abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197921373
quote:
1s.gif Op woensdag 10 februari 2021 10:43 schreef Molo het volgende:

[..]

Dat gerucht over Jaap is dan ook van zo'n niveau dat reageren het alleen maar nog erger zou maken

Gerucht, nul aanwijzingen verder

Gommers werkt en verdient ook genoeg om niet in die talkshows te hoeven

Coronatesten blijven, lockdown of niet

Concrete zaken, prima, er is zat mis maar dit als voorbeelden is wat matig
Het vervelende is dat dit in gang is gezet toen die ogenschijnlijke belangenverstrengeling was met de PCR tests. Geen grootschalige labs, maar kleine labs in Nederland, waar NL goed in was etc. Dat dat voor veel vertraging heeft gezorgd.

Die discussie over wel/geen belangenverstrengeling is nooit echt helemaal weggegaan, waardoor het nu weer terugkomt op andere fronten.
  woensdag 10 februari 2021 @ 10:45:22 #152
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_197921374
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 10:41 schreef raptorix het volgende:

[..]

Levi is echt een held, directeur van 6 ziekenhuizen maar springt gewoon in de praktijk even bij als de nood aan de man is, hadden we maar zo een kerel in het OMT.
Die hebben we ook, Gommers doet dat primA

Hij voert alleen zijn taak van puur adviserend niet goed uit vanuit het OMT :+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_197921401
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 10:34 schreef raptorix het volgende:
Het hele probleem is dat de OMT leden helemaal niet willen dat de maatregelen worden afgeschaalt

-Jaap van Dissel, heeft begin vorig jaar 6 miljoen overgesluist naar een andere rekening, wil niet zeggen waarom
-Diederik Gommers: vangt 7.5K per interview, onduidelijk of dit in werktijd is.
-Jan Kluytmans heeft belang in Corona testen.

Gek he dat ze geen versoepeling willen?
Belangenverstrengeling was al aan de orde in 2009 toen Ab Osterhaus naast adviseur van de overheid ook financiële belangen had.
pi_197921406
quote:
1s.gif Op woensdag 10 februari 2021 10:45 schreef Molo het volgende:

[..]

Ik heb het idee dat Gommers zich veel te snel laat verleiden om zijn mening te geven in die talkshows, en daar later op teruggefloten wordt. Dat hij met de beste bedoelingen het gewoon zegt, maar het eigenlijk niet kan zeggen omdat hij dan problemen krijgt. Die problemen heeft Levi niet, omdat hij gewoon kan zeggen: Nee hoor, gaat niet gebeuren
pi_197921410
Overigens, ook al viel voor ons het thuisonderwijs heel erg mee, vind ik het toch een verademing dat kind weer naar school is. Kind zelf overigens ook, ze vindt het heerlijk.

Groep 8, dus ze hebben binnen de klas bubbels van 4 personen gemaakt waarbij je geen afstand hoeft te houden. Ze hebben een lokaal met een buitendeur waardoor naar binnen komen en naar buiten gaan, dus komen amper de school in. Eventueel gebruik van mondkapjes kunnen ze op die manier omzeilen. Ze hebben tijdelijk een ander lokaal dat meer dan dubbel zo groot is dan het lokaal waar ze anders zitten.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_197921421
quote:
1s.gif Op woensdag 10 februari 2021 10:45 schreef Molo het volgende:

[..]

Gommers is Intervenist en zit elke dag met zijn porum op TV alsof hij een viroloog of deskundige is op het gebied van modellen, de laatste die er wel moet zitten is hij, hij is een complete LEEK op dat vlak.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  woensdag 10 februari 2021 @ 10:48:16 #157
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_197921427
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 10:45 schreef chratnox het volgende:

[..]

Het vervelende is dat dit in gang is gezet toen die ogenschijnlijke belangenverstrengeling was met de PCR tests. Geen grootschalige labs, maar kleine labs in Nederland, waar NL goed in was etc. Dat dat voor veel vertraging heeft gezorgd.

Die discussie over wel/geen belangenverstrengeling is nooit echt helemaal weggegaan, waardoor het nu weer terugkomt op andere fronten.
Dat was ook schandalig

Absoluut, want aanhaken op bestaande structuren, betekende idd ook een belang om dit zo te houden op financieel gebied en dat is absoluut niet goed te praten.
Slechte en immorele keuze, veeeeeeel te laat van strategie veranderd en daardoor zijn vele onnodige doden gevallen.

Ik ben geen wappie zoals je weet maar dit is wel echt een enorm stuk wanbeleid en dé perfecte voedingsbodem voor wantrouwers in het algemeen
  woensdag 10 februari 2021 @ 10:48:29 #158
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_197921429
Ik lees dat er nu ook een Californische West-coast mutatie is die héél besmettelijk is.

VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_197921440
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 10:46 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik heb het idee dat Gommers zich veel te snel laat verleiden om zijn mening te geven in die talkshows, en daar later op teruggefloten wordt. Dat hij met de beste bedoelingen het gewoon zegt, maar het eigenlijk niet kan zeggen omdat hij dan problemen krijgt. Die problemen heeft Levi niet, omdat hij gewoon kan zeggen: Nee hoor, gaat niet gebeuren
Nog wel. En dadelijk werkt hij ook weer in NL en zegt hij dingen die mensen niet willen horen, en dan had hij zijn mond moeten houden.
  woensdag 10 februari 2021 @ 10:50:40 #160
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_197921462
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 10:46 schreef chratnox het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 10:47 schreef raptorix het volgende:

[..]

Gommers is Intervenist en zit elke dag met zijn porum op TV alsof hij een viroloog of deskundige is op het gebied van modellen, de laatste die er wel moet zitten is hij, hij is een complete LEEK op dat vlak.
Ja dat bedoel ik ook

Hij moet advies en uitleg geven op zijn expertise, intensivist is ie trouwens.

Meer niet. Uitleg over hoe de zorg in elkaar zit, prima, maar hou het daar dan ook bij.

Ik gun hem een paar weekendjes met zijn vrouw weg ofzo, even weer snappen wat zijn core business is op werk en thuis.
pi_197921464
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 10:48 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Nog wel. En dadelijk werkt hij ook weer in NL en zegt hij dingen die mensen niet willen horen, en dan had hij zijn mond moeten houden.
Wie zou dan zeggen dat hij zijn mond moet houden? De bevolking? Het OMT/de regering?

In het geval van Gommers was het pijnlijk duidelijk dat hij teruggefloten was. Eerst zeggen: Ook al komt er een derde golf, we kunnen 'm aan, er is geen avondklok nodig. Dag erna: Ik heb de data nog een keer gezien, avondklok is echt nodig.
pi_197921475
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 10:48 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik heb meerdere interviews met Levi gehoord, zelden iemand waar ik vn denk: Duidelijk, helder, eerlijk, competent.
pi_197921496
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 10:50 schreef chratnox het volgende:

[..]

Wie zou dan zeggen dat hij zijn mond moet houden? De bevolking? Het OMT/de regering?

In het geval van Gommers was het pijnlijk duidelijk dat hij teruggefloten was. Eerst zeggen: Ook al komt er een derde golf, we kunnen 'm aan, er is geen avondklok nodig. Dag erna: Ik heb de data nog een keer gezien, avondklok is echt nodig.
Gommers moet zich helemaal niet met data bezig houden maar met IC Bedden en opschaling daarvan.
pi_197921510
quote:
1s.gif Op woensdag 10 februari 2021 10:50 schreef Molo het volgende:

[..]

[..]

Ja dat bedoel ik ook

Hij moet advies en uitleg geven op zijn expertise, intensivist is ie trouwens.

Meer niet. Uitleg over hoe de zorg in elkaar zit, prima, maar hou het daar dan ook bij.

Ik gun hem een paar weekendjes met zijn vrouw weg ofzo, even weer snappen wat zijn core business is op werk en thuis.
Gommers is het boegbeeld van deze pandemie geworden in Nederland. Ook al gaat hij buiten zijn eigen discipline, hij kan goed uitleggen en blijft over 't algemeen vrij feitelijk. Wanneer hij zijn mening geeft, geeft hij dat ook aan. Nogmaals, hij laat zich te makkelijk uitlokken, maar daar kan hij op getraind worden. Het is iemand die mensen graag zien en waar mensen iets van aan nemen, die moet je koesteren. Laat hem uitleggen waarom het vaccin nodig is en veilig is, en mensen zullen het meer geloven.

Ik heb meer moeite met Kuipers die uitleg gaat geven over de epidemiologische situatie in Nederland, waarom een avondklok nodig is om de R te drukken en dat soort dingen. Kuipers is verantwoordelijk voor de patiëntenspreiding en zorgt er (onbedoeld) vaak voor dat een issue groter wordt gemaakt dan het hoeft te zijn.
  woensdag 10 februari 2021 @ 10:55:49 #165
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_197921536
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 10:52 schreef raptorix het volgende:

[..]

Gommers moet zich helemaal niet met data bezig houden maar met IC Bedden en opschaling daarvan.
Intensivisten doen zat met data en modellen, alleen niet met virusmodellen enzo. Dat kun je niet zo generaliseren en moet je aan experts overlaten op dat specifieke vlak wmb.

Opschaling van bedden doet ie dan weer helemaal niet gek veel in, daar zijn vaak andere mensen voor in de ziekenhuizen

Maar goed, details, hij moet zich iig niet gaan uitspreken over zaken buiten zijn expertise en scope. Duidelijk
  woensdag 10 februari 2021 @ 10:56:26 #166
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_197921546
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 10:53 schreef chratnox het volgende:

[..]

Gommers is het boegbeeld van deze pandemie geworden in Nederland. Ook al gaat hij buiten zijn eigen discipline, hij kan goed uitleggen en blijft over 't algemeen vrij feitelijk. Wanneer hij zijn mening geeft, geeft hij dat ook aan. Nogmaals, hij laat zich te makkelijk uitlokken, maar daar kan hij op getraind worden. Het is iemand die mensen graag zien en waar mensen iets van aan nemen, die moet je koesteren. Laat hem uitleggen waarom het vaccin nodig is en veilig is, en mensen zullen het meer geloven.

Ik heb meer moeite met Kuipers die uitleg gaat geven over de epidemiologische situatie in Nederland, waarom een avondklok nodig is om de R te drukken en dat soort dingen. Kuipers is verantwoordelijk voor de patiëntenspreiding en zorgt er (onbedoeld) vaak voor dat een issue groter wordt gemaakt dan het hoeft te zijn.
Mee eens :Y
  Moderator woensdag 10 februari 2021 @ 10:57:19 #167
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_197921560
Even voor iedereen die het nu massaal over "nieuwe variant" heeft de oude varianten waar nooit over gerept is:

Een variant is niet erg soms is er een bijzondere zoals de engelse die lijkt de anderen over te nemen maar we hoeven nu niet allemaal onze onderbroeken in een knoop te leggen voor elke "Nieuwe variant"

Elk bolletje is een nieuwe variant.... bron https://nextstrain.org/ncov/global
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  woensdag 10 februari 2021 @ 10:57:58 #168
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_197921572
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 10:23 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Ze zijn oververtegenwoordigd op twitter, samen met de lockdown en mondkapjes-fetishisten.
Die oververtegenwoordiging is ook logisch, mensen die ergens bang voor zijn voelen meer de neiging om daar uiting aan te geven. Mensen die die angst in mindere mate hebben voelen de urgentie niet om het te nuanceren. En nuance kost ook gewoon veel tijd. Iemand die roept "Het gaat helemaal mis!! want mensen kunnen nog steds koekjes kopen, en dat werkt gezelligheid in de hand" zijn sneller klaar dan iemand die zegt dat het nog wel meevalt en dat mensen ook zonder visite een koekje bij de koffie kunnen hebben.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_197921574
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 10:50 schreef chratnox het volgende:

[..]

Of dat duidelijk is, weet ik niet. Het kan ook zijn dat hij de data bekeken heeft en toch tot een andere conclusie is gekomen. Het gebeurt, dat mensen zich vergissen :)

Maar ook de bevolking. Hier worden mensen bejubeld die zeggen wat men wil horen (een Levi bijvoorbeeld), maar als deze zelfde man dadelijk in NL is en er misschien anders in staat en andere dingen zegt die men niet wil horen, moet hij vooral zijn mond houden.
  woensdag 10 februari 2021 @ 10:59:21 #170
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_197921589
quote:
88s.gif Op woensdag 10 februari 2021 10:57 schreef Bosbeetle het volgende:
Even voor iedereen die het nu massaal over "nieuwe variant heeft" de oude varianten waar nooit over gerept is:

[ afbeelding ]

Een variant is niet erg soms is er een bijzondere zoals de engelse die lijkt de anderen over te nemen maar we hoeven nu niet allemaal onze onderbroeken in een knoop te leggen voor elke "Nieuwe variant"
Corona, het meest veelzijjjjjjjjdige stukje SARS-CoV-2, Covid!
pi_197921595
quote:
1s.gif Op woensdag 10 februari 2021 10:55 schreef Molo het volgende:

[..]

Intensivisten doen zat met data en modellen, alleen niet met virusmodellen enzo. Dat kun je niet zo generaliseren en moet je aan experts overlaten op dat specifieke vlak wmb.
Ik werk ook met modellen, het is ook echt geen rocketscience, het staat en valt bij de bandbreedte van je input parameters, en daar zit nu net het probleem: als ik roep de R van de Britse variant is 1.7 dan krijg je een hele andere uitkomst als dat deze 1.2 is. Het probleem is echter dat niemand dat exact weet, kortom dan kom je terugg op een risico bepaling, en DAT is niet aan hem, echter hij doet heel stellig of hij de R weet en dat we ook op die manier moeten acteren.
  woensdag 10 februari 2021 @ 11:00:28 #172
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_197921602
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 10:38 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ze plegen netjes wederhoor, ze weigeren te reageren, zelfs op aangetekende brieven, dus ja zo vreemd is het niet.
Als ik jou vraag waarom je iemand vermoord heb per aangetekende brief dan gooi je dat toch ook in de prullenbak als onzin waar je geen tijd aan gaat verspillen :')
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  Moderator woensdag 10 februari 2021 @ 11:00:44 #173
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_197921605
quote:
1s.gif Op woensdag 10 februari 2021 10:59 schreef Molo het volgende:

[..]

Corona, het meest veelzijjjjjjjjdige stukje SARS-CoV-2, Covid!
Covid is (gelukkig) maar een stabiel virussje vergeleken met influenza... als nieuwe variant spotters hebben de influenzers ( ;) ) het veel makkelijker.
pi_197921606
quote:
88s.gif Op woensdag 10 februari 2021 10:57 schreef Bosbeetle het volgende:
Even voor iedereen die het nu massaal over "nieuwe variant" heeft de oude varianten waar nooit over gerept is:

[ afbeelding ]

Elk bolletje is een nieuwe variant.... bron https://nextstrain.org/ncov/global
Ja, ik weet nog wel dat jij die website in Maart poste, en dat we dagelijks iets van 5 varianten zag verschijnen :)
  woensdag 10 februari 2021 @ 11:01:18 #175
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_197921610
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 10:57 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Of dat duidelijk is, weet ik niet. Het kan ook zijn dat hij de data bekeken heeft en toch tot een andere conclusie is gekomen. Het gebeurt, dat mensen zich vergissen :)

Maar ook de bevolking. Hier worden mensen bejubeld die zeggen wat men wil horen (een Levi bijvoorbeeld), maar als deze zelfde man dadelijk in NL is en er misschien anders in staat en andere dingen zegt die men niet wil horen, moet hij vooral zijn mond houden.
Levi onderbouwt zijn uitspraken prima met klinische ervaring, harde data en een praktische pragmatische nuchtere voorspellingen zonder doemdenken.
En durft ook politiek gevoelige uitspraken te doen.
Als hij de context netjes erbij plaatst, kan dat hier in Nederland ook prima denk ik
pi_197921616
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 11:00 schreef zalkc het volgende:

[..]

Als ik jou vraag waarom je iemand vermoord heb per aangetekende brief dan gooi je dat toch ook in de prullenbak als onzin waar je geen tijd aan gaat verspillen :')
En als iemand het over jouw zou beweren, 6 weken op een rij, in een programma met 200.000 luisteraars?
pi_197921623
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 10:57 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Oh bedoel je in dit topic? Vind ik niet. Ik vind dat iedereen alles mag zeggen, maar dat ze wel na moeten denken wat de gevolgen zijn van wat ze zeggen.

Kuipers geeft telkens persconferenties en geeft telkens aan dat code zwart eraan komt, of dat de ziekenhuizen het op moment x niet meer aan kunnen. Dat doet hij vaak niet op basis van de modellen die er zijn, maar op basis van modellen die door het LCPS in elkaar gezet zijn. Het LCPS is geen epidemiologisch instituut, dus dat soort dingen moeten ze zich naar mijn mening niet mee bezig houden.

Dat houdt niet in dat Kuipers niet mag zeggen wat hij wil, maar het is belangrijk dat hij snapt dat zijn woorden waarde hebben. Datzelfde geldt voor iedereen die betrokken is bij de crisis.

Leden uit het OMT zitten vaak in talkshows en voeren (op persoonlijke titel) een discussie. Alleen, ze zitten aan de tafel vanuit hun expertise als onderdeel van het OMT, dus mensen kunnen die twee niet los van elkaar zien.

Ik ken Levi niet goed genoeg en heb te weinig van hem gelezen om er echt veel over te kunnen zeggen, maar het is wel een autoriteit als 't gaat om de situatie in Londen, daar kunnen we 'm best serieus in nemen.

De discussie is hier vaak gevoerd, het belangrijkste punt was naar mijn mening: De mening van een expert over een vakgebied waar die expert in werkt is nou eenmaal meer waard dan die van mij, de bakker op de hoek of (bijvoorbeeld) iemand van het Red Team. Dat lijken we vaak uit het oog te verliezen.
  Moderator woensdag 10 februari 2021 @ 11:03:04 #178
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_197921624
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 11:00 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ja, ik weet nog wel dat jij die website in Maart poste, en dat we dagelijks iets van 5 varianten zag verschijnen :)
En er komt nu langzaam steeds meer druk op corona dankzij de vaccins dus we krijgen straks waarschijnlijk nog wat meer varianten hopelijk zijn de vaccin ontsnappers mild kwa infectieusheid en ziekteverwekking.
pi_197921649
quote:
1s.gif Op woensdag 10 februari 2021 11:01 schreef Molo het volgende:

[..]

Levi onderbouwt zijn uitspraken prima met klinische ervaring, harde data en een praktische pragmatische nuchtere voorspellingen zonder doemdenken.
En durft ook politiek gevoelige uitspraken te doen.
Als hij de context netjes erbij plaatst, kan dat hier in Nederland ook prima denk ik
Misschien wel.
Tot hij dat allemaal doet en zijn boodschap ineens, op dezelfde basis en op dezelfde manier gebracht, niet politiek gevoelig is, maar niet is wat het volk wil horen.

Kijkend naar dit topic: mensen worden bejubeld als ze zeggen wat men wil horen (uitspraken die zowel pro als anti maatregelen zijn) en moeten ineens hun mond gaan houden als het ze niet aanstaat.

Concreet: als Levi dadelijk in NL zit en van mening is dat de avondklok langer moet duren, is hij ook ineens een nobody die zulke uitspraken niet moet doen.
pi_197921659
quote:
88s.gif Op woensdag 10 februari 2021 11:03 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

En er komt nu langzaam steeds meer druk op corona dankzij de vaccins dus we krijgen straks waarschijnlijk nog wat meer varianten hopelijk zijn de vaccin ontsnappers mild kwa infectieusheid en ziekteverwekking.
Of een coole variant, dat iedereen een random kleur haar krijgt ofzo, wel in felle kleurtjes natuurlijk :)
pi_197921667
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 11:05 schreef raptorix het volgende:

[..]

Of een coole variant, dat iedereen een random kleur haar krijgt ofzo, wel in felle kleurtjes natuurlijk :)
Of iedereen een Randy-snor...
  woensdag 10 februari 2021 @ 11:06:23 #182
14505 OProg
A Life in Music
pi_197921669
quote:
88s.gif Op woensdag 10 februari 2021 11:03 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Werkt het bij Influenza dan inderdaad zo dat het jaarlijks vaccin tegen een bepaald subtype van H1N1 is waardoor die grotendeels 'geblocked' is qua verspreiding waardoor een andere variant in het gat kan springen?
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  woensdag 10 februari 2021 @ 11:06:56 #183
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_197921675
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 11:04 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Misschien wel.
Tot hij dat allemaal doet en zijn boodschap ineens, op dezelfde basis en op dezelfde manier gebracht, niet politiek gevoelig is, maar niet is wat het volk wil horen.

Kijkend naar dit topic: mensen worden bejubeld als ze zeggen wat men wil horen (uitspraken die zowel pro als anti maatregelen zijn) en moeten ineens hun mond gaan houden als het ze niet aanstaat.

Concreet: als Levi dadelijk in NL zit en van mening is dat de avondklok langer moet duren, is hij ook ineens een nobody die zulke uitspraken niet moet doen.
Ja dat kan, zullen we wel zien

Hij is op zich als bestuurder van het AMC wel wat gewend denk ik
pi_197921706
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 11:03 schreef chratnox het volgende:

[..]

Oh bedoel je in dit topic? Vind ik niet. Ik vind dat iedereen alles mag zeggen, maar dat ze wel na moeten denken wat de gevolgen zijn van wat ze zeggen.

Kuipers geeft telkens persconferenties en geeft telkens aan dat code zwart eraan komt, of dat de ziekenhuizen het op moment x niet meer aan kunnen. Dat doet hij vaak niet op basis van de modellen die er zijn, maar op basis van modellen die door het LCPS in elkaar gezet zijn. Het LCPS is geen epidemiologisch instituut, dus dat soort dingen moeten ze zich naar mijn mening niet mee bezig houden.

Dat houdt niet in dat Kuipers niet mag zeggen wat hij wil, maar het is belangrijk dat hij snapt dat zijn woorden waarde hebben. Datzelfde geldt voor iedereen die betrokken is bij de crisis.

Leden uit het OMT zitten vaak in talkshows en voeren (op persoonlijke titel) een discussie. Alleen, ze zitten aan de tafel vanuit hun expertise als onderdeel van het OMT, dus mensen kunnen die twee niet los van elkaar zien.

Ik ken Levi niet goed genoeg en heb te weinig van hem gelezen om er echt veel over te kunnen zeggen, maar het is wel een autoriteit als 't gaat om de situatie in Londen, daar kunnen we 'm best serieus in nemen.

De discussie is hier vaak gevoerd, het belangrijkste punt was naar mijn mening: De mening van een expert over een vakgebied waar die expert in werkt is nou eenmaal meer waard dan die van mij, de bakker op de hoek of (bijvoorbeeld) iemand van het Red Team. Dat lijken we vaak uit het oog te verliezen.
Toen Gommers en Kuipers beide vorig jaar zeiden dat het er goed uit zag en dat er wat hun betreft best wat versoepelingen konden komen, waren er veel mensen die vonden dat het heel goed was wat ze zeiden. Maar zodra ze zeiden dat ze het idee hadden dat het mis begon te gaan, moesten ze hun mond houden. Dat bedoel ik. En dat zal voor Levi net zo goed gelden. Hij is nu een autoriteit in Londen, maar hij doet zijn zegje over NL. Dat zou hij ten eerste al niet moeten doen, aangezien hij niet de expert is in NL op dit moment en dat gebied. Ten tweede is de vraag of zijn mening nog zo wordt gewaardeerd als het niet meer de mening is die men wil horen.
pi_197921718
quote:

[..]

Misschien wel.

Ik ben het echt niet met je eens. De meeste mensen in dit topic kunnen die nuance prima aanbrengen. Dat een kleine minderheid zegt: "Kuipers moet zijn mond houden" houdt niet in dat iedereen dat doet. Over het algemeen hebben we in dit topic prima discussies en gebruiken we argumenten van (bijvoorbeeld) Voss aan de ene kant en andere virologen aan de andere kant. Dat is waar wij onze mening op baseren.

Naar mijn mening is het eerder: Als Levi zodalijk in Nederland zit en van mening is dat de avondklok langer moet duren én dat onderbouwd kan het gesprek gevoerd worden.

Ik vind dat je de kwaliteit van veel discussies in dit topic echt tekort doet door 't zo te stellen.
  Moderator woensdag 10 februari 2021 @ 11:09:05 #186
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_197921723
quote:

[..]

Misschien wel.

Sowieso lijkt de nederlandse politiek veel te veel naar het publiek te luisteren in plaats van goed te vertellen wat het publiek moet. Iets met draagvlak en populisme etc. Het is erg moeilijk om en het land tevreden te houden en goed doordachte maatregelen te nemen. Dus polderen we lekker heen en weer tussen de grootste schreeuwers. Als ouders schreeuwen scholen moeten dicht dan doen we ze dicht, als mensen schreeuwen de kinderen de kinderen doen we ze weer open, en als straks blijkt dat het toch wel lastig is doen we ze weer dicht etc. etc.
  Moderator woensdag 10 februari 2021 @ 11:10:35 #187
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_197921746
quote:
7s.gif Op woensdag 10 februari 2021 11:06 schreef OProg het volgende:

[..]

Werkt het bij Influenza dan inderdaad zo dat het jaarlijks vaccin tegen een bepaald subtype van H1N1 is waardoor die grotendeels 'geblocked' is qua verspreiding waardoor een andere variant in het gat kan springen?
Dat weet ik niet ik denk dat daarvoor niet breed genoeg gevaccineerd wordt. Ik denk (maar volledige aanname) dat het eerder komt doordat men allemaal immuun wordt doordat iedereen wel een keer een influenza heeft en dat dan de volgende weer meer houvast krijgt.
pi_197921747
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 11:08 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik ben het echt niet met je eens. De meeste mensen in dit topic kunnen die nuance prima aanbrengen. Dat een kleine minderheid zegt: "Kuipers moet zijn mond houden" houdt niet in dat iedereen dat doet. Over het algemeen hebben we in dit topic prima discussies en gebruiken we argumenten van (bijvoorbeeld) Voss aan de ene kant en andere virologen aan de andere kant. Dat is waar wij onze mening op baseren.

Naar mijn mening is het eerder: Als Levi zodalijk in Nederland zit en van mening is dat de avondklok langer moet duren én dat onderbouwd kan het gesprek gevoerd worden.

Ik vind dat je de kwaliteit van veel discussies in dit topic echt tekort doet door 't zo te stellen.
Het is een stuk beter geweest dan het de laatste tijd gaat. Wellicht is daardoor mijn zicht ietwat gekleurd.
  woensdag 10 februari 2021 @ 11:10:48 #189
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_197921751
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 11:01 schreef raptorix het volgende:

[..]

En als iemand het over jouw zou beweren, 6 weken op een rij, in een programma met 200.000 luisteraars?
Dan maak ik een afweging, in mijn geval kennen minder dan 200.000 mensen mijn naam, dus als er laster is heeft het op mij een grote impact, er zijn namelijk meer mensen die mij dan op die manier leren kennen dan op die manier die ik zelf wil.

In dit geval zijn er veel meer mensen die hem kennen op een andere manier, als hij dan een rechtszaak aangaat zal de media dat ook oppakken. In dergelijke gevallen krijgt het meer aandacht en zullen er ook mensen een kant kiezen. Het netto resultaat kan dan wel zijn dat hij in het gelijk word gesteld, maar de gedachte heeft kiem gevat bij meer personen dan die 200 duizend die het nu meekrijgen.
pi_197921753
quote:
88s.gif Op woensdag 10 februari 2021 11:09 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Sowieso lijkt de nederlandse politiek veel te veel naar het publiek te luisteren in plaats van goed te vertellen wat het publiek moet. Iets met draagvlak en populisme etc. Het is erg moeilijk om en het land tevreden te houden en goed doordachte maatregelen te nemen. Dus polderen we lekker heen en weer tussen de grootste schreeuwers. Als ouders schreeuwen scholen moeten dicht dan doen we ze dicht, als mensen schreeuwen de kinderen de kinderen doen we ze weer open, en als straks blijkt dat het toch wel lastig is doen we ze weer dicht etc. etc.
De Nederlandse politiek heeft ook een kalender.

Maar los daar van, ik vind dat wel goed. Dit soort dingen zijn zo ingrijpend dat ik denk dat het heel belangrijk is om brede steun te hebben in de samenleving. Als de samenleving het niet steunt krijg je 1 een hoop onrust. En 2 moet je je afvragen waarom je het überhaupt doet.
zie email 27 oktober
pi_197921763
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 11:08 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Toen Gommers en Kuipers beide vorig jaar zeiden dat het er goed uit zag en dat er wat hun betreft best wat versoepelingen konden komen, waren er veel mensen die vonden dat het heel goed was wat ze zeiden. Maar zodra ze zeiden dat ze het idee hadden dat het mis begon te gaan, moesten ze hun mond houden. Dat bedoel ik. En dat zal voor Levi net zo goed gelden. Hij is nu een autoriteit in Londen, maar hij doet zijn zegje over NL. Dat zou hij ten eerste al niet moeten doen, aangezien hij niet de expert is in NL op dit moment en dat gebied. Ten tweede is de vraag of zijn mening nog zo wordt gewaardeerd als het niet meer de mening is die men wil horen.
Nogmaals, een kleine minderheid zei dat ze hun mond moesten houden. De meesten in dit topic hadden de discussie en wilden begrijpen waar dat vandaan kwam, want de data kwam er niet mee overeen. Dat is een kernpunt van het hebben van de discussie.

Ik ben geen fan van Kuipers en zal 'm niet zo serieus nemen als 't gaat over zijn uitleg over de R, maar wel als 't gaat over patiëntenspreiding. Neemt niet weg dat hij zeker wel mag zeggen wat hij vindt en dat wij hier de discussie over mogen hebben. Die discussie hebben we vaak, ook op inhoudelijke gronden op basis van wat zij zeggen.
  woensdag 10 februari 2021 @ 11:12:03 #192
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_197921774
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 11:10 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Het is een stuk beter geweest dan het de laatste tijd gaat. Wellicht is daardoor mijn zicht ietwat gekleurd.
Vroeger was alles beter?
  Moderator woensdag 10 februari 2021 @ 11:12:30 #193
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_197921780
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 11:10 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Maar los daar van, ik vind dat wel goed. Dit soort dingen zijn zo ingrijpend dat ik denk dat het heel belangrijk is om brede steun te hebben in de samenleving. Als de samenleving het niet steunt krijg je 1 een hoop onrust. En 2 moet je je afvragen waarom je het überhaupt doet.

Alleen schommelt de steun zo heerlijk rondom 50%... die precies het tegenovergestelde willen.
pi_197921788
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 11:12 schreef zalkc het volgende:

[..]

Vroeger was alles beter?
O, zeg ik dat? Volgens mij niet.
pi_197921791
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 11:08 schreef chratnox het volgende:

[..]

Niemand hoeft zijn mond te houden, maar er zijn 3 dingen die belangrijk zijn:

-Ben je expert op het gebied
-Vervul je een andere taak
-Is voor het publiek duidelijk wat de rol is waar je op dat moment over spreekt

En dat is het probleem, Gommers zit continue met zijn giegel op TV (waar hij dus 7500 euro per keer voor krijgt), en vaak is onduidelijk in welke hoedanigheid daar zit.
pi_197921794
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 11:10 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik herinner me sommige van die discussies ook wel, maar de laatste paar maanden zijn er vaak hele goede, inhoudelijke discussies. Over het vaccineren en de volgorde, over eventuele versoepelingen, alles.

Dit topic heeft mij in elk geval veel geleerd, en ik denk anderen ook wel. Juist doordat we die discussies hebben.
pi_197921798
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 10:40 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik vind het wel zo vreemd. Zulke verhalen dien je alleen de wereld in te slingeren als je onweerlegbaar zeker weet en bewijs hebt dat je helemaal goed zit.
Er is zeker rook. Al vanaf het begin. Zie de voorzitster van branchevereniging van kleine laboratoria die de testen moest opschalen, maar weigerde gebruik te maken van de aangeboden capaciteit in Duitsland.
'Ja maar de kwaliteit' was het argument om het hier te houden terwijl NL een schromend te kort had aan capaciteit op dat moment en Duitsland er vol mee weg liep.

Die zweem van twijfel en belangen verstrengeling is blijven hangen.

Dat vervolgens leden van het omt 4/5 avonden te gast zijn bij de talkshows en daar kostelijk voor betaald worden, doet daar alleen maar aan bij. Zolang zij de de facto de macht houden, blijven ze in de picture en kunnen ze die aandacht blijven krijgen.

Dat zit niet lekker.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_197921819
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 11:10 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ik zat vanmorgen die Catshuis-briefings door te lezen. Bij alles gaat het heel veel over draagvlak. Bij iedere maatregel wordt het genoemd en besproken.

Vind dat positief.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_197921822
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 11:10 schreef zalkc het volgende:

[..]

Dan maak ik een afweging, in mijn geval kennen minder dan 200.000 mensen mijn naam, dus als er laster is heeft het op mij een grote impact, er zijn namelijk meer mensen die mij dan op die manier leren kennen dan op die manier die ik zelf wil.

In dit geval zijn er veel meer mensen die hem kennen op een andere manier, als hij dan een rechtszaak aangaat zal de media dat ook oppakken. In dergelijke gevallen krijgt het meer aandacht en zullen er ook mensen een kant kiezen. Het netto resultaat kan dan wel zijn dat hij in het gelijk word gesteld, maar de gedachte heeft kiem gevat bij meer personen dan die 200 duizend die het nu meekrijgen.
Het is niet dat ze dit zomaar even roepen, ik heb al hun podcasts geluistert, en ze zijn vlijmscherp, ze hebben er ook bewust een item van gemaakt om hem elke week te benaderen, het is niet dat ze even iets lafs roepen en dan wegduiken.
  woensdag 10 februari 2021 @ 11:15:37 #200
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_197921836
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 11:13 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Er is zeker rook. Al vanaf het begin. Zie de voorzitster van branchevereniging van kleine laboratoria die de testen moest opschalen, maar weigerde gebruik te maken van de aangeboden capaciteit in Duitsland.
'Ja maar de kwaliteit' was het argument om het hier te houden terwijl NL een schromend te kort had aan capaciteit op dat moment en Duitsland er vol mee weg liep.

Die zweem van twijfel en belangen verstrengeling is blijven hangen.

Dat vervolgens leden van het omt 4/5 avonden te gast zijn bij de talkshows en daar kostelijk voor betaald worden, doet daar alleen maar aan bij. Zolang zij de de facto de macht houden, blijven ze in de picture en kunnen ze die aandacht blijven krijgen.

Dat zit niet lekker.
Ik vond ook de expliciete uitzondering op de avondklok voor "gasten bij een live uitzending" ook niet helpen aan die zweem. Ik begrijp het wel, maar in een dergelijke hoog over maatregelen was dit wel een hele specifieke uitzondering voor, laten we zeggen, 100 man.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')