abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197907661
Hier weer verder over thuisonderwijs, Teams en Google meet struggles, winter, kinderen, schoonmoeders, lockdowns of juist iets luchtigs.

We're all in this together O+ :*.

Some day, this will be over!
pi_197907840
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 15:12 schreef exode het volgende:
Dat heb ik ook Vaiana, vast hypocriet want ik kom wel af en toe bij de Zeeman. Zo koop ik ook bewust niets bij de Primark. Maar zoals gezegd, diep van binnen is dat natuurlijk hartstikke krom, want Ali heeft net een stapel stickers bezorgd hier.
Dus mijn principes zijn niet bepaald waterdicht, verre van :@
Herkenbaar hoor! Primark ben ik al een tijdje mee gestopt en überhaupt probeer ik kleding nu wel echt duurzaam te kopen, vooral omdat dit bij kleding relatief controleerbaar is. Ali doe ik niet meer, ook omdat er genoeg berichten zijn geweest over dat producten van Ali niet voldoen aan Europese veiligheidsmaatregelen waardoor ik het niet meer zo goed durf te gebruiken. :')
Maar ik koop ook gewoon tomatenblokjes van 45 cent bij de appie, dus he. Je kan onmogelijk alles goed doen en dat maakt dat het soms mega nutteloos voelt om het wel gedeeltelijk goed te (willen) doen.
pi_197907859
A. is dus zijn handschoen verloren in de grote vijver in de wijk. Normaal zou ik gerust naar de Action rijden voor een paar nieuwe.
Of betere sneeuw laarsjes voor Z. :)
Hier zit de Action trouwens ook naast de Aldi dus het is wel heel makkelijk daar even binnen te glippen. :P
pi_197907944
Het tokkievolk op onze school slaat weer toe. Kreeg net deze mail van onze directeur;

quote:
Beste ouders/verzorgers,

Ik krijg heel soms vragen van bezorgde ouders en/of verzorgers m.b.t. testen en vaccineren. Soms ook onvriendelijke, zelfs met een dreigende toon. Dat vind ik onplezierig en daarmee worden mijn grenzen overschreden.

Om te voorkomen dat meer (bezorgde) ouders met vragen zitten en komen, wil ik graag nogmaals duidelijkheid verschaffen:

1. Wij mogen en zullen in geen geval medische handelingen uitvoeren. Er is op school nog nooit een vaccinatie uitgevoerd en dat gaat ook niet gebeuren. En al helemaal niet zonder toestemming van ouders/verzorgers.

2. Datzelfde geldt voor het testen op COVID-19. We zullen en kunnen u niet verplichten de kinderen te laten testen. Dat gaat zeker niet op school plaatsvinden en ook hier geldt, al helemaal niet zonder toestemming.

Mocht zich in een klas van uw kind een besmetting voordoen, dan kan het gebeuren dat u wordt gevraagd na vijf dagen quarantaine uw kind te laten testen. Dat is geen verplichting, maar is altijd de vrije keuze van de verantwoordelijke ouder/verzorger!
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
  dinsdag 9 februari 2021 @ 15:24:37 #5
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_197907978
Ik koop selectief bewust. Als ik dingen 100x opnieuw moet kopen dan koop ik veel minder bewust dan bijvoorbeeld iets wat veel langer mee zal gaan.
pi_197908041
quote:
81s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 15:23 schreef Declan-Harp het volgende:
Het tokkievolk op onze school slaat weer toe. Kreeg net deze mail van onze directeur;
[..]

Damn. :') Weet je welke ouders dat zouden kunnen zijn? >:)
pi_197908092
quote:
[..]

Oh wauw. Volgens mij snappen mensen soms niet dat ze mogen kiezen tussen testen of vijf dagen extra quarantaine. Beide zijn niet fijn, maar om nou de directeur te gaan mailen over landelijk beleid. :X
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_197908121
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 15:26 schreef vencodark het volgende:

[..]

Damn. :') Weet je welke ouders dat zouden kunnen zijn? >:)
quote:
3s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 15:28 schreef PKM het volgende:

[..]

Oh wauw. Volgens mij snappen mensen soms niet dat ze mogen kiezen tussen testen of vijf dagen extra quarantaine. Beide zijn niet fijn, maar om nou de directeur te gaan mailen over landelijk beleid. :X
Wij zitten wel echt op een achterstandschool helaas.. Merk je aan de leraren niet hoor, maar die ouders soms.. :X
pi_197908200
WTF, wordt mijn kind niet gevaccineerd op school? Nou ja zeg, ze hebben al zoveel vakantie en dan gaan ze ook niet vaccineren.

Echt sommige mensen....die kennis van mij riep ook van alles op Facebook. Over kinderen en verplicht testen.
pi_197908307
Wel heerlijke discussie-stof hè. Juist de ultieme domheid van sommigen. En dan heb ik het niet over wel of niet vaccineren/testen. Maar vooral de zogenaamde wappies. :')
pi_197908311
Zeeman zet zich volgens mij juist wel in voor duurzaamheid, transparantie en zorg voor hun personeel; ze bieden veel BBL mbo-opleidingen intern aan.

https://www.trouw.nl/nieu(...)-wel-samen~b4de6838/
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  dinsdag 9 februari 2021 @ 15:39:43 #12
298315 SacreCoeur
pi_197908325
Ik snap best dat mensen vragen hebben over het testen.
Maar zijn er serieus mensen die geloven dat ze kinderen stiekem gaan vaccineren op school :')
Alsof ze daar tijd voor hebben :'(
pi_197908386
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 15:39 schreef SacreCoeur het volgende:
Ik snap best dat mensen vragen hebben over het testen.
Maar zijn er serieus mensen die geloven dat ze kinderen stiekem gaan vaccineren op school :')
Alsof ze daar tijd voor hebben :'(
En alsof dat niet zou opvallen wanneer het kind thuiskomt met verhalen over naalden en pleisters op de arm. :Y)
pi_197908393
Clubsoda dat verbaasd me eigenlijk niets, ik vind het een sympathieke keten. Geen idee waarom, gevoelsmatig. Ik heb geprobeerd click & collect bij de Zeeman te doen maar wat ik daar altijd koop, staat niet online. Morgen maar even naar het filiaal in het dorp bellen. Ik moet nieuwe washandjes voor de kinderen hebben, van die heerlijke schreeuwerige met cartoons erop.
pi_197908419
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 15:43 schreef vencodark het volgende:

[..]

En alsof dat niet zou opvallen wanneer het kind thuiskomt met verhalen over naalden en pleisters op de arm. :Y)
Nou B heeft nogal wat fantasie, dus die zou ik sowieso niet geloven als hij daarmee thuis zou komen. Mijn kind kunnen ze dus stiekem testen. ;)

Er is hier trouwens een jochie aan het spelen met B en die had gewoon geen handschoenen mee, dus we hebben maar een paar van B bij hem aangetrokken, zijn handen waren vuurrood.
pi_197909038
@exode een van mijn jongens wil geen handschoenen dragen. Ik ga de discussie niet meer aan, dan maar koude handen. :Y) Misschien heeft de moeder van dat jongetje eenzelfde discussie met hem gevoerd als ik met T vanmorgen.

En :o voor de mails aan de directeur. En :o :o voor het feit dat er serieus ouders zijn die denken dat hun kind getest/gevaccineerd wordt op school.
pi_197909240
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 16:12 schreef _NIKKI_ het volgende:
@:exode een van mijn jongens wil geen handschoenen dragen. Ik ga de discussie niet meer aan, dan maar koude handen. :Y) Misschien heeft de moeder van dat jongetje eenzelfde discussie met hem gevoerd als ik met T vanmorgen.

En :o voor de mails aan de directeur. En :o :o voor het feit dat er serieus ouders zijn die denken dat hun kind getest/gevaccineerd wordt op school.
Dat zou me niets verbazen inderdaad en vreemde ogen dwingen natuurlijk.

Wij hebben mail van school of ouders tegen hun kinderen kunnen zeggen dat het ijs op de vijver naast de school absoluut niet dik genoeg is om op te lopen. Er liepen blijkbaar met name onderbouw kinderen op vanmiddag. De directeur benadrukte nog eens dat de school daar geen toezicht houdt. Ik was zelf niet op school vandaag, ben dan erg benieuwd hoe dat gaat.
  dinsdag 9 februari 2021 @ 16:30:14 #18
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_197909395
Oh lord die ouders zeg, dat is wel heel ernstig.
Ik kom nooit bij de Action, vriendin van me appt wel eens als er leuk hondenspeelgoed ligt of zo, of koelmatten, twee honden hebben zelfs al jaren een Action halsband om van een euro die ze eens gekregen hebben.
Wel echt Zeeman fan, beddengoed, ondergoed, handdoeken, theedoeken,leggings, hemdjes, joggingbroeken etc.
Dat is geloof ik de enige winkel die ik nu wel mis om zo even binnen te lopen, en Hema.
Wij kregen gisteravond eindelijk een cm sneeuw, er ligt niks meer en het gras en zo was gewoon groen maar icm het heerlijke zonnetje van vandaag heb ik vanmorgen wel heerlijk twee uur gelopen hier. Honden liggen nog in coma.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_197909444
Wij werden gisteren getipt door de buurvrouw dat onze zesjarige ook bij de sloot aan het scharrelen was. Ik had hem al geïnformeerd over de gevaren en aangegeven dat hij niet op het ijs mag zonder mij, maar zo'n bevroren sloot heeft gewoon een enorme aantrekkingskracht. Gisteren hebben we toch nog even een extra gesprekje over ijs gevoerd. Zijn vader was behoorlijk geschrokken en boos, maar ik snapte T eigenlijk stiekem wel. Ik ben zelf vroeger soms wel 2 keer op een dag door het ijs gezakt, gewoon omdat het kon. :@ 2 van zijn vrienden waren al nat naar huis gegaan, dus ik hoop dat dat in ieder geval een klein beetje indruk gemaakt heeft. Al ben ik bang van niet. :X
pi_197909618
Oh Nikki, tegen die leeftijd zie ik wel op. Van die kinderen die alles willen ontdekken wat allemaal niet kan eigenlijk. Als ik Mijm nu al zie ooit :X

Ik mis de zeeman vooral voor spijkerbroeken. Die lijken hier altijd vrij lang goed te blijven én zijn natuurlijk goed te betalen. Online hadden ze er maar heel weinig laatst.
Action kom ik wel regelmatig, vooral voor knutselspullen/kantoorartikelen/kaarsen.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_197909640
Er zitten dus echt de hele dag vogeltjes in de achtertuin. We hebben zo’n omgekeerde fles met een plank eronder. Steeds gaat er daar eentje op zitten, die knoeit dan wat en daarna scharrelen er allerlei vogeltjes onder om dat weer op te eten O+
pi_197909887
Bij action koop ik knutselspullen, soms een cadeau voor een verjaardagsfeestje, fotolijstjes en fotoalbums en ook kerstspullen en kantoorartikelen.
Zeeman, Hema en Primark kom ik ook. Primark heeft soms leuk kleding vind ik.

Declan, in onze nieuwsbrief stond het ook nadrukkelijk vermeld. Dat er niet gevaccineerd of getest wordt. Dus denk dat ze daar ook wat vragen over hebben gehad.
  dinsdag 9 februari 2021 @ 17:03:53 #23
176471 oh-oh
pi_197909999
Ik zag vandaag een hele zwerm puttertjes in het veld. Echt zo gaaf!
Als ik met de honden loop voer ik de eksters en de kraaien altijd brokjes, ze kennen me al, die wachten echt op hun hapjes.
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_197910159
Alle vaccins gehad en nu dizzy.

Sneeuw was echt slecht om sneeuwmannekes te maken.

Misschien duw ik mijn gezicht erin voor de snowface challenge ;)
Werewolf
pi_197910172
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 16:32 schreef _NIKKI_ het volgende:
Wij werden gisteren getipt door de buurvrouw dat onze zesjarige ook bij de sloot aan het scharrelen was. Ik had hem al geïnformeerd over de gevaren en aangegeven dat hij niet op het ijs mag zonder mij, maar zo'n bevroren sloot heeft gewoon een enorme aantrekkingskracht. Gisteren hebben we toch nog even een extra gesprekje over ijs gevoerd. Zijn vader was behoorlijk geschrokken en boos, maar ik snapte T eigenlijk stiekem wel. Ik ben zelf vroeger soms wel 2 keer op een dag door het ijs gezakt, gewoon omdat het kon. :@ 2 van zijn vrienden waren al nat naar huis gegaan, dus ik hoop dat dat in ieder geval een klein beetje indruk gemaakt heeft. Al ben ik bang van niet. :X
Jullie gaan echt je handen vol krijgen he ;) B is een redelijk bange poeperd gelukkig, Zijn zusje daarentegen.....

Maar goed het was nu dus kinderen waarvan de ouders gewoon aanwezig waren om de koters van school te halen, ipv meteen naar huis gaan en de stoep weer vrij te maken, keken ze blijkbaar toe naar kinderen op de vijver. Tenminste daar ga ik vanuit aangezien het vooral om onderbouw kinderen bleek te gaan.
pi_197910203
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 16:58 schreef Omentielvo het volgende:
Bij action koop ik knutselspullen, soms een cadeau voor een verjaardagsfeestje, fotolijstjes en fotoalbums en ook kerstspullen en kantoorartikelen.
Zeeman, Hema en Primark kom ik ook. Primark heeft soms leuk kleding vind ik.

Declan, in onze nieuwsbrief stond het ook nadrukkelijk vermeld. Dat er niet gevaccineerd of getest wordt. Dus denk dat ze daar ook wat vragen over hebben gehad.
Ook op een ''bedreigende'' manier? :N
Vanaf vandaag ook een mondkapjes advies/plicht bij het ophalen van de kinderen. Je kunt nu duidelijk onderscheid maken tussen de tokkies en het normale volk.
Mondkapje + 1 1/2 meter en tokkies zonder die op elkaar geplakt staan.
pi_197910256
quote:
81s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 17:15 schreef Declan-Harp het volgende:

[..]

Vanaf vandaag ook een mondkapjes advies/plicht bij het ophalen van de kinderen. Je kunt nu duidelijk onderscheid maken tussen de tokkies en het normale volk.
Ik zit daar tussenin dan, ik heb echt een gruwelijke hekel aan die kapies. Ik zie geen drol want mijn bril beslaat altijd, welk doekje ik ook gebruik. En ik word er benauwd van (astma). Ik draag hem binnen dus in winkels etc. Maar buiten wil ik hem niet ook nog eens gaan dragen. Ik ga wel aan de overkant van de straat staan, zebrapad over en B staat naast me.

Dat buiten dragen vind ik echt enorme onzin, tenzij je inderdaad bovenop elkaar gaat staan. Als het moet draag ik hem, maar ik vind het echt vreselijk.
pi_197910325
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 15:12 schreef exode het volgende:
Dat heb ik ook Vaiana, vast hypocriet want ik kom wel af en toe bij de Zeeman. Zo koop ik ook bewust niets bij de Primark. Maar zoals gezegd, diep van binnen is dat natuurlijk hartstikke krom, want Ali heeft net een stapel stickers bezorgd hier.
Dus mijn principes zijn niet bepaald waterdicht, verre van :@
De zeeman is voor mij dus een winkel waar ik eigenlijk een hekel aan heb en toch dingen koop. Dat ligt vooral aan de lokale zeeman die te klein is voor het assortiment waardoor alles in veel te volle graaibakken ligt. Als ik naar de zeeman een dorp verderop ga waar kleding op rekken hangt heb ik dat minder.
quote:
[..]

Dat komt vast door die geenvirustestschool petitie die op FB rond gaat. Echt ik blijk meer kippen zonder kop op FB te hebben dan ik dacht.
https://geenvirustestschool.petities.nl/
pi_197910337
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 16:44 schreef LeSage het volgende:
Er zitten dus echt de hele dag vogeltjes in de achtertuin. We hebben zo’n omgekeerde fles met een plank eronder. Steeds gaat er daar eentje op zitten, die knoeit dan wat en daarna scharrelen er allerlei vogeltjes onder om dat weer op te eten O+
O+

Mijn jongste is uit school even wat komen drinken en is de rest van de middag met het overbuurmeisje sleeën bij een heuveltje in de buurt. Ze houden het lang uit ;).
We waren gisteravond nog even een rondje met de slee, toen zagen we dat de sloot hier in golfjes bevroren is en er lag sneeuw op. Ik weet niet of het dan bevroren sneeuw is of dat het sneeuw is die erop is gewaaid, in het laatste geval valt het misschien nog een beetje mee, anders heb de inham hadden ze een paar jaar terug ook echt een baantje geveegd met een of ander apparaat. Was wel cool en misschien is het daar wat minder gegolft in de luwte...
Fake it till you make it...
pi_197910371
Als je bij de school oprecht genoeg afstand houdt, zou zo’n mondkapje ook niet nodig (moeten) zijn.
pi_197910382
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 17:21 schreef Elleska het volgende:

[..]

De zeeman is voor mij dus een winkel waar ik eigenlijk een hekel aan heb en toch dingen koop. Dat ligt vooral aan de lokale zeeman die te klein is voor het assortiment waardoor alles in veel te volle graaibakken ligt. Als ik naar de zeeman een dorp verderop ga waar kleding op rekken hangt heb ik dat minder.
[..]

Dat komt vast door die geenvirustestschool petitie die op FB rond gaat. Echt ik blijk meer kippen zonder kop op FB te hebben dan ik dacht.
https://geenvirustestschool.petities.nl/
Dat speelt ook mee inderdaad, de Action en Primark waar ik binnen ben geweest, zitten beide in centrum Utrecht. Daar was het vooral belachelijk druk weet ik nog.
pi_197910418
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 17:23 schreef vencodark het volgende:
Als je bij de school oprecht genoeg afstand houdt, zou zo’n mondkapje ook niet nodig (moeten) zijn.
Je gaat het omgekeerde effect krijgen, ik draag een mondkapje dus houd geen afstand.

Ik heb sowieso weinig vertrouwen in de mondkapjes zoals de meeste ze gebruiken. Dus ik sta wel lekker aan de overkant, lekker rustig en als een ouder wilt overleggen over een playdate doe ik hem wel even snel op, voor de vorm ;)
pi_197910432
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 17:18 schreef exode het volgende:

[..]

Ik zit daar tussenin dan,
Ook niet, jij hebt een medische reden. Je loopt niet op het plein te roeptoeteren dat het ''allemaal'' maar onzin is etc.
pi_197910457
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 17:25 schreef exode het volgende:

[..]

Je gaat het omgekeerde effect krijgen, ik draag een mondkapje dus houd geen afstand.

Ik heb sowieso weinig vertrouwen in de mondkapjes zoals de meeste ze gebruiken. Dus ik sta wel lekker aan de overkant, lekker rustig en als een ouder wilt overleggen over een playdate doe ik hem wel even snel op, voor de vorm ;)
Ik sta ook mijlenver van iedereen vandaan. En inderdaad: je zou onbewust weleens minder op afstand letten als je een mondkapje draagt.
Nu heb ik dat zelf niet zo, maar je hebt er die dat wel doen.
pi_197910532
quote:
81s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 17:26 schreef Declan-Harp het volgende:

[..]

Ook niet, jij hebt een medische reden. Je loopt niet op het plein te roeptoeteren dat het ''allemaal'' maar onzin is etc.
Dat is waar.
Ik ben er gelukkig niet altijd benauwd door maar met name als het ook nog eens warm is....bijna knock gegaan in de Lidl een tijd terug, moest echt even naar buiten.

Maar gebeurt dat op schoolpleinen? Dat is wel echt naar zeg.
pi_197910707
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 17:30 schreef exode het volgende:

[..]

Dat is waar.
Ik ben er gelukkig niet altijd benauwd door maar met name als het ook nog eens warm is....bijna knock gegaan in de Lidl een tijd terug, moest echt even naar buiten.

Maar gebeurt dat op schoolpleinen? Dat is wel echt naar zeg.
Nou ja, net búiten het schoolplein ;) Ja er is een groep mensen die altijd al luidruchtig waren maar er nu een schepje bovenop doen. Het zijn geen wappies, daar hebben ze de intelligentie niet voor, maar roepen wel alles wat op feesboek heb gestaan. Zulke types. :r

Ik sta zelf al sinds vóór de eerste lockdown aan de andere kant van het hek, buiten het zicht. Ik kan daar niet mee omgaan.
pi_197911197
quote:
81s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 17:38 schreef Declan-Harp het volgende:

[..]

Nou ja, net búiten het schoolplein ;) Ja er is een groep mensen die altijd al luidruchtig waren maar er nu een schepje bovenop doen. Het zijn geen wappies, daar hebben ze de intelligentie niet voor, maar roepen wel alles wat op feesboek heb gestaan. Zulke types. :r

Ik sta zelf al sinds vóór de eerste lockdown aan de andere kant van het hek, buiten het zicht. Ik kan daar niet mee omgaan.
KIJK ONS!!! *O* :W

Ugh, van die types waar je op de middelbare school al een hekel aan had. :Y
pi_197911555
ik zou zeggen: ze moeten hier eens komen kijken. Lig je in een tent op de parkeerplaats ziek te zijn met 100 anderen. Ik zou dat heel heel slecht trekken inderdaad Declan. Beter uit de buurt blijven.
Met een meidenkwartet
pi_197911559
Hier in Vlaanderen/Antwerpen is het dragen van een mondmasker 50m rondom de school verplicht.
En ja in de zomer is het warm, en ja met dat droge winterlucht weer beslaat je bril. En ja het is een onhandig ding.
En ook ja, voor de mensen met longaandoening zal het extra benauwd zijn.
Went het? Ja zeker dat ook.
Deze regel geldt eveneens voor centrum/winkelstraten van steden, bushaltes en treinstations. In ziekenhuizen en vergeet nog locaties. Allemaal ook al vanaf de zomer of al eerder.

Over het algemeen draagt 99% braaf het mondmasker.

Zal ergens wel op gebaseerd zijn, ook al is het enkel voor bewustwording dat het momenteel niet normaal is. Of dat je niet zo snel met je handen in je gezicht zit.
En zullen altijd mensen tussen blijven zitten die hier niet aan mee willen doen.

side note: leraren dragen hier al sinds de opstart van scholen in mei/juni 2020 hele dagen een mondmasker. Dus die 2x 10 minuten voor jou als ouder bij brengen en halen, valt in het niets.

[ Bericht 0% gewijzigd door Roosgeluk op 09-02-2021 18:37:14 ]
  dinsdag 9 februari 2021 @ 19:39:59 #40
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_197912905
d
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 17:25 schreef exode het volgende:

[..]

dat is hier niet het geval, de mensen zonder mondkapjes houden geen afstand en die met wel allemaal.
hier is er een dringend verzoek van de school om mondkapje op te doen.
pi_197913850
Hier mogen de ouders van groep 3-8 het plein niet meer op (naja, 3 wel als het echt nodig is).

Vandaag kreeg ik een bericht dat rond de parkeerplaats bij school aangewezen ouder-wacht-plekken zijn. Voor alle 8 klassen een andere plek. De kleuters wel op het plein.
Gelukkig is de plek van jongste, precies de plek waar ik altijd al wacht :D
Een rustig stukje, want bovenbouw dus weinig ouders die halen. Of ze staan bij de klas van een jonger broertje zusje. Ik doe daar geen mondkapje op. Ruimte genoeg. Het wordt wel aangeraden, maar max 5% had dat ook op.

Jongste, groep 6, wilde graag een mondkapje mee om op te zetten als hij op de gang moest zijn. Net als zijn klasgenootjes uit groep 7&8. Bij pianoles had hij hem ook al op. Hem maakt het niet uit.
pi_197914030
Wij mogen al bijna een jaar het schoolplein niet op. B moet ook via een zij ingang naar binnen. En hij begint als eerste om 08:20 dat is fijn want nog lekker rustig.

Doen jullie wat aan Valentijnsdag eigenlijk? Wij normaal niet echt, 2 weken later is altijd ons jubileum. Dit jaar dus wel, al weet mijn vriendin dat niet :) Bos bloemen en een etentje worden thuisbezorgd zondag. Vond ik dit jaar wel extra leuk.
  dinsdag 9 februari 2021 @ 20:53:39 #43
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_197914823
wij hebben een grasveld rondom school daar mogen de kleuters en groep 3 opgehaald worden daar is plek zat.
maar toch staat er een groep echt hutjemutje op elkaar ik snap dat niet.

Wij doen daar wel aan, we vieren altijd dingen met minsten een kaartje.
dit jaar krijg ik airpodspro (ik had het toevallig geraden toen hij zei dat hij heel benieuwd is naar wat ik krijg :D )

Ennn ik heb een switch spel gekocht om lekker samen op de bank mee te spelen.
en ga ook zorgen voor lekker eten :D
pi_197914992
Zo'n stoffen mondkapje is warm aan de neus.
Werewolf
pi_197915042
Ik heb dit jaar ook iets geregeld.
Ze komen zondag van de lokale broodjeszaak een champagne ontbijtje brengen. De jongens zijn uit logeren.
  dinsdag 9 februari 2021 @ 21:05:40 #46
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_197915172
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 21:01 schreef Adrian4 het volgende:
Ik heb dit jaar ook iets geregeld.
Ze komen zondag van de lokale broodjeszaak een champagne ontbijtje brengen. De jongens zijn uit logeren.
Nu je het zegt... mijn kinderen gaan ook uit logeren...
pi_197915394
Ik wil mijn kinderen ook uit logeren, maar alle potentiële logeerpartners wonen over de grens, en we mogen de grens niet meer over... -O-

Verder heb ik niet zo'n probleem met een mondmasker, en ik snap de NL aversie tegen het masker ook niet. Het wordt voorgeschreven omdat het toch schijnt te helpen, zelfs buiten. Ik vind het ook vervelend dat m'n bril beslaat, maar soit, so be it. Maar goed, hier in BE moeten we al veel langer overal een mondkapje op...
pi_197915457
Hier op het schoolplein is het juist andersom, de mensen met kapje staan op elkaar geklit en de mensen zonder staan op veel afstand of aan de andere kant van de heg..
  dinsdag 9 februari 2021 @ 21:19:09 #49
176471 oh-oh
pi_197915544
Ik zie hier vooral bejaarden zonder kapje lekker hutje mutje kletsen... In de zomer vond ik het echt tien x niks maar toen hoefde je ze bijna nergens op, nu vind ik het wel lekker warm eigenlijk.
( Groucho Marx )
pi_197915701
quote:
81s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 17:15 schreef Declan-Harp het volgende:

[..]

Hier wel ook hoor :Y

Maar goed, het leeft overal nogal merk ik;

quote:
1s.gif [b]Op woensdag 3 februari 2021 09:32 schreef iemand

[..]

Ik hoop in elk geval dat de scholen niet zonder bijzijn en toestemming van de ouders kinderen gaan testen.
Ik snap serieus niet hoe mensen dit kunnen denken... Scholen doen nooit zomaar medische handelingen (ja ok reanimatie daargelaten :+ )

Echt denk ff na...

Maar goed ik heb leerlingen waarvan de ouders pislink waren dat ze maandag toch maar niet naar school mochten en die dinsdag thuisgehouden werden ivm de sneeuw :'( _O- 8)7
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_197915739
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 20:23 schreef exode het volgende:

Doen jullie wat aan Valentijnsdag eigenlijk? Wij normaal niet echt, 2 weken later is altijd ons jubileum. Dit jaar dus wel, al weet mijn vriendin dat niet :) Bos bloemen en een etentje worden thuisbezorgd zondag. Vond ik dit jaar wel extra leuk.
Waarschijnlijk weinig, zoals gewoonlijk. Iets lekker koken samen of laten bezorgen. Maar dat commerciële gedoe laat ik aan me voorbij gaan.

Heb ook niks met bossen bloemen. En had al een stapel chocola in de aanbieding gehaald vorige week :P
pi_197915895
quote:
Nee gelukkig niet zeg. 7 februari is ons jubileum, 8 februari is onze trouwdag en manlief is 21 februari jarig. Anders blijf ik maar cadeautjes verzinnen, op een gegeven moment is mijn inspiratie ook wel op :P
pi_197916200
omg ik weet ons jubileum ècht niet. Is dat a-romantisch? Begin 2001 geloof ik.
Met een meidenkwartet
pi_197916330
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 21:49 schreef Cathmar het volgende:
omg ik weet ons jubileum ècht niet. Is dat a-romantisch? Begin 2001 geloof ik.
We gingen de dag na 9/11 voor het eerst op date. Dat onthouden ik wel. Maar die verhipte trouwdag (naja, dinsdag ochtend geregistreerd partnerschap :P ) dec08 geloof ik, ruim jaar na geboorte van oudste :+
pi_197916362
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 21:25 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Hier wel ook hoor :Y

Maar goed, het leeft overal nogal merk ik;
[..]

Ik snap serieus niet hoe mensen dit kunnen denken... Scholen doen nooit zomaar medische handelingen (ja ok reanimatie daargelaten :+ )

Echt denk ff na...

Maar goed ik heb leerlingen waarvan de ouders pislink waren dat ze maandag toch maar niet naar school mochten en die dinsdag thuisgehouden werden ivm de sneeuw :'( _O- 8)7
Wat ik begreep uit de FBberichten komt de angst mede doordat minister Slob heeft geroepen dat hij graag zou zien dat scholen bij de voordeur gaan testen. Dat ging dat over de middelbare scholen maar er zijn nu ook nieuwsberichten over basisscholen bijvoorbeeld deze https://www.rtvutrecht.nl(...)r-zijn-lukt-het.html

[ Bericht 0% gewijzigd door Elleska op 09-02-2021 22:13:40 ]
  dinsdag 9 februari 2021 @ 22:02:54 #56
319308 Tink89
To live is to dance
pi_197916477
Wij doen geen Valentijn, omdat ik vrijdag jarig ben. Beetje suf om twee dagen later weer te doen. En dat vind ik prima. Man brengt zo ook weleens een bos bloemen of iets leuks mee en ik ben ook meer van de spontane cadeautjes.

Met onze trouwdag is Spruit net een maand ofzo, dat zal niks spannends zijn dit jaar. Meestal gaan we iets leuks doen als gezin of juist met z'n tweetjes een paardrijtochtje maken ofzo. Dat komt er veel te weinig van, dus elk excuus is een goed excuus.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_197916681
Vorig jaar waren we 15 jaar samen en op die dag zat ik zonder vriendin maar met zus, moeder, neef en B in Londen dus ik heb wat goed te maken ;)

En onze trouwdag ligt nog in de toekomst dus die kunnen we nog niet vieren.
pi_197916893
quote:
Wij mogen al bijna een jaar het schoolplein niet op. B moet ook via een zij ingang naar binnen. En hij begint als eerste om 08:20 dat is fijn want nog lekker rustig.

Mijn lief is de 13e jarig, dus nee :P.

De stoep voor het kleuterplein op school is erg smal (minder dan 1 m breed), dat is heel onhandig met ophalen nu. Naast de stoep zijn parkeerplaatsen (altijd vol rond ophaal- en wegbrengtijd) en de weg. Dus veel opties heb je niet om elkaar te ontwijken. Aan de andere kant is gelukkig wel voldoende plek, dus daar ga ik meestal staan. Maar de juf van de jongste moet wel even zien dat ik er ben, anders laat ze m’n kind niet gaan :+.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_197920607
Ik heb iets van chocolade besteld voor mn man.
We gaan misschien iets van high tea bestellen ofzo.
pi_197920707
We zijn de 14e 8 jaar getrouwd. Geen idee wat ik elk jaar moet bedenken. Zeker nu we niet echt weg kunnen.
Een high tea bestellen klinkt niet gek. :)
pi_197920897
Als mijn test dadelijk negatief blijkt ( }:| ) ga ik zondag lekker high tea’s maken voor andere mensen :+
Dat is momenteel onze grootste inkomstenbron op het werk. Meer dan 60 personen regelmatig in het weekend :D
pi_197921041
Vorige jaren deden wij vaak wel een klein cadeautje, maar dit jaar skippen we dat want alle winkels zijn dicht. :P
Daarnaast is valentijnsdag de dag dat we pizza eten en bubbels drinken. Echter beginnen mijn 2de streepje wachtweken dit weekend, dus voor mij zouden dat dan alcoholvrije bubbels moeten zijn. :+ Weet niet of we dat gaan doen, of dat het gewoon bier en pizza wordt.
pi_197921538
Wij doen ook niet standaard aan Valentijn. Mijn exen hadden altijd als excuus "ik heb geen speciale dag nodig om te laten zien dat ik van je hou", en dat vond ik een kutexcuus want de rest van het jaar deden ze ook niks speciaals. :P Maar mijn man wel, dus oké, dan mag het. ;) Ik vind het soms wel leuk om hem te verrassen met een presentje, maar dit jaar ga ik geen extra bezorgers door de sneeuw sturen als het niet echt noodzakelijk is.
  woensdag 10 februari 2021 @ 11:02:06 #64
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_197921620
Wij bezorgen elkaar vaak wel een grappig kaartje, maar meer niet.
in de haak.
pi_197921697
Wij doen niet echt iets ik ben de 15e jarig. Hij heeft wel chocolaatjes gekocht ik kwam ze tegen. Alleen deze lust ik niet echt. Ik geef genoeg hints van chocolade die ik wel lust maar ergens is er ruis op de lijn.
pi_197921734
- verkeerd begrepen -
pi_197921857
Wij hebben afgesproken dat we elkaar dit jaar niks geven, maar U. een wat groter cadeau doen voor z’n verjaardag. :)
Maar een bos rozen wil ik wel. O-)
Protège moi de mes désirs.
pi_197921954
Soms neemt mijn man weleens bloemen mee maar komt zelden in de winkel.
Ik neem altijd lekkers voor mijn man mee wanneer ik om boodschappen ga. Vandaag weer 4 dikke repen chocolade meegebracht. Heeft hij sowieso niet te klagen (zou je denken). :')
pi_197922547
quote:
1s.gif Op woensdag 10 februari 2021 11:21 schreef vencodark het volgende:
Soms neemt mijn man weleens bloemen mee maar komt zelden in de winkel.
Ik neem altijd lekkers voor mijn man mee wanneer ik om boodschappen ga. Vandaag weer 4 dikke repen chocolade meegebracht. Heeft hij sowieso niet te klagen (zou je denken). :')
Klaagt hij dan?

Ik heb gisteren zo hard mijn hoofd tegen een kozijn gestoten het doet nu nog pijn.
pi_197922630
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 11:59 schreef F_r het volgende:

[..]

Klaagt hij dan?

Ik heb gisteren zo hard mijn hoofd tegen een kozijn gestoten het doet nu nog pijn.
Och, ik ervan het als: Er is altijd wel wat. ;)

Auw, ja dat kan je behoorlijk voelen.
pi_197922633
Vriend wordt door mij genoeg verwend met regelmatig iets lekkers bij de supermarkt, of als ik in de stad ben (ooit in een ver, ver verleden) en dan neem ik spontaan een mooi shirt mee, dat soort dingen.
Andersom doet vriend dat ook voor mij. Of hij stopt eerder met werken en neemt dan de kinderen mee zodat ik een uur voor mezelf heb thuis. Of ik ben werken en kom thuis en dan heeft hij ineens een deur geschilderd.
Dat soort gebaren heb ik eigenlijk liever dan een verplichte roos op Valentijnsdag O+
pi_197922670
Test is trouwens negatief *O*
Was toch een beetje spannend, want best veel hoesten en collega waar ik zondag mee gewerkt heb was maandag verkouden en positief. We hadden gelukkig afstand gehouden en allebei constant een mondkapje op.

En nu mag ik gezellig vrijdag/zaterdag/zondag werken en high tea’s met hartjes en kaarsjes in valentijnsthema in elkaar zetten :D
pi_197922875
Gelukkig LeSage!

Wij zijn eigenlijk van beide: en spontaan en op de bijzondere dagen. Normaal met Valentijn dus op zijn hoogst een kaartje, 2 weken laten op ons jubileum pakken we meer uit. Mooiste was nog toen B net een weekje oud was, vriendin op kraambed en die had dus stiekem een enorm mooie bos bloemen voor mij besteld.
Vroegah was het vaak verrassingsuitjes, vooral ik vind dat leuk om te organiseren.

Inderdaad de kleine dingen zijn eigenlijk wel het fijnste. Maar dit jaar vond ik wel bijzonder, stom jaar, de liefde extra vieren.

Hier net een heel spektakel recht voor de deur. Er werd een container bij de overburen geplaatst en de beste mijnheer was of nog niet ervaren of hij had geen zin of hij is gewoon niet goed in zijn werk. Het heeft een half uur geduurd, maar de container staat redelijk op zijn plek. Ik wilde de auto nog even voor hem weghalen want hij ging er steeds rakelings langs, maar dat hoefde niet van hem. (en hem toch wegrijden met een vrachtwagen er recht naast gaat dus niet...dus ik kon het niet alsnog doen)
Hij heeft hem letterlijk met zijn vrachtwagen op zijn plek geramd. Hij had publiek van de halve straat ook van Juul die voor het raam stond te kijken.

Aangezien er in onze straat al meer dan 2,5 jaar bij minstens 1 huis flink wordt verbouwd, is het een continue stroom van containers plaatsen en weghalen. Dat ging altijd een stuk soepeler.
pi_197923328
quote:
1s.gif Op woensdag 10 februari 2021 12:06 schreef LeSage het volgende:
Was toch een beetje spannend, want best veel hoesten en collega waar ik zondag mee gewerkt heb was maandag verkouden en positief. We hadden gelukkig afstand gehouden en allebei constant een mondkapje op.

En nu mag ik gezellig vrijdag/zaterdag/zondag werken en high tea’s met hartjes en kaarsjes in valentijnsthema in elkaar zetten :D
*O* *O*
pi_197923992
Mijn koffiezetapparaat is stuk. -O-
pi_197924210
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 13:14 schreef Jagärtrut het volgende:
:o snel een nieuwe bestellen!
pi_197924331
quote:
1s.gif Op woensdag 10 februari 2021 13:27 schreef LeSage het volgende:

[..]

Ja, maar de keuze is zo groot. Wil volautomatsiche espresso, maar met melkopschuimer of niet? En welk merk? Pfff....
pi_197924336
quote:
1s.gif Op woensdag 10 februari 2021 13:27 schreef LeSage het volgende:

[..]

En dan nog een grote rode strik erop plakken en je hebt een valentijnscadeautje! (evt voor jezelf)
pi_197924389
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 13:34 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Ja, maar de keuze is zo groot. Wil volautomatsiche espresso, maar met melkopschuimer of niet? En welk merk? Pfff....
Ik ben al weken naar de perfecte volautomaat aan het zoeken. Ik kijk nu naar Siemens. Philips komt er ook aardig uit, maar maakt veel herrie blijkbaar. (en druppelt na)
pi_197924477
quote:
1s.gif Op woensdag 10 februari 2021 12:06 schreef LeSage het volgende:

Ik wil geen partypooper zijn, maar je mag toch 5 dagen na in aanraking geweest te zijn met een besmet persoon pas testen omdat bij eerder testen de test niet betrouwbaar is?
pi_197924507
quote:
1s.gif Op woensdag 10 februari 2021 13:43 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]

Ik wil geen partypooper zijn, maar je mag toch 5 dagen na in aanraking geweest te zijn met een besmet persoon pas testen omdat bij eerder testen de test niet betrouwbaar is?
Ik heb dus geen contact gehad, want 1,5 meter afstand én mondkapje.
Maar vannacht begon ik ineens heel erg te hoesten. Dus toen kreeg ik ineens toch wel schrik.
Dat blijkt dus geen Corona te zijn.
Ik vermoed een gebrek aan luchtvochtigheid in ons huis. We krijgen het met moeite net boven de 40%. En dat is echt de ondergrens.
En dan irriteert je keel weer en daar ga ik dan van hoesten :{
pi_197924553
@LeSage, gelukkig! :)

quote:

[..]

Met melkopschuimer, want cappuccino! O+

Ik stop er als traktatie voor mezelf ook een paar keer per week Monin' in met amarettosmaak. Gewoon omdat het kan. :)
pi_197924604
quote:

[..]

Los slangetje!

https://assets.mmsrg.com/(...)100-TE651209RW-Zwart
Wij hebben deze.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_197924709
quote:
1s.gif Op woensdag 10 februari 2021 13:49 schreef _NIKKI_ het volgende:
@:LeSage, gelukkig! :)
[..]

Met melkopschuimer, want cappuccino! O+

Ik stop er als traktatie voor mezelf ook een paar keer per week Monin' in met amarettosmaak. Gewoon omdat het kan. :)
Wat voor 1 hebben jullie? Ik vind hete koffie wel echt belangrijk en bij Siemens zie ik dat vaak als nadeel.
pi_197924725
quote:
1s.gif Op woensdag 10 februari 2021 13:52 schreef Vicky het volgende:

[..]

Los slangetje!

Wij hebben deze.
Ah yes, een Siemens owner. Hoe bevalt die? Is de koffie goed heet en de melk? Hang je die in een melkpak? Ja ik heb veel vragen.
pi_197924907
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 13:59 schreef exode het volgende:

[..]

Ah yes, een Siemens owner. Hoe bevalt die? Is de koffie goed heet en de melk? Hang je die in een melkpak? Ja ik heb veel vragen.
We hebben m nu een jaar. Ik ben erg tevreden. Koffie is goed warm. Je kan tig verschillende soorten koffie kiezen.
Er zit een koffielade in voor cafeïne vrije koffie.
Je kan ook heet water tappen of alleen melkschuim.
Wij hangen m niet in het pak maar in een melkkannetje
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_197924979
quote:
1s.gif Op woensdag 10 februari 2021 14:06 schreef Vicky het volgende:

[..]

We hebben m nu een jaar. Ik ben erg tevreden. Koffie is goed warm. Je kan tig verschillende soorten koffie kiezen.
Er zit een koffielade in voor cafeïne vrije koffie.
Je kan ook heet water tappen of alleen melkschuim.
Wij hangen m niet in het pak maar in een melkkannetje
Dank je wel! je kan ook sterkte en zo instellen toch? We kijken naar de s500 versie omdat je dan melkspecialiteiten tegelijk kan zetten. Wel een voordeel. Kan je ook Cortado maken? Mijn favoriet. O+

De reden waarom we hem nog niet gekocht hebben, is geld en het is best een groot ding in onze kleine keuken.
pi_197924983
quote:
1s.gif Op woensdag 10 februari 2021 13:52 schreef Vicky het volgende:

[..]

Los slangetje!

Wij hebben deze.
Deze heb ik ook O+ Vorig jaar als verjaardagscadeau gekregen O+
Ik vind de koffie goed heet, drink soms pas na een kwartier en dan is het nog steeds warm. Slangetje kan je los in een melkpak hangen, maar ik heb er ook een thermoskan voor melk bij. Kan je de melk de hele dag buiten de koelkast bewaren eventueel. Ik heb mezelf alleen op rantsoen gezet, want op een gegeven moment hij het thuiswerken gingen er 8 lattes op dag in, en daar was o.a. mijn weegschaal ook niet zo van gecharmeerd... ;)
pi_197924997
Dank voor jullie ervaringen, nou Jager, misschien kunnen we een 2 voor 1 deal scoren ;)
pi_197925013
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 14:09 schreef exode het volgende:

[..]

Dank je wel! je kan ook sterkte en zo instellen toch? We kijken naar de s500 versie omdat je dan melkspecialiteiten tegelijk kan zetten. Wel een voordeel. Kan je ook Cortado maken? Mijn favoriet. O+

De reden waarom we hem nog niet gekocht hebben, is geld en het is best een groot ding in onze kleine keuken.
Ja zeer mild, mild, normaal, sterk, zeer sterk double shot sterk, doubleshot sterk +

Helaas geen cortado

♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_197925040
Je kan de bonenmaling instellen, grof gemalen of fijn gemalen enzo.. en idd ook per koffiesoort verschillende sterktes... ook de kopjes maat is in te stellen... (soms zelf iets teveel instellingen waar je rekening mee zou kunnen houden... zo'n koffie purist ben ik nu ook weer niet ;) )

quote:
1s.gif Op woensdag 10 februari 2021 14:11 schreef Vicky het volgende:

[..]

Ja zeer mild, mild, normaal, sterk, zeer sterk double shot sterk, doubleshot sterk +

Helaas geen cortado

[ afbeelding ]
Dacht dat ik die wel gezien had... helemaal rechts bij de 'meer opties'
pi_197925043
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 14:10 schreef Shandaly het volgende:

[..]

Deze heb ik ook O+ Vorig jaar als verjaardagscadeau gekregen O+
Ik vind de koffie goed heet, drink soms pas na een kwartier en dan is het nog steeds warm. Slangetje kan je los in een melkpak hangen, maar ik heb er ook een thermoskan voor melk bij. Kan je de melk de hele dag buiten de koelkast bewaren eventueel. Ik heb mezelf alleen op rantsoen gezet, want op een gegeven moment hij het thuiswerken gingen er 8 lattes op dag in, en daar was o.a. mijn weegschaal ook niet zo van gecharmeerd... ;)
Daarom hebben wij magere melk genomen 🤣🤣
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  woensdag 10 februari 2021 @ 14:13:48 #93
327807 Mariposas
יה&#14
pi_197925054
Wij hebben de EQ.6 Plus S800 en die kan cortado’s maken. Wij zetten vooral flat whites ermee.
Ben er zeker tevreden over. Nu een jaar in gebruik. Wel al kapot gegaan maar dat viel gelukkig binnen de garantie. Wij gebruiken ‘m wel achterlijk veel (gemiddeld 14 kopjes per dag schat ik).
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_197925058
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 14:13 schreef Shandaly het volgende:
Je kan de bonenmaling instellen, grof gemalen of fijn gemalen enzo.. en idd ook per koffiesoort verschillende sterktes... ook de kopjes maat is in te stellen... (soms zelf iets teveel instellingen waar je rekening mee zou kunnen houden... zo'n koffie purist ben ik nu ook weer niet ;) )
[..]

Dacht dat ik die wel gezien had... helemaal rechts bij de 'meer opties'
Die van ons heeft dat niet.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_197925062
quote:
1s.gif Op woensdag 10 februari 2021 14:11 schreef Vicky het volgende:

[..]

Helaas geen cortado

[ afbeelding ]
Zolang heeeel sterk er maar op staat :) De rest van de instellingen negeer ik denk ik.
pi_197925074
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 14:14 schreef exode het volgende:

[..]

Zolang heeeel sterk er maar op staat :) De rest van de instellingen negeer ik denk ik.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_197925099
Dank je wel Vicky, heerlijk zo'n online hulplijn :)
pi_197925104
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 13:14 schreef Jagärtrut het volgende:
Elektrische mokapot?

En dan het bespaarde geld steken in premium versgebrande thuisbezorgde koffie (bijv Ray & Jules uit jouw huidig land) en een goeie melkschuimer :Y :Y
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  woensdag 10 februari 2021 @ 14:16:55 #99
327807 Mariposas
יה&#14
pi_197925108
Ik blijf trouwens wel reinigings- en ontkalkingstabletten er in gooien, je moet echt grootverpakkingen in slaan. Elke 2 weken wel, anders gaat dat ding gewoon in staking. :(
pi_197925122
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 14:16 schreef Mariposas het volgende:
Ik blijf trouwens wel reinigings- en ontkalkingstabletten er in gooien, je moet echt grootverpakkingen in slaan. Elke 2 weken wel, anders gaat dat ding gewoon in staking. :(
Dat wel
Ik koop ze ergens goedkoop in.
Een waterfilter helpt ook wel.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_197925196
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 14:16 schreef exode het volgende:
Dank je wel Vicky, heerlijk zo'n online hulplijn :)
Graag gedaan
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_197925233
Ik heb even gechecht... heb idd de S800.
Reinigingstabletten eens per maand hier (na ~200 kopjes koffie, hou van statistiekjes ;) )
pi_197925272
Dus waterfilter en reinigingstabletten, je moet wel wat voor koffie over hebben he. :D
Ik zie dat S500 ook Cortado heeft staan, dus die gaat het worden denk ik.

Wij hebben wel veel kalk in het water dus even kijken wat ik daarvoor ook nog moet inslaan.

[ Bericht 0% gewijzigd door exode op 10-02-2021 14:31:04 ]
pi_197925296
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 14:25 schreef exode het volgende:
Dus waterfilter en reinigingstabletten, je moet wel wat voor koffie over hebben he. :D
Ik zie dat S600 ook Cortado heeft staan, dus die gaat het worden denk ik.

Wij hebben wel veel kalk in het water dus even kijken wat ik daarvoor ook nog moet inslaan.
En ontkalkingstabletten..
Das weer anders dan reiniging
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_197925394
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 13:58 schreef exode het volgende:

[..]

Wat voor 1 hebben jullie? Ik vind hete koffie wel echt belangrijk en bij Siemens zie ik dat vaak als nadeel.
Wij hebben een Saeco Incanto (aka Philips). Maakt lawaai, maar ik vind dat wel z'n charme hebben want de bonen moeten toch gemalen worden. Ik ben alleen niet blij met de hoeveelheid schoonmaakwerk. Vooral de melkopschuimer, die moet echt elke dag uit elkaar en in een sopje.

Verder is de koffie goed heet bij ons, maar dezelfde Seaco van mijn schoonvader is beduidend kouder, ondanks dat die ook op z'n heetst ingesteld staat. :?

Als ik opnieuw zou mogen kiezen dan zou ik voor een easy to clean melkopschuimer gaan. :)
pi_197925465
Nou ik heb het gehele proces van onderhoud en reiniging gevonden hoor:
https://www.coolblue.nl/a(...)s-koffiemachine.html

Handig voor wie het zich ook afvraagt. Wel fijn dat die Siemens zelf al veel aangeeft, wanneer reinigen nodig is enzo.

Nu nog even mijn vriendin overhalen....maar aangezien ik voorlopig nog wel thuiswerk, heb ik er wel echt recht op.....toch? Toch? Toch?
pi_197925557
:N
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  woensdag 10 februari 2021 @ 14:45:48 #108
298315 SacreCoeur
pi_197925603
@amaranta nou je kan je magnetische raamwisser bestellen hoor :9~ :9~ :9~
pi_197925751
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 14:37 schreef exode het volgende:

Handig voor wie het zich ook afvraagt. Wel fijn dat die Siemens zelf al veel aangeeft, wanneer reinigen nodig is enzo.

Nu nog even mijn vriendin overhalen....maar aangezien ik voorlopig nog wel thuiswerk, heb ik er wel echt recht op.....toch? Toch? Toch?
:Y
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_197925771
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 14:37 schreef exode het volgende:

JA!

Wij hebben onlangs een nieuwe Nespresso machine gekocht. Het liefst zou ik ook een échte machine met bonen willen, maar het schoonmaakwerk houdt me tegen. Ik ken ons een beetje en dat zouden we niet consequent genoeg doen. We hebben nu de Latissima touch, dat is ook met melkopschuimer. Alle onderdelen kunnen in de vaatwasser, maar het hele ding kan ook gewoon een dag of 2 in de koelkast bewaard worden. Ik vind het wel handig! Er was een aanbieding dat je de machine gratis kreeg bij een jaarabonnement op koffie (je betaalt ¤60 p.m. en kan dan voor dat geld koffie bestellen). Momenteel drinken we wel voor meer dan dat per maand aan koffie, dus prima deal *O*.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_197925792
Melitta Cafeo solo perfect milk bezitter hier. Cadeautje van m'n schoonouders voor ons trouwen O+ Heerlijk apparaat, maar de melkfunctie gebruiken we na 2 jaar eigenlijk amper nog _O-

Schoonmaken, ontkalken etc doet mijn man. Gaat op het apparaat een lampje branden als er wat gedaan moet worden. In het dorp zit een koffie/thee/chocoladewinkel die ook van alles voor onderhoud en reiniging verkoopt voor koffiemachines.
pi_197925900
quote:
1s.gif Op woensdag 10 februari 2021 14:55 schreef Vicky het volgende:

[..]

:Y
Ze vindt dat zo'n apparaat teveel ruimte inneemt maar nu hebben we een bonenmaler, 2 cafetières en een waterkoker staan. Als we zo'n ding kopen, kunnen die dus allemaal van het aanrecht af.

@Phaidra, ik zou oprecht willen dat ik blij werd van een nespresso. Maar ik vind de smaak gewoon niet zo lekker. Ik houd van sterke koffie en welke cupjes ik ook probeer, ik blijf de smaak te slap vinden.

Ik word wel heel blij van onze huidige methode, maar het is best wel wat werk steeds en ik wil graag cortado's en cappuccinos kunnen maken, voor in het weekend en zo. Ik drink nu ongeveer 4 kopjes per dag en dat 7 dagen in de week. Mijn vriendin neemt ook altijd een thermoskan met koffie mee naar haar werk. Kortom best de moeite van investeren waard.

En we hebben eindelijk eens financiële meevallers hier. Schoonouders zijn inmiddels afbetaald en een leuke buffer op de spaarrekening.
pi_197926223
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 15:03 schreef exode het volgende:

[..]

Ze vindt dat zo'n apparaat teveel ruimte inneemt maar nu hebben we een bonenmaler, 2 cafetières en een waterkoker staan. Als we zo'n ding kopen, kunnen die dus allemaal van het aanrecht af.

@:Phaidra, ik zou oprecht willen dat ik blij werd van een nespresso. Maar ik vind de smaak gewoon niet zo lekker. Ik houd van sterke koffie en welke cupjes ik ook probeer, ik blijf de smaak te slap vinden.

Ik word wel heel blij van onze huidige methode, maar het is best wel wat werk steeds en ik wil graag cortado's en cappuccinos kunnen maken, voor in het weekend en zo. Ik drink nu ongeveer 4 kopjes per dag en dat 7 dagen in de week. Mijn vriendin neemt ook altijd een thermoskan met koffie mee naar haar werk. Kortom best de moeite van investeren waard.

En we hebben eindelijk eens financiële meevallers hier. Schoonouders zijn inmiddels afbetaald en een leuke buffer op de spaarrekening.
Ik ben fan van de heel sterke nespresso's. Met sterkte 10-15 zeg maar. De lungo's halen het niet, maar een kleine selectie espresso's wel. En de nieuwe corto voor cappuccio's is ook heel fijn!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_197926269
Wij hadden een Nespresso en dronken 100+ euro koffie per maand weg. Dat werd me echt wat te gortig op een gegeven moment.

Nu hebben we bonen van Hema en geven gemiddeld genomen <20 euro aan koffie uit per maand. De investering voor de volautomatische machine hebben we dus al dubbel en dwars terugverdiend. :Y
pi_197926527
Ik ben arm en drink Senseo. Pads van de Hema 10/12,50 per maand.
:')
pi_197926609
Wij hadden hiervoor ook Nespresso, volgens mij zijn wij met bonen ook wel goedkoper uit. We hebben als standaard eentje van Perla, voor de lekker&extra die van het koffiewinkeltje.
pi_197926704
Hier gewone filterkoffie, van de lidl.. 2,50 per pak in de aanbieding. max 2 pakken per maand :D
En als man er niet is, dan oploskoffie van dezelfde firma.

Ik zou best zo'n luxe ding willen, maar hebben er geen plek voor. En zoveel geld heb ik eigenlijk ook niet over voor een dagelijks bakkie pleur :P
Af en toe lekker ergens op een terras een cappucino halen. Daar geniet ik dan wel weer van. Als het ooit weer mag :')
pi_197926739
quote:
81s.gif Op woensdag 10 februari 2021 15:30 schreef Declan-Harp het volgende:
Ik ben arm en drink Senseo. Pads van de Hema 10/12,50 per maand.
:')
Wij zijn niet arm.. Maar drinken gewoon ouderwetse filterkoffie.. Vind ik ook gewoon het lekkerst en kun je ook prima zelf de sterkte bij bepalen.. wel af en toe andere bonen (gemalen dus) bij de simon levelt ofzo..
pi_197926827
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 15:42 schreef watmoetikkiezen het volgende:

[..]

Wij zijn niet arm.. Maar drinken gewoon ouderwetse filterkoffie.. Vind ik ook gewoon het lekkerst en kun je ook prima zelf de sterkte bij bepalen.. wel af en toe andere bonen (gemalen dus) bij de simon levelt ofzo..
Ik drink alleen filter als er visite is. Anders wordt het zo gauw oud en bitter.

Af en toe een pakje Nescafé Amaretto, mijn favoriet O+
pi_197926871
Wij kopen DE koffiebonen, die zijn vrij vaak in de aanbieding, dus ook een aanrader als je niet zoveel geld hebt. Wij kopen 3 pakken per maand denk ik, met zijn 2tjes en dat dus voor ongeveer 8 kopjes per dag voor 2 personen.
pi_197926897
quote:
81s.gif Op woensdag 10 februari 2021 15:48 schreef Declan-Harp het volgende:

[..]

Ik drink alleen filter als er visite is. Anders wordt het zo gauw oud en bitter.

Af en toe een pakje Nescafé Amaretto, mijn favoriet O+
Je moet t idd meteen opdrinken :)

Maar wij drinken meestal s ochtends 2 bakjes en daarna niet meer..S middags thee, s avonds thee/wijn of bier..
pi_197927008
Ik heb tijdens thuiswerken een Dolce Gusto van een collega geleend en drink daar cappuccino van. Man drinkt uberhaupt geen koffie en ik alleen maar cappuccino op werkdagen. Gasten krijgen oploskoffie. :@ Maaaaar, volgens mijn moeder die al een jaar of 40 koffie drinkt is het wel lekkere (oplos)koffie.
De badkamermeneer die zijn eerste kopje over de grond en witte muur ( :'( ) gooide zei ook dat het lekkere koffie was.
pi_197927083
Wij hebben sinds een tijdje ook een volautomaat, heel fijn! Maar we dronken ook echt veel nespresso en dan wordt dat best een dure hobby :X

Koffie haal ik echt op allerlei plekken. Wil dat graag regelmatig wisselen.
De allerlekkerste koffie drink ik trouwens niet thuis maar op mijn werk. Onze bonenmalers werken via Bluetooth samen met de koffiemachine. En dan een Lattiz erbij voor cappuccino. Groot voordeel van in de horeca werken :7
pi_197927186
Ik ben een koffie zeikerd dus mij moet je sowieso niet als maatstaaf nemen.
Andere dranken maken me allemaal niet uit. Merken thee, echt geef me gewoon wat je hebt, ik vind het lekker. Wijn ook, Lidl wijn :P

LeSage, ik mis de espressobar op mijn werk, met name die dichtbij mijn werkplek. Dat is een geBarista dus je moet koffie bestellen in gebarentaal. Cappuccino is makkelijk, gewoon doen alsof je een capuchon opzet.
Ik ben vaste klant bij allerdrie de espressobarren in ons kantoor, zo daar spaar ik nu geld mee uit!
pi_197927203
quote:
1s.gif Op woensdag 10 februari 2021 15:52 schreef watmoetikkiezen het volgende:

[..]

Je moet t idd meteen opdrinken :)

Maar wij drinken meestal s ochtends 2 bakjes en daarna niet meer..S middags thee, s avonds thee/wijn of bier..
Ik drink de hele dag door (decaf) koffie, 's avonds thee. :Y
pi_197927501
Ik drink geen koffie, dus man moet het doen met een oude senseo die slecht doorloopt en AH huismerk pads. Dat ding is de afgelopen tien jaar in totaal nog minder gebruikt dan afgelopen jaar, en ik denk dat hij het daardoor ook nu aan het begeven is.

Mijn zus haar oude huis is vandaag in de verkoop gegaan. Zij hebben het 3 jaar geleden verkocht voor 270.000, het huis staat nu op Funda voor 345.000... En twee kennissen die laatst in dezelfde wijk hun eengezinswoning hebben verkocht kregen nog 15 en 20 duizend bovenop de vraagprijs, beide toevallig ook afgelopen maand. Aan het huis zelf is overigens letterlijk niets gedaan behalve misschien een laagje verf. Was ook niet nodig want de badkamer en keuken waren zeer recent gedaan. Dat is dus het verschil in huizenmarkt in een paar jaar. Zus mag overigens zelf ook niet klagen, die heeft in dezelfde tijd in dezelfde wijk een nieuwbouwwoning gekocht en die zijn ondertussen ook ca 1 ton meer waard.
  woensdag 10 februari 2021 @ 16:47:17 #127
176471 oh-oh
pi_197927954
Ik koop luxe bonen van een lokale brander, en gebruik een cafetiere met een waterkoker die op temperatuur kan verwarmen, dus voor koffie op 90 graden. Ik drink alleen zwart en iedereen die hier koffie krijgt vind hem lekkerder dan die uit fancy apparaten. Ik heb een hele simpele melkopschuimer maar ik gebruik hem zelf echt zelden.
Koffie moet gewoon zwart zijn, zoals mijn ziel.
( Groucho Marx )
pi_197928628
Waar ik echt naar uitkijk is de kokend-water-kraan in onze nieuwe keuken. De hele dag verse bakjes thee zetten zonder te wachten op de waterkoker *O*
  woensdag 10 februari 2021 @ 17:29:03 #129
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_197928698
Ik vind de cups voor Nespresso vooral erg milieubelastend. Er zijn wel alternatieven voor die milieubewuster zijn, maar die zijn of heel duur of het is gepruts. Maar los daarvan vind ik het ook niet erg lekkere koffie, te bitter.

Voor de statistieken: ik ben behoorlijk kieskeurig, ik koop altijd AH lungo bonen (in de bonus sla ik in).

Quooker zou ik ook graag willen!
pi_197928725
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 14:45 schreef SacreCoeur het volgende:
@:amaranta nou je kan je magnetische raamwisser bestellen hoor :9~ :9~ :9~
:o
Is ie goed?
Linkje?
pi_197928794
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 17:29 schreef Mariposas het volgende:
Ik vind de cups voor Nespresso vooral erg milieubelastend. Er zijn wel alternatieven voor die milieubewuster zijn, maar die zijn of heel duur of het is gepruts. Maar los daarvan vind ik het ook niet erg lekkere koffie, te bitter.

Voor de statistieken: ik ben behoorlijk kieskeurig, ik koop altijd AH lungo bonen (in de bonus sla ik in).

Quooker zou ik ook graag willen!
We krijgen dus geen Quooker, want dat vond ik een beetje te duur. Maar een Howat. ¤470,- inclusief kraan. En een beetje prima kraan is al gauw ¤200,-. Dus dan valt het verschil nog wel mee vond ik. Reviews waren prima, bedrijf schijnt hele goede service te bieden, dus ben benieuwd.

Mijn schoonbroers gaan een huis bouwen en krijgen zo’n quooker met Spa rood-functie. Is dus ¤3000,- :o :o daar doen wij zo’n beetje de hele keuken van :')
pi_197928880
Bingo in de 1e lesweek. Klas van zoon is per direct in quarantaine.
En uitgerekend van de persoon die exact naast hem zit.
pi_197928898
quote:
1s.gif Op woensdag 10 februari 2021 17:38 schreef LeSage het volgende:

[..]

We krijgen dus geen Quooker, want dat vond ik een beetje te duur. Maar een Howat. ¤470,- inclusief kraan. En een beetje prima kraan is al gauw ¤200,-. Dus dan valt het verschil nog wel mee vond ik. Reviews waren prima, bedrijf schijnt hele goede service te bieden, dus ben benieuwd.

Mijn schoonbroers gaan een huis bouwen en krijgen zo’n quooker met Spa rood-functie. Is dus ¤3000,- :o :o daar doen wij zo’n beetje de hele keuken van :')
Wij hebben er een van grohe.
  woensdag 10 februari 2021 @ 17:46:37 #134
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_197928903
quote:
1s.gif Op woensdag 10 februari 2021 17:45 schreef amaranta het volgende:
Darn :X
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_197928918
quote:
Shit ;( Sterkte!
Laat je hem testen of laat je hem 10 dagen thuis?
pi_197928938
quote:
1s.gif Op woensdag 10 februari 2021 17:23 schreef LeSage het volgende:
Waar ik echt naar uitkijk is de kokend-water-kraan in onze nieuwe keuken. De hele dag verse bakjes thee zetten zonder te wachten op de waterkoker *O*
Haha wilde eerst reageren dat ik als theedrinker er goedkoop vanaf kom met m'n blokker waterkoker.
Maar Quooker in m'n keuken is toch echt wel een droom. Heb een werkgever gehad die dat in het keukentje had zitten. Je wilt nooit meer anders.
Wel een echte van quooker nemen, blijft toch echt kwaliteit.

Echt wil niet weten hoeveel uur ik in mijn leven al op waterkokers heb staan wachten.

Ooit als ik de loterij win en een koophuis mag inrichten...

[ Bericht 0% gewijzigd door Roosgeluk op 10-02-2021 18:11:26 ]
  woensdag 10 februari 2021 @ 18:03:12 #137
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_197929152
In ons huis komt hij niet, wij gebruiken veel te weinig kokend water om dat kostendekkend te laten zijn ten opzichte van een waterkoker, sterker nog; de waterkoker staat hier standaard op een kast en komt er alleen maar af als iemand ziek is of om een andere reden behoefte aan thee heeft.
Even los van het feit dat ons nieuwe huis sowieso al geen gas meer heeft en de besparing dus ook niet op dat vlak zit, maar het wel een hoop stroom kost (voor iets dat amper gebruikt wordt).

En ik krijg echt de kriebels van die Quooker reclame, waarin iemand het ene moment kokend water tapt en het volgende moment een slok uit een glas neemt dat net vol gedaan is met water, ik kan daar niet mee omgaan :'(
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_197929281
Ik laat in één keer een liter koken en flikker het daarna in een thermoskan. Probleem opgelost ;)
pi_197929307
quote:
81s.gif Op woensdag 10 februari 2021 17:47 schreef Declan-Harp het volgende:

[..]

Shit ;( Sterkte!
Laat je hem testen of laat je hem 10 dagen thuis?
Hij mag van mij zelf kiezen. Het is immers toch vakantie nu.
(Mits klachten natuurlijk)
Wss gaat hij zondag wel testen. Zodat hij maandag kan logeren.
pi_197929325
quote:
1s.gif Op woensdag 10 februari 2021 18:16 schreef amaranta het volgende:

[..]

Oh jullie wonen in het zuiden ;) Wij mogen nog anderhalf week. ZO geen zin in vakantie nu :N
Onze GGD heeft een blaastestapparaat, dat is behoorlijk kindvriendelijk.
pi_197929335
Wij willen wel een quooker en ik durf geen ander merk kokende kraan omdat ik alleen maar lees dat die qua kwaliteit en levensduur er echt voor onder doen. Maar wij gebruiken de waterkoker heel vaak en dan hebben we op deze manier een stuk minder waterverlies, plus efficienter verwarmd water dan met de waterkoker. En meer aanrechtplek. O+
Maaaar of we direct een quooker kunnen plaatsen in de keuken is nog maar de vraag, dat ligt er nogal aan wat de aannemer gaat zeggen. :+
pi_197929379
quote:
81s.gif Op woensdag 10 februari 2021 18:17 schreef Declan-Harp het volgende:

[..]

Oh jullie wonen in het zuiden ;) Wij mogen nog anderhalf week. ZO geen zin in vakantie nu :N
Onze GGD heeft een blaastestapparaat, dat is behoorlijk kindvriendelijk.
Ik weet niet of onze ggd dat heeft. Misschien dat iemand hier dat weet?
Regio 040

Edit: waren die ook voor kinderen?
pi_197929388
quote:
Ah no, dat is zo balen :X
pi_197929429
Shit amaranta.
Wij zitten nu ook thuis maar heeft sinds september geduurd.
Met een meidenkwartet
pi_197929484
De kraan is voor ons geen keuze voor milieu of kostenbesparing, maar puur luxe. Maar als je op een dag prima 8-10 koppen thee drinkt en meestal wel een pan kokend water nodig hebt voor groente/pasta/rijst, dan is het wel heel handig.

Ik geloof best dat een quooker een enorme levensduur heeft, maar voor de ruim ¤500,- die we nu minder uitgeven kan ik dus de Howat nog een keer kopen. Dan zitten we qua levensduur vast wel in de buurt van een quooker.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_197929496
quote:
81s.gif Op woensdag 10 februari 2021 18:14 schreef Declan-Harp het volgende:
Ik laat in één keer een liter koken en flikker het daarna in een thermoskan. Probleem opgelost ;)
Ha, doe ik ook ja..
Thee per kopje zetten vind ik zo n gedoe.
  woensdag 10 februari 2021 @ 18:40:39 #147
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_197929708
quote:
1s.gif Op woensdag 10 februari 2021 18:27 schreef watmoetikkiezen het volgende:

[..]

Ha, doe ik ook ja..
Thee per kopje zetten vind ik zo n gedoe.
Als hier thee gezet wordt dan is het ook gelijk een hele pot, en die wordt dan op een theelicht gezet met een waxinelichtje eronder.... soms voor het extragezelligewintergevoel een waxinelichtje met een geurtje, maar ik ben er nog steeds ziek van dat Ikea de appel-kaneel uit de collectie heeft genomen, jaren geleden inmiddels al, maar toch. Hoe kunnen ze die geur nou uit de collectie halen? Hoe dan??? :'(
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_197929716
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 18:40 schreef Leandra het volgende:

[..]

Als hier thee gezet wordt dan is het ook gelijk een hele pot, en die wordt dan op een theelicht gezet met een waxinelichtje eronder.... soms voor het extragezelligewintergevoel een waxinelichtje met een geurtje, maar ik ben er nog steeds ziek van dat Ikea de appel-kaneel uit de collectie heeft genomen, jaren geleden inmiddels al, maar toch. Hoe kunnen ze die geur nou uit de collectie halen? Hoe dan??? :'(
Ik kan jouw post ruiken!
pi_197929933
quote:
1s.gif Op woensdag 10 februari 2021 18:16 schreef amaranta het volgende:

[..]

Tenzij? :+

Wel ontzettend balen :{
Morgen voor het eerst weer voor de klas *O*
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen &lt;3
pi_197930058
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 18:56 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Tenzij? :+

Wel ontzettend balen :{
Morgen voor het eerst weer voor de klas *O*
Ik zat me een partij te twijfelen..
Toch tenzij dus
pi_197930224
dat gaat zo vaak fout mits en tenzij.. terwijl het echt het tegenovergestelde is..
Zie vaak ook "ooit" en "soms" verwisseld. Hoe dan?
pi_197930234
Wat balen, @amaranta -O-
pi_197930240
Oh wat balen amaranta. Moeten jullie nu ook in quarantaine? Of alleen als hij klachten krijgt?
pi_197930338
Ah balen Amaranta!
pi_197930378
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 19:17 schreef F_r het volgende:
Oh wat balen amaranta. Moeten jullie nu ook in quarantaine? Of alleen als hij klachten krijgt?
Wij gaan pas in quarantaine op het moment dat hij een positieve test heeft. Lijkt me
pi_197930434
Wij hebben trouwens een hele fancy koffiemachine. Maar het aan/uit lampje stopt dus niet met knipperen. Ook niet als hij uit staat.
Ik heb hier contact over gehad met Philips. Maar blijkbaar is dat dus zo. (Of is het schijnbaar :-) :-))

Ook heeft de opvangbak voor het water een rare vorm en moet je hem er helemaal uit trekken als je hem leeg moet maken. Maar hij zit altijd vrij vol. Het is dat de machine naast de gootsteen staat. Maar anders zou de hele keuken onder het water zitten.
pi_197930446
Ik heb vandaag mijn man zijn haar "geknipt". Nu ja.. de tondeuse erop gezet. Ik ben best tevreden met het resultaat😄
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_197930761
We hadden laatst een werk opsom... was er nou ook iemand fysiotherapeut?
pi_197930777
quote:
1s.gif Op woensdag 10 februari 2021 19:30 schreef Vicky het volgende:
Ik heb vandaag mijn man zijn haar "geknipt". Nu ja.. de tondeuse erop gezet. Ik ben best tevreden met het resultaat😄
Haha goedzo!
pi_197931182
wel balen van de quarantaine trouwens.. Da s ook wel snel, meteen de eerste week..
pi_197931227
Onze Nespresso is aan het overlijden (lees lekken -O- ) dus er komt binnenkort iets anders. Vriend wil een gigantisch bonenmalend gevaarte, ik drink amper koffie dus vind zon unit vooral duur en te groot. Maar het zal me niks verbazen als er toch ineens een komt :+
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_197931243
@amaranta wat balen. Helemaal als zijn/jullie welverdiende vakantie ook nog eens in het water valt als hij besmet blijkt. :{ Ik hoop voor jullie dat hij het niet heeft opgepikt.
  woensdag 10 februari 2021 @ 20:08:38 #163
176471 oh-oh
pi_197931474
Oh echt balen Amaranta! Jullie hoeven zelf niet in quarantaine, hopelijk test hij niet positief...
Mijn waterkoker houdt het water ook een half uur op temperatuur als ik wil. Echt een fijn ding.
Ik heb best al wat mensen geknipt, toch niet voor niks dat hondentrimdiploma gehaald en al die dure scharen en tondeuses in huis.
( Groucho Marx )
pi_197933712
quote:
1s.gif Op woensdag 10 februari 2021 19:44 schreef amaranta het volgende:
@LaBelleFleur27 is fysio
pi_197933917
quote:
1s.gif Op woensdag 10 februari 2021 19:44 schreef amaranta het volgende:
Dat ben ik dan waarschijnlijk geweest inderdaad :)
  woensdag 10 februari 2021 @ 21:44:30 #166
298315 SacreCoeur
pi_197934208
quote:
1s.gif Op woensdag 10 februari 2021 17:30 schreef Vanyel het volgende:

[..]

:o
Is ie goed?
Linkje?
Het werkt hartstikke goed!

Ik heb de goedkoopste op bol besteld en dat is dus sterk genoeg voor ons dubbelglas.
19,95, rood, incl flesje schoonmaak en 4 extra setjes wissers & sponsjes.
Weet alleen nog niet hoelang ik met een setje doe.
pi_197934287
Zo'n Quooker komt er ooit echt in mn koop-huis keuken.
Ik pis nog net geen pure thee uit.

En ja sta geregeld water te koken in de water koker om in pannen te gooien om groenten en zo te koken. Gaat sneller.

Is een luxe waarin ik heel graag investeer.

Ben ook van de afdeling liever lui dan moe, (in zakelijke-termen doe aan lean management)
pi_197934931
Wij hebben ook een quooker. Superfijn. Anders vergat ik altijd mijn thee nadat ik de waterkoker had aangezet. :')
pi_197935168
quote:
81s.gif Op woensdag 10 februari 2021 18:14 schreef Declan-Harp het volgende:
Ben jij mij? Senseo(switch) omdat ik maar sporadisch een kop koffie drink en verder voor bezoek. Ben een theeleut en ik flikker kokend water ook in de thermoskan, alleen kook ik 1,5 liter want de eerste halve liter gaat sochtends direct op.

quote:
1s.gif Op woensdag 10 februari 2021 22:04 schreef vencodark het volgende:
Wij hebben ook een quooker. Superfijn. Anders vergat ik altijd mijn thee nadat ik de waterkoker had aangezet. :')
Dat had ik ook daarom thermoskan :) En met thermoskan kan ik in de gaten houden of ik genoeg drink al gaat dat sinds ik grotere theeglazen heb gekocht best goed.

Quooker lijkt me ook wel fijn maar dan nog liever een inductie kookplaat want daarmee gaat water koken ook super snel.

[ Bericht 2% gewijzigd door Elleska op 10-02-2021 22:19:04 ]
pi_197935169
Wij hadden een opgeknapte Jura ( *;), maar dat ding was zo lomp groot en hij kreeg kuren. Daarna heb ik een tijd met een percolator gebruikt, dat was net niet wat ik zocht. Dat komt voornamelijk doordat ik niet zo goed oplet en het ding vervolgens te lang op het vuur laat staan. Nu hebben we twee minipresso's, eentje voor nespresso cups en eentje voor gemalen bonen. Lekkere espresso, O+ Ik wil wel een volautomatische machine, maar ik ben daar toch te zuinig voor. Misschien later, als ik groot ben. Dan wil ik trouwens ook een Quooker die bruisend water kan maken.
pi_197935492
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 21:44 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Het werkt hartstikke goed!

Ik heb de goedkoopste op bol besteld en dat is dus sterk genoeg voor ons dubbelglas.
19,95, rood, incl flesje schoonmaak en 4 extra setjes wissers & sponsjes.
Weet alleen nog niet hoelang ik met een setje doe.
Dat is zelf eropzetten en vanaf de binnenkant wassen?
Eigenlijk wil ik gewoon een robot :@
Twijfel even of jij dat nou hebt of handmatige arbeidsvergemakkelijkering
  woensdag 10 februari 2021 @ 22:49:56 #172
298315 SacreCoeur
pi_197936034
quote:
1s.gif Op woensdag 10 februari 2021 22:25 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Dat is zelf eropzetten en vanaf de binnenkant wassen?
Eigenlijk wil ik gewoon een robot :@
Twijfel even of jij dat nou hebt of handmatige arbeidsvergemakkelijkering
Haha, nee voor 19,95 heb je geen robot.
Het is magnetisch en zelf wassen.
Gaat wel echt super snel.
pi_197936259
-O-
Als ik het zonder magneet niet doe....
Verder zoeken dus, naar iemand met goeie ervaringen.
Tnx
pi_197936973
Hier inductie, water kookt sneller dan met een waterkoker. Dus als de volautomaat met kopje heet water functie er komt, wordt de waterkoker opgeslagen.
Ben er alleen nog niet achter of heet water uit een ander tuutje komt bij de Siemens. Wil geen druppel koffie in mijn thee :)

Quooker nog nooit over nagedacht en gaan we ook niet doen, daarvoor zouden we moeten uitbouwen ;) (kleine keuken)
pi_197938133
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 22:13 schreef Elleska het volgende:

[..]

Ben jij mij?
Enige kleine verschil; ik drink overdag 2L koffie en 's avonds 1L thee ;)
pi_197938152
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 23:45 schreef exode het volgende:
.
Ben er alleen nog niet achter of heet water uit een ander tuutje komt bij de Siemens. Wil geen druppel koffie in mijn thee :)

Bii ons geen apart tuutje.
Ik laat heet water even 2 seconden lopen en dan zet ik theeglas eronder.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_197938476
Bij onze melitta een apart slangetje voor heet water/melk. Dan heb je mogelijk wel druppels melk in je thee :P
pi_197938716
quote:
Hier inductie, water kookt sneller dan met een waterkoker.
Dat is hier ook.
Waarom kook ik dan ooit nog water in een waterkoker?
Wij zijn destijds helemaal los gegaan met de nieuwe keuken, maar zonder Quooker. Omdat inductie, en omdat we toch niet zo vaak thee drinken eigenlijk. Voelde als een heerlijke besparing, de versie die het anders had moeten worden was E1700 ofzo :o :o
We hebben ook plek gereserveerd op het aanrecht voor wat apparaten, maar nu daar sowieso standaard een waterkoker, melkschuimer, bamix en airfryer staan, wordt het wel wat overdreven.
En nou heb ik ook nog een instant pot besteld :D
pi_197938850
Wij drinken denk ik 2 thee per persoon per dag en verder gebruiken we de waterkoker dus alleen voor de koffie.

En over koffie gesproken, die heb ik nodig!
Juul had een onrustige nacht, heb haar zelf nog getempt vannacht. Maar geen koorts, verre van zeg maar. Dus vanochtend was ze poep sjago, niet te geloven. Alleen maar huilen. Ze is huilend naar het KDV gegaan. ;(
Hebben serieus even gedacht om haar thuis te houden maar ik heb vanaf 09:00 video calls, moet zelfs tijdens een videocall B van school halen. Na 9 weken (school B was ruim een week eerder dicht) is het met werk ook wel klaar, steeds weer verschuiven en afzeggen. Mijn vriendin is donderdag altijd lesvrij maar heeft vandaag met al haar 27 kinderen en de ouders een voortgezet onderwijs adviesgesprek. Is op school, kind wordt uit de klas gehaald en ouders bellen in.
En nu voel ik me een loedermoeder.
Ik hoop maar dat alle kinderen en de sneeuw genoeg afleiding zijn om haar moeheid te vergeten. En ik stel me in op een kind die morgen NIET te genieten is.
pi_197938997
@Vanyel Ik zie zo gauw dat een instantpot hetzelfde is als een slowcooker? Wij hebben een slowcooker. Nu is mijn man vegetariër dus lekker mals vlees etc. zit er niet in. Maar met andere recepten is het toch wel heel makkelijk om dat voor de lunch al lekker erin te mikken voor het avondeten. :9

@exode Je bent absoluut geen loedermoeder (wauw, autocorrect maakt er moedermoorden van :o ! ) Het leven gaat verder, ook als peuters drama maken. :P

Ik heb het zooo gehad met die sneeuw. :') Slee steeds mee naar school zeulen, auto elke keer ook van binnen krabben }:| , bijna steeds uitglijden voor -en achter ons huis.
Niet te doen. Ik word er chagrijnig van.

Maar ja: de kinderen. De kinderen genieten zo!

En ik ben, op 2 uur slapen na, al sinds woensdagochtend 6 uur wakker. ;(
Straks ‘werp’ ik Z. bij mijn moeder en ga ik plat. :O
pi_197939111
Wij hebben een nespresso apparaat, we drinken een paar kopjes per dag. Ik drink veel thee, oudste ook. Wat dat betreft zou een cooker wel een goede optie zijn. Gaat op mijn verlanglijstje voor een nieuwe keuken ;).

Ik zou ook graag een grotere oven willen, op een praktischere plek. Hij zit nu boven de koelkast, ik moet ongeveer op ooghoogte dingen uit de oven pakken, niet heel praktisch.
De oude bewoners waren allebei lang, ik ben "maar" 1.72m. Soms pak ik er een opstapje bij ;).
Oh ja en het lampje is stuk dus je kan niet van buiten in de oven kijken, maar om het te vervangen moet dat ding eerst uit het kastje (moet van boven af vervangen worden ofzo) en dat krijgen we niet voor elkaar.
En dan zou ik wel elektrisch willen koken ipv gas.

Helaas heeft mijn man een ander verlanglijstje: elektrische auto ;).

Jongste thuis, die ging vanmorgen over haar nek.
Ze is nog wat pips, lijkt zich wel wat beter te voelen. Het leek me verstandig om haar toch maar thuis te houden.
pi_197939117
Ik zou wel een slowcooker en een airfryer willen, maar die moeten dan uhm...ja waar moeten die staan. Echt geen idee.
pi_197939122
Slowcooker wil ik ook wel, dat verlanglijstje wordt steeds langer ;)
pi_197939143
Ik kwam deze tegen vanmorgen.
Hoe je ijsbellen kan blazen, gaan we straks maar eens proberen :).
pi_197939168
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 09:01 schreef exode het volgende:
Ik zou wel een slowcooker en een airfryer willen, maar die moeten dan uhm...ja waar moeten die staan. Echt geen idee.
Onze slowcooker staat in de doos in de voorraadkast. Wordt niet voldoende gebruikt om standaard in de keuken te zetten. Het is wel een mooie rode.
Kleine moeite tevoorschijn te halen. Ik denk 1 x per 2 maanden dat deze wordt gebruikt.
Van mijn schoonzus gehad. Had er zelf nooit aan gedacht. ^O^
pi_197939199
Ik zou de aanbouwschuur moeten herindelen voor dat soort apparaten, wie legt het de katten uit? Het is hun woning namelijk.

En nu ga ik lekker bellen, als achtergrond heb ik vandaag Samson en Gert :D
pi_197939271
quote:
Hier inductie, water kookt sneller dan met een waterkoker. Dus als de volautomaat met kopje heet water functie er komt, wordt de waterkoker opgeslagen.

Quooker nog nooit over nagedacht en gaan we ook niet doen, daarvoor zouden we moeten uitbouwen ;) (kleine keuken)
Ik heb het net even voor je getest:
Bij de S800 twee keer twee tuutjes... de achterste voor koffie, de voorste voor water en melk. En als je heet water tapt vraagt ie of je het melkslangetje loskoppelt zodat je niet per ongeluk melk mee druppelt. O+
pi_197939415
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 09:02 schreef Nijna het volgende:
Wat leuk!
Gaan we vanmiddag na schooltijd proberen!
pi_197939742
Geen Quooker hier, mijn ouders hebben er een, maar voor ons zie ik geen toegevoegde waarde. Wel getwijfeld over een boilertje omdat het lang duurt voor je warm water krijgt in de keuken, maar ook niet gedaan. Wel inductie met powerstand, ideaal (maar dan moet je niet éven weglopen).
We hebben een simpel koffiezetapparaat voor bezoek, zelf drinken we geen koffie.
Airfryer zou vriend wel willen en ik een standmixer, maar ik weet niet waar we het zouden moeten laten. Een kastje staat al vol met broodrooster, tosti/grillding, handmixer en wafelijzer en de ruimte op het aanrecht wil ik er niet voor opofferen. En de broodbakmachine en het koffiezetapparaat staan al in de kelderkast.

[ Bericht 2% gewijzigd door Hupje op 11-02-2021 09:51:06 ]
pi_197939852
Ik dacht ook niks aan een quooker te hebben, totdat ik me bedacht dat het altijd mega lang duurt voor we warm water hebben, dat we pannen wel altijd weken in warm water en dat we dus ook altijd de waterkoker gebruiken als we water aan de kook moeten brengen (heb niet het idee dat het sneller kookt op onze inductieplaat). Anders zou ik alsnog een boiler in de keuken willen omdat het zo lang duurt voordat we warm water hebben, dan voelt een quooker nuttiger.

Wij gaan dus de keuken verbouwen en dan onze oppervlakte aanrechtblad ongeveer verdriedubbelen. O+ Kijk er zo naar uit om de blender, broodrooster, tosti-ijzer en dolce gusto gewoon op het aanrecht te kunnen laten staan!
Plus dan krijgen we meer ruimte in de kast dus kunnen we misschien alsnog aan de airfryer.
pi_197939928
quote:
1s.gif Op donderdag 11 februari 2021 08:51 schreef vencodark het volgende:
@:Vanyel Ik zie zo gauw dat een instantpot hetzelfde is als een slowcooker? Wij hebben een slowcooker. Nu is mijn man vegetariër dus lekker mals vlees etc. zit er niet in. Maar met andere recepten is het toch wel heel makkelijk om dat voor de lunch al lekker erin te mikken voor het avondeten. :9
Nee de instant pot kan slowcooken, maar werkt ook als snelkookpan, rijstkoker, yoghurt maker, stoomkoker, sous vide apparaat, je kunt m op het vuur zetten en er cake in bakken. Hij kan dus ook oven-achtig werken, zonder toegevoegd vocht.

Ik doe de slowcooker ervoor weg.
pi_197939944
quote:
@:Vanyel Ik zie zo gauw dat een instantpot hetzelfde is als een slowcooker? Wij hebben een slowcooker. Nu is mijn man vegetariër dus lekker mals vlees etc. zit er niet in. Maar met andere recepten is het toch wel heel makkelijk om dat voor de lunch al lekker erin te mikken voor het avondeten. :9
Maar wat maak je er dan in?

Ik gebruik hem voor soep als we een dagje weg gaan en touwtjesvlees, maar dat is het eigenlijk wel. Toevallig staat hij vandaag aan voor een eerste poging om pulled pork te maken, maar veel meer variatie heb ik eigenlijk niet, en vrijwel alles is met vlees. Dus ik ben wel benieuwd wat je er vegetarisch in kookt.

Airfryer wordt hier wel bijna wekelijks gebruikt. Mijn man houdt niet van gewone gekookte aardappels dus dan is zo’n ding wel fijn voor wat variatie.

Het beste uit mijn nieuwe keuken is overigens de XXL-koelkast. Elke keer na het boodschappen doen word ik daar weer gelukkig van! Gewoon alles er in kunnen doen zonder dat je twintig dingen moet verplaatsen om er Tetris-stijl je boodschappen bij te kunnen krijgen. O+ Quooker hebben we dan weer niet, vond ik te duur en onnodig (en lelijk en de tuinslang kon er niet op aangesloten worden). Een kleine keukenboiler voor de afwas hebben we dan weer wel.
pi_197939992
Wij hebben wel een warmwaterkraan buiten laten aansluiten trouwens. Handig voor zwembadjes vullen en auto wassen!
pi_197940119
quote:
81s.gif Op donderdag 11 februari 2021 07:00 schreef Declan-Harp het volgende:

[..]

Enige kleine verschil; ik drink overdag 2L koffie en 's avonds 1L thee ;)
Gelukkig toch nog een verschil :P

Hier max 1 bakkie koffie en alleen sochtends want later op de dag heeft een stuitereffect.

quote:
1s.gif Op donderdag 11 februari 2021 08:30 schreef Vanyel het volgende:
We hebben ook plek gereserveerd op het aanrecht voor wat apparaten, maar nu daar sowieso standaard een waterkoker, melkschuimer, bamix en airfryer staan, wordt het wel wat overdreven.
En nou heb ik ook nog een instant pot besteld
Ninja heeft een instantpot en airfryer in een.

Ik ben zo blij met mijn crockpot express (vergelijkbaar met de instantpot alleen dan een anti aanbak binnenpan en iets makkelijker verkrijgbaar)
Vooral gekocht voor de stoofpotjes want met kind een hele dag een pan op het vuur laten pruttelen bleek geen succes.
Verder voor pastasaus, curry, stoofpeerjes, appelmoes, soep, enzovoort maar ook aardappel+groente in een stoommandje. Dat laatste gaat niet sneller dan koken maar wel sneller dan gewoon stomen.
pi_197940201
Airfryer is iets te nieuw, dus die moet ik niet combineren ;)
pi_197940300
Geen quooker en ondanks nieuw huis ook geen inductieplaat, maar nog gewoon gas. Wel mezelf een KitchenAid machine cadeau gedaan vorig jaar, die is wel super. En zwart, dus mooi. Koffie drinken wij heel weinig en altijd met melk dus wij hebben een vierkante senseo achtige waar je wel een melkschuimer op aan kan sluiten, maar die gebruiken we eigenlijk nooit want we hebben een losse melkopschuimer. Nu we thuis werken drink in de winter best wat thee, maar ik ook een liter, vul mijn beker en daarna de thermoskan en dan gaat alles mee naar mijn werkplek boven.
De beste aankoop was trouwens de nieuwe koelvriescombi voor in de garage. Ik wilde extra vriesruimte en niet inleveren op de koelruimte, dus nu hebben we zo'n amerikaans geval en daar kan eindelijk alles in en het is nog logisch en overzichtelijk ook *O*
In een volgend huis wil ik een bijkeuken/butlers pantry bij mijn keuken, dan gooi ik daar alle voorraad en apparaten neer en blijft mijn keuken wat opgeruimder O+
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  donderdag 11 februari 2021 @ 10:15:57 #197
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_197940386
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 09:59 schreef Elleska het volgende:

[..]

Gelukkig toch nog een verschil :P

Hier max 1 bakkie koffie en alleen sochtends want later op de dag heeft een stuitereffect.
[..]

Ninja heeft een instantpot en airfryer in een.

Ik ben zo blij met mijn crockpot express (vergelijkbaar met de instantpot alleen dan een anti aanbak binnenpan en iets makkelijker verkrijgbaar)
Vooral gekocht voor de stoofpotjes want met kind een hele dag een pan op het vuur laten pruttelen bleek geen succes.
Verder voor pastasaus, curry, stoofpeerjes, appelmoes, soep, enzovoort maar ook aardappel+groente in een stoommandje. Dat laatste gaat niet sneller dan koken maar wel sneller dan gewoon stomen.
N is heel blij met de slowcooker die we als kerstpakketkeuze hadden gedaan 2 jaar terug, hij wist niet wat het was en ik kende de Crockpot uit de VS, dus ik zei al "Die wil je, geloof mij nou maar". En dat cheap ass kerstpakketding was een mooie testcase.
Anyway, als ons huis af is wordt het ook een of andere fancy echte Crockpot, want hij vindt dit al super, maar het kan nog beter uiteraard.
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 11 februari 2021 @ 10:18:47 #198
176471 oh-oh
pi_197940421
Ik heb al zeker 6 jaar een hele goedkope basic slowcooker, dat ding staat standaard op mijn aanrecht, naast mijn fancy waterkoker, en ik heb echt een kleine keuken, maar ik gebruik hem echt zo vaak. Niks aanbraden, gewoon 's morgens ff lekker rendang of wat dan ook er in kiepen, 's avonds de rijstkoker aan en ondertussen iets aan mn groente doen en eten. Fornuis wordt echt weinig gebruikt hier.
( Groucho Marx )
  donderdag 11 februari 2021 @ 10:19:54 #199
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_197940440
quote:

@:exode Je bent absoluut geen loedermoeder (wauw, autocorrect maakt er moedermoorden van :o ! ) Het leven gaat verder, ook als peuters drama maken. :P

Ik heb het zooo gehad met die sneeuw. :') Slee steeds mee naar school zeulen, auto elke keer ook van binnen krabben }:| , bijna steeds uitglijden voor -en achter ons huis.
Niet te doen. Ik word er chagrijnig van.

Maar ja: de kinderen. De kinderen genieten zo!

En ik ben, op 2 uur slapen na, al sinds woensdagochtend 6 uur wakker. ;(
Straks ‘werp’ ik Z. bij mijn moeder en ga ik plat. :O
Ik snap de stap van loedermoeder naar moedermoorden wel..... ik denk dat je als loedermoeder de grootste kans hebt door je kind vermoord te worden :+
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_197940449
Moet je wel gestoofd spul lekker vinden. En laat ik dat nou net echt smerig vinden :@
  donderdag 11 februari 2021 @ 10:21:52 #201
176471 oh-oh
pi_197940468
Nou je kan er echt van alles in maken. Maar als je alleen van rauwe biefstuk houdt dan heb je er niet zo veel aan idd. Soep en zo gaat er ook in. Vegashizzle, echt alles.
( Groucho Marx )
pi_197940470
Ik wilde een amerikaanse koelkast maar dat past niet in onze keuken. :'( Voorlopig hebben we nog genoeg koel- en vriesruimte, anders zetten we wel wat op zolder ofzo.
  donderdag 11 februari 2021 @ 10:23:21 #203
176471 oh-oh
pi_197940493
:D Mijn nieuwste hond komt uit Spanje en daar hadden ze er een, meneer kan de ijsblokjesdispenser bedienen dus ik ben blij dat ik er geen heb.
( Groucho Marx )
pi_197940502
Bij ons staat de koelkast in de garage (aan het huis vast), dus ruimte genoeg.
Soep maak ik gewoon in een pan, dat is net zo makkelijk lijkt me. En anders is het weer minder ruimte op mijn aanrechtblad
  donderdag 11 februari 2021 @ 10:26:13 #205
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_197940534
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 09:49 schreef FlyingFish het volgende:

[..]

Het beste uit mijn nieuwe keuken is overigens de XXL-koelkast. Elke keer na het boodschappen doen word ik daar weer gelukkig van! Gewoon alles er in kunnen doen zonder dat je twintig dingen moet verplaatsen om er Tetris-stijl je boodschappen bij te kunnen krijgen.
Ik heb dat anders opgelost; 2 koelvriescombinaties :D
Een voor dingen die je bij het koken nodig hebt en een voor drinken, fruit en broodbeleg en dergelijke.
De heren hadden hier ook wel een of andere grote dubbeldeurs Amerikaanse koelkast in gedachten (met ijsblokjesmachine :X ) maar die vond ik zo bizar duur dat dit een prima alternatief was en me ongeveer net zoveel koel- en vriesruimte oplevert.
Behalve die ijsblokjes dan, daar komt dan tzt wel een aparte ijsblokjesmachine voor ofzo :')
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 11 februari 2021 @ 10:26:48 #206
176471 oh-oh
pi_197940546
Ik hoef er niet voor thuis te blijven, dus ik kan bv rustig die slowcooker 2 dagen aan laten staan voor bonebroth. Toen ik alleen nachtdiensten werkte zette ik hem voor ik ging slapen aan. Ik ga rustig twee uur wandelen voor ik ga eten. Dat doe je echt niet met een pan op het fornuis. Oh of 's avonds havermout er in en dan 's morgens lekker je ontbijtje zo pakken.
( Groucho Marx )
pi_197940628
Ik ga zo de pan aanzetten voor soep en dan kind ophalen, dat kan gewoon en als ik langer blijf kletsen geeft dat ook niet want de pan schakelt over naar warmhouden.

Met de instantpot/crockpot express kan je naast slowcooken ook onder druk koken en dat gaat sneller dan in een gewone pan op het vuur.
pi_197940638
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 10:26 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik heb dat anders opgelost; 2 koelvriescombinaties :D
Een voor dingen die je bij het koken nodig hebt en een voor drinken, fruit en broodbeleg en dergelijke.
De heren hadden hier ook wel een of andere grote dubbeldeurs Amerikaanse koelkast in gedachten (met ijsblokjesmachine :X ) maar die vond ik zo bizar duur dat dit me ongeveer net zoveel koel- en vriesruimte oplevert.
Behalve die ijsblokjes dan, daar komt dan tzt wel een aparte ijsblokjesmachine voor ofzo :')
:X :@ het is onze tweede koelvriescombi. Ik heb een normale koelkast in de keuken en daar dan twee laadjes vries onder voor dingen die je in de keuken zo nodig hebt. En dan een neppe amerikaanse (wel dubbeldeurs en hoog maar geen ijsblokjesmachine, vond het onzin) in de garage. Overigens, wel een soort van ijsblokjes bak die je kan vullen met water en dan na bevriezen kan omdraaien, dan vallen de blokjes in de bak eronder. Moet je dus wel de deur voor open doen.
  donderdag 11 februari 2021 @ 10:35:10 #209
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_197940714
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 10:30 schreef mefke79 het volgende:

[..]

:X :@ het is onze tweede koelvriescombi. Ik heb een normale koelkast in de keuken en daar dan twee laadjes vries onder voor dingen die je in de keuken zo nodig hebt. En dan een neppe amerikaanse (wel dubbeldeurs en hoog maar geen ijsblokjesmachine, vond het onzin) in de garage. Overigens, wel een soort van ijsblokjes bak die je kan vullen met water en dan na bevriezen kan omdraaien, dan vallen de blokjes in de bak eronder. Moet je dus wel de deur voor open doen.
Toen we hier (in het tijdelijke appartement) gingen wonen bleek er een koelkast zonder vriesvak in de keuken te zitten, dus toen heb ik eigenlijk gelijk een tafelmodel vriezertje gekocht met 4 laden dat in de fietsenberging staat, ik heb er wel op gelet dat die tegen lage temperaturen kan, niet voor nu maar voor straks in het nieuwe huis, dan kan hij daar in de garage staan.
Dan hebben we dus 4 vrieslades in de garage en 2 * 3 vrieslades in de keuken, een jaar geleden hadden we 2 vrieslades :')
Ik denk dat we het er wel mee gaan redden :D
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_197940872
Wij hebben een Amerikaanse koelkast met ijsblokjes en dat vind ik echt zo’n topding. Heel veel ruimte, altijd lekker koud water in de zomer en ijskoffie maken O+ O+

Ik wil nu dus ook een crockpot }:|
Maar ik wilde ook al een nieuwe gietijzeren pan. En we zijn nog bezig met de keuken :')
Dus ik denk dat die voor Sinterklaas op het lijstje gaat of zo. Ik overleef het nog wel een jaar zonder geloof ik.

Overigens: hoe kun je niet van stoofvlees houden? Ik maak altijd dubbele porties. Eentje voor die avond, andere in de vriezer voor een super luie zondag. Verse frietjes erbij bakken en smullen maar :9
  donderdag 11 februari 2021 @ 10:47:29 #211
176471 oh-oh
pi_197940938
Hier ook allemaal ziplockjes in de vriezer met zuurvlees, rendang, curry, hachee, Koreaanse stoof, bolognesesaus, zoete aardappelsoep etc. Als ik pasta of rijst over heb trek ik voor de dag er na zo een zakje uit de vriezer.
( Groucho Marx )
pi_197940973
Ja, reserve rendang in de vriezer O+ :9
Boontjes met kokos erbij, heerlijke maaltijd!
pi_197940980
Wij hebben 2 koelkasten, in de keuken zit een kleine inbouwkoelkast met diepvrieslade (om de koelkast nog wat kleiner te maken....) en een koelvriescombinatie in de schuur. Die valt uit als de omgeving 7 graden of lager is, dus de schuur is geïsoleerd en er hangt een kleine radiator.
Wel een waardeloos ding, snel en goedkoop van Beko, never again. 1 diepvrieslade was na een jaar al kapot en de 2 andere kunnen elk moment breken.

Ooit trekken we de aanbouwschuur bij het huis en kunnen we een bijkeuken maken.
  donderdag 11 februari 2021 @ 10:56:03 #214
176471 oh-oh
pi_197941085
quote:
1s.gif Op donderdag 11 februari 2021 10:49 schreef LeSage het volgende:
Ja, reserve rendang in de vriezer O+ :9
Boontjes met kokos erbij, heerlijke maaltijd!
Komkommersalade O+
( Groucho Marx )
pi_197941104
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 10:49 schreef exode het volgende:
Wij hebben 2 koelkasten, in de keuken zit een kleine inbouwkoelkast met diepvrieslade (om de koelkast nog wat kleiner te maken....) en een koelvriescombinatie in de schuur. Die valt uit als de omgeving 7 graden of lager is, dus de schuur is geïsoleerd en er hangt een kleine radiator.
Wel een waardeloos ding, snel en goedkoop van Beko, never again. 1 diepvrieslade was na een jaar al kapot en de 2 andere kunnen elk moment breken.

Hier stond de vriezer dus uit. Erg vreemd... en ik wil niet wijzen... >:) maar man is als laatste bij de vriezer geweest...
pi_197941148
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 10:56 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Komkommersalade O+
Mijn vriend houdt niet van komkommers }:|
  donderdag 11 februari 2021 @ 11:17:36 #217
176471 oh-oh
pi_197941471
Ook niet in zoetzure salades of pittige salades?
Damn...
Hier eten de honden schildpadden en vogels het ook :D
( Groucho Marx )
pi_197941531
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 10:56 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Komkommersalade O+
Zoals mijn opa vroeger zei: “wat is de verleden tijd van komkommersla” O+
pi_197941573
Ke
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 11:20 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Zoals mijn opa vroeger zei: “wat is de verleden tijd van komkommersla” O+
Kwamkwammersloeg
pi_197941613
Wij hebben in de schuur een vrieskist, die kan beter tegen de kou dan de kasten. Normaal vind ik kisten ondingen want je raakt er alles in kwijt maar deze zit half vol met kattenvoer en daarbovenop een doos met brood dus daar raakt niets kwijt.
Ons eigen eten zit in de 3 vrieslades in de keuken. Wel grappig om hier te lezen over grotere koelkasten. Wij zijn juist van een mega koelkast naar een kleinere gegaan, wel een inbouwkast waar een grote in past mochten we in de toekomst toch een grotere willen maar vooralsnog geen probleem mee. Alleen met verjaardagen komen we ruimte tekort maar die ene dag is wel te overbruggen met de koelbox.

[ Bericht 0% gewijzigd door Elleska op 11-02-2021 12:56:18 ]
pi_197941652
Ik wil vooral een groter huis met een grotere keuken :+ . Dat is echt het enige nadeel van dit huis. Kleine keuken.

En voor de opsom: een koelvriescombi in de keuken die vervangen moet worden door wat anders want koelkastdeel is echt te klein. In de uitbouw een vriezer met 4 lades.
pi_197941693
Wij hebben een manshoge koelkast en een manshoge vriezer, geen idee hoeveel liter. Wel heel erg fijn!

En net nieuw espressoapparaat besteld, siemens eq6plus s500. Komt morgen hopelijk aan, tijd voor koffie!
  donderdag 11 februari 2021 @ 11:36:25 #223
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_197941798
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 10:49 schreef exode het volgende:

Ik moet bij een van die Amerikaanse woonprogramma's altijd zo lachen: gooien ze een nieuwe keuken in het huis, dure marmeren werkbladen en dan allemaal Beko apparatuur :X
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 11 februari 2021 @ 11:41:42 #224
319308 Tink89
To live is to dance
pi_197941887
Ik heb ook beko koelvries, wasmachine en droger, maar dat doet hier al jaren z'n werk, is heel goed betaalbaar en ik vind ze qua opties enzo echt niet onder doen voor de wat duurdere merken. Het is geen a-merk, maar ik zou dan ook nooit duizend euro betalen voor een vriezer...

En voor de opsom: koelvries in de keuken, manshoge vriezer in de garage. We komen eigenlijk wat koeling tekort, maar kan de vriezer in de keuken niet missen. Misschien komt er ooit dus nog een losse koeling in de garage.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  donderdag 11 februari 2021 @ 11:43:03 #225
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_197941905
quote:
17s.gif Op donderdag 11 februari 2021 11:26 schreef douche-eendje het volgende:
Ik wil vooral een groter huis met een grotere keuken :+ . Dat is echt het enige nadeel van dit huis. Kleine keuken.

En voor de opsom: een koelvriescombi in de keuken die vervangen moet worden door wat anders want koelkastdeel is echt te klein. In de uitbouw een vriezer met 4 lades.
Dat hadden wij ook: een kleine keuken, zo klein dat de keuken kleiner was dan de badkamer :')

Dus ik ben qua keuken in het nieuwe huis een beetje in de overcompensatiestand gegaan :@

Toen bleek dat er nog ergens een koof moest komen voor de leidingen van de warmtepomp, en ik van "oh, die doen we dan gewoon daar, hoekje van de keuken, dat is de meest ideale plek voor die leidingen, want kortste weg van A naar B".
Enfin, iedereen verbaasd, hoor ik later van de opzichter: ja, meestal balen mensen behoorlijk als er ergens een koof moet komen...

De keuken wordt 3 keer zo groot als onze oude keuken, het lijkt me dat ik daar best een stukje van 60*25 cm kan missen :D
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_197941980
Opsom O+
Ik drink geen koffie. Vriend is best tevreden van zijn Philips filterzet met geïntegreerde bonenmaler.

Koelkast is ook een eenvoudige inbouw. In de garage dan een kleine vriezer en een kleine koelkast voor drank. Nooit plek genoeg in de vriezer helaas. Maar als we een grotere willen dan moet de kleine koelkast eruit en dus geen koud bier/wijn in de zomer.

Grotere keuken zou ik ook wel willen. Het zou kunnen maar dan moeten we een stuk van de garage missen. We twijfelen nog.

Qua apparatuur heb ik wel voldoende: airfryer, kitchenaid, crockpot. Ik zou het allemaal niet willen missen.
Heerlijk stoofvlees (met bier!), of pastasaus zonder omkijken 6 uur laten pruttelen.

Vandaag een heel stuk gelopen met de kinderwagen. Wat een workout voor de armen! En wat een verschillen qua voetpad vrijmaken. De mooiste is vuurwerktokkie even verderop. Die heeft al de sneeuw van zijn oprit op 1 hoop op het voetpad gegooid _O_
pi_197942036
Ik vind het wel leuker als mensen hun stoep niet (helemaal) sneeuwvrij hebben... Hoef je de slee niet op te tillen. We maken nu elke dag een slee wandeling, omdat het kan. O+

De gemeente heeft hier de hoofdstraten schoon geschoven. Wel de bushalte vrijgehouden, niet het zebrapad bij school, dus daar moet je over een enorme bult sneeuw heen :')
  Manager PR/Moderator donderdag 11 februari 2021 @ 11:55:16 #228
269689 crew  Viv
pi_197942079
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 11:52 schreef Hupje het volgende:
Ik vind het wel leuker als mensen hun stoep niet (helemaal) sneeuwvrij hebben... Hoef je de slee niet op te tillen. We maken nu elke dag een slee wandeling, omdat het kan. O+
Ik breng kleuter nu iedere dag naar school met de slee, omdat dit veiliger is dan fietsen en sneller dan haar zelf laten lopen. Die sneeuwvrije stukken zijn maar irritant inderdaad. :{
pi_197942116
quote:
1s.gif Op donderdag 11 februari 2021 11:22 schreef amaranta het volgende:
Ke
[..]

Kwamkwammersloeg
Ja O+ jeugdsentiment, toen ik 6 jaar was vond ik dit geweldig.
pi_197942274
Ik snap wel dat mensen graag met de slee gaan. Maar er zijn zat andere mensen die wel een sneeuwvrij en vooral ijsvrij pad kunnen gebruiken. Alle bezorgers en oudere mensen. En het hele pad blokkeren met een berg sneeuw is voor niemand handig. De rest maakt mij niet uit. Ik vond het gewoon grappig om te zien. Van helemaal niets doen tot een mini paadje tot de hele breedte vrij maken (en dat was een hoekhuis dus die hebben werk gehad :X )

De straten zijn hier trouwens nog het best voor de slee. Goed vlak en glad :)
pi_197942338
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 11:55 schreef Viv het volgende:

[..]

Ik breng kleuter nu iedere dag naar school met de slee, omdat dit veiliger is dan fietsen en sneller dan haar zelf laten lopen. Die sneeuwvrije stukken zijn maar irritant inderdaad. :{
Hier is nog genoeg, slee maar langs. :Y)

Wij hebben eergister veel gelopen met Z. in de draagdoek en U. achterop de slee. Heerlijk, met de zon toen. #bonuspunten
Protège moi de mes désirs.
pi_197942363
@Bottoms_up Natuurlijk is zo'n bult sneeuw óp de stoep niet handig. Maar ik maak bijv een pad van 1 schep breed vrij om te lopen. Op de rest laat ik dan de sneeuw liggen.
pi_197942384
Ons nieuwe terras is echt spiegelglad met gesmolten sneeuw. Dus aan het eind van de middag veeg ik het water weg en droog ik de tegels van het looppad :D
pi_197942400
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 11:29 schreef Jagärtrut het volgende:
Wij hebben een manshoge koelkast en een manshoge vriezer, geen idee hoeveel liter. Wel heel erg fijn!

En net nieuw espressoapparaat besteld, siemens eq6plus s500. Komt morgen hopelijk aan, tijd voor koffie!
yes, die wij op het oog hebben dus, ik ga jouw ervaringen afwachten :)
  Manager PR/Moderator donderdag 11 februari 2021 @ 12:14:37 #235
269689 crew  Viv
pi_197942414
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 12:06 schreef Bottoms_up het volgende:
Maar er zijn zat andere mensen die wel een sneeuwvrij en vooral ijsvrij pad kunnen gebruiken.
Het ironische is dat van die net niet helemaal sneeuwvrij gemaakte stukken hier juist veel gladder zijn dan de gewone besneeuwde stoep. :X
pi_197942423
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 11:36 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik moet bij een van die Amerikaanse woonprogramma's altijd zo lachen: gooien ze een nieuwe keuken in het huis, dure marmeren werkbladen en dan allemaal Beko apparatuur :X
Onze stopcontacten zijn bijna duurder dan de koelkast. De vorige bewoonster gaf geld uit aan aparte dingen zeg maar.
pi_197942496
Oh en wij hebben een sneeuwvrije stoep hoor en een sneeuwvrije loop naar de schuur. En daar ook gestrooid dus niet glad. Sleeen doen ze hier toch op straat.

En ook zo'n leuke....ik had dus een verkeerde plisse gordijn besteld, verkeerde maat. Gelukkig had ik een meetverzekering dus we krijgen gratis een nieuwe. Ik moet alleen de verkeerde terugsturen. Ik gisteren einde middag met dat ding op mijn schouder naar het centrum gelopen. 100 grappen over 'heb je skies gekocht?'verder kom ik bij de Post NL, DHL en DPD, niemand wilt hem aannemen. De lengte is 180 cm en Postnl neemt blijkbaar 170 cm aan. Ik weer terug met dat ding.
Inmiddels ontdekt dat UPS hem wel aanneemt en daar ¤ 30 voor vraagt :o
  donderdag 11 februari 2021 @ 12:26:17 #238
176471 oh-oh
pi_197942609
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 12:19 schreef exode het volgende:
Oh en wij hebben een sneeuwvrije stoep hoor en een sneeuwvrije loop naar de schuur. En daar ook gestrooid dus niet glad. Sleeen doen ze hier toch op straat.

En ook zo'n leuke....ik had dus een verkeerde plisse gordijn besteld, verkeerde maat. Gelukkig had ik een meetverzekering dus we krijgen gratis een nieuwe. Ik moet alleen de verkeerde terugsturen. Ik gisteren einde middag met dat ding op mijn schouder naar het centrum gelopen. 100 grappen over 'heb je skies gekocht?'verder kom ik bij de Post NL, DHL en DPD, niemand wilt hem aannemen. De lengte is 180 cm en Postnl neemt blijkbaar 170 cm aan. Ik weer terug met dat ding.
:o Zo heb je wat aan je meetverzekering, geen gratis retourzending??
( Groucho Marx )
  donderdag 11 februari 2021 @ 12:26:56 #239
176471 oh-oh
pi_197942618
Ik zie net Miljuschka's pulled pork voorbij komen op insta en ik denk weer yay voor de slowcooker!
( Groucho Marx )
  donderdag 11 februari 2021 @ 12:27:19 #240
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_197942622
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 12:15 schreef exode het volgende:

[..]

Onze stopcontacten zijn bijna duurder dan de koelkast. De vorige bewoonster gaf geld uit aan aparte dingen zeg maar.
:D
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_197942670
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 12:26 schreef oh-oh het volgende:

[..]

:o Zo heb je wat aan je meetverzekering, geen gratis retourzending??
Nou ja, het plissegordijn was wel een stuk duurder, dus ik bespaar er wel een paar 100 ¤ mee. Als het 10cm kleiner was geweest, had ik het bij PostNL voor ¤ 15 kunnen versturen.
pi_197942847
Ik zit met smart te wachten op het moment dat onze achterbuur staat te roken buiten en dan de lading sneeuw als een lawine van het dak komt glijden >:) .
Het zakt steeds verder naar beneden en er ligt intussen een flinke bult in de dakgoot, kan nooit heel lang mee duren... zal je zien dat ik net naar de wc moet ofzo op het moment supreme. Ik heb al 4 koppen thee (400ml) op, ik blijf lopen...

Jemig @exode, dat is balen van die 10 cm :{
pi_197942913
Oh manshoge inbouwkoelkast in de keuken, koelvries met 4 lades in een hok en manshoge vriezer in de kelder.
Alles altijd vol.
pi_197942923
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 12:41 schreef Nijna het volgende:
Ik zit met smart te wachten op het moment dat onze achterbuur staat te roken buiten en dan de lading sneeuw als een lawine van het dak komt glijden >:) .
Het zakt steeds verder naar beneden en er ligt intussen een flinke bult in de dakgoot, kan nooit heel lang mee duren... zal je zien dat ik net naar de wc moet ofzo op het moment supreme. Ik heb al 4 koppen thee (400ml) op, ik blijf lopen...

Jemig @:exode, dat is balen van die 10 cm :{
Maak je foto's O-)
pi_197943165
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 12:29 schreef exode het volgende:

[..]

Nou ja, het plissegordijn was wel een stuk duurder, dus ik bespaar er wel een paar 100 ¤ mee. Als het 10cm kleiner was geweest, had ik het bij PostNL voor ¤ 15 kunnen versturen.
Niet met paypal betaald toevallig? Dan krijg je de retourkosten terug.
pi_197943168
quote:
1s.gif Op donderdag 11 februari 2021 12:46 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Maak je foto's O-)
Als ik op tijd ben... 8-) . Zal je zien dat het er vannacht afschuift ofzo :X daar ga ik niet op wachten :P.

Wij hebben een inbouwkoelkast in de keuken, die komt tot aan mijn kind ongeveer (die onpraktische oven zin erboven). En in het washok (tussen keuken en garage) staat een vriezer met 6 laden, ideaal.
pi_197943195
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 12:06 schreef Bottoms_up het volgende:
Ik snap wel dat mensen graag met de slee gaan. Maar er zijn zat andere mensen die wel een sneeuwvrij en vooral ijsvrij pad kunnen gebruiken. Alle bezorgers en oudere mensen. En het hele pad blokkeren met een berg sneeuw is voor niemand handig. De rest maakt mij niet uit. Ik vond het gewoon grappig om te zien. Van helemaal niets doen tot een mini paadje tot de hele breedte vrij maken (en dat was een hoekhuis dus die hebben werk gehad :X )

De straten zijn hier trouwens nog het best voor de slee. Goed vlak en glad :)
Daarom maken we hier in de buurt de helft van de stoep schoon dan is iedereen tevreden. ik maak 3 tegels schoon want dat is breed genoeg voor een kinderwagen/rollator. De 2 a 3 tegels die overblijven is genoeg voor een slee.

Nu werd er alsnog geklaagd want er waren sneeuwvrije stukken, tja op sommige stukken heeft door de wind helemaal geen sneeuw gelegen, pak een schep en schep er zelf maar wat sneeuw heen.
pi_197943337
quote:

Je kan kijken of de partij bij wie je het gekocht hebt hier in kan meedenken. Je bent vast niet de enige die hier tegenaan loopt.
pi_197943356
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 13:19 schreef Puala het volgende:

[..]

Je kan kijken of de partij bij wie je het gekocht hebt hier in kan meedenken. Je bent vast niet de enige die hier tegenaan loopt.
Ja heb ze inderdaad even gemaild, als zij hem vervolgens weer weggooien omdat ie op maat is gemaakt....zij hebben hem zelf met een koerier verstuurd overigens.
Ze doen het vast om fraude te voorkomen.
  Manager PR/Moderator donderdag 11 februari 2021 @ 13:22:13 #250
269689 crew  Viv
pi_197943374
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 13:07 schreef Elleska het volgende:

[..]

Daarom maken we hier in de buurt de helft van de stoep schoon dan is iedereen tevreden. ik maak 3 tegels schoon want dat is breed genoeg voor een kinderwagen/rollator. De 2 a 3 tegels die overblijven is genoeg voor een slee.
Wat een heerlijk Nederlandse polder-oplossing is dit. O+
pi_197943481
Ik ga elke dag wel bijna onderuit op de platgelopen sneeuw. Dat is nu gewoon ijs. Voor mij niet zo erg maar voor Bep met de brakke heup kan het heel anders aflopen.
Dat sommige mensen zoals elleska zegt ook werkelijk gaan klagen als er stukken vrij zijn vind ik te gek voor woorden.

Vervelend van die gordijnen exode. Hopelijk kunnen ze toch een oplossing bieden. Ik vertrouw mijn eigen meetkunsten sowieso niet dus wij hebben de nieuwe gordijnen door een zaak in het dorp laten doen. Dan komt er iemand meten.
pi_197943590
quote:
1s.gif Op donderdag 11 februari 2021 13:29 schreef Bottoms_up het volgende:
Ik ga elke dag wel bijna onderuit op de platgelopen sneeuw. Dat is nu gewoon ijs. Voor mij niet zo erg maar voor Bep met de brakke heup kan het heel anders aflopen.
Dat sommige mensen zoals elleska zegt ook werkelijk gaan klagen als er stukken vrij zijn vind ik te gek voor woorden.

Vervelend van die gordijnen exode. Hopelijk kunnen ze toch een oplossing bieden. Ik vertrouw mijn eigen meetkunsten sowieso niet dus wij hebben de nieuwe gordijnen door een zaak in het dorp laten doen. Dan komt er iemand meten.
Het meten was op zich prima gegaan.....we hadden alleen lengte en breedte omgedraaid doorgegeven :@
pi_197943609
Wij irriteren trouwens iedereen *O*
Onze sneeuwschep is maandag stuk gegaan en het zout was op. Beide nergens nog te vinden natuurlijk. Dus wat er na zondag is gevallen/gewaaid ligt er op de helft van onze stoep nog. De rest is volledig vrij :7
pi_197943672
quote:

Ik weet niet welk bedrijf. Maar wij hadden bij Veneta ook een meetverzekering. En zij haalden het dmv koerier gewoon thuis op.
2x zelfs (1x meetfout, 1x garantie)
pi_197943692
Oh en @exode, hebben ze het nagemeten? Gewoon zeggen dat het 170 cm is en doen alsof je neus bloedt
  donderdag 11 februari 2021 @ 13:45:12 #256
176471 oh-oh
pi_197943710
Hier meten ze echt alle pakketten na helaas.
Geen sneeuw nog steeds, vind het al ietsje minder erg geloof ik.
( Groucho Marx )
pi_197943904
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 13:22 schreef Viv het volgende:

[..]

Wat een heerlijk Nederlandse polder-oplossing is dit. O+
Of luiheid, niet meer schoonmaken dan noodzakelijk :P
Het eerste jaar dat we hier woonden waren er alleen paadjes ter breedte van de sneeuwschuiver schoon gemaakt maar daar kon de buurvrouw met de rollator niets mee, sindsdien maak ik altijd 3 tegels schoon en dat bleek later met kinderwagen ook fijn te zijn, van het slee paadje heb ik dit jaar pas voor het eerst gemak.

Het weerspiegelt ook wel onze buurt. Combinatie van ouderen die slecht ter been zijn en gezinnen met jonge kinderen die allemaal gebruik maken van dezelfde stoep en elkaar helpen bij het schoonmaken.
pi_197943943
Ik heb met mijn vanmorgen nog kotsende tiener, cakejes gebakken. Alles wat er na het kotsen in is gegaan is erin gebleven, wat het nou was vanmorgen... geen idee. Maar hopelijk is ze het nu dan kwijt.
pi_197944100
quote:
1s.gif Op donderdag 11 februari 2021 13:43 schreef amaranta het volgende:

[..]

Ik weet niet welk bedrijf. Maar wij hadden bij Veneta ook een meetverzekering. En zij haalden het dmv koerier gewoon thuis op.
2x zelfs (1x meetfout, 1x garantie)
Ook Veneta, we moeten hem zelf terugsturen van ze....
pi_197944115
quote:
1s.gif Op donderdag 11 februari 2021 13:44 schreef amaranta het volgende:
Oh en @:exode, hebben ze het nagemeten? Gewoon zeggen dat het 170 cm is en doen alsof je neus bloedt
Nou 170 of 185 zien ze meteen he....tenminste hier zagen ze het. DHL en DPD hebben nog kleinere eisen, ik geloof 120.
pi_197944252
Meh, hema gaat dus blijkbaar niet aan click en collect doen? Je kan nu enkel online bestellingen ophalen. Maar wat ik wil kopen is online niet op voorraad en ligt wel in de plaatselijke winkel. Maar daar heb ik nu dus even niets aan.
pi_197945168
quote:
1s.gif Op donderdag 11 februari 2021 14:16 schreef Bottoms_up het volgende:
Meh, hema gaat dus blijkbaar niet aan click en collect doen? Je kan nu enkel online bestellingen ophalen. Maar wat ik wil kopen is online niet op voorraad en ligt wel in de plaatselijke winkel. Maar daar heb ik nu dus even niets aan.
Hier hangt een briefje op de winkelruit dat je kunt bellen en dan leggen ze het klaar..
pi_197945187
en ik ben voor het sneeuwpaadje voor de slee! Breng al de hele week de kinderen op de slee naar school..
pi_197945235
Ja, halve stoep vrij, halve stoep slee, lijkt me heel fijn. Lopend naar school is te ver voor peuter op en neer. En met de (bak)fiets durf ik niet, want een aantal straten zijn echt ijsbanen onderweg.
  donderdag 11 februari 2021 @ 15:25:20 #265
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_197945413
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 09:02 schreef Nijna het volgende:
Werkte hier helaas niet -O-.
Misschien later vandaag of morgen, als het mengsel nog meer is afgekoeld.
KuikenGuppy
pi_197945433
Ik ga morgen lopen met Juul en B zonder slee. De helft van de route is besneeuwd, de andere helft 0 sneeuw. Het is 5 minuten lopen normaal gesproken dus dat redt Juul makkelijk en anders til ik haar wel. We lopen normaal ook.
pi_197945521
quote:
1s.gif Op donderdag 11 februari 2021 15:25 schreef Burdie het volgende:

[..]

Werkte hier helaas niet -O-.
Misschien later vandaag of morgen, als het mengsel nog meer is afgekoeld.
Bij ons ook nog niet. We gaan straks als de zon helemaal weg is en het iets kouder is nogmaals proberen :)
pi_197945534
Hier een witte stoep. Mensen lopen op straat als het nodig is.
Ik woon op de hoek. Dan heb ik wel heel veel meters om op te ruimen. Wat nu ook niet meer gaat, want ijs.. En al maak ik mijn hoekje schoon. Als ze rechtdoor lopen (doen de meesten), gaan ze een brug over langs een plantsoen. Zeker 50 meter dat niet opgeruimd gaat worden. Maar het is ook niet zo'n opruimerige buurt. Bij de buren ligt ook nog een laag. :P
pi_197945582
Hier in de straat zijn wel voortuinen gesneeuwschept, maar de stoep is vrijwel overal nog prachtig wit. Wij bezitten geeneens een sneeuwschep. :')
pi_197945868
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 15:34 schreef Vaiana het volgende:
Hier in de straat zijn wel voortuinen gesneeuwschept, maar de stoep is vrijwel overal nog prachtig wit. Wij bezitten geeneens een sneeuwschep. :')
Wij wel en die gaat de halve straat door. Hier zijn voortuinen en een deel van de stoepen schoon. De stoep is hier voor de sier, ook zonder sneeuw loopt iedereen op de straat.
Ik weet eigenlijk niet hoe we aan de die sneeuwschep komen, kan me niet herinneren dat we die ooit gekocht hebben,
pi_197946031
Wij bezitten ook geen sneeuwschep, maar wel een bezem en tuinschepje. Dat werkt ook prima als je het midden op de dag doet.

Wij hebben overigens vanwege groepsdruk ons stoepje sneeuwvrij gemaakt. De directe buren aan beide kanten hadden dat al gedaan, en 80% van de anderen in ons blok ook al... maar aan de overkant en op de weg ligt nog sneeuw genoeg.

En ik zou heel graag twee koel-vriescombinaties hebben in mijn keuken, maar dat past gewoon niet. Dus een losse vriezer en een hoge koelkast momenteel. Schuurruimte hebben we al tekort, zeker als daar straks vijf gewone fietsen in moeten...
pi_197946052
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 15:31 schreef Deepfreeze het volgende:
Hier een witte stoep. Mensen lopen op straat als het nodig is.
Ik woon op de hoek. Dan heb ik wel heel veel meters om op te ruimen. Wat nu ook niet meer gaat, want ijs.. En al maak ik mijn hoekje schoon. Als ze rechtdoor lopen (doen de meesten), gaan ze een brug over langs een plantsoen. Zeker 50 meter dat niet opgeruimd gaat worden. Maar het is ook niet zo'n opruimerige buurt. Bij de buren ligt ook nog een laag. :P
Je doet je naam eer. Gewoon een deepgefreezde stoep!
pi_197946089
Ik heb net het stukje voor de voordeur ijsvrij gehakt. Meer zodat de pakketbezorger en postbode niet op hun plaat gaan.

Mijn Colombiaanse buren hebben nog nooit zoveel sneeuw gezien. Die hebben ook geen tuingereedschap. Hun andere buurman onderhoud hun tuin. Maar die is nu qua gezondheid niet in staan om dit te doen. Zijn eigen oprit is ook door zijn zoon gedaan.
pi_197946110
Onze sneeuwschep is de lieveling van de straat geworden. Blijkbaar zijn wij een van de weinigen met een sneeuwschep. Geen stoep, maar er moesten wat auto's uitgegraven en paadjes in voortuinen vrijgemaakt worden.
pi_197946411
En dan te bedenken dat ik nog geen sneeuw gezien heb dit jaar (op die mm na).
pi_197946444
quote:
1s.gif Op donderdag 11 februari 2021 16:24 schreef lily het volgende:
En dan te bedenken dat ik nog geen sneeuw gezien heb dit jaar (op die mm na).
Dank onze lieve heer maar op je blote knietjes. Hier gaat dat niet. Bevriest meteen.
pi_197946605
Hier in de omgeving is het echt schaatsgekte, NOS en nu ook de Telegraaf. Ben blij dat ik niet schaats, het schijnt nogal druk te zijn momenteel. Mijn zwager en schoonzus wonen er vlakbij en worden gek van de auto's die gewoon overal worden neergezet.
pi_197946885
quote:
1s.gif Op donderdag 11 februari 2021 16:01 schreef amaranta het volgende:

[..]

Je doet je naam eer. Gewoon een deepgefreezde stoep!
Nouja, ik ben er nu wel achter dat ik geen eskimo bloed in me heb :D

Morgen gaat de klas van jongste waarschijnlijk schaatsen. Ik rij wel, maar ik ga echt niet de ijzers op :P
pi_197947362
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 16:52 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]

Nouja, ik ben er nu wel achter dat ik geen eskimo bloed in me heb :D

Morgen gaat de klas van jongste waarschijnlijk schaatsen. Ik rij wel, maar ik ga echt niet de ijzers op :P
Laten ze ouders hiervoor “opdraven” ja?
pi_197947434
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 15:49 schreef exode het volgende:

[..]

Wij wel en die gaat de halve straat door. Hier zijn voortuinen en een deel van de stoepen schoon. De stoep is hier voor de sier, ook zonder sneeuw loopt iedereen op de straat.
Ik weet eigenlijk niet hoe we aan de die sneeuwschep komen, kan me niet herinneren dat we die ooit gekocht hebben,
Allebei onze buren hebben er wel één. Die mogen we ongetwijfeld lenen, maar ik vind sneeuwscheppen stom en wil het niet doen. :D Dus als man dat wel wilt mag hij ook de schep gaan lenen, haha.
Stoepen worden hier wel gebruikt, geen idee eigenlijk waarom iedereen direct bij zijn voortuin stopt. Alhoewel, ik zag dat buurman 2 wel een paadje van 2 tegels breed direct langs de voortuin vrij had gemaakt. Ik denk dat het paadje ook nog de hoek om ging naar hun achtertuin. :7
pi_197947454
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 16:35 schreef exode het volgende:
Hier in de omgeving is het echt schaatsgekte, NOS en nu ook de Telegraaf. Ben blij dat ik niet schaats, het schijnt nogal druk te zijn momenteel. Mijn zwager en schoonzus wonen er vlakbij en worden gek van de auto's die gewoon overal worden neergezet.
Ik vind schaatsen wel leuk, maar dit klinkt niet leuk. ;(
pi_197948052
Ben ik een loeder-buur als het geen seconde in mij opgekomen is de stoep sneeuw -of ijsvrij te maken? :@
pi_197948412
quote:
1s.gif Op donderdag 11 februari 2021 17:37 schreef vencodark het volgende:
Ben ik een loeder-buur als het geen seconde in mij opgekomen is de stoep sneeuw -of ijsvrij te maken? :@
nee hoor, tenzij je normaal gesproken dagelijks de buurvrouw met rollator langs ziet schuifelen..
pi_197948459
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 17:53 schreef watmoetikkiezen het volgende:

[..]

nee hoor, tenzij je normaal gesproken dagelijks de buurvrouw met rollator langs ziet schuifelen..
Nee. *O*
Maar niet aan denken is anders dan een egoïstische, botte buurvrouw zijn. :P
pi_197948530
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 16:35 schreef exode het volgende:
Ik ben dus zo'n schaatsgek. Ik zou normaliter ook jullie kant op komen om daar te schaatsen, zo mooi en tof om daar toertochtjes van een km of 30 te doen. O+
Vanavond komen mijn schaatsen uit het vet, even slijpen straks en dan hopelijk morgen schaatsen. Dit wordt mijn eerste keer natuurijs op klapschaatsen. Ik ben heel benieuwd. :)
pi_197948797
quote:
Nee hoor. Ik deed het vooral zodat AH probleemloos naar de voordeur kon lopen met m'n eten voor een week :P
pi_197949243
https://www.telegraaf.nl/(...)iendelijker-dan-zout

Ik kom dus duidelijk uit een heel andere omgeving. Wat een verschil.
pi_197949487
quote:
Het werd zelfs afgeraden, omdat sneeuw minder glad is dan het ijs dat ontstaat als de sneeuw aan de kant is ;)

Toen mijn buurvrouw nog aan de drank was niet helder kon nadenken (tijdens de vorige winter dat het zo koud was), gooide ze 's avonds een emmer heet water over haar stoep om de sneeuw weg te krijgen. Was leuk voor de rest van de buren die eroverheen moest lopen :')
pi_197949554
voor de opsom:
koelkast in keuken, vriezer in zijkamer (geen plek voor in keuken)
Enkel waterkoker op aanrecht
lust geen draadjesvlees (geen stoofpottenfan)
heb geen sneeuwschep, maar met autoruit krabber en bezem kom je een heel eind.
stoep is sneeuwvrij (moet van gemeente hier) en is te smal voor toegankelijk voor slee én rolator.
Voordeel is wel dat de stoep tegenover ons nog helemaal wit is. Staat een schoolgebouw welke al weken dicht is.
pi_197949606
Wat trouwens zó irritant is he...

Ik woon in de historische binnenstad van 015. Dus volop grachten met mooie achtergronden. Ik dacht: straks weer lekker schaatsen met kleuter. Plaatjes schieten O+

Blijft de jeugd maar sneeuwballen op het ijs gooien :|W Zo krijg je dus nooit een mooie gladde ijsvloer ;(
Dus schaatsen kan ik vergeten... op glad ijs durf ik het wel aan (jaren aan kunstschaatsen/ijsdansen gedaan), maar op zo'n ijsbaan met butsen en deuken...neuh... ga het risico niet nemen met die tijdelijke prothese (die met water is gevuld) :P
  donderdag 11 februari 2021 @ 18:46:21 #291
176471 oh-oh
pi_197949623
quote:
1s.gif Op donderdag 11 februari 2021 18:41 schreef MorganLeFay het volgende:

[..]

Het werd zelfs afgeraden, omdat sneeuw minder glad is dan het ijs dat ontstaat als de sneeuw aan de kant is ;)

Toen mijn buurvrouw nog aan de drank was niet helder kon nadenken (tijdens de vorige winter dat het zo koud was), gooide ze 's avonds een emmer heet water over haar stoep om de sneeuw weg te krijgen. Was leuk voor de rest van de buren die eroverheen moest lopen :')
:D OMG!
Zo vertelde mijn broertje jaren geleden in de winter dat ie altijd een bak soep haalde bij onze tante, wat ons heel erg verbaasde want als er iemand niet kan koken...
"Ja dat gooi ik achter in de steeg en als het dan bevriest zie ik al die stomme buren vallen over die soep".
:') |:( :X _O- Hij woonde echt in zo een tokkie flat toen.
( Groucho Marx )
pi_197950094
quote:
1s.gif Op donderdag 11 februari 2021 17:14 schreef amaranta het volgende:

[..]

Laten ze ouders hiervoor “opdraven” ja?
Noop. Juf was even de richtlijnen vergeten :D

Nu gaat ze met het spul naar een parkje met heuvel op loopafstand :P
pi_197950950
quote:
1s.gif Op donderdag 11 februari 2021 17:58 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]

Ik ben dus zo'n schaatsgek. Ik zou normaliter ook jullie kant op komen om daar te schaatsen, zo mooi en tof om daar toertochtjes van een km of 30 te doen. O+
Vanavond komen mijn schaatsen uit het vet, even slijpen straks en dan hopelijk morgen schaatsen. Dit wordt mijn eerste keer natuurijs op klapschaatsen. Ik ben heel benieuwd. :)
Je mag wel bij ons parkeren ;)
pi_197951379
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 19:32 schreef exode het volgende:

[..]

Je mag wel bij ons parkeren ;)
Voor de brandgang? :P
pi_197951635
Ik vind dat schaatsen op natuurijs maar lastig. Er ligt hier echt een mooie laag al (op het oog), maar nog niemand erop. En ik kan ook nergens vinden dat het al kan oid. Alleen gezien dat in het Haagse Bos (waar ik vroeger altijd ging schaatsen) al geschaatst wordt, maar daar zijn er ook minimaal 2 door het ijs gezakt...
pi_197952397
quote:
1s.gif Op donderdag 11 februari 2021 18:45 schreef MorganLeFay het volgende:
Wat trouwens zó irritant is he...

Ik woon in de historische binnenstad van 015. Dus volop grachten met mooie achtergronden. Ik dacht: straks weer lekker schaatsen met kleuter. Plaatjes schieten O+

Blijft de jeugd maar sneeuwballen op het ijs gooien :|W Zo krijg je dus nooit een mooie gladde ijsvloer ;(
Dus schaatsen kan ik vergeten... op glad ijs durf ik het wel aan (jaren aan kunstschaatsen/ijsdansen gedaan), maar op zo'n ijsbaan met butsen en deuken...neuh... ga het risico niet nemen met die tijdelijke prothese (die met water is gevuld) :P
015 O+ O+
De stad waar ik geboren en geboren ben. Heb er tot mijn 26e gewoond. Vroeger gingen we er schaatsen op de Buitenwatersloot, en dan helemaal tot Schipluiden

Ik durf het ijs niet meer op. Ik heb 2 platen en 4 schroeven in mijn rug. Ben veel te bang dat ik val.

[ Bericht 2% gewijzigd door Vicky op 11-02-2021 20:29:25 ]
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_197952671
O+ 015 O+

Geboren en getogen :)
pi_197952709
Wij gaan dit weekend schaatsen op het ven waar ik vroeger ook altijd kwam. En stiekem denk ik dat er nog een aantal vrienden komen ook. Heel erg veel zin in. Morgen even de schaatsen ophalen bij mijn ouders.
pi_197953395
quote:
1s.gif Op donderdag 11 februari 2021 19:44 schreef MorganLeFay het volgende:

[..]

Voor de brandgang? :P
Ik moest hard lachen :)
pi_197953508
Ik moest 015 googelen...
pi_197953520
En dicht
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo