Inkomsten uit verhuur tellen toch helemaal niet mee in je box1-inkomen? Ze vallen in het forfaitaire box3-inkomen dat voor huurtoeslag buiten beschouwing blijft.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 18:51 schreef skrn het volgende:
Hoe kan je huursubsidie krijgen als je ergens anders inkomsten uit verhuur krijgt?
Hangt ervan af, of het een bedrijf is. Als je er een B&B van maakt, valt het volgens de BD onder inkomsten in box 1.quote:Op zondag 7 februari 2021 09:25 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Inkomsten uit verhuur tellen toch helemaal niet mee in je box1-inkomen? Ze vallen in het forfaitaire box3-inkomen dat voor huurtoeslag buiten beschouwing blijft.
voor box 3 geld dan wel weer een vermogensgrens van ongeveer 30kquote:Op zondag 7 februari 2021 09:25 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Inkomsten uit verhuur tellen toch helemaal niet mee in je box1-inkomen? Ze vallen in het forfaitaire box3-inkomen dat voor huurtoeslag buiten beschouwing blijft.
B&B is ook geen strikte verhuur natuurlijkquote:Op zondag 7 februari 2021 09:40 schreef blomke het volgende:
[..]
Hangt ervan af, of het een bedrijf is. Als je er een B&B van maakt, valt het volgens de BD onder inkomsten in box 1.
Oke, dan heb ik onzin lopen uitkramen.quote:Op zondag 7 februari 2021 09:41 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
B&B is ook geen strikte verhuur natuurlijkMoet je best wat arbeid voor verzetten
JA. Overigens vraag ik me af hoe de BD het onderscheidt maakt. Stel je wilt de inkomsten in box3 hebben (om wat voor reden dan ook), wat let je een factuur voor verhuur uit te schrijven?quote:Op zondag 7 februari 2021 09:41 schreef investeerdertje het volgende:
B&B is ook geen strikte verhuur natuurlijkMoet je best wat arbeid voor verzetten
Hoe wil je kopen als je nog 200 huurtoeslag hebt op een huur van 450? Dan heb je immers maximale huurtoeslag, dus je inkomen is minimaal.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 18:38 schreef tstile het volgende:
Is kopen ook beter als je goedkoop huurt?
Ik huur nu sociaal voor 450,- in de maand. Na aftrek huursubsidie nog maar 250,- per maand. Heb een huisje met schuur om in te hobbyen.
Kan op de fiets naar werk.
Kopen kan alleen;
Met meer ga werken.
Verder weg ga zoeken ivm weinig woningaanbod in deze plaats, hierdoor zal ik een betrouwbare auto nodig hebben om op werk te geraken. Reiskosten kent de cao helaas niet.
Meer reiskosten om familie te bezoeken.
Met kopen heb je ook nog een stukje hypotheekrente, onderhoud en woz belasting.
Wat ik overweeg is om gewoon zakelijk wat vermogen op te bouwen door ergens in het land bedrijfsmatig een loodsje / bedrijfsterreintje te kopen en die te verhuren. Dan bouw ik toch wat vermogen op en een klein beetje passief maandelijks inkomen. Er zijn al van die bedrijfsterreintjes vanaf 45k. 2dehands loodsjes of zeecontainers zijn ook niet zo duur.
Hij zegt ook dat hij meer moet gaan werken en andere regio.quote:Op zondag 7 februari 2021 10:38 schreef Leandra het volgende:
[..]
Hoe wil je kopen als je nog 200 huurtoeslag hebt op een huur van 450? Dan heb je immers maximale huurtoeslag, dus je inkomen is minimaal.
Je hypotheekmogelijkheden zijn dus beperkt tot niet-bestaand, tenzij je nog wat vermogen hebt, maar als alleenstaande is dat ook beperkt tot ¤ 31.340 om überhaupt huurtoeslag te kunnen krijgen.
Ergo; je zou maximaal 60.000 hypotheek kunnen krijgen en je zou een maximaal vermogen van 31.340 kunnen hebben, wat zou je willen kopen voor ¤ 90.000 dan?
Dan kun je de vergelijking of kopen beter is als je huurt dus al niet maken.... appels en peren.quote:Op zondag 7 februari 2021 10:43 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Hij zegt ook dat hij meer moet gaan werken en andere regio.
Welnee, het is gewoon een grijs gebied. Een woning verhuren, betekent ook dat je er werk aan hebt.quote:Op zondag 7 februari 2021 09:57 schreef stavromulabeta het volgende:
Oke, dan heb ik onzin lopen uitkramen.
Nou wat je let is dat je belastingfraude pleegt en illegale dingen schijnbaar niet is wat de bedoeling is :-) Het onderscheid zit hem in de actieve arbeid die een B&B wenst. Het onderscheid zit hem in hoe je je bedrijf market en hoe je ingeschreven bent.quote:Op zondag 7 februari 2021 10:31 schreef blomke het volgende:
[..]
JA. Overigens vraag ik me af hoe de BD het onderscheidt maakt. Stel je wilt de inkomsten in box3 hebben (om wat voor reden dan ook), wat let je een factuur voor verhuur uit te schrijven?
Zo grijs is het helemaal niet, als je rendementsverhogende arbeid verricht gaat het naar box 1. Daar is bij een B&B duidelijk sprake vanquote:Op zondag 7 februari 2021 09:40 schreef blomke het volgende:
[..]
Hangt ervan af, of het een bedrijf is. Als je er een B&B van maakt, valt het volgens de BD onder inkomsten in box 1.
https://www.belastingdien(...)is/verhuur-2e-woning
quote:Op zondag 7 februari 2021 11:55 schreef Leandra het volgende:
Over andere regio gesproken.... hoe gaat het met jullie huizenzoektocht Blomke? Al wat gevonden op de Veluwe?
Edit: is dit niks voor je?
Wat het huis nodig heeft kun jij makkelijk zelf aanpakken:
https://www.funda.nl/koop(...)411-margrietlaan-35/
Gaan we bekijken!! Maar ja, Ede……. daar heb ik (eufemistisch gezegd) ambivalente neurotische gevoelens bij...quote:Op zondag 7 februari 2021 11:55 schreef Leandra het volgende:
Over andere regio gesproken.... hoe gaat het met jullie huizenzoektocht Blomke? Al wat gevonden op de Veluwe?
voorthuizen/huis-41263411-margrietlaan-35/
Of anders deze:
https://www.funda.nl/koop/ede/huis-40054738-oude-arnhemseweg-14/
Zegt denk ik iets over de leeftijd van de bewoners :-Pquote:Op zondag 7 februari 2021 13:26 schreef Rene het volgende:
Wat een verschrikkelijke inrichtingen hebben die hokken.
vooral bij die 'semi morderne' krijg ik het idee: platgooien en opnieuw bouwenquote:Op zondag 7 februari 2021 13:27 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Zegt denk ik iets over de leeftijd van de bewoners :-P
Dat gribusbuurtje valt wel mee, het is Voorthuizen hèquote:Op zondag 7 februari 2021 13:20 schreef blomke het volgende:
[..]vorige week zondag daar wezen kijken….heb je ons gezien??? Voordelen: zeer rustige ligging, ruim, niet ver van A1.
Nadeeltjes: donker dennenbos aan de rand van de tuin die Zuid georiënteerd is.
Vlakbij gribusbuurtje en 'n diervoederfabriek, midden in de woonwijk.
Oh? Ik dacht dat jij juist geen probleem met Ede had?quote:Op zondag 7 februari 2021 13:22 schreef blomke het volgende:
[..]
Gaan we bekijken!! Maar ja, Ede……. daar heb ik (eufemistisch gezegd) ambivalente neurotische gevoelens bij...
hehe, maar dat zou een woningverbetering zijnquote:Op zondag 7 februari 2021 13:27 schreef Rene het volgende:
[..]
vooral bij die 'semi morderne' krijg ik het idee: platgooien en opnieuw bouwen!
Ligt eraan. Ik huurde goedkoop en heb in 2015/2016 appartement gekocht. De kosten waren per maand hoger dan dat ik huurde. 3 jaar later met veel winst verkocht. Dat weet je gewoon niet van te voren. Dat had ik nooit bij elkaar gespaard. Als je iets koopt en daar lang wil blijven is het denk ik wel de moeite waard om te kopen.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 18:38 schreef tstile het volgende:
Is kopen ook beter als je goedkoop huurt?
Ik huur nu sociaal voor 450,- in de maand. Na aftrek huursubsidie nog maar 250,- per maand. Heb een huisje met schuur om in te hobbyen.
Kan op de fiets naar werk.
Kopen kan alleen;
Met meer ga werken.
Verder weg ga zoeken ivm weinig woningaanbod in deze plaats, hierdoor zal ik een betrouwbare auto nodig hebben om op werk te geraken. Reiskosten kent de cao helaas niet.
Meer reiskosten om familie te bezoeken.
Met kopen heb je ook nog een stukje hypotheekrente, onderhoud en woz belasting.
Wat ik overweeg is om gewoon zakelijk wat vermogen op te bouwen door ergens in het land bedrijfsmatig een loodsje / bedrijfsterreintje te kopen en die te verhuren. Dan bouw ik toch wat vermogen op en een klein beetje passief maandelijks inkomen. Er zijn al van die bedrijfsterreintjes vanaf 45k. 2dehands loodsjes of zeecontainers zijn ook niet zo duur.
En hoe zit de verhouding tussen de betaalde rente en je betaalde huur? Dit is immers het beste te vergelijken.quote:Op zondag 7 februari 2021 14:12 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Ligt eraan. Ik huurde goedkoop en heb in 2015/2016 appartement gekocht. De kosten waren per maand hoger dan dat ik huurde. 3 jaar later met veel winst verkocht. Dat weet je gewoon niet van te voren. Dat had ik nooit bij elkaar gespaard. Als je iets koopt en daar lang wil blijven is het denk ik wel de moeite waard om te kopen.
Als je nu fijn woont. Je niet meer wil werken is er niks mis met blijven huren. Mijn vermogen zit in steen. Ik kan het niet uitgeven. Ik denk dat het mij in de toekomst goed van pas komt. Nu merk ik er niks van.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |