Fok! is van Ted, moet je maar even bij Danny vragen hoe dat zitquote:Op donderdag 4 februari 2021 21:41 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Wacht, is fok niet van geenstijl?? :/
Uh nee, neemt niet af zoals het er nu uitziet, dus het is niet eens een beetje logischquote:Op donderdag 4 februari 2021 21:44 schreef ootjekatootje het volgende:
Of dat de Britse variant er echt aankomt.
Terwijl die variant logischerwijs ook afneemt, net als de gewone griep, soa’s en verkoudheid.
Ik had de nieuwste cijfers uit Denemarken nog niet gezien, nee. Dank voor het delen.quote:Op donderdag 4 februari 2021 20:48 schreef Jazeg het volgende:
https://www.sciencemag.or(...)covid-19-virus-surge
@:Direstraits7 had je deze al gezien?
In Denemarken wordt bijna 70% van alle testen gesequenced. De percentages die ze daar de afgelopen 2 weken voor b117 vinden zijn 2.3, 4, 7.5, 12.8, 19.1. De meest recente schatting van de R is daar 0,78 totaal en 1,07 voor b117.
Zie ook https://mobile.twitter.com/kakape/status/1357300128537841664
GS is een beetje dubbel. De ene keer heb je een 100% RedTeam-achtig verhaal, weet niet van welke redacteur maar er zijn er één of twee die daar een handje van hebben. Dan heb je weer Bart Nijman die wel behoorlijk kritisch is op maatregelen. Terwijl dat nu verder helemaal geen rechtse jongen is (denk niet dat coronabeleid in links/rechts te vatten valt overigens).quote:Op donderdag 4 februari 2021 21:26 schreef chratnox het volgende:
[..]
Grappig, want Geenstijl zit altijd hoog in de paniekfuik. Meer maatregelen, meer anders, meer podium voor Containment.NU en Red Team, meer #zeroCovid.
Dat valt wel mee toch? De groei daar is (procentueel gezien) stukken minder hard gegaan dan de modellen hier tot nu toe noemen.quote:Op donderdag 4 februari 2021 21:48 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik had de nieuwste cijfers uit Denemarken nog niet gezien, nee. Dank voor het delen.
Weinig geruststellend en volledig in lijn met wat het RIVM hier ook laat zien.
Nu ben ik ook geen fan van vrijheidsopschortende maatregelen, maar het RedTeam heeft in ieder geval een duidelijk en coherent idee omtrent de coronabestrijding, ik begin ernaar te neigen dat te prefereren boven het stuurloze ad hoc beleid van Markie en Huug.quote:Op donderdag 4 februari 2021 21:50 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
GS is een beetje dubbel. De ene keer heb je een 100% RedTeam-achtig verhaal, weet niet van welke redacteur maar er zijn er één of twee die daar een handje van hebben. Dan heb je weer Bart Nijman die wel behoorlijk kritisch is op maatregelen. Terwijl dat nu verder helemaal geen rechtse jongen is (denk niet dat coronabeleid in links/rechts te vatten valt overigens).
Ik lees ze nog wel met enige regelmaat maar je bent op een dag wel snel klaar, omdat ze minder redacteuren hebben sinds ze zelfstandig zijn doorgegaan. Vind het op zich ook goed dat ze een breed scala aan meningen een podium geven, ook over corona.
Het is natuurlijk verder niet wat het eens was. De lezertjes van de jaren '00 zijn nu ook waarschijnlijk wel erg burgerlijk en belegen geworden. 30+, gemiddelde baan, gemiddelde koopwoning, gemiddeld wijf op de bank... Als dat mijn doelgroep was zou ik ook niet keihard op het orgel gaan tegen lockdowns.
Code zwart in maart!quote:Op donderdag 4 februari 2021 21:54 schreef _serial_ het volgende:
Als de R waardes uit Denemarken kloppen krijg je beetje dit effect met de cijfers in NL
[ afbeelding ]
* Geen garanties op dit model natuurlijk.
Uit interesse, waarom noem je dan wel dat dat geen rechtse jongen is?quote:Op donderdag 4 februari 2021 21:50 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
GS is een beetje dubbel. De ene keer heb je een 100% RedTeam-achtig verhaal, weet niet van welke redacteur maar er zijn er één of twee die daar een handje van hebben. Dan heb je weer Bart Nijman die wel behoorlijk kritisch is op maatregelen. Terwijl dat nu verder helemaal geen rechtse jongen is (denk niet dat coronabeleid in links/rechts te vatten valt overigens).
Nou gelukkig hebben we een avondklok zeg!!quote:Op donderdag 4 februari 2021 21:54 schreef _serial_ het volgende:
Als de R waardes uit Denemarken kloppen krijg je beetje dit effect met de cijfers in NL
[ afbeelding ]
Die lijn zakt toch... niet snel maar hij zakt.quote:Op donderdag 4 februari 2021 21:47 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Uh nee, neemt niet af zoals het er nu uitziet, dus het is niet eens een beetje logisch
Hoe ziet de opgetelde curve er dan uit?quote:Op donderdag 4 februari 2021 21:54 schreef _serial_ het volgende:
[ afbeelding ]
Dit inderdaad. Klopt helemaal. Ze zijn in 2006 overgenomen door de telegraaf media groep (TMG) en sindsdien helemaal policor. Elk politiek incorrect geluid in de comments wordt meteen keihard afgestraft met een ban. En dat terwijl het daarvoor een heerlijk vrij ongeremd clubje was waar iedereen mocht zeggen wat ie wou. Nee, GS is compleet ingestort qua bezoekers. Sinds 2018 is GS overigens weer zelfstandig: Burema en Nijman namen GS over via een MBO, wat vaker voorkomt bij verlieslijdende bedrijfs-onderdelen.quote:Op donderdag 4 februari 2021 21:40 schreef galantis het volgende:
[..]
Dus, geenstijl van politiek incorrect naar politiek correct, het zijn rare tijden. Heb ze niet gevolgd in coronatijd en zo te lezen maar goed ook dus.
Over een dagje of 70 hebben we dan geen oude variant meer maar wel 13K B117quote:
Ik bereken mijn R door: Rₓ √(Nₓ / Nₓ₋₇) , waarbij x = datum en N = aantal DOO-meldingen.quote:Op donderdag 4 februari 2021 21:23 schreef galantis het volgende:
[..]
Ik meende dat die gemiddelde besmettingsperiode 4-5 dagen was, en niet 2.9. Of er zijn nieuwe inzichten die ik wellicht heb gemist.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
Nou ja natuurlijk, iedereen die een consequent beleid met simpele, rechtlijnige oplossingen voorstelt, is aangenaam om naar te luisteren. Of wat diegene wil enigszins realistisch is, is een tweede.quote:Op donderdag 4 februari 2021 21:53 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Nu ben ik ook geen fan van vrijheidsopschortende maatregelen, maar het RedTeam heeft in ieder geval een duidelijk en coherent idee omtrent de coronabestrijding, ik begin ernaar te neigen dat te prefereren boven het stuurloze ad hoc beleid van Markie en Huug.
Meer een beetje mijn eigen perceptie dat de nadruk leggen op economie en vrijheid 'rechts' zou zijn, maar in de praktijk kom je gelukkig toch veel tegenvoorbeelden tegen. Maar is idd eigenlijk een irrelevante opmerking terzijde.quote:Op donderdag 4 februari 2021 21:55 schreef galantis het volgende:
[..]
Uit interesse, waarom noem je dan wel dat dat geen rechtse jongen is?
Als je als ouder gewoon een bijlesstudent invliegt dan is er toch niks mis mee?quote:Op donderdag 4 februari 2021 21:59 schreef trein2000 het volgende:
Veel meer kinderen blijven zitten aldus Slob. Maar hou vooral vol dat dat online onderwijs een fatsoenlijk alternatief is.
Op zich is daar weinig mis mee nee. Het probleem concentreer zich echter rondom de groepen ouders die dat niet kunnen of willen...quote:Op donderdag 4 februari 2021 22:03 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Als je als ouder gewoon een bijlesstudent invliegt dan is er toch niks mis mee?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.zie email 27 oktober
Met Sterre en Maan uit Blaricum gaat het prima, dus ik snap niet waar ze zo over zeuren.quote:Op donderdag 4 februari 2021 22:03 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Als je als ouder gewoon een bijlesstudent invliegt dan is er toch niks mis mee?
Niet van de britse variant nee.quote:Op donderdag 4 februari 2021 21:57 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Die lijn zakt toch... niet snel maar hij zakt.
quote:Op donderdag 4 februari 2021 22:05 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Op zich is daar weinig mis mee nee. Het probleem concentreer zich echter rondom de groepen ouders die dat niet kunnen of willen...Niet kunnen snap ik, maar niet willen? Waarom niet, als onze dochter al oud genoeg zou zijn zou ik het direct doenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
quote:Op donderdag 4 februari 2021 22:01 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik bereken mijn R door: Rₓ √(Nₓ / Nₓ₋₇) , waarbij x = datum en N = aantal DOO-meldingen.
Dus bv. de laatste R die het RIVM gerapporteerd heeft (15 januari): R₁₅₋₀₁ = √ ( N₁₅₋₀₁ / N₀₈₋₀₁ ) = 0.96.
Het RIVM rapporteerde 0.97. Close enough.Waar komt die wortel vandaan en waarom gebruik je niet Rx=Nx/Nx-5 waarbij 5 dan aangenomen als de gemiddelde tijd tussen besmet worden en besmetten?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I'll give you something to do
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |