Gelukkig lijkt het tempo er meer in te komen en komen nu ook groepen aan de beurt in de lagere leeftijdscategoriën. Is er al informatie beschikbaar van het onderzoek naar het verminderen van transmissie na inenting met het Biontech Pfizer vaccin?quote:Op zondag 7 februari 2021 11:29 schreef chratnox het volgende:
[..]
Interessant, dank voor de mention. Des te meer reden dus om als een debiel te gaan vaccineren in de groepen waar de ziekenhuizen door kunnen overspoelen.
Onderzoek weet ik niet, de resultaten in Israël zijn hoopgevend, die gebruiken volgens mij bijna alleen maar Pfizer.quote:Op zondag 7 februari 2021 11:42 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Gelukkig lijkt het tempo er meer in te komen en komen nu ook groepen aan de beurt in de lagere leeftijdscategoriën. Is er al informatie beschikbaar van het onderzoek naar het verminderen van transmissie na inenting met het Biontech Pfizer vaccin?
Bij de politieke podcast van NOS/EenVandaag werd gemeld dat een aantal partijen tijdens het debat huiverig waren om hard tekeer te gaan tegen De Jonge/VWS, omdat de logistiek inmiddels vrij aardig staat. Ja, opstartproblemen, maar tegelijkertijd vonden veel partijen dat ze ook credits verdienen aangezien ze een behoorlijke inhaalslag gemaakt hebben. Inmiddels lijkt (hopelijk) dat vanaf nu de leveringen de beperkende factor zijn.quote:Op zondag 7 februari 2021 11:42 schreef Faraday01 het volgende:
Gelukkig lijkt het tempo er meer in te komen en komen nu ook groepen aan de beurt in de lagere leeftijdscategoriën.
De aflopen paar dagen gaat het richting de 30k vaccinaties per dag en elke dag een beetje meer. Dan kom je richting de 200k+ per week en dat gelijk aan wat er binnen komt. Dus ze kunnen nog wat voorraad weg prikken maar veel sneller kunnen ze niet meer gaan voorlopig.quote:Op zondag 7 februari 2021 11:44 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Bij de politieke podcast van NOS/EenVandaag werd gemeld dat een aantal partijen tijdens het debat huiverig waren om hard tekeer te gaan tegen De Jonge/VWS, omdat de logistiek inmiddels vrij aardig staat. Ja, opstartproblemen, maar tegelijkertijd vonden veel partijen dat ze ook credits verdienen aangezien ze een behoorlijke inhaalslag gemaakt hebben. Inmiddels lijkt (hopelijk) dat vanaf nu de leveringen de beperkende factor zijn.
Ik geloof ook best wel dat het tempo erin gaat komen en ik heb best vertrouwen in van Delden, maar het gegoochel met cijfers e.d. doet het niet goed. Ik hoop het ook, weet niet of alle vaccinaties die geleverd zijn al ingepland zijn.quote:Op zondag 7 februari 2021 11:44 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Bij de politieke podcast van NOS/EenVandaag werd gemeld dat een aantal partijen tijdens het debat huiverig waren om hard tekeer te gaan tegen De Jonge/VWS, omdat de logistiek inmiddels vrij aardig staat. Ja, opstartproblemen, maar tegelijkertijd vonden veel partijen dat ze ook credits verdienen aangezien ze een behoorlijke inhaalslag gemaakt hebben. Inmiddels lijkt (hopelijk) dat vanaf nu de leveringen de beperkende factor zijn.
Ook daar hadden ze het over. Dat het weer zo'n communicatiedingetje was. Dat hij veel beter op vrijdag had aan kunnen kondigen (incl. toelichting) dat ze het cijfer zouden herberekenen, dat de registratie achterloopt etc.quote:Op zondag 7 februari 2021 11:48 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik geloof ook best wel dat het tempo erin gaat komen en ik heb best vertrouwen in van Delden, maar het gegoochel met cijfers e.d. doet het niet goed. Ik hoop het ook, weet niet of alle vaccinaties die geleverd zijn al ingepland zijn.
Als je even een paar pagina’s terugleest zie je dat dit al besproken is vanmorgen.quote:Op zondag 7 februari 2021 11:49 schreef JosMert het volgende:
vDissel (RIVM) voorspelde in het Catshuis op 7 jan (AD): 'bijna 170K nwe besmettingen begin feb door UK variant.'
Blijkt nu in werkelijkheid slechts 4K nwe "besmettingen" (en dalend), zie RIVM Dashboard.
https://www.ad.nl/politie(...)overspoelt~af4ba9b3/
Alles is inmiddels wel zo'n beetje besproken maat dus dat pseusomodden is niet nodigquote:Op zondag 7 februari 2021 11:53 schreef Jazeg het volgende:
[..]
Als je even een paar pagina’s terugleest zie je dat dit al besproken is vanmorgen.
Sneeuwballenpiekquote:Op zondag 7 februari 2021 11:56 schreef Caland het volgende:
Het waait zo hard buiten dat het volgende week wel een piek van honderdmiljoenmiljard moet opleveren!
Gr gr het OMT
Die viel ook meequote:Op zondag 7 februari 2021 10:37 schreef potjecreme het volgende:
[..]
En nog steeds vraag ik mij af of december t/m half januari piekje niet ook met de feestdagen te maken had.
Hahaha oke dan. Het was specifiek dat artikel maar hey wat kan mij het verder schelen.quote:Op zondag 7 februari 2021 11:54 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Alles is inmiddels wel zo'n beetje besproken maat dus dat pseusomodden is niet nodig
Zou het kunnen dat veel mensen er voor kiezen nu toch maar niet naar het ziekenhuis te gaan? Vanwege de sneeuwquote:Op zondag 7 februari 2021 12:06 schreef Noordzijde het volgende:
525 op de IC volgens NICE. Gistermiddag rond 5 uur waren dat er nog 551!. Daalt nog steeds door!
quote:Op zondag 7 februari 2021 12:08 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Zou het kunnen dat veel mensen er voor kiezen nu toch maar niet naar het ziekenhuis te gaan? Vanwege de sneeuw
Normaal gesproken is de uitstroom op zondag niet veel toch? Maar het kan wel zo zijn dat ze misschien mensen ontslagen hebben voordat het weer zo omsloeg. Mensen die anders op maandag/dinsdag naar huis zouden zijn gestuurd.quote:Op zondag 7 februari 2021 12:09 schreef Noordzijde het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
Heeft trouwens helemaal niks te maken met de uitstroom op de IC dit, maargoed.
Dit is in ieder geval wel het klassieke voorbeeld van 'buiten verwaait het virus'. Tenzij het dus recht in je gezicht geblazen wordt.quote:Op zondag 7 februari 2021 11:56 schreef Caland het volgende:
Het waait zo hard buiten dat het volgende week wel een piek van honderdmiljoenmiljard moet opleveren!
Gr gr het OMT
Er worden ook maar 13 opnames gemeld. Lang geleden dat het zó laag was.quote:Op zondag 7 februari 2021 12:06 schreef Noordzijde het volgende:
525 op de IC volgens NICE. Gistermiddag rond 5 uur waren dat er nog 551!. Daalt nog steeds door!
Ja de mensen die geen lucht krijgen denken nu toch eerder fuck it, eerst een sneeuwpop bouwen.quote:Op zondag 7 februari 2021 12:08 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Zou het kunnen dat veel mensen er voor kiezen nu toch maar niet naar het ziekenhuis te gaan? Vanwege de sneeuw
Klopt, op zondag neemt het vaak toe, om op maandag juist weer af te nemen. Maar ik weet niet of dat ligt aan de werkelijke aantallen of aan de rapportage (op zondag wordt veel minder administratief werk gedaan).quote:Op zondag 7 februari 2021 12:10 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Normaal gesproken is de uitstroom op zondag niet veel toch? Maar het kan wel zo zijn dat ze misschien mensen ontslagen hebben voordat het weer zo omsloeg. Mensen die anders op maandag/dinsdag naar huis zouden zijn gestuurd.
06-19401945quote:Op zondag 7 februari 2021 12:18 schreef Janneke141 het volgende:
Ze staan hierbuiten met wel zes mensen sneeuwballen te gooien! Heeft iemand het nummer van de kliklijn voor me?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |