quote:Op dinsdag 9 februari 2021 13:19 schreef Caland het volgende:
[..]
Met andere woorden: maak het nóg strenger en zorg ervoor dat je wél kan handhaven.
Knettergek.
nctv preekt ook voor eigen parochie natuurlijk. Die kijkt het alleen maar vanuit staats'veiligheid'. Hoe strenger hoe beter want iedereen die ook maar een klein beetje buiten de lijntjes kleurt hebben ze werk aan. Immers is dat niet de standaard en verdacht.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 13:25 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
*kots*
En zo veranderd ons land langzaam in een politiestaat.
Ik kan wel antwoord geven op die vraag zonder dat 'draadje' te lezen (wat een drama is op twitter, dat is niet voor lange epistels)quote:Op dinsdag 9 februari 2021 13:53 schreef Momo het volgende:
Ik zie elke keer die 170.000 besmettingen terug komen, hier even een draadje erover met iets meer nuancering daarover:
[ twitter ]
Het zit je wel diep he, altijd over hetzelfde beginnen.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 13:51 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ach, anderen praten mensen weer een schuldgevoel aan dat ze uberhaupt nog leven.
Dat is zo nooit verkondigd.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 13:52 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Tenenkrommend inderdaad. We worden al een jaar lekker gemaakt met dat als we ons aan de maatregelen houden dat het dan snel beter gaat worden. Alleen niets wijst er op dit moment op, het wordt alleen maar strenger en kutter. Britse variant, code zwart in april. Nee ik ben ontzettend gemotiveerd om mij aan de maatregelen te houden, tot op het bot. Want alles wordt snel beter!
Hoe krijgt de Rijksoverheid dit met droge ogen op tape? Puur propaganda, net zoals die vaccinatiespotjes.
Echt he.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 13:55 schreef Momo het volgende:
[..]
Alleen het verschil dat jij straks in maart die mensen weg kan stemmen als het beleid je niet bevalt. Ik vind die vergelijkingen nergens over gaan.
Een "we hopen dat een avondklok werkt om de zorg voor iedereen bereikbaar te houden" had ik een eerlijkere slogan gevonden dan deze "we doen de kroegen dicht zodat we snel weer naar de kroeg kunnen" redenatiequote:Op dinsdag 9 februari 2021 13:47 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Nee? Want het spotje had moeten zijn: "De overheid probeert onze vrijheden blijvend af te pakken zonder dat er eigenlijk iets aan de hand is. Conformeer!" of zo
Let maar op; de complotdenkers en anti-vaxxers zullen dit t.a.t. aangrijpen om andere standaard alu-hoedjes meuk te propageren.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 13:56 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Dat is zo nooit verkondigd.
Er is vanaf het begin af aan gezegd dat een vaccin de enige realistische uitweg is, en dat ondertussen maatregelen nodig zijn om het zorgstelsel in stand te kunnen houden. De mogelijkheid van het compleet elimineren van het virus is één keer genoemd in de eerste toespraak van Rutte en daar is ook meteen uitgelegd waarom Nederland daar niet voor kiest.
Dat dat vaccineren tijd kost, dat begrjip je neem ik aan.
Dat je nu vaccineren wegzet als propaganda, omdat je vindt dat de maatregelen die zijn getroffen in overbrugging naar het vaccin niet hebben gedaan wat sowieso met een vaccin pas mogelijk zou zijn, is vrij belachelijk.
Goh, komt wel bekend voor, niet willen inlezen waar het überhaupt over gaat (los van dit draadje). Maar toch je mening klaar hebben over iets.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 13:55 schreef Gunner het volgende:
[..]
Ik kan wel antwoord geven op die vraag zonder dat 'draadje' te lezen (wat een drama is op twitter, dat is niet voor lange epistels)
De modellen kloppen inderdaad niet. Simpel iets extrapoleren en dan conclusies aan verbinden zou je op een schoolexamen een onvoldoende opleveren maar Van DIssel krijgt er nog geld voor ook.
Ik vind dat vrij belangrijk ja, het niet wegzetten van hele volksstammen als onwenselijk en 'klaar voor het crematorium'.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 13:56 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Het zit je wel diep he, altijd over hetzelfde beginnen.
Ik denk inderdaad ook dat je in de DDR op zondag naar het Alexanderplein in Berlijn kon afreizen om daar tegen de regels in een beetje stampij te maken om daarna gewoon weer huiswaarts te keren en de volgende dag op je werk te verschijnen zonder problemen.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 13:53 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Wat ze gezien hebben van de DDR en de sovietunie en toen verafschuwden gebruiken ze nu schaamteloos. Propaganda en inspelen op angst om het volk te bereiken.
Fuck dat.
Wegstemmen is er ook niet echt bij. Wij kiezen onze ministers niet.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 13:55 schreef Momo het volgende:
[..]
Alleen het verschil dat jij straks in maart die mensen weg kan stemmen als het beleid je niet bevalt. Ik vind die vergelijkingen nergens over gaan.
quote:Op dinsdag 9 februari 2021 13:58 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk inderdaad ook dat je in de DDR op zondag naar het Alexanderplein in Berlijn kon afreizen om daar tegen de regels in een beetje stampij te maken om daarna gewoon weer huiswaarts te keren en de volgende dag op je werk te verschijnen zonder problemen.
Je hoeft niet te stemmen op het VVD of CDA. Als niemand dat zou doen, heb je ook geen ministers van die partijen.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 13:58 schreef alpeko het volgende:
[..]
Wegstemmen is er ook niet echt bij. Wij kiezen onze ministers niet.
Anderen vinden hem wel treffend, blijkbaar.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 13:55 schreef Momo het volgende:
[..]
Zo'n beetje het enige wat nog een beetje leuk is tegenwoordigquote:Op dinsdag 9 februari 2021 13:58 schreef Momo het volgende:
Maar toch je mening klaar hebben over iets.
Je kiest een volksvertegenwoordiging die de ministers goedkeurt of niet.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 13:58 schreef alpeko het volgende:
[..]
Wegstemmen is er ook niet echt bij. Wij kiezen onze ministers niet.
Dat klopt maar mijn invloed rijkt niet zo ver dat ik bepaal wat andere stemmen. En er zijn helaas genoeg redenen te verzinnen om wel voor die 2 te gaan.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 13:59 schreef Momo het volgende:
[..]
Je hoeft niet te stemmen op het VVD of CDA. Als niemand dat zou doen, heb je ook geen ministers van die partijen.
Gast...quote:Op dinsdag 9 februari 2021 13:59 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Anderen vinden hem wel treffend, blijkbaar.
En ik zie zeker gelijkenissen met de maniertjes van propaganda voeren. Toegegeven, het zit er nog niet volledig op maar heb jij de staatsspot al gezien over het vaccineren? Als je daar geen kromme tenen van krijgt...
Zomaar een voorbeeldje. De lijst is echt lang aan het worden.
Heb je een beetje kennis over de geschiedenis van de 20ste eeuw, zie je echt wel de overeenkomsten.
En zijn de verkiezingen al bevestigd dan? Zou toch begin feb gebeuren? Nog niks is zeker.
Gaat het over je ruzie met (volgens mij) @Grems? Indien ja, kun je die ruzie niet beter gewoon met hem uitvechten? Niemand had het over waardeloos.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 13:53 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Uiteraard bedoel ik 'iets' anders.
Beetje sneeuw? CODE ROOD /quote:Op dinsdag 9 februari 2021 13:31 schreef popje het volgende:
We worden inderdaad een politiestaat en een angsthazensamenleving
Vind je het ook propaganda als de overheid bijvoorbeeld gezond eten, rijden met gordel promoot met een filmpje op tv? Je kan nog zelf altijd kiezen of je een vaccin neemt of niet. WO2 vergelijkingen vind ik goedkope manier op een punt te maken.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 13:59 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Anderen vinden hem wel treffend, blijkbaar.
En ik zie zeker gelijkenissen met de maniertjes van propaganda voeren. Toegegeven, het zit er nog niet volledig op maar heb jij de staatsspot al gezien over het vaccineren? Als je daar geen kromme tenen van krijgt...
Zomaar een voorbeeldje. De lijst is echt lang aan het worden.
Heb je een beetje kennis over de geschiedenis van de 20ste eeuw, zie je echt wel de overeenkomsten.
En zijn de verkiezingen al bevestigd dan? Zou toch begin feb gebeuren? Nog niks is zeker.
Beetje op pannen rammen en "dictatuur!" schreeuwen naar de OMON op het Rode Plein in Moskou en dan weer lekker naar huis. Zo ging dat in de Soviet Unie.quote:
Gelukkig niet, dan zouden we niet meer in een democratie leven.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 14:00 schreef alpeko het volgende:
[..]
Dat klopt maar mijn invloed rijkt niet zo ver dat ik bepaal wat andere stemmen.
Klopt.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 13:56 schreef BlackLining het volgende:
Er is vanaf het begin af aan gezegd dat een vaccin de enige realistische uitweg is
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |