abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 8 februari 2021 @ 16:50:46 #226
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_197891957
quote:
1s.gif Op maandag 8 februari 2021 16:49 schreef BlackLining het volgende:

[..]

:')

Ze verlengen het omdat de maatregelen nu maar net aan genoeg zijn, en mogelijk zelfs ontoereikend om de boel weer op een normaal niveau te krijgen.

Er is geen ruimte om welke maatregel dan ook los te laten. De basisscholen open is al een flinke gok.

Sowieso is er niet één maatregel die werkt. Een maatregel.draagt hooguit bij aan het stoppen van verspreiding.
Ben jij een afgevaardigde van het Red-Team?
Zuiger van het FOK!-OMT
  maandag 8 februari 2021 @ 16:51:04 #227
168739 Red_85
'echt wel'
pi_197891964
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 16:49 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]

het werkt net zo goed als de mondkapjes.
Was ook nooit zichtbaar in de cijfers.
Wel in de irritatie.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  maandag 8 februari 2021 @ 16:51:25 #228
445514 DonDruiper
pi_197891969
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 16:51 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Wel in de irritatie.
Vooral met een smintje in je bek :'(
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_197891970
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 16:39 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Ik denk dat het wel meevalt. die 167.000 zijn nergens te bekennen en er is genoeg marge op de IC. Het is immers nog lang niet bij het niveau van april vorig jaar.

Versoepelen is nodig anders is de balans geheel weg en slaat het totaal de verkeerde kant op. Want dat gebeurt nu.
Dit is een grote misvatting en m.i. een van de belangrijkste communicatiefouten in de tweede golf. Er liggen ook ongeveer 500 niet-covidpatiënten op de IC's. De IC's zijn dus nagenoeg vol, zeker als je rekening houdt met het ziekteverzuim in de zorg. Dus waar baseer jij je op dat we wel kunnen versoepelen?
pi_197891983
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 16:50 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Van de voorspelde 170.000 besmettingen per dag zijn er maar ongeveer 4000 over, dus dat lijkt me voldoende argument om de avondklok te verlengen.

Over drie weken kijken we opnieuw of de ziekenhuizen in code zwart zitten. Is dat het geval, dan is verlenging van de avondklok noodzakelijk. Is dat niet het geval, dan werkt de avondklok en wordt ze ook verlengd.
Kan de regering überhaupt iets goed doen volgens jou, of ben jij zo iemand die sowieso wel tegen is, wat er ook wordt gezegd? :')

Ik zie jou werkelijk alleen maar cynische opmerkingen maken. Lijkt me vermoeiend. Ik raad je aan eens te proberen om niet overal het slechte in te zien.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_197891993
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 16:51 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Wel in de irritatie.
Je weet toch helemaal niet hoe het zonder de maatregelen zou zijn gegaan?

Maar het is duidelijk jij hebt een hekel aan de maatregelen dus ze werken niet.
pi_197891996
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 15:39 schreef Red_85 het volgende:

[..]

3 weken is ook 'niet snel' meer, het is ook langer dan de maatregel initieel zou gelden.

Openen en versoepelen, dit duurt te lang.
"Snel" betekent voor gewone stervelingen "binnen een paar dagen", voor OMT-ers is "in dit decennium" snel genoeg. Iets wat dan wél weer snel beter wordt is het banksaldo van al die in talkshows verschijnende coronapopsterren.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  maandag 8 februari 2021 @ 16:53:31 #233
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_197892007
quote:
1s.gif Op maandag 8 februari 2021 16:52 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Kan de regering überhaupt iets goed doen volgens jou, of ben jij zo iemand die sowieso wel tegen is, wat er ook wordt gezegd? :')

Ik zie jou werkelijk alleen maar cynische opmerkingen maken. Lijkt me vermoeiend.
Mochten ze er in elk geval eens blijk van gaan geven geïnteresseerd te zijn in de bijwerkingen van de maatregelen, dan zal ik mijn toon aanpassen. Voorlopig is dat niet het geval.

Er is meer in het leven dan corona bestrijden, alleen wordt dat behoorlijk genegeerd. Daar word ik inderdaad nogal cynisch van.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_197892018
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 16:50 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Ben jij een afgevaardigde van het Red-Team?
Nee hoor :)

Ik ben er persoonlijk ook niet blij mee, maar ik kan wél nadenken in algemeen belang.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_197892020
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 16:52 schreef Questular het volgende:

[..]

Waarom daalt het in de VS momenteel zo hard? Die hebben toch een stuk lichtere maatregelen dan wij? Zou het dan zo kunnen zijn dat een deel van de maatregelen maar marginaal verschil maakt, en dus eigenlijk onnodig zijn?
  maandag 8 februari 2021 @ 16:54:32 #236
168739 Red_85
'echt wel'
pi_197892029
quote:
1s.gif Op maandag 8 februari 2021 16:49 schreef BlackLining het volgende:

[..]

:')

Ze verlengen het omdat de maatregelen nu maar net aan genoeg zijn, en mogelijk zelfs ontoereikend om de boel weer op een normaal niveau te krijgen.

Er is geen ruimte om welke maatregel dan ook los te laten. De basisscholen open is al een flinke gok.

Sowieso is er niet één maatregel die werkt. Een maatregel.draagt hooguit bij aan het stoppen van verspreiding.
Waar is het bewijs dan dat een spertijd substantieel bijdraagt zodat het de kosten+pijn vergoelijkt?

Die is er niet. Dus waarom deze oorlogsmaatregel dan nog toepassen in vredestijd? Er is een virus die niets aantrekt van of het avond of dag is en er zelfs voor zorgt dat er nog meer contacten overdag zijn. Immers zoekt iedereen elkaar toch wel op op een moment op de dag en is de spreiding in de supermarkten nog minder.
1947-2016
pi_197892034
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 16:53 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Mochten ze er in elk geval eens blijk van gaan geven geïnteresseerd te zijn in de bijwerkingen van de maatregelen, dan zal ik mijn toon aanpassen. Voorlopig is dat niet het geval.

Er is meer in het leven dan corona bestrijden, alleen wordt dat behoorlijk genegeerd. Daar word ik inderdaad nogal cynisch van.
Heb je ook suggesties over hoe het dan wél zou moeten?

Mentaal en financieel leed is groot ja, absoluut. Kut he, crisissituaties ;(
pi_197892037
quote:
1s.gif Op maandag 8 februari 2021 16:53 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Ik ben er persoonlijk ook niet blij mee, maar ik kan wél nadenken in algemeen belang.
Beetje flauw, vind je ook niet? Hiermee zeg je effectief dat iedereen die het niet met je eens is niet kan nadenken in algemeen belang.
  maandag 8 februari 2021 @ 16:55:16 #239
445514 DonDruiper
pi_197892040
quote:
1s.gif Op maandag 8 februari 2021 16:53 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Oke.. dus je zit eigenlijk gewoon ook heel diep in de angst.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_197892044
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 16:54 schreef chratnox het volgende:

[..]

Waarom daalt het in de VS momenteel zo hard? Die hebben toch een stuk lichtere maatregelen dan wij? Zou het dan zo kunnen zijn dat een deel van de maatregelen maar marginaal verschil maakt, en dus eigenlijk onnodig zijn?
Het zal je verbazen maar ik ben de enige hier die de ballen verstand heeft van wat te doen tijdens een pandemie, virussen en alles wat er bij komt kijken. Dus geen idee.
pi_197892049
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 16:55 schreef chratnox het volgende:

[..]

Beetje flauw, vind je ook niet? Hiermee zeg je effectief dat iedereen die het niet met je eens is niet kan nadenken in algemeen belang.
Ontzettend flauw en verschrikkelijk arrogant.
pi_197892055
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 16:54 schreef chratnox het volgende:

[..]

Hebben die de Britse variant?
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_197892059
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 16:55 schreef Questular het volgende:

[..]

Het zal je verbazen maar ik ben de enige hier die de ballen verstand heeft van wat te doen tijdens een pandemie, virussen en alles wat er bij komt kijken. Dus geen idee.
Oh zo bedoelde ik het niet hè, ik weet het ook oprecht niet. Ben er wel benieuwd naar, en hoop dat het OMT en anderen ook naar dat soort landen kijken en denken: Hm, welke maatregelen hebben zij en waarom gaat het daar anders dan bij ons?
pi_197892064
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 16:55 schreef chratnox het volgende:

[..]

Mij beschuldigen van het in de mond leggen van woorden en dan hetzelfde doen :D
  maandag 8 februari 2021 @ 16:57:00 #245
168739 Red_85
'echt wel'
pi_197892070
quote:
1s.gif Op maandag 8 februari 2021 16:52 schreef Questular het volgende:

[..]

Maar het is duidelijk jij hebt een hekel aan de maatregelen dus ze werken niet.
Ah, daar heb je hem weer. De frame.

Nogmaals:
Bijvoorbeeld zijn 1,5 meter, social distancing en zo allemaal te snappen. Symboolmaatregelen als maskers en spertijden niet. Immers zorgen ze alleen maar tot last en zijn de baten geheel onbekend.
1947-2016
  maandag 8 februari 2021 @ 16:57:02 #246
445514 DonDruiper
pi_197892071
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 16:56 schreef Wantie het volgende:

[..]

Hebben die de Britse variant?
Ja.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_197892093
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 16:35 schreef eentwee het volgende:

Vergeet je niet dat het goed nieuws is als het meevalt? Ik vind dat een veel fijnere gedachte dan woedend zijn omdat het RIVM ons bang heeft gemaakt of het verkeerd zag.
Dit staat los van meevallen of goed nieuws.

Al in december was duidelijk dat de nieuwe variant in het VK tot veel minder ziekenhuisopnames leidde, deze gegevens zijn gepubliceerd. Ook is de variant afdoende gesequenced in het VK, plus de verspreiding in beeld gebracht voor eind december waaruit viel af te lezen dat het geen superbesmettelijke gevaarlijke variant betrof. Ik heb het hier over officiële info van de overheid van het VK.

Het is dan schandalig om vervolgens in Nederland, met miljoenen ouderen en depressieven die angstig binnen zitten te gaan reppen over een superbesmettelijke nog dodelijker Britse variant, en een derde golf aankondigen nog destructiever dan die van vorig jaar.

Echt schande, onverantwoordelijk ook.

[ Bericht 0% gewijzigd door Za op 08-02-2021 17:07:13 ]
  maandag 8 februari 2021 @ 16:58:01 #248
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_197892101
quote:
1s.gif Op maandag 8 februari 2021 16:54 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Heb je ook suggesties over hoe het dan wél zou moeten?

In elk geval loslaten dat iedere coronapatiënt oneindig veel hoger scoort op de leedladder dan ieder denkbaar gevolg van de maatregelen. Ja, het loslaten van een of meerdere maatregelen zal wellicht leiden tot meer besmettingen of tot extra sterfgevallen. Als je daarmee een heleboel schade op andere plekken voorkomt dan is dat te verdedigen, maar iedere discussie in die richting wordt direct afgekapt.

En verder zoek je het maar uit, met je arrogante 'ik kan wel nadenken'.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  maandag 8 februari 2021 @ 16:58:06 #249
168739 Red_85
'echt wel'
pi_197892105
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 16:52 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

"Snel" betekent voor gewone stervelingen "binnen een paar dagen", voor OMT-ers is "in dit decennium" snel genoeg. Iets wat dan wél weer snel beter wordt is het banksaldo van al die in talkshows verschijnende coronapopsterren.
Hun moment of fame voor de pecunia en eeuwigheid. Zet daarom maar een compleet land in gijzeling.
1947-2016
pi_197892109
quote:
1s.gif Op maandag 8 februari 2021 16:56 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Mij beschuldigen van het in de mond leggen van woorden en dan hetzelfde doen :D
Je zegt dit:
quote:
Door de nadruk te leggen op wel laat je dat in elk geval wel zo blijken, of bedoel je het anders? De manier waarop het overkomt is in elk geval alsof jij de wijsheid in pacht hebt en iedereen die het niet met je eens is niet in het algemeen kan nadenken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')