Kan je die 'schade op andere plekken' onderbouwen met cijfers?quote:Op maandag 8 februari 2021 16:58 schreef Janneke141 het volgende:
Als je daarmee een heleboel schade op andere plekken voorkomt dan is dat te verdedigen, maar iedere discussie in die richting wordt direct afgekapt.
https://www.cdc.gov/mmwr/volumes/70/wr/mm7003e2.htmquote:
Eindeloze strijd hier. Preventieparadox is lastig he.quote:Op maandag 8 februari 2021 16:52 schreef Questular het volgende:
[..]
Je weet toch helemaal niet hoe het zonder de maatregelen zou zijn gegaan?
Maar het is duidelijk jij hebt een hekel aan de maatregelen dus ze werken niet.
Dat kan niemand, en dat weet je zelf ook.quote:Op maandag 8 februari 2021 17:00 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Kan je die 'schade op andere plekken' onderbouwen met cijfers?
Precies, dan is het niet vreemd dat die discussies daarover afgekapt worden.quote:Op maandag 8 februari 2021 17:01 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Dat kan niemand, en dat weet je zelf ook.
Ben klaar met dat groter algemeen belang.quote:Op maandag 8 februari 2021 17:00 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Eindeloze strijd hier. Preventieparadox is lastig he.
En als je probeert uit te leggen dat er een wat groter algemeen belang is in het overeind houden van de zorg dan laat je je bang maken
Dat heet simpelweg crimineel in deze situatie.quote:Op maandag 8 februari 2021 16:57 schreef Za het volgende:
Het is dan schandalig om vervolgens in Nederland, met miljoenen ouderen en depressieven die angstig binnen zitten te gaan reppen over een superbesmettelijke nog dodelijker Britse variant, en een derde golf aankondigde nog destructiever dan die van vorig jaar.
Echt schande, onverantwoordelijk ook.
Nee, dat kan niet. En dat komt degenen die die schade liever negeren best goed uit.quote:Op maandag 8 februari 2021 17:00 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Jezus gast, doe eens wat minder uit de hoogte.quote:Op maandag 8 februari 2021 17:00 schreef BlackLining het volgende:
[..]
En als je probeert uit te leggen dat er een wat groter algemeen belang is in het overeind houden van de zorg dan laat je je bang maken
Nee, dat komt niemand goed uit.quote:Op maandag 8 februari 2021 17:02 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nee, dat kan niet. En dat komt degenen die die schade liever negeren best goed uit.
Algemeen belang is verschoven naar andere risico's. Het maatschappelijke mentale aspect is belangrijker nu.quote:Op maandag 8 februari 2021 17:02 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Ben klaar met dat groter algemeen belang.![]()
Tis mooi geweest.
Wie gaat de zorg betalen als alles stil blijft liggen? Een kapotte economie lijkt mij ook niet bepaald bevorderend voor de kwaliteit van de zorg?quote:Op maandag 8 februari 2021 17:00 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Avondkloktijden verruimen, een totaal bezoek- en reisverbod in Nederland. Behalve voor talkshowgasten natuurlijk; de onheilsprofeten van o.a. het OMT moeten wel nog dagelijks in de gelegenheid gesteld worden om hel en verdoemenis te prediken en heimelijk naar de tieten van Jinek te gluren.quote:Op maandag 8 februari 2021 15:55 schreef Haags het volgende:
[..]
Volgende maatregel wordt waarschijnlijk zoiets als; je mag niet 15 km buiten je woonplaats reizen.
Het probleem blijft de ziekenhuiscapaciteit. Dat is toch waar de schoen wringt.quote:Op maandag 8 februari 2021 16:58 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
In elk geval loslaten dat iedere coronapatiënt oneindig veel hoger scoort op de leedladder dan ieder denkbaar gevolg van de maatregelen. Ja, het loslaten van een of meerdere maatregelen zal wellicht leiden tot meer besmettingen of tot extra sterfgevallen. Als je daarmee een heleboel schade op andere plekken voorkomt dan is dat te verdedigen, maar iedere discussie in die richting wordt direct afgekapt.
Dat is mooi kort door de bocht zeg. Die discussies moeten juist continu plaatsvinden, gezien het niet te becijferen valt.quote:Op maandag 8 februari 2021 17:01 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Precies, dan is het niet vreemd dat die discussies daarover afgekapt worden.
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)erleners-zorgen.htmlquote:Op maandag 8 februari 2021 16:43 schreef eentwee het volgende:
Het zou mij niks verbazen als veel jongeren uiteindelijk juist sterker uit deze crisis komen. Er wordt een beroep gedaan op het vermogen tot aanpassen en incasseren. Je moet creatiever zijn om toch plezier te maken. Zelfstandiger zijn in je school- of studiewerk. Minder zuipen, spuiten en slikken is ook gunstig voor de gezondheid op de lange termijn.
Eens.quote:Op maandag 8 februari 2021 17:02 schreef Red_85 het volgende:
Dat heet simpelweg crimineel in deze situatie.
Onnodig op angst inspelen.
Jij snapt duidelijk niet echt hoe het werkt op die leeftijd.quote:Op maandag 8 februari 2021 16:43 schreef eentwee het volgende:
Minder zuipen, spuiten en slikken is ook gunstig voor de gezondheid op de lange termijn.
Ja, dat klopt. Je kunt andere keuzes maken in je opnamebeleid. En ja, die keuzes hebben uiteraard gevolgen. Maar de keuze om door te gaan zoals we nu doen heeft óók verstrekkende gevolgen, en daar is onvoldoende oog voor.quote:Op maandag 8 februari 2021 17:04 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het probleem blijft de ziekenhuiscapaciteit. Dat is toch waar de schoen wringt.
Stel nou dat de avondklok 5 ziekenhuisopnames voorkomt, of 10, of 20, of 100.quote:Op maandag 8 februari 2021 17:04 schreef Tijn het volgende:
[..]
Hm, dat is nou jammerquote:Op maandag 8 februari 2021 17:04 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)erleners-zorgen.html
komt door biden he! snel die sarcasme modus uit van mijquote:Op maandag 8 februari 2021 17:03 schreef Za het volgende:
Besmettingen wereldwijd, bijna 70% omlaag in 1 maand tijd:
[ afbeelding ]
ggz van jongeren.quote:Op maandag 8 februari 2021 17:00 schreef Scrummie het volgende:
[..]
exact.quote:Op maandag 8 februari 2021 17:05 schreef Caland het volgende:
[..]
Jij snapt duidelijk niet echt hoe het werkt op die leeftijd.
Ze zien de staatsschuld die zij mogen gaan betalen al klaarliggen, is een depressieve generatie die hun hele leven mogen gaan werken om de schuld af te lossen van een oudere generatie die bang was voor een virus ook in het algemeen belang?quote:Op maandag 8 februari 2021 17:04 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)erleners-zorgen.html
Als je wil is het in tien tellen te googlen. Maar de mensen tegen wie je je nu richt willen dat toch niet, dus ik bespaar mezelf de moeite.quote:Op maandag 8 februari 2021 17:07 schreef Red_85 het volgende:
[..]
ggz van jongeren.
Huisartsen die de noodklok luiden
2 miljard per jaar voor alleen al eenzaamheid
Dat zijn alleen al 3 die mij binnen 5 seconden het hoofd in schieten.
Aanvullen mag @:Janneke141
Er is verder geen discussie over, maar het zou zo maar kunnen dat de mutaties het virus inmiddels zo verzwakt hebben dat het zichzelf heeft gedegradeerd tot een virus waar de meeste mensen niks meer van merken, en zich dus ook niet meer laten testen.quote:Op maandag 8 februari 2021 17:07 schreef laracroftonline het volgende:
komt door biden he! snel die sarcasme modus uit van mij
Je vergeet de zendtijd tijdens de journaals nog die naar de 95% inruiming voor omt gerelateerde onderwerpen moeten.quote:Op maandag 8 februari 2021 17:04 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Avondkloktijden verruimen, een totaal bezoek- en reisverbod in Nederland. Behalve voor talkshowgasten natuurlijk; de onheilsprofeten van o.a. het OMT moeten wel nog dagelijks in de gelegenheid gesteld worden om hel en verdoemenis te prediken en heimelijk naar de tieten van Jinek te gluren.
Ik teken voor dit Spaanse griep scenario.quote:Op maandag 8 februari 2021 17:10 schreef Za het volgende:
[..]
Er is verder geen discussie over, maar het zou zo maar kunnen dat de mutaties het virus inmiddels zo verzwakt hebben dat het zichzelf heeft gedegradeerd tot een virus waar de meeste mensen niks meer van merken, en zich dus ook niet meer laten testen.
Het aantal wereldwijd loopt zo snel omlaag op zoveel continenten dat je dat bijna zou gaan denken.
Misschien zijn we er al vanaf voor de vaccins geheel uitgerold zijn.
Scrummie is nog wel te porren hiervoor, denk ik.quote:Op maandag 8 februari 2021 17:08 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Als je wil is het in tien tellen te googlen. Maar de mensen tegen wie je je nu richt willen dat toch niet, dus ik bespaar mezelf de moeite.
Sars1 muteerde ook zo. Opeens was het niet meer vatbaar op de mensch.quote:Op maandag 8 februari 2021 17:11 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Ik teken voor dit Spaanse griep scenario.
Nou, dit lijkt me dan nog wel een aardige. Geeft een wat breder beeld.quote:Op maandag 8 februari 2021 17:12 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Scrummie is nog wel te porren hiervoor, denk ik.
klinkt een beetje zoals het in 2002/2004 ging met die eerst sarscov editie die toen alleen in azie actief was.quote:Op maandag 8 februari 2021 17:10 schreef Za het volgende:
[..]
Er is verder geen discussie over, maar het zou zo maar kunnen dat de mutaties het virus inmiddels zo verzwakt hebben dat het zichzelf heeft gedegradeerd tot een virus waar de meeste mensen niks meer van merken, en zich dus ook niet meer laten testen.
Het aantal wereldwijd loopt zo snel omlaag op zoveel continenten dat je dat bijna zou gaan denken.
Misschien zijn we er al vanaf voor de vaccins geheel uitgerold zijn.
Die bedoelde ik met de huisartsen.quote:Op maandag 8 februari 2021 17:14 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nou, dit lijkt me dan nog wel een aardige. Geeft een wat breder beeld.
https://www.volkskrant.nl(...)l-ontsporen~v422532/
Ik weet niet of die discussie niet gevoerd wordt. Zoals ik het zie is er een tijdje gedacht (gehoopt vooral) dat het niet nodig zou zijn om al te zware maatregelen op te leggen, terwijl het virus zich ondertussen verder en verder verspreidde en de druk op de zorg steeds verder toenam. Ik krijg het idee dat de regering + OMT het idee had dat het "succes van maart" herhaald zou kunnen worden door in oktober de horeca te sluiten. Dat viel vervolgens tegen en sindsdien zit men met de handen in het haar, omdat het maar niet wil zakken in de mate die ze graag hadden gezien.quote:Op maandag 8 februari 2021 17:06 schreef chratnox het volgende:
[..]
Die discussie wordt niet gevoerd, het is gewoon: "Ja maar de zorg"
De discussie wordt hier ook niet gevoerd. Hier blijven de meeste posters hangen in "Ja maar de nevenschade". Continu herhalen dat we ook een ander probleem hebben. En sarcastische opmerkingen over de boze overheid of de kwaadaardige of domme RIVM. Of principieel doen over een avondklok.quote:Op maandag 8 februari 2021 17:06 schreef chratnox het volgende:
[..]
Stel nou dat de avondklok 5 ziekenhuisopnames voorkomt, of 10, of 20, of 100.
Is het het dan waard om een avondklok te hebben die 100, of 1000 of hoeveel ook mensen (geestelijk) over de kling jaagt?
Stel dat de detailhandel sluiten 100 ziekenhuisopnames voorkomt. Is het het waard om die dan te sluiten, om daar miljarden aan uit te keren?
Etc.
Die discussie wordt niet gevoerd, het is gewoon: "Ja maar de zorg"
Doe ook volgende maand alles 70% naar beneden...quote:Op maandag 8 februari 2021 17:03 schreef Za het volgende:
Besmettingen wereldwijd, bijna 70% omlaag in 1 maand tijd:
[ afbeelding ]
De schoen wringt meer bij hoe het kan dat een ziekenhuisopname nodig is, hoe kan het zo zijn dat ondanks alle maatregelen er nog steeds zo veel 60+ers besmet raken.quote:Op maandag 8 februari 2021 17:04 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik ben echt heel benieuwd hoe het post-covid zal gaan worden en of overheden deze manier van risicomanagement toch niet stiekem erg geil vinden.quote:Op maandag 8 februari 2021 17:14 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Sars1 muteerde ook zo. Opeens was het niet meer vatbaar op de mensch.
Toen stopte ze ook met de vaccinontwikkeling. Waar ze het tot vorig jaar in het archief konden laten.
Maar dan nog, dan zijn we wel van het virus af, maar nog niet van de politieke omgang.
Die komt er toch niet.quote:Op maandag 8 februari 2021 17:23 schreef Momo het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)t-als-het-veilig-kan
Kamer wil dus wel een eventuele uitzondering voor een Elfstedentocht als die gereden kan worden.
Zoals in het ad stond door een journalist in december: 'zijn overheden in staat de verworven bevoegdheden wel terug te geven?'.quote:Op maandag 8 februari 2021 17:22 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ik ben echt heel benieuwd hoe het post-covid zal gaan worden en of overheden deze manier van risicomanagement toch niet stiekem erg geil vinden.
Tsja, Rob Jetten. Als puntje bij paaltje komt zal hij wel weer draaien.quote:Op maandag 8 februari 2021 17:23 schreef Momo het volgende:
Kamer wil dus wel een eventuele uitzondering voor een Elfstedentocht als die gereden kan worden.
wat een achterlijkheidquote:Op maandag 8 februari 2021 17:23 schreef Momo het volgende:
Zeer terechtquote:Op maandag 8 februari 2021 17:23 schreef Momo het volgende:
Het zijn niet alleen de maatregelen op zich, maar ook de manier waarop ze tot stand komen. De regering heeft de wettelijke mogelijkheden om beslissingen te nemen echt tot het maximale opgerekt, en de mogelijkheden voor de volksvertegenwoordiging om in te grijpen tot een minimum beperkt.quote:Op maandag 8 februari 2021 17:22 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ik ben echt heel benieuwd hoe het post-covid zal gaan worden en of overheden deze manier van risicomanagement toch niet stiekem erg geil vinden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |