Ja, duh. Heb je gezien hoeveel nieuwe gevallen er per dag zijn in Israel?quote:Op dinsdag 2 februari 2021 20:17 schreef JosMert het volgende:
[..]
Onzin. Kijk maar Israel. Nog steeds lockdown terwijl miljoenen mensen zijn gevaccineerd.
Ik tik iedere nacht wat halve liters achterover om de ellende weg te drinken.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 20:11 schreef Discombobulate het volgende:
Ik ben er zo klaar mee dat ik echt geneigd bent om een dikke middelvinger richtig de overheid te geven en lekker een feestje te gaan vieren met 20 mensen. Hebben meer mensen dit gevoel? Waar de fok moet je nou je ongenoegen kwijt, waar reageer je op af? Werken, sporten, drinken helpt niet. Het blijft maar onafgebroken zo doorgaan terwijl bovendien we veel sneller hadden kunnen vaccineren. Ik neig er echt toe een complete ommezwaai te maken en te denken van iedereen kan me wat. Natuurlijk weet ik hartstikke goed dat dit niet de bedoeling is, maar toch is de neiging sterk aanwezig.
Collectief onbestuurbaar worden is de meest efficiënte manier om de gekte de kop in te drukken.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 20:11 schreef Discombobulate het volgende:
Ik ben er zo klaar mee dat ik echt geneigd bent om een dikke middelvinger richtig de overheid te geven en lekker een feestje te gaan vieren met 20 mensen. Hebben meer mensen dit gevoel? Waar de fok moet je nou je ongenoegen kwijt, waar reageer je op af? Werken, sporten, drinken helpt niet. Het blijft maar onafgebroken zo doorgaan terwijl bovendien we veel sneller hadden kunnen vaccineren. Ik neig er echt toe een complete ommezwaai te maken en te denken van iedereen kan me wat. Natuurlijk weet ik hartstikke goed dat dit niet de bedoeling is, maar toch is de neiging sterk aanwezig.
Daarna hopelijk ook weer. Zowat iedereen en z'n moeder is het er toch wel over eens dat ook als alles straks weer normaal, thuiswerken gewoon mogelijk moet blijven?quote:Op dinsdag 2 februari 2021 20:18 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik bedoel dat het nog steeds de mogelijkheid biedt. Ik snap heel goed dat jij naar kantoor gaat en ik wil ook afentoe wel ff naar kantoor, maar 5 dagen is ook weer zoiets. Zolang er geadviseerd wordt thuis te werken blijft die flexibiliteit.
Ik denk dat zn dealer even zonder coke zat.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 20:16 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Staart voor zich uit in de leegte als Rutte spreekt. Lijkt heel afwezig. Geen energie. Wat dikker geworden. Beetje angstig ook
Ja, dat wordt morgen idd ook mijn beginnetje.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 20:17 schreef josja het volgende:
Begin morgen maar eens obstinaat met de jacht naar een thuiskapper.
Hongarije als voorbeeld nemen, waar geen enkel kritisch geluid gegeven mag worden over Sputnik is niet erg verstandig.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 20:18 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Hongarije prikt al met SputnikV
? wat bedoel je? En welke stukken? Waar? Op de routekaart? Waarvan die zei dat hij alleen geld tot meer mensen gevaccineerd zijn?quote:Op dinsdag 2 februari 2021 20:19 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Ja waanzinnig om te doen alsof er vanaf nu perspectief is. Je mag blij zijn als je in de zomer keer op terras zit. De stukken over maatregelen, exit strategie en vaccinaties geven geen enkele aanleiding voor de suggestie die de jonge doet. Ik vind het grenzen aan volksverlakkerij.
onderzoeken spreken dat tegenquote:Op dinsdag 2 februari 2021 20:19 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Bron; logisch nadenken.
Je zorgt ervoor dat hetzelfde aantal mensen in minder uren hun noodzakelijke dingen moeten doen, dus meer mensen op elkaar = meer besmettingen.
Ik dacht de hele tijd dat dat door vaccinatie voorkomen kon worden. Waarom toont Israël dat niet aan dan?quote:Op dinsdag 2 februari 2021 20:20 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, duh. Heb je gezien hoeveel nieuwe gevallen er per dag zijn in Israel?
Zo kan je alle argumenten onderuit halen. Feit is dat vaccineren geen uitweg is uit deze crisis. Daar geloof ik niet in. Niet meer.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 20:19 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Daar zijn zowel de bevolkingsopbouw en omstandigheden anders.
Het gaat toch om de ziekenhuizen?quote:Op dinsdag 2 februari 2021 20:20 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
SputnikV is net zo ''on''veilig als de andere vaccinsquote:Op dinsdag 2 februari 2021 20:21 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Hongarije als voorbeeld nemen, waar geen enkel kritisch geluid gegeven mag worden over Sputnik is niet erg verstandig.
Das toch ook precies zn punt: ook al is de risicogroep straks gevaccineerd, dat is geen enkele garantie op minder besmettingen en versoepelingen. Maar zo wordt het wel verteld nu.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 20:20 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En dat weet jij omdat....oh...quote:Op dinsdag 2 februari 2021 20:23 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
SputnikV is net zo ''on''veilig als de andere vaccins
WAT? Ik heb posts op twitter gezien van experts met grafieken die juist laaiend enthousiast zijn over die pfizer-campagne daar! De opnames en overlijdens storten van een cliff, het hardst onder de gevaccineerde groepen, die dan ook nog het meest kwetsbaar zijn normaal juist omdat ze daarmee beginnen...quote:Op dinsdag 2 februari 2021 20:18 schreef JosMert het volgende:
[..]
Israel.......voorbeeld dat het dus niet zo is. Mensen die verwachten dat de maatregelen opgeheven worden als grote gros is gevaccineerd noem ik heel naief.
Nee.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 20:22 schreef Gunner het volgende:
[..]
Ik dacht de hele tijd dat dat door vaccinatie voorkomen kon worden. Waarom toont Israël dat niet aan dan?
Israel is een geval apart dankzij de Orthodoxe gemeenschap die zich niet aan de regels houdt.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 20:23 schreef Piles het volgende:
[..]
Das toch ook precies zn punt: ook al is de risicogroep straks gevaccineerd, dat is geen enkele garantie op minder besmettingen en versoepelingen. Maar zo wordt het wel verteld nu.
De doelpalen worden weer verzetquote:Op dinsdag 2 februari 2021 20:22 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Het gaat toch om de ziekenhuizen?
Iets minder belerende en neerbuigende postings mogen wel dank je wel. Niemand verwachtte dat het zomaar klaar zou zijn maar weinigen begrijpen dat men aan de ene kant de sluizen open zet en aan de andere kant alles potdicht. De logica van het beleid is omgevallen.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 20:20 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Voor de mensen die nu zo teleurgesteld zijn: wat hadden jullie dan verwacht? Dat we er deze maand klaar mee zouden zijn? Het was allang duidelijk dat verlichtingen pas vanaf de lente zouden plaatsvinden en echt grote stappen pas van de zomer (en als het tegen zit de herfst). Laat je niet zo beïnvloeden door die persconferenties telkens. Leg jezelf neer bij een realistisch schema (en die gaat Den Haag niet hardop zeggen).
12% van de bevolking...quote:Op dinsdag 2 februari 2021 20:24 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Israel is een geval apart dankzij de Orthodoxe gemeenschap die zich niet aan de regels houdt.
Niet. Maar ik beweer dan ook niet dat het wel veilig is. Eerst goedkeuring doorlopen, daarna kan het gebruikt worden.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 20:24 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Ja en hoezo weet jij dat het SputnikV niet veilig is
Beetje wel, heb zelf alleen maar laffe borrelaars in de kennissenkring die misschien niet tot de preciezen behoren, maar zich wel aan de maatregelen proberen te houden. Dus dat blijft bij eens in de zoveel tijd met 4 man wat laffe biertjes doen. Sinds de avondklok nog niet gedaan.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 20:11 schreef Discombobulate het volgende:
Je denkt toch niet dat ze het zou houden nádat alle andere maatregelen zijn afgeschaft hé? Lijkt me lastig te verkopen:quote:Op dinsdag 2 februari 2021 20:19 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ja, dat is waar. Misschien laten ze het bewust zo. Los van dat het juridisch lastig ligt, willen ze misschien stiekem ook die flexibiliteit bieden.
Steek je energie in its constructiefs. Ga iets schrijven, maken, filmen, verbouwen, weet ik weet. Je helemaal concentreren op iets dat geen reet met die hele pandemie te maken heeft.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 20:11 schreef Discombobulate het volgende:
Waar de fok moet je nou je ongenoegen kwijt, waar reageer je op af?
Waar doel je op?quote:Op dinsdag 2 februari 2021 20:24 schreef beantherio het volgende:
[..]
Iets minder belerende en neerbuigende postings mogen wel dank je wel. Niemand verwachtte dat het zomaar klaar zou zijn maar weinigen begrijpen dat men aan de ene kant de sluizen open zet en aan de andere kant alles potdicht. De logica van het beleid is omgevallen.
Denk ‘t wel. Weet niet hoe ‘t bij alle bedrijven is, maar alle grotere bedrijven waar ik mensen ken zeggen ze een beetje hetzelfde. Na de pandemie ben je welkom op kantoor, wanneer het noodzakelijk is. Mails wegtikken kun je thuis doen, meetings/workshop mag op kantoor. Denk dat dat blijft, zou ook wel fijn zijnquote:Op dinsdag 2 februari 2021 20:21 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Daarna hopelijk ook weer. Zowat iedereen en z'n moeder is het er toch wel over eens dat ook als alles straks weer normaal, thuiswerken gewoon mogelijk moet blijven?
Geef me een euro voor elke keer dat er weer zo een bericht verschijnt en ik koop alle vaccins terug uit de UK.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 20:25 schreef YoyoKlaagzak het volgende:
[ twitter ]
Lockdown ohne ende als het zo doorgaat.
Ja. En die vieren gewoon hun bruiloften met honderden gasten en doen precies waar ze zelf zin in hebben en de regering laat ze begaan omdat Netanyahu hun stemmen nodig heeft.quote:
Het zal juridisch gezien toch niet lastiger liggen dan een totaalverbod op het uitoefenen van je beroep in bepaalde sectoren (contactberoepen)?quote:Op dinsdag 2 februari 2021 20:19 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ja, dat is waar. Misschien laten ze het bewust zo. Los van dat het juridisch lastig ligt, willen ze misschien stiekem ook die flexibiliteit bieden.
Dat zei Den Haag juist heel hardop nu, De Jonge zei letterlijk dat afscheid maatregelen kan als risico is gevaccineerd, hij twijfelde over mei of juni, en iedereen gevaccineerd in najaar.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 20:20 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Voor de mensen die nu zo teleurgesteld zijn: wat hadden jullie dan verwacht? Dat we er deze maand klaar mee zouden zijn? Het was allang duidelijk dat verlichtingen pas vanaf de lente zouden plaatsvinden en echt grote stappen pas van de zomer (en als het tegen zit de herfst). Laat je niet zo beïnvloeden door die persconferenties telkens. Leg jezelf neer bij een realistisch schema (en die gaat Den Haag niet hardop zeggen).
Dit stopt nooit. Vaccinatie is niet de oplossing.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 20:25 schreef YoyoKlaagzak het volgende:
[ twitter ]
Lockdown ohne ende als het zo doorgaat.
Dan worden de lassers opgetrommeld.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 20:26 schreef deedeetee het volgende:
En wat als die minder dan 3 ic opnames dit jaar niet bereikt worden ? Als de mutaties steeds besmettelijker worden zit dat er best in toch ?
Dan blijven we in lockdown zitten.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 20:26 schreef deedeetee het volgende:
En wat als die minder dan 3 ic opnames dit jaar niet bereikt worden ? Als de mutaties steeds besmettelijker worden zit dat er best in toch ?
mensen willen alleen horen wat ze willlen horenquote:Op dinsdag 2 februari 2021 20:10 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Hoe is het mogelijk dat zoveel mensen missen dat hij 123,456,789 keer gezegd heeft dat de routekaart nog tig keer geupdate gaat worden en dat als risicogroepen gevaccineerd zijn maatregelen weg kunnen en letterlijk dat als iedereen gevaccineerd is dat het normale leven dan weer kan? D:
Ja op rijksoverheid.nlquote:Op dinsdag 2 februari 2021 20:22 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
? wat bedoel je? En welke stukken? Waar? Op de routekaart? Waarvan die zei dat hij alleen geld tot meer mensen gevaccineerd zijn?
Het relevante tegenargument is dat die uit z'n nek zwamt, ik heb experts vandaag nog zien juichen op twitter over het effect nu al van de campagne daar, opnames en overlijdens en alles stort van een cliff onder gevaccineerden. Men hangt ongeveer de jesus-vlag uit...quote:Op dinsdag 2 februari 2021 20:24 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Israel is een geval apart dankzij de Orthodoxe gemeenschap die zich niet aan de regels houdt.
Niveau 1 is dan ook niet het moment waarop alle maatregelen afgeschaft worden. Maar we zijn nog lang niet op niveau 1. Dat betekent dus dat iemand die zich netjes aan de maatregelen zou houden 1½ jaar lang thuis heeft moeten werken?quote:Op dinsdag 2 februari 2021 20:25 schreef eragon2890 het volgende:
Je denkt toch niet dat ze het zou houden nádat alle andere maatregelen zijn afgeschaft hé?
Ik maak screenshot van deze post.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 20:27 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Dat zei Den Haag juist heel hardop nu, De Jonge zei letterlijk dat afscheid maatregelen kan als risico is gevaccineerd, hij twijfelde over mei of juni, en iedereen gevaccineerd in najaar.
Precies wat jij zegt.
En het garantiefonds gokt ook op 1 juli. Dus daar zijn ze best eerlijk over dan toch?
Niet iedereen laat zich vaccineren, dat weten ze nu al en dat was ook niet de opzet.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 20:27 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Dat zei Den Haag juist heel hardop nu, De Jonge zei letterlijk dat afscheid maatregelen kan als risico is gevaccineerd, hij twijfelde over mei of juni, en iedereen gevaccineerd in najaar.
Precies wat jij zegt.
En het garantiefonds gokt ook op 1 juli. Dus daar zijn ze best eerlijk over dan toch?
Maanden? Jaren.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 20:29 schreef Predator40 het volgende:
Over de routekaart:
Om een stap omlaag te kunnen gaan en dus coronamaatregelen te kunnen versoepelen moeten vier indicatoren omlaag: het aantal positieve testen per 100.000 inwoners per regio, het aantal ziekenhuisopnames per 1 miljoen inwoners per regio per week, het aantal landelijke ic-opnames gedurende twee weken en het aantal ziekenhuisopnames landelijk per dag gedurende twee weken.
succes iedereen de aankomende maanden
Denk het wel, een totaalverbod is vrij makkelijk uit te voeren. Maar hoe ga je bepalen welke werkzaamheden thuis kunnen en welke niet?quote:Op dinsdag 2 februari 2021 20:27 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Het zal juridisch gezien toch niet lastiger liggen dan een totaalverbod op het uitoefenen van je beroep in bepaalde sectoren (contactberoepen)?
Ik doet met je mee. Of je stemt niet op de VVD bv. Kan je ook doen.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 20:30 schreef falling_away het volgende:
Zelfs bij het niveau 'waakzaam', als er sprake is van zeer minimale besmettingscijfers van <35 besmettingen per 100.000 inwoners per week en <4 ziekenhuisopnames (incl IC) per 1miljoen inwoners per week (!!) zijn de maatregelen nog zeer zwaar!
Dit kunnen we toch niet accepteren? Dat ze verwachten per 1 juli weer alles open te kunnen gooien is een zoethoudertje, de nieuwe routekaart laat het echte verhaal zien van een stel machtswellustelingen die het naar de bol is gestegen.
Waar kan ik ergens vinden wanneer en waar de protesten georganiseerd worden?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |