Wel makkelijk. Het is gebruikt in de Catshuisbriefing, maar niet door van Dissel, dus het is niet van Dissel die het gezegd heeft, maar het is daar wel degelijk gebruikt.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 13:53 schreef Momo het volgende:
Ik zie elke keer die 170.000 besmettingen terug komen, hier even een draadje erover met iets meer nuancering daarover:
[ twitter ]
Dit soort burgersquote:Op dinsdag 9 februari 2021 14:01 schreef zoost het volgende:
[..]
Beetje sneeuw? CODE ROOD
Beetje wind? CODE ROOD
Wilt U roken? IS HIER VERBODEN
Wilt U fietsen? HELM VERPLICHT
Griepje? LOCKDOWN
Spelen? ALLEEN OP DE AANGEWEZEN PLEKKEN
Nederland is een nanny-state geworden, waar het recht op zelfbeschikking is verdwenen. De overheid weet wat goed voor u is.
Niet alleen hoor. Legio volk hier dat te pas en te onpas met kreten komt 'die we sinds WO2 niet meer zouden willen horen'.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 14:01 schreef chratnox het volgende:
[..]
Gaat het over je ruzie met (volgens mij) @:Grems? Indien ja, kun je die ruzie niet beter gewoon met hem uitvechten? Niemand had het over waardeloos.
Elk mensenleven is wat mij betreft evenveel waard. De vraag is of op dit moment de maatregelen dat ook op die manier laten zien.
Ik heb het over de maniertjes van praten en inspelen.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 13:58 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk inderdaad ook dat je in de DDR op zondag naar het Alexanderplein in Berlijn kon afreizen om daar tegen de regels in een beetje stampij te maken om daarna gewoon weer huiswaarts te keren en de volgende dag op je werk te verschijnen zonder problemen.
Dat is inderdaad genant en betreurenswaardig ja.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 14:02 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Klopt.
En daarom is de lakse houding in de uitvoer ook zo stuitend. Iedere week wordt er wel wat verlengd of extra's verzonnen om de aandacht er in te houden. Maar de uitrol van het vaccineren is nog net niet slechter dan bulgarije.
Maar hey, het vaccineren is de oplossing tot vrijheid. Zodra je opgeroepen bent moet je er wel een halen hoor, niet voor jezelf, maar voor de samenleving. Wel solidair blijven heeeee..
Zo cynisch wordt ik daarvan. hogotje de bloemschoen.
Weer boven de 2.000.quote:
https://www.telegraaf.nl/(...)g-naar-de-gevangenisquote:Alkmaar - ’We gaan plunderen, wie regelt de bommen? Neem benzine mee!’ Zelf noemde de 21-jarige D.V. deze oproep op sociale media om te gaan rellen in zijn woonplaats Enkhuizen „stoerdoenerij”. Van die stoerheid was dinsdagochtend bij de snelrechtzitting in Alkmaar weinig meer over.
Via een beeldverbinding met het huis van bewaring in Alphen aan den Rijn was te zien dat de verdachte V. in huilen uitbarstte: „Deze twee weken in de gevangenis zijn de zwaarste die ik ooit in mijn leven heb meegemaakt.”
Je reageerde op mij, dus ik neem aan dat je mij bedoelt. Kun je uitleggen wat je bedoelt, want ik zie echt niet waar ik gezegd heb wat je nu aangeeft?quote:Op dinsdag 9 februari 2021 14:03 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Niet alleen hoor. Legio volk hier dat te pas en te onpas met kreten komt 'die we sinds WO2 niet meer zouden willen horen'.
Ik gok DeVerzamelaar.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 14:05 schreef GereDathan het volgende:
[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)g-naar-de-gevangenis
Nou vertel maar, welke stoere Fok!ker is dit
D.V.? DeVerz...quote:Op dinsdag 9 februari 2021 14:05 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Wie missen we?quote:Op dinsdag 9 februari 2021 14:05 schreef GereDathan het volgende:
[..]
We hadden toch 1 dag er onder vorige week? Of vergis ik me.quote:
Klopt.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 14:07 schreef capricia het volgende:
[..]
We hadden toch 1 dag er onder vorige week? Of vergis ik me.
quote:Op dinsdag 9 februari 2021 14:01 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Gast...
![]()
Dit ook maar in enig opzicht vergelijkbaar vinden met de DDR of de Sovjet-Unie... dan heb je geen reet begrepen van de geschiedenis maar teer je op soundbites van een paar complotdraaiende websites, vaak van rechtse signatuur, die al heel snel in alles een onderdrukkende staat willen zien.
Ik maak geen vergelijking met wo2 hier. Wel met de commie periode en hun manieren van op angst inspelen en drang creëren onder de bevolking. Die specifieke elementen zie ik echt wel terug komen in het actueel houden van zichzelf bij de politiek, de manier van spotjes maken en het vooral op de angst inspelen.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 14:01 schreef Momo het volgende:
[..]
Vind je het ook propaganda als de overheid bijvoorbeeld gezond eten, rijden met gordel promoot met een filmpje op tv? Je kan nog zelf altijd kiezen of je een vaccin neemt of niet. WO2 vergelijkingen vind ik goedkope manier op een punt te maken.
Dat het frappant is hoe snel hier de Tweede Wereldoorlog (en de DDR, USSR) worden aangehaald om over de huidige Nederlandse staat te spreken omdat er corona-maatregelen getroffen zijn, maar dat een enorme stilte heerst wanneer een of andere roeptoeter het weer over 'biologisch afval' van 50+ heeft dat onderhand eens dood moet gaan zodat de sportschool open kan, terwijl een Godwin DAAR m.i. wel wat meer van pas is...quote:Op dinsdag 9 februari 2021 14:06 schreef chratnox het volgende:
[..]
Je reageerde op mij, dus ik neem aan dat je mij bedoelt. Kun je uitleggen wat je bedoelt, want ik zie echt niet waar ik gezegd heb wat je nu aangeeft?
Presentatie laad zo te zien niet op de tweede kamer site, hier staat nog wel een samenvatting van de inhoud:quote:Op dinsdag 9 februari 2021 14:03 schreef chratnox het volgende:
[..]
Wel makkelijk. Het is gebruikt in de Catshuisbriefing, maar niet door van Dissel, dus het is niet van Dissel die het gezegd heeft, maar het is daar wel degelijk gebruikt.
Maar we kunnen er dus redelijkerwijs vanuit gaan dat dit scenario de prullenbak in kan. Weet iemand of er tijdens die briefing wel scenarios getoond werden die realistisch waren? Van Dissel heeft vorige week wel aangegeven dat hij denkt dat de derde golf zwaarder wordt dan vorig jaar, en dat code zwart in april is e.d.
Is dat op basis van deze berekeningen, of welke berekeningen komt dat dan uit voort?
Uiteraard wél in het communisme jaquote:Op dinsdag 9 februari 2021 14:09 schreef Red_85 het volgende:
[..]
[..]
Ik maak geen vergelijking met wo2 hier. Wel met de commie periode en hun manieren van op angst inspelen en drang creëren onder de bevolking. Die specifieke elementen zie ik echt wel terug komen in het actueel houden van zichzelf bij de politiek, de manier van spotjes maken en het vooral op de angst inspelen.
De wifi in de P.I. is erg goed, beter dan verwacht zelfs.quote:
Een daling op elke dag is prima, maar meestal is het op dinsdag hoger inderdaad. Dus dat is zeker een gunstig teken.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 14:08 schreef Simmertje het volgende:
Een daling in de ziekenhuisopnames op dinsdag is prima toch? Volgens mij begint normaal gesproken de daling pas op woensdag.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |