Ik erger me er ook kapot aan dat ze in Den Haag nauwelijks de moeite nemen om thuis te werken. Hetzelfde geldt voor TV-programma's. Avond aan avond zitten ze bij elkaar in een studio te praten over dat mensen thuis zouden moeten werken. Ja hallo. Doe het dan.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 14:48 schreef halfway het volgende:
[..]
Goed, beginnen wij in de 2e kamer waar ze dagelijks vergaderen terwijl dat ook via een beeldscherm kan.
Dank! Vaccineren dus!quote:Op zaterdag 6 februari 2021 15:38 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
https://www.nrc.nl/nieuws(...)ijke-afweer-a4028154
De inhaalslag is begonnen!quote:Op zaterdag 6 februari 2021 15:38 schreef la_perle_rouge het volgende:
Klopt dat vaccinatieschema uit de OP nog? Mijn moeder, 80+, heeft een oproep ontvangen om zich voor vaccinatie te melden als ze ingeënt wil worden. Dan ga ik er toch vanuit dat die inenting niet pas in het tweede kwartaal plaatsvindt.
Als ze een oproep heeft gehad kan ze toch een afspraak maken?quote:Op zaterdag 6 februari 2021 15:38 schreef la_perle_rouge het volgende:
Klopt dat vaccinatieschema uit de OP nog? Mijn moeder, 80+, heeft een oproep ontvangen om zich voor vaccinatie te melden als ze ingeënt wil worden. Dan ga ik er toch vanuit dat die inenting niet pas in het tweede kwartaal plaatsvindt.
De Grote Leider schijnt het virus met blote handen te lijf te zijn gegaan en het virus droop met de staart tussen de benen af.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 15:34 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Wel een bewezen effectieve maatregel, in Noord-Korea hebben ze ook geen besmettingen.
news.sky.com/story/amp/co(...)ord-vaccine-12208246
Ook dubbelen ja.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 15:26 schreef Oidipous het volgende:
[..]
Is dit het aantal personen? Of zit hier dubbeltellingen in door de mensen die al hun tweede prik hebben gehad?
Mee eens, in andere landen zie je ook hoofden naast elkaar. En de idiote reden dat ze ook lichaamstaal willen zien slaat nergens op. Het is ipv lichaamstaal ook wel aardig om te zien hoe kamers ingericht zijn. Beter voor het milieu ook, niet meer onnodig reizen. En je kan ook eens iemand uit het buitenland laten aanschuiven.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 15:38 schreef Tijn het volgende:
[..]
Er erger me er ook kapot aan dat ze in Den Haag nauwelijks de moeite nemen om thuis te werken. Hetzelfde geldt voor TV-programma's. Avond aan avond zitten ze bij elkaar in een studio te praten over dat mensen thuis zouden moeten werken. Ja hallo. Doe het dan.
Mijn pa van 85 heeft nog niks ontvangen.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 15:38 schreef la_perle_rouge het volgende:
Dat is volgens mij ook echt een typisch Nederlands fenomeen; in andere landen zie je virologen, zorgbonzen, politici etc. continu achter de pc in hun eigen thuiskantoor en met een headset op geïnterviewd worden.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 15:38 schreef Tijn het volgende:
[..]
Er erger me er ook kapot aan dat ze in Den Haag nauwelijks de moeite nemen om thuis te werken. Hetzelfde geldt voor TV-programma's. Avond aan avond zitten ze bij elkaar in een studio te praten over dat mensen thuis zouden moeten werken. Ja hallo. Doe het dan.
Je hoeft me echt niet uit te leggen hoe het werkt.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 15:38 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Moeten zij weten. Het kan wat zeggen over de toekomstige ontwikkeling, maar is veel te grillig om beleid op te maken.
Dat moet je doen op de ziekenhuiscijfers.
Sterker nog, als de besmettingen door het dak gaan maar bijna niemand ziek wordt, dan kan alles gewoon open.
Die situatie zou je wel eens kunnen gaan zien komende zomer.
Als iedereen nou zoveel zou fietsen hadden misschien nu niet zoveel problemenquote:Op zaterdag 6 februari 2021 15:43 schreef asco het volgende:
[..]
Mijn pa van 85 heeft nog niks ontvangen.
Boeit hem ook niet. Fietst elke week nog honderden kilometers en als het zijn tijd is dan is dat zo. En dat meent hij ook echt. Wil ook geen behandeling zou het gebeuren.
Klopt.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 15:45 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Als iedereen nou zoveel zou fietsen hadden misschien nu niet zoveel problemen
En ik zeg dat je dat soort conclusies niet kunt trekken op grillige cijfers als besmettingen. Die zijn echt waardeloos.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 15:44 schreef Multatilu het volgende:
[..]
Je hoeft me echt niet uit te leggen hoe het werkt.
Als je even m'n laatste 10 posts terugleest snap je dat ik aan wil geven dat die Engelse variant, die hier weggelachen werd door een flink aantal, zich perfect aan het verwachtte patroon lijkt te houden.
Ik denk dat het voor een gedeelte de wens is om "zo normaal mogelijk te doen". Maar door te doen wat je altijd doet, help je natuurlijk niet de pandemie te beteugelen.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 15:44 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Dat is volgens mij ook echt een typisch Nederlands fenomeen; in andere landen zie je virologen, zorgbonzen, politici etc. continu achter de pc in hun eigen thuiskantoor en met een headset op geïnterviewd worden.
Kan iemand me even mentionen als de waterkanonnen arriveren?quote:Op zaterdag 6 februari 2021 15:51 schreef asco het volgende:
LIVE protesten Duits-Oostenrijkse grens.
Ze zijn tegenwoordig veel minder grillig en daarmee niet waardeloos. Nee, het geeft geen exact beeld, maar twee dagen op rij nog amper daling t.o.v. vorige week is voor mij een flinke indicatie.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 15:47 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
En ik zeg dat je dat soort conclusies niet kunt trekken op grillige cijfers als besmettingen. Die zijn echt waardeloos.
Nee hoor dat is Hugo zijn hoopvolle schatting, het gemeld aantal is 382.975quote:
Nu de Franse, Spaanse, Belgische en Nederlandse afdelingen ook nog toenadering zoeken en dan samen een dikke vuist maken.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 15:51 schreef asco het volgende:
LIVE protesten Duits-Oostenrijkse grens.
Voor mij niet.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 15:54 schreef Multatilu het volgende:
[..]
Ze zijn tegenwoordig veel minder grillig en daarmee niet waardeloos. Nee, het geeft geen exact beeld, maar twee dagen op rij nog amper daling t.o.v. vorige week is voor mij een flinke indicatie.
Dat wil helemaal niks zeggen, dat jij je gelijk haalt betreft de Britse variant.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 15:54 schreef Multatilu het volgende:
[..]
Ze zijn tegenwoordig veel minder grillig en daarmee niet waardeloos. Nee, het geeft geen exact beeld, maar twee dagen op rij nog amper daling t.o.v. vorige week is voor mij een flinke indicatie.
Een verdubbeling iedere 6 dagen?quote:Op zaterdag 6 februari 2021 15:44 schreef Multatilu het volgende:
[..]
Je hoeft me echt niet uit te leggen hoe het werkt.
Als je even m'n laatste 10 posts terugleest snap je dat ik aan wil geven dat die Engelse variant, die hier weggelachen werd door een flink aantal, zich perfect aan het verwachtte patroon lijkt te houden.
Denk je dat ik je neefje van 12 ben? Dit is de tweede keer dat je me iets wilt uitleggen dat ik al een jaar in deze topicreeks verkondig.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 15:58 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Voor mij niet.
Wellicht zijn er meer mensen gaan testen. Wellicht niet. Wellicht zelfs minder zoals afgelopen weken.
Daarnaast maken meer of minder besmettingen niet uit als de ziekenhuiscijfers dalen. Want daar gaat het uiteindelijk om.
Dit. Wat mij part gooien ze alles open als elke kwetsbare en oudere gevaccineerd is. Het boeit mij niet om corona te krijgen, t is toch een klein risico voor mij. We moeten niet doen alsof we helemaal niet ziek meer mogen worden.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 15:58 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Daarnaast maken meer of minder besmettingen niet uit als de ziekenhuiscijfers dalen. Want daar gaat het uiteindelijk om.
Die koppeling zal de komende maanden steeds minder aanwezig zijn naarmate er meer ouderen geprikt worden. Ook niet iets om zomaar vanuit te gaan dus.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 16:03 schreef Multatilu het volgende:
[..]
Denk je dat ik je neefje van 12 ben? Dit is de tweede keer dat je me iets wilt uitleggen dat ik al een jaar in deze topicreeks verkondig.
Er zit wel een klein addertje onder het gras. In de afgelopen 9 maanden zag je dat de trend van de besmettingscijfers en ziekenhuisopnames met een aantal dagen vertraging dezelfde richting hadden.
Gaat nog wel even duren. Cijfers uit Israël laten zien dat het zeker 3 weken duurt voor de vaccinatie een effect heeft. En het Nederlandse vaccinatieschema is misschien ook nog wel een verkeerd om snel een impact te hebben op de ziekenhuisbezetting.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 16:06 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Die koppeling zal de komende maanden steeds minder aanwezig zijn naarmate er meer ouderen geprikt worden. Ook niet iets om zomaar vanuit te gaan dus.
Bron: De Standaard.quote:‘Ze zijn bang om niet meer zwanger te kunnen worden’
De voorbije week bleek dat zorgpersoneel vaak een vaccin weigert. Ook stagiairs zeggen dikwijls ‘nee’. Het bezorgt leerkrachten kopzorgen. ‘We doen vooral niet neerbuigend en blijven herhalen: wat is het alternatief?’
‘De meerderheid van onze jongeren heeft angst en twijfels’, zegt Stéphanie Combel (34), stagebegeleidster in het vijfde, zesde en zevende. Sommige wzc’s vaccineren vanaf 16 jaar, anderen enten alleen meerderjarigen in. ‘Het zijn voorlopig de enkelingen die zich laten vaccineren’, zegt Combel.
Eerder deze week liet de Antwerpse schepen van Onderwijs Jinnih Beels (SP.A) al weten dat ze gelijkaardige signalen had opgevangen uit verschillende Antwerpse scholen. ‘Maar het is naïef te denken dat dit alleen een probleem van jongeren is, of van de zorgsector’, benadrukt Combel. ‘Ze staan gewoon als eersten in de rij.’
[..]
‘De angst om niet meer zwanger te kunnen worden, overheerst momenteel’, zegt stagebegeleidster Ellen Feusels (41). Van de 35 leerlingen in drie klassen is er maar één een jongen. Volgens Feusels spelen de sociale media een bepalende rol. ‘Jongeren hebben moeite om nieuwsberichten een plaats te geven’, zegt ze. ‘Er komt zoveel op hen af.’ Ze heeft het niet alleen over fake news. ‘Er passeren zoveel negatieve berichten.’
[..]
Op school circuleren ook wilde verhalen. ‘Alternatieve nieuwsbronnen hebben hier een bepaalde aantrekkingskracht’, zegt directeur Cathy De Raes. ‘Zo raken ideeën van antivaxers verspreid.’ Het is onrustig op school. De op stapel staande afkoelingsweek maakt dat jongeren opgefokt zijn. ‘Velen gaan de komende weken niemand zien. Dat leidt tot kleine probleempjes.’
Het atheneum zette de voorbije week op drie fronten in. Het voerde niet alleen gesprekken met leerlingen en leerkrachten, naar ouders werden ook informatiebrochures en brieven gestuurd. ‘Zij spelen een heel belangrijke rol’, zegt Combel. In sommige wzc’s moeten minderjarigen bovendien toestemming hebben van de ouders voor ze gevaccineerd worden. ‘Dat leidt echt tot scenario’s waarbij de jongere een vaccin wil, maar de ouder hem of haar dat verbiedt.’
Ten slotte is er ook zoiets als ‘professionele druk’. De leerlingen worden als stagiair vaak automatisch opgenomen in het vaccinatierooster. ‘Hoewel niemand verplicht kan worden, is dat wel een duidelijke boodschap voor onze leerlingen’, zegt Combel. ‘Een vaccinatie is een voorwaarde om goeie zorg te kunnen verlenen.’
Dat zoveel jongeren twijfelen, verbaast de leerkrachten. Zeker omdat het afgelopen jaar ook voor de twee leerlingen een zware periode was. Dönmez ging tijdens de eerste lockdown onmiddellijk werken, als hulpje in een bloemenwinkel. Deze zomer deed ze vakantiejob in een kinderdagverblijf. Ze zijn thuis met zes en heeft veel angst om haar ouders te besmetten. ‘Het was een zwaar jaar. Een beetje depressief’, vat ze samen.
[..]
Wzc’s voeren de druk op om leerlingen te overtuigen. ‘Sommige woonzorgcentra stellen nu al een duidelijke grens. Geen spuitje is geen stage. Maar kan dat? En zouden wij hetzelfde moeten doen?’, vraagt Combel zich af. Scholen willen toekomstige stageplekken niet op het spel zetten. Tegelijk is er de vrije mening van leerlingen. ‘Hen pushen en met de vinger wijzen helpt niet’, zegt Feusels. De tijd om in gesprek te gaan, is helaas beperkt. ‘In het bso zijn er minder contacturen en corona heeft de fysieke uren nog eens gehalveerd.’
Is een algemene verplichting dan een oplossing, zoals Marc Noppen, ceo van het UZ Brussel, voorstelde? ‘Natuurlijk zou verplichten voor ons het gemakkelijkst zijn. Maar of het ook de beste oplossing is? Ik vrees dat we zo een averechts effect zullen creëren. Is het dan niet normaal dat jongeren twijfels hebben? Ze hebben bovendien een eigen mening en willen gerespecteerd worden. We doen vooral niet neerbuigend en blijven herhalen: wat is het alternatief?’
M’n vriendin (werkt in de zorg) heeft deze week een vrouw van 96 mogen inenten tegen Corona. Het klinkt misschien hard maar er zijn in mijn optiek mensen die er meer aan hebben. 96 Jaar is een mooie leeftijd om af te zwaaien.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 16:04 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Dit. Wat mij part gooien ze alles open als elke kwetsbare en oudere gevaccineerd is. Het boeit mij niet om corona te krijgen, t is toch een klein risico voor mij. We moeten niet doen alsof we helemaal niet ziek meer mogen worden.
We gaan het meemaken Drekkoning. In iedere optimist zit een wensdenker.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 16:06 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Die koppeling zal de komende maanden steeds minder aanwezig zijn naarmate er meer ouderen geprikt worden. Ook niet iets om zomaar vanuit te gaan dus.
Maar ook met vaccin blijf je toch besmettelijk?quote:Op zaterdag 6 februari 2021 16:08 schreef crystal_meth het volgende:
België:
[..]
Bron: De Standaard.
"Geen spuitje, geen stage". Ik weet niet of dat wettelijk is, een verplichting voor het personeel is alvast niet toegelaten. Nochtans zijn er (in België) voor bepaalde sectoren (zoals afvalverwerkingsbedrijven, ziekenhuizen) wel degelijk verplichte vaccinaties (bvb inenting tegen tetanus of hepatitis B).
Wat mij betreft zou men dat mogen uitbreiden. ik vind het vrij absurd dat men werknemers kan verplichten tot iets dat enkel henzelf beschermt (een inenting tegen tetanus), maar niet kan verplichten tot iets dat hun patienten beschermt. Het omgekeerde zou logischer zijn (net zoals roken zelf niet verboden is, anderen blootstellen wel (rookverbod in de horeca etc)) .
En in iedere pessimist zit een doemdenkerquote:Op zaterdag 6 februari 2021 16:09 schreef Multatilu het volgende:
[..]
We gaan het meemaken Drekkoning. In iedere optimist zit een wensdenker.
quote:Op zaterdag 6 februari 2021 16:09 schreef Multatilu het volgende:
[..]
We gaan het meemaken Drekkoning. In iedere optimist zit een wensdenker.
Ik vind het vrij absurd om mensen te verplichten zich te laten vaccineren zonder dat er zekerheid is over de lange termijngevolgen van die vaccinatie.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 16:08 schreef crystal_meth het volgende:
België:
[..]
"Geen spuitje, geen stage". Ik weet niet of dat wettelijk is, een verplichting voor het personeel is alvast niet toegelaten. Nochtans zijn er (in België) voor bepaalde sectoren (zoals afvalverwerkingsbedrijven, ziekenhuizen) wel degelijk verplichte vaccinaties (bvb inenting tegen tetanus of hepatitis B).
Wat mij betreft zou men dat mogen uitbreiden. ik vind het vrij absurd dat men werknemers kan verplichten tot iets dat enkel henzelf beschermt (een inenting tegen tetanus), maar niet kan verplichten tot iets dat hun patienten beschermt. Het omgekeerde zou logischer zijn (net zoals roken zelf niet verboden is, anderen blootstellen wel (rookverbod in de horeca etc)) .
Over een paar maanden heeft heel 60+ hier zijn prikje wel gehad hoor.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 16:08 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Gaat nog wel even duren. Cijfers uit Israël laten zien dat het zeker 3 weken duurt voor de vaccinatie een effect heeft. En het Nederlandse vaccinatieschema is misschien ook nog wel een verkeerd om snel een impact te hebben op de ziekenhuisbezetting.
Mag het hopen ja, al weet je het met deze regering nooit zekerquote:Op zaterdag 6 februari 2021 16:13 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Over een paar maanden heeft heel 60+ hier zijn prikje wel gehad hoor.
Het is niet aangetoond dat wie gevaccineerd is niemand kan besmetten, maar dat is vooral omdat zoiets veel moeilijker na te gaan is. De verwachting is alvast dat het daar wel tegen beschermt.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 16:11 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Maar ook met vaccin blijf je toch besmettelijk?
Alles wat ik de laatste tijd lees, onder andere van Oxford, geeft aan dat je wel degelijk besmettelijk bent. Echter ben je minder besmettelijk en gedurende een kortere tijd.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 16:16 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Het is niet aangetoond dat wie gevaccineerd is niemand kan besmetten, maar dat is vooral omdat zoiets veel moeilijker na te gaan is. De verwachting is alvast dat het daar wel tegen beschermt.
En je schijnt minder kans te hebben om besmet te raken. De verwachting is dus wel dat de R hard onderuitgaat zodra (bijna) iedereen is geprikt.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 16:19 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Alles wat ik de laatste tijd lees, onder andere van Oxford, geeft aan dat je wel degelijk besmettelijk bent. Echter ben je minder besmettelijk en gedurende een kortere tijd.
We weten ook niet of besmetting met het virus lange termijngevolgen heeft. Als het vaccin zoiets veroorzaakt is de kans groot dat het virus dat ook doet. En we weten uit ervaring dat nadelige effecten (zoals auto-immuun ziektes) haast altijd veel vaker (100x of meer) optreden na besmetting dan na vaccinatie.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 16:12 schreef tja77 het volgende:
[..]
Ik vind het vrij absurd om mensen te verplichten zich te laten vaccineren zonder dat er zekerheid is over de lange termijngevolgen van die vaccinatie.
De Jonge ging er alvast van uit, toen hij eerst het personeel ipv de bewoners van WZC wilde vaccineren.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 16:19 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Alles wat ik de laatste tijd lees, onder andere van Oxford, geeft aan dat je wel degelijk besmettelijk bent. Echter ben je minder besmettelijk en gedurende een kortere tijd.
We weten nog helemaal niet hoe lang het beschermd en of het ook het besmetten van anderen voorkomt. Bovendien ook nog niets van eventuele lange-termijn effecten.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 16:08 schreef crystal_meth het volgende:
Vele experts gaan uit van maximaal 1 jaar, dus volgend jaar worden we weer opnieuw gevaccineerd.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 16:44 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
We weten nog helemaal niet hoe lang het beschermd en of het ook het besmetten van anderen voorkomt. Bovendien ook nog niets van eventuele lange-termijn effecten.
Iemand die nog handelsbekwaam is wel, anders ligt dat vaak bij familiequote:Op zaterdag 6 februari 2021 16:44 schreef halfway het volgende:
Hoe zit dat trouwens in de verpleegtehuizen, hebben de bewoners nog iets te vertellen over de vaccinatie?
Ook als dat wel bekend is dan is het nog absurd om mensen hiertoe te verplichtenquote:Op zaterdag 6 februari 2021 16:12 schreef tja77 het volgende:
[..]
Ik vind het vrij absurd om mensen te verplichten zich te laten vaccineren zonder dat er zekerheid is over de lange termijngevolgen van die vaccinatie.
Maarja, er ligt wel een probleem als bijvoorbeeld bepaalde werkzaamheden niet meer uitgevoerd kunnen worden zonder vaccinatie. Dan zal je het wel moeten verplichten (of je personeel herplaatsen binnen je bedrijf natuurlijk, maar ook dat zal voelen als een soort van dwang natuurlijk).quote:Op zaterdag 6 februari 2021 16:47 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ook als dat wel bekend is dan is het nog absurd om mensen hiertoe te verplichten
Een hoop aannames...quote:Op zaterdag 6 februari 2021 16:30 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
We weten ook niet of besmetting met het virus lange termijngevolgen heeft. Als het vaccin zoiets veroorzaakt is de kans groot dat het virus dat ook doet. En we weten uit ervaring dat nadelige effecten (zoals auto-immuun ziektes) haast altijd veel vaker (100x of meer) optreden na besmetting dan na vaccinatie.
Ik ben benieuwd welke werkzaamheden dat zijn...quote:Op zaterdag 6 februari 2021 16:50 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Maarja, er ligt wel een probleem als bijvoorbeeld bepaalde werkzaamheden niet meer uitgevoerd kunnen worden zonder vaccinatie. Dan zal je het wel moeten verplichten (of je personeel herplaatsen binnen je bedrijf natuurlijk, maar ook dat zal voelen als een soort van dwang natuurlijk).
Ik leef eerlijk gezegd als het hele jaar met het idee 'geen klachten? niet ziek'. En ik leef ook gewoon met vrienden < 1,5 meter. Het hele jaar is dat al goed gegaan en we kennen nog steeds nul mensen met corona in onze directe omgeving. Ik heb het idee dat asymptomatische besmetting heel laag is, dus dat iedereen verdacht maken gaat mij veel te ver.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 16:45 schreef Specularium het volgende:
Je bent ziek/besmettelijk tot het tegendeel bewezen is, lijkt me niet de kant die we op moeten gaan.
Nederland is weer aan een ramp ontsnaptquote:Politie maakt eind aan verjaardagspartij, gasten verstoppen zich in kasten en op wc's
Agenten hebben gisteravond een eind gemaakt aan een illegaal feestje in de Eendrachtsstraat. De politie kwam het feest op het spoor na een tip van een oplettende voorbijganger.
Op basis van de tip was niet direct duidelijk waar in de betreffende straat precies gefeest werd. De exacte locatie werd wel duidelijk nadat agenten in burger de straat een tijdje in de gaten hadden gehouden.
Omdat de politie niet precies wist hoeveel man ze in het pand zouden aantreffen, werd er flink uitgepakt. Behalve agenten waren er ook boa's en een politiehond opgetrommeld.
...
Uiteindelijk bleken er 11 mensen in de woning aanwezig te zijn, onder wie de bewoner, die zijn verjaardag stiekem in flink gezelschap vierde.
https://www.nhnieuws.nl/n(...)-in-kasten-en-op-wcs
Prima, maar dan gooien ze alles maar wel weer open na de zomer.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 16:46 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Vele experts gaan uit van maximaal 1 jaar, dus volgend jaar worden we weer opnieuw gevaccineerd.
Airline crew bijvoorbeeld, afhankelijk van verplichtingen die andere landen opleggen kun je ze uitsluiten van bepaalde bestemmingen maar als dat er teveel worden is het niet echt werkbaar.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 16:50 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd welke werkzaamheden dat zijn...
Mijn grootste fuif die ik gooide hier was met 8 manquote:Op zaterdag 6 februari 2021 16:51 schreef Piles het volgende:
[..]
Nederland is weer aan een ramp ontsnapt
Als 10 gasten op je verjaardag een 'flink gezelschap' is, heb ik medelijden met de journalist in kwestie.
Er werd flink uitgepakt, ik vraag me af hoeveel agenten.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 16:51 schreef Piles het volgende:
[..]
Nederland is weer aan een ramp ontsnapt[quote]
Op zaterdag 6 februari 2021 16:51 schreef Piles het volgende:
[..]
Als 10 gasten op je verjaardag een 'flink gezelschap' is, heb ik medelijden met de journalist in kwestie.
Welke werkzaamheden kun je niet meer uitvoeren zonder vaccinatie?quote:Op zaterdag 6 februari 2021 16:50 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Maarja, er ligt wel een probleem als bijvoorbeeld bepaalde werkzaamheden niet meer uitgevoerd kunnen worden zonder vaccinatie. Dan zal je het wel moeten verplichten (of je personeel herplaatsen binnen je bedrijf natuurlijk, maar ook dat zal voelen als een soort van dwang natuurlijk).
er zijn daar ook andere oplossingen dan vaccinatie...quote:Op zaterdag 6 februari 2021 16:52 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Airline crew bijvoorbeeld, afhankelijk van verplichtingen die andere landen opleggen kun je ze uitsluiten van bepaalde bestemmingen maar als dat er teveel worden is het niet echt werkbaar.
Ik kan niks bedenken waarbij ook andere maatregelen voldoende kunnen zijn....quote:Op zaterdag 6 februari 2021 16:53 schreef tja77 het volgende:
[..]
Welke werkzaamheden kun je niet meer uitvoeren zonder vaccinatie?
Dat mag toch helemaal niet? Alleen als er geluidsoverlast is toch?quote:Op zaterdag 6 februari 2021 16:51 schreef Piles het volgende:
[..]
Dat ligt aan de eisen die landen stellenquote:Op zaterdag 6 februari 2021 16:53 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
er zijn daar ook andere oplossingen dan vaccinatie...
Zeker en die zijn nog niet bekend... het is dus wat als informatie, waarbij het voorgestelde scenario eigenlijk nooit plaatsvindt.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 16:54 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Dat ligt aan de eisen die landen stellen
Moraal van het verhaal: nooit de politie binnen laten. Laat ze maar een huiszoekingsbevel regelen.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 16:51 schreef Piles het volgende:
[..]
Ligt er maar aan.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 16:55 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Zeker en die zijn nog niet bekend... het is dus wat als informatie, waarbij het voorgestelde scenario eigenlijk nooit plaatsvindt.
Waren er maar manieren waarop je met iemand kon spreken zonder fysiek naar diegene toe te gaan...quote:
Jezus wat een sissy's... In die winter van 1979 moest iedereen ook gewoon aan het werk. Echt zwaar overdreven dit. En je kan idd ook gewoon met Zoom.quote:
Ik ben erg benieuwd op basis waarvan deze woning precies betreden is en op basis waarvan het feest beëindigde is.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 16:51 schreef Piles het volgende:
[..]
En al komen ze binnen, je overtreedt geen wet als je met 11 man thuis samen bent.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 16:57 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Moraal van het verhaal: nooit de politie binnen laten. Laat ze maar een huiszoekingsbevel regelen.
ik ben toch in aardig wat landen geweest maar ik heb nergens een vaccinatieplicht gehad als je vliegt... Dus dat je moet aantonen dat je gevaccinneerd bent of anders mag je het land niet in.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 16:59 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ligt er maar aan.
Er zijn al landen die bepaalde vaccinaties verplichten.
Niet heel veel, dus nu komt een airline nog weg met het niet inplannen van mensen zonder prik op zulke bestemmingen, maar ik moet nog maar eens zien hoe dat dalijk gaat zijn.
Zeker naarmate er meer en meer landen een goede vaccinatiedekking hebben en dus geen ongevaccineerde mensen binnen wil krijgen.
Ja, hier in de buurt heb je ook zo'n rasechte nieuwsgierigaard. Vent, zoek een leuke hobby als je je na je pensionering kennelijk verveelt...quote:De politie kwam het feest op het spoor na een tip van een oplettende voorbijganger.
Ze hebben geen huiszoekingsbevel nodig hier voor hoor. Een machtiging tot binnentreden volstaat.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 16:57 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Moraal van het verhaal: nooit de politie binnen laten. Laat ze maar een huiszoekingsbevel regelen.
Gele hond is verplicht voor een flink aantal landen bijvoorbeeld.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 17:02 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
ik ben toch in aardig wat landen geweest maar ik heb nergens een vaccinatieplicht gehad als je vliegt... Dus dat je moet aantonen dat je gevaccinneerd bent of anders mag je het land niet in.
Gele koorts of rode hondquote:Op zaterdag 6 februari 2021 17:04 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Gele hond is verplicht voor een flink aantal landen bijvoorbeeld.
quote:
quote:Op zaterdag 6 februari 2021 17:04 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Gele hond ken ik niet en google ook niet. Je bedoel denkt ik gele koorts, maar ook daar kan ik geen land van vinden waarbij dat verplicht is.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 17:04 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Dan kijk hier maar eens: https://www.thuisvaccinat(...)and%20hebben%20gehad.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 17:07 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Gele hond ken ik niet en google ook niet. Je bedoel denkt ik gele koorts, maar ook daar kan ik geen land van vinden waarbij dat verplicht is.
Onderstaand bezocht?quote:Op zaterdag 6 februari 2021 17:07 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Gele hond ken ik niet en google ook niet. Je bedoel denkt ik gele koorts, maar ook daar kan ik geen land van vinden waarbij dat verplicht is.
Ja, my badquote:Op zaterdag 6 februari 2021 17:07 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
https://www.rivm.nl/gele-koortsquote:Er bestaat een vaccin tegen gele koorts. Dit vaccin wordt gegeven aan reizigers die landen bezoeken waar gele koorts voorkomt. Voor sommige landen is het verplicht om gevaccineerd te zijn tegen gele koorts. Een vaccinatiebewijs is dan nodig om het land binnen te komen.
Op www.lcr.nl is te vinden voor welke landen vaccinatie wordt aangeraden en waar dit verplicht is.
Ik ben in een aantal van die landen geweest zonder enige controle.... Dus hoe verplicht is het dan?quote:Op zaterdag 6 februari 2021 17:10 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Onderstaand bezocht?
Angola
Burundi
Centraal-Afrikaanse Republiek
Congo (Brazzaville)
Congo D.R.
Frans-Guyana
Gabon
Ghana
Guinee-Bissau
Ivoorkust
Kameroen
Mali
Niger
Sierra Leone
Togo
Tsjaad
Uganda / Oeganda
Zuid-Soedan
https://www.thuisvaccinatie.nl/vaccinaties/gele-koorts
Dat iets niet gecontroleerd wordt betekent niet dat het niet verplicht isquote:Op zaterdag 6 februari 2021 17:14 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ik ben in een aantal van die landen geweest zonder enige controle.... Dus hoe verplicht is het dan?
Lijkt me ook eerder voor de bewoners van het land dan de bezoekers.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 17:14 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ik ben in een aantal van die landen geweest zonder enige controle.... Dus hoe verplicht is het dan?
Dat lijkt me sterk als je ziet hoe een aantal van die landen eruit zienquote:Op zaterdag 6 februari 2021 17:15 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Lijkt me ook eerder voor de bewoners van het land dan de bezoekers.
Doe alle licht uit, drink je wat alcohol, zet je favoriete muziek op, zet de muziek hard en ga los in je woonkamer.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 17:17 schreef Luke83 het volgende:
Ik Zit zelf momenteel even in een dipje. Hoewel ik gewoon op locatie moet werken (en dus genoeg sociale contacten nog heb), valt me deze lockdown opeens erg zwaar. Komt vast ook door het donkere weer,maar wat verlang ik naar een volle kroeg. Of een wandeling maken en daarna ergens lekker een biertje drinken. Naar het zwembad met m'n zoontje. Doelloos door de stad zwerven om daarna even ergens een hapje te eten. Op vakantie naar Zuid-Frankrijk zonder zorgen. Normaal trek ik deze situatie redelijk goed, maar zo eens in de zoveel tijd valt me dit hele gebeuren ontzettend zwaar.
Dat ze die vaccins tegen covid niet meteen gaan verplichten besef ik ook, m'n opmerking over de wetgeving was meer algemeen bedoeld: waarom mag je (in België) iemand die in een afvalverwerkingsbedrijf werkt wel verplichten zich tegen tetanus in te enten, maar kan je niet eisen dat wie in de kinderopvang werkt ingeënt is tegen bvb mazelen, kinkhoest of difterie?quote:Op zaterdag 6 februari 2021 16:44 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
We weten nog helemaal niet hoe lang het beschermd en of het ook het besmetten van anderen voorkomt. Bovendien ook nog niets van eventuele lange-termijn effecten.
Staat de politie dalijk weer aan te bellen omdat ze een feestje op willen rollenquote:Op zaterdag 6 februari 2021 17:22 schreef asco het volgende:
[..]
Doe alle licht uit, drink je wat alcohol, zet je favoriete muziek op, zet de muziek hard en ga los in je woonkamer.
Echt, het helpt.
Vrijstaand huis dit dat.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 17:26 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Staat de politie dalijk weer aan te bellen omdat ze een feestje op willen rollen
Dringend advies tot thuiswerken geldt natuurlijk alleen voor het klootjesvolk.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 16:59 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Waren er maar manieren waarop je met iemand kon spreken zonder fysiek naar diegene toe te gaan...
Yay voor Engeland!quote:Op zaterdag 6 februari 2021 17:34 schreef asco het volgende:
Besmettingen UK vorige week zaterdag: 23275
Vandaag: 18262
Maar maar maar.....quote:Op zaterdag 6 februari 2021 17:34 schreef asco het volgende:
Besmettingen UK vorige week zaterdag: 23275
Vandaag: 18262
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |