We zitten nu op 1 tot 2%quote:Op woensdag 3 februari 2021 09:21 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Op 1 september laat niemand zich meer opnieuw in een lockdown duwen, ook al zou dan pas 0,03% van de Nederlandse bevolking gevaccineerd zijn. (wat gezien het huidige vaccinatiebeleid een erg ambitieus percentage is)
Dit wordt gewoon een niet al te gevaarlijk seizoensvirusje over een tijd.quote:Op woensdag 3 februari 2021 09:19 schreef byah het volgende:
Ik vraag me inmiddels serieus af of we er op deze manier ooit echt vanaf gaan komen.
We zitten al op 2%.quote:Op woensdag 3 februari 2021 09:21 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Op 1 september laat niemand zich meer opnieuw in een lockdown duwen, ook al zou dan pas 0,03% van de Nederlandse bevolking gevaccineerd zijn. (wat gezien het huidige vaccinatiebeleid een erg ambitieus percentage is)
Oh had je dat hier gelezen? Dan is de bron een onderbuikgevoel van iemandquote:Op woensdag 3 februari 2021 09:17 schreef zalkc het volgende:
[..]
geen idee, maar ik heb geen zin om in de diarree van gisteravond het terug te gaan zoeken. De post's kwamen sneller binnen dan dat ik kon lezen.
Toen hadden we nog geen vaccinaties he.quote:Op woensdag 3 februari 2021 09:22 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ok werd in december ook gezegd
Mijn ouders hebben helemaal geen last van die avondklok. Die gaan gewoon overdag op bezoek bij mensen. Ik niet, want dan ben ik aan het werk.quote:Op woensdag 3 februari 2021 09:22 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ja hier bij mijn omgeving ook.
Vooral de avondklok valt zwaar bij mensen, zeker als ze die dan weer gaan verlengen.
En met 250k per week (waar De Jonge het gisteravond over had) duurt het maar 16 maanden om de hele bevolking te vaccineren.quote:
Ik ken echt niemand die serieus een probleem heeft met die avondklok.quote:Op woensdag 3 februari 2021 09:22 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ja hier bij mijn omgeving ook.
Vooral de avondklok valt zwaar bij mensen, zeker als ze die dan weer gaan verlengen.
Ik mag wel hopen dat er achter de schermen goede plannen zijn om de boel op te rekken.quote:Op woensdag 3 februari 2021 09:24 schreef Simmertje het volgende:
Voor mij is 1 april wel het breekpunt hoor mentaal, ik moet dan toch echt wel iets van perspectief zien. Hopelijk gaat het vaccineren in kwartaal 2 als een malle los. Gelukkig wel steeds meer berichten dat de leveringen langzaam wel opgang komen. Nu de GGD nog..
Het kwam uit een tweet en van meerdere users. Dat het quatsch is geloof ik direct, maar ik wil het ook graag weten als er wel wat aan de hand is.quote:Op woensdag 3 februari 2021 09:23 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Oh had je dat hier gelezen? Dan is de bron een onderbuikgevoel van iemand
Mijn breekpunt was een paar weken geleden, toen we in het midden van een dalende lijn ineens de maatregelen gingen verzwaren. En gisteren nog een keer, toen ze bekendmaakten dat we dit schooljaar voor de niet-examenleerlingen eigenlijk wel kunnen afschrijven.quote:Op woensdag 3 februari 2021 09:24 schreef Simmertje het volgende:
Voor mij is 1 april wel het breekpunt hoor mentaal, ik moet dan toch echt wel iets van perspectief zien. Hopelijk gaat het vaccineren in kwartaal 2 als een malle los. Gelukkig wel steeds meer berichten dat de leveringen langzaam wel opgang komen. Nu de GGD nog..
16 maart is voor mij de eindhalte.quote:Op woensdag 3 februari 2021 09:24 schreef Simmertje het volgende:
Ik vind die avondklok best lastig, omdat het het lastig maakt om ook eens bij mijn vriendin op bezoek te gaan ipv andersom.quote:Op woensdag 3 februari 2021 09:25 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik ken echt niemand die serieus een probleem heeft met die avondklok.
Vind je ook wel een beetje een zachtgekookt ei als gemiddeld drie uur per dag verplicht binnen zitten je zwaar valt.
Ja, die avondklok valt in dit jaargetijde nog wel mee.quote:Op woensdag 3 februari 2021 09:25 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik ken echt niemand die serieus een probleem heeft met die avondklok.
Vind je ook wel een beetje een zachtgekookt ei als gemiddeld drie uur per dag verplicht binnen zitten je zwaar valt.
Ja vertel dat de overheid. Die ziet het nog niet niet als de heilige graal.quote:Op woensdag 3 februari 2021 09:28 schreef OscarMopperkont het volgende:
Mensen die geloven dat de avondklok helpt
Wie doet datquote:Op woensdag 3 februari 2021 09:28 schreef OscarMopperkont het volgende:
Lekker ook als je vorig jaar in het jaar voor je eindexamenjaar zat. Dan is dat jaar verneukt en nu wordt je eindexamenjaar ook nog verneukt.quote:Op woensdag 3 februari 2021 09:26 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Mijn breekpunt was een paar weken geleden, toen we in het midden van een dalende lijn ineens de maatregelen gingen verzwaren. En gisteren nog een keer, toen ze bekendmaakten dat we dit schooljaar voor de niet-examenleerlingen eigenlijk wel kunnen afschrijven.
Valt toch best wel mee? We zitten met een hoop landen in de 2.X%. We halen het nog redelijk bij denk ik hoor.quote:Op woensdag 3 februari 2021 09:27 schreef _serial_ het volgende:
Hier word je toch moedeloos van :
[ afbeelding ]
De kroeg- en restauranteigenaren zullen er dan ook ongetwijfeld klaar mee zijn.quote:Op woensdag 3 februari 2021 09:29 schreef Da_Sandman het volgende:
Wel benieuwd wat jullie allemaal gaan doen als jullie er klaar mee zijn. Naar de dichte kroeg? Voor het dichte poortje bij 't voetballen staan? Picknicken voor de deur van een restaurant?
Moet je per se iets rebels doen als je er wel stilletjes aan genoeg van hebt?quote:Op woensdag 3 februari 2021 09:29 schreef Da_Sandman het volgende:
Wel benieuwd wat jullie allemaal gaan doen als jullie er klaar mee zijn. Naar de dichte kroeg? Voor het dichte poortje bij 't voetballen staan? Picknicken voor de deur van een restaurant?
Ja dan zouden we die echt wel moeten gaan zien de komende dagen. Anders klopt er iets niet aan die inschatting van de R van de Engelse variant (of de huidige verhouding).quote:Op woensdag 3 februari 2021 09:30 schreef DustPuppy het volgende:
Als het OMT gelijk heeft zouden we inmiddels toch wel een afvlakking moeten zien, niet?
Zien we die ook of?
We gaan het vanzelf in de cijfers zien toch? Zo ongeveer nu?quote:Op woensdag 3 februari 2021 09:28 schreef OscarMopperkont het volgende:
Dieseltje wel, we komen langzaam op stoom. Wel bijna Frankrijk voorbij, altijd genieten.quote:Op woensdag 3 februari 2021 09:27 schreef _serial_ het volgende:
Hier word je toch moedeloos van :
[ afbeelding ]
Volgens het RIVM zitten we al op 2/3 besmettingen Britse variant toch ?quote:Op woensdag 3 februari 2021 09:30 schreef DustPuppy het volgende:
Als het OMT gelijk heeft zouden we inmiddels toch wel een afvlakking moeten zien, niet?
Zien we die ook of?
Nee, maar zo klinkt het wel als je zegt 'dan ben ik er klaar mee'.quote:Op woensdag 3 februari 2021 09:31 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Moet je per se iets rebels doen als je er wel stilletjes aan genoeg van hebt?
ben jij er nog niet klaar mee dan?quote:Op woensdag 3 februari 2021 09:29 schreef Da_Sandman het volgende:
Had jij een geplande datum om het spuugzat te zijn?quote:Op woensdag 3 februari 2021 09:35 schreef Tarado het volgende:
[..]
ben jij er nog niet klaar mee dan?
Ik ben het spuugzat maar dat is wat anders dan dat ik op het museumplein ga staan schreeuwen.
Ja maar dat is dus volgens het model. Dat zijn geen cijfers waar feiten aan ten grondslag liggen.quote:Op woensdag 3 februari 2021 09:33 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Volgens het RIVM zitten we al op 2/3 besmettingen Britse variant toch ?
Dat zou gisteren +/- 2300 zijn geweest tov 1300 gewone variant.
Eigendommen van anderen slopen. Want daarmee gaan de Corona maatregelen sneller over.quote:Op woensdag 3 februari 2021 09:29 schreef Da_Sandman het volgende:
Modellen worden inderdaad verzonnen en zijn nergens op gebaseerdquote:Op woensdag 3 februari 2021 09:36 schreef alpeko het volgende:
[..]
Ja maar dat is dus volgens het model. Dat zijn geen cijfers waar feiten aan ten grondslag liggen.
Gewoon weer met vrienden afspreken, verjaardagen vieren, je niets meer aantrekken van de 1,5 meter afstand, geen ratels meer naast je hebben liggen wanneer je voetbal kijkt. Dat soort dingen.quote:Op woensdag 3 februari 2021 09:29 schreef Da_Sandman het volgende:
Ik geloof eerlijk gezegd helemaal geen zak van die cijfers.quote:Op woensdag 3 februari 2021 09:30 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Valt toch best wel mee? We zitten met een hoop landen in de 2.X%. We halen het nog redelijk bij denk ik hoor.
Niet of minder aan 1.5 meter doen, teveel mensen uitnodigen, toch dingen doen die je zou willen doen (kapper bijv).quote:Op woensdag 3 februari 2021 09:29 schreef Da_Sandman het volgende:
Goede onderbouwing heb je ook wel ja.quote:Op woensdag 3 februari 2021 09:38 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ik geloof eerlijk gezegd helemaal geen zak van die cijfers.
Want Pietje zegt A, en Jantje zegt B. Wat is het dan?
Ik begrijp op zich wel het idee van 'als het dan nog steeds niet klaar is voelt het wel heel uitzichtloos'. Maar voor mij is dat punt wel een beetje in zicht. Ik hoop vooral dat de zomer van 2022 een beetje normaal is.quote:Op woensdag 3 februari 2021 09:36 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Had jij een geplande datum om het spuugzat te zijn?
Denk dat iedereen dat al een tijdje is.
In dit geval wel ja. Gebaseerd op een variant waar we niks zeker over weten. Gebaseerd op maatregelen waarvan we het effect niet weten. Het model zit vol met aannames die kunnen kloppen, maar die ook vrij random kunnen zijn.quote:Op woensdag 3 februari 2021 09:38 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Modellen worden inderdaad verzonnen en zijn nergens op gebaseerd
Dan moet je de tv aandoen, dan zie je of dat kloptquote:Op woensdag 3 februari 2021 09:30 schreef DustPuppy het volgende:
Zien we die ook of?
Daar zal je dan vast wel een bron voor hebben dat het model nergens op gebaseerd is.quote:Op woensdag 3 februari 2021 09:40 schreef alpeko het volgende:
[..]
In dit geval wel ja. Gebaseerd op een variant waar we niks zeker over weten. Gebaseerd op maatregelen waarvan we het effect niet weten. Het model zit vol met aannames die kunnen kloppen, maar die ook vrij random kunnen zijn.
quote:Op woensdag 3 februari 2021 09:31 schreef galantis het volgende:
[..]
De kroeg- en restauranteigenaren zullen er dan ook ongetwijfeld klaar mee zijn.
quote:Op woensdag 3 februari 2021 09:38 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Gewoon weer met vrienden afspreken, verjaardagen vieren, je niets meer aantrekken van de 1,5 meter afstand, geen ratels meer naast je hebben liggen wanneer je voetbal kijkt. Dat soort dingen.
Dan ga je ervan uit dat anderen dit ook willen. Vervelende gedachte.quote:Op woensdag 3 februari 2021 09:39 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Niet of minder aan 1.5 meter doen, teveel mensen uitnodigen, toch dingen doen die je zou willen doen (kapper bijv).
Net als de Jonge die er 100,000 bij verzint en de huisartsen die zeggen dat dat niet waar is.quote:Op woensdag 3 februari 2021 09:39 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Goede onderbouwing heb je ook wel ja.
Daarom hebben ze ook een heel ruim betrouwbaarheidsinterval, maar dat laat de media niet zien want dat snappen Fred en Ingrid niet.quote:Op woensdag 3 februari 2021 09:40 schreef alpeko het volgende:
[..]
In dit geval wel ja. Gebaseerd op een variant waar we niks zeker over weten. Gebaseerd op maatregelen waarvan we het effect niet weten. Het model zit vol met aannames die kunnen kloppen, maar die ook vrij random kunnen zijn.
Beetje net zoals alle maatregelen dus?quote:Op woensdag 3 februari 2021 09:42 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
[..]
[..]
Dan ga je ervan uit dat anderen dit ook willen. Vervelende gedachte.
Ik ben maar een leek, maar dat zou m.i. betekenen dat we het "oude" virus zo goed als verslagen zouden hebben, 1300 is weinig zeker als nog de maatregel van de avondklok moet aanslaan. Lastig rekenen met verschillende R getallen. Was die 2/3 besmettingen ook al voorspelt met het RIVM model?quote:Op woensdag 3 februari 2021 09:33 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Volgens het RIVM zitten we al op 2/3 besmettingen Britse variant toch ?
Dat zou gisteren +/- 2300 zijn geweest tov 1300 gewone variant.
Vandaag en morgen zijn traditioneel wat hoger in de cijfers, ben benieuwd wat er gaat gebeuren.
Ik denk niet dat er iets verzonnen is.quote:Op woensdag 3 februari 2021 09:42 schreef daNpy het volgende:
[..]
Net als de Jonge die er 100,000 bij verzint en de huisartsen die zeggen dat dat niet waar is.
1300 was een tijdje geleden nog extreem veel en daarna is de 10k aangetiktquote:Op woensdag 3 februari 2021 09:43 schreef zoost het volgende:
[..]
Ik ben maar een leek, maar dat zou m.i. betekenen dat we het "oude" virus zo goed als verslagen zouden hebben, 1300 is weinig zeker als nog de maatregel van de avondklok moet aanslaan. Lastig rekenen met verschillende R getallen. Was die 2/3 besmettingen ook al voorspelt met het RIVM model?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |