Sneeuwballenpiekquote:Op zondag 7 februari 2021 11:56 schreef Caland het volgende:
Het waait zo hard buiten dat het volgende week wel een piek van honderdmiljoenmiljard moet opleveren!
Gr gr het OMT
Die viel ook meequote:Op zondag 7 februari 2021 10:37 schreef potjecreme het volgende:
[..]
En nog steeds vraag ik mij af of december t/m half januari piekje niet ook met de feestdagen te maken had.
Hahaha oke dan. Het was specifiek dat artikel maar hey wat kan mij het verder schelen.quote:Op zondag 7 februari 2021 11:54 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Alles is inmiddels wel zo'n beetje besproken maat dus dat pseusomodden is niet nodig
Zou het kunnen dat veel mensen er voor kiezen nu toch maar niet naar het ziekenhuis te gaan? Vanwege de sneeuwquote:Op zondag 7 februari 2021 12:06 schreef Noordzijde het volgende:
525 op de IC volgens NICE. Gistermiddag rond 5 uur waren dat er nog 551!. Daalt nog steeds door!
quote:Op zondag 7 februari 2021 12:08 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Zou het kunnen dat veel mensen er voor kiezen nu toch maar niet naar het ziekenhuis te gaan? Vanwege de sneeuw
Normaal gesproken is de uitstroom op zondag niet veel toch? Maar het kan wel zo zijn dat ze misschien mensen ontslagen hebben voordat het weer zo omsloeg. Mensen die anders op maandag/dinsdag naar huis zouden zijn gestuurd.quote:Op zondag 7 februari 2021 12:09 schreef Noordzijde het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
Heeft trouwens helemaal niks te maken met de uitstroom op de IC dit, maargoed.
Dit is in ieder geval wel het klassieke voorbeeld van 'buiten verwaait het virus'. Tenzij het dus recht in je gezicht geblazen wordt.quote:Op zondag 7 februari 2021 11:56 schreef Caland het volgende:
Het waait zo hard buiten dat het volgende week wel een piek van honderdmiljoenmiljard moet opleveren!
Gr gr het OMT
Er worden ook maar 13 opnames gemeld. Lang geleden dat het zó laag was.quote:Op zondag 7 februari 2021 12:06 schreef Noordzijde het volgende:
525 op de IC volgens NICE. Gistermiddag rond 5 uur waren dat er nog 551!. Daalt nog steeds door!
Ja de mensen die geen lucht krijgen denken nu toch eerder fuck it, eerst een sneeuwpop bouwen.quote:Op zondag 7 februari 2021 12:08 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Zou het kunnen dat veel mensen er voor kiezen nu toch maar niet naar het ziekenhuis te gaan? Vanwege de sneeuw
Klopt, op zondag neemt het vaak toe, om op maandag juist weer af te nemen. Maar ik weet niet of dat ligt aan de werkelijke aantallen of aan de rapportage (op zondag wordt veel minder administratief werk gedaan).quote:Op zondag 7 februari 2021 12:10 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Normaal gesproken is de uitstroom op zondag niet veel toch? Maar het kan wel zo zijn dat ze misschien mensen ontslagen hebben voordat het weer zo omsloeg. Mensen die anders op maandag/dinsdag naar huis zouden zijn gestuurd.
06-19401945quote:Op zondag 7 februari 2021 12:18 schreef Janneke141 het volgende:
Ze staan hierbuiten met wel zes mensen sneeuwballen te gooien! Heeft iemand het nummer van de kliklijn voor me?
En die huisartsen hebben wel wat beters te doen en gaan zeggen overheid regel maar een systeem.quote:Op zondag 7 februari 2021 11:45 schreef JosMert het volgende:
Geen vaccinatiepaspoort voor Britten
Britten krijgen geen 'vaccinatiepaspoort' als ze zijn ingeënt tegen het coronavirus. Dit heeft Nadhim Zahawi, de minister die verantwoordelijk is voor het vaccinatieprogramma, vandaag tegen Britse media gezegd. "We doen dat in deze vaccinatiecampagne zeker niet", zei Zahawi. Hij raadt mensen aan die voor een reis naar het buitenland een inentingsbewijs nodig hebben, dat aan de huisarts te vragen.
De minister verwacht dat in het Verenigd Koninkrijk in mei iedereen ouder dan 50 jaar gevaccineerd is. "We enten nu duizend mensen per minuut in", aldus Zahawi.
Bron: rtlnieuws
Nou dan moet dat in NL ook kunnen.
Het valt me ook op. Ik maakte me wel zorgen om het feit dat ziekenhuisbezetting en IC opnames maar tergend langzaam afnamen.quote:Op zondag 7 februari 2021 12:16 schreef DireStraits7 het volgende:
Overigens is dit wel een zeer opvallende plotselinge afname. Totaal niet in lijn met de trend daarvoor:
[ afbeelding ]
Misschien een gevolg van wat je eerder postte, dat moment dat er weinig invloed van zowel feestdagen als britse mutatie was?quote:Op zondag 7 februari 2021 12:16 schreef DireStraits7 het volgende:
Overigens is dit wel een zeer opvallende plotselinge afname. Totaal niet in lijn met de trend daarvoor:
[ afbeelding ]
Het gaat er om dat de ziekte weg moet.quote:Op zondag 7 februari 2021 12:59 schreef Kickinalfa het volgende:
Dat vaccinatie paspoort gaat er wel komen.
Ondanks dat het pure discriminatie is.
Dat maakt niet dat we vervolgens maar moeten gaan discrimineren.quote:Op zondag 7 februari 2021 13:02 schreef quirina het volgende:
[..]
Het gaat er om dat de ziekte weg moet.
Ik denk toch dat deze afname daarvoor te groot en te abrupt is. En ondanks dat de IC-cijfers wel iets achterlopen zou dit toch wel rijkelijk laat zijn. Het zou in ieder geval betekenen dat het grofweg een week iets forser daalt en daarna weer afvlakt.quote:Op zondag 7 februari 2021 12:36 schreef Jazeg het volgende:
[..]
Misschien een gevolg van wat je eerder postte, dat moment dat er weinig invloed van zowel feestdagen als britse mutatie was?
Verplichte testen om ergens (in Nederland) binnen te komen?quote:Op zondag 7 februari 2021 13:01 schreef quirina het volgende:
Nou een vaccinatie paspoort zou wel fijn zijn, snap dat niet dat die Britten dat weer niet doen hè.
Ik hoop dat wij wel een vaccinatiepaspoort doen in Nederland en verplichte testen voor de anti vaxxers.
Het alternatief is geen vrijheid voor iedereen, simpel.quote:Op zondag 7 februari 2021 13:06 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Dat maakt niet dat we vervolgens maar moeten gaan discrimineren.
quote:Op zondag 7 februari 2021 13:19 schreef eragon2890 het volgende:
Wat leren wij van dit artikel? https://eenvandaag.avrotr(...)t_send_date=20210207
Dat "mariska in de zorg" niet begrijpt hoe het vaccin werkt. lol.
Wat?quote:Afhankelijk van de maatregelen die dan gelden, zouden we met iets teveel mensen kunnen zijn. Maar dat vind ik nu veel minder erg. Ik kan het virus niet meer krijgen, dus ik kan als een soort muur tussen de mensen inzitten die nog geen vaccin hebben gehad en hen zo beschermen.
Nee het gaat erom dat we in vrijheid verder kunnen leven.quote:Op zondag 7 februari 2021 13:02 schreef quirina het volgende:
[..]
Het gaat er om dat de ziekte weg moet.
Ik ben wel benieuwd naar morgen/dinsdag, naar het aantal opnames. Het kan natuurlijk ook betekenen dat een deel van die mensen (spijtig genoeg) overleden is.quote:Op zondag 7 februari 2021 13:12 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik denk toch dat deze afname daarvoor te groot en te abrupt is. En ondanks dat de IC-cijfers wel iets achterlopen zou dit toch wel rijkelijk laat zijn. Het zou in ieder geval betekenen dat het grofweg een week iets forser daalt en daarna weer afvlakt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |