Herkenbaar hoor! Primark ben ik al een tijdje mee gestopt en überhaupt probeer ik kleding nu wel echt duurzaam te kopen, vooral omdat dit bij kleding relatief controleerbaar is. Ali doe ik niet meer, ook omdat er genoeg berichten zijn geweest over dat producten van Ali niet voldoen aan Europese veiligheidsmaatregelen waardoor ik het niet meer zo goed durf te gebruiken.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 15:12 schreef exode het volgende:
Dat heb ik ook Vaiana, vast hypocriet want ik kom wel af en toe bij de Zeeman. Zo koop ik ook bewust niets bij de Primark. Maar zoals gezegd, diep van binnen is dat natuurlijk hartstikke krom, want Ali heeft net een stapel stickers bezorgd hier.
Dus mijn principes zijn niet bepaald waterdicht, verre van
quote:Beste ouders/verzorgers,
Ik krijg heel soms vragen van bezorgde ouders en/of verzorgers m.b.t. testen en vaccineren. Soms ook onvriendelijke, zelfs met een dreigende toon. Dat vind ik onplezierig en daarmee worden mijn grenzen overschreden.
Om te voorkomen dat meer (bezorgde) ouders met vragen zitten en komen, wil ik graag nogmaals duidelijkheid verschaffen:
1. Wij mogen en zullen in geen geval medische handelingen uitvoeren. Er is op school nog nooit een vaccinatie uitgevoerd en dat gaat ook niet gebeuren. En al helemaal niet zonder toestemming van ouders/verzorgers.
2. Datzelfde geldt voor het testen op COVID-19. We zullen en kunnen u niet verplichten de kinderen te laten testen. Dat gaat zeker niet op school plaatsvinden en ook hier geldt, al helemaal niet zonder toestemming.
Mocht zich in een klas van uw kind een besmetting voordoen, dan kan het gebeuren dat u wordt gevraagd na vijf dagen quarantaine uw kind te laten testen. Dat is geen verplichting, maar is altijd de vrije keuze van de verantwoordelijke ouder/verzorger!
Damn.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 15:23 schreef Declan-Harp het volgende:
Het tokkievolk op onze school slaat weer toe. Kreeg net deze mail van onze directeur;
[..]
Oh wauw. Volgens mij snappen mensen soms niet dat ze mogen kiezen tussen testen of vijf dagen extra quarantaine. Beide zijn niet fijn, maar om nou de directeur te gaan mailen over landelijk beleid.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 15:23 schreef Declan-Harp het volgende:
Het tokkievolk op onze school slaat weer toe. Kreeg net deze mail van onze directeur;
[..]
quote:Op dinsdag 9 februari 2021 15:26 schreef vencodark het volgende:
[..]
Damn.Weet je welke ouders dat zouden kunnen zijn?
Wij zitten wel echt op een achterstandschool helaas.. Merk je aan de leraren niet hoor, maar die ouders soms..quote:Op dinsdag 9 februari 2021 15:28 schreef PKM het volgende:
[..]
Oh wauw. Volgens mij snappen mensen soms niet dat ze mogen kiezen tussen testen of vijf dagen extra quarantaine. Beide zijn niet fijn, maar om nou de directeur te gaan mailen over landelijk beleid.
En alsof dat niet zou opvallen wanneer het kind thuiskomt met verhalen over naalden en pleisters op de arm.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 15:39 schreef SacreCoeur het volgende:
Ik snap best dat mensen vragen hebben over het testen.
Maar zijn er serieus mensen die geloven dat ze kinderen stiekem gaan vaccineren op school![]()
Alsof ze daar tijd voor hebben
Nou B heeft nogal wat fantasie, dus die zou ik sowieso niet geloven als hij daarmee thuis zou komen. Mijn kind kunnen ze dus stiekem testen.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 15:43 schreef vencodark het volgende:
[..]
En alsof dat niet zou opvallen wanneer het kind thuiskomt met verhalen over naalden en pleisters op de arm.
Dat zou me niets verbazen inderdaad en vreemde ogen dwingen natuurlijk.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 16:12 schreef _NIKKI_ het volgende:
@:exode een van mijn jongens wil geen handschoenen dragen. Ik ga de discussie niet meer aan, dan maar koude handen.Misschien heeft de moeder van dat jongetje eenzelfde discussie met hem gevoerd als ik met T vanmorgen.
Envoor de mails aan de directeur. En
![]()
voor het feit dat er serieus ouders zijn die denken dat hun kind getest/gevaccineerd wordt op school.
Jullie gaan echt je handen vol krijgen hequote:Op dinsdag 9 februari 2021 16:32 schreef _NIKKI_ het volgende:
Wij werden gisteren getipt door de buurvrouw dat onze zesjarige ook bij de sloot aan het scharrelen was. Ik had hem al geïnformeerd over de gevaren en aangegeven dat hij niet op het ijs mag zonder mij, maar zo'n bevroren sloot heeft gewoon een enorme aantrekkingskracht. Gisteren hebben we toch nog even een extra gesprekje over ijs gevoerd. Zijn vader was behoorlijk geschrokken en boos, maar ik snapte T eigenlijk stiekem wel. Ik ben zelf vroeger soms wel 2 keer op een dag door het ijs gezakt, gewoon omdat het kon.2 van zijn vrienden waren al nat naar huis gegaan, dus ik hoop dat dat in ieder geval een klein beetje indruk gemaakt heeft. Al ben ik bang van niet.
Ook op een ''bedreigende'' manier?quote:Op dinsdag 9 februari 2021 16:58 schreef Omentielvo het volgende:
Bij action koop ik knutselspullen, soms een cadeau voor een verjaardagsfeestje, fotolijstjes en fotoalbums en ook kerstspullen en kantoorartikelen.
Zeeman, Hema en Primark kom ik ook. Primark heeft soms leuk kleding vind ik.
Declan, in onze nieuwsbrief stond het ook nadrukkelijk vermeld. Dat er niet gevaccineerd of getest wordt. Dus denk dat ze daar ook wat vragen over hebben gehad.
Ik zit daar tussenin dan, ik heb echt een gruwelijke hekel aan die kapies. Ik zie geen drol want mijn bril beslaat altijd, welk doekje ik ook gebruik. En ik word er benauwd van (astma). Ik draag hem binnen dus in winkels etc. Maar buiten wil ik hem niet ook nog eens gaan dragen. Ik ga wel aan de overkant van de straat staan, zebrapad over en B staat naast me.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 17:15 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Ook op een ''bedreigende'' manier?![]()
Vanaf vandaag ook een mondkapjes advies/plicht bij het ophalen van de kinderen. Je kunt nu duidelijk onderscheid maken tussen de tokkies en het normale volk.
Mondkapje + 1 1/2 meter en tokkies zonder die op elkaar geplakt staan.
De zeeman is voor mij dus een winkel waar ik eigenlijk een hekel aan heb en toch dingen koop. Dat ligt vooral aan de lokale zeeman die te klein is voor het assortiment waardoor alles in veel te volle graaibakken ligt. Als ik naar de zeeman een dorp verderop ga waar kleding op rekken hangt heb ik dat minder.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 15:12 schreef exode het volgende:
Dat heb ik ook Vaiana, vast hypocriet want ik kom wel af en toe bij de Zeeman. Zo koop ik ook bewust niets bij de Primark. Maar zoals gezegd, diep van binnen is dat natuurlijk hartstikke krom, want Ali heeft net een stapel stickers bezorgd hier.
Dus mijn principes zijn niet bepaald waterdicht, verre van
Dat komt vast door die geenvirustestschool petitie die op FB rond gaat. Echt ik blijk meer kippen zonder kop op FB te hebben dan ik dacht.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 15:23 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 9 februari 2021 16:44 schreef LeSage het volgende:
Er zitten dus echt de hele dag vogeltjes in de achtertuin. We hebben zo’n omgekeerde fles met een plank eronder. Steeds gaat er daar eentje op zitten, die knoeit dan wat en daarna scharrelen er allerlei vogeltjes onder om dat weer op te eten
Dat speelt ook mee inderdaad, de Action en Primark waar ik binnen ben geweest, zitten beide in centrum Utrecht. Daar was het vooral belachelijk druk weet ik nog.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 17:21 schreef Elleska het volgende:
[..]
De zeeman is voor mij dus een winkel waar ik eigenlijk een hekel aan heb en toch dingen koop. Dat ligt vooral aan de lokale zeeman die te klein is voor het assortiment waardoor alles in veel te volle graaibakken ligt. Als ik naar de zeeman een dorp verderop ga waar kleding op rekken hangt heb ik dat minder.
[..]
Dat komt vast door die geenvirustestschool petitie die op FB rond gaat. Echt ik blijk meer kippen zonder kop op FB te hebben dan ik dacht.
https://geenvirustestschool.petities.nl/
Je gaat het omgekeerde effect krijgen, ik draag een mondkapje dus houd geen afstand.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 17:23 schreef vencodark het volgende:
Als je bij de school oprecht genoeg afstand houdt, zou zo’n mondkapje ook niet nodig (moeten) zijn.
Ook niet, jij hebt een medische reden. Je loopt niet op het plein te roeptoeteren dat het ''allemaal'' maar onzin is etc.quote:
Ik sta ook mijlenver van iedereen vandaan. En inderdaad: je zou onbewust weleens minder op afstand letten als je een mondkapje draagt.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 17:25 schreef exode het volgende:
[..]
Je gaat het omgekeerde effect krijgen, ik draag een mondkapje dus houd geen afstand.
Ik heb sowieso weinig vertrouwen in de mondkapjes zoals de meeste ze gebruiken. Dus ik sta wel lekker aan de overkant, lekker rustig en als een ouder wilt overleggen over een playdate doe ik hem wel even snel op, voor de vorm
Dat is waar.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 17:26 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Ook niet, jij hebt een medische reden. Je loopt niet op het plein te roeptoeteren dat het ''allemaal'' maar onzin is etc.
Nou ja, net búiten het schoolpleinquote:Op dinsdag 9 februari 2021 17:30 schreef exode het volgende:
[..]
Dat is waar.
Ik ben er gelukkig niet altijd benauwd door maar met name als het ook nog eens warm is....bijna knock gegaan in de Lidl een tijd terug, moest echt even naar buiten.
Maar gebeurt dat op schoolpleinen? Dat is wel echt naar zeg.
KIJK ONS!!!quote:Op dinsdag 9 februari 2021 17:38 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Nou ja, net búiten het schoolpleinJa er is een groep mensen die altijd al luidruchtig waren maar er nu een schepje bovenop doen. Het zijn geen wappies, daar hebben ze de intelligentie niet voor, maar roepen wel alles wat op feesboek heb gestaan. Zulke types.
![]()
Ik sta zelf al sinds vóór de eerste lockdown aan de andere kant van het hek, buiten het zicht. Ik kan daar niet mee omgaan.
dat is hier niet het geval, de mensen zonder mondkapjes houden geen afstand en die met wel allemaal.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 17:25 schreef exode het volgende:
[..]
Je gaat het omgekeerde effect krijgen, ik draag een mondkapje dus houd geen afstand.
Nu je het zegt... mijn kinderen gaan ook uit logeren...quote:Op dinsdag 9 februari 2021 21:01 schreef Adrian4 het volgende:
Ik heb dit jaar ook iets geregeld.
Ze komen zondag van de lokale broodjeszaak een champagne ontbijtje brengen. De jongens zijn uit logeren.
Hier wel ook hoorquote:Op dinsdag 9 februari 2021 17:15 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Ook op een ''bedreigende'' manier?![]()
Vanaf vandaag ook een mondkapjes advies/plicht bij het ophalen van de kinderen. Je kunt nu duidelijk onderscheid maken tussen de tokkies en het normale volk.
Mondkapje + 1 1/2 meter en tokkies zonder die op elkaar geplakt staan.
Ik snap serieus niet hoe mensen dit kunnen denken... Scholen doen nooit zomaar medische handelingen (ja ok reanimatie daargelatenquote:[b]Op woensdag 3 februari 2021 09:32 schreef iemand
[..]
Ik hoop in elk geval dat de scholen niet zonder bijzijn en toestemming van de ouders kinderen gaan testen.
Waarschijnlijk weinig, zoals gewoonlijk. Iets lekker koken samen of laten bezorgen. Maar dat commerciële gedoe laat ik aan me voorbij gaan.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 20:23 schreef exode het volgende:
Doen jullie wat aan Valentijnsdag eigenlijk? Wij normaal niet echt, 2 weken later is altijd ons jubileum. Dit jaar dus wel, al weet mijn vriendin dat nietBos bloemen en een etentje worden thuisbezorgd zondag. Vond ik dit jaar wel extra leuk.
Nee gelukkig niet zeg. 7 februari is ons jubileum, 8 februari is onze trouwdag en manlief is 21 februari jarig. Anders blijf ik maar cadeautjes verzinnen, op een gegeven moment is mijn inspiratie ook wel opquote:Op dinsdag 9 februari 2021 20:23 schreef exode het volgende:
Doen jullie wat aan Valentijnsdag eigenlijk? Wij normaal niet echt, 2 weken later is altijd ons jubileum. Dit jaar dus wel, al weet mijn vriendin dat nietBos bloemen en een etentje worden thuisbezorgd zondag. Vond ik dit jaar wel extra leuk.
We gingen de dag na 9/11 voor het eerst op date. Dat onthouden ik wel. Maar die verhipte trouwdag (naja, dinsdag ochtend geregistreerd partnerschapquote:Op dinsdag 9 februari 2021 21:49 schreef Cathmar het volgende:
omg ik weet ons jubileum čcht niet. Is dat a-romantisch? Begin 2001 geloof ik.
Wat ik begreep uit de FBberichten komt de angst mede doordat minister Slob heeft geroepen dat hij graag zou zien dat scholen bij de voordeur gaan testen. Dat ging dat over de middelbare scholen maar er zijn nu ook nieuwsberichten over basisscholen bijvoorbeeld deze https://www.rtvutrecht.nl(...)r-zijn-lukt-het.htmlquote:Op dinsdag 9 februari 2021 21:25 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Hier wel ook hoor
Maar goed, het leeft overal nogal merk ik;
[..]
Ik snap serieus niet hoe mensen dit kunnen denken... Scholen doen nooit zomaar medische handelingen (ja ok reanimatie daargelaten)
Echt denk ff na...
Maar goed ik heb leerlingen waarvan de ouders pislink waren dat ze maandag toch maar niet naar school mochten en die dinsdag thuisgehouden werden ivm de sneeuw![]()
![]()
Mijn lief is de 13e jarig, dus neequote:Op dinsdag 9 februari 2021 20:23 schreef exode het volgende:
Wij mogen al bijna een jaar het schoolplein niet op. B moet ook via een zij ingang naar binnen. En hij begint als eerste om 08:20 dat is fijn want nog lekker rustig.
Klaagt hij dan?quote:Op woensdag 10 februari 2021 11:21 schreef vencodark het volgende:
Soms neemt mijn man weleens bloemen mee maar komt zelden in de winkel.
Ik neem altijd lekkers voor mijn man mee wanneer ik om boodschappen ga. Vandaag weer 4 dikke repen chocolade meegebracht. Heeft hij sowieso niet te klagen (zou je denken).
Och, ik ervan het als: Er is altijd wel wat.quote:Op woensdag 10 februari 2021 11:59 schreef F_r het volgende:
[..]
Klaagt hij dan?
Ik heb gisteren zo hard mijn hoofd tegen een kozijn gestoten het doet nu nog pijn.
quote:Op woensdag 10 februari 2021 12:06 schreef LeSage het volgende:
Test is trouwens negatief![]()
Was toch een beetje spannend, want best veel hoesten en collega waar ik zondag mee gewerkt heb was maandag verkouden en positief. We hadden gelukkig afstand gehouden en allebei constant een mondkapje op.
En nu mag ik gezellig vrijdag/zaterdag/zondag werken en high tea’s met hartjes en kaarsjes in valentijnsthema in elkaar zetten
Ja, maar de keuze is zo groot. Wil volautomatsiche espresso, maar met melkopschuimer of niet? En welk merk? Pfff....quote:
En dan nog een grote rode strik erop plakken en je hebt een valentijnscadeautje! (evt voor jezelf)quote:
Ik ben al weken naar de perfecte volautomaat aan het zoeken. Ik kijk nu naar Siemens. Philips komt er ook aardig uit, maar maakt veel herrie blijkbaar. (en druppelt na)quote:Op woensdag 10 februari 2021 13:34 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Ja, maar de keuze is zo groot. Wil volautomatsiche espresso, maar met melkopschuimer of niet? En welk merk? Pfff....
Ik wil geen partypooper zijn, maar je mag toch 5 dagen na in aanraking geweest te zijn met een besmet persoon pas testen omdat bij eerder testen de test niet betrouwbaar is?quote:Op woensdag 10 februari 2021 12:06 schreef LeSage het volgende:
Test is trouwens negatief![]()
Was toch een beetje spannend, want best veel hoesten en collega waar ik zondag mee gewerkt heb was maandag verkouden en positief. We hadden gelukkig afstand gehouden en allebei constant een mondkapje op.
En nu mag ik gezellig vrijdag/zaterdag/zondag werken en high tea’s met hartjes en kaarsjes in valentijnsthema in elkaar zetten
Ik heb dus geen contact gehad, want 1,5 meter afstand én mondkapje.quote:Op woensdag 10 februari 2021 13:43 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Ik wil geen partypooper zijn, maar je mag toch 5 dagen na in aanraking geweest te zijn met een besmet persoon pas testen omdat bij eerder testen de test niet betrouwbaar is?
Met melkopschuimer, want cappuccino!quote:Op woensdag 10 februari 2021 13:34 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Ja, maar de keuze is zo groot. Wil volautomatsiche espresso, maar met melkopschuimer of niet? En welk merk? Pfff....
Los slangetje!quote:Op woensdag 10 februari 2021 13:34 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Wat voor 1 hebben jullie? Ik vind hete koffie wel echt belangrijk en bij Siemens zie ik dat vaak als nadeel.quote:Op woensdag 10 februari 2021 13:49 schreef _NIKKI_ het volgende:
@:LeSage, gelukkig!
[..]
Met melkopschuimer, want cappuccino!![]()
Ik stop er als traktatie voor mezelf ook een paar keer per week Monin' in met amarettosmaak. Gewoon omdat het kan.
Ah yes, een Siemens owner. Hoe bevalt die? Is de koffie goed heet en de melk? Hang je die in een melkpak? Ja ik heb veel vragen.quote:Op woensdag 10 februari 2021 13:52 schreef Vicky het volgende:
[..]
Los slangetje!
https://assets.mmsrg.com/(...)100-TE651209RW-Zwart
Wij hebben deze.
We hebben m nu een jaar. Ik ben erg tevreden. Koffie is goed warm. Je kan tig verschillende soorten koffie kiezen.quote:Op woensdag 10 februari 2021 13:59 schreef exode het volgende:
[..]
Ah yes, een Siemens owner. Hoe bevalt die? Is de koffie goed heet en de melk? Hang je die in een melkpak? Ja ik heb veel vragen.
Dank je wel! je kan ook sterkte en zo instellen toch? We kijken naar de s500 versie omdat je dan melkspecialiteiten tegelijk kan zetten. Wel een voordeel. Kan je ook Cortado maken? Mijn favoriet.quote:Op woensdag 10 februari 2021 14:06 schreef Vicky het volgende:
[..]
We hebben m nu een jaar. Ik ben erg tevreden. Koffie is goed warm. Je kan tig verschillende soorten koffie kiezen.
Er zit een koffielade in voor cafeïne vrije koffie.
Je kan ook heet water tappen of alleen melkschuim.
Wij hangen m niet in het pak maar in een melkkannetje
Deze heb ik ookquote:Op woensdag 10 februari 2021 13:52 schreef Vicky het volgende:
[..]
Los slangetje!
https://assets.mmsrg.com/(...)100-TE651209RW-Zwart
Wij hebben deze.
Ja zeer mild, mild, normaal, sterk, zeer sterk double shot sterk, doubleshot sterk +quote:Op woensdag 10 februari 2021 14:09 schreef exode het volgende:
[..]
Dank je wel! je kan ook sterkte en zo instellen toch? We kijken naar de s500 versie omdat je dan melkspecialiteiten tegelijk kan zetten. Wel een voordeel. Kan je ook Cortado maken? Mijn favoriet.![]()
De reden waarom we hem nog niet gekocht hebben, is geld en het is best een groot ding in onze kleine keuken.
Dacht dat ik die wel gezien had... helemaal rechts bij de 'meer opties'quote:Op woensdag 10 februari 2021 14:11 schreef Vicky het volgende:
[..]
Ja zeer mild, mild, normaal, sterk, zeer sterk double shot sterk, doubleshot sterk +
Helaas geen cortado
[ afbeelding ]
Daarom hebben wij magere melk genomen 🤣🤣quote:Op woensdag 10 februari 2021 14:10 schreef Shandaly het volgende:
[..]
Deze heb ik ookVorig jaar als verjaardagscadeau gekregen
Ik vind de koffie goed heet, drink soms pas na een kwartier en dan is het nog steeds warm. Slangetje kan je los in een melkpak hangen, maar ik heb er ook een thermoskan voor melk bij. Kan je de melk de hele dag buiten de koelkast bewaren eventueel. Ik heb mezelf alleen op rantsoen gezet, want op een gegeven moment hij het thuiswerken gingen er 8 lattes op dag in, en daar was o.a. mijn weegschaal ook niet zo van gecharmeerd...
Die van ons heeft dat niet.quote:Op woensdag 10 februari 2021 14:13 schreef Shandaly het volgende:
Je kan de bonenmaling instellen, grof gemalen of fijn gemalen enzo.. en idd ook per koffiesoort verschillende sterktes... ook de kopjes maat is in te stellen... (soms zelf iets teveel instellingen waar je rekening mee zou kunnen houden... zo'n koffie purist ben ik nu ook weer niet)
[..]
Dacht dat ik die wel gezien had... helemaal rechts bij de 'meer opties'
Zolang heeeel sterk er maar op staatquote:Op woensdag 10 februari 2021 14:11 schreef Vicky het volgende:
[..]
Ja zeer mild, mild, normaal, sterk, zeer sterk double shot sterk, doubleshot sterk +
Helaas geen cortado
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 10 februari 2021 14:14 schreef exode het volgende:
[..]
Zolang heeeel sterk er maar op staatDe rest van de instellingen negeer ik denk ik.
Elektrische mokapot?quote:
Dat welquote:Op woensdag 10 februari 2021 14:16 schreef Mariposas het volgende:
Ik blijf trouwens wel reinigings- en ontkalkingstabletten er in gooien, je moet echt grootverpakkingen in slaan. Elke 2 weken wel, anders gaat dat ding gewoon in staking.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |