Nee, want die zijn er niet voor jou wel en voor mij niet.quote:Op woensdag 3 februari 2021 09:42 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Beetje net zoals alle maatregelen dus?
Je vergeet: de voetbaltribune op Marktplaats zetten. Lekker binnenlopen voor het EK strakjes.quote:Op woensdag 3 februari 2021 09:38 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Gewoon weer met vrienden afspreken, verjaardagen vieren, je niets meer aantrekken van de 1,5 meter afstand, geen ratels meer naast je hebben liggen wanneer je voetbal kijkt. Dat soort dingen.
Volgens mij wordt je hier juist blijer van. Je ziet dat een inhaalslag is gemaakt.quote:Op woensdag 3 februari 2021 09:30 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Valt toch best wel mee? We zitten met een hoop landen in de 2.X%. We halen het nog redelijk bij denk ik hoor.
quote:Op woensdag 3 februari 2021 09:43 schreef zoost het volgende:
[..]
Ik ben maar een leek, maar dat zou m.i. betekenen dat we het "oude" virus zo goed als verslagen zouden hebben, 1300 is weinig zeker als nog de maatregel van de avondklok moet aanslaan. Lastig rekenen met verschillende R getallen. Was die 2/3 besmettingen ook al voorspelt met het RIVM model?
Bij degenen die je uitnodigen voor verjaardagen of waar je je mee treft mag je er inderdaad wel uitgaan dat ze dezelfde mening zijn toegedaan.quote:Op woensdag 3 februari 2021 09:42 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
[..]
[..]
Dan ga je ervan uit dat anderen dit ook willen. Vervelende gedachte.
Maar ik heb geen last van opa en/of oma die niet meer op kunnen passen op de kids omdat er een avondklok is. Bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 3 februari 2021 09:45 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Nee, want die zijn er niet voor jou wel en voor mij niet.
Mag mijn eigen gezonde verstand ook? Ik zeg overigens niet dat het nergens op is gebaseerd maar niet op met feiten onderbouwde cijfers omdat die er nu eenmaal niet zijn. Ze geven het zelf ook toe dat het een model is vol onzekerheden. Je kunt je je er ook zelf in verdiepen. Effect van de avondklok? Niet meegenomen, is ook niet bekend en gaat ook niet bekend worden als we de scholen volgende week weer open gooien. Seizoenseffect? Niet meegenomen. We weten ook niet of er echt een seizoenseffect is maar gezien vorig jaar zomer zou je dat denken. Gezien kennis van andere luchtwegvirussen ook. Immuniteit? Vaccinatie idem. Niet of nauwelijks meegenomen. Je zou verwachten dat dat verspreiding remt maar zeker weten we het niet dus we laten het maar weg dan? Daadwerkelijke cijfers over extra besmettelijkheid zijn er niet. Rutte had het gister over 50% (model dus ook?). Andere spreken over 30%. Aannames dus. Wat is er met het onderzoek naar Lansingerland gedaan? Welke conclusies over de Britste variant kunnen we daar uit trekken? Hoe is de scherpe daling in Ierland en UK te verklaren? Puur door de maatregelen? Die hier niet heel veel minder streng zijn.quote:Op woensdag 3 februari 2021 09:42 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Daar zal je dan vast wel een bron voor hebben dat het model nergens op gebaseerd is.
Als de mensen met wie ik wil afspreken dat niet willen, dan komen ze toch niet? En of jij wel of niet wil dat we bij mij thuis met 8 man gaan toepen interesseert me dan tamelijk weinig. Dat is zo'n beetje het gevolg van 'er klaar mee zijn'.quote:Op woensdag 3 februari 2021 09:42 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
[..]
[..]
Dan ga je ervan uit dat anderen dit ook willen. Vervelende gedachte.
Niets, maar de negatieve sensatietoon en gewoon geen nieuwswaardequote:Op woensdag 3 februari 2021 09:20 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Wat is er niet juist aan dat artikel?
Waarom kunnen opa en oma niet meer oppassen omdat er een avondklok is?quote:Op woensdag 3 februari 2021 09:47 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Maar ik heb geen last van opa en/of oma die niet meer op kunnen passen op de kids omdat er een avondklok is. Bijvoorbeeld.
Er zijn tig dingen waar je niet eens aan denkt en anderen toch wel of zelfs veel last van kunnen hebben.
Je bent bekend met sociale druk?quote:Op woensdag 3 februari 2021 09:47 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Als de mensen met wie ik wil afspreken dat niet willen, dan komen ze toch niet? En of jij wel of niet wil dat we bij mij thuis met 8 man gaan toepen interesseert me dan tamelijk weinig. Dat is zo'n beetje het gevolg van 'er klaar mee zijn'.
Omdat ze dan moeten blijven slapen, wat niet per se een optie is. Zulke dingen, denk eens verder. Open je wereld.quote:Op woensdag 3 februari 2021 09:49 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Waarom kunnen opa en oma niet meer oppassen omdat er een avondklok is?
Dat is juist de reden denk ik dat meer mensen zich nog aan de maatregelen houden zoals 1.5meter en mondkapjes.quote:Op woensdag 3 februari 2021 09:50 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Je bent bekend met sociale druk?
die 1e lockdown had ik wel meer begrip omdat het allemaal onbekend was, ook over de dodelijkheid, nu er meer bekend is over het virus vind ik die lockdown toch wel een zware maatregel, gemiddelde leeftijd van de doden is 80.quote:Op woensdag 3 februari 2021 09:36 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Had jij een geplande datum om het spuugzat te zijn?
Denk dat iedereen dat al een tijdje is.
Diezelfde druk om je nu aan de (soms twijfelachtige) maatregelen te houden, omdat je anders wordt weggezet als asociaal?quote:Op woensdag 3 februari 2021 09:50 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Je bent bekend met sociale druk?
Dat zou betekenen dat de maatregelen geen enkel effect hebben op de britse variantquote:Op woensdag 3 februari 2021 09:46 schreef D_A het volgende:
[..]
[ twitter ]
Uiteraard met wat aannames die mogelijk toch anders uitpakken maar dit kan wel een indicatie zijn.
Kun je aantonen wat er precies negatief is? Ik zie alleen een feitelijke weergave en wat quotes.quote:Op woensdag 3 februari 2021 09:49 schreef Molo het volgende:
[..]
Niets, maar de negatieve sensatietoon en gewoon geen nieuwswaarde
Er zijn dus oplossingen, check.quote:Op woensdag 3 februari 2021 09:51 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Omdat ze dan moeten blijven slapen, wat niet per se een optie is. Zulke dingen, denk eens verder. Open je wereld.
Als we deze week weer met 10+% dalen dan kunnen deze voorspellingen de prullenbak in.quote:Op woensdag 3 februari 2021 09:46 schreef D_A het volgende:
[..]
[ twitter ]
Uiteraard met wat aannames die mogelijk toch anders uitpakken maar dit kan wel een indicatie zijn.
https://www.lc.nl/binnenl(...)avirus-26448836.htmlquote:Op woensdag 3 februari 2021 09:44 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Ik denk niet dat er iets verzonnen is.
Een toon aantonen is wat lastig tenzij je het zelf leestquote:Op woensdag 3 februari 2021 09:53 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Kun je aantonen wat er precies negatief is? Ik zie alleen een feitelijke weergave en wat quotes.
Wat technisch gezien ook juist is, ja.quote:Op woensdag 3 februari 2021 09:52 schreef Piles het volgende:
[..]
Diezelfde druk om je nu aan de (soms twijfelachtige) maatregelen te houden, omdat je anders wordt weggezet als asociaal?
Je kunt je echt niet voorstellen dat er dingen zijn waar jij geen last van hebt en anderen wel? Dan ben je toch die troll waar je blijkbaar zo graag op wilt lijken.quote:Op woensdag 3 februari 2021 09:53 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Er zijn dus oplossingen, check.
Als je het over de stijging in de verhouding Brits/normaal hebt dan klopt dit. Echter, als het aantal Britse besmettingen in absolute getallen stijgt, betekent dat helaas wel dat automatisch ook het aantal totale besmettingen straks gaat stijgen.quote:Op woensdag 3 februari 2021 09:52 schreef byah het volgende:
[..]
Dat zou betekenen dat de maatregelen geen enkel effect hebben op de britse variantHet feit dat het aantal besmettingen van de britse variant stijgt wil niet automatisch zeggen dat het totaal besmettingen stijgt.
Dat, en daarnaast is er nu bijvoorbeeld in Duitsland ook forse kritiek op het vaccinatiebeleid, met name ook omdat de aanlevering de bottleneck is.Dat geldt eigenlijk voor heel Europa aangezien contracten en distributie via de EU lopen.quote:Op woensdag 3 februari 2021 09:30 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Valt toch best wel mee? We zitten met een hoop landen in de 2.X%. We halen het nog redelijk bij denk ik hoor.
Ah, gewoon dom media gebash dus.quote:Op woensdag 3 februari 2021 09:54 schreef Molo het volgende:
[..]
Een toon aantonen is wat lastig tenzij je het zelf leest
Het is gewoon geen nieuws, voegt geen zak toe
Jawel hoor, ik geloof ook niet dat ik dat ergens zeg.quote:Op woensdag 3 februari 2021 09:55 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Je kunt je echt niet voorstellen dat er dingen zijn waar jij geen last van hebt en anderen wel? Dan ben je toch die troll waar je blijkbaar zo graag op wilt lijken.
Dat was de acute zorg (ziekenhuizen) lieverd. En die staat ook op het dashboard als absoluut getal.quote:Op woensdag 3 februari 2021 09:54 schreef daNpy het volgende:
[..]
https://www.lc.nl/binnenl(...)avirus-26448836.html
Er is een reken model nodig om te bekijken hoeveel prikken er zijn gezet.
En dat model bevat niet "prik gezet? = aantal+1".
In het bericht overigens de tegenstrijdigheid dat er dood de huisartsen is aangegeven dat ze wél de goede aantallen hadden doorgegeven.
Oftewel, wéér gegoochel met cijfers.
Wonen opa en oma dan aan de andere kant van Nederland? Want waarom kunnen ze anders niet meer oppassen?quote:Op woensdag 3 februari 2021 09:55 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Je kunt je echt niet voorstellen dat er dingen zijn waar jij geen last van hebt en anderen wel? Dan ben je toch die troll waar je blijkbaar zo graag op wilt lijken.
Die R van 1.3 is dus nu al actief met alle maatregelen van kracht. Hoe verklaren we dan dat de Engelse variant in de UK al weer weken daalt? Daar wordt de R ingeschat in London (waar de engelse variant zo aanwezig was) op .6 tot .9. Met vergelijkbare maatregelen.quote:Op woensdag 3 februari 2021 09:46 schreef D_A het volgende:
[..]
[ twitter ]
Nou dan zijn we in 18 weken klaar.quote:Op woensdag 3 februari 2021 10:00 schreef Predator40 het volgende:
Het demissionair kabinet gaat zich "maximaal inzetten" om de vaccinatieoperatie te versnellen en wil voortaan een zo klein mogelijke voorraad vaccins achterhouden, mits de hoeveelheid te verantwoorden valt. Begin maart moeten twee miljoen prikken zijn gezet, terwijl in het tweede kwartaal zo'n twee miljoen inentingen per week moeten plaatsvinden.
Dat schrijft demissionair minister Hugo de Jonge (Volksgezondheid) in de nacht van dinsdag op woensdag in een Kamerbrief. De Jonge zou van de Landelijke Huisartsen Vereniging (LHV) bevestiging hebben gekregen dat ruim twee miljoen prikken per week in principe haalbaar is, mits de beroepsgroep twee weken krijgt om zich voor te bereiden op de operatie. Ter vergelijking: deze week worden zo'n kwart miljoen prikken gezet.
De komende weken zal de vaccinvoorraad gecontroleerd verder slinken. De Jonge wil van de Pfizer- en Moderna-vaccins voortaan een voorraad achterhouden die groot genoeg is om nog vijf dagen te kunnen prikken. De voorraad van het AstraZeneca-vaccin zal waarschijnlijk direct worden opgemaakt, omdat een tweede prik mogelijk pas twaalf weken later gezet kan worden. In plaats daarvan wil De Jonge bij meer mensen een eerste prik zetten.
2de kwartaal hoopquote:Op woensdag 3 februari 2021 10:00 schreef Predator40 het volgende:
Het demissionair kabinet gaat zich "maximaal inzetten" om de vaccinatieoperatie te versnellen en wil voortaan een zo klein mogelijke voorraad vaccins achterhouden, mits de hoeveelheid te verantwoorden valt. Begin maart moeten twee miljoen prikken zijn gezet, terwijl in het tweede kwartaal zo'n twee miljoen inentingen per week moeten plaatsvinden.
Dat schrijft demissionair minister Hugo de Jonge (Volksgezondheid) in de nacht van dinsdag op woensdag in een Kamerbrief. De Jonge zou van de Landelijke Huisartsen Vereniging (LHV) bevestiging hebben gekregen dat ruim twee miljoen prikken per week in principe haalbaar is, mits de beroepsgroep twee weken krijgt om zich voor te bereiden op de operatie. Ter vergelijking: deze week worden zo'n kwart miljoen prikken gezet.
De komende weken zal de vaccinvoorraad gecontroleerd verder slinken. De Jonge wil van de Pfizer- en Moderna-vaccins voortaan een voorraad achterhouden die groot genoeg is om nog vijf dagen te kunnen prikken. De voorraad van het AstraZeneca-vaccin zal waarschijnlijk direct worden opgemaakt, omdat een tweede prik mogelijk pas twaalf weken later gezet kan worden. In plaats daarvan wil De Jonge bij meer mensen een eerste prik zetten.
Uiteraard maar dat neen ik niet serieus, mag dat ook?quote:Op woensdag 3 februari 2021 09:47 schreef alpeko het volgende:
[..]
Mag mijn eigen gezonde verstand ook? Ik zeg overigens niet dat het nergens op is gebaseerd maar niet op met feiten onderbouwde cijfers omdat die er nu eenmaal niet zijn. Ze geven het zelf ook toe dat het een model is vol onzekerheden. Je kunt je je er ook zelf in verdiepen. Effect van de avondklok? Niet meegenomen, is ook niet bekend en gaat ook niet bekend worden als we de scholen volgende week weer open gooien. Seizoenseffect? Niet meegenomen. We weten ook niet of er echt een seizoenseffect is maar gezien vorig jaar zomer zou je dat denken. Gezien kennis van andere luchtwegvirussen ook. Immuniteit? Vaccinatie idem. Niet of nauwelijks meegenomen. Je zou verwachten dat dat verspreiding remt maar zeker weten we het niet dus we laten het maar weg dan? Daadwerkelijke cijfers over extra besmettelijkheid zijn er niet. Rutte had het gister over 50% (model dus ook?). Andere spreken over 30%. Aannames dus. Wat is er met het onderzoek naar Lansingerland gedaan? Welke conclusies over de Britste variant kunnen we daar uit trekken? Hoe is de scherpe daling in Ierland en UK te verklaren? Puur door de maatregelen? Die hier niet heel veel minder streng zijn.
Er valt idd wel e.e.a. op aan te merken.
Helder.quote:Op woensdag 3 februari 2021 10:00 schreef zalkc het volgende:
[..]
Zoals je ziet is de twijfel er voornamelijk bij de verpleeghuizen, en dat geloof ik direct dat die wat trager zijn met melden omdat die ook de puzzel hebben van wie nu de behandelend arts is, en daar word ook best veel geprikt nu.
Toch goed dat ze de ambities bijstellen, want in eerste instantie was het dacht ik 1 miljoen prikken per week. Ze hebben nog even om te leren.quote:Op woensdag 3 februari 2021 10:00 schreef Predator40 het volgende:
Deze vraag is gelukkig pas 37 keer eerder gesteldquote:Op woensdag 3 februari 2021 10:02 schreef zoost het volgende:
[..]
Die R van 1.3 is dus nu al actief met alle maatregelen van kracht. Hoe verklaren we dan dat de Engelse variant in de UK al weer weken daalt? Daar wordt de R ingeschat in London (waar de engelse variant zo aanwezig was) op .6 tot .9. Met vergelijkbare maatregelen.
https://www.gov.uk/guidan(...)mber-and-growth-rate
Dan weet je ook vast het antwoordquote:Op woensdag 3 februari 2021 10:03 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Deze vraag is gelukkig pas 37 keer eerder gesteld
de Britse variant is anders in Nederland geloof ik, gisteren werd me ook al duidelijk dat die variant Brussel ook preventief mijd, Belgiė heeft momenteel aantoonbaar minder maatregelen en een dalende lijn. dat strookt niet met een Britse variant die de overhand daar krijgt en niet onder controle is lijkt me.quote:Op woensdag 3 februari 2021 10:02 schreef zoost het volgende:
[..]
Die R van 1.3 is dus nu al actief met alle maatregelen van kracht. Hoe verklaren we dan dat de Engelse variant in de UK al weer weken daalt? Daar wordt de R ingeschat in London (waar de engelse variant zo aanwezig was) op .6 tot .9. Met vergelijkbare maatregelen.
Kun jij het antwoord even geven dan?quote:Op woensdag 3 februari 2021 10:03 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Verkiezingen in Nederland.quote:Op woensdag 3 februari 2021 10:05 schreef zalkc het volgende:
[..]
de Britse variant is anders in Nederland geloof ik, gisteren werd me ook al duidelijk dat die variant Brussel ook preventief mijd, Belgiė heeft momenteel aantoonbaar minder maatregelen en een dalende lijn. dat strookt niet met een Britse variant die de overhand daar krijgt en niet onder controle is lijkt me.
Ik wil heel graag weten waarom hier de opmars niet te stoppen zou zijn maar in de buitenlanden er geen vuiltje aan de lucht lijkt te zijn of waarom het daar wel goed beheersbaar is.
ja opzich prima. Maar waarom gaat Hugo dat nu pas bij de huisartsen navragen? Daar heeft hij 11 maanden de tijd voor gehad en dan nu komen met deze cijfers. En als ik heel kritisch ben dan is 2 miljoen per week nog te weinig als we meer vaccins op voorraad zouden hebben. 17 miljoen mensen dan moet je nastreven dat je 17 miljoen vaccins kan zetten (indien genoeg voorraad) in 1 of 2 weken. De tweede prik dan hetzelfde.quote:Op woensdag 3 februari 2021 10:02 schreef Simmertje het volgende:
[..]
2de kwartaal hoopVOC mentaliteit, overal vaccins vandaan jatten.
Wat betekenen eigenlijk die meerdere pijltjes terug in de routekaartquote:Op woensdag 3 februari 2021 10:03 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Nee dat laat ik aan de "experts" over.quote:Op woensdag 3 februari 2021 10:05 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Kun jij het antwoord even geven dan?
Mijn gok was dat ze niet perse alle maatregelen terugdraaien (verschil tussen het ene level en de andere), maar dit in stappen kunnen doen.quote:Op woensdag 3 februari 2021 10:06 schreef Drekkoning het volgende:
Wat betekenen eigenlijk die meerdere pijltjes terug in de routekaart![]()
Laten we afspreken dat als dit lukt dat we hem dan in september op een platte kar door de stad rijden om hem toe te juichen.quote:Op woensdag 3 februari 2021 10:00 schreef Predator40 het volgende:
Dat schrijft demissionair minister Hugo de Jonge (Volksgezondheid) in de nacht van dinsdag op woensdag in een Kamerbrief.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
Ik wist niet dat NL een avondklok heeft van de hele dagquote:Op woensdag 3 februari 2021 10:02 schreef zoost het volgende:
[..]
Maar het is toch al 37 keer gevraagd?quote:Op woensdag 3 februari 2021 10:06 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Nee dat laat ik aan de "experts" over.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |