clowns van Trump hoef ik niet live te zien, die beelden kijk ik wel bij held Aaron op Twitter terug.
De beelden en verdere toelichting:quote:Op donderdag 11 februari 2021 01:40 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Dat is blijkbaar normaal, daar heeft hij iemand voor die hem vertelt wat op dat moment de juiste procedure is. Blijkbaar heeft zij bepaald dat de eis van Mike Lee 'out of order' is omdat de voorzitter daar helemaal niet over gaat.
Dat weet Mike Lee natuurlijk ook wel en het is dus duidelijk een gevalletje van even op het eind voor de buhne zeer verontwaardigd grandstanden na al die beschadigende informatie die ze al uren moeten aanhoren.
Raskin heeft het nu dus opgelost door Mike Lee zijn zin gewoon te geven om tijdrovende debatten erover te voorkomen want dat is natuurlijk precies wat de Reps willen. Zo cruciaal zijn ze niet voor het geheel.
zagen ze al aankomenquote:Op woensdag 10 februari 2021 23:14 schreef Szura het volgende:
Het is echt een godswonder dat er geen Congreslid is aangevallen of gedood door die Trump-terroristen
quote:Op donderdag 11 februari 2021 02:56 schreef Wicky030 het volgende:
[..]
amerikanen zijn (gelukkig) wel gek genoeg om oldskool hun congres aan te vallen.
beide groepen zijn criminelen zowel een deel van het congres als een deel van de opstandelingen. zijn het terroristen? ja maar dan aan beide kanten.
Die daders worden dan ook gewoon vervolgd maar daar gaat het in deze Impeachment Trial helemaal niet om. Het gaat om de vraag of Trump afgerekend moet worden op het aanmoedigen daarvan.quote:Op donderdag 11 februari 2021 02:56 schreef Wicky030 het volgende:
[..]
zagen ze al aankomen
ik las berichten maanden van te voren wat er zou gebeuren. heb daarvoor een hele lange tijd getwijfeld maar amerikanen zijn (gelukkig) wel gek genoeg om oldskool hun congres aan te vallen.
het is verder een moeilijke casus. beide groepen zijn criminelen zowel een deel van het congres als een deel van de opstandelingen. zijn het terroristen? ja maar dan aan beide kanten.
Ga je ook nog typen voor 'm?quote:Op donderdag 11 februari 2021 03:00 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Die daders worden dan ook gewoon vervolgd maar daar gaat het in deze Impeachment Trial helemaal niet om. Het gaat om de vraag of Trump afgerekend moet worden op het aanmoedigen daarvan.
Strafrechtelijk vervolgd? Ja.quote:Op donderdag 11 februari 2021 03:00 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Die daders worden dan ook gewoon vervolgd maar daar gaat het in deze Impeachment Trial helemaal niet om. Het gaat om de vraag of Trump afgerekend moet worden op het aanmoedigen daarvan.
Wie? Trump? Dat is hier helemaal niet aan de orde, het is geen strafzaak maar een Impeachment Trial.quote:
Leuk circus voor de midterms. Maar de enige juiste trial is een strafrechtelijke. Je zou maar je leven gewaagd hebben voor politici om vervolgens te zien dat een politici er niet voor vervolgd wordt. Ik snap wel dat sommige agenten zoiets hadden van hier beginnen we niet aan.quote:Op donderdag 11 februari 2021 03:07 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Wie? Trump? Dat is hier helemaal niet aan de orde, het is geen strafzaak maar een Impeachment Trial.
Ongetwijfeld komen er ook nog wel strafrechtelijke zaken tegen Trump maar deze is belangrijk omdat hij bij veroordeling zichzelf niet meer kandidaat kan stellen in 2024 en het bovendien als precedent kan dienen voor toekomstige presidenten.quote:Op donderdag 11 februari 2021 03:21 schreef Wicky030 het volgende:
[..]
Leuk circus voor de midterms. Maar de enige juiste trial is een strafrechtelijke. Je zou maar je leven gewaagd hebben voor politici om vervolgens te zien dat een politici er niet voor vervolgd wordt. Ik snap wel dat sommige agenten zoiets hadden van hier beginnen we niet aan.
quote:Op donderdag 11 februari 2021 01:50 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Ik ben ook wel benieuwd of er nog getuigen komen. Mike Pence lijkt me wel een goed idee.
Dat was Trump mss wel goed uitgekomen?quote:Op woensdag 10 februari 2021 23:14 schreef Szura het volgende:
Het is echt een godswonder dat er geen Congreslid is aangevallen of gedood door die Trump-terroristen
Here’s wat I wanna know: wat klopt er van de berichtgeving over de telefoontjes die Lindsey Graham heeft gepleegd naar Georgia om de verkiezingsuitslag te beïnvloeden?quote:Op donderdag 11 februari 2021 05:18 schreef Kijkertje het volgende:
Lindsey Graham's wanhopige poging de schuld bij Pelosi neer te leggen![]()
[ twitter ]
[ twitter ]
Het was 'offensive' en 'absurd'![]()
Maar we gaan mob leader Trump niet veroordelen hoor!quote:Sen. Cotton asked staffer to bring his knife to undisclosed location on Jan. 6
From CNN's Jamie Gangel
On the afternoon of Jan. 6, Arkansas Republican Sen. Tom Cotton believed the situation at the Capitol was so dangerous that he asked one of his staffers to bring his knife to the undisclosed location where senators were being hidden from rioters, and that he was prepared to use it.
Cotton told CNN's Jamie Gangel that afternoon during the riot: “I’m armed and I’m immune from prosecution” and indicated that he was prepared to defend himself, defend the room, if the rioters attacked and tried to get in where the senators were.
After the stunning videos and photos presented by the House managers today, we now know how close it was for Vice President Mike Pence and Sen. Mitt Romney. We know that Kevin McCarthy and other leaders were desperately calling for help. We know that five people died including Capitol Police Officer Brian Sicknick.
So in real time, on the afternoon of Jan. 6 — around 2:20 p.m. — Cotton thought the situation was so dangerous, he asked for his knife to be brought to him. That there was that kind of threat — mortal danger.
12 argumenten waarom het niet helemaal denkbeeldig is https://sethabramson.subs(...)n-of-trump-remains-a . Vooral 8 en 9 zijn plausibel.quote:Op donderdag 11 februari 2021 07:00 schreef Szura het volgende:
[..]
Maar we gaan mob leader Trump niet veroordelen hoor!
Meh die partij wordt drie man en een paardekop groot, en de GOP zelf kan zonder gene en met volledige steun van de kiezer compleet wappie gaan.quote:Op donderdag 11 februari 2021 12:04 schreef Pleun2011 het volgende:
Ik las een bericht over een groep Republikeinen die zich overwegen af te scheiden van de GOP en een nieuwe conservatieve partij te beginnen. Dat zou een goede ontwikkeling zijn en voor de Democraten niet ongunstig.
https://globalnews.ca/news/7633929/republicans-new-party-trump/
Lastig op voorhand zo te stellen. Een deel van de independents zal zich vast liever achter zo'n partij scharen dan de "noodzakelijke" keuze voor Democraten maken als ze voor rechtsstaat en democratie willen stemmen of "noodzakelijke" keuze voor Republikeinen maken als ze voor bepaalde zaken waar zij voor staan zijn. Maar waarschijnlijk heb je, helaas, wel gelijk.quote:Op donderdag 11 februari 2021 12:47 schreef speknek het volgende:
[..]
Meh die partij wordt drie man en een paardekop groot, en de GOP zelf kan zonder gene en met volledige steun van de kiezer compleet wappie gaan.
"Donald Trump’s lawyers are worse than anyone expected."quote:Op donderdag 11 februari 2021 10:31 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
12 argumenten waarom het niet helemaal denkbeeldig is https://sethabramson.subs(...)n-of-trump-remains-a . Vooral 8 en 9 zijn plausibel.
Het valt op zich te verwachten dat veel Amerikaanse rechtsen zich hetzelfde gedragen als de Republikeinen in de Senaat, namelijk dat ze gedurende het proces heel erg intens op iets anders proberen te focussen. Maar laten we hopen dat voor een deel het ook het besef is dat de LARP voorbij is.quote:Op donderdag 11 februari 2021 13:36 schreef AnneX het volgende:
[ twitter ]
De kijkcijfers.
Voor context kun je verder de comments lezen.
Gezien Fox News nog meer de richting op gaat van het opinie-feitenvrije-afvoerputje zullen ze daar in ieder geval denken dat een hoop mensen vertrokken zijn naar OANN en NewsMax om daar wat dat betreft aan hun trekken te komen. Ziet er dus naar uit dat de LARP voor een heel groot deel van de aanhang door gaat als die inschatting juist is.quote:Op donderdag 11 februari 2021 14:31 schreef speknek het volgende:
[..]
Het valt op zich te verwachten dat veel Amerikaanse rechtsen zich hetzelfde gedragen als de Republikeinen in de Senaat, namelijk dat ze gedurende het proces heel erg intens op iets anders proberen te focussen. Maar laten we hopen dat voor een deel het ook het besef is dat de LARP voorbij is.
Ik denk niet dat OAN en NewsMax daadwerkelijk groot genoeg zijn om zo'n drop in ratings te verklaren, maar Fox zal schat ik vooral bang zijn dat Trump terzijnertijd echt zijn gewicht achter een concurrent gooit.quote:Op donderdag 11 februari 2021 14:34 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Gezien Fox News nog meer de richting op gaat van het opinie-feitenvrije-afvoerputje zullen ze daar in ieder geval denken dat een hoop mensen vertrokken zijn naar OANN en NewsMax om daar wat dat betreft aan hun trekken te komen. Ziet er dus naar uit dat de LARP voor een heel groot deel van de aanhang door gaat als die inschatting juist is.
Dat zou ook een rol kunnen spelen. Ik probeerde een tijdje geleden cijfers van OANN en NewsMax boven water te krijgen, maar kon het toen niet vinden. Zojuist nog even gezocht en kwam toen wat artikelen tegen met incidentele cijfers:quote:Op donderdag 11 februari 2021 14:59 schreef speknek het volgende:
[..]
Ik denk niet dat OAN en NewsMax daadwerkelijk groot genoeg zijn om zo'n drop in ratings te verklaren, maar Fox zal schat ik vooral bang zijn dat Trump terzijnertijd echt zijn gewicht achter een concurrent gooit.
En van 21 december:quote:Newsmax TV has notched a ratings win over Fox News Channel for the very first time.
The win, fueled by conservative viewers who are disappointed by the election results, happened Monday evening. In the key 25- to 54-year-old demographic prized by advertisers, "Greg Kelly Reports" on Newsmax out-rated "The Story with Martha MacCallum" on Fox.
The margin was narrow — Kelly averaged 229,000 viewers in the demo and MacCallum averaged 203,000 — but it is still a milestone in the cable news industry.
https://edition.cnn.com/2(...)s-ratings/index.html
En we zijn inmiddels anderhalve maand verder ten opzichte daarvan. Komt bij dat 400k kijkers op primetime in deze markt dus wel een substantieel deel van de taart is gebaseerd op de cijfers uit de tweet die AnneX toonde, wat waarschijnlijk alleen maar gegroeid is sinds eind december voor NewsMax en da's nog los van OANN.quote:To be sure, Fox News has remained the most-watched cable news network in primetime, also besting CNN and MSNBC despite recent growth for those networks. But the momentum is undeniable for Newsmax, which averaged 401,000 viewers in primetime the week of Nov. 30, compared with 57,000 the week before the election and 233,000 the week of the election, according to Nielsen.
https://eu.usatoday.com/s(...)election/3881624001/
Helaas. Die strafrechelijke vervolging komt niet. Het gaat allemaal om macht. En de kans ontnemen om Trump weer te laten winnen want waarom zou je als politicus goed werk verrichten waardoor idioten als Trump geen kans hebben als je ook gewoon een show kan opvoeren voor de mid terms en om de andere partij dwars te zitten terwijl je in de achterkamertjes werkt met de andere partij.quote:Op donderdag 11 februari 2021 04:17 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Ongetwijfeld komen er ook nog wel strafrechtelijke zaken tegen Trump maar deze is belangrijk omdat hij bij veroordeling zichzelf niet meer kandidaat kan stellen in 2024 en het bovendien als precedent kan dienen voor toekomstige presidenten.
Ik weet nooit zo goed hoe je kijkcijfers in Amerika moet lezen. 400k stelt natuurlijk geen reet voor, daar word je in Nederland nog mee uitgelachen. Bij wijze van.quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:08 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Dat zou ook een rol kunnen spelen. Ik probeerde een tijdje geleden cijfers van OANN en NewsMax boven water te krijgen, maar kon het toen niet vinden. Zojuist nog even gezocht en kwam toen wat artikelen tegen met incidentele cijfers:
8 december:
[..]
En van 21 december:
[..]
En we zijn inmiddels anderhalve maand verder ten opzichte daarvan. Komt bij dat 400k kijkers op primetime in deze markt dus wel een substantieel deel van de taart is gebaseerd op de cijfers uit de tweet die AnneX toonde, wat waarschijnlijk alleen maar gegroeid is sinds eind december voor NewsMax en da's nog los van OANN.
Het lijkt me dus helaas best aannemelijk dat veel van dat volk nog verder de fabeltjesfuik in zijn gedoken in plaats van omgekeerd.
Goed punt, dat vraag ik mij inderdaad ook wel af. Lijkt erg weinig voor zo'n groot land.quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:40 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Ik weet nooit zo goed hoe je kijkcijfers in Amerika moet lezen. 400k stelt natuurlijk geen reet voor, daar word je in Nederland nog mee uitgelachen. Bij wijze van.
Of een tweet serieus genomen dient te worden, is afhankelijk van de inhoud. Wordt een claim onderbouwd door bewijs of wordt er slechts een mening gedropt?quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:51 schreef Dejannn het volgende:
Het valt mij op dat hier geregeld van die random figuren van Twitter voorbij komen, maar desondanks uiterst serieus worden genomen. Wie zijn Eric Boehlert en Parker Molloy nu weer dan?
[..]
Goed punt, dat vraag ik mij inderdaad ook wel af. Lijkt erg weinig voor zo'n groot land.
Inderdaad.quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:44 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik zit de impeachment trial van gisteren te kijken. Steeds denk ik dat we nu alle info wel hebben maar dan komt er weer iets dat ik eigenlijk al vergeten was. En zo gaat dat al vier jaar. Bij alle compilatiefilmpjes blijkt dat ik steeds minimaal de helft ben vergeten. Het is zo extreem en veel dat het nauwelijks te onthouden valt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |