SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes meer
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
Maar als ze dat aanpassen, dan mogen ze toch nog steeds niet handhaven?quote:Op dinsdag 9 februari 2021 13:19 schreef Caland het volgende:
[..]
Met andere woorden: maak het nóg strenger en zorg ervoor dat je wél kan handhaven.
Knettergek.
Ik heb me er gisteren toevallig aan gehouden.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 13:29 schreef DonDruiper het volgende:
Goeie TT.
En is er echt iemand die zich houdt aan die 1 persoon per dag maatregel?
Nou ja, je zegt zelf al: goed onderbouwde posts maken hier is min of meer tijdverspilling. Soms komt er daadwerkelijk een goede discussie op gang, maar meestal eindigt het in oneliners. Ik vind het wel leuk om te doen, want het maakt dat ik zo nu en dan zelf ook nog eens de literatuur in duik.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 13:25 schreef chratnox het volgende:
[..]
Bedankt voor je uitleg en nuance, nu herken ik je posts weer
Oké fair, daar heb je een goed punt. Ik kan me inderdaad een aantal van die weloverwogen posts van je herinneren, dus misschien dat ik het daarom zo 'raar' (ik heb geen idee hoe ik het moet noemen) vond. Ik merk aan mezelf ook dat ik een korter lontje heb dan een paar maanden terug, dus ik kan het best begrijpen. Ik probeer (en soms faal ik daarin) om dan ook even een stapje terug te nemen en het te laten voor waar het is.
Ik twijfel er niet aan dat je er meer kennis van hebt dan ik, ik baseer mijn ervaringen puur op collega's die me vertellen hoe het er daar aan toe gaat. Vandaar dat ik je wel een serieuze vraag stelde over wat ik daar hoorde
Ik herken het wel, heb een tijdlang iedere dag de cijfers helemaal uit elkaar getrokken met een aantal andere users, en vond 't uiteraard ook erg leuk om te doen. Tegen de 'onderbuik' valt niet op te discussiëren alleenquote:Op dinsdag 9 februari 2021 13:32 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Nou ja, je zegt zelf al: goed onderbouwde posts maken hier is min of meer tijdverspilling. Soms komt er daadwerkelijk een goede discussie op gang, maar meestal eindigt het in oneliners. Ik vind het wel leuk om te doen, want het maakt dat ik zo nu en dan zelf ook nog eens de literatuur in duik.
Overigens kan het over en weer gooien met korte argumenten ook wel verhelderend zijn natuurlijk, maar dat moet dan niet alleen de reagerende kant zijn
Ik sluit de boel ook wel eens gewoon af hoor, als ik er geen zin meer in heb. Maar gewoon de discussie op dezelfde manier terug aangaan is ook wel eens verfrissendMensen reageren dan vaak wat verward.
En ik spaar notes natuurlijk. Een hobby is belangrijk in deze tijden![]()
De bewijslast is inmiddels compleet omgedraaid lijkt het ja. Hoorde zonet een spotje op SLAM FM speciaal gericht op jongeren met als laatste zin: "laten we ons nu aan de avondklok houden, des te sneller krijgen we weer wat vrijheden terug". Dat is toch niet meer vol te houden inmiddelsquote:Op dinsdag 9 februari 2021 13:31 schreef popje het volgende:
Het maakt me wederom boos als ik de rechtvaardiging van de avondklok lees. Het zou alleen verlengd worden als de cijfers de pan uit zouden rijzen.
Nu is de rechtvaardiging 'we weten nog niet wat het doet, maar het is wel rustiger op straat, en dat is wat we willen'. Alsof het daarvoor megadruk was op straat... Zo kan ik altijd wel een reden verzinnen. En die cijfers van de Britse variant zijn ook nog steeds niet de pan uitrijzend, sterker nog, ik denk na dit hele sneeuwverhaal zijn ze nog steeds niet ver gestegen.
We worden inderdaad een politiestaat en een angsthazensamenleving. Als iets potentieel eventueel iets zou kunnen doen, dan moeten we het maar zo lang mogelijk inzetten, want anders gaan we allemaal dood ter plekke!
Wat we geleerd hebben van WO2 is dat mensenlevens waardevol zijn, en dat het bestempelen van bepaalde mensenlevens als 'waardeloos' nogal gevaarlijk is.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 12:55 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja, ik weet dat je de koude oorlog bedoelde. Ik maakte de vergelijking met WO2 omdat er na WO2 afspraken gemaakt zijn dat bepaalde dingen nooit meer acceptabel waren.
Ik bedoel er niet mee aan te geven dat dit een vergelijkbaar scenario is oid, ik bedoel ermee te zeggen dat (met goede reden) er afspraken gemaakt zijn zodat dit niet meer gedaan zou worden.
Oftewel, we hebben geleerd van WO2 dat je je bevolking niet zo bang moet maken, dat is wat ik bedoelde te zeggen. Dat kun jij een Godwin noemen, dat vind ik niet.
Ja dat krijg je ervan als de bevolking van alles accepteert. Uit die cijfers (geen idee of ze betrouwbaar zijn) blijkt dat het meerendeel de maatregelen steunt, dus niets let de regering ertegen om keer op keer nog meer maatregelen en gekte in te voeren, omdat ze in de veronderstelling zijn dat ze goed bezig zijn. Met zo'n bange en goedgelovige bevolking komen wij hier nooit meer uit.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 13:31 schreef popje het volgende:
Het maakt me wederom boos als ik de rechtvaardiging van de avondklok lees. Het zou alleen verlengd worden als de cijfers de pan uit zouden rijzen.
Nu is de rechtvaardiging 'we weten nog niet wat het doet, maar het is wel rustiger op straat, en dat is wat we willen'. Alsof het daarvoor megadruk was op straat... Zo kan ik altijd wel een reden verzinnen. En die cijfers van de Britse variant zijn ook nog steeds niet de pan uitrijzend, sterker nog, ik denk na dit hele sneeuwverhaal zijn ze nog steeds niet ver gestegen.
We worden inderdaad een politiestaat en een angsthazensamenleving. Als iets potentieel eventueel iets zou kunnen doen, dan moeten we het maar zo lang mogelijk inzetten, want anders gaan we allemaal dood ter plekke!
quote:Op dinsdag 9 februari 2021 13:41 schreef belanov het volgende:
[..]
De bewijslast is inmiddels compleet omgedraaid lijkt het ja. Hoorde zonet een spotje op SLAM FM speciaal gericht op jongeren met als laatste zin: "laten we ons nu aan de avondklok houden, des te sneller krijgen we weer wat vrijheden terug". Dat is toch niet meer vol te houden inmiddels
Zo gaat dat met achterhoedegevechten.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 13:41 schreef belanov het volgende:
[..]
De bewijslast is inmiddels compleet omgedraaid lijkt het ja. Hoorde zonet een spotje op SLAM FM speciaal gericht op jongeren met als laatste zin: "laten we ons nu aan de avondklok houden, des te sneller krijgen we weer wat vrijheden terug". Dat is toch niet meer vol te houden inmiddels
Nee? Want het spotje had moeten zijn: "De overheid probeert onze vrijheden blijvend af te pakken zonder dat er eigenlijk iets aan de hand is. Conformeer!" of zoquote:Op dinsdag 9 februari 2021 13:41 schreef belanov het volgende:
[..]
Na een jaar nog in dit soort propaganda trappenquote:Op dinsdag 9 februari 2021 13:46 schreef Anton91 het volgende:
[..]![]()
Wat een wereld leven we in zeg. Mensen een schuldgevoel aan willen praten omdat ze met wat mensen afspreken
Ach, anderen praten mensen weer een schuldgevoel aan dat ze uberhaupt nog leven.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 13:46 schreef Anton91 het volgende:
[..]![]()
Wat een wereld leven we in zeg. Mensen een schuldgevoel aan willen praten omdat ze met wat mensen afspreken
Ik sta dinsdag en donderdag avond gewoon op het veldje bij mij in de straat mijn krachtoefeningen te doen.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 13:28 schreef BlackLining het volgende:
Ik heb ook al een paar keer illegaal een rondje gelopen om een uur of 10
We hebben/hadden het toch niet over waardeloos? Het ging over extreme maatregelen in het kader psychologische oorlogsvoering. Of bedoel je iets anders?quote:Op dinsdag 9 februari 2021 13:42 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Wat we geleerd hebben van WO2 is dat mensenlevens waardevol zijn, en dat het bestempelen van bepaalde mensenlevens als 'waardeloos' nogal gevaarlijk is.
Getuige bepaalde reacties in Corona-topics is die Godwin inderdaad gerechtvaardigd, alleen hebben 'we' kennelijk bar weinig van WO2 geleerd.
Tenenkrommend inderdaad. We worden al een jaar lekker gemaakt met dat als we ons aan de maatregelen houden dat het dan snel beter gaat worden. Alleen niets wijst er op dit moment op, het wordt alleen maar strenger en kutter. Britse variant, code zwart in april. Nee ik ben ontzettend gemotiveerd om mij aan de maatregelen te houden, tot op het bot. Want alles wordt snel beter!quote:Op dinsdag 9 februari 2021 13:41 schreef belanov het volgende:
[..]
Wat ze gezien hebben van de DDR en de sovietunie en toen verafschuwden gebruiken ze nu schaamteloos. Propaganda en inspelen op angst om het volk te bereiken.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 13:41 schreef belanov het volgende:
[..]
Uiteraard bedoel ik 'iets' anders.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 13:52 schreef chratnox het volgende:
[..]
We hebben/hadden het toch niet over waardeloos? Het ging over extreme maatregelen in het kader psychologische oorlogsvoering. Of bedoel je iets anders?
Alleen het verschil dat jij straks in maart die mensen weg kan stemmen als het beleid je niet bevalt. Ik vind die vergelijkingen nergens over gaan.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 13:53 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Wat ze gezien hebben van de DDR en de sovietunie en toen verafschuwden gebruiken ze nu schaamteloos. Propaganda en inspelen op angst om het volk te bereiken.
Fuck dat.
quote:Op dinsdag 9 februari 2021 13:19 schreef Caland het volgende:
[..]
Met andere woorden: maak het nóg strenger en zorg ervoor dat je wél kan handhaven.
Knettergek.
nctv preekt ook voor eigen parochie natuurlijk. Die kijkt het alleen maar vanuit staats'veiligheid'. Hoe strenger hoe beter want iedereen die ook maar een klein beetje buiten de lijntjes kleurt hebben ze werk aan. Immers is dat niet de standaard en verdacht.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 13:25 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
*kots*
En zo veranderd ons land langzaam in een politiestaat.
Ik kan wel antwoord geven op die vraag zonder dat 'draadje' te lezen (wat een drama is op twitter, dat is niet voor lange epistels)quote:Op dinsdag 9 februari 2021 13:53 schreef Momo het volgende:
Ik zie elke keer die 170.000 besmettingen terug komen, hier even een draadje erover met iets meer nuancering daarover:
[ twitter ]
Het zit je wel diep he, altijd over hetzelfde beginnen.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 13:51 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ach, anderen praten mensen weer een schuldgevoel aan dat ze uberhaupt nog leven.
Dat is zo nooit verkondigd.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 13:52 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Tenenkrommend inderdaad. We worden al een jaar lekker gemaakt met dat als we ons aan de maatregelen houden dat het dan snel beter gaat worden. Alleen niets wijst er op dit moment op, het wordt alleen maar strenger en kutter. Britse variant, code zwart in april. Nee ik ben ontzettend gemotiveerd om mij aan de maatregelen te houden, tot op het bot. Want alles wordt snel beter!
Hoe krijgt de Rijksoverheid dit met droge ogen op tape? Puur propaganda, net zoals die vaccinatiespotjes.
Echt he.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 13:55 schreef Momo het volgende:
[..]
Alleen het verschil dat jij straks in maart die mensen weg kan stemmen als het beleid je niet bevalt. Ik vind die vergelijkingen nergens over gaan.
Een "we hopen dat een avondklok werkt om de zorg voor iedereen bereikbaar te houden" had ik een eerlijkere slogan gevonden dan deze "we doen de kroegen dicht zodat we snel weer naar de kroeg kunnen" redenatiequote:Op dinsdag 9 februari 2021 13:47 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Nee? Want het spotje had moeten zijn: "De overheid probeert onze vrijheden blijvend af te pakken zonder dat er eigenlijk iets aan de hand is. Conformeer!" of zo
Let maar op; de complotdenkers en anti-vaxxers zullen dit t.a.t. aangrijpen om andere standaard alu-hoedjes meuk te propageren.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 13:56 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Dat is zo nooit verkondigd.
Er is vanaf het begin af aan gezegd dat een vaccin de enige realistische uitweg is, en dat ondertussen maatregelen nodig zijn om het zorgstelsel in stand te kunnen houden. De mogelijkheid van het compleet elimineren van het virus is één keer genoemd in de eerste toespraak van Rutte en daar is ook meteen uitgelegd waarom Nederland daar niet voor kiest.
Dat dat vaccineren tijd kost, dat begrjip je neem ik aan.
Dat je nu vaccineren wegzet als propaganda, omdat je vindt dat de maatregelen die zijn getroffen in overbrugging naar het vaccin niet hebben gedaan wat sowieso met een vaccin pas mogelijk zou zijn, is vrij belachelijk.
Goh, komt wel bekend voor, niet willen inlezen waar het überhaupt over gaat (los van dit draadje). Maar toch je mening klaar hebben over iets.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 13:55 schreef Gunner het volgende:
[..]
Ik kan wel antwoord geven op die vraag zonder dat 'draadje' te lezen (wat een drama is op twitter, dat is niet voor lange epistels)
De modellen kloppen inderdaad niet. Simpel iets extrapoleren en dan conclusies aan verbinden zou je op een schoolexamen een onvoldoende opleveren maar Van DIssel krijgt er nog geld voor ook.
Ik vind dat vrij belangrijk ja, het niet wegzetten van hele volksstammen als onwenselijk en 'klaar voor het crematorium'.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 13:56 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Het zit je wel diep he, altijd over hetzelfde beginnen.
Ik denk inderdaad ook dat je in de DDR op zondag naar het Alexanderplein in Berlijn kon afreizen om daar tegen de regels in een beetje stampij te maken om daarna gewoon weer huiswaarts te keren en de volgende dag op je werk te verschijnen zonder problemen.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 13:53 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Wat ze gezien hebben van de DDR en de sovietunie en toen verafschuwden gebruiken ze nu schaamteloos. Propaganda en inspelen op angst om het volk te bereiken.
Fuck dat.
Wegstemmen is er ook niet echt bij. Wij kiezen onze ministers niet.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 13:55 schreef Momo het volgende:
[..]
Alleen het verschil dat jij straks in maart die mensen weg kan stemmen als het beleid je niet bevalt. Ik vind die vergelijkingen nergens over gaan.
quote:Op dinsdag 9 februari 2021 13:58 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk inderdaad ook dat je in de DDR op zondag naar het Alexanderplein in Berlijn kon afreizen om daar tegen de regels in een beetje stampij te maken om daarna gewoon weer huiswaarts te keren en de volgende dag op je werk te verschijnen zonder problemen.
Je hoeft niet te stemmen op het VVD of CDA. Als niemand dat zou doen, heb je ook geen ministers van die partijen.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 13:58 schreef alpeko het volgende:
[..]
Wegstemmen is er ook niet echt bij. Wij kiezen onze ministers niet.
Anderen vinden hem wel treffend, blijkbaar.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 13:55 schreef Momo het volgende:
[..]
Zo'n beetje het enige wat nog een beetje leuk is tegenwoordigquote:Op dinsdag 9 februari 2021 13:58 schreef Momo het volgende:
Maar toch je mening klaar hebben over iets.
Je kiest een volksvertegenwoordiging die de ministers goedkeurt of niet.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 13:58 schreef alpeko het volgende:
[..]
Wegstemmen is er ook niet echt bij. Wij kiezen onze ministers niet.
Dat klopt maar mijn invloed rijkt niet zo ver dat ik bepaal wat andere stemmen. En er zijn helaas genoeg redenen te verzinnen om wel voor die 2 te gaan.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 13:59 schreef Momo het volgende:
[..]
Je hoeft niet te stemmen op het VVD of CDA. Als niemand dat zou doen, heb je ook geen ministers van die partijen.
Gast...quote:Op dinsdag 9 februari 2021 13:59 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Anderen vinden hem wel treffend, blijkbaar.
En ik zie zeker gelijkenissen met de maniertjes van propaganda voeren. Toegegeven, het zit er nog niet volledig op maar heb jij de staatsspot al gezien over het vaccineren? Als je daar geen kromme tenen van krijgt...
Zomaar een voorbeeldje. De lijst is echt lang aan het worden.
Heb je een beetje kennis over de geschiedenis van de 20ste eeuw, zie je echt wel de overeenkomsten.
En zijn de verkiezingen al bevestigd dan? Zou toch begin feb gebeuren? Nog niks is zeker.
Gaat het over je ruzie met (volgens mij) @Grems? Indien ja, kun je die ruzie niet beter gewoon met hem uitvechten? Niemand had het over waardeloos.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 13:53 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Uiteraard bedoel ik 'iets' anders.
Beetje sneeuw? CODE ROOD /quote:Op dinsdag 9 februari 2021 13:31 schreef popje het volgende:
We worden inderdaad een politiestaat en een angsthazensamenleving
Vind je het ook propaganda als de overheid bijvoorbeeld gezond eten, rijden met gordel promoot met een filmpje op tv? Je kan nog zelf altijd kiezen of je een vaccin neemt of niet. WO2 vergelijkingen vind ik goedkope manier op een punt te maken.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 13:59 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Anderen vinden hem wel treffend, blijkbaar.
En ik zie zeker gelijkenissen met de maniertjes van propaganda voeren. Toegegeven, het zit er nog niet volledig op maar heb jij de staatsspot al gezien over het vaccineren? Als je daar geen kromme tenen van krijgt...
Zomaar een voorbeeldje. De lijst is echt lang aan het worden.
Heb je een beetje kennis over de geschiedenis van de 20ste eeuw, zie je echt wel de overeenkomsten.
En zijn de verkiezingen al bevestigd dan? Zou toch begin feb gebeuren? Nog niks is zeker.
Beetje op pannen rammen en "dictatuur!" schreeuwen naar de OMON op het Rode Plein in Moskou en dan weer lekker naar huis. Zo ging dat in de Soviet Unie.quote:
Gelukkig niet, dan zouden we niet meer in een democratie leven.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 14:00 schreef alpeko het volgende:
[..]
Dat klopt maar mijn invloed rijkt niet zo ver dat ik bepaal wat andere stemmen.
Klopt.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 13:56 schreef BlackLining het volgende:
Er is vanaf het begin af aan gezegd dat een vaccin de enige realistische uitweg is
Wel makkelijk. Het is gebruikt in de Catshuisbriefing, maar niet door van Dissel, dus het is niet van Dissel die het gezegd heeft, maar het is daar wel degelijk gebruikt.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 13:53 schreef Momo het volgende:
Ik zie elke keer die 170.000 besmettingen terug komen, hier even een draadje erover met iets meer nuancering daarover:
[ twitter ]
Dit soort burgersquote:Op dinsdag 9 februari 2021 14:01 schreef zoost het volgende:
[..]
Beetje sneeuw? CODE ROOD
Beetje wind? CODE ROOD
Wilt U roken? IS HIER VERBODEN
Wilt U fietsen? HELM VERPLICHT
Griepje? LOCKDOWN
Spelen? ALLEEN OP DE AANGEWEZEN PLEKKEN
Nederland is een nanny-state geworden, waar het recht op zelfbeschikking is verdwenen. De overheid weet wat goed voor u is.
Niet alleen hoor. Legio volk hier dat te pas en te onpas met kreten komt 'die we sinds WO2 niet meer zouden willen horen'.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 14:01 schreef chratnox het volgende:
[..]
Gaat het over je ruzie met (volgens mij) @:Grems? Indien ja, kun je die ruzie niet beter gewoon met hem uitvechten? Niemand had het over waardeloos.
Elk mensenleven is wat mij betreft evenveel waard. De vraag is of op dit moment de maatregelen dat ook op die manier laten zien.
Ik heb het over de maniertjes van praten en inspelen.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 13:58 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk inderdaad ook dat je in de DDR op zondag naar het Alexanderplein in Berlijn kon afreizen om daar tegen de regels in een beetje stampij te maken om daarna gewoon weer huiswaarts te keren en de volgende dag op je werk te verschijnen zonder problemen.
Dat is inderdaad genant en betreurenswaardig ja.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 14:02 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Klopt.
En daarom is de lakse houding in de uitvoer ook zo stuitend. Iedere week wordt er wel wat verlengd of extra's verzonnen om de aandacht er in te houden. Maar de uitrol van het vaccineren is nog net niet slechter dan bulgarije.
Maar hey, het vaccineren is de oplossing tot vrijheid. Zodra je opgeroepen bent moet je er wel een halen hoor, niet voor jezelf, maar voor de samenleving. Wel solidair blijven heeeee..
Zo cynisch wordt ik daarvan. hogotje de bloemschoen.
Weer boven de 2.000.quote:
https://www.telegraaf.nl/(...)g-naar-de-gevangenisquote:Alkmaar - ’We gaan plunderen, wie regelt de bommen? Neem benzine mee!’ Zelf noemde de 21-jarige D.V. deze oproep op sociale media om te gaan rellen in zijn woonplaats Enkhuizen „stoerdoenerij”. Van die stoerheid was dinsdagochtend bij de snelrechtzitting in Alkmaar weinig meer over.
Via een beeldverbinding met het huis van bewaring in Alphen aan den Rijn was te zien dat de verdachte V. in huilen uitbarstte: „Deze twee weken in de gevangenis zijn de zwaarste die ik ooit in mijn leven heb meegemaakt.”
Je reageerde op mij, dus ik neem aan dat je mij bedoelt. Kun je uitleggen wat je bedoelt, want ik zie echt niet waar ik gezegd heb wat je nu aangeeft?quote:Op dinsdag 9 februari 2021 14:03 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Niet alleen hoor. Legio volk hier dat te pas en te onpas met kreten komt 'die we sinds WO2 niet meer zouden willen horen'.
Ik gok DeVerzamelaar.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 14:05 schreef GereDathan het volgende:
[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)g-naar-de-gevangenis
Nou vertel maar, welke stoere Fok!ker is dit
D.V.? DeVerz...quote:Op dinsdag 9 februari 2021 14:05 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Wie missen we?quote:Op dinsdag 9 februari 2021 14:05 schreef GereDathan het volgende:
[..]
We hadden toch 1 dag er onder vorige week? Of vergis ik me.quote:
Klopt.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 14:07 schreef capricia het volgende:
[..]
We hadden toch 1 dag er onder vorige week? Of vergis ik me.
quote:Op dinsdag 9 februari 2021 14:01 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Gast...
![]()
Dit ook maar in enig opzicht vergelijkbaar vinden met de DDR of de Sovjet-Unie... dan heb je geen reet begrepen van de geschiedenis maar teer je op soundbites van een paar complotdraaiende websites, vaak van rechtse signatuur, die al heel snel in alles een onderdrukkende staat willen zien.
Ik maak geen vergelijking met wo2 hier. Wel met de commie periode en hun manieren van op angst inspelen en drang creëren onder de bevolking. Die specifieke elementen zie ik echt wel terug komen in het actueel houden van zichzelf bij de politiek, de manier van spotjes maken en het vooral op de angst inspelen.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 14:01 schreef Momo het volgende:
[..]
Vind je het ook propaganda als de overheid bijvoorbeeld gezond eten, rijden met gordel promoot met een filmpje op tv? Je kan nog zelf altijd kiezen of je een vaccin neemt of niet. WO2 vergelijkingen vind ik goedkope manier op een punt te maken.
Dat het frappant is hoe snel hier de Tweede Wereldoorlog (en de DDR, USSR) worden aangehaald om over de huidige Nederlandse staat te spreken omdat er corona-maatregelen getroffen zijn, maar dat een enorme stilte heerst wanneer een of andere roeptoeter het weer over 'biologisch afval' van 50+ heeft dat onderhand eens dood moet gaan zodat de sportschool open kan, terwijl een Godwin DAAR m.i. wel wat meer van pas is...quote:Op dinsdag 9 februari 2021 14:06 schreef chratnox het volgende:
[..]
Je reageerde op mij, dus ik neem aan dat je mij bedoelt. Kun je uitleggen wat je bedoelt, want ik zie echt niet waar ik gezegd heb wat je nu aangeeft?
Presentatie laad zo te zien niet op de tweede kamer site, hier staat nog wel een samenvatting van de inhoud:quote:Op dinsdag 9 februari 2021 14:03 schreef chratnox het volgende:
[..]
Wel makkelijk. Het is gebruikt in de Catshuisbriefing, maar niet door van Dissel, dus het is niet van Dissel die het gezegd heeft, maar het is daar wel degelijk gebruikt.
Maar we kunnen er dus redelijkerwijs vanuit gaan dat dit scenario de prullenbak in kan. Weet iemand of er tijdens die briefing wel scenarios getoond werden die realistisch waren? Van Dissel heeft vorige week wel aangegeven dat hij denkt dat de derde golf zwaarder wordt dan vorig jaar, en dat code zwart in april is e.d.
Is dat op basis van deze berekeningen, of welke berekeningen komt dat dan uit voort?
Uiteraard wél in het communisme jaquote:Op dinsdag 9 februari 2021 14:09 schreef Red_85 het volgende:
[..]
[..]
Ik maak geen vergelijking met wo2 hier. Wel met de commie periode en hun manieren van op angst inspelen en drang creëren onder de bevolking. Die specifieke elementen zie ik echt wel terug komen in het actueel houden van zichzelf bij de politiek, de manier van spotjes maken en het vooral op de angst inspelen.
De wifi in de P.I. is erg goed, beter dan verwacht zelfs.quote:
Een daling op elke dag is prima, maar meestal is het op dinsdag hoger inderdaad. Dus dat is zeker een gunstig teken.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 14:08 schreef Simmertje het volgende:
Een daling in de ziekenhuisopnames op dinsdag is prima toch? Volgens mij begint normaal gesproken de daling pas op woensdag.
Weet je wie ik echt al een tijdje mis?quote:
Ik zal mijn punt even toelichten, aangezien het je niet helemaal duidelijk is. Nederland wordt steeds meer een nanny state...quote:Op dinsdag 9 februari 2021 14:03 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Dit soort burgers
Overigens ben ik wel blij dat je niet zomaar overal mag roken, is een hellm niet verplicht en zijn we niet voor een griep in lockdownJe overige 'regels' vormen een vrij onsamenhangende woordenbrei waar niet echt een doel of boodschap uit te halen is.
..waar technocratische bestuurders zich laten voorlichten door allerlei deskundigen die op basis van risico analyses adviezen geven, waar de bestuurders zich op baseren. Goed bedoeld, maar behoorlijk irritant als de vrijheden zo worden ingeperkt. De nanny state. Zo duidelijk?quote:Nanny state is a term of British origin that conveys a view that a government or its policies are overprotective or interfering unduly with personal choice.[1][2] The term "nanny state" likens government to the role that a nanny has in child rearing. An early use of the term comes from Conservative British Member of Parliament Iain Macleod who referred to "what I like to call the nanny state" in the 3 December 1965 edition of The Spectator.[3][4]
Ik had al niet gedacht dat je in huilen uit zou barsten, hoorquote:Op dinsdag 9 februari 2021 14:10 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
De wifi in de P.I. is erg goed, beter dan verwacht zelfs.
Klopt het kabinet heeft vanaf het begin vol ingezet op het vaccin, ondanks dat toen nog niet duidelijk was of en hoe snel die zou komen, en zelfs nu kan niet met zekerheid gezegd worden dat deze vaccins dermate effectief zijn dat we binnen enkele maanden weer in een wat normalere situatie zitten.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 13:56 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Dat is zo nooit verkondigd.
Er is vanaf het begin af aan gezegd dat een vaccin de enige realistische uitweg is, en dat ondertussen maatregelen nodig zijn om het zorgstelsel in stand te kunnen houden. De mogelijkheid van het compleet elimineren van het virus is één keer genoemd in de eerste toespraak van Rutte en daar is ook meteen uitgelegd waarom Nederland daar niet voor kiest.
Dat dat vaccineren tijd kost, dat begrjip je neem ik aan.
Dat je nu vaccineren wegzet als propaganda, omdat je vindt dat de maatregelen die zijn getroffen in overbrugging naar het vaccin niet hebben gedaan wat sowieso met een vaccin pas mogelijk zou zijn, is vrij belachelijk.
Alsof je je huis laat schilderen en bij het aanbrengen van een vierkante meter grondverf de schilder compleet verontwaardigd de deur uit trapt, want deze kleur wil je niet!
Om dan vervolgens op internet verontwaardigd te komen doen dat je nu midden in de afgetapete halfgeschilderde kutzooi zit
Heb je de rest van mijn discussie met @Tijger_m teruggelezen? Het aanhalen van WO2 had helemaal niets te maken met corona-maatregelen of iemand laten sterven. Dat je WO2 las en getriggerd was is iets waar ik niets aan kan doen, het was onderdeel van een bredere discussie.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 14:09 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat het frappant is hoe snel hier de Tweede Wereldoorlog (en de DDR, USSR) worden aangehaald om over de huidige Nederlandse staat te spreken omdat er corona-maatregelen getroffen zijn, maar dat een enorme stilte heerst wanneer een of andere roeptoeter het weer over 'biologisch afval' van 50+ heeft dat onderhand eens dood moet gaan zodat de sportschool open kan, terwijl een Godwin DAAR m.i. wel wat meer van pas is...
Nee. Dat niet alleen.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 14:05 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Dat is inderdaad genant en betreurenswaardig ja.
Is dat nou echt een reden voor je om verder het hele beleid te ondermijnen?
Maar de voorbeelden die ik aandraag zijn toch ook angst gedreven ? Eet gezond en beweeg anders wordt je dik en heb je meer kans op hart en vaatziektes. Draag je gordel anders ben je morsdood bij een ongeluk.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 14:09 schreef Red_85 het volgende:
[..]
[..]
Ik maak geen vergelijking met wo2 hier. Wel met de commie periode en hun manieren van op angst inspelen en drang creëren onder de bevolking. Die specifieke elementen zie ik echt wel terug komen in het actueel houden van zichzelf bij de politiek, de manier van spotjes maken en het vooral op de angst inspelen.
Ja, dat heb ik. En dat je de TT ook geweldig vindt, heb ik ook gezien. Hetgeen mijn post gewoon heel coherent maakt en on-topic.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 14:12 schreef chratnox het volgende:
[..]
Heb je de rest van mijn discussie met @:Tijger_M teruggelezen? Het aanhalen van WO2 had helemaal niets te maken met corona-maatregelen of iemand laten sterven. Dat je WO2 las en getriggerd was is iets waar ik niets aan kan doen, het was onderdeel van een bredere discussie.
Dit punt heb je nu wel al meerdere keren aangehaald in meerdere topics, gaat het wel goed met je?
Je bedoeld dat ze bewust Corona genegeerd heeft en jan en alleman opgezocht heeft om te gaan knuffelen en wellicht andere dingen te doen?quote:Op dinsdag 9 februari 2021 14:11 schreef capricia het volgende:
[..]
Weet je wie ik echt al een tijdje mis?
@:Twinkle20 Die na dat knuffelen met vreemden op zo'n demo daarna hier weg was.
Ik hoop serieus dat alles goed is met haar.
Dit bericht, naar aanleiding van wat de afgelopen dagen door de media rondging:quote:Geen toename in suïcides sinds start van de coronacrisis in Nederland
Ook geen verschuiving in geslacht en leeftijdsgroepen
Zorgen over een mogelijke toename in suïcides zijn aanleiding geweest om in maart de Commissie Actuele Nederlandse Suïcideregistratie op te richten, die inzicht heeft in de wekelijkse en maandelijkse ontwikkelingen. Deze commissie is opgericht door 113 Zelfmoordpreventie en bestaat uit leden vanuit het Registratienetwerk Forensische Geneeskunde, Nationale Politie, ProRail, NS, IGJ, de Nederlandse ggz, initiatiefgroep Zero Suicide, FARR, GGD Brabant-Zuidoost, Supranet GGZ, vakgroep Forensische Geneeskunde GGD GHOR NL, LOT-C, landelijk netwerk ziekenhuizen en 113 Zelfmoordpreventie.
Over de periode tot en met januari 2021 is er geen toename van het totaal aantal suïcides in Nederland geconstateerd.1
Hiernaast constateert de commissie geen verschuiving in geslacht en leeftijdsgroepen.2 Dit betekent dat het aantal mannen dat door zelfdoding stierf ten tijde van de coronacrisis (maart t/m oktober 2020) vergelijkbaar was met het aantal in dezelfde maanden in 2019, en ook bij vrouwen was geen toe- of afname te zien. Ook was het aantal jongeren (10 t/m 29-jarigen) of mensen van middelbare leeftijd (40 t/m 69-jarigen) dat door zelfdoding stierf in maart t/m oktober 2020 niet hoger dan in dezelfde periode in 2019.
De Commissie roept op alert te blijven en oog te hebben voor mensen met wie het mogelijk niet goed gaat. Vraag naar gedachten aan zelfdoding. Daarmee kan je het verschil maken. Leer dit gesprek te voeren met de gratis online training suïcidepreventie op www.vraagmaar.nl. Praten over zelfmoordgedachten kan anoniem: chat via www.113.nl, bel 113 of bel gratis 0800-0113.
De Commissie zal suïcides in Nederland blijven monitoren om een mogelijk toenemende trend zo vroeg mogelijk te kunnen signaleren.
Tja.quote:Algemeen Dagblad schrijft dat “jongeren massaal dreigen uit te vallen” door burn-out klachten. Dat zou blijken uit onderzoek door het Nationaal Centrum Preventie Stress en Burn-Out (NCPSB). In het bericht wordt gesteld dat jongeren “volgens het onderzoek zelfs zwaarder mentaal belast worden dan ic-personeel”. Bovendien wordt de suggestie gewekt dat die kwetsbaarheid zich uit in een toename van het aantal zelfmoordgevallen. Verschillende media zoals De Telegraaf, NU.nl en RTL Nieuws namen de berichtgeving van Algemeen Dagblad over.
Opmerkelijk genoeg vermeldt geen enkele van deze media dat het NCPSB geen onafhankelijk instituut is, maar een bedrijf dat coaching aanbiedt om burn-out te behandelen of voorkomen. Bovendien is het onderzoek waar het bericht op is gebaseerd nog helemaal niet openbaar gemaakt. Daardoor zijn de genoemde cijfers nog niet onafhankelijk te beoordelen. De gewekte suggestie van een stijging van het aantal zelfmoordgevallen komt in ieder geval niet overeen met een recente analyse door de Commissie Actuele Nederlandse Suïcideregistratie.
https://doktermedia.nl/re(...)-tegen-burn-out-aan/
Hopen dat ze gewoon leukere bezigheden op dit moment heeft.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 14:11 schreef capricia het volgende:
[..]
Weet je wie ik echt al een tijdje mis?
@:Twinkle20 Die na dat knuffelen met vreemden op zo'n demo daarna hier weg was.
Ik hoop serieus dat alles goed is met haar.
Dat men gevaarlijk weer met code's aanduidt, om maar een voorbeeld te pakken, is toch niet iets waar jij last van hebt?quote:Op dinsdag 9 februari 2021 14:11 schreef zoost het volgende:
[..]
Ik zal mijn punt even toelichten, aangezien het je niet helemaal duidelijk is. Nederland wordt steeds meer een nanny state...
[..]
..waar technocratische bestuurders zich laten voorlichten door allerlei deskundigen die op basis van risico analyses adviezen geven, waar de bestuurders zich op baseren. Goed bedoeld, maar behoorlijk irritant als de vrijheden zo worden ingeperkt. De nanny state. Zo duidelijk?
Goh, verrassend.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 14:15 schreef Scrummie het volgende:
CANS Duiding februari: Geen toename in suïcides
[..]
Dit bericht, naar aanleiding van wat de afgelopen dagen door de media rondging:
[..]
Tja.
Dat jij het je niet kan voorstellen betekent niet dat het anders is.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 14:08 schreef 4-elements het volgende:
Overal las ik vanochtend dat 75 tot 80 procent van de bevolking de avondklok steunt. Kan ik mij eigenlijk niet voorstellen. Alhoewel, als ik in de Telegraaf zie hoe daar wordt gereageerd op zulke peilingen, verbaasd het me ook weer niet. Die steunen met flinke meerderheid elke nieuwe maatregel. Maar dat zullen vooral boomers zijn gok ik.
Maar goed, los van de 'steun' van de bevolking, valt het verlengen van de avondklok niet uit te leggen. De cijfers dalen. Het aantal opnames in ziekenhuizen daalt.
Maar ze spelen het handig, dit kabinet. Eerst lekken naar de pers. Die zet dan al met grote koppen op de voorpagina dat de avondklok wordt verlengd. Zo wordt de Tweede Kamer bijna voor een voldongen feit geplaatst en durven ze blijkbaar daar niet tegenin te gaan. Zelfs de oppositie nauwelijks.
Dus een discussie waarin @Tijger_m en ik het hadden over het banghouden van de bevolking, en dat dat iets was waarvan we (naar mijn idee) afgesproken hadden na WO2 dat dat nooit meer zou mogen en er afspraken over gemaakt zijn, en dat ik de TT grappig vond maakt dat ik vind dat 50+ biologisch afval is en maar dood mag zodat ik weer naar de sportschool kan?quote:Op dinsdag 9 februari 2021 14:13 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja, dat heb ik. En dat je de TT ook geweldig vindt, heb ik ook gezien. Hetgeen mijn post gewoon heel coherent maakt en on-topic.
Voor een aantal wel, aangezien ik hier dagelijks moet lezen hoe suïcidaal die jongeren wel niet zijn omdat ze niet naar school mogen en geen vriendjes en vriendinnetjes mogen bezoeken (terwijl dat.. nouja, gewoon mag).quote:
Ja. DM. En achter gevraagd bij de fora waar ze wel eens kwam.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 14:16 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Hopen dat ze gewoon leukere bezigheden op dit moment heeft.
Je had haar een tijd geleden een bericht gestuurd toch?
Nou zo raar had ik het niet gevonden als dat wel wat hoger was geweest. Het is wel een extra lastige periode voor mensen die al problemen hadden.quote:
Aah, het is autoriteitsproblematiek! Nu komt de aap uit de mouw.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 14:12 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nee. Dat niet alleen.
Het is het hele pakketje van maniertjes, fouten en symboolmaatregelen implementeren waarvoor geen bewijs is dat het werkt maar wel tot in de eindeloosheid laten gelden. Zonder perspectief op verbetering want de uitweg wordt ook niet serieus genomen.
Kijk hoe rutte gisteren stond dat persmomentje te houden. Pure minachting. Dan ook nog eens dat paternalistische houtinkje.
Die combi duwt mij weg. Puur cringeworthy.
Volgens mij moet je de zaak nog eens begrijpend, en rustig, teruglezen...quote:Op dinsdag 9 februari 2021 14:17 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dus een discussie waarin @:Tijger_M en ik het hadden over het banghouden van de bevolking, en dat dat iets was waarvan we (naar mijn idee) afgesproken hadden na WO2 dat dat nooit meer zou mogen en er afspraken over gemaakt zijn, en dat ik de TT grappig vond maakt dat ik vind dat 50+ biologisch afval is en maar dood mag zodat ik weer naar de sportschool kan?
Dit is met afstand de laagste opmerking die ik het hele jaar in dit topic gelezen heb en aan mij gericht is. Je hebt geen idee wie ik ben, wat mijn achtergrond is en wat ik ergens van vind, maar toch vind je het nodig dit op mij te projecteren.
Serieus, flikkerstraal gauw even een heel eind op. Als je dit tegen me zou zeggen wanneer je tegenover me stond had ik je neus gebroken, idioot.
Mocht ze dit toch lezen hoop ik dat alles ok is voor haar.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 14:17 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. DM. En achter gevraagd bij de fora waar ze we eens kwam.
Niets vernomen.
Maar goed. Mensen hebben ook recht om een tijdje van fok te verdwijnen, natuurlijk.
Klopt; beetje de emo-schaamlap die nu erg graag gehanteerd wordt.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 14:17 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Voor een aantal wel, aangezien ik hier dagelijks moet lezen hoe suïcidaal die jongeren wel niet zijn omdat ze niet naar school mogen en geen vriendjes en vriendinnetjes mogen bezoeken (terwijl dat.. nouja, gewoon mag).
Ik heb het niet over het zich houden aan de avondklok - ik ben tegen maar houd mij er wel aan - maar over het voor of tegen de avondklok an sich zijn. 80 procent van Nederland zou volgens die peilingen dus voor de avondklok zijn.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 14:16 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Dat jij het je niet kan voorstellen betekent niet dat het anders is.
Meest waarschijnlijk is dat het grootste deel van Nederland geen aanstelleritis heeft en zich gewoon aan de maatregelen houdt die de problemen zichtbaar minder maken. Zoals je zelf aangeeft dalen de getallen, dat komt dankzij iedereen die zich aan alle maatregelen houdt.
Gelukkig maar.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 14:15 schreef Scrummie het volgende:
CANS Duiding februari: Geen toename in suïcides
[..]
Dit bericht, naar aanleiding van wat de afgelopen dagen door de media rondging:
[..]
Tja.
Misschien moet je eens goed nadenken wat je post voor je het post, want je hebt nogal de neiging om tegen mensen te zeggen dat ze aangeven dat iedereen die 50+ is maar dood moet 'zodat mensen weer naar de sportschool mogen'quote:Op dinsdag 9 februari 2021 14:18 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Volgens mij moet je de zaak nog eens begrijpend, en rustig, teruglezen...
Tering jantje...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |