SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes meer
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
Er zit ongeveer een betrouwbaarheidsinterval van plusmin 10% op.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 15:34 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Wel is het aantal geanalyseerde samples klein, <1% van het totaal. Daardoor zou de schatting er ongeveer 5% naast kunnen zitten.
Dat is toch lastig vergelijken. Een R is ook relatief, dus het gaat niet om de absolute R (over het hele land), maar om de R van de Britse variant versus de 'wilde' variant.quote:Ik vind het aannemelijker dat de R's te hoog worden ingeschat. In de UK, met vergelijkbare maatregelen, zit de R van de Engelse variant ook onder de 1.
Dat is niet waar.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 15:37 schreef Roberto_BOZ het volgende:
[..]
[..]
Bezoek thuis buiten je huishouden moet gewoon 1,5 meter afstand houden hoor.
Krijg je dat gevoel bij mij? Apart.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 15:36 schreef koemleit het volgende:
[..]
Nou lijkt mij lekker rustig voor je vrouw en kinderen, geen vent die de hele dag ziedend is.
Daarom ook afhankelijk van de R. Het lijkt er voorlopig op dat de Engelse variant besmettelijker is dus de verwachting is niet dat die snel onder de 1 zal dalen.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 15:36 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Maar wie zegt dat die R de hele tijd boven de 1 blijft? De R staat niet vast, maar is variabel al naar gelang mensen zich aan de regels houden. Of zie ik iets over het hoofd?
Dat moet helemaal niet. Het is een advies en wellicht is het ook wel verstandig, maar het moet niet.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 15:37 schreef Roberto_BOZ het volgende:
[..]
[..]
quote:Op dinsdag 2 februari 2021 15:38 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Maar bezoek thuis buiten je huishouden kan niemand wat van zeggen.
Dit zijn ontzettend domme antwoorden en de reden dat we het virus er als bevolking niet onder krijgen.quote:
nu ik heb gezien dat er 30% minder word getest zegt dit echt geen zak meer....quote:Op dinsdag 2 februari 2021 15:16 schreef Jor_Dii het volgende:
- 3.561 nieuw gemelde positieve testen
- 218 nieuwe ziekenhuisopnames
- 29 nieuwe IC-opnames
- 83 nieuwe overlijdens
Nevermind. Kan die uitspraak van Hugo ook niet meer vinden stond gisteren in een of andere liveblog. Maar die man is zo'n beetje elk half uur in het nieuws. Interessanter voor ons is wel dat het in Engeland, met name ook de regio van Londen echt al weer heel hard aan het dalen is. Ondanks dat die variant daar allang de dominante stam is. Dat geeft hoop voor hier, alleen niet op versoepelingen op korte termijn.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 15:33 schreef DireStraits7 het volgende: [..] Volgens mij is het enige dat erover bekend is dat de variant juist iets (marginaal) dodelijker is. Kinderen ontwikkelen ook vaker klachten begrijp ik.
Zucht.....quote:Op dinsdag 2 februari 2021 15:40 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat moet helemaal niet. Het is een advies en wellicht is het ook wel verstandig, maar het moet niet.
Niks doms aan. Is een feit. Kunnen ze niet verplichten. Blijft advies.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 15:40 schreef Roberto_BOZ het volgende:
[..]
[..]
Dit zijn ontzettend domme antwoorden en de reden dat we het virus er als bevolking niet onder krijgen.
De bedoeling van alle maatregelen is dat je zo min mogelijk in close contact met anderen komt. Als je dan al bezoek krijgt, doe dit dan met verstand en houd afstand om besmettingskans te verlagen.
Met een R van 0,9 dooft het virus uit, dus dat maakt het behoorlijk minder zorgelijk zelfs.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 15:39 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Er zit ongeveer een betrouwbaarheidsinterval van plusmin 10% op.
[..]
Dat is toch lastig vergelijken. Een R is ook relatief, dus het gaat niet om de absolute R (over het hele land), maar om de R van de Britse variant versus de 'wilde' variant.
Zo kan het zijn dat de R in Engeland 0,8 is, maar de R van de Britse variant 0,9 en die van anderen 0,6. Ook is een reproductiegetal relatief. Dus als we vandaag 10k besmettingen hebben en de dag erna 9k, heb je technisch gezien een R van 0,9. Dat maakt het niet minder zorgelijk.
Driedubbel zucht.quote:
Dat is heel iets anders dan moeten.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 15:40 schreef Roberto_BOZ het volgende:
[..]
[..]
Dit zijn ontzettend domme antwoorden en de reden dat we het virus er als bevolking niet onder krijgen.
De bedoeling van alle maatregelen is dat je zo min mogelijk in close contact met anderen komt. Als je dan al bezoek krijgt, doe dit dan met verstand en houd afstand om besmettingskans te verlagen.
Wat nou zucht? Wat je zegt klopt niet en daar word je terecht op aangesproken. Je zucht maar een eind weg.quote:
Had gister wat simulaties gedaan met een steekproef van 0.5% en een percentage van 20%, uit een populatie van 40.000 besmettingen en toen kwam ik lager uit dan ik vermoedde. Maar de marge onderschatting is (iets) groter dan de marge overschatting.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 15:39 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Er zit ongeveer een betrouwbaarheidsinterval van plusmin 10% op.
[..]
Dat is toch lastig vergelijken. Een R is ook relatief, dus het gaat niet om de absolute R (over het hele land), maar om de R van de Britse variant versus de 'wilde' variant.
Zo kan het zijn dat de R in Engeland 0,8 is, maar de R van de Britse variant 0,9 en die van anderen 0,6. Ook is een reproductiegetal relatief. Dus als we vandaag 10k besmettingen hebben en de dag erna 9k, heb je technisch gezien een R van 0,9. Dat maakt het niet minder zorgelijk.
Achter de voordeur zijn en blijven het adviezen. Daar kan je van vinden wat je wilt, maar het is nou eenmaal zo.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 15:40 schreef Roberto_BOZ het volgende:
[..]
[..]
Het valt of staat natuurlijk bij de naleving van de maatregelen. Als jij al niemand ziet kan het natuurlijk moeilijk nog minder.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 15:39 schreef zalkc het volgende:
[..]
Krijg je dat gevoel bij mij? Apart.
Gelukkig is het geen zelfgenoegzaamheid.
Volgens mij mag ik nog steeds zeggen wat ik van de situatie vind, en ik kan er niet over uit dat we eind februari op 15.000 besmettingen per dag zouden zitten terwijl we strenge maatregelen hebben. Als dat de situatie gata zijn heeft het gewoon allemaal geen zin meer en is de poging tot afvlakken slechts 4 dagen winst voordat we kapot gaan.
Het gaat om het principe. Een heel belangrijk principe. Met je gezucht.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 15:41 schreef Roberto_BOZ het volgende:
[..]
Driedubbel zucht.
Dat is persoon vier hier die dit dus zo benoemt. Ik snap waarom de daling zo langzaam gaat.
Misschien zijn er wel minder mensen met klachten.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 15:40 schreef Predator40 het volgende:
[..]
nu ik heb gezien dat er 30% minder word getest zegt dit echt geen zak meer....
het percentage positief is nog steeds hoog en het is nog steeds te vroeg voor versoepelingen.
en ja noem mij maar weer negatief
Dat gegeven is op zichzelf hoopvol, ja. Totdat je je bedenkt wat ervoor nodig was. Géén bezoek, overvolle ziekenhuizen en een bevolking die waarschijnlijk net zo in paniek was als wij in maart. Dat vind ik geen prettig vooruitzicht.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 15:40 schreef Elan het volgende:
Interessanter voor ons is wel dat het in Engeland, met name ook de regio van Londen echt al weer heel hard aan het dalen is. Ondanks dat die variant daar allang de dominante stam is. Dat geeft hoop voor hier, alleen niet op versoepelingen op korte termijn.
"Over twee weken".quote:Op dinsdag 2 februari 2021 15:41 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Wanneer is dat verwachte kantelpunt mbt de Britse variant?
Dat kan niet begrijp ik nu de hele dag al.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 15:40 schreef Elan het volgende:
[..]
Nevermind. Kan die uitspraak van Hugo ook niet meer vinden stond gisteren in een of andere liveblog. Maar die man is zo'n beetje elk half uur in het nieuws. Interessanter voor ons is wel dat het in Engeland, met name ook de regio van Londen echt al weer heel hard aan het dalen is. Ondanks dat die variant daar allang de dominante stam is. Dat geeft hoop voor hier, alleen niet op versoepelingen op korte termijn.
Deze en volgende week.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 15:41 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Mogelijk vandaag. Er is namelijk een trendbreuk. De dinsdagcijfers zijn een stijging tov maandag, terwijl dinsdag de laatste weken altijd lager was dan de maandag.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 15:41 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Maar dat betekent wel dat we eerst flink moeten stijgen (zoals in het VK), voordat we naar een R < 1 kunnen.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 15:41 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Met een R van 0,9 dooft het virus uit, dus dat maakt het behoorlijk minder zorgelijk zelfs.
Oh snap.... here - we - goquote:Op dinsdag 2 februari 2021 15:42 schreef Roberto_BOZ het volgende:
[..]
Mogelijk vandaag. Er is namelijk een trendbreuk. De dinsdagcijfers zijn een stijging tov maandag, terwijl dinsdag de laatste weken altijd lager was dan de maandag.
Neem aan dat de cijfers uit Engeland kloppen, want daar daalt het aantal besmettingen al een hele tijd.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 15:39 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Daarom ook afhankelijk van de R. Het lijkt er voorlopig op dat de Engelse variant besmettelijker is dus de verwachting is niet dat die snel onder de 1 zal dalen.
Mochten de cijfers uit Engeland nu kloppen en de R daar wel onder de 1 zitten zou dat hier in theorie ook moeten kunnen natuurlijk.
Je onzekerheid hangt ook af van je distributie. Allicht dat je in de epidemiologische wiskunde andere aannames doet qua distributie, c.q. anders controleert voor onzekerheid?quote:Op dinsdag 2 februari 2021 15:41 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Had gister wat simulaties gedaan met een steekproef van 0.5% en een percentage van 20%, uit een populatie van 40.000 besmettingen en toen kwam ik lager uit dan ik vermoedde. Maar de marge onderschatting is (iets) groter dan de marge overschatting.
Dit gelovenquote:Op dinsdag 2 februari 2021 15:40 schreef Roberto_BOZ het volgende:
[..]
[..]
Hmm..quote:Op dinsdag 2 februari 2021 15:42 schreef Roberto_BOZ het volgende:
[..]
Mogelijk vandaag. Er is namelijk een trendbreuk. De dinsdagcijfers zijn een stijging tov maandag, terwijl dinsdag de laatste weken altijd lager was dan de maandag.
Kijk in de OMT-brief voor de onderbouwing, als je de cijfers wilt.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 15:44 schreef 4-elements het volgende:
RIVM schat dit, het is hoogstwaarschijnlijk dat. Iedereen lijkt maar wat te roeptoeteren zonder échte cijfers.
Even kleine analyse van de Britse variant:quote:Op dinsdag 2 februari 2021 15:26 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
En waarschijnlijk ligt dat werkelijke getal NU dus al hoger ~ 75% al vraag je je dan dus af waar het kantelpunt gaat komen, wanneer zien we dit terug in een stijging van besmettingen?
Je hoeft maar om je heen te kijken om te weten dat het zo niet werkt. In april zaten we allemaal binnen te schijtebroeken. Nu probeert men zoveel mogelijk door te leven. Dat ligt aan het gebrek aan perspectief van de overheid wat gegeven wordt.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 15:45 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Dit gelovenze zeggen zelf dat bijna heel Nederland zich aan de maatregelen houdt, en toch wordt het alleen maar strenger en worden we doodgegooid met uitspraken dat het nog veel erger gaat worden. Ik ben inmiddels op het punt beland dat het waarschijnlijk niet veel uitmaakt wat je uitspookt, want het wordt toch niet beter
Samen de schouders eronder zetten, al een jaar. Zien we resultaten? Nee.
Je mag wel bezoek binnen je bubbel.De maatregelen zijn eigenlijk goed te vergelijken met hier.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 15:42 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dat gegeven is op zichzelf hoopvol, ja. Totdat je je bedenkt wat ervoor nodig was. Géén bezoek, overvolle ziekenhuizen en een bevolking die waarschijnlijk net zo in paniek was als wij in maart. Dat vind ik geen prettig vooruitzicht.
Gisteren zag ik maar drie musjes en vandaag wel vijf. Ik denk dat ik een plaag heb.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 15:42 schreef Roberto_BOZ het volgende:
[..]
Is toch logisch? Dat is menselijk. Wil je dan nog steeds schijtebroeken?quote:Op dinsdag 2 februari 2021 15:47 schreef Roberto_BOZ het volgende:
[..]
Je hoeft maar om je heen te kijken om te weten dat het zo niet werkt. In april zaten we allemaal binnen te schijtebroeken. Nu probeert men zoveel mogelijk door te leven. Dat ligt aan het gebrek aan perspectief van de overheid wat gegeven wordt.
De maatregelen waren daar toch wel een stuk strenger, volgens mij.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 15:47 schreef Elan het volgende:
Je mag wel bezoek binnen je bubbel.De maatregelen zijn eigenlijk goed te vergelijken met hier.
Ik begrijp werkelijk niet dat ze daar dus echt niks aan kunnen of willen doen. Het is maatwerk, maar is echt zo veel haalbaar nog op de werkvloer.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 15:48 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Besmettingen in de werksituatie zijn relatief gezien min of meer constant gebleven met 17.7% van het totaal aantal besmettingen.
Nee? Waarom moet dat?quote:Op dinsdag 2 februari 2021 15:42 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Maar dat betekent wel dat we eerst flink moeten stijgen (zoals in het VK), voordat we naar een R < 1 kunnen.
Schijtebroeken. Ik vind het een prachtig woord.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 15:48 schreef Noordzijde het volgende:
[..]
Is toch logisch? Dat is menselijk. Wil je dan nog steeds schijtebroeken?
Dat hoeft helemaal niet. Is een advies cq bestaat niet.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 15:37 schreef Roberto_BOZ het volgende:
[..]
[..]
werkt top die adviezenquote:Op dinsdag 2 februari 2021 15:48 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Besmettingen in de werksituatie zijn relatief gezien min of meer constant gebleven met 17.7% van het totaal aantal besmettingen.
Sletje.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 15:49 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Dat hoeft helemaal niet. Is een advies cq bestaat niet.
Ik chill ook gewoon normaal gezellig als ik bij een vriend op bezoek ga. Is leuk. Ga volgend weekend weer logeren bij een vriend (want avondklok).
Ook lekker seksen weer. Je denkt toch niet dat ik 6 maanden celibaat ga zijn ofzo?? Hahaha 🤣🤣🤣
Seksen met je vriend ja?quote:Op dinsdag 2 februari 2021 15:49 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Dat hoeft helemaal niet. Is een advies cq bestaat niet.
Ik chill ook gewoon normaal gezellig als ik bij een vriend op bezoek ga. Is leuk. Ga volgend weekend weer logeren bij een vriend (want avondklok).
Ook lekker seksen weer. Je denkt toch niet dat ik 6 maanden celibaat ga zijn ofzo?? Hahaha 🤣🤣🤣
quote:
Kunnen we scholen beter na de krokusvakantie open gooien.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 15:42 schreef Roberto_BOZ het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |