abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197899644

Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Covid dashboard
Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
Reconstructie NRC
De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus

Internationaal:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation
Overzicht WHO
Overzicht Worldometers
Overzicht BNO News
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Wikipedia
Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.

Wetenschap:
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden
De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/

Vaccinaties :

https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
Coronavirus Vaccine Tracker
Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020)

Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
Datagraver, zelf grafieken maken

Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes meer

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
zie email 27 oktober
pi_197899647
https://www.rijksoverheid(...)s+maatregelen+v8.pdf

Op pagina 9 rechts bovenaan goed nieuws voor @Janneke141
zie email 27 oktober
pi_197899724

- Ze willen de maatregel langer om "effect' te sorteren, als we het te kort doen, is het ongeloofwaardig, dus zetten we hem maar door dan wennen mensen er wel aan.
- Ze gaan er vanuit er veel draagvlak(75% voor) is voor de avondklok. Bijzonder want het is slikken of stikken.
- Interessants dat ze niet onderbouwde aannames doen van economische sociaalmaatschapppelijke schade

Ook uit de stukken:
- Eenmaal afgeschaft kan de avondklok niet zomaar opnieuw worden ingevoerd.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_197899733
Wat een saai stuk, kan die vlotte jongen van de NOS niet even een vlogje maken wat er in staat?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_197899778
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 23:59 schreef _serial_ het volgende:
[ afbeelding ]

- Ze willen de maatregel langer om "effect' te sorteren, als we het te kort doen, is het ongeloofwaardig, dus zetten we hem maar door dan wennen mensen er wel aan.
- Ze gaan er vanuit er veel draagvlak(75% voor) is voor de avondklok. Bijzonder want het is slikken of stikken.
- Interessants dat ze niet onderbouwde aannames doen van economische sociaalmaatschapppelijke schade

Ook uit de stukken:
Die NCTV presentaties zijn altijd interessant. Met goed lezen kun je daar heel veel uithalen.

Maar goed. Ik ben zo langzamerhand benieuwd welke definitie van draagvlak deze lui hanteren? Wat is dat? Is dat je er aan houden? Is dat het een goed idee vinden? Is dat er geen bezwaar tegen hebben? Wat als je de ratio wel inziet maar toch tegen bent? In welk hokje wordt je dan gestopt?
zie email 27 oktober
pi_197899792
quote:
[ afbeelding ]

Ook uit de stukken:
Over dat gewenning hebben ze volledig gelijk. En dan gaat een vrij grote groep weer praten over nóg strengere maatregelen, want het gaat nog niet snel genoeg.

Verder zou ik wel eens willen weten wat er nou zo erg is aan 'jojo-beleid' en waarom dat voorkomen dient te worden.
pi_197899826
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 00:06 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Over dat gewenning hebben ze volledig gelijk. En dan gaat een vrij grote groep weer praten over nóg strengere maatregelen, want het gaat nog niet snel genoeg.

Verder zou ik wel eens willen weten wat er nou zo erg is aan 'jojo-beleid' en waarom dat voorkomen dient te worden.
Ik snap dat laatste ook niet helemaal. Dat doen we nu toch ook met lockdowns ? aan/uit/aan/uit
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_197899842
quote:
[ afbeelding ]

Ook uit de stukken:
Wat in godsnaam is een "dwarsdoorsnijdende toets"?
#WeesGeenWhales
pi_197899844
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 00:06 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Die NCTV presentaties zijn altijd interessant. Met goed lezen kun je daar heel veel uithalen.

Maar goed. Ik ben zo langzamerhand benieuwd welke definitie van draagvlak deze lui hanteren? Wat is dat? Is dat je er aan houden? Is dat het een goed idee vinden? Is dat er geen bezwaar tegen hebben? Wat als je de ratio wel inziet maar toch tegen bent? In welk hokje wordt je dan gestopt?
Peilingen in nieuwsmedia zo te lezen. 75% kan naar mijn idee best kloppen, ik ken in elk geval veel mensen die er niet zoveel moeite mee hebben. Het clubje zolderkamerextremisten hier op FOK! is niet representatief voor de rest van Nederland.

Ik vind het eerste puntje nog het meest opvallend. Niet de effectiviteit en de proportionaliteit zijn van belang maar of het besluit om hem in te voeren anders in twijfel zou worden getrokken. Dat is natuurlijk een kutreden om hem niet af te schaffen.
pi_197899852
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 00:12 schreef eentwee het volgende:

[..]

Peilingen in nieuwsmedia zo te lezen. 75% kan naar mijn idee best kloppen, ik ken in elk geval veel mensen die er niet zoveel moeite mee hebben. Het clubje zolderkamerextremisten hier op FOK! is niet representatief voor de rest van Nederland.
Vind het verschil met de 1 persoon bezoek zeer opvallend. Die zit rond de 50% kan dat heel slecht plaatsen.
quote:
Ik vind het eerste puntje nog het meest opvallend. Niet de effectiviteit en de proportionaliteit zijn van belang maar of het besluit om hem in te voeren anders in twijfel zou worden getrokken. Dat is natuurlijk een kutreden om hem niet af te schaffen.
Nou ja geloofwaardigheid is wel een dingetje natuurlijk, als die serieus onder druk komt ben je nog veel verder van huis.
zie email 27 oktober
pi_197899854
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 22:46 schreef raptorix het volgende:

[..]

Doe maar, meer premium vaccin voor ons.
Mja de mRNA vaccins krijgen jij en ik toch niet dus wat dat betreft is Sputnik vooralsnog meer premium dan het AZ vaccin |:)
pi_197899864
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 00:06 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Omdat iedereen continu loopt te zeuren dat-ie wil weten waar-ie aan toe is, "perspectief" wil, duidelijkheid, een "exitstrategie", "licht aan het einde van de tunnel" en allemaal van dat soort prietpraat.
pi_197899892
quote:
[ afbeelding ]

Ook uit de stukken:
Logisch toch? Er staat ook dat jojo-beleid voorkomen moet worden. En als de avondklok nu wordt afgeschaft en over 2 weken/maand/whatever toch weer ingevoerd, word ik daar ook knap narrig van. Meer dan nu. Eenmaal afgeschaft alsjeblieft altijd weg. Ik vind die avondklok echt kut. }:|

Ik vind het dan wel weer goed uit dit stuk dat het dus wel echt van alle kanten bekeken en naast elkaar wordt gelegd.
pi_197899907
Heel simpel, rellen over avondklok zijn nu weer voorbij, als je dat nu gaat afschaffen, en je moet het later weer invoeren, dan krijg je weer al dat gezeik.
pi_197899909
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 00:14 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Vind het verschil met de 1 persoon bezoek zeer opvallend. Die zit rond de 50% kan dat heel slecht plaatsen.
[..]

Nou ja geloofwaardigheid is wel een dingetje natuurlijk, als die serieus onder druk komt ben je nog veel verder van huis.
Ik kan dat heel goed plaatsen. Het advies van max. 1 persoon is veel ingrijpender dan die avondklok. Dan kun je als stel/echtpaar al niet eens ergens meer op bezoek. Om 21u in je hok zijn is voor bijna iedereen die niet extreem star is wel een mouw aan te passen.

De geloofwaardigheid staat net zo goed onder druk als je een maatregel doorzet waar geen goede onderbouwing voor is anders dan "we hopen dat het gaat helpen". Rutte cs. zitten nu net op de lijn van transparantie en je fouten toegeven, dan moet je ook gewoon uit kunnen leggen waarom je ergens weer mee stopt. Het is ook niet zo alsof we allemaal talloze studies naar menselijk gedrag tijdens avondklokken in combinatie met een onbekend virus kunnen gebruiken om beleid op te baseren. De avondklok is een sprong in het diepe.
pi_197899914
Maar ondertussen vragen we ons nog steeds niet hardop af (75% blijkbaar) waar dit eindigt?
pi_197899924
@trein2000 als het "dept. vertrouwelijk" is, waarom staat het dan publiek op de site??

Anyhow, ja er staat idd dat als spertijd eenmaal weg is en ze voeren hem opnieuw in, dat er dan waarschijnlijk weer een paar steden worden gesloopt ( "zeer heftige reacties" )

Maar, wat bedoelen ze met creativiteit en maatwerk als de samenleving voorzichtig wordt geopend, vraag ik me af? Uiteindelijk als we allemaal gevaccineerd zijn willen we toch gewoon van de 1,5m en andere beperkingen af en weer normaal vrij leven? Tot die tijd zitten we tot april ofzo waarschijnlijk in lockdown, en volgens planning hebben we 4 a 6 maanden later iedereen gevaccineerd en zijn dus klaar.

Dat lijkt me een vrij korte periode waarin er dan over maatwerk hoeft te worden gedacht, waarom zoveel moeite doen? Ligt het nou aan mij of is dat enigzins overdreven?
#WeesGeenWhales
pi_197899925
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 00:21 schreef Vliegbaard het volgende:
Maar ondertussen vragen we ons nog steeds niet hardop af (75% blijkbaar) waar dit eindigt?
1 april stopt vrijwel alles, geloof me, niemand gaat dit het hele voorjaar/zomer pikken, de bedrijven niet, de mensen niet en een groot deel van het publiek niet. Huidige tactiek:Zo lang mogelijk rekken zodat je zoveel mogelijk kunt spuiten, en je een buffer hebt voor opnames.
pi_197899929
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 00:21 schreef eentwee het volgende:

[..]

Ik kan dat heel goed plaatsen. Het advies van max. 1 persoon is veel ingrijpender dan die avondklok. Dan kun je als stel/echtpaar al niet eens ergens meer op bezoek. Om 21u in je hok zijn is voor bijna iedereen die niet extreem star is wel een mouw aan te passen.
Snapt dan niemand het verschil tussen een advies en een regel? Ik steun het advies. Maar ik maak er wel een uitzondering op als ik dat nuttig acht. In welke categorie val ik dan? Daarom ben ik benieuwd naar de definitie...
quote:
De geloofwaardigheid staat net zo goed onder druk als je een maatregel doorzet waar geen goede onderbouwing voor is anders dan "we hopen dat het gaat helpen". Rutte cs. zitten nu net op de lijn van transparantie en je fouten toegeven, dan moet je ook gewoon uit kunnen leggen waarom je ergens weer mee stopt. Het is ook niet zo alsof we allemaal talloze studies naar menselijk gedrag tijdens avondklokken in combinatie met een onbekend virus kunnen gebruiken om beleid op te baseren. De avondklok is een sprong in het diepe.
Niet helemaal mee eens. Dit is een zwaarbevochten maatregel, letterlijk en figuurlijk, als je die zonder dat je überhaupt het effect hebt afgewacht afschiet verlies je heel veel gezag. Wat dat betreft is deze alles dan alle anderen.
zie email 27 oktober
pi_197899934
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 00:23 schreef eragon2890 het volgende:
@:trein2000 als het "dept. vertrouwelijk" is, waarom staat het dan publiek op de site??

Anyhow, ja er staat idd dat als spertijd eenmaal weg is en ze voeren hem opnieuw in, dat er dan waarschijnlijk weer een paar steden worden gesloopt ( "zeer heftige reacties" )

Maar, wat bedoelen ze met creativiteit en maatwerk als de samenleving voorzichtig wordt geopend, vraag ik me af? Uiteindelijk als we allemaal gevaccineerd zijn willen we toch gewoon van de 1,5m en andere beperkingen af en weer normaal vrij leven? Tot die tijd zitten we tot april ofzo waarschijnlijk in lockdown, en volgens planning hebben we 4 a 6 maanden later iedereen gevaccineerd en zijn dus klaar.

Dat lijkt me een vrij korte periode waarin er dan over maatwerk hoeft te worden gedacht, waarom zoveel moeite doen? Ligt het nou aan mij of is dat enigzins overdreven?
Geheimhouding opgeheven? Dat kan hè ;) Overigens, departementaal vertrouwelijk is de laagste vorm van geheimhouding.
zie email 27 oktober
pi_197899940
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 00:23 schreef eragon2890 het volgende:
@:trein2000 als het "dept. vertrouwelijk" is, waarom staat het dan publiek op de site??

Omdat het niet de bedoeling is dat dit van te voren naar buiten word gebracht :)
Anders staat nog voor het beraad de Verening ter Bevoorerdering van Yoga op de stoep waarom de boekhandels wel open mogen en de Yoga studios niet.
  Moderator dinsdag 9 februari 2021 @ 00:26:25 #22
236264 crew  capricia
pi_197899943
Telegraaf schreef dat 75% van de NLers voor de verlenging van de avondklok is.

Link kan ik even niet zo snel ophoesten. Was vandaag.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_197899947
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 00:26 schreef capricia het volgende:

Kun je zien hoe manipulatie werkt. Er is geen onderbouwing maar als je het maar vaak en hard genoeg roept gaat men het vanzelf geloven.
zie email 27 oktober
pi_197899953
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 00:26 schreef capricia het volgende:

De Telegraaf is dan ook een NSB krant he ;)
Dat is niet mijn mening, maar gewoon een historische constatering ;)
  Moderator dinsdag 9 februari 2021 @ 00:30:41 #25
236264 crew  capricia
pi_197899968
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 00:27 schreef raptorix het volgende:

[..]

AD zegt 80% vind het prima.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_197899980
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 00:27 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Kun je zien hoe manipulatie werkt. Er is geen onderbouwing maar als je het maar vaak en hard genoeg roept gaat men het vanzelf geloven.
Bij dat soort dingen zit het hem volledig in de vraagstelling, ik ben zo een klootzak die ook heel goed in manipulatie is, en dat regelmatig in mijn werk toe pas :)

Je zou kunnen vragen?

-Bent u het er mee eens dat u vanaf 21:00 verplicht moet thuisblijven?
-Wat vind u van het beleid van de overheid om verplaatsingen te voorkomen en daarmee mensen te verplichten om na 21:00 thuis te zijn?
-Voelt u zich beperkt met de avondklok van 21:00?

Ik kan je nu al zeggen dat je volstrekt andere percentages gaat krijgen op basis van de vraagstelling.
  Moderator dinsdag 9 februari 2021 @ 00:32:01 #27
236264 crew  capricia
pi_197899981
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 00:27 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Het geeft wel aan dat COR niet een doorsnee van NL is. _O-
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_197899984
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 00:30 schreef capricia het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
RIVM data, maar ik kan nergens een definitie vinden van “draagvlak” of “achter staan”. Wat is dat? Dat zegt mij niets? Is dat “ik hou mij er aan”? Is dat “ik ga niet naar het Museumplein als het gebeurt”? Of wat?
zie email 27 oktober
pi_197899986
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Ad is Rotterdam he, die zijn ook tevreden als ze eens per 20 jaar kampioen worden ;)
pi_197899989
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 00:31 schreef raptorix het volgende:

[..]

Bij dat soort dingen zit het hem volledig in de vraagstelling, ik ben zo een klootzak die ook heel goed in manipulatie is, en dat regelmatig in mijn werk toe pas :)

Je zou kunnen vragen?

-Bent u het er mee eens dat u vanaf 21:00 verplicht moet thuisblijven?
-Wat vind u van het beleid van de overheid om verplaatsingen te voorkomen en daarmee mensen te verplichten om na 21:00 thuis te zijn?
-Voelt u zich beperkt met de avondklok van 21:00?

Ik kan je nu al zeggen dat je volstrekt andere percentages gaat krijgen op basis van de vraagstelling.
Ja die trucjes ken ik ook wel. Maar goed ik mag aannemen dat dit een beetje een neutraal onderzoek is.
zie email 27 oktober
pi_197899993
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 00:32 schreef capricia het volgende:

[..]

Hier zitten de mensen die enigszins ingelezen zijn ja.
zie email 27 oktober
pi_197899994
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 00:33 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ja die trucjes ken ik ook wel. Maar goed ik mag aannemen dat dit een beetje een neutraal onderzoek is.
Je hebt zo een hele mooie uitdrukking over aannames.
  Moderator dinsdag 9 februari 2021 @ 00:35:04 #33
236264 crew  capricia
pi_197899997
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 00:32 schreef trein2000 het volgende:

[..]

RIVM data, maar ik kan nergens een definitie vinden van “draagvlak” of “achter staan”. Wat is dat? Dat zegt mij niets? Is dat “ik hou mij er aan”? Is dat “ik ga niet naar het Museumplein als het gebeurt”? Of wat?
Het is niet voor niets dat de VVD goed staat in de peilingen. Mensen staan hier achter.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_197899998
quote:
1s.gif Op maandag 8 februari 2021 22:28 schreef Caland het volgende:

[..]

Toch ook wel een beetje gek, helemaal in een land dat zou moeten uitblinken in logistiek. Ook dat is een vak apart
Zo moeilijk is het proces niet. Alleen de wet van de grote getallen maakt het voor de ggd ambtenaren te moeilijk. Let maar op.

Controle, admin en prikplekken uitrekenen op basis van een bottleneck analyse icm met hoeveel mensen er geprikt gaan worden. Ofwel, proces vraag en aanbod in evenwicht brengen.
Werkstations, controleurs en prikkers plannen.
Mensen plannen.
Vaccin en hulpmiddelen distribueren.

Het is niks meer dan een assemblage proces aan de lopende band. Maar toch wordt het een complete chaos.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_197899999
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 00:33 schreef raptorix het volgende:

[..]

Je hebt zo een hele mooie uitdrukking over aannames.
Assumptions are the mother of al fuck ups... Ik weet het.
zie email 27 oktober
pi_197900002
quote:
[Niet helemaal mee eens. Dit is een zwaarbevochten maatregel, letterlijk en figuurlijk, als je die zonder dat je überhaupt het effect hebt afgewacht afschiet verlies je heel veel gezag. Wat dat betreft is deze alles dan alle anderen.
Nou ja zwaarbevochten, de Kamer was snel overtuigd ;) Er was wel veel weerstand van gelegenheidsdemonstranten en beroepsnietnutten. Maar toen het nieuwtje en de agressie na een paar dagen wegebde bleken de principes toch wat minder doorslaggevend.

Volgens mij zijn we het wel aardig eens, als het te vroeg is om effect te verwachten dan ben je ook te vroeg met afschaffen. Maar dat staat er volgens niet. Het lijkt er meer op dat ze voor de zekerheid nog wat langer wachten zodat er hoe dan ook gezegd kan worden dat het gewerkt heeft. En zodat de kans kleiner is dat er opnieuw strengere maatregelen moeten gelden. Ik vraag me af hoe ze het effect van de avondklok als geïsoleerde maatregel meten. Ik denk dat daar geen meten bij is, maar alleen schatten. Want er is ook nooit duidelijk gezegd "na x dagen verwachten we y% daling en dat gaan we zo meten en evalueren".
pi_197900004
quote:

[..]

Ik neem aan dat half Nederland nu wel het 12 pagin tellende NCTV rapport heeft gelezen (ik wel!) en nu weet wat een dwarsdoorsnijdende toets is :)
  dinsdag 9 februari 2021 @ 00:37:35 #38
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_197900009
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 00:27 schreef raptorix het volgende:

[..]

Dat valt wel mee. Het is één van de kranten die ik graag doorneem om de dag (v)luichtig te beginnen met idd een bepaalde rechtse simpelheid van zoveel mogelijk in beeld scheppen en m.u.v. de soms scherpere columns, meeliften op wat verkoopt. Ik overweeg mijn abbo op te zeggen omdat ze Garfield hebben geschrapt.

Verder zijn alle media min of meer door de "overheid" gehouden om niet te roeren in de opgediende Covid19-bouillabaisse en vooral het "nieuws" uit te leggen. En dan krijg idd een een soort NOS/OP1 die perconferenties uitlegt zonder daarbij kernvragen te stellen of iets wel waarom nodig is en/of nagelaten wordt.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_197900013
Overigens is het natuurlijk wel zo dat het NCTV ook wel weet dat dit publiek word, kortom die gaan er niet in zetten: HHAHHA DE AVONDKLOK IS EIGENLIJK BEDOELD OM HET GEVOEL TE GEVEN DAT HET MENES IS!
pi_197900019
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 00:32 schreef capricia het volgende:

[..]

Wat dat betreft lijken we hier een stuk meer betrokken en zelfs beter geïnformeerd dus slimmer.

Mèèèn waar gaat het heen met dit land? :')
1947-2016
  dinsdag 9 februari 2021 @ 00:39:01 #41
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_197900020
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Bizar hoor dat men een advies niet apprecieert en een wettelijke opgelegde restrictie, prima vindt.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_197900026
quote:
12s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 00:37 schreef Vallon het volgende:

[..]

Dat valt wel mee. Het is één van de kranten die ik graag doorneem om de dag (v)luichtig te beginnen met idd een bepaalde rechtse simpelheid van zoveel mogelijk in beeld scheppen en m.u.v. de soms scherpere columns, meeliften op wat verkoopt. Ik overweeg mijn abbo op te zeggen omdat ze Garfield hebben geschrapt.

Verder zijn alle media min of meer door de "overheid" gehouden om niet te roeren in de opgediende Covid19-bouillabaisse en vooral het "nieuws" uit te leggen. En dan krijg idd een een soort NOS/OP1 die perconferenties uitlegt zonder daarbij kernvragen te stellen of iets wel waarom nodig is en/of nagelaten wordt.
Ik heb Telegraaf ook veel gelezen, sterker nog ik las eigenlijk alle kranten dagelijks, maar tegenwoordig niet meer zo behoefte aan om door alle ANP berichten te moeten akkeren. FD vind ik tegenwoordig nog wel fijn, de rest lees ik wel een beetje op internet.
  Moderator dinsdag 9 februari 2021 @ 00:42:24 #43
236264 crew  capricia
pi_197900029
quote:

[..]

Das nou precies mijn bezwaar tegen referenda. Maar dat is een andere discussie. :D
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_197900031
quote:
6s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 00:39 schreef Vallon het volgende:

[..]

Bizar hoor dat men een advies niet apprecieert en een wettelijke opgelegde restrictie, prima vindt.
Het gaat om het doel, ik denk dat als je zou vragen aan mensen of het terecht is dat mensen zonder autogordel een boete krijgen ook 80 procent zal antwoorden met ja.
pi_197900035
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 00:26 schreef raptorix het volgende:

[..]

Omdat het niet de bedoeling is dat dit van te voren naar buiten word gebracht :)
Anders staat nog voor het beraad de Verening ter Bevoorerdering van Yoga op de stoep waarom de boekhandels wel open mogen en de Yoga studios niet.
Ja, dat snap ik.

Dus nogmaals, waarom staat het nu dan voor iedereen open op de site van de rijksoverheid?
#WeesGeenWhales
pi_197900036
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 00:36 schreef eentwee het volgende:

[..]

Nou ja zwaarbevochten, de Kamer was snel overtuigd ;)
Helemaal niet. Er moest zware politieke druk aan te pas komen. Zelfs via een persco vooraf.
quote:
Er was wel veel weerstand van gelegenheidsdemonstranten en beroepsnietnutten. Maar toen het nieuwtje en de agressie na een paar dagen wegebde bleken de principes toch wat minder doorslaggevend.
Die zitten in het hok momenteel :D
quote:
Volgens mij zijn we het wel aardig eens, als het te vroeg is om effect te verwachten dan ben je ook te vroeg met afschaffen. Maar dat staat er volgens niet. Het lijkt er meer op dat ze voor de zekerheid nog wat langer wachten zodat er hoe dan ook gezegd kan worden dat het gewerkt heeft. En zodat de kans kleiner is dat er opnieuw strengere maatregelen moeten gelden. Ik vraag me af hoe ze het effect van de avondklok als geïsoleerde maatregel meten. Ik denk dat daar geen meten bij is, maar alleen schatten. Want er is ook nooit duidelijk gezegd "na x dagen verwachten we y% daling en dat gaan we zo meten en evalueren".
Ze gooien hem op 1 hoop met de bezoekbeperking. Daar stoor ik me ook aan.
zie email 27 oktober
pi_197900039
quote:
12s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 00:37 schreef Vallon het volgende:

[..]

En als die vragen wel gesteld worden, gaat tefflon mark over op schaatsen. 'volgende'.
Zie vanmiddag.

Beschamend zo'n premier.
1947-2016
pi_197900044
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 00:43 schreef raptorix het volgende:

[..]

Het gaat om het doel, ik denk dat als je zou vragen aan mensen of het terecht is dat mensen zonder autogordel een boete krijgen ook 80 procent zal antwoorden met ja.
Wat eigenlijk gek is, want die draag je nou juist alleen voor jezelf...
#WeesGeenWhales
  dinsdag 9 februari 2021 @ 00:44:37 #49
12221 Tijn