abonnement Unibet Coolblue
pi_201827326
Ik ben 6 dagen geleden gestopt. Wilde al wat langer stoppen en nu komt er in december een baby aan. Ik rookte normaal 1 pakje per ca. 2 dagen.

Vorige week woensdagavond heb ik bewust de laatste sigaret gerookt. De volgende ochtend heb ik een nicotinepleister opgeplakt (Nicotinell Clear fase 2). Echter in de loop van de middag werd ik misselijk en duizelig en heb ik de nicotinepleister afgedaan.

Vervolgens heb ik wel enkele dagen cravings naar nicotine gehad, niet voortdurend maar wel op momenten dat ik er normaal 1tje opstak (na een lange autorit, of 's avonds voor het slapen gaan). De cravings zijn inmiddels veel minder en nu heerst er vooral opluchting (dat ik niet meer op hoef te letten of ik nog voldoende voorraad heb voordat de supermarkt sluit, dat ik niet buiten hoef te staan wanneer het regent, dat mijn handen en haar niet meer stinken. etc.).

Verder tijdens de 1e stopdag het boek van Alan Carr van kaft tot kaft gelezen (onder werktijd o|O ) om in de juiste mindset te raken.
Ohh, you touch my tralalala
Mhh, my ding ding dong...
Naamtopic.
pi_202312524
Ik meld mij hier. Ik ben 30 jaar en ik rookte vanaf mijn 22e ongeveer. Ongeveer 30 sigaretten in de week rookte ik. Voornamelijk Gauloises of javaanse jongens shag met rizzla rood en filter.

Sinds 1.5 week gestopt met roken. De dagen daarvoor was ik zwaar verkouden, last van mijn keel en hoesten. Ik was mij opeens bewust hoe bizar het was dat ik aan het roken was terwijl ik amper kon ademen :')

Heb toen mijn laatste peuk gerookt, pakje was ook op. Daarna geen peuk meer gekocht of aangeraakt.
Afgelopen maandag wezen sporten, dat voelde goed. Ik hoop in de toekomst een betere conditie en meer lucht te hebben.

Vandaag was een kameraad bij mij op bezoek waar ik doorgaans altijd mee rookte. Heb hem gevraagd of tie buiten kon roken. Ik voelde een paar keer de verleiding om toch eentje mee te roken, maar gelukkig niet gedaan.

Volgende week ga ik beginnen met de stoppen met roken cursus van de huisarts :)

[ Bericht 0% gewijzigd door dexamfetamine op 23-11-2021 23:48:51 ]
pi_202313825
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 23:11 schreef dexamfetamine het volgende:
Ik meld mij hier. Ik ben 30 jaar en ik rookte vanaf mijn 22e ongeveer. Ongeveer 30 sigaretten in de week rookte ik. Voornamelijk Gauloises of javaanse jongens shag met rizzla rood en filter.

Sinds 1.5 week gestopt met roken. De dagen daarvoor was ik zwaar verkouden, last van mijn keel en hoesten. Ik was mij opeens bewust hoe bizar het was dat ik aan het roken was terwijl ik amper kon ademen :')

Heb toen mijn laatste peuk gerookt, pakje was ook op. Daarna geen peuk meer gekocht of aangeraakt.
Afgelopen maandag wezen sporten, dat voelde goed. Ik hoop in de toekomst een betere conditie en meer lucht te hebben.

Vandaag was een kameraad bij mij op bezoek waar ik doorgaans altijd mee rookte. Heb hem gevraagd of tie buiten kon roken. Ik voelde een paar keer de verleiding om toch eentje mee te roken, maar gelukkig niet gedaan.

Volgende week ga ik beginnen met de stoppen met roken cursus van de huisarts :)
Ik raad ook het boek van Allen Carr aan, heeft mij erg geholpen.
Ohh, you touch my tralalala
Mhh, my ding ding dong...
Naamtopic.
pi_202314404
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 23:11 schreef dexamfetamine het volgende:
Ik meld mij hier. Ik ben 30 jaar en ik rookte vanaf mijn 22e ongeveer. Ongeveer 30 sigaretten in de week rookte ik. Voornamelijk Gauloises of javaanse jongens shag met rizzla rood en filter.

Ik was mij opeens bewust hoe bizar het was dat ik aan het roken was terwijl ik amper kon ademen :')
Hahaha. Gewoon door roken tis maar kriebelhoest.
pi_202775252
Nog nieuwe stoppers?
  Knapste mannelijke user 2022 donderdag 23 december 2021 @ 19:55:51 #56
206731 Mortaxx
Doomer
pi_202775275
Nog steeds gestopt :s)
Op dinsdag 31 oktober 2023 22:09 schreef Ama het volgende:
Poepie
  donderdag 23 december 2021 @ 21:38:08 #57
365714 Vansschoen
Beetje raar, maar wel lekker!
pi_202777764
1 januari (ja cliche, i know) maar weer eens een poging wagen 😑
pi_202782296
quote:
14s.gif Op woensdag 24 november 2021 07:58 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:

[..]
Ik raad ook het boek van Allen Carr aan, heeft mij erg geholpen.
Ik ook! Allen Carr en dan verder zonder al die pleister rommel :Y

Geen idee hoeveel jaar ik al niet meer rook. 6 of 7 ofzo. Een pakje Camel kostte 5,50 in ieder geval.
Moet er niet meer aan denken ook :r
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_202782318
Ik was gestopt vanwege een cosmetische ingreep, maar na de herstel periode toch weer begonnen helaas.

Nicotine verslaving weer aangewakkerd door het roken van jointjes in het weekend.

Wil in de loop van het nieuwe jaar als de dagen weer merkbaar langer worden wel weer een poging wagen.
Mijn meest geslaagde poging ooit (14 maanden niet gerookt) was in februari.

Probleem nu is dat Champix al maanden niet leverbaar is.
En dat is toch wel het beste remedie tegen roken tot nu toe.
Dus als ik een poging waag, alleen met Champix.

Ook Zyban geprobeerd maar geen succes vanwege de bijwerkingen, voelde me een zombie daardoor.
pi_202784493
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 december 2021 08:22 schreef LanaMyst het volgende:
Ik was gestopt vanwege een cosmetische ingreep, maar na de herstel periode toch weer begonnen helaas.

Nicotine verslaving weer aangewakkerd door het roken van jointjes in het weekend.

Wil in de loop van het nieuwe jaar als de dagen weer merkbaar langer worden wel weer een poging wagen.
Mijn meest geslaagde poging ooit (14 maanden niet gerookt) was in februari.

Probleem nu is dat Champix al maanden niet leverbaar is.
En dat is toch wel het beste remedie tegen roken tot nu toe.
Dus als ik een poging waag, alleen met Champix.

Ook Zyban geprobeerd maar geen succes vanwege de bijwerkingen, voelde me een zombie daardoor.
Gewoon stoppen
Het ligt aan de instanties zelf
pi_202832758
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 december 2021 08:22 schreef LanaMyst het volgende:
Ik was gestopt vanwege een cosmetische ingreep, maar na de herstel periode toch weer begonnen helaas.

Nicotine verslaving weer aangewakkerd door het roken van jointjes in het weekend.

Wil in de loop van het nieuwe jaar als de dagen weer merkbaar langer worden wel weer een poging wagen.
Mijn meest geslaagde poging ooit (14 maanden niet gerookt) was in februari.

Probleem nu is dat Champix al maanden niet leverbaar is.
En dat is toch wel het beste remedie tegen roken tot nu toe.
Dus als ik een poging waag, alleen met Champix.

Ook Zyban geprobeerd maar geen succes vanwege de bijwerkingen, voelde me een zombie daardoor.
Je moet die rommel niet gebruiken joh, dan blijf je ermee bezig en kom je er nooit vanaf. De enige daadwerkelijk succesvolle stoppogingen die ik ken, zijn allemaal cold turkey.

Verder raad ik voor wiet een vaporizer aan. Jointje is lekkerder, maar dat kan niet meer. Je kunt wel nog puur roken natuurlijk (8>

Maar nee: koop een vaporizer. Arizer is een goed merk.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_202832820
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2021 07:37 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Je moet die rommel niet gebruiken joh, dan blijf je ermee bezig en kom je er nooit vanaf. De enige daadwerkelijk succesvolle stoppogingen die ik ken, zijn allemaal cold turkey.

Verder raad ik voor wiet een vaporizer aan. Jointje is lekkerder, maar dat kan niet meer. Je kunt wel nog puur roken natuurlijk (8>

Maar nee: koop een vaporizer. Arizer is een goed merk.
Vaporizer misschien een idee inderdaad, heb wel puur geprobeerd in een pijpje maar dat is veel te scherp. Bong is nog wel lekker maar dat is een te groot en onhandig ding om mee te nemen in mijn handtas.


Toen ik moest stoppen voor mijn ingreep heb ik ook Champix gebruikt en vind het best ideaal, nauwelijks bijwerkingen en nauwelijks ontwenningsverachijnselen.

En het afkicken begint eigenlijk al terwijl je nog rookt. Omdat de nicotine veel minder effect heeft.

Verder ben ik inderdaad niet kapot van nicotine vervangers.
Pleisters helpen niet. En nicotine zuigtabletten of kauwgom nemen de drang maar nicotine weg maar houden de verslaving gewoon in stand.
Ik kende iemand die niet meer rookte maar wel verslaafd was aan die zuigtabletten.
pi_202832830
Het zit ook voor 99% in je hoofd hè. En dat is ook het probleem: als je elke dag aan de slag moet met al die hulpmiddelen dan krijg je je hoofd niet van het roken af.

Als je graag al rokend wilt stoppen kun je beter Alan Carr lezen _O_
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_204561133
10 dagen gestopt hier, zat in een fucking goede flow.
Heb geen behoefte meer aan nicotine maar ben wel wat depri laatste 2 dagen, fucking moe en heb echt nergens zin in, vooral niet in werken wat ik normaal echt leuk vindt.
Komt vast wel goed....
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_204663341
quote:
2s.gif Op donderdag 28 april 2022 00:02 schreef junkiexp het volgende:
10 dagen gestopt hier, zat in een fucking goede flow.
Heb geen behoefte meer aan nicotine maar ben wel wat depri laatste 2 dagen, fucking moe en heb echt nergens zin in, vooral niet in werken wat ik normaal echt leuk vindt.
Komt vast wel goed....
Is goed gekomen, bijna 21 dagen ^O^ _O_
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 8 mei 2022 @ 02:32:12 #66
269689 crew  Viv
pi_204663352
quote:
2s.gif Op zondag 8 mei 2022 02:19 schreef junkiexp het volgende:

[..]
Is goed gekomen, bijna 21 dagen ^O^ _O_
Goed bezig! *O*
pi_204735510
Mijn username staat nog steeds in dit topic! 2005... Volgens eoa metertje wat ik op internet nu net heb zitten invullen heb ik al bijna voor 50000 euro niet opgerookt _O- (20 peuken per dag, pakje van 20, 8 euro voor een pakje)

Was best een dure hobby :s)
Dit is een Signature....
pi_204735886
Nog steeds gestopt gelukkig. Maandje of 7 nu ongeveer. Ik denk er helemaal niet meer aan, behalve op momenten dat ik neerslachtig of verveelde ben. Het helpt dan om te bedenken dat opnieuw roken me nog neerslachtiger zou maken en niets zou helpen.
Ohh, you touch my tralalala
Mhh, my ding ding dong...
Naamtopic.
pi_204768048
Ben alweer een aantal jaartjes geleden gestopt, en vorige maand weer eens in Nederland voor een familiebezoekje. Kom ik een maatje tegen die nog steeds rookt, en me vertelde dat een pakje shag nu 13,95 euro kost :(.

Nu ben ik ook geen heilige. - zou ik nog roken, had ik het denk ik ook wel betaald - , maar dit is wel extreem veel geld....best wel shocking :). Helemaal omdat roken duurder maken, mensen niet zo snel doen stoppen. Het helpt wel om mensen te laten beginnen.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_204771701
¤3.400,- bespaard na 25,5 maanden.

De shag kostte toen ¤9,10 voor 50 gram Pall Mall maar werd verhoogd naar ¤11,60 is op dit moment ¤12,00.

Maar ze gaan nog verder met de prijzen verhogen de komende jaren onder de noemer rookvrijegeneratie.
pi_204826936
688 dagen gestopt hier!
  vrijdag 27 mei 2022 @ 00:06:02 #72
391904 dexamfetamine
Om te studeren
pi_204876839
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 23:11 schreef dexamfetamine het volgende:
Ik meld mij hier. Ik ben 30 jaar en ik rookte vanaf mijn 22e ongeveer. Ongeveer 30 sigaretten in de week rookte ik. Voornamelijk Gauloises of javaanse jongens shag met rizzla rood en filter.

Sinds 1.5 week gestopt met roken. De dagen daarvoor was ik zwaar verkouden, last van mijn keel en hoesten. Ik was mij opeens bewust hoe bizar het was dat ik aan het roken was terwijl ik amper kon ademen :')

Heb toen mijn laatste peuk gerookt, pakje was ook op. Daarna geen peuk meer gekocht of aangeraakt.
Afgelopen maandag wezen sporten, dat voelde goed. Ik hoop in de toekomst een betere conditie en meer lucht te hebben.

Vandaag was een kameraad bij mij op bezoek waar ik doorgaans altijd mee rookte. Heb hem gevraagd of tie buiten kon roken. Ik voelde een paar keer de verleiding om toch eentje mee te roken, maar gelukkig niet gedaan.

Volgende week ga ik beginnen met de stoppen met roken cursus van de huisarts :)
Inmiddels 6 maanden gestopt met roken! *O*
pi_204973746
Vandaag op de kop af 5 jaar gestopt!
Honey ! Take me drunk, i am home !
  Moderator vrijdag 15 juli 2022 @ 17:19:28 #74
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_205352026
Hele nieuwe stopper hier :) Ik heb na 22 jaar roken in de nacht van woensdag op donderdag om 1:30 mijn laatste sjekkie gerookt en merk toch wel allerlei ontwenningsverschijnselen (hunkeren naar een hijsje (al is het er maar ééntje!), vermoeidheid, rillingen, tintelingen in mijn handen en voeten, gevoel van slapte in mijn armen, nergens zin in, etc). Ook ik heb het boek van Allen Carr gelezen, op aanwijzing van mijn broertje, die een jaar geleden gestopt is, ook cold turkey. De reden waarom ik stop is dat ik over een aantal weken een kleine chirurgische ingreep moet ondergaan, en de dokter vertelde me met klem dat het het beste is om te stoppen, om wondgenezing te bespoedigen.

Gisterochtend ging het beter dan verwacht, ik had niet meteen behoefte om een sjekkie te draaien en op te steken, maar na een uurtje of twee begon het toch te steken. Ik ging ijsberen, diep ademhalen, adem in de longen houden, en weer uitblazen alsof ik rookte. Ogen dicht en zoveel mogelijk het gevoel negeren, afleiding zoeken door te gaan schoonmaken, afwasje doen, even naar buiten, jullie kennen het wel :P Heb gisteravond mijn ouders gebeld en ze ingelicht dat ik inmiddels gestopt was, ze wisten er uiteraard van, maar niet welke datum.

Omdat ik al slaapmedicatie krijg heb ik geen last van slapeloosheid, werd vanochtend na 7 uur slapen keurig op tijd wakker, maar was wel enorm suffig toen ik wakker werd, en voel me al bijna de hele dag zo. Ik heb iets minder behoefte aan een hijsje ("al zou het nog steeds lekker zijn!", zegt het monstertje in mijn lijf dat gevoed wil worden), werd vanochtend voor het eerst in maanden, zoniet jaren, wakker zonder pijn in de longen vanwege de eerst diepe ademhaling :) Ik heb een uurtje of twee na het opstaan wel weer een dutje gedaan, zat te rillen van de kou en ben weer voor een goeie anderhalf uur onder de dekens gekropen. Slapen helpt met het proces :9

Ik heb nog geen last van extra honger, eet nog net zo weinig als toen ik rookte, en aangezien ik al een flinke tijd geen snoepjes en koekjes eet weet ik wel zeker dat ik daar nu ook niet naar ga grijpen. Het is natuurlijk nog maar de tweede dag, maar het voelt goed om te zeggen dat ik al bijna 40 uur niet aan een sjekkie heb gelurkt *O*

Tevens hoop ik dat ik me morgen niet chagrijnig en agressief ga voelen, of ineens méér zin in een sjekkie krijg :P

[ Bericht 0% gewijzigd door Drizzt_DoUrden op 17-07-2022 17:00:53 ]
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  Moderator zondag 17 juli 2022 @ 17:05:07 #75
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_205369433
Waar ik vrijdag bang voor was is gisteren dus wel gebeurd :+ Ik was chagrijnig, snakte gigantisch naar nicotine, en stond op het punt om shag en een fles drank te halen (want het is weekend), maar besloot mijn ouders te bellen om het even van me af te praten. Dat geprek hielp enorm en ik ben alleen de deur uit geweest om een wandeling van 45 minuten te maken ^O^ Vandaag heb ik af en toe zin gehad in een sjekkie, ben ook naar de winkel geweest (twee zelfs), maar ben de balie straal voorbijgelopen en heb alleen gewone boodschappen gehaald.

87,5 uur zonder nicotine nu *O*
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_205370587
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2022 17:05 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Waar ik vrijdag bang voor was is gisteren dus wel gebeurd :+ Ik was chagrijnig, snakte gigantisch naar nicotine, en stond op het punt om shag en een fles drank te halen (want het is weekend), maar besloot mijn ouders te bellen om het even van me af te praten. Dat geprek hielp enorm en ik ben alleen de deur uit geweest om een wandeling van 45 minuten te maken ^O^ Vandaag heb ik af en toe zin gehad in een sjekkie, ben ook naar de winkel geweest (twee zelfs), maar ben de balie straal voorbijgelopen en heb alleen gewone boodschappen gehaald.

87,5 uur zonder nicotine nu *O*
Goed bezig kerel! Zoals je weet van Allen Carr; je hoeft niet meer. Na een paar dagen gaat het al een stuk makkelijker
pi_205396725
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2022 17:05 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Waar ik vrijdag bang voor was is gisteren dus wel gebeurd :+ Ik was chagrijnig, snakte gigantisch naar nicotine, en stond op het punt om shag en een fles drank te halen (want het is weekend), maar besloot mijn ouders te bellen om het even van me af te praten. Dat geprek hielp enorm en ik ben alleen de deur uit geweest om een wandeling van 45 minuten te maken ^O^ Vandaag heb ik af en toe zin gehad in een sjekkie, ben ook naar de winkel geweest (twee zelfs), maar ben de balie straal voorbijgelopen en heb alleen gewone boodschappen gehaald.

87,5 uur zonder nicotine nu *O*
Hou vol!

Vandaag een 1 jaar, 9 maanden en 2 weken gestopt met roken. Zelfde als 657 dagen. Mis het nog best regelmatig maar ga morgen van het uitgespaarde geld m'n ogen laten laseren. Stuk betere besteding!
pi_206165681
2,5 jaar gestopt met roken. :s)
  zaterdag 1 oktober 2022 @ 20:13:12 #79
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_206168296
Ik ben nu anderhalve maand gestopt. Rookte best veel, op een avond voelde het gewoon alsof het genoeg was met roken en ik heb er verder geen behoefte meer aan gehad. Bijna alsof ik uberhaupt nooit gerookt heb, heel vreemd.
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
pi_206270083
Vandaag begonnen. Maar zou van de ellende haast weer een peuk opsteken.

Om te beginnen al 3 pleisters verneukt omdat ze er constant af vallen. En heb zuigtabletten er bij. Maar die krijg ik echt niet weg. Een halve gaat nog wel daarna word ik aardig misselijk.

Ik kreeg trouwens voor de start 28 pleisters mee. Maar ook 288 zuigtabletten, is dat niet wat veel?
  Moderator maandag 10 oktober 2022 @ 00:01:51 #81
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_206270626
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2022 22:46 schreef PS. het volgende:
Vandaag begonnen. Maar zou van de ellende haast weer een peuk opsteken.

Om te beginnen al 3 pleisters verneukt omdat ze er constant af vallen. En heb zuigtabletten er bij. Maar die krijg ik echt niet weg. Een halve gaat nog wel daarna word ik aardig misselijk.

Ik kreeg trouwens voor de start 28 pleisters mee. Maar ook 288 zuigtabletten, is dat niet wat veel?
Volhouden! En als je gezeik hebt met pleisters en tabletten, probeer het dan zonder te doen. Werkelijk waar, ik dacht niet dat ik er de mentale kracht voor had om cold turkey te stoppen, maar het is me gelukt!

Aanstaande donderdag ben ik drie maanden gestopt en heb in die tijd veel meer op de fiets gezeten omdat ik me echt fitter voelde en ECHT de deur uit wilde. Ik worstel ook met andere lichamelijke problemen, maar door het stoppen met roken heb ik in de afgelopen maanden meer gefietst dan flink wat voorgaande jaren bij elkaar :Y

Ik ben nog niet echt veel afgevallen door het in beweging zijn, maar dat heeft er ook mee te maken dat ik meer spieren kweek, en spier weegt meer dan vet :P Ik heb nog steeds een dikke pens, maar die voelt al minder stevig aan dan voorheen, kan hem meer induwen zonder al te veel weerstand te voelen, dus dat gaat ook wel goed.

Ik weet dat ik zomaar ben gaan typen en driekwart niks met jouw post te maken heeft, maar ik geloof in je en weet dat je het kan doen, al dan niet met hulpmiddelen of cold turkey. Desnoods pak je een pen of potlood en zuig je daar aan terwijl je doet alsof het een peuk is, dat deed ik ook, en het hielp me wanneer ik ECHT een hijs van een peuk wilde.

Je moet je even door de eerste drie of vier dagen heen zetten en dan is de fysieke verslaving weg. Daarna moet je je nog door de psychologische verslaving heenvechten, maar dat was voor mij stukken makkelijker. Zodra je op het punt bent dat je de peuk fysiek niet meer nodig hebt en het stemmetje in je hoofd zegt dat je best wel een peuk op kan steken kun je diep inademen, hardop of in gedachten "rot op met je peuk, ik heb het niet nodig" zeggen/denken, en na een minuutje of wat verdwijnt die drang, echt waar :Y

[ Bericht 0% gewijzigd door Drizzt_DoUrden op 10-10-2022 00:07:53 ]
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  Moderator maandag 10 oktober 2022 @ 00:05:03 #82
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_206270641
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2022 06:52 schreef Koettie het volgende:

[..]
Hou vol!

Vandaag een 1 jaar, 9 maanden en 2 weken gestopt met roken. Zelfde als 657 dagen. Mis het nog best regelmatig maar ga morgen van het uitgespaarde geld m'n ogen laten laseren. Stuk betere besteding!
Ik ben blij dat ik het echt amper mis. Tuurlijk zijn er af en toe momenten dat ik zoiets heb van "hmm, wat ga ik eens doen... ik verveel me... ff peukje roken?", maar die zijn heel snel te onderdrukken. Volgens mij heb ik wat dat betreft echt geluk, had niet verwacht dat het na 22 jaar roken zo makkelijk voor me was.
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_206282313
Hebben meer mensen problemen met slapen na stoppen met roken?
Man is vanavond 2 weken geleden gestopt met roken maar wordt sindsdien elke nacht wakker tussen half 4 en half 5 om vervolgens niet meer te kunnen slapen. Hij wordt er best wel een beetje gek van (en ik ook trouwens aangezien ik ook regelmatig wakker wordt ivm onrustig draaien).

Ik ben 3 jaar geleden gestopt maar ik kan me niet herinneren dat ik hier toen last van heb gehad.

Hij is nu al bang dat dit maanden blijft duren zo. (Morgen wel een afspraak bij de huisarts hiervoor)
  Moderator vrijdag 4 november 2022 @ 14:14:30 #84
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_206555793
Voor iedereen die moeite heeft met stoppen, geen nood :)
Binnenkort mogen sigaretten hier niet meer verkocht worden.

https://www.ad.nl/binnenl(...)g-belazerd~aa703b03/
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_206556074
quote:
80s.gif Op vrijdag 4 november 2022 14:14 schreef onlogisch het volgende:
Voor iedereen die moeite heeft met stoppen, geen nood :)
Binnenkort mogen sigaretten hier niet meer verkocht worden.

https://www.ad.nl/binnenl(...)g-belazerd~aa703b03/
Sadist.
pi_206559788
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 08:36 schreef hilliebillie het volgende:
Hebben meer mensen problemen met slapen na stoppen met roken?
Man is vanavond 2 weken geleden gestopt met roken maar wordt sindsdien elke nacht wakker tussen half 4 en half 5 om vervolgens niet meer te kunnen slapen. Hij wordt er best wel een beetje gek van (en ik ook trouwens aangezien ik ook regelmatig wakker wordt ivm onrustig draaien).

Ik ben 3 jaar geleden gestopt maar ik kan me niet herinneren dat ik hier toen last van heb gehad.

Hij is nu al bang dat dit maanden blijft duren zo. (Morgen wel een afspraak bij de huisarts hiervoor)
Serieus naar de huisarts omdat hij al 2 weken vroeg wakker wordt? :') .
  Knapste mannelijke user 2022 zondag 6 november 2022 @ 11:54:57 #87
206731 Mortaxx
Doomer
pi_206574820
Ik moest in dit topic kijken of het 2020 of 2021 was. Wat gaat de tijd snel ;(
Op dinsdag 31 oktober 2023 22:09 schreef Ama het volgende:
Poepie
pi_206577670
Ik ben op 1 november ook weer gestopt, ik gebruik wel een e-sigaret met nicotine, maar die ga ik afbouwen.
Hopelijk houd ik het deze keer wel vol, want ik ben al een keer of wat eerder gestopt, eerdere keren heb ik het wisselend volgehouden, van enkele maanden tot iets meer dan een jaar.

Ik ben voorlopig ook gestopt met alcohol en koffie, ik drink nog wel decafe en thee, maar ik ben een beetje allergisch voor coffeïne, en ik ben een volstrekte koffiejunk (dan maar decafe).
Daarnaast ben ik voorlopig ook gestopt met blowen, en als ik dat later weer ga gebruiken dan ga ik dat alleen nog doen met mijn vaporizer.

Ook ben ik weer begonnen met hardlopen, en een beetje fitness (thuis met dumbbells).
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_206585355
Heb vrijdag m'n eerste e-sigaret aangeschaft en m'n laatste sigaret gerookt. Is m'n eerste poging om te stoppen, na 41 jaar roken (altijd shag, begonnen met Gauloises, later blauwe Ajja). Ik had wel al regelmatig dagen waarop ik niet rookte, niet toevallig dagen waarop ik geen of nauwelijks meth had gebruikt. Zonder meth kan het dagen duren voor ik zin in een sigaret krijg, en als ik er toch één opstak gooide ik die vaak na enkele trekken weg omdat het niet beviel. Daarentegen, na een grote dosis meth ben ik vaak m'n volgende sigaret al aan het rollen terwijl m'n vorige nog brandt.

Ben nooit iemand geweest die de dag begon met een sigaret, integendeel, had een hekel aan mensen die 's ochtends in mijn aanwezigheid rookten (vooral tijdens m'n studententijd, huisgenoten die al rokend m'n kamer binnenkwamen wanneer ik pas wakker was :r ).

Nicotine ga ik blijven gebruiken zolang ik meth gebruik, want nicotine beschermt tegen de neurotoxische effecten van meth (meth-induced dopaminergic deficits). Iets dat men eerst bij zware meth users opmerkte (ze hadden minder schade dan men verwachtte op basis van dierenproeven), latere studies met oa ratten hebben het effect bevestigd (Chronic Nicotine Exposure Attenuates Methamphetamine-Induced Dopaminergic Deficits). Blijkbaar helpt het vooral als de nicotine blootstelling reeds tijdens de adolescentie begint.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_206881655
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 00:01 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

Ik ben nog niet echt veel afgevallen door het in beweging zijn, maar dat heeft er ook mee te maken dat ik meer spieren kweek, en spier weegt meer dan vet :P Ik heb nog steeds een dikke pens, maar die voelt al minder stevig aan dan voorheen, kan hem meer induwen zonder al te veel weerstand te voelen, dus dat gaat ook wel goed.
Afvallen doe je door minder calorieen te eten dan wat je dagelijks nodig hebt. Dus een vorm van dieet.
maakt niet uit hoeveel je sport, als je dieet slecht is (als in teveel calorieen per dag eet, gezond of ongezond), dan zal je niet afvallen of zelfs aankomen. Ik raad myfitnesspal aan om je calorieen te tellen en https://www.calculator.net/calorie-calculator.html om er achter te komen hoeveel je per dag moet eten. Succes!
pi_206903390
1 Maand niet gerookt.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_206905390
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 23:06 schreef Tanatos het volgende:
1 Maand niet gerookt.
Lekker begin! Ik inmiddels bijna 13 maanden _O_ (ook geen alcohol en drugs in die periode). Wat een godsgeschenk aan mezelf.
pi_206977924
Stoppen met blowen sinds vandaag, telt dat ook? Roken al weer 4 jaar gestopt!
  Moderator woensdag 7 december 2022 @ 02:36:05 #94
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_206977958
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 23:06 schreef Tanatos het volgende:
1 Maand niet gerookt.
Goed bezig, chef!

quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2022 08:39 schreef Bugno3 het volgende:

[..]
Lekker begin! Ik inmiddels bijna 13 maanden _O_ (ook geen alcohol en drugs in die periode). Wat een godsgeschenk aan mezelf.
Ik doe nog wel aan alcohol, maar mis de peuken amper meer. Soms een opleving dat ik echt zin heb om te roken, maar dat verdwijnt binnen een paar minuten weer :P
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_206978089
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 02:36 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

Ik doe nog wel aan alcohol, maar mis de peuken amper meer. Soms een opleving dat ik echt zin heb om te roken, maar dat verdwijnt binnen een paar minuten weer :P
So there is a chance?!!

Heb je als je drinkt het niet twaalf keer zo moeilijk om niet te roken? Ik ging dan steevast voor de bijl namelijk.
pi_206999201
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 02:13 schreef Cod_player het volgende:
Stoppen met blowen sinds vandaag, telt dat ook? Roken al weer 4 jaar gestopt!
Maar hoe blowde je dan zonder te roken?
Vaporizer?
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_206999225
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 06:46 schreef Bugno3 het volgende:

[..]
So there is a chance?!!

Heb je als je drinkt het niet twaalf keer zo moeilijk om niet te roken? Ik ging dan steevast voor de bijl namelijk.
Ik heb datzelfde probleem.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
  Moderator vrijdag 9 december 2022 @ 00:47:55 #98
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_207001870
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 06:46 schreef Bugno3 het volgende:

[..]
So there is a chance?!!

Heb je als je drinkt het niet twaalf keer zo moeilijk om niet te roken? Ik ging dan steevast voor de bijl namelijk.
Nee, ik mis ze totaal niet tijdens het drinken. De eerste drie weken durfde ik niet te drinken omdat ik daar idd bang voor was, maar het viel echt mee.
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_207002216
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 20:40 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Maar hoe blowde je dan zonder te roken?
Vaporizer?
Nee gewoon niet. Met "gewoon" roken geen moeite gehad eigenlijk. Cold turkey moeten stoppen medisch gezien, onverwachts. Tijd het gemist als ik bijv moest wachten op de bus oid. Maar daarna eigenlijk nooit moeite mee gehad. Blowen daarintegen is toch wel een fikse verslaving, waar ik ook hulp bij ga zoeken. Vandaag in ieder geval dag 3 zonder!
pi_207002218
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 20:40 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Maar hoe blowde je dan zonder te roken?
Vaporizer?
Ohh ik snap wat je bedoeld denk ik. Ja in feite rookte ik dus, maar geen sigaretten.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')