abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 2 februari 2021 @ 20:21:16 #205
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_197785485
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 20:16 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]

Staart voor zich uit in de leegte als Rutte spreekt. Lijkt heel afwezig. Geen energie. Wat dikker geworden. Beetje angstig ook
Ik denk dat zn dealer even zonder coke zat.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_197785494
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 20:17 schreef josja het volgende:
Begin morgen maar eens obstinaat met de jacht naar een thuiskapper.
Ja, dat wordt morgen idd ook mijn beginnetje.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_197785498
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 20:18 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

Hongarije prikt al met SputnikV
Hongarije als voorbeeld nemen, waar geen enkel kritisch geluid gegeven mag worden over Sputnik is niet erg verstandig.
pi_197785515
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 20:19 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]

Ja waanzinnig om te doen alsof er vanaf nu perspectief is. Je mag blij zijn als je in de zomer keer op terras zit. De stukken over maatregelen, exit strategie en vaccinaties geven geen enkele aanleiding voor de suggestie die de jonge doet. Ik vind het grenzen aan volksverlakkerij.
? wat bedoel je? En welke stukken? Waar? Op de routekaart? Waarvan die zei dat hij alleen geld tot meer mensen gevaccineerd zijn?
#WeesGeenWhales
pi_197785519
quote:
6s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 20:19 schreef S95Sedan het volgende:

[..]

Bron; logisch nadenken.

Je zorgt ervoor dat hetzelfde aantal mensen in minder uren hun noodzakelijke dingen moeten doen, dus meer mensen op elkaar = meer besmettingen.
onderzoeken spreken dat tegen
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  dinsdag 2 februari 2021 @ 20:22:30 #210
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_197785523
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 20:20 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ja, duh. Heb je gezien hoeveel nieuwe gevallen er per dag zijn in Israel?
Ik dacht de hele tijd dat dat door vaccinatie voorkomen kon worden. Waarom toont Israël dat niet aan dan?
Where law ends, tyrrany begins.
pi_197785528
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 20:19 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Daar zijn zowel de bevolkingsopbouw en omstandigheden anders.
Zo kan je alle argumenten onderuit halen. Feit is dat vaccineren geen uitweg is uit deze crisis. Daar geloof ik niet in. Niet meer.
  dinsdag 2 februari 2021 @ 20:22:42 #212
445514 DonDruiper
pi_197785530
quote:

[..]

Het gaat toch om de ziekenhuizen?
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_197785550
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 20:21 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Hongarije als voorbeeld nemen, waar geen enkel kritisch geluid gegeven mag worden over Sputnik is niet erg verstandig.
SputnikV is net zo ''on''veilig als de andere vaccins
pi_197785551
quote:

[..]

Das toch ook precies zn punt: ook al is de risicogroep straks gevaccineerd, dat is geen enkele garantie op minder besmettingen en versoepelingen. Maar zo wordt het wel verteld nu.
pi_197785560
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 20:23 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

SputnikV is net zo ''on''veilig als de andere vaccins
En dat weet jij omdat....oh...
pi_197785561
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 20:18 schreef JosMert het volgende:

[..]

Israel.......voorbeeld dat het dus niet zo is. Mensen die verwachten dat de maatregelen opgeheven worden als grote gros is gevaccineerd noem ik heel naief.
WAT? Ik heb posts op twitter gezien van experts met grafieken die juist laaiend enthousiast zijn over die pfizer-campagne daar! De opnames en overlijdens storten van een cliff, het hardst onder de gevaccineerde groepen, die dan ook nog het meest kwetsbaar zijn normaal juist omdat ze daarmee beginnen...
#WeesGeenWhales
  dinsdag 2 februari 2021 @ 20:23:58 #217
445514 DonDruiper
pi_197785566
quote:
19s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 20:22 schreef Gunner het volgende:

[..]

Ik dacht de hele tijd dat dat door vaccinatie voorkomen kon worden. Waarom toont Israël dat niet aan dan?
Nee.

Je wordt niet meer ziek. Je bent nog wel besmettelijk.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_197785576
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 20:23 schreef Piles het volgende:

[..]

Das toch ook precies zn punt: ook al is de risicogroep straks gevaccineerd, dat is geen enkele garantie op minder besmettingen en versoepelingen. Maar zo wordt het wel verteld nu.
Israel is een geval apart dankzij de Orthodoxe gemeenschap die zich niet aan de regels houdt.
pi_197785580
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 20:22 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Het gaat toch om de ziekenhuizen?
De doelpalen worden weer verzet :)
  dinsdag 2 februari 2021 @ 20:24:39 #220
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_197785585
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 20:22 schreef Predator40 het volgende:

[..]

onderzoeken spreken dat tegen
Waarom spreken ze dat tegen dan? Op wat voor basis?
pi_197785589
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 20:23 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

En dat weet jij omdat....oh...
Ja en hoezo weet jij dat het SputnikV niet veilig is
  dinsdag 2 februari 2021 @ 20:24:52 #222
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_197785592
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 20:20 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Voor de mensen die nu zo teleurgesteld zijn: wat hadden jullie dan verwacht? Dat we er deze maand klaar mee zouden zijn? Het was allang duidelijk dat verlichtingen pas vanaf de lente zouden plaatsvinden en echt grote stappen pas van de zomer (en als het tegen zit de herfst). Laat je niet zo beïnvloeden door die persconferenties telkens. Leg jezelf neer bij een realistisch schema (en die gaat Den Haag niet hardop zeggen).
Iets minder belerende en neerbuigende postings mogen wel dank je wel. Niemand verwachtte dat het zomaar klaar zou zijn maar weinigen begrijpen dat men aan de ene kant de sluizen open zet en aan de andere kant alles potdicht. De logica van het beleid is omgevallen.
pi_197785600
twitter

Lockdown ohne ende als het zo doorgaat.
pi_197785601
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 20:24 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Israel is een geval apart dankzij de Orthodoxe gemeenschap die zich niet aan de regels houdt.
12% van de bevolking...
pi_197785607
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 20:24 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

Ja en hoezo weet jij dat het SputnikV niet veilig is
Niet. Maar ik beweer dan ook niet dat het wel veilig is. Eerst goedkeuring doorlopen, daarna kan het gebruikt worden.
pi_197785612
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 20:11 schreef Discombobulate het volgende:
Ik ben er zo klaar mee dat ik echt geneigd bent om een dikke middelvinger richtig de overheid te geven en lekker een feestje te gaan vieren met 20 mensen. Hebben meer mensen dit gevoel? Waar de fok moet je nou je ongenoegen kwijt, waar reageer je op af? Werken, sporten, drinken helpt niet. Het blijft maar onafgebroken zo doorgaan terwijl bovendien we veel sneller hadden kunnen vaccineren. Ik neig er echt toe een complete ommezwaai te maken en te denken van iedereen kan me wat. Natuurlijk weet ik hartstikke goed dat dit niet de bedoeling is, maar toch is de neiging sterk aanwezig.
Beetje wel, heb zelf alleen maar laffe borrelaars in de kennissenkring die misschien niet tot de preciezen behoren, maar zich wel aan de maatregelen proberen te houden. Dus dat blijft bij eens in de zoveel tijd met 4 man wat laffe biertjes doen. Sinds de avondklok nog niet gedaan.

Ik heb nooit en te nimmer overwogen om te demonstreren tegen maatregelen omdat ik ook weet hoe moeilijk het is en dat je als overheid ook onder druk wordt gezet door die andere 1/3 die het allemaal nog lang niet streng genoeg vindt. Maar ik zou het wel overwegen als het nog eens in deze vorm georganiseerd wordt:

twitter

(Ik post altijd deze tweet als wekelijkse herinnering dat Joost Niemoller een domrechtse mongool is)

Mits er dan na afloop goed gepilsd wordt. Onder de 'Vrouwen voor Vrijheid' zitten in principe de categorieën A) Kamp Wappie en B) Mensen die er net zo in staan als jij en ik en gewoon even uit de band willen springen. Met groep B drink ik graag een biertje. Met A eventueel ook als daar wat gestoorde maar lekkere milfs tussen zitten, maar dat is een ander verhaal, dan is die avondklok ook geen probleem meer.

Een ander alternatief is alsnog lekker een asociaal niet-essentieel buitenlands reisje maken, mits je zeker weet dat je die sneltest 4 uur voor de terugvlucht kunt scoren. Zijn nog best wat landen waar je ook met maatregelen zit maar waar het zonnetje schijnt en je een lekker getapt biertje kunt halen nadat je naar de kapper bent geweest. De kleine dingen die je nu mist...
pi_197785617
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 20:19 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ja, dat is waar. Misschien laten ze het bewust zo. Los van dat het juridisch lastig ligt, willen ze misschien stiekem ook die flexibiliteit bieden.
Je denkt toch niet dat ze het zou houden nádat alle andere maatregelen zijn afgeschaft hé? Lijkt me lastig te verkopen:

"okay mensen, iedereen is gevaccineerd, oude normaal is terug, 1,5m weg, ga lekker dansen met 500 man in de disco, vier een moshpitje bij een concert met 3000 man binnen, etc".

"oh we adviseren wel om thuis te werken want weten we zelf ook niet maar leuk als werknemers kunnen kiezen".

:')

Dan doe je toch wat Duitsland nu geloof ik al doet, wetgeving maken voor de toekomst dat een werkgeven indien mogelijk gewoon de werknemer moet laten kiezen?
#WeesGeenWhales
  dinsdag 2 februari 2021 @ 20:26:10 #228
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_197785627
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 20:11 schreef Discombobulate het volgende:

Waar de fok moet je nou je ongenoegen kwijt, waar reageer je op af?
Steek je energie in its constructiefs. Ga iets schrijven, maken, filmen, verbouwen, weet ik weet. Je helemaal concentreren op iets dat geen reet met die hele pandemie te maken heeft.
pi_197785631
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 20:24 schreef beantherio het volgende:

[..]

Iets minder belerende en neerbuigende postings mogen wel dank je wel. Niemand verwachtte dat het zomaar klaar zou zijn maar weinigen begrijpen dat men aan de ene kant de sluizen open zet en aan de andere kant alles potdicht. De logica van het beleid is omgevallen.
Waar doel je op?
pi_197785633
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 20:21 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Daarna hopelijk ook weer. Zowat iedereen en z'n moeder is het er toch wel over eens dat ook als alles straks weer normaal, thuiswerken gewoon mogelijk moet blijven?
Denk ‘t wel. Weet niet hoe ‘t bij alle bedrijven is, maar alle grotere bedrijven waar ik mensen ken zeggen ze een beetje hetzelfde. Na de pandemie ben je welkom op kantoor, wanneer het noodzakelijk is. Mails wegtikken kun je thuis doen, meetings/workshop mag op kantoor. Denk dat dat blijft, zou ook wel fijn zijn
  dinsdag 2 februari 2021 @ 20:26:19 #231
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_197785636
En wat als die minder dan 3 ic opnames dit jaar niet bereikt worden ? Als de mutaties steeds besmettelijker worden zit dat er best in toch ?
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  dinsdag 2 februari 2021 @ 20:26:28 #232
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197785642
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 20:25 schreef YoyoKlaagzak het volgende:
[ twitter ]
Geef me een euro voor elke keer dat er weer zo een bericht verschijnt en ik koop alle vaccins terug uit de UK.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_197785644
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 20:25 schreef Piles het volgende:

[..]

12% van de bevolking...
Ja. En die vieren gewoon hun bruiloften met honderden gasten en doen precies waar ze zelf zin in hebben en de regering laat ze begaan omdat Netanyahu hun stemmen nodig heeft.
pi_197785659
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 20:19 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ja, dat is waar. Misschien laten ze het bewust zo. Los van dat het juridisch lastig ligt, willen ze misschien stiekem ook die flexibiliteit bieden.
Het zal juridisch gezien toch niet lastiger liggen dan een totaalverbod op het uitoefenen van je beroep in bepaalde sectoren (contactberoepen)?
pi_197785668
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 20:20 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Voor de mensen die nu zo teleurgesteld zijn: wat hadden jullie dan verwacht? Dat we er deze maand klaar mee zouden zijn? Het was allang duidelijk dat verlichtingen pas vanaf de lente zouden plaatsvinden en echt grote stappen pas van de zomer (en als het tegen zit de herfst). Laat je niet zo beïnvloeden door die persconferenties telkens. Leg jezelf neer bij een realistisch schema (en die gaat Den Haag niet hardop zeggen).
Dat zei Den Haag juist heel hardop nu, De Jonge zei letterlijk dat afscheid maatregelen kan als risico is gevaccineerd, hij twijfelde over mei of juni, en iedereen gevaccineerd in najaar.

Precies wat jij zegt.

En het garantiefonds gokt ook op 1 juli. Dus daar zijn ze best eerlijk over dan toch?
#WeesGeenWhales
pi_197785685
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 20:25 schreef YoyoKlaagzak het volgende:
[ twitter ]
Dit stopt nooit. Vaccinatie is niet de oplossing.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_197785688
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 20:26 schreef deedeetee het volgende:
En wat als die minder dan 3 ic opnames dit jaar niet bereikt worden ? Als de mutaties steeds besmettelijker worden zit dat er best in toch ?
Dan worden de lassers opgetrommeld.
pi_197785696
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 20:26 schreef deedeetee het volgende:
Dan blijven we in lockdown zitten.
  dinsdag 2 februari 2021 @ 20:29:01 #239
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_197785697
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 20:10 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Hoe is het mogelijk dat zoveel mensen missen dat hij 123,456,789 keer gezegd heeft dat de routekaart nog tig keer geupdate gaat worden en dat als risicogroepen gevaccineerd zijn maatregelen weg kunnen en letterlijk dat als iedereen gevaccineerd is dat het normale leven dan weer kan? D:
mensen willen alleen horen wat ze willlen horen 8)7
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_197785701
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 20:22 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

? wat bedoel je? En welke stukken? Waar? Op de routekaart? Waarvan die zei dat hij alleen geld tot meer mensen gevaccineerd zijn?
Ja op rijksoverheid.nl
Kwetsbare zijn pas in juni gevaccineerd. Tot nu toe worden dit soort deadlines nooit gehaald. Dus juli augustus lijkt mij logischer. Tot die tijd niet tot nauwelijks kroegen en restaurants. Discotheken etc zelfs in laagste scenario niet open. Die blijven dus heel 2021 dicht.

En deze routekaart is voor als alles de goede kant oprolt. Oftewel, het wordt alleen nog maar slechter.
pi_197785717
Over de routekaart:

Om een stap omlaag te kunnen gaan en dus coronamaatregelen te kunnen versoepelen moeten vier indicatoren omlaag: het aantal positieve testen per 100.000 inwoners per regio, het aantal ziekenhuisopnames per 1 miljoen inwoners per regio per week, het aantal landelijke ic-opnames gedurende twee weken en het aantal ziekenhuisopnames landelijk per dag gedurende twee weken.

succes iedereen de aankomende maanden :{
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_197785723
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 20:24 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Het relevante tegenargument is dat die uit z'n nek zwamt, ik heb experts vandaag nog zien juichen op twitter over het effect nu al van de campagne daar, opnames en overlijdens en alles stort van een cliff onder gevaccineerden. Men hangt ongeveer de jesus-vlag uit...

Ze hebben alleen nog niet iedereen 2 keer geprikt.

En idd, hun "Urk" is wat groter...
#WeesGeenWhales
pi_197785730
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 20:25 schreef eragon2890 het volgende:
Je denkt toch niet dat ze het zou houden nádat alle andere maatregelen zijn afgeschaft hé?
Niveau 1 is dan ook niet het moment waarop alle maatregelen afgeschaft worden. Maar we zijn nog lang niet op niveau 1. Dat betekent dus dat iemand die zich netjes aan de maatregelen zou houden 1½ jaar lang thuis heeft moeten werken?
pi_197785733
Zelfs bij het niveau 'waakzaam', als er sprake is van zeer minimale besmettingscijfers van <35 besmettingen per 100.000 inwoners per week en <4 ziekenhuisopnames (incl IC) per 1miljoen inwoners per week (!!) zijn de maatregelen nog zeer zwaar!

Dit kunnen we toch niet accepteren? Dat ze verwachten per 1 juli weer alles open te kunnen gooien is een zoethoudertje, de nieuwe routekaart laat het echte verhaal zien van een stel machtswellustelingen die het naar de bol is gestegen.

Waar kan ik ergens vinden wanneer en waar de protesten georganiseerd worden?
Alpha kenny one
pi_197785735
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 20:27 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Dat zei Den Haag juist heel hardop nu, De Jonge zei letterlijk dat afscheid maatregelen kan als risico is gevaccineerd, hij twijfelde over mei of juni, en iedereen gevaccineerd in najaar.

Precies wat jij zegt.

En het garantiefonds gokt ook op 1 juli. Dus daar zijn ze best eerlijk over dan toch?
Ik maak screenshot van deze post.

Zo zou vanavond Rutte bekend maken 2 februari dat de avondklok zou worden opgeheven was de algemene tendens toen hij de avondklok aankondigde.
We spreken elkaar in de zomer. Dan is er nog vrij weinig veranderd kan ik je zeggen.
pi_197785741
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 20:27 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Precies wat jij zegt.

Niet iedereen laat zich vaccineren, dat weten ze nu al en dat was ook niet de opzet.
pi_197785747
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 20:29 schreef Predator40 het volgende:
Over de routekaart:

Om een stap omlaag te kunnen gaan en dus coronamaatregelen te kunnen versoepelen moeten vier indicatoren omlaag: het aantal positieve testen per 100.000 inwoners per regio, het aantal ziekenhuisopnames per 1 miljoen inwoners per regio per week, het aantal landelijke ic-opnames gedurende twee weken en het aantal ziekenhuisopnames landelijk per dag gedurende twee weken.

succes iedereen de aankomende maanden :{
Maanden? Jaren.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_197785751
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 20:27 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Het zal juridisch gezien toch niet lastiger liggen dan een totaalverbod op het uitoefenen van je beroep in bepaalde sectoren (contactberoepen)?
Denk het wel, een totaalverbod is vrij makkelijk uit te voeren. Maar hoe ga je bepalen welke werkzaamheden thuis kunnen en welke niet?
pi_197785752
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 20:30 schreef falling_away het volgende:
Zelfs bij het niveau 'waakzaam', als er sprake is van zeer minimale besmettingscijfers van <35 besmettingen per 100.000 inwoners per week en <4 ziekenhuisopnames (incl IC) per 1miljoen inwoners per week (!!) zijn de maatregelen nog zeer zwaar!

Dit kunnen we toch niet accepteren? Dat ze verwachten per 1 juli weer alles open te kunnen gooien is een zoethoudertje, de nieuwe routekaart laat het echte verhaal zien van een stel machtswellustelingen die het naar de bol is gestegen.

Waar kan ik ergens vinden wanneer en waar de protesten georganiseerd worden?
Ik doet met je mee. Of je stemt niet op de VVD bv. Kan je ook doen.
pi_197785767
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 20:30 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Maanden? Jaren.
  dinsdag 2 februari 2021 @ 20:31:35 #251
12221 Tijn