abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197906115
quote:
10s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 13:19 schreef Caland het volgende:

[..]

Met andere woorden: maak het nóg strenger en zorg ervoor dat je wél kan handhaven.

Knettergek.
quote:
2s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 13:25 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

*kots*
En zo veranderd ons land langzaam in een politiestaat.
nctv preekt ook voor eigen parochie natuurlijk. Die kijkt het alleen maar vanuit staats'veiligheid'. Hoe strenger hoe beter want iedereen die ook maar een klein beetje buiten de lijntjes kleurt hebben ze werk aan. Immers is dat niet de standaard en verdacht.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 9 februari 2021 @ 13:55:33 #27
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_197906117
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 13:53 schreef Momo het volgende:
Ik zie elke keer die 170.000 besmettingen terug komen, hier even een draadje erover met iets meer nuancering daarover:

[ twitter ]
Ik kan wel antwoord geven op die vraag zonder dat 'draadje' te lezen (wat een drama is op twitter, dat is niet voor lange epistels)

De modellen kloppen inderdaad niet. Simpel iets extrapoleren en dan conclusies aan verbinden zou je op een schoolexamen een onvoldoende opleveren maar Van DIssel krijgt er nog geld voor ook.
Where law ends, tyrrany begins.
pi_197906127
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 13:51 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Ach, anderen praten mensen weer een schuldgevoel aan dat ze uberhaupt nog leven.
Het zit je wel diep he, altijd over hetzelfde beginnen.
pi_197906130
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 13:52 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Tenenkrommend inderdaad. We worden al een jaar lekker gemaakt met dat als we ons aan de maatregelen houden dat het dan snel beter gaat worden. Alleen niets wijst er op dit moment op, het wordt alleen maar strenger en kutter. Britse variant, code zwart in april. Nee ik ben ontzettend gemotiveerd om mij aan de maatregelen te houden, tot op het bot. Want alles wordt snel beter!

Hoe krijgt de Rijksoverheid dit met droge ogen op tape? Puur propaganda, net zoals die vaccinatiespotjes.
Dat is zo nooit verkondigd.

Er is vanaf het begin af aan gezegd dat een vaccin de enige realistische uitweg is, en dat ondertussen maatregelen nodig zijn om het zorgstelsel in stand te kunnen houden. De mogelijkheid van het compleet elimineren van het virus is één keer genoemd in de eerste toespraak van Rutte en daar is ook meteen uitgelegd waarom Nederland daar niet voor kiest.

Dat dat vaccineren tijd kost, dat begrjip je neem ik aan.

Dat je nu vaccineren wegzet als propaganda, omdat je vindt dat de maatregelen die zijn getroffen in overbrugging naar het vaccin niet hebben gedaan wat sowieso met een vaccin pas mogelijk zou zijn, is vrij belachelijk.

Alsof je je huis laat schilderen en bij het aanbrengen van een vierkante meter grondverf de schilder compleet verontwaardigd de deur uit trapt, want deze kleur wil je niet! :')

Om dan vervolgens op internet verontwaardigd te komen doen dat je nu midden in de afgetapete halfgeschilderde kutzooi zit
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
  dinsdag 9 februari 2021 @ 13:56:21 #30
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_197906131
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 13:55 schreef Momo het volgende:

[..]

Alleen het verschil dat jij straks in maart die mensen weg kan stemmen als het beleid je niet bevalt. Ik vind die vergelijkingen nergens over gaan.
Echt he.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_197906145
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 13:47 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Nee? Want het spotje had moeten zijn: "De overheid probeert onze vrijheden blijvend af te pakken zonder dat er eigenlijk iets aan de hand is. Conformeer!" of zo :?
Een "we hopen dat een avondklok werkt om de zorg voor iedereen bereikbaar te houden" had ik een eerlijkere slogan gevonden dan deze "we doen de kroegen dicht zodat we snel weer naar de kroeg kunnen" redenatie
  dinsdag 9 februari 2021 @ 13:57:02 #32
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_197906146
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 13:56 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Dat is zo nooit verkondigd.

Er is vanaf het begin af aan gezegd dat een vaccin de enige realistische uitweg is, en dat ondertussen maatregelen nodig zijn om het zorgstelsel in stand te kunnen houden. De mogelijkheid van het compleet elimineren van het virus is één keer genoemd in de eerste toespraak van Rutte en daar is ook meteen uitgelegd waarom Nederland daar niet voor kiest.

Dat dat vaccineren tijd kost, dat begrjip je neem ik aan.

Dat je nu vaccineren wegzet als propaganda, omdat je vindt dat de maatregelen die zijn getroffen in overbrugging naar het vaccin niet hebben gedaan wat sowieso met een vaccin pas mogelijk zou zijn, is vrij belachelijk.
Let maar op; de complotdenkers en anti-vaxxers zullen dit t.a.t. aangrijpen om andere standaard alu-hoedjes meuk te propageren.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 9 februari 2021 @ 13:58:01 #33
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_197906157
quote:
19s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 13:55 schreef Gunner het volgende:

[..]

Ik kan wel antwoord geven op die vraag zonder dat 'draadje' te lezen (wat een drama is op twitter, dat is niet voor lange epistels)

De modellen kloppen inderdaad niet. Simpel iets extrapoleren en dan conclusies aan verbinden zou je op een schoolexamen een onvoldoende opleveren maar Van DIssel krijgt er nog geld voor ook.
Goh, komt wel bekend voor, niet willen inlezen waar het überhaupt over gaat (los van dit draadje). Maar toch je mening klaar hebben over iets.
  dinsdag 9 februari 2021 @ 13:58:32 #34
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_197906172
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 13:56 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Het zit je wel diep he, altijd over hetzelfde beginnen.
Ik vind dat vrij belangrijk ja, het niet wegzetten van hele volksstammen als onwenselijk en 'klaar voor het crematorium'.

Is wellicht niet zo sexy als klagen over de sportschool die dicht is, of de kroeg die nog niet geopend wordt, met allerhande Stasi- en NKVD-vergelijkingen erbij, maar laat dit dan mijn stokpaardje zijn.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 9 februari 2021 @ 13:58:40 #35
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_197906175
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 13:53 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Wat ze gezien hebben van de DDR en de sovietunie en toen verafschuwden gebruiken ze nu schaamteloos. Propaganda en inspelen op angst om het volk te bereiken.

Fuck dat.
Ik denk inderdaad ook dat je in de DDR op zondag naar het Alexanderplein in Berlijn kon afreizen om daar tegen de regels in een beetje stampij te maken om daarna gewoon weer huiswaarts te keren en de volgende dag op je werk te verschijnen zonder problemen.
pi_197906176
quote:

[..]

Alleen het verschil dat jij straks in maart die mensen weg kan stemmen als het beleid je niet bevalt. Ik vind die vergelijkingen nergens over gaan.
Wegstemmen is er ook niet echt bij. Wij kiezen onze ministers niet.
  dinsdag 9 februari 2021 @ 13:59:30 #37
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_197906192
quote:
10s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 13:58 schreef Tijn het volgende:

[..]

Ik denk inderdaad ook dat je in de DDR op zondag naar het Alexanderplein in Berlijn kon afreizen om daar tegen de regels in een beetje stampij te maken om daarna gewoon weer huiswaarts te keren en de volgende dag op je werk te verschijnen zonder problemen.
:o _O- _O-
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 9 februari 2021 @ 13:59:39 #38
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_197906197
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 13:58 schreef alpeko het volgende:

[..]

Je hoeft niet te stemmen op het VVD of CDA. Als niemand dat zou doen, heb je ook geen ministers van die partijen.
pi_197906199
quote:

[..]

Anderen vinden hem wel treffend, blijkbaar.
En ik zie zeker gelijkenissen met de maniertjes van propaganda voeren. Toegegeven, het zit er nog niet volledig op maar heb jij de staatsspot al gezien over het vaccineren? Als je daar geen kromme tenen van krijgt...
Zomaar een voorbeeldje. De lijst is echt lang aan het worden.
Heb je een beetje kennis over de geschiedenis van de 20ste eeuw, zie je echt wel de overeenkomsten.

En zijn de verkiezingen al bevestigd dan? Zou toch begin feb gebeuren? Nog niks is zeker.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 9 februari 2021 @ 13:59:59 #40
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_197906207
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 13:58 schreef Momo het volgende:
Maar toch je mening klaar hebben over iets.
Zo'n beetje het enige wat nog een beetje leuk is tegenwoordig ^O^
Where law ends, tyrrany begins.
pi_197906221
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 13:58 schreef alpeko het volgende:

[..]

Je kiest een volksvertegenwoordiging die de ministers goedkeurt of niet.

Of had je liever dat wij moeten gaan stemmen voor elke minister? Dat zal niet echt een coherent en financieel verantwoord geheel opleveren denk ik.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_197906228
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 13:59 schreef Momo het volgende:

[..]

Je hoeft niet te stemmen op het VVD of CDA. Als niemand dat zou doen, heb je ook geen ministers van die partijen.
Dat klopt maar mijn invloed rijkt niet zo ver dat ik bepaal wat andere stemmen. En er zijn helaas genoeg redenen te verzinnen om wel voor die 2 te gaan.
  dinsdag 9 februari 2021 @ 14:01:28 #43
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_197906245
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 13:59 schreef Red_85 het volgende:

[..]

En ik zie zeker gelijkenissen met de maniertjes van propaganda voeren. Toegegeven, het zit er nog niet volledig op maar heb jij de staatsspot al gezien over het vaccineren? Als je daar geen kromme tenen van krijgt...
Heb je een beetje kennis over de geschiedenis van de 20ste eeuw, zie je echt wel de overeenkomsten.

En zijn de verkiezingen al bevestigd dan? Zou toch begin feb gebeuren? Nog niks is zeker.
Gast...

:')

Dit ook maar in enig opzicht vergelijkbaar vinden met de DDR of de Sovjet-Unie... dan heb je geen reet begrepen van de geschiedenis maar teer je op soundbites van een paar complotdraaiende websites, vaak van rechtse signatuur, die al heel snel in alles een onderdrukkende staat willen zien.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_197906249
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 13:53 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Uiteraard bedoel ik 'iets' anders.
Gaat het over je ruzie met (volgens mij) @Grems? Indien ja, kun je die ruzie niet beter gewoon met hem uitvechten? Niemand had het over waardeloos.

Elk mensenleven is wat mij betreft evenveel waard. De vraag is of op dit moment de maatregelen dat ook op die manier laten zien.
pi_197906255
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 13:31 schreef popje het volgende:
We worden inderdaad een politiestaat en een angsthazensamenleving
Beetje sneeuw? CODE ROOD /
Beetje wind? CODE ROOD
Wilt U roken? IS HIER VERBODEN
Wilt U fietsen? HELM VERPLICHT
Griepje? LOCKDOWN
Spelen? ALLEEN OP DE AANGEWEZEN PLEKKEN

Nederland is een nanny-state geworden, waar het recht op zelfbeschikking is verdwenen. De overheid weet wat goed voor u is.
  dinsdag 9 februari 2021 @ 14:01:51 #46
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_197906256
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 13:59 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Vind je het ook propaganda als de overheid bijvoorbeeld gezond eten, rijden met gordel promoot met een filmpje op tv? Je kan nog zelf altijd kiezen of je een vaccin neemt of niet. WO2 vergelijkingen vind ik goedkope manier op een punt te maken.
  dinsdag 9 februari 2021 @ 14:01:54 #47
22565 asco
Los in deze tent
pi_197906257
twitter
  dinsdag 9 februari 2021 @ 14:02:42 #48
12221 Tijn