SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI buienradar
---
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree of @Nattekat om erop toegevoegd te worden.
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel
Live link:
https://www.google.com/ma(...)4FrPIWOvos1botbSMT9S
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
Ziet er iets beter uit.quote:Op woensdag 10 februari 2021 19:46 schreef Starhopper het volgende:
Kern van hogedruk boven onsdas dus iig nachtvorst
quote:
Spannend waar de modellen morgen mee gaan komen. Trekt GFS naar ECMWF toe of toch andersom?quote:
Oftewel: Geen idee. 'T kan vriezen, 't kan dooien, letterlijkquote:
Morgen dus zo goed als de beslissende dag dusquote:Op woensdag 10 februari 2021 19:54 schreef NightDancert het volgende:
Alles langer dan vijf dagen is nagenoeg volledig koffiedik kijken.
Jaquote:Op woensdag 10 februari 2021 19:56 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oftewel: Geen idee. 'T kan vriezen, 't kan dooien, letterlijk
Coviddik is hetquote:Op woensdag 10 februari 2021 19:54 schreef NightDancert het volgende:
Alles langer dan vijf dagen is nagenoeg volledig koffiedik kijken.
Echt mooi dat het nog alle kanten op kanquote:
Jep, Kan allemaal nog.quote:Op woensdag 10 februari 2021 20:02 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Echt mooi dat het nog alle kanten op kan![]()
heerlijk dit hequote:Op woensdag 10 februari 2021 20:03 schreef Starhopper het volgende:
"Halen we de 100 duimpjes voor we live gaan?" Het begint nu al
Gezelligquote:Op woensdag 10 februari 2021 20:08 schreef MissHobje het volgende:
[..]
heerlijk dit heik zit er ook weer bij.
En morgen is het weer compleet anders JAAAAAAquote:
zou je denken hequote:Op woensdag 10 februari 2021 20:16 schreef Starhopper het volgende:
450 baassen![]()
Hij zit op FOK!, dat kan niet anders
Jaquote:
Sinds jij gespamd hebtquote:Op woensdag 10 februari 2021 20:16 schreef Starhopper het volgende:
450 baassen![]()
Hij zit op FOK!, dat kan niet anders
Ja dusquote:Op woensdag 10 februari 2021 20:23 schreef Starhopper het volgende:
Ik heb een timeout gekregen omdat ik vroeg of hij op FOK! zitTering man.
Moet wel jaquote:
quote:Op woensdag 10 februari 2021 20:24 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Nu deze reeks spammen zodat onze analyses ook erin verwerkt worden
Ik zie een causaal verbandquote:Op woensdag 10 februari 2021 20:26 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Moet wel jaHij zit ook op een zolderkamer iig
quote:
Hij vindt je niet meer aardig denk ikquote:Op woensdag 10 februari 2021 20:40 schreef Starhopper het volgende:
Tssss en dan leest ie het niet voor
Tja, en dat doet hij ook nietquote:Op woensdag 10 februari 2021 20:45 schreef ACT-F het volgende:
Kan hij anders de poolwervel bespreken?
quote:Op woensdag 10 februari 2021 20:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hij vindt je niet meer aardig denk ik
Dan bespreken wij het welquote:Op woensdag 10 februari 2021 20:46 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Tja, en dat doet hij ook nietHij haat mij denk ik
Zo normaal ziet de polarvortex er iig niet uit
Niet vloeken hè, anders time-outquote:Op woensdag 10 februari 2021 20:48 schreef Starhopper het volgende:
Lol!!! Hij zag dat ik "Jaaaa!!! daar is de lente" riep![]()
![]()
quote:Op woensdag 10 februari 2021 20:48 schreef DemonRage het volgende:
[ afbeelding ]
Ging eerst lekker naar beneden en dan opeens 3 graden erbij in een halfuur.
quote:Op woensdag 10 februari 2021 20:48 schreef Starhopper het volgende:
Lol!!! Hij zag dat ik "Jaaaa!!! daar is de lente" riep![]()
![]()
Zeker met deze temperaturenquote:Op woensdag 10 februari 2021 20:53 schreef DemonRage het volgende:
Heb ik gisteravond nog op voordat ik m'n bed in dook. Dan slaap je goed.
Het gaat om De Bilt hequote:Op woensdag 10 februari 2021 20:56 schreef Scheepskok het volgende:
Het valt hier heel erg mee. Nog maar -3 hier. Hoezo koudegolf?
Nais!!!!quote:Op woensdag 10 februari 2021 20:57 schreef ACT-F het volgende:
Is @:DJMO ook aan het spammen?
[ afbeelding ]
Die blik ook van Nicolasquote:
Ik verzamel ze allemaalquote:
Jaquote:
Spannond!quote:Op woensdag 10 februari 2021 21:03 schreef ACT-F het volgende:
Gelukkig afgelopen. Zo meteen de uitslag van ECMWF
Die lach als hij weer geld krijgt, dan lijkt hij er nog echt op ookquote:
Inderdaadquote:Op woensdag 10 februari 2021 21:12 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Die lach als hij weer geld krijgt, dan lijkt hij er nog echt op ook![]()
![]()
[ afbeelding ]
Sorry Nicolas als je meekijkt, we houden van je![]()
Friesland en het westen kunnen sporadisch wat sneeuw krijgen door de aanwezige wolkenplukjes.quote:Op woensdag 10 februari 2021 21:21 schreef junkiexp het volgende:
Begint opeens te sneeuwen hier 5 minuten dikke vlokken en toen stopte het.
Heel bijzonder 🤷♂️
quote:Op woensdag 10 februari 2021 21:26 schreef ACT-F het volgende:
ECMWF blijft stug hetzelfde:
[ afbeelding ]
Ik wil hier het hoofd van Nicolas in zetten maar ik weet niet hoe je gifjes maakt/bewerkt in PS2021quote:
Dit is gewoon weer kwakkelweer. heb je niks aan.quote:Op woensdag 10 februari 2021 21:26 schreef ACT-F het volgende:
ECMWF blijft stug hetzelfde:
[ afbeelding ]
De oper inderdaadquote:Op woensdag 10 februari 2021 21:26 schreef Waterdrinker het volgende:
Lijkt de ECMWF nou ook kouder te worden na woensdag? @:Starhopper
vanmorgen:
[ afbeelding ]
zojuist:
[ afbeelding ]
quote:
Ik denk dat ongeveer 80 % van een ieder's interpretatie hier, zijn oorzaak vindt in het aloude gezegde "De wens is de vader van de gedachte"quote:Op woensdag 10 februari 2021 21:39 schreef ACT-F het volgende:
Je merkt wel dat qua kansen de verwachtingen naar beneden bijgesteld worden door het hogere aantal groene lijnen onder de nul.
Gisteren:
[ afbeelding ]
Vandaag:
[ afbeelding ]
Vandaar die dooie Friezen in dit topicquote:Op woensdag 10 februari 2021 21:41 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik denk dat ongeveer 80 % van een ieder's interpretatie hier, zijn oorzaak vindt in het aloude gezegde "De wens is de vader van de gedachte"
De lijntjes die de +15°C aantikken zijn nu nog meer geclusterd.quote:Op woensdag 10 februari 2021 21:39 schreef ACT-F het volgende:
Je merkt wel dat qua kansen de verwachtingen naar beneden bijgesteld worden door het hogere aantal groene lijnen onder de nul.
Gisteren:
[ afbeelding ]
Vandaag:
[ afbeelding ]
Nicequote:Op woensdag 10 februari 2021 21:48 schreef INViCTuS het volgende:
De zon ging hier mooi onder aan het hoge water van de IJssel.
[ afbeelding ]
Mooie plaat!quote:Op woensdag 10 februari 2021 21:48 schreef INViCTuS het volgende:
[ afbeelding ]
IJssel vind ik het sneuste riviertje van NL, maar de foto is tof.quote:Op woensdag 10 februari 2021 21:48 schreef INViCTuS het volgende:
[ afbeelding ]
Cool!!!quote:Op woensdag 10 februari 2021 21:48 schreef INViCTuS het volgende:
[ afbeelding ]
Over een klein uurtje rolt die binnen.quote:Op woensdag 10 februari 2021 22:25 schreef Starhopper het volgende:
En de laatste Nicolas voor vanavond![]()
[ afbeelding ]
Nu maar wachten op de 18z run en 12z pluim van GFS
not me. Ik meld me niet onder monique. online it wil always be DJMO.quote:Op woensdag 10 februari 2021 20:57 schreef ACT-F het volgende:
[ afbeelding ]
Hij zit nu op 144h. Hij gaat voor warmquote:Op woensdag 10 februari 2021 23:03 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Over een klein uurtje rolt die binnen.
Gaat de goede kant op. Op de volgende uitdraai zijn de zuidelijke invloeden misschien nog minderquote:Op woensdag 10 februari 2021 23:13 schreef Starhopper het volgende:
Klein verschil, grote gevolgen![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Goede kant? Ziet er niet best uit tot nu toequote:Op woensdag 10 februari 2021 23:18 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Gaat de goede kant op. Op de volgende uitdraai zijn de zuidelijke invloeden misschien nog minder
Die gele vlek boven Scandinavië is weg. De rest volgt ook welquote:Op woensdag 10 februari 2021 23:18 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Gaat de goede kant op. Op de volgende uitdraai zijn de zuidelijke invloeden misschien nog minder
Dat gele vlak is niet de temperatuur, hequote:Op woensdag 10 februari 2021 23:35 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Die gele vlek boven Scandinavië is weg. De rest volgt ook wel
Oooh! Geel = temperatuur, dat is precies wat ik dacht. Blauw en paars oogt koud. Tijd om eens wat te gaan leren over 'kaartlezen', lijkt me echt wel interessant.quote:Op woensdag 10 februari 2021 23:41 schreef Starhopper het volgende:
[..]
De gele vlak is niet de temperatuur, heDe kleuren geven de luchtdruk aan
Gele kleurtjes boven Scandinavië zijn juist postief
Komt wel goed. Onze kou moet vooral uit oostelijke richting komenquote:Op woensdag 10 februari 2021 23:41 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dat gele vlak is niet de temperatuur, heDe kleuren geven de luchtdruk aan
Gele kleurtjes boven Scandinavië zijn juist postief
Wat betekent dit?quote:Op woensdag 10 februari 2021 23:43 schreef Starhopper het volgende:
Poah! Dit is pas een Scandihoog
[ afbeelding ]
En wat betekent dit?quote:Op woensdag 10 februari 2021 23:16 schreef Starhopper het volgende:
12z pluim:
[ afbeelding ]
Meer warmere leden.
Grotere kans op dooi volgende week (ieder lijntje is een andere voorspelling gestart met kleine veranderingen in het begin).quote:
Maar wat is die blauwe lijn dan?quote:Op donderdag 11 februari 2021 00:06 schreef Felagund het volgende:
[..]
Grotere kans op dooi volgende week.
Dat is de "normale" ongestoorde weersvoorspelling. Die wordt vaak ook nog met iets hogere resolutie berekend.quote:Op donderdag 11 februari 2021 00:07 schreef Scheepskok het volgende:
[..]
Maar wat is die blauwe lijn dan?
Winter!quote:Op donderdag 11 februari 2021 00:04 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Wat betekent dit?
Het is weer voorbij die mooie winter?
quote:Op donderdag 11 februari 2021 00:15 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Winter!Al gaat het op dat moment geen diepvries worden helaas. Als we dit volgende week zouden hebben.....
Geen idee wat dat is , maar ik was het nietquote:Op woensdag 10 februari 2021 20:57 schreef ACT-F het volgende:
[ afbeelding ]
Iemand gaat er met jouw faam vandoor!quote:Op donderdag 11 februari 2021 07:57 schreef DJMO het volgende:
[..]
Geen idee wat dat is , maar ik was het niet
Hier op dit moment ook nog.quote:
quote:Op donderdag 11 februari 2021 08:12 schreef bondage het volgende:
Fijn opstaan met deze mooie zonsopkomst![]()
[ afbeelding ]
Ik draag al weken drie lagen kledingquote:Op donderdag 11 februari 2021 08:13 schreef _UserName_ het volgende:
-14,1 volgens de lokale weerboer. Vandaag maar weer een dubbele broek aan op de fiets, gister was me te koud met een broek.
Je weet maar nooit.quote:Op donderdag 11 februari 2021 08:12 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Hier op dit moment ook nog.
Na het weekend is het over. Doe me dan maar gelijk 10+
Ook tijdens het wandelen? Vertel ons alles! @Zipportalquote:Op donderdag 11 februari 2021 08:20 schreef DJMO het volgende:
[..]
Ik draag al weken drie lagen kleding
quote:Op donderdag 11 februari 2021 08:33 schreef Wereldgozer het volgende:
[..]
Ook tijdens het wandelen? Vertel ons alles! @:zipportal
Duinenquote:Op donderdag 11 februari 2021 08:41 schreef ddx het volgende:
Waarom is het bij Wijk aan Zee zoveel kouder dan rest van West Nederland ?
quote:Op donderdag 11 februari 2021 09:29 schreef ACT-F het volgende:
Gisteren:
[ afbeelding ]
Vandaag:
[ afbeelding ]
Zak zak zak, zak maar lekker door
En nou zit ik de hele tijd met een carnavalshit uit 1975 in mijn hoofdquote:
En nu even 25 jaar vooruitspoelen:quote:Op donderdag 11 februari 2021 09:52 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En nou zit ik de hele tijd met een carnavalshit uit 1975 in mijn hoofd
Bedankt, nu zit ik hier weer heel de dag mee in mijn kop.quote:Op donderdag 11 februari 2021 09:57 schreef ACT-F het volgende:
[..]
En nu even 25 jaar vooruitspoelen:
quote:Op donderdag 11 februari 2021 10:29 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Bedankt, nu zit ik hier weer heel de dag mee in mijn kop.
Daar gaat de koudegolfquote:Op donderdag 11 februari 2021 10:45 schreef Dr_Flash het volgende:
De Bilt 0,0 ºCDaar gaat je reeks ijsdagen
![]()
Half weerwoord naar de Brienenoord
Er is toch vorig jaar ook nogeens een hittegolf in tweeën gebroken omdat het ALLEEN in De Bilt één dag op 24,9 ºC bleef stekenquote:Op donderdag 11 februari 2021 10:47 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Daar gaat de koudegolf![]()
![]()
De Bilt is het warmste van heel NL
quote:Op donderdag 11 februari 2021 10:51 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Er is toch vorig jaar ook nogeens een hittegolf in tweeën gebroken omdat het ALLEEN in De Bilt één dag op 24,9 ºC bleef steken![]()
Sommige meetpunten neem ik gewoon niet meer serieus. Deelen, Hupsel, De Bilt.
Ja, kloptquote:Op donderdag 11 februari 2021 10:51 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Er is toch vorig jaar ook nogeens een hittegolf in tweeën gebroken omdat het ALLEEN in De Bilt één dag op 24,9 ºC bleef steken![]()
Sommige meetpunten neem ik gewoon niet meer serieus. Deelen, Hupsel, De Bilt.
Ja, dat was 2009 tochquote:Op donderdag 11 februari 2021 10:56 schreef Saekerhett het volgende:
De Bilt
Jaren terug was er sprake van een landelijke witte kerst omdat er in De Bilt nog een weiland was waar een onafgebroken laagje sneeuw op lag, terwijl de rest van het land richting de +10 ging en geen sneeuw meer te bekennen was
Nja de sneeuw is me nu een beetje te ver platgelopen. Nu begint het echt glad te wordenquote:Op donderdag 11 februari 2021 11:10 schreef StateOfMind het volgende:
Schitterend wandelweer buiten
Strakblauwe lucht, zonnig, koud en overal knisperende en glinsterende sneeuw
Waar ik normaal gesproken met de hond loop is nu amper doorheen te komen, daar ligt nog steeds 30cm.quote:Op donderdag 11 februari 2021 11:13 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nja de sneeuw is me nu een beetje te ver platgelopen. Nu begint het echt glad te worden
Dit. Wat een prachtige dag (weer).quote:Op donderdag 11 februari 2021 11:10 schreef StateOfMind het volgende:
Schitterend wandelweer buiten
Strakblauwe lucht, zonnig, koud en overal knisperende en glinsterende sneeuw
Is dat ook niet het station waar het tijdens de hittegolf vorig jaar koel bleef omdat er een boer de hele dag aan het sproeien was?quote:Op donderdag 11 februari 2021 11:27 schreef ACT-F het volgende:
Tja, Hupsel. Koe laat scheet en het wordt warm. Flinke verdamping in het grasland en de boel bevriest:
https://goo.gl/maps/nhKeUEYK9L6Jf8rXA
Ik hoop het voor je! Is het niet mogelijk met een lange stok de sneeuw eraf te halen? Per paneel een klein stukje schoon is al voldoende. De rest gaat dan vanzelfquote:Op donderdag 11 februari 2021 11:49 schreef StateOfMind het volgende:
Ik zag net een flinke lading sneeuw van mijn dak vallen.
Hopelijk zijn mijn zonnepanelen nu sneeuwvrij.
Ik woon in een blok van 3 woningen en alleen mijn zonnepanelen (hoekwoning) zijn nog bedekt
En dat is jammer want de afgelopen dagen is het erg zonnig
Dat is Ell. Staat naast landbouwgrond waar 's zomers flink gesproeid wordt. Terwijl het één van de warmste regio's van Nederland isquote:Op donderdag 11 februari 2021 11:49 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Is dat ook niet het station waar het tijdens de hittegolf vorig jaar koel bleef omdat er een boer de hele dag aan het sproeien was?
Ik mag sowieso niet klagen.quote:Op donderdag 11 februari 2021 11:51 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ik hoop het voor je! Is het niet mogelijk met een lange stok de sneeuw eraf te halen? Per paneel een klein stukje schoon is al voldoende. De rest gaat dan vanzelf![]()
Hier doen de panelen het echt als een malleGaat echt een topdag worden denk ik
Het zou me niks verbazenquote:Op donderdag 11 februari 2021 11:49 schreef Starhopper het volgende:
Is dat ook niet het station waar het tijdens de hittegolf vorig jaar koel bleef omdat er een boer de hele dag aan het sproeien was?
Vandaar die traumahelikopter dus:quote:Op donderdag 11 februari 2021 11:53 schreef Straatcommando. het volgende:
Dak van TNT Duiven ingestort
Die paar dagen verlies door sneeuw in februari is wel te verwaarlozen dusquote:Op donderdag 11 februari 2021 11:55 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ik mag sowieso niet klagen.
Begin februari had ik ze (6 stuks, 310Wp per stuk) precies een jaar.
De verwachte jaaropbrengst was 1712kWh, maar ze hebben 2095kWh opgebracht.
Oohja, dat is Ell inderdaadquote:Op donderdag 11 februari 2021 11:55 schreef Dven het volgende:
[..]
Dat is Ell. Staat naast landbouwgrond waar 's zomers flink gesproeid wordt. Terwijl het één van de warmste regio's van Nederland iswaardeloos station en had allang verzet moeten worden.
Maar goed, zelfde soort metingpeoblemen zie je in Hoek van Holland terug.
In Wijk aan Zee/Hoek van Holland de duinenquote:Op donderdag 11 februari 2021 12:04 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Oohja, dat is Ell inderdaad![]()
![]()
![]()
Wat is in Hoek van Hollandook alweer het probleem?
Yip, er waren vermoedens dat er mensen onder lagen, maar dat is gelukkig niet het geval.quote:Op donderdag 11 februari 2021 11:58 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Vandaar die traumahelikopter dus:
11-02-2021 Prio 1 A1 O1815 TNT Nederland Express 6921RB Duiven 18783
0923993 09:51:14 Gelderland Zuid Traumaheli LifeLiner 3 - MMT
Weerfappende KNMI-ers die de rotzooi saboterenquote:Op donderdag 11 februari 2021 12:08 schreef heygappie het volgende:
Voor De Bilt moeten we nog iets voor bedenken
Kijk ik op knmi.nl: Hupsel ineens -0,1 ºC nog maarquote:Overigens sluit Weerplaza niet uit dat er vandaag wel een regionale koudegolf kan voorkomen. "Onder andere Hupsel, in de Achterhoek, is daarvoor een kanshebber", denkt de weerdienst.
Koutisten gaan ver hoorquote:Op donderdag 11 februari 2021 12:23 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Kijk ik op knmi.nl: Hupsel ineens -0,1 ºC nog maarDit moet wel doorgestoken kaart zijn man
Ja ik weet een beetje hoe die mensen denken, ik kom uit het treinenhoekje van PTAquote:Op donderdag 11 februari 2021 12:26 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Koutisten gaan ver hoor
Arcen mag ook wel in het lijstjequote:Op donderdag 11 februari 2021 12:08 schreef heygappie het volgende:
[..]
In Wijk aan Zee/Hoek van Holland de duinen
In Deelen helikopters
In Ell een sproeiende boer
In Hupsel scheetlatende koeien
Tien minuten later: Hupsel + 1,7 ºCquote:Op donderdag 11 februari 2021 12:23 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Kijk ik op knmi.nl: Hupsel ineens -0,1 ºC nog maarDit moet wel doorgestoken kaart zijn man
Hoek van Holland is net als Ell, ondanks dat het officiële stations zijn, een station met BTR-classificatie terwijl de meeste stations van het KNMI een VTR-classicifactie hebben. Hierdoor zijn er dus meetverschillen.quote:Op donderdag 11 februari 2021 12:04 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Oohja, dat is Ell inderdaad![]()
![]()
![]()
Wat is in Hoek van Hollandook alweer het probleem?
Prachtig woord welquote:
Ok. Nu weer: -1,7quote:Op donderdag 11 februari 2021 12:35 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Tien minuten later: Hupsel + 1,7 ºC
Haal die lasser maar weer uit de wei, het is gelukt![]()
Oepsquote:Op donderdag 11 februari 2021 12:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Prachtig woord wel![]()
![]()
Maar kun je wat meer vertellen over dat BTR vs VTR dan? Nou ben ik wel nieuwsgierig.
Ken je dan de Hupselsmiley niet?quote:Op donderdag 11 februari 2021 13:25 schreef TLC het volgende:
Tot voor kort had ik nog nooit van Hupsel gehoorden nu is t ineens Hupsel dit, Hupsel dat, Hupsel zus en Hupsel zo
Dat is het hele probleem juist, er klopt niets van de Biltquote:Op donderdag 11 februari 2021 13:29 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Daar klopt helemaal niets vanik woon er verdorie
Eens .blijft een apart dorpquote:Op donderdag 11 februari 2021 13:31 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Dat is het hele probleem juist, er klopt niets van de Bilt
Dankquote:Op donderdag 11 februari 2021 12:55 schreef Dven het volgende:
[..]
Hoek van Holland is net als Ell, ondanks dat het officiële stations zijn, een station met BTR-classificatie terwijl de meeste stations van het KNMI een VTR-classicifactie hebben. Hierdoor zijn er dus meetverschillen.
Dat was te merken vanochtend. Blij dat ik een dubbele broek aan had op de fiets, gister was het te koud met een enkele broek. Morgen ook de muts maar weer op zetten want zonder ook te koud..quote:
Alleen deze week, op gister na dubbele kleding.quote:Op donderdag 11 februari 2021 08:20 schreef DJMO het volgende:
[..]
Ik draag al weken drie lagen kleding
Vandaag nog één gespotquote:Op donderdag 11 februari 2021 14:02 schreef Starhopper het volgende:
Luchtballonnen op de vliegtuigradarVoor t eerst dat ik dat zie
![]()
![]()
Lijkt mij wel heel gaaf om met dit weer in een luchtballon te zitten
Cool!!!quote:Op donderdag 11 februari 2021 14:20 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Vandaag nog één gespot![]()
[ afbeelding ]
Maar op welke radar zie je dat?
Nooit geweten dat zij een ADS-B zender hebben. Misschien verplicht gesteld of zoquote:Op donderdag 11 februari 2021 14:22 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Cool!!!#Jaloers
Hier: https://globe.adsbexchange.com/
Maar inmiddels zie ik ze niet meer
De Bilt: landelijke spelbederver, die zou niet zo heel moeilijk moeten zijn.quote:Op donderdag 11 februari 2021 12:08 schreef heygappie het volgende:
[..]
In Wijk aan Zee/Hoek van Holland de duinen
In Deelen helikopters
In Ell een sproeiende boer
In Hupsel scheetlatende koeien
Arcen vrachtwagens
Nu vriest het weer terug.quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:21 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Wel maf dat het juist in het noorden het ''warmst'' is.
scheelt net een graadjequote:Op donderdag 11 februari 2021 15:21 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Wel maf dat het juist in het noorden het ''warmst'' is.
Sowieso super lekker weer. Bijna geen wind, stralend zonnetje en nog veel sneeuw en ijs. Ook heerlijk weer om in te hardlopenquote:Op donderdag 11 februari 2021 16:16 schreef NaturalScience het volgende:
Prachtig schaatsweer vandaag!
Geen wind in de winter. Dat maakt de winter eindelijk lekker.quote:Op donderdag 11 februari 2021 16:20 schreef Black-Hole het volgende:
[..]
Sowieso super lekker weer. Bijna geen wind, stralend zonnetje en nog veel sneeuw en ijs. Ook heerlijk weer om in te hardlopen
Beter! bijna dubbele cijfers in de plusquote:Op donderdag 11 februari 2021 12:28 schreef AdVictoriamN7 het volgende:
Ziet er goed uit hoor volgende week😎😎😎
Dan is het snel voorbij met de chaos op de binnendoorweggetjes hierquote:Op donderdag 11 februari 2021 17:00 schreef fotostarter het volgende:
[..]
Beter! bijna dubbele cijfers in de plus![]()
In het zuiden is er gewoon een koudegolf op komst. In De Bilt is ie inderdaad niet meer mogelijk, maar De Bilt is dan ook niet heel Nederland.quote:Op donderdag 11 februari 2021 18:00 schreef Dr_Flash het volgende:
Is De Bilt eigenlijk ook nog BOVEN de 0 geweest? Of gaat die hele koudegolf er nu aan omdat het één keer 0,0 ºC geweest is?
Echt nipt. -0,2 was de maxquote:Op donderdag 11 februari 2021 18:00 schreef Dr_Flash het volgende:
Is De Bilt eigenlijk ook nog BOVEN de 0 geweest? Of gaat die hele koudegolf er nu aan omdat het één keer 0,0 ºC geweest is?
0,0°C toch?quote:
Okayquote:Op donderdag 11 februari 2021 18:17 schreef Scheepskok het volgende:
Dikke vette dooi hier. Als het -10 wordt vannacht is het ern compleet wonder.
Nog nooit zo'n rare winter gezien. Het is gewoon lente.
quote:Op donderdag 11 februari 2021 16:35 schreef StateOfMind het volgende:
Het heeft net genoeg gedooid (regio Nijmegen) om de klomp sneeuw van mijn zonnepanelen te verwijderen
Nu mag het weer gaan vriezen.
Ja lekker he, zon wint al aardig aan kracht..dit is gewoon wintersport weerquote:Op donderdag 11 februari 2021 18:19 schreef Uizichtloos het volgende:
Ik zit nu in het Noorderplantsoen, Groningen. Zo goed als windstil, voelt alsof het 10 graden is.
Zelfs met een paar dagen zon erbij volgende weekquote:Op donderdag 11 februari 2021 18:10 schreef Dr_Flash het volgende:
Maandag gaat het regenen, dinsdag wordt het 7 graden, woensdag is iedereen alles vergeten. Op naar de lente![]()
[ afbeelding ]
Nou ja, het is intussen donkerquote:Op donderdag 11 februari 2021 18:23 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
Ja lekker he, zon wint al aardig aan kracht..dit is gewoon wintersport weer
Laat maar komen hoorquote:Op donderdag 11 februari 2021 18:10 schreef Dr_Flash het volgende:
Maandag gaat het regenen, dinsdag wordt het 7 graden, woensdag is iedereen alles vergeten. Op naar de lente![]()
[ afbeelding ]
Eerder vandaag tikte hij toch echt 0.0 aan in de grafiek. Dan hebben ze het dus aangepastquote:Op donderdag 11 februari 2021 18:24 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat was op de kaart, de grafiek is -0.2
quote:Op donderdag 11 februari 2021 18:10 schreef Dr_Flash het volgende:
[ afbeelding ]
Beter gewoon 24,2quote:Op donderdag 11 februari 2021 18:39 schreef Arcee het volgende:
[ afbeelding ]
De Bilt.![]()
Wat een spelbrekers zijn dat ook. Vandaag die laffe 0,0 en ook al een keer die crappy 24,9.
quote:Op zaterdag 4 augustus 2018 12:51 schreef Arcee het volgende:
De weg naar twee hittegolven in De Bilt.
__ 24.6° C 12-07-2018
__ 24.3° C 13-07-2018
__ 24.9° C 14-07-2018
01 28.7° C 15-07-2018
02 29.7° C 16-07-2018
03 26.0° C 17-07-2018
04 25.3° C 18-07-2018
05 25.9° C 19-07-2018
06 25.2° C 20-07-2018
07 26.8° C 21-07-2018
08 27.2° C 22-07-2018
09 29.7° C 23-07-2018
10 31.9° C 24-07-2018
11 30.2° C 25-07-2018
12 35.7° C 26-07-2018 (evenaring temperatuurrecord De Bilt)
13 35.4° C 27-07-2018
__ 24.2° C 28-07-2018
01 26.7° C 29-07-2018
02 30.6° C 30-07-2018
03 26.6° C 31-07-2018
04 27.6° C 01-08-2018
05 29.7° C 02-08-2018
06 30.7° C 03-08-2018
Maximumtemperaturen in De Bilt.
Die moesten toen nog komenquote:Op donderdag 11 februari 2021 18:55 schreef Dr_Flash het volgende:
die 2e golf telt niet eens: Geen 3 x 30+
Nu??? Niet volgens het knmi hoor!! Laagste temp NU is -7,9 in de achterhoek.quote:Op donderdag 11 februari 2021 18:42 schreef INViCTuS het volgende:
Hupsel alweer op -10. Temperatuur verloop is daar ook maar apart
quote:Op donderdag 11 februari 2021 19:04 schreef Snowsquall het volgende:
[..]
Nu??? Niet volgens het knmi hoor!! Laagste temp NU is -7,9 in de achterhoek.
Om 18:30 was het toch echt -10quote:Op donderdag 11 februari 2021 19:09 schreef Snowsquall het volgende:
[..]
https://www.knmi.nl/nederland-nu/weer/waarnemingen
Jaquote:Op donderdag 11 februari 2021 19:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ziet er zeer geloofwaardig uit ja
Flinke bifurcatie. Meerdere modellen laten hetzelfde zien. Hoe dan ook lijkt één ding zeker te zijn: volgende week geen schimmelweer. Of lente of voortzetting van de winterquote:Op donderdag 11 februari 2021 18:31 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
[ afbeelding ] flink wat spreiding
NU 19u10 is het -10C ja.......quote:Op donderdag 11 februari 2021 19:10 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Om 18:30 was het toch echt -10
Wedden dat het over 10 minuten weer 2 graden warmer isquote:Op donderdag 11 februari 2021 19:22 schreef Snowsquall het volgende:
[..]
NU 19u10 is het -10C ja.......
quote:Op donderdag 11 februari 2021 19:23 schreef INViCTuS het volgende:
Moest wel weer even een foto maken vanavond. Zonsondergangen blijven mooi
[ afbeelding ]
Echt vreselijk kut.quote:Op donderdag 11 februari 2021 17:18 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Dan is het snel voorbij met de chaos op de binnendoorweggetjes hier
We wachten af maar dat hele temperatuurgebeuren is echt onbetrouwbaarquote:Op donderdag 11 februari 2021 19:23 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Wedden dat het over 10 minuten weer 2 graden warmer is
Nice man! Was hier ook goed te zien. Mooi die overloop in kleuren.quote:Op donderdag 11 februari 2021 19:23 schreef INViCTuS het volgende:
[ afbeelding ]
Stomen noemt ie datquote:Op donderdag 11 februari 2021 19:26 schreef Dven het volgende:
Zo. Na de lente nu lekker in de kroeg de winter zien binnenvallen. In een paar uur tijd van 16 naar 2 graden. Vannacht misschien direct doorstomen naar -8
quote:Op donderdag 11 februari 2021 19:23 schreef INViCTuS het volgende:
[ afbeelding ]
quote:
quote:
Correctie gaat er wel komen denk ikquote:Op donderdag 11 februari 2021 19:52 schreef INViCTuS het volgende:
Koudegolf zou evt nog kunnen. Mits er correcties plaats gaan vinden:
Opmerkelijke temperatuursprongen
Dat mist niemand hoorquote:Op donderdag 11 februari 2021 17:43 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Mensen die hotlinken en het jaaroverzicht van @:Frutsel saboteren
Dat is potverdikkie wel mooi, zeg.quote:Op donderdag 11 februari 2021 19:23 schreef INViCTuS het volgende:
[ afbeelding ]
Zo, da's linke soep.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |