Ik ben best naïef soms, maar ik geloof niet dat we het virus kunnen wegstemmen.quote:
Ik ben het al vanaf het begin zat. Maar ja...quote:Op woensdag 3 februari 2021 09:36 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Had jij een geplande datum om het spuugzat te zijn?
Denk dat iedereen dat al een tijdje is.
Als alle huisartsen meeprikken? Waarom niet? Huisartsen, ziekenhuizen, GGDers...kan snel gaan.quote:Op woensdag 3 februari 2021 10:09 schreef WheeledWarrior het volgende:
2 miljoen prikken per week, gelooft Hugo dit zelf ook?
Het zou al heel wat zijn als ze straks vanaf april/mei 500K per week halen.
Tuurlijk mag dat. De komende weken gaat ons leren in hoeverre het model klopt en of je mij dan wel serieuzer gaat nemen.quote:Op woensdag 3 februari 2021 10:03 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Uiteraard maar dat neen ik niet serieus, mag dat ook?
daar zit de crux.quote:Op woensdag 3 februari 2021 10:06 schreef aartstyle het volgende:
[..]
ja opzich prima. Maar waarom gaat Hugo dat nu pas bij de huisartsen navragen? Daar heeft hij 11 maanden de tijd voor gehad en dan nu komen met deze cijfers. En als ik heel kritisch ben dan is 2 miljoen per week nog te weinig als we meer vaccins op voorraad zouden hebben. 17 miljoen mensen dan moet je nastreven dat je 17 miljoen vaccins kan zetten (indien genoeg voorraad) in 1 of 2 weken. De tweede prik dan hetzelfde.
En volgens mij is dit niet eens onmogelijk als je alle resources inzet.
quote:Verwachte levering goedgekeurde vaccins
1.302.750
Aantal goedgekeurde vaccins dat Nederland de komende zes weken verwacht te krijgen. Elke week ontvangt Nederland een deel van de vaccins. Mensen hebben twee prikken nodig voor een volledige vaccinatie.
quote:Op woensdag 3 februari 2021 10:07 schreef OProg het volgende:
[..]
Laten we afspreken dat als dit lukt dat we hem dan in september op een platte kar door de stad rijden om hem toe te juichen.
hetzelfde, maar dan niet om toe te juichenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
Haha, ja die FVD. Het zou mij ten zeerste verbazen als die gingen uitvoeren wat ze zeggen dat ze zouden doen. En als die het doen dan gaat Baudet de geschiedenis in. Hee denkje dat familieleden van mensen zullen reageren die sterven doordat er geen plaats meer is in de ziekenhuizen. Ik denk dat Baudet dan binnen drie weken een Volkert op bezoek heeft gehad.quote:Op woensdag 3 februari 2021 10:08 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ik ben best naïef soms, maar ik geloof niet dat we het virus kunnen wegstemmen.
Ik denk eerlijk gezegd ook niet dat er een partij is die echt een groot verschil zou maken in de bestrijding. Misschien het FvD, door gewoon niks meer te doen en het virus de vrije hand te geven. Maar verder denk ik dat het weinig zal uitmaken.
Als we teveel versoepelen en de cijfers lopen op. Dan kan het de huidige regeringspartijen stemmen kosten.quote:Op woensdag 3 februari 2021 10:08 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ik denk eerlijk gezegd ook niet dat er een partij is die echt een groot verschil zou maken in de bestrijding. Misschien het FvD, door gewoon niks meer te doen en het virus de vrije hand te geven. Maar verder denk ik dat het weinig zal uitmaken.
Gelet op de chaos in de logistiek/planning zoals die er nu ligt valt er in dat geval nog heel veel op te schalen.quote:Op woensdag 3 februari 2021 10:09 schreef Freudie het volgende:
[..]
Als alle huisartsen meeprikken? Waarom niet? Huisartsen, ziekenhuizen, GGDers...kan snel gaan.
In Nederland wordt er nog veel geshopt in de winkelstraten dan? De maatregelen die in Engeland gelden zijn vergelijkbaar. Volgens mij zijn ook de scholen gewoon open in de UK.quote:Op woensdag 3 februari 2021 10:08 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ik wist niet dat NL een avondklok heeft van de hele dag
laten we eerst maar eens 1 miljoen per week halen hequote:Op woensdag 3 februari 2021 10:06 schreef aartstyle het volgende:
[..]
ja opzich prima. Maar waarom gaat Hugo dat nu pas bij de huisartsen navragen? Daar heeft hij 11 maanden de tijd voor gehad en dan nu komen met deze cijfers. En als ik heel kritisch ben dan is 2 miljoen per week nog te weinig als we meer vaccins op voorraad zouden hebben. 17 miljoen mensen dan moet je nastreven dat je 17 miljoen vaccins kan zetten (indien genoeg voorraad) in 1 of 2 weken. De tweede prik dan hetzelfde.
En volgens mij is dit niet eens onmogelijk als je alle resources inzet.
Toen Mark zei 'geen handen meer schudden' en hij het zelf toch deed was jij het al zat ja?quote:Op woensdag 3 februari 2021 10:09 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik ben het al vanaf het begin zat. Maar ja...
Ik was toen ZIEDENDquote:Op woensdag 3 februari 2021 10:12 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Toen Mark zei 'geen handen meer schudden' en hij het zelf toch deed was jij het al zat ja?
Het was wel een mooie metafoor voor de flopshow die volgde.... dat dan weer welquote:Op woensdag 3 februari 2021 10:12 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Toen Mark zei 'geen handen meer schudden' en hij het zelf toch deed was jij het al zat ja?
Het doet me een beetje denken aan een oud-collega. Die met overgewicht begon met hardlopen en terwijl hij de vijf km nog niet in één keer kon lopen al zei dat de marathon over een half jaar echt het doel was.quote:Op woensdag 3 februari 2021 10:11 schreef Predator40 het volgende:
[..]
laten we eerst maar eens 1 miljoen per week halen he
Dat gaf mij wel het idee dat ze het allemaal niet zo serieus namen.quote:Op woensdag 3 februari 2021 10:12 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik was toen ZIEDEND
Maar serieus, het elastiek staat bij veel mensen wel op knappen inmiddels denk ik.
Hij heeft dan wel weer de 10km gehaald, is ook al mooi meegenomenquote:Op woensdag 3 februari 2021 10:13 schreef OProg het volgende:
[..]
Het doet me een beetje denken aan een oud-collega. Die met overgewicht begon met hardlopen en terwijl hij de vijf km nog niet in één keer kon lopen al zei dat de marathon over een half jaar echt het doel was.
Hij is geloof ik nooit verder gekomen dan 10km.
We hebben nog zo'n 500.000 in de vriezer en als de voorraden minder worden, kan er natuurlijk wel meer geprikt worden.quote:
iedereen is het nu al spuugzat maar ik vermoed dat iedereen zich nog aan de regels wilt houden tot deze zomer...quote:Op woensdag 3 februari 2021 09:36 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Had jij een geplande datum om het spuugzat te zijn?
Denk dat iedereen dat al een tijdje is.
Zeker, ambitie moet je altijd hebben.quote:Op woensdag 3 februari 2021 10:14 schreef zalkc het volgende:
[..]
Hij heeft dan wel weer de 10km gehaald, is ook al mooi meegenomen
Laatste dagscore die ik hoorde ergens was 31.000 per dag. dan ligt het in ieder geval gelijk met de levering.quote:Op woensdag 3 februari 2021 10:14 schreef Anton91 het volgende:
[..]
We hebben nog zo'n 500.000 in de vriezer en als de voorraden minder worden, kan er natuurlijk wel meer geprikt worden.
Dat is de praktijk maar dat wordt niet gezegd tijdens de verkiezingenquote:Op woensdag 3 februari 2021 10:08 schreef zalkc het volgende:
[..]
Dat zou al een hele prestatie zijn voor Hugo idd. Maar opzich is het toch geen gek idee om zeg 5 miljoen vaccinaties per week te zetten?quote:Op woensdag 3 februari 2021 10:11 schreef Predator40 het volgende:
[..]
laten we eerst maar eens 1 miljoen per week halen he
Tenzij jij een viroloog, die verstand hebt van modeleren, bent neem ik je op dit gebied nooit serieus.quote:Op woensdag 3 februari 2021 10:10 schreef alpeko het volgende:
[..]
Tuurlijk mag dat. De komende weken gaat ons leren in hoeverre het model klopt en of je mij dan wel serieuzer gaat nemen.
#hoedan #durftevragenquote:Op woensdag 3 februari 2021 10:16 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Dat zou al een hele prestatie zijn voor Hugo idd. Maar opzich is het toch geen gek idee om zeg 5 miljoen vaccinaties per week te zetten?
Uiteraard weet ik dat we niet genoeg vaccins hebben, maar dat wisten we 5 maanden geleden nog niet.
Yes, wij burgers schaffen gewoon de regels af. Kan makkelijk.quote:Op woensdag 3 februari 2021 10:15 schreef Predator40 het volgende:
[..]
iedereen is het nu al spuugzat maar ik vermoed dat iedereen zich nog aan de regels wilt houden tot deze zomer...
dan is iedereen er klaar mee, wat er ook gebeurd dan nemen we het risico wat er vanaf dan is maar voor lief.
gewoon alle regels afschaffen, festivals weer vanaf 1 augustus, kwetsbaren moeten dan zelf nog maar het risico inschatten.
( kortom, ik zal dan niet de drukte gaan opzoeken )
mits de ziekenhuizen het aankunnen natuurlijk en niet overstromen volgende winter.
Zo moeilijk is modeleren nou ook weer niet hoor. Wordt vaak een heel stuk moeilijker gebracht dan het is. Puntje bij paaltje is het een enorme berg aannames die getweakt wordt om te lijken op het voorgaande beeld en dan probeert men daaruit de toekomst te voorspellen.... met meer of minder succes.quote:Op woensdag 3 februari 2021 10:17 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Tenzij jij een viroloog, die verstand hebt van modeleren, bent neem ik je op dit gebied nooit serieus.
Hoe dan? Alle verpleegkundigen kunnen prikken. Hele ziekenhuizen hebben hun hulp aangeboden maar kregen 0 op rekest. Die worden ook nu niet ingezet bij een 2 miljoenvaccinaties per week. Tuurlijk hebben die verpleegkundigen ook nog hun eigen werk, maar velen van hen werken part time. In een noodsituatie kan een hoop. Dit lijkt mij echt niet onmogelijk.quote:
Nee, daar heb ik me dan eigenlijk niet echt aan geergerd, zoals veel mensen kennelijk wel.quote:Op woensdag 3 februari 2021 10:12 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Om verstand te hebben van modeleren hoef je geen viroloog te zijn. Er zijn meer vakgebieden waarin dat gebeurtquote:Op woensdag 3 februari 2021 10:17 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Tenzij jij een viroloog, die verstand hebt van modeleren, bent neem ik je op dit gebied nooit serieus.
vooral vrijblijvende adviezen he, en als je goed kijkt naar de data van vorige zomer gaan we half juni naar niveau waakzaam.quote:Op woensdag 3 februari 2021 10:18 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Yes, wij burgers schaffen gewoon de regels af. Kan makkelijk.
In q2 en q3 komen er 20 miljoen per kwartaal binnen. dat is 1.5 miljoen per week. Neem aan dat de maatschappelijke druk hoog genoeg is om ze zo snel mogelijk weg te zetten en max 1 week op voorraad te hebben.quote:Op woensdag 3 februari 2021 10:16 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Dat zou al een hele prestatie zijn voor Hugo idd. Maar opzich is het toch geen gek idee om zeg 5 miljoen vaccinaties per week te zetten?
Uiteraard weet ik dat we niet genoeg vaccins hebben, maar dat wisten we 5 maanden geleden nog niet.
Ik ben bang de je de omvang van 5 miljoen per week niet helemaal goed inschat.quote:Op woensdag 3 februari 2021 10:20 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Hoe dan? Alle verpleegkundigen kunnen prikken. Hele ziekenhuizen hebben hun hulp aangeboden maar kregen 0 op rekest. Die worden ook nu niet ingezet bij een 2 miljoenvaccinaties per week. Tuurlijk hebben die verpleegkundigen ook nog hun eigen werk, maar velen van hen werken part time. In een noodsituatie kan een hoop. Dit lijkt mij echt niet onmogelijk.
Wat een grap.quote:Op woensdag 3 februari 2021 10:00 schreef Predator40 het volgende:
Het demissionair kabinet gaat zich "maximaal inzetten" om de vaccinatieoperatie te versnellen en wil voortaan een zo klein mogelijke voorraad vaccins achterhouden, mits de hoeveelheid te verantwoorden valt. Begin maart moeten twee miljoen prikken zijn gezet, terwijl in het tweede kwartaal zo'n twee miljoen inentingen per week moeten plaatsvinden.
Dat schrijft demissionair minister Hugo de Jonge (Volksgezondheid) in de nacht van dinsdag op woensdag in een Kamerbrief. De Jonge zou van de Landelijke Huisartsen Vereniging (LHV) bevestiging hebben gekregen dat ruim twee miljoen prikken per week in principe haalbaar is, mits de beroepsgroep twee weken krijgt om zich voor te bereiden op de operatie. Ter vergelijking: deze week worden zo'n kwart miljoen prikken gezet.
De komende weken zal de vaccinvoorraad gecontroleerd verder slinken. De Jonge wil van de Pfizer- en Moderna-vaccins voortaan een voorraad achterhouden die groot genoeg is om nog vijf dagen te kunnen prikken. De voorraad van het AstraZeneca-vaccin zal waarschijnlijk direct worden opgemaakt, omdat een tweede prik mogelijk pas twaalf weken later gezet kan worden. In plaats daarvan wil De Jonge bij meer mensen een eerste prik zetten.
Behoorlijk sneu was dat ja, dat mensen daar zo op aan sloegen.quote:Op woensdag 3 februari 2021 10:20 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nee, daar heb ik me dan eigenlijk niet echt aan geergerd, zoals veel mensen kennelijk wel.
Het ligt er vooral ook aan wat je modelleert. Je kan het zo makkelijk en zo complex maken als je wiltquote:Op woensdag 3 februari 2021 10:19 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Zo moeilijk is modeleren nou ook weer niet hoor. Wordt vaak een heel stuk moeilijker gebracht dan het is. Puntje bij paaltje is het een enorme berg aannames die getweakt wordt om te lijken op het voorgaande beeld en dan probeert men daaruit de toekomst te voorspellen.... met meer of minder succes.
Het is geen magie
Jij zegt toch alle regels afschaffen? Wie gaat dat doen?quote:Op woensdag 3 februari 2021 10:21 schreef Predator40 het volgende:
[..]
vooral vrijblijvende adviezen he, en als je goed kijkt naar de data van vorige zomer gaan we half juni naar niveau waakzaam.
als we daar een maand inzitten dan word de opstand wel groot, steeds meer illigale feestjes etc.
Modellerenquote:Op woensdag 3 februari 2021 10:20 schreef alpeko het volgende:
[..]
Om verstand te hebben van modeleren hoef je geen viroloog te zijnEn helaas hebben virologen op dit moment ook nog te weinig kennis van dit virus om alle factoren goed in te schatten. Er is niet voor niks verschil van inzicht tussen virologen onderling. Binnen en buiten het OMT. Het is net economie. Het is geen exacte wetenschap op dit moment.
Helemaal terecht dat jij virologen serieuzer neemt dan dat je mij serieus neemt. Maar ook daarin lopen de meningen uiteen. Ik geef aan met welke parameters deze mensen werken en dat die parameters variabel zijn omdat er nog altijd enorm weinig zeker is.
Ik durf niks meer 'aan te nemen' eigenlijk at this point...quote:Op woensdag 3 februari 2021 10:21 schreef zalkc het volgende:
[..]
In q2 en q3 komen er 20 miljoen per kwartaal binnen. dat is 1.5 miljoen per week. Neem aan dat de maatschappelijke druk hoog genoeg is om ze zo snel mogelijk weg te zetten en max 1 week op voorraad te hebben.
de overheidquote:Op woensdag 3 februari 2021 10:22 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Jij zegt toch alle regels afschaffen? Wie gaat dat doen?
Misschien ben jij niet de aangewezen persoon voor het verbeteren van taalfoutenquote:
Ja als je dat begint met dat virus op moleculaire schaal in planktijdquote:Op woensdag 3 februari 2021 10:22 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Het ligt er vooral ook aan wat je modelleert. Je kan het zo makkelijk en zo complex maken als je wilt
Die gaan dat dus niet doen. Dus hoe gaan 'we' precies klaar zijn met alles dan?quote:
Ik vond het vrij koddig en het gaf aan welke hoge mate van naiviteit 'men' in die tijd nog had, maar ik kon het ook wel begrijpen dat het per ongeluk gebeurde.quote:Op woensdag 3 februari 2021 10:20 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nee, daar heb ik me dan eigenlijk niet echt aan geergerd, zoals veel mensen kennelijk wel.
en jij niet de aangewezen persoon die mij daarop aan moet sprekenquote:Op woensdag 3 februari 2021 10:23 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Misschien ben jij niet de aangewezen persoon voor het verbeteren van taalfouten.
Proest...quote:Op woensdag 3 februari 2021 10:19 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Zo moeilijk is modeleren nou ook weer niet hoor. Wordt vaak een heel stuk moeilijker gebracht dan het is. Puntje bij paaltje is het een enorme berg aannames die getweakt wordt om te lijken op het voorgaande beeld en dan probeert men daaruit de toekomst te voorspellen.... met meer of minder succes.
Het is geen magie
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |