Ben jij een afgevaardigde van het Red-Team?quote:Op maandag 8 februari 2021 16:49 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ze verlengen het omdat de maatregelen nu maar net aan genoeg zijn, en mogelijk zelfs ontoereikend om de boel weer op een normaal niveau te krijgen.
Er is geen ruimte om welke maatregel dan ook los te laten. De basisscholen open is al een flinke gok.
Sowieso is er niet één maatregel die werkt. Een maatregel.draagt hooguit bij aan het stoppen van verspreiding.
Was ook nooit zichtbaar in de cijfers.quote:Op maandag 8 februari 2021 16:49 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
het werkt net zo goed als de mondkapjes.
Vooral met een smintje in je bekquote:Op maandag 8 februari 2021 16:51 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Was ook nooit zichtbaar in de cijfers.
Wel in de irritatie.
Dit is een grote misvatting en m.i. een van de belangrijkste communicatiefouten in de tweede golf. Er liggen ook ongeveer 500 niet-covidpatiënten op de IC's. De IC's zijn dus nagenoeg vol, zeker als je rekening houdt met het ziekteverzuim in de zorg. Dus waar baseer jij je op dat we wel kunnen versoepelen?quote:Op maandag 8 februari 2021 16:39 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ik denk dat het wel meevalt. die 167.000 zijn nergens te bekennen en er is genoeg marge op de IC. Het is immers nog lang niet bij het niveau van april vorig jaar.
Versoepelen is nodig anders is de balans geheel weg en slaat het totaal de verkeerde kant op. Want dat gebeurt nu.
Kan de regering überhaupt iets goed doen volgens jou, of ben jij zo iemand die sowieso wel tegen is, wat er ook wordt gezegd?quote:Op maandag 8 februari 2021 16:50 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Van de voorspelde 170.000 besmettingen per dag zijn er maar ongeveer 4000 over, dus dat lijkt me voldoende argument om de avondklok te verlengen.
Over drie weken kijken we opnieuw of de ziekenhuizen in code zwart zitten. Is dat het geval, dan is verlenging van de avondklok noodzakelijk. Is dat niet het geval, dan werkt de avondklok en wordt ze ook verlengd.
Je weet toch helemaal niet hoe het zonder de maatregelen zou zijn gegaan?quote:Op maandag 8 februari 2021 16:51 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Was ook nooit zichtbaar in de cijfers.
Wel in de irritatie.
"Snel" betekent voor gewone stervelingen "binnen een paar dagen", voor OMT-ers is "in dit decennium" snel genoeg. Iets wat dan wél weer snel beter wordt is het banksaldo van al die in talkshows verschijnende coronapopsterren.quote:Op maandag 8 februari 2021 15:39 schreef Red_85 het volgende:
[..]
3 weken is ook 'niet snel' meer, het is ook langer dan de maatregel initieel zou gelden.
Openen en versoepelen, dit duurt te lang.
Mochten ze er in elk geval eens blijk van gaan geven geïnteresseerd te zijn in de bijwerkingen van de maatregelen, dan zal ik mijn toon aanpassen. Voorlopig is dat niet het geval.quote:Op maandag 8 februari 2021 16:52 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Kan de regering überhaupt iets goed doen volgens jou, of ben jij zo iemand die sowieso wel tegen is, wat er ook wordt gezegd?
Ik zie jou werkelijk alleen maar cynische opmerkingen maken. Lijkt me vermoeiend.
Nee hoorquote:Op maandag 8 februari 2021 16:50 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Ben jij een afgevaardigde van het Red-Team?
Waarom daalt het in de VS momenteel zo hard? Die hebben toch een stuk lichtere maatregelen dan wij? Zou het dan zo kunnen zijn dat een deel van de maatregelen maar marginaal verschil maakt, en dus eigenlijk onnodig zijn?quote:Op maandag 8 februari 2021 16:52 schreef Questular het volgende:
[..]
Je weet toch helemaal niet hoe het zonder de maatregelen zou zijn gegaan?
Waar is het bewijs dan dat een spertijd substantieel bijdraagt zodat het de kosten+pijn vergoelijkt?quote:Op maandag 8 februari 2021 16:49 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ze verlengen het omdat de maatregelen nu maar net aan genoeg zijn, en mogelijk zelfs ontoereikend om de boel weer op een normaal niveau te krijgen.
Er is geen ruimte om welke maatregel dan ook los te laten. De basisscholen open is al een flinke gok.
Sowieso is er niet één maatregel die werkt. Een maatregel.draagt hooguit bij aan het stoppen van verspreiding.
Heb je ook suggesties over hoe het dan wél zou moeten?quote:Op maandag 8 februari 2021 16:53 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Mochten ze er in elk geval eens blijk van gaan geven geïnteresseerd te zijn in de bijwerkingen van de maatregelen, dan zal ik mijn toon aanpassen. Voorlopig is dat niet het geval.
Er is meer in het leven dan corona bestrijden, alleen wordt dat behoorlijk genegeerd. Daar word ik inderdaad nogal cynisch van.
Beetje flauw, vind je ook niet? Hiermee zeg je effectief dat iedereen die het niet met je eens is niet kan nadenken in algemeen belang.quote:Op maandag 8 februari 2021 16:53 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Nee hoor
Ik ben er persoonlijk ook niet blij mee, maar ik kan wél nadenken in algemeen belang.
Oke.. dus je zit eigenlijk gewoon ook heel diep in de angst.quote:Op maandag 8 februari 2021 16:53 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Nee hoor
Ik ben er persoonlijk ook niet blij mee, maar ik kan wél nadenken in algemeen belang.
Het zal je verbazen maar ik ben de enige hier die de ballen verstand heeft van wat te doen tijdens een pandemie, virussen en alles wat er bij komt kijken. Dus geen idee.quote:Op maandag 8 februari 2021 16:54 schreef chratnox het volgende:
[..]
Waarom daalt het in de VS momenteel zo hard? Die hebben toch een stuk lichtere maatregelen dan wij? Zou het dan zo kunnen zijn dat een deel van de maatregelen maar marginaal verschil maakt, en dus eigenlijk onnodig zijn?
Ontzettend flauw en verschrikkelijk arrogant.quote:Op maandag 8 februari 2021 16:55 schreef chratnox het volgende:
[..]
Beetje flauw, vind je ook niet? Hiermee zeg je effectief dat iedereen die het niet met je eens is niet kan nadenken in algemeen belang.
Hebben die de Britse variant?quote:Op maandag 8 februari 2021 16:54 schreef chratnox het volgende:
[..]
Waarom daalt het in de VS momenteel zo hard? Die hebben toch een stuk lichtere maatregelen dan wij? Zou het dan zo kunnen zijn dat een deel van de maatregelen maar marginaal verschil maakt, en dus eigenlijk onnodig zijn?
Oh zo bedoelde ik het niet hè, ik weet het ook oprecht niet. Ben er wel benieuwd naar, en hoop dat het OMT en anderen ook naar dat soort landen kijken en denken: Hm, welke maatregelen hebben zij en waarom gaat het daar anders dan bij ons?quote:Op maandag 8 februari 2021 16:55 schreef Questular het volgende:
[..]
Het zal je verbazen maar ik ben de enige hier die de ballen verstand heeft van wat te doen tijdens een pandemie, virussen en alles wat er bij komt kijken. Dus geen idee.
Mij beschuldigen van het in de mond leggen van woorden en dan hetzelfde doenquote:Op maandag 8 februari 2021 16:55 schreef chratnox het volgende:
[..]
Beetje flauw, vind je ook niet? Hiermee zeg je effectief dat iedereen die het niet met je eens is niet kan nadenken in algemeen belang.
Ah, daar heb je hem weer. De frame.quote:Op maandag 8 februari 2021 16:52 schreef Questular het volgende:
[..]
Je weet toch helemaal niet hoe het zonder de maatregelen zou zijn gegaan?
Maar het is duidelijk jij hebt een hekel aan de maatregelen dus ze werken niet.
Dit staat los van meevallen of goed nieuws.quote:Op maandag 8 februari 2021 16:35 schreef eentwee het volgende:
Vergeet je niet dat het goed nieuws is als het meevalt? Ik vind dat een veel fijnere gedachte dan woedend zijn omdat het RIVM ons bang heeft gemaakt of het verkeerd zag.
In elk geval loslaten dat iedere coronapatiënt oneindig veel hoger scoort op de leedladder dan ieder denkbaar gevolg van de maatregelen. Ja, het loslaten van een of meerdere maatregelen zal wellicht leiden tot meer besmettingen of tot extra sterfgevallen. Als je daarmee een heleboel schade op andere plekken voorkomt dan is dat te verdedigen, maar iedere discussie in die richting wordt direct afgekapt.quote:Op maandag 8 februari 2021 16:54 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Heb je ook suggesties over hoe het dan wél zou moeten?
Hun moment of fame voor de pecunia en eeuwigheid. Zet daarom maar een compleet land in gijzeling.quote:Op maandag 8 februari 2021 16:52 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
"Snel" betekent voor gewone stervelingen "binnen een paar dagen", voor OMT-ers is "in dit decennium" snel genoeg. Iets wat dan wél weer snel beter wordt is het banksaldo van al die in talkshows verschijnende coronapopsterren.
Je zegt dit:quote:Op maandag 8 februari 2021 16:56 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Mij beschuldigen van het in de mond leggen van woorden en dan hetzelfde doen
Door de nadruk te leggen op wel laat je dat in elk geval wel zo blijken, of bedoel je het anders? De manier waarop het overkomt is in elk geval alsof jij de wijsheid in pacht hebt en iedereen die het niet met je eens is niet in het algemeen kan nadenken.quote:Ik ben er persoonlijk ook niet blij mee, maar ik kan wél nadenken in algemeen belang.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |