abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197869851
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 11:29 schreef chratnox het volgende:

[..]

Interessant, dank voor de mention. Des te meer reden dus om als een debiel te gaan vaccineren in de groepen waar de ziekenhuizen door kunnen overspoelen.
Gelukkig lijkt het tempo er meer in te komen en komen nu ook groepen aan de beurt in de lagere leeftijdscategoriën. Is er al informatie beschikbaar van het onderzoek naar het verminderen van transmissie na inenting met het Biontech Pfizer vaccin?
pi_197869877
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 11:42 schreef Faraday01 het volgende:

[..]

Gelukkig lijkt het tempo er meer in te komen en komen nu ook groepen aan de beurt in de lagere leeftijdscategoriën. Is er al informatie beschikbaar van het onderzoek naar het verminderen van transmissie na inenting met het Biontech Pfizer vaccin?
Onderzoek weet ik niet, de resultaten in Israël zijn hoopgevend, die gebruiken volgens mij bijna alleen maar Pfizer.
pi_197869891
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 11:42 schreef Faraday01 het volgende:
Gelukkig lijkt het tempo er meer in te komen en komen nu ook groepen aan de beurt in de lagere leeftijdscategoriën.
Bij de politieke podcast van NOS/EenVandaag werd gemeld dat een aantal partijen tijdens het debat huiverig waren om hard tekeer te gaan tegen De Jonge/VWS, omdat de logistiek inmiddels vrij aardig staat. Ja, opstartproblemen, maar tegelijkertijd vonden veel partijen dat ze ook credits verdienen aangezien ze een behoorlijke inhaalslag gemaakt hebben. Inmiddels lijkt (hopelijk) dat vanaf nu de leveringen de beperkende factor zijn.
pi_197869903
Geen vaccinatiepaspoort voor Britten

Britten krijgen geen 'vaccinatiepaspoort' als ze zijn ingeënt tegen het coronavirus. Dit heeft Nadhim Zahawi, de minister die verantwoordelijk is voor het vaccinatieprogramma, vandaag tegen Britse media gezegd. "We doen dat in deze vaccinatiecampagne zeker niet", zei Zahawi. Hij raadt mensen aan die voor een reis naar het buitenland een inentingsbewijs nodig hebben, dat aan de huisarts te vragen.

De minister verwacht dat in het Verenigd Koninkrijk in mei iedereen ouder dan 50 jaar gevaccineerd is. "We enten nu duizend mensen per minuut in", aldus Zahawi.

Bron: rtlnieuws

Nou dan moet dat in NL ook kunnen.
pi_197869935
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 11:44 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Bij de politieke podcast van NOS/EenVandaag werd gemeld dat een aantal partijen tijdens het debat huiverig waren om hard tekeer te gaan tegen De Jonge/VWS, omdat de logistiek inmiddels vrij aardig staat. Ja, opstartproblemen, maar tegelijkertijd vonden veel partijen dat ze ook credits verdienen aangezien ze een behoorlijke inhaalslag gemaakt hebben. Inmiddels lijkt (hopelijk) dat vanaf nu de leveringen de beperkende factor zijn.
De aflopen paar dagen gaat het richting de 30k vaccinaties per dag en elke dag een beetje meer. Dan kom je richting de 200k+ per week en dat gelijk aan wat er binnen komt. Dus ze kunnen nog wat voorraad weg prikken maar veel sneller kunnen ze niet meer gaan voorlopig.

Pas in week 7-8 als er grotere leveringen AZ binnen komen kan er verder opgeschaald worden
pi_197869967
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 11:44 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ik geloof ook best wel dat het tempo erin gaat komen en ik heb best vertrouwen in van Delden, maar het gegoochel met cijfers e.d. doet het niet goed. Ik hoop het ook, weet niet of alle vaccinaties die geleverd zijn al ingepland zijn.
pi_197869981
vDissel (RIVM) voorspelde in het Catshuis op 7 jan (AD): 'bijna 170K nwe besmettingen begin feb door UK variant.'

Blijkt nu in werkelijkheid slechts 4K nwe "besmettingen" (en dalend), zie RIVM Dashboard.

https://www.ad.nl/politie(...)overspoelt~af4ba9b3/
pi_197870061
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 11:48 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik geloof ook best wel dat het tempo erin gaat komen en ik heb best vertrouwen in van Delden, maar het gegoochel met cijfers e.d. doet het niet goed. Ik hoop het ook, weet niet of alle vaccinaties die geleverd zijn al ingepland zijn.
Ook daar hadden ze het over. Dat het weer zo'n communicatiedingetje was. Dat hij veel beter op vrijdag had aan kunnen kondigen (incl. toelichting) dat ze het cijfer zouden herberekenen, dat de registratie achterloopt etc.

Ik vraag me overigens nog steeds af waarom de GGD/ziekenhuizen blijkbaar wel rechtstreeks registreren, maar de langdurige zorg nog geen enkele registratie op het dashboard zichtbaar is.
pi_197870075
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 11:49 schreef JosMert het volgende:
vDissel (RIVM) voorspelde in het Catshuis op 7 jan (AD): 'bijna 170K nwe besmettingen begin feb door UK variant.'

Blijkt nu in werkelijkheid slechts 4K nwe "besmettingen" (en dalend), zie RIVM Dashboard.

https://www.ad.nl/politie(...)overspoelt~af4ba9b3/
Als je even een paar pagina’s terugleest zie je dat dit al besproken is vanmorgen.
pi_197870088
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 11:53 schreef Jazeg het volgende:

[..]

Als je even een paar pagina’s terugleest zie je dat dit al besproken is vanmorgen.
Alles is inmiddels wel zo'n beetje besproken maat dus dat pseusomodden is niet nodig
Op dinsdag 9 december 2025 20:10 schreef Haags het volgende:
De enige goede Rus is een dode Rus.
  zondag 7 februari 2021 @ 11:56:19 #211
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_197870122
Het waait zo hard buiten dat het volgende week wel een piek van honderdmiljoenmiljard moet opleveren!

Gr gr het OMT
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_197870152
quote:
1s.gif Op zondag 7 februari 2021 11:56 schreef Caland het volgende:
Het waait zo hard buiten dat het volgende week wel een piek van honderdmiljoenmiljard moet opleveren!

Gr gr het OMT
Sneeuwballenpiek :D
pi_197870263
quote:
1s.gif Op zondag 7 februari 2021 10:37 schreef potjecreme het volgende:

[..]

En nog steeds vraag ik mij af of december t/m half januari piekje niet ook met de feestdagen te maken had.
Die viel ook mee
midden/eind januari voorspelde sommige "experts" ook minimaal 20K besmetting per dag door de feestdagen aso's
Mensen het spijt me maar ik mag jullie niet meer mentionen.
pi_197870289
525 op de IC volgens NICE. Gistermiddag rond 5 uur waren dat er nog 551!. Daalt nog steeds door!
pi_197870304
quote:
1s.gif Op zondag 7 februari 2021 11:54 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Alles is inmiddels wel zo'n beetje besproken maat dus dat pseusomodden is niet nodig
Hahaha oke dan. Het was specifiek dat artikel maar hey wat kan mij het verder schelen.
pi_197870322
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 12:06 schreef Noordzijde het volgende:
525 op de IC volgens NICE. Gistermiddag rond 5 uur waren dat er nog 551!. Daalt nog steeds door!
Zou het kunnen dat veel mensen er voor kiezen nu toch maar niet naar het ziekenhuis te gaan? Vanwege de sneeuw
Op dinsdag 9 december 2025 20:10 schreef Haags het volgende:
De enige goede Rus is een dode Rus.
pi_197870329
quote:
1s.gif Op zondag 7 februari 2021 12:08 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Zou het kunnen dat veel mensen er voor kiezen nu toch maar niet naar het ziekenhuis te gaan? Vanwege de sneeuw
:') :') :')

Heeft trouwens helemaal niks te maken met de uitstroom op de IC dit, maargoed.
pi_197870349
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 12:09 schreef Noordzijde het volgende:

[..]

:') :') :')

Heeft trouwens helemaal niks te maken met de uitstroom op de IC dit, maargoed.
Normaal gesproken is de uitstroom op zondag niet veel toch? Maar het kan wel zo zijn dat ze misschien mensen ontslagen hebben voordat het weer zo omsloeg. Mensen die anders op maandag/dinsdag naar huis zouden zijn gestuurd.
pi_197870355
quote:
1s.gif Op zondag 7 februari 2021 11:56 schreef Caland het volgende:

Gr gr het OMT
Dit is in ieder geval wel het klassieke voorbeeld van 'buiten verwaait het virus'. Tenzij het dus recht in je gezicht geblazen wordt. O-)
pi_197870364
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 12:06 schreef Noordzijde het volgende:
Er worden ook maar 13 opnames gemeld. Lang geleden dat het zó laag was.
  zondag 7 februari 2021 @ 12:11:56 #221
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_197870365
quote:
1s.gif Op zondag 7 februari 2021 12:08 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Ja de mensen die geen lucht krijgen denken nu toch eerder fuck it, eerst een sneeuwpop bouwen.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_197870396
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 12:10 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Normaal gesproken is de uitstroom op zondag niet veel toch? Maar het kan wel zo zijn dat ze misschien mensen ontslagen hebben voordat het weer zo omsloeg. Mensen die anders op maandag/dinsdag naar huis zouden zijn gestuurd.
Klopt, op zondag neemt het vaak toe, om op maandag juist weer af te nemen. Maar ik weet niet of dat ligt aan de werkelijke aantallen of aan de rapportage (op zondag wordt veel minder administratief werk gedaan).
pi_197870413
Overigens is dit wel een zeer opvallende plotselinge afname. Totaal niet in lijn met de trend daarvoor:
  zondag 7 februari 2021 @ 12:18:32 #224
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_197870461
Ze staan hierbuiten met wel zes mensen sneeuwballen te gooien! Heeft iemand het nummer van de kliklijn voor me?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  zondag 7 februari 2021 @ 12:22:37 #225
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197870524
quote:
6s.gif Op zondag 7 februari 2021 12:18 schreef Janneke141 het volgende:
Ze staan hierbuiten met wel zes mensen sneeuwballen te gooien! Heeft iemand het nummer van de kliklijn voor me?
06-19401945
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')