abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197907661
Hier weer verder over thuisonderwijs, Teams en Google meet struggles, winter, kinderen, schoonmoeders, lockdowns of juist iets luchtigs.

We're all in this together O+ :*.

Some day, this will be over!
pi_197907840
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 15:12 schreef exode het volgende:
Dat heb ik ook Vaiana, vast hypocriet want ik kom wel af en toe bij de Zeeman. Zo koop ik ook bewust niets bij de Primark. Maar zoals gezegd, diep van binnen is dat natuurlijk hartstikke krom, want Ali heeft net een stapel stickers bezorgd hier.
Dus mijn principes zijn niet bepaald waterdicht, verre van :@
Herkenbaar hoor! Primark ben ik al een tijdje mee gestopt en überhaupt probeer ik kleding nu wel echt duurzaam te kopen, vooral omdat dit bij kleding relatief controleerbaar is. Ali doe ik niet meer, ook omdat er genoeg berichten zijn geweest over dat producten van Ali niet voldoen aan Europese veiligheidsmaatregelen waardoor ik het niet meer zo goed durf te gebruiken. :')
Maar ik koop ook gewoon tomatenblokjes van 45 cent bij de appie, dus he. Je kan onmogelijk alles goed doen en dat maakt dat het soms mega nutteloos voelt om het wel gedeeltelijk goed te (willen) doen.
pi_197907859
A. is dus zijn handschoen verloren in de grote vijver in de wijk. Normaal zou ik gerust naar de Action rijden voor een paar nieuwe.
Of betere sneeuw laarsjes voor Z. :)
Hier zit de Action trouwens ook naast de Aldi dus het is wel heel makkelijk daar even binnen te glippen. :P
pi_197907944
Het tokkievolk op onze school slaat weer toe. Kreeg net deze mail van onze directeur;

quote:
Beste ouders/verzorgers,

Ik krijg heel soms vragen van bezorgde ouders en/of verzorgers m.b.t. testen en vaccineren. Soms ook onvriendelijke, zelfs met een dreigende toon. Dat vind ik onplezierig en daarmee worden mijn grenzen overschreden.

Om te voorkomen dat meer (bezorgde) ouders met vragen zitten en komen, wil ik graag nogmaals duidelijkheid verschaffen:

1. Wij mogen en zullen in geen geval medische handelingen uitvoeren. Er is op school nog nooit een vaccinatie uitgevoerd en dat gaat ook niet gebeuren. En al helemaal niet zonder toestemming van ouders/verzorgers.

2. Datzelfde geldt voor het testen op COVID-19. We zullen en kunnen u niet verplichten de kinderen te laten testen. Dat gaat zeker niet op school plaatsvinden en ook hier geldt, al helemaal niet zonder toestemming.

Mocht zich in een klas van uw kind een besmetting voordoen, dan kan het gebeuren dat u wordt gevraagd na vijf dagen quarantaine uw kind te laten testen. Dat is geen verplichting, maar is altijd de vrije keuze van de verantwoordelijke ouder/verzorger!
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
  dinsdag 9 februari 2021 @ 15:24:37 #5
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_197907978
Ik koop selectief bewust. Als ik dingen 100x opnieuw moet kopen dan koop ik veel minder bewust dan bijvoorbeeld iets wat veel langer mee zal gaan.
pi_197908041
quote:
81s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 15:23 schreef Declan-Harp het volgende:
Het tokkievolk op onze school slaat weer toe. Kreeg net deze mail van onze directeur;
[..]

Damn. :') Weet je welke ouders dat zouden kunnen zijn? >:)
pi_197908092
quote:
[..]

Oh wauw. Volgens mij snappen mensen soms niet dat ze mogen kiezen tussen testen of vijf dagen extra quarantaine. Beide zijn niet fijn, maar om nou de directeur te gaan mailen over landelijk beleid. :X
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_197908121
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 15:26 schreef vencodark het volgende:

[..]

Damn. :') Weet je welke ouders dat zouden kunnen zijn? >:)
quote:
3s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 15:28 schreef PKM het volgende:

[..]

Oh wauw. Volgens mij snappen mensen soms niet dat ze mogen kiezen tussen testen of vijf dagen extra quarantaine. Beide zijn niet fijn, maar om nou de directeur te gaan mailen over landelijk beleid. :X
Wij zitten wel echt op een achterstandschool helaas.. Merk je aan de leraren niet hoor, maar die ouders soms.. :X
pi_197908200
WTF, wordt mijn kind niet gevaccineerd op school? Nou ja zeg, ze hebben al zoveel vakantie en dan gaan ze ook niet vaccineren.

Echt sommige mensen....die kennis van mij riep ook van alles op Facebook. Over kinderen en verplicht testen.
pi_197908307
Wel heerlijke discussie-stof hč. Juist de ultieme domheid van sommigen. En dan heb ik het niet over wel of niet vaccineren/testen. Maar vooral de zogenaamde wappies. :')
pi_197908311
Zeeman zet zich volgens mij juist wel in voor duurzaamheid, transparantie en zorg voor hun personeel; ze bieden veel BBL mbo-opleidingen intern aan.

https://www.trouw.nl/nieu(...)-wel-samen~b4de6838/
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  dinsdag 9 februari 2021 @ 15:39:43 #12
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_197908325
Ik snap best dat mensen vragen hebben over het testen.
Maar zijn er serieus mensen die geloven dat ze kinderen stiekem gaan vaccineren op school :')
Alsof ze daar tijd voor hebben :'(
pi_197908386
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 15:39 schreef SacreCoeur het volgende:
Ik snap best dat mensen vragen hebben over het testen.
Maar zijn er serieus mensen die geloven dat ze kinderen stiekem gaan vaccineren op school :')
Alsof ze daar tijd voor hebben :'(
En alsof dat niet zou opvallen wanneer het kind thuiskomt met verhalen over naalden en pleisters op de arm. :Y)
pi_197908393
Clubsoda dat verbaasd me eigenlijk niets, ik vind het een sympathieke keten. Geen idee waarom, gevoelsmatig. Ik heb geprobeerd click & collect bij de Zeeman te doen maar wat ik daar altijd koop, staat niet online. Morgen maar even naar het filiaal in het dorp bellen. Ik moet nieuwe washandjes voor de kinderen hebben, van die heerlijke schreeuwerige met cartoons erop.
pi_197908419
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 15:43 schreef vencodark het volgende:

[..]

En alsof dat niet zou opvallen wanneer het kind thuiskomt met verhalen over naalden en pleisters op de arm. :Y)
Nou B heeft nogal wat fantasie, dus die zou ik sowieso niet geloven als hij daarmee thuis zou komen. Mijn kind kunnen ze dus stiekem testen. ;)

Er is hier trouwens een jochie aan het spelen met B en die had gewoon geen handschoenen mee, dus we hebben maar een paar van B bij hem aangetrokken, zijn handen waren vuurrood.
pi_197909038
@exode een van mijn jongens wil geen handschoenen dragen. Ik ga de discussie niet meer aan, dan maar koude handen. :Y) Misschien heeft de moeder van dat jongetje eenzelfde discussie met hem gevoerd als ik met T vanmorgen.

En :o voor de mails aan de directeur. En :o :o voor het feit dat er serieus ouders zijn die denken dat hun kind getest/gevaccineerd wordt op school.
pi_197909240
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 16:12 schreef _NIKKI_ het volgende:
@:exode een van mijn jongens wil geen handschoenen dragen. Ik ga de discussie niet meer aan, dan maar koude handen. :Y) Misschien heeft de moeder van dat jongetje eenzelfde discussie met hem gevoerd als ik met T vanmorgen.

En :o voor de mails aan de directeur. En :o :o voor het feit dat er serieus ouders zijn die denken dat hun kind getest/gevaccineerd wordt op school.
Dat zou me niets verbazen inderdaad en vreemde ogen dwingen natuurlijk.

Wij hebben mail van school of ouders tegen hun kinderen kunnen zeggen dat het ijs op de vijver naast de school absoluut niet dik genoeg is om op te lopen. Er liepen blijkbaar met name onderbouw kinderen op vanmiddag. De directeur benadrukte nog eens dat de school daar geen toezicht houdt. Ik was zelf niet op school vandaag, ben dan erg benieuwd hoe dat gaat.
  dinsdag 9 februari 2021 @ 16:30:14 #18
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_197909395
Oh lord die ouders zeg, dat is wel heel ernstig.
Ik kom nooit bij de Action, vriendin van me appt wel eens als er leuk hondenspeelgoed ligt of zo, of koelmatten, twee honden hebben zelfs al jaren een Action halsband om van een euro die ze eens gekregen hebben.
Wel echt Zeeman fan, beddengoed, ondergoed, handdoeken, theedoeken,leggings, hemdjes, joggingbroeken etc.
Dat is geloof ik de enige winkel die ik nu wel mis om zo even binnen te lopen, en Hema.
Wij kregen gisteravond eindelijk een cm sneeuw, er ligt niks meer en het gras en zo was gewoon groen maar icm het heerlijke zonnetje van vandaag heb ik vanmorgen wel heerlijk twee uur gelopen hier. Honden liggen nog in coma.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_197909444
Wij werden gisteren getipt door de buurvrouw dat onze zesjarige ook bij de sloot aan het scharrelen was. Ik had hem al geïnformeerd over de gevaren en aangegeven dat hij niet op het ijs mag zonder mij, maar zo'n bevroren sloot heeft gewoon een enorme aantrekkingskracht. Gisteren hebben we toch nog even een extra gesprekje over ijs gevoerd. Zijn vader was behoorlijk geschrokken en boos, maar ik snapte T eigenlijk stiekem wel. Ik ben zelf vroeger soms wel 2 keer op een dag door het ijs gezakt, gewoon omdat het kon. :@ 2 van zijn vrienden waren al nat naar huis gegaan, dus ik hoop dat dat in ieder geval een klein beetje indruk gemaakt heeft. Al ben ik bang van niet. :X
pi_197909618
Oh Nikki, tegen die leeftijd zie ik wel op. Van die kinderen die alles willen ontdekken wat allemaal niet kan eigenlijk. Als ik Mijm nu al zie ooit :X

Ik mis de zeeman vooral voor spijkerbroeken. Die lijken hier altijd vrij lang goed te blijven én zijn natuurlijk goed te betalen. Online hadden ze er maar heel weinig laatst.
Action kom ik wel regelmatig, vooral voor knutselspullen/kantoorartikelen/kaarsen.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_197909640
Er zitten dus echt de hele dag vogeltjes in de achtertuin. We hebben zo’n omgekeerde fles met een plank eronder. Steeds gaat er daar eentje op zitten, die knoeit dan wat en daarna scharrelen er allerlei vogeltjes onder om dat weer op te eten O+
pi_197909887
Bij action koop ik knutselspullen, soms een cadeau voor een verjaardagsfeestje, fotolijstjes en fotoalbums en ook kerstspullen en kantoorartikelen.
Zeeman, Hema en Primark kom ik ook. Primark heeft soms leuk kleding vind ik.

Declan, in onze nieuwsbrief stond het ook nadrukkelijk vermeld. Dat er niet gevaccineerd of getest wordt. Dus denk dat ze daar ook wat vragen over hebben gehad.
  dinsdag 9 februari 2021 @ 17:03:53 #23
176471 oh-oh
pi_197909999
Ik zag vandaag een hele zwerm puttertjes in het veld. Echt zo gaaf!
Als ik met de honden loop voer ik de eksters en de kraaien altijd brokjes, ze kennen me al, die wachten echt op hun hapjes.
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_197910159
Alle vaccins gehad en nu dizzy.

Sneeuw was echt slecht om sneeuwmannekes te maken.

Misschien duw ik mijn gezicht erin voor de snowface challenge ;)
Werewolf
pi_197910172
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 16:32 schreef _NIKKI_ het volgende:
Wij werden gisteren getipt door de buurvrouw dat onze zesjarige ook bij de sloot aan het scharrelen was. Ik had hem al geïnformeerd over de gevaren en aangegeven dat hij niet op het ijs mag zonder mij, maar zo'n bevroren sloot heeft gewoon een enorme aantrekkingskracht. Gisteren hebben we toch nog even een extra gesprekje over ijs gevoerd. Zijn vader was behoorlijk geschrokken en boos, maar ik snapte T eigenlijk stiekem wel. Ik ben zelf vroeger soms wel 2 keer op een dag door het ijs gezakt, gewoon omdat het kon. :@ 2 van zijn vrienden waren al nat naar huis gegaan, dus ik hoop dat dat in ieder geval een klein beetje indruk gemaakt heeft. Al ben ik bang van niet. :X
Jullie gaan echt je handen vol krijgen he ;) B is een redelijk bange poeperd gelukkig, Zijn zusje daarentegen.....

Maar goed het was nu dus kinderen waarvan de ouders gewoon aanwezig waren om de koters van school te halen, ipv meteen naar huis gaan en de stoep weer vrij te maken, keken ze blijkbaar toe naar kinderen op de vijver. Tenminste daar ga ik vanuit aangezien het vooral om onderbouw kinderen bleek te gaan.
pi_197910203
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 16:58 schreef Omentielvo het volgende:
Bij action koop ik knutselspullen, soms een cadeau voor een verjaardagsfeestje, fotolijstjes en fotoalbums en ook kerstspullen en kantoorartikelen.
Zeeman, Hema en Primark kom ik ook. Primark heeft soms leuk kleding vind ik.

Declan, in onze nieuwsbrief stond het ook nadrukkelijk vermeld. Dat er niet gevaccineerd of getest wordt. Dus denk dat ze daar ook wat vragen over hebben gehad.
Ook op een ''bedreigende'' manier? :N
Vanaf vandaag ook een mondkapjes advies/plicht bij het ophalen van de kinderen. Je kunt nu duidelijk onderscheid maken tussen de tokkies en het normale volk.
Mondkapje + 1 1/2 meter en tokkies zonder die op elkaar geplakt staan.
pi_197910256
quote:
81s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 17:15 schreef Declan-Harp het volgende:

[..]

Vanaf vandaag ook een mondkapjes advies/plicht bij het ophalen van de kinderen. Je kunt nu duidelijk onderscheid maken tussen de tokkies en het normale volk.
Ik zit daar tussenin dan, ik heb echt een gruwelijke hekel aan die kapies. Ik zie geen drol want mijn bril beslaat altijd, welk doekje ik ook gebruik. En ik word er benauwd van (astma). Ik draag hem binnen dus in winkels etc. Maar buiten wil ik hem niet ook nog eens gaan dragen. Ik ga wel aan de overkant van de straat staan, zebrapad over en B staat naast me.

Dat buiten dragen vind ik echt enorme onzin, tenzij je inderdaad bovenop elkaar gaat staan. Als het moet draag ik hem, maar ik vind het echt vreselijk.
pi_197910325
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 15:12 schreef exode het volgende:
Dat heb ik ook Vaiana, vast hypocriet want ik kom wel af en toe bij de Zeeman. Zo koop ik ook bewust niets bij de Primark. Maar zoals gezegd, diep van binnen is dat natuurlijk hartstikke krom, want Ali heeft net een stapel stickers bezorgd hier.
Dus mijn principes zijn niet bepaald waterdicht, verre van :@
De zeeman is voor mij dus een winkel waar ik eigenlijk een hekel aan heb en toch dingen koop. Dat ligt vooral aan de lokale zeeman die te klein is voor het assortiment waardoor alles in veel te volle graaibakken ligt. Als ik naar de zeeman een dorp verderop ga waar kleding op rekken hangt heb ik dat minder.
quote:
[..]

Dat komt vast door die geenvirustestschool petitie die op FB rond gaat. Echt ik blijk meer kippen zonder kop op FB te hebben dan ik dacht.
https://geenvirustestschool.petities.nl/
pi_197910337
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 16:44 schreef LeSage het volgende:
Er zitten dus echt de hele dag vogeltjes in de achtertuin. We hebben zo’n omgekeerde fles met een plank eronder. Steeds gaat er daar eentje op zitten, die knoeit dan wat en daarna scharrelen er allerlei vogeltjes onder om dat weer op te eten O+
O+

Mijn jongste is uit school even wat komen drinken en is de rest van de middag met het overbuurmeisje sleeën bij een heuveltje in de buurt. Ze houden het lang uit ;).
We waren gisteravond nog even een rondje met de slee, toen zagen we dat de sloot hier in golfjes bevroren is en er lag sneeuw op. Ik weet niet of het dan bevroren sneeuw is of dat het sneeuw is die erop is gewaaid, in het laatste geval valt het misschien nog een beetje mee, anders heb de inham hadden ze een paar jaar terug ook echt een baantje geveegd met een of ander apparaat. Was wel cool en misschien is het daar wat minder gegolft in de luwte...
Fake it till you make it...
pi_197910371
Als je bij de school oprecht genoeg afstand houdt, zou zo’n mondkapje ook niet nodig (moeten) zijn.
pi_197910382
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 17:21 schreef Elleska het volgende:

[..]

De zeeman is voor mij dus een winkel waar ik eigenlijk een hekel aan heb en toch dingen koop. Dat ligt vooral aan de lokale zeeman die te klein is voor het assortiment waardoor alles in veel te volle graaibakken ligt. Als ik naar de zeeman een dorp verderop ga waar kleding op rekken hangt heb ik dat minder.
[..]

Dat komt vast door die geenvirustestschool petitie die op FB rond gaat. Echt ik blijk meer kippen zonder kop op FB te hebben dan ik dacht.
https://geenvirustestschool.petities.nl/
Dat speelt ook mee inderdaad, de Action en Primark waar ik binnen ben geweest, zitten beide in centrum Utrecht. Daar was het vooral belachelijk druk weet ik nog.
pi_197910418
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 17:23 schreef vencodark het volgende:
Als je bij de school oprecht genoeg afstand houdt, zou zo’n mondkapje ook niet nodig (moeten) zijn.
Je gaat het omgekeerde effect krijgen, ik draag een mondkapje dus houd geen afstand.

Ik heb sowieso weinig vertrouwen in de mondkapjes zoals de meeste ze gebruiken. Dus ik sta wel lekker aan de overkant, lekker rustig en als een ouder wilt overleggen over een playdate doe ik hem wel even snel op, voor de vorm ;)
pi_197910432
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 17:18 schreef exode het volgende:

[..]

Ik zit daar tussenin dan,
Ook niet, jij hebt een medische reden. Je loopt niet op het plein te roeptoeteren dat het ''allemaal'' maar onzin is etc.
pi_197910457
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 17:25 schreef exode het volgende:

[..]

Je gaat het omgekeerde effect krijgen, ik draag een mondkapje dus houd geen afstand.

Ik heb sowieso weinig vertrouwen in de mondkapjes zoals de meeste ze gebruiken. Dus ik sta wel lekker aan de overkant, lekker rustig en als een ouder wilt overleggen over een playdate doe ik hem wel even snel op, voor de vorm ;)
Ik sta ook mijlenver van iedereen vandaan. En inderdaad: je zou onbewust weleens minder op afstand letten als je een mondkapje draagt.
Nu heb ik dat zelf niet zo, maar je hebt er die dat wel doen.
pi_197910532
quote:
81s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 17:26 schreef Declan-Harp het volgende:

[..]

Ook niet, jij hebt een medische reden. Je loopt niet op het plein te roeptoeteren dat het ''allemaal'' maar onzin is etc.
Dat is waar.
Ik ben er gelukkig niet altijd benauwd door maar met name als het ook nog eens warm is....bijna knock gegaan in de Lidl een tijd terug, moest echt even naar buiten.

Maar gebeurt dat op schoolpleinen? Dat is wel echt naar zeg.
pi_197910707
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 17:30 schreef exode het volgende:

[..]

Dat is waar.
Ik ben er gelukkig niet altijd benauwd door maar met name als het ook nog eens warm is....bijna knock gegaan in de Lidl een tijd terug, moest echt even naar buiten.

Maar gebeurt dat op schoolpleinen? Dat is wel echt naar zeg.
Nou ja, net búiten het schoolplein ;) Ja er is een groep mensen die altijd al luidruchtig waren maar er nu een schepje bovenop doen. Het zijn geen wappies, daar hebben ze de intelligentie niet voor, maar roepen wel alles wat op feesboek heb gestaan. Zulke types. :r

Ik sta zelf al sinds vóór de eerste lockdown aan de andere kant van het hek, buiten het zicht. Ik kan daar niet mee omgaan.
pi_197911197
quote:
81s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 17:38 schreef Declan-Harp het volgende:

[..]

Nou ja, net búiten het schoolplein ;) Ja er is een groep mensen die altijd al luidruchtig waren maar er nu een schepje bovenop doen. Het zijn geen wappies, daar hebben ze de intelligentie niet voor, maar roepen wel alles wat op feesboek heb gestaan. Zulke types. :r

Ik sta zelf al sinds vóór de eerste lockdown aan de andere kant van het hek, buiten het zicht. Ik kan daar niet mee omgaan.
KIJK ONS!!! *O* :W

Ugh, van die types waar je op de middelbare school al een hekel aan had. :Y
pi_197911555
ik zou zeggen: ze moeten hier eens komen kijken. Lig je in een tent op de parkeerplaats ziek te zijn met 100 anderen. Ik zou dat heel heel slecht trekken inderdaad Declan. Beter uit de buurt blijven.
Met een meidenkwartet
pi_197911559
Hier in Vlaanderen/Antwerpen is het dragen van een mondmasker 50m rondom de school verplicht.
En ja in de zomer is het warm, en ja met dat droge winterlucht weer beslaat je bril. En ja het is een onhandig ding.
En ook ja, voor de mensen met longaandoening zal het extra benauwd zijn.
Went het? Ja zeker dat ook.
Deze regel geldt eveneens voor centrum/winkelstraten van steden, bushaltes en treinstations. In ziekenhuizen en vergeet nog locaties. Allemaal ook al vanaf de zomer of al eerder.

Over het algemeen draagt 99% braaf het mondmasker.

Zal ergens wel op gebaseerd zijn, ook al is het enkel voor bewustwording dat het momenteel niet normaal is. Of dat je niet zo snel met je handen in je gezicht zit.
En zullen altijd mensen tussen blijven zitten die hier niet aan mee willen doen.

side note: leraren dragen hier al sinds de opstart van scholen in mei/juni 2020 hele dagen een mondmasker. Dus die 2x 10 minuten voor jou als ouder bij brengen en halen, valt in het niets.

[ Bericht 0% gewijzigd door Roosgeluk op 09-02-2021 18:37:14 ]
  dinsdag 9 februari 2021 @ 19:39:59 #40
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_197912905
d
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 17:25 schreef exode het volgende:

[..]

dat is hier niet het geval, de mensen zonder mondkapjes houden geen afstand en die met wel allemaal.
hier is er een dringend verzoek van de school om mondkapje op te doen.
pi_197913850
Hier mogen de ouders van groep 3-8 het plein niet meer op (naja, 3 wel als het echt nodig is).

Vandaag kreeg ik een bericht dat rond de parkeerplaats bij school aangewezen ouder-wacht-plekken zijn. Voor alle 8 klassen een andere plek. De kleuters wel op het plein.
Gelukkig is de plek van jongste, precies de plek waar ik altijd al wacht :D
Een rustig stukje, want bovenbouw dus weinig ouders die halen. Of ze staan bij de klas van een jonger broertje zusje. Ik doe daar geen mondkapje op. Ruimte genoeg. Het wordt wel aangeraden, maar max 5% had dat ook op.

Jongste, groep 6, wilde graag een mondkapje mee om op te zetten als hij op de gang moest zijn. Net als zijn klasgenootjes uit groep 7&8. Bij pianoles had hij hem ook al op. Hem maakt het niet uit.
pi_197914030
Wij mogen al bijna een jaar het schoolplein niet op. B moet ook via een zij ingang naar binnen. En hij begint als eerste om 08:20 dat is fijn want nog lekker rustig.

Doen jullie wat aan Valentijnsdag eigenlijk? Wij normaal niet echt, 2 weken later is altijd ons jubileum. Dit jaar dus wel, al weet mijn vriendin dat niet :) Bos bloemen en een etentje worden thuisbezorgd zondag. Vond ik dit jaar wel extra leuk.
  dinsdag 9 februari 2021 @ 20:53:39 #43
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_197914823
wij hebben een grasveld rondom school daar mogen de kleuters en groep 3 opgehaald worden daar is plek zat.
maar toch staat er een groep echt hutjemutje op elkaar ik snap dat niet.

Wij doen daar wel aan, we vieren altijd dingen met minsten een kaartje.
dit jaar krijg ik airpodspro (ik had het toevallig geraden toen hij zei dat hij heel benieuwd is naar wat ik krijg :D )

Ennn ik heb een switch spel gekocht om lekker samen op de bank mee te spelen.
en ga ook zorgen voor lekker eten :D
pi_197914992
Zo'n stoffen mondkapje is warm aan de neus.
Werewolf
pi_197915042
Ik heb dit jaar ook iets geregeld.
Ze komen zondag van de lokale broodjeszaak een champagne ontbijtje brengen. De jongens zijn uit logeren.
  dinsdag 9 februari 2021 @ 21:05:40 #46
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_197915172
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 21:01 schreef Adrian4 het volgende:
Ik heb dit jaar ook iets geregeld.
Ze komen zondag van de lokale broodjeszaak een champagne ontbijtje brengen. De jongens zijn uit logeren.
Nu je het zegt... mijn kinderen gaan ook uit logeren...
pi_197915394
Ik wil mijn kinderen ook uit logeren, maar alle potentiële logeerpartners wonen over de grens, en we mogen de grens niet meer over... -O-

Verder heb ik niet zo'n probleem met een mondmasker, en ik snap de NL aversie tegen het masker ook niet. Het wordt voorgeschreven omdat het toch schijnt te helpen, zelfs buiten. Ik vind het ook vervelend dat m'n bril beslaat, maar soit, so be it. Maar goed, hier in BE moeten we al veel langer overal een mondkapje op...
pi_197915457
Hier op het schoolplein is het juist andersom, de mensen met kapje staan op elkaar geklit en de mensen zonder staan op veel afstand of aan de andere kant van de heg..
  dinsdag 9 februari 2021 @ 21:19:09 #49
176471 oh-oh
pi_197915544
Ik zie hier vooral bejaarden zonder kapje lekker hutje mutje kletsen... In de zomer vond ik het echt tien x niks maar toen hoefde je ze bijna nergens op, nu vind ik het wel lekker warm eigenlijk.
( Groucho Marx )
pi_197915701
quote:
81s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 17:15 schreef Declan-Harp het volgende:

[..]

Hier wel ook hoor :Y

Maar goed, het leeft overal nogal merk ik;

quote:
1s.gif [b]Op woensdag 3 februari 2021 09:32 schreef iemand

[..]

Ik hoop in elk geval dat de scholen niet zonder bijzijn en toestemming van de ouders kinderen gaan testen.
Ik snap serieus niet hoe mensen dit kunnen denken... Scholen doen nooit zomaar medische handelingen (ja ok reanimatie daargelaten :+ )

Echt denk ff na...

Maar goed ik heb leerlingen waarvan de ouders pislink waren dat ze maandag toch maar niet naar school mochten en die dinsdag thuisgehouden werden ivm de sneeuw :'( _O- 8)7
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_197915739
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 20:23 schreef exode het volgende:

Doen jullie wat aan Valentijnsdag eigenlijk? Wij normaal niet echt, 2 weken later is altijd ons jubileum. Dit jaar dus wel, al weet mijn vriendin dat niet :) Bos bloemen en een etentje worden thuisbezorgd zondag. Vond ik dit jaar wel extra leuk.
Waarschijnlijk weinig, zoals gewoonlijk. Iets lekker koken samen of laten bezorgen. Maar dat commerciële gedoe laat ik aan me voorbij gaan.

Heb ook niks met bossen bloemen. En had al een stapel chocola in de aanbieding gehaald vorige week :P
pi_197915895
quote:
Nee gelukkig niet zeg. 7 februari is ons jubileum, 8 februari is onze trouwdag en manlief is 21 februari jarig. Anders blijf ik maar cadeautjes verzinnen, op een gegeven moment is mijn inspiratie ook wel op :P
pi_197916200
omg ik weet ons jubileum čcht niet. Is dat a-romantisch? Begin 2001 geloof ik.
Met een meidenkwartet
pi_197916330
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 21:49 schreef Cathmar het volgende:
omg ik weet ons jubileum čcht niet. Is dat a-romantisch? Begin 2001 geloof ik.
We gingen de dag na 9/11 voor het eerst op date. Dat onthouden ik wel. Maar die verhipte trouwdag (naja, dinsdag ochtend geregistreerd partnerschap :P ) dec08 geloof ik, ruim jaar na geboorte van oudste :+
pi_197916362
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 21:25 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Hier wel ook hoor :Y

Maar goed, het leeft overal nogal merk ik;
[..]

Ik snap serieus niet hoe mensen dit kunnen denken... Scholen doen nooit zomaar medische handelingen (ja ok reanimatie daargelaten :+ )

Echt denk ff na...

Maar goed ik heb leerlingen waarvan de ouders pislink waren dat ze maandag toch maar niet naar school mochten en die dinsdag thuisgehouden werden ivm de sneeuw :'( _O- 8)7
Wat ik begreep uit de FBberichten komt de angst mede doordat minister Slob heeft geroepen dat hij graag zou zien dat scholen bij de voordeur gaan testen. Dat ging dat over de middelbare scholen maar er zijn nu ook nieuwsberichten over basisscholen bijvoorbeeld deze https://www.rtvutrecht.nl(...)r-zijn-lukt-het.html

[ Bericht 0% gewijzigd door Elleska op 09-02-2021 22:13:40 ]
  dinsdag 9 februari 2021 @ 22:02:54 #56
319308 Tink89
To live is to dance
pi_197916477
Wij doen geen Valentijn, omdat ik vrijdag jarig ben. Beetje suf om twee dagen later weer te doen. En dat vind ik prima. Man brengt zo ook weleens een bos bloemen of iets leuks mee en ik ben ook meer van de spontane cadeautjes.

Met onze trouwdag is Spruit net een maand ofzo, dat zal niks spannends zijn dit jaar. Meestal gaan we iets leuks doen als gezin of juist met z'n tweetjes een paardrijtochtje maken ofzo. Dat komt er veel te weinig van, dus elk excuus is een goed excuus.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_197916681
Vorig jaar waren we 15 jaar samen en op die dag zat ik zonder vriendin maar met zus, moeder, neef en B in Londen dus ik heb wat goed te maken ;)

En onze trouwdag ligt nog in de toekomst dus die kunnen we nog niet vieren.
pi_197916893
quote:
Wij mogen al bijna een jaar het schoolplein niet op. B moet ook via een zij ingang naar binnen. En hij begint als eerste om 08:20 dat is fijn want nog lekker rustig.

Mijn lief is de 13e jarig, dus nee :P.

De stoep voor het kleuterplein op school is erg smal (minder dan 1 m breed), dat is heel onhandig met ophalen nu. Naast de stoep zijn parkeerplaatsen (altijd vol rond ophaal- en wegbrengtijd) en de weg. Dus veel opties heb je niet om elkaar te ontwijken. Aan de andere kant is gelukkig wel voldoende plek, dus daar ga ik meestal staan. Maar de juf van de jongste moet wel even zien dat ik er ben, anders laat ze m’n kind niet gaan :+.
Venus in pocketformaat
Đ loveli
pi_197920607
Ik heb iets van chocolade besteld voor mn man.
We gaan misschien iets van high tea bestellen ofzo.
Fake it till you make it...
pi_197920707
We zijn de 14e 8 jaar getrouwd. Geen idee wat ik elk jaar moet bedenken. Zeker nu we niet echt weg kunnen.
Een high tea bestellen klinkt niet gek. :)
pi_197920897
Als mijn test dadelijk negatief blijkt ( }:| ) ga ik zondag lekker high tea’s maken voor andere mensen :+
Dat is momenteel onze grootste inkomstenbron op het werk. Meer dan 60 personen regelmatig in het weekend :D
pi_197921041
Vorige jaren deden wij vaak wel een klein cadeautje, maar dit jaar skippen we dat want alle winkels zijn dicht. :P
Daarnaast is valentijnsdag de dag dat we pizza eten en bubbels drinken. Echter beginnen mijn 2de streepje wachtweken dit weekend, dus voor mij zouden dat dan alcoholvrije bubbels moeten zijn. :+ Weet niet of we dat gaan doen, of dat het gewoon bier en pizza wordt.
pi_197921538
Wij doen ook niet standaard aan Valentijn. Mijn exen hadden altijd als excuus "ik heb geen speciale dag nodig om te laten zien dat ik van je hou", en dat vond ik een kutexcuus want de rest van het jaar deden ze ook niks speciaals. :P Maar mijn man wel, dus oké, dan mag het. ;) Ik vind het soms wel leuk om hem te verrassen met een presentje, maar dit jaar ga ik geen extra bezorgers door de sneeuw sturen als het niet echt noodzakelijk is.
  woensdag 10 februari 2021 @ 11:02:06 #64
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_197921620
Wij bezorgen elkaar vaak wel een grappig kaartje, maar meer niet.
in de haak.
pi_197921697
Wij doen niet echt iets ik ben de 15e jarig. Hij heeft wel chocolaatjes gekocht ik kwam ze tegen. Alleen deze lust ik niet echt. Ik geef genoeg hints van chocolade die ik wel lust maar ergens is er ruis op de lijn.
pi_197921734
- verkeerd begrepen -
pi_197921857
Wij hebben afgesproken dat we elkaar dit jaar niks geven, maar U. een wat groter cadeau doen voor z’n verjaardag. :)
Maar een bos rozen wil ik wel. O-)
Protčge moi de mes désirs.
pi_197921954
Soms neemt mijn man weleens bloemen mee maar komt zelden in de winkel.
Ik neem altijd lekkers voor mijn man mee wanneer ik om boodschappen ga. Vandaag weer 4 dikke repen chocolade meegebracht. Heeft hij sowieso niet te klagen (zou je denken). :')
pi_197922547
quote:
1s.gif Op woensdag 10 februari 2021 11:21 schreef vencodark het volgende:
Soms neemt mijn man weleens bloemen mee maar komt zelden in de winkel.
Ik neem altijd lekkers voor mijn man mee wanneer ik om boodschappen ga. Vandaag weer 4 dikke repen chocolade meegebracht. Heeft hij sowieso niet te klagen (zou je denken). :')
Klaagt hij dan?

Ik heb gisteren zo hard mijn hoofd tegen een kozijn gestoten het doet nu nog pijn.
pi_197922630
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 11:59 schreef F_r het volgende:

[..]

Klaagt hij dan?

Ik heb gisteren zo hard mijn hoofd tegen een kozijn gestoten het doet nu nog pijn.
Och, ik ervan het als: Er is altijd wel wat. ;)

Auw, ja dat kan je behoorlijk voelen.
pi_197922633
Vriend wordt door mij genoeg verwend met regelmatig iets lekkers bij de supermarkt, of als ik in de stad ben (ooit in een ver, ver verleden) en dan neem ik spontaan een mooi shirt mee, dat soort dingen.
Andersom doet vriend dat ook voor mij. Of hij stopt eerder met werken en neemt dan de kinderen mee zodat ik een uur voor mezelf heb thuis. Of ik ben werken en kom thuis en dan heeft hij ineens een deur geschilderd.
Dat soort gebaren heb ik eigenlijk liever dan een verplichte roos op Valentijnsdag O+
pi_197922670
Test is trouwens negatief *O*
Was toch een beetje spannend, want best veel hoesten en collega waar ik zondag mee gewerkt heb was maandag verkouden en positief. We hadden gelukkig afstand gehouden en allebei constant een mondkapje op.

En nu mag ik gezellig vrijdag/zaterdag/zondag werken en high tea’s met hartjes en kaarsjes in valentijnsthema in elkaar zetten :D
pi_197922875
Gelukkig LeSage!

Wij zijn eigenlijk van beide: en spontaan en op de bijzondere dagen. Normaal met Valentijn dus op zijn hoogst een kaartje, 2 weken laten op ons jubileum pakken we meer uit. Mooiste was nog toen B net een weekje oud was, vriendin op kraambed en die had dus stiekem een enorm mooie bos bloemen voor mij besteld.
Vroegah was het vaak verrassingsuitjes, vooral ik vind dat leuk om te organiseren.

Inderdaad de kleine dingen zijn eigenlijk wel het fijnste. Maar dit jaar vond ik wel bijzonder, stom jaar, de liefde extra vieren.

Hier net een heel spektakel recht voor de deur. Er werd een container bij de overburen geplaatst en de beste mijnheer was of nog niet ervaren of hij had geen zin of hij is gewoon niet goed in zijn werk. Het heeft een half uur geduurd, maar de container staat redelijk op zijn plek. Ik wilde de auto nog even voor hem weghalen want hij ging er steeds rakelings langs, maar dat hoefde niet van hem. (en hem toch wegrijden met een vrachtwagen er recht naast gaat dus niet...dus ik kon het niet alsnog doen)
Hij heeft hem letterlijk met zijn vrachtwagen op zijn plek geramd. Hij had publiek van de halve straat ook van Juul die voor het raam stond te kijken.

Aangezien er in onze straat al meer dan 2,5 jaar bij minstens 1 huis flink wordt verbouwd, is het een continue stroom van containers plaatsen en weghalen. Dat ging altijd een stuk soepeler.
pi_197923328
quote:
1s.gif Op woensdag 10 februari 2021 12:06 schreef LeSage het volgende:
Was toch een beetje spannend, want best veel hoesten en collega waar ik zondag mee gewerkt heb was maandag verkouden en positief. We hadden gelukkig afstand gehouden en allebei constant een mondkapje op.

En nu mag ik gezellig vrijdag/zaterdag/zondag werken en high tea’s met hartjes en kaarsjes in valentijnsthema in elkaar zetten :D
*O* *O*
pi_197923992
Mijn koffiezetapparaat is stuk. -O-
pi_197924210
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 13:14 schreef Jagärtrut het volgende:
:o snel een nieuwe bestellen!
pi_197924331
quote:
1s.gif Op woensdag 10 februari 2021 13:27 schreef LeSage het volgende:

[..]

Ja, maar de keuze is zo groot. Wil volautomatsiche espresso, maar met melkopschuimer of niet? En welk merk? Pfff....
pi_197924336
quote:
1s.gif Op woensdag 10 februari 2021 13:27 schreef LeSage het volgende:

[..]

En dan nog een grote rode strik erop plakken en je hebt een valentijnscadeautje! (evt voor jezelf)
pi_197924389
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 13:34 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Ja, maar de keuze is zo groot. Wil volautomatsiche espresso, maar met melkopschuimer of niet? En welk merk? Pfff....
Ik ben al weken naar de perfecte volautomaat aan het zoeken. Ik kijk nu naar Siemens. Philips komt er ook aardig uit, maar maakt veel herrie blijkbaar. (en druppelt na)
pi_197924477
quote:
1s.gif Op woensdag 10 februari 2021 12:06 schreef LeSage het volgende:

Ik wil geen partypooper zijn, maar je mag toch 5 dagen na in aanraking geweest te zijn met een besmet persoon pas testen omdat bij eerder testen de test niet betrouwbaar is?
pi_197924507
quote:
1s.gif Op woensdag 10 februari 2021 13:43 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]

Ik wil geen partypooper zijn, maar je mag toch 5 dagen na in aanraking geweest te zijn met een besmet persoon pas testen omdat bij eerder testen de test niet betrouwbaar is?
Ik heb dus geen contact gehad, want 1,5 meter afstand én mondkapje.
Maar vannacht begon ik ineens heel erg te hoesten. Dus toen kreeg ik ineens toch wel schrik.
Dat blijkt dus geen Corona te zijn.
Ik vermoed een gebrek aan luchtvochtigheid in ons huis. We krijgen het met moeite net boven de 40%. En dat is echt de ondergrens.
En dan irriteert je keel weer en daar ga ik dan van hoesten :{
pi_197924553
@LeSage, gelukkig! :)

quote:

[..]

Met melkopschuimer, want cappuccino! O+

Ik stop er als traktatie voor mezelf ook een paar keer per week Monin' in met amarettosmaak. Gewoon omdat het kan. :)
pi_197924604
quote:

[..]

Los slangetje!

https://assets.mmsrg.com/(...)100-TE651209RW-Zwart
Wij hebben deze.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_197924709
quote:
1s.gif Op woensdag 10 februari 2021 13:49 schreef _NIKKI_ het volgende:
@:LeSage, gelukkig! :)
[..]

Met melkopschuimer, want cappuccino! O+

Ik stop er als traktatie voor mezelf ook een paar keer per week Monin' in met amarettosmaak. Gewoon omdat het kan. :)
Wat voor 1 hebben jullie? Ik vind hete koffie wel echt belangrijk en bij Siemens zie ik dat vaak als nadeel.
pi_197924725
quote:
1s.gif Op woensdag 10 februari 2021 13:52 schreef Vicky het volgende:

[..]

Los slangetje!

Wij hebben deze.
Ah yes, een Siemens owner. Hoe bevalt die? Is de koffie goed heet en de melk? Hang je die in een melkpak? Ja ik heb veel vragen.
pi_197924907
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 13:59 schreef exode het volgende:

[..]

Ah yes, een Siemens owner. Hoe bevalt die? Is de koffie goed heet en de melk? Hang je die in een melkpak? Ja ik heb veel vragen.
We hebben m nu een jaar. Ik ben erg tevreden. Koffie is goed warm. Je kan tig verschillende soorten koffie kiezen.
Er zit een koffielade in voor cafeïne vrije koffie.
Je kan ook heet water tappen of alleen melkschuim.
Wij hangen m niet in het pak maar in een melkkannetje
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_197924979
quote:
1s.gif Op woensdag 10 februari 2021 14:06 schreef Vicky het volgende:

[..]

We hebben m nu een jaar. Ik ben erg tevreden. Koffie is goed warm. Je kan tig verschillende soorten koffie kiezen.
Er zit een koffielade in voor cafeïne vrije koffie.
Je kan ook heet water tappen of alleen melkschuim.
Wij hangen m niet in het pak maar in een melkkannetje
Dank je wel! je kan ook sterkte en zo instellen toch? We kijken naar de s500 versie omdat je dan melkspecialiteiten tegelijk kan zetten. Wel een voordeel. Kan je ook Cortado maken? Mijn favoriet. O+

De reden waarom we hem nog niet gekocht hebben, is geld en het is best een groot ding in onze kleine keuken.
pi_197924983
quote:
1s.gif Op woensdag 10 februari 2021 13:52 schreef Vicky het volgende:

[..]

Los slangetje!

Wij hebben deze.
Deze heb ik ook O+ Vorig jaar als verjaardagscadeau gekregen O+
Ik vind de koffie goed heet, drink soms pas na een kwartier en dan is het nog steeds warm. Slangetje kan je los in een melkpak hangen, maar ik heb er ook een thermoskan voor melk bij. Kan je de melk de hele dag buiten de koelkast bewaren eventueel. Ik heb mezelf alleen op rantsoen gezet, want op een gegeven moment hij het thuiswerken gingen er 8 lattes op dag in, en daar was o.a. mijn weegschaal ook niet zo van gecharmeerd... ;)
pi_197924997
Dank voor jullie ervaringen, nou Jager, misschien kunnen we een 2 voor 1 deal scoren ;)
pi_197925013
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 14:09 schreef exode het volgende:

[..]

Dank je wel! je kan ook sterkte en zo instellen toch? We kijken naar de s500 versie omdat je dan melkspecialiteiten tegelijk kan zetten. Wel een voordeel. Kan je ook Cortado maken? Mijn favoriet. O+

De reden waarom we hem nog niet gekocht hebben, is geld en het is best een groot ding in onze kleine keuken.
Ja zeer mild, mild, normaal, sterk, zeer sterk double shot sterk, doubleshot sterk +

Helaas geen cortado

♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_197925040
Je kan de bonenmaling instellen, grof gemalen of fijn gemalen enzo.. en idd ook per koffiesoort verschillende sterktes... ook de kopjes maat is in te stellen... (soms zelf iets teveel instellingen waar je rekening mee zou kunnen houden... zo'n koffie purist ben ik nu ook weer niet ;) )

quote:
1s.gif Op woensdag 10 februari 2021 14:11 schreef Vicky het volgende:

[..]

Ja zeer mild, mild, normaal, sterk, zeer sterk double shot sterk, doubleshot sterk +

Helaas geen cortado

[ afbeelding ]
Dacht dat ik die wel gezien had... helemaal rechts bij de 'meer opties'
pi_197925043
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 14:10 schreef Shandaly het volgende:

[..]

Deze heb ik ook O+ Vorig jaar als verjaardagscadeau gekregen O+
Ik vind de koffie goed heet, drink soms pas na een kwartier en dan is het nog steeds warm. Slangetje kan je los in een melkpak hangen, maar ik heb er ook een thermoskan voor melk bij. Kan je de melk de hele dag buiten de koelkast bewaren eventueel. Ik heb mezelf alleen op rantsoen gezet, want op een gegeven moment hij het thuiswerken gingen er 8 lattes op dag in, en daar was o.a. mijn weegschaal ook niet zo van gecharmeerd... ;)
Daarom hebben wij magere melk genomen 🤣🤣
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  woensdag 10 februari 2021 @ 14:13:48 #93
327807 Mariposas
יה&#14
pi_197925054
Wij hebben de EQ.6 Plus S800 en die kan cortado’s maken. Wij zetten vooral flat whites ermee.
Ben er zeker tevreden over. Nu een jaar in gebruik. Wel al kapot gegaan maar dat viel gelukkig binnen de garantie. Wij gebruiken ‘m wel achterlijk veel (gemiddeld 14 kopjes per dag schat ik).
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
pi_197925058
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 14:13 schreef Shandaly het volgende:
Je kan de bonenmaling instellen, grof gemalen of fijn gemalen enzo.. en idd ook per koffiesoort verschillende sterktes... ook de kopjes maat is in te stellen... (soms zelf iets teveel instellingen waar je rekening mee zou kunnen houden... zo'n koffie purist ben ik nu ook weer niet ;) )
[..]

Dacht dat ik die wel gezien had... helemaal rechts bij de 'meer opties'
Die van ons heeft dat niet.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_197925062
quote:
1s.gif Op woensdag 10 februari 2021 14:11 schreef Vicky het volgende:

[..]

Helaas geen cortado

[ afbeelding ]
Zolang heeeel sterk er maar op staat :) De rest van de instellingen negeer ik denk ik.
pi_197925074
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 14:14 schreef exode het volgende:

[..]

Zolang heeeel sterk er maar op staat :) De rest van de instellingen negeer ik denk ik.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_197925099
Dank je wel Vicky, heerlijk zo'n online hulplijn :)
pi_197925104
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 13:14 schreef Jagärtrut het volgende:
Elektrische mokapot?

En dan het bespaarde geld steken in premium versgebrande thuisbezorgde koffie (bijv Ray & Jules uit jouw huidig land) en een goeie melkschuimer :Y :Y
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  woensdag 10 februari 2021 @ 14:16:55 #99
327807 Mariposas
יה&#14
pi_197925108
Ik blijf trouwens wel reinigings- en ontkalkingstabletten er in gooien, je moet echt grootverpakkingen in slaan. Elke 2 weken wel, anders gaat dat ding gewoon in staking. :(
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
pi_197925122
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 14:16 schreef Mariposas het volgende:
Ik blijf trouwens wel reinigings- en ontkalkingstabletten er in gooien, je moet echt grootverpakkingen in slaan. Elke 2 weken wel, anders gaat dat ding gewoon in staking. :(
Dat wel
Ik koop ze ergens goedkoop in.
Een waterfilter helpt ook wel.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')