abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197776328
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 12:04 schreef Molo het volgende:

[..]

Zelf actief contact opnemen is aan te raden.

Als je nu een griepprik krijgt kun je een oproep verwachten, maar je huisarts mag daarin zelf van afwijken indien onderbouwd.

Tipje van een oud zorgverlener hier :+
Zie het inderdaad hier niet tussen staan:

https://www.rivm.nl/griep(...)oor-wie-is-griepprik

Alleen als je inderdaad op dit moment nog chemo of bestraling ondergaat.
pi_197776391
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 12:03 schreef Molo het volgende:

[..]

Griepprik indicatie wordt aangehouden
Ah oké, duidelijk. Dan heeft chatnox wel gelijk dat het niet altijd accuraat is.
Mijn moeder krijgt bv jaarlijks een oproep voor de griepprik omdat ik die ook krijg vanwege astma. Inmiddels woon ik al ruim 10 jaar op mezelf.
Maar wellicht dat de huisarts daar nog een onderscheid tussen maakt.

Hoop van ons krijgen dan binnenkort wellicht een oproep voor Astrazeneca denk ik. Maar twijfel beetje vanwege dat op eigen initiatief verlengen van de periode tussen prik 1 en 2.
pi_197776574
quote:
12s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 11:58 schreef Momo het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Tsss. Zijn de wizards nu ook al aan het lobbyen geweest voor extra prio? :+
pi_197776664
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 11:40 schreef Oidipous het volgende:

[..]

Uiteraard kan je altijd als individu pech hebben dat als je ziek wordt je overlijd, en kan je op basis daarvan zeggen om alles eraan te doen om niet ziek te worden. Maar ja, als diezelfde persoon op de fiets naar de supermarkt gaat heeft hij een groter risico om te overlijden in het verkeer dan te overlijden door corona.

Met de hoeveelheid data die is vergaard de afgelopen tijd moet het toch mogelijk zijn om verder te kijken dan alleen een verdeling naar de aandoeningen (bijvoorbeeld verdeling man/vrouw, of aandoening maar verder geen overgewicht, etc.).
Dat kun je je afvragen. De CDC schat de IFR voor 40-69 op 1 op 5000. Ik denk dat de kans dat je een supermarktbezoek overleeft toch aanzienljk hoger is.

Verder moet je ook niet alleen naar het percentage overlijden kijken. Het blijkt dat in 70-80% van asymptomatische cases de longen er slechter uitzien dan van zware rokers.
De permanente schade aan organen wordt nog steeds erg onderschat.

zie: https://www.bbc.co.uk/news/health-55017301

https://eu.usatoday.com/story/news/factcheck/2021/01/26/fact-check-covid-19-can-cause-worse-lung-damage-than-smoking/4237874001/

[ Bericht 15% gewijzigd door George_of_the_Jungle op 02-02-2021 12:39:27 ]
  dinsdag 2 februari 2021 @ 12:36:28 #280
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_197776703
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 12:33 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

Dat kun je je afvragen. De CDC schat de IFR voor 40-69 op 1 op 5000. Ik denk dat de kans dat je een supermarktbezoek overleeft toch aanzienljk hoger is.

Verder moet je ook niet alleen naar het percentage overlijden kijken. Het blijkt dat in 70-80% van asymptomatische cases de longen er slechter uitzien dan van zware rokers.
De permanente schade aan organen wordt nog steeds erg onderschat.
Die IFR voor hele duur Covid doormaken is natuurlijk niet te vergelijken met de kans op eenmalig supermarktbezoek.
Dat is geen faire vergelijking ;)

Die longschade, dat komt niet overeen met het klinisch beeld wat ik voorbij hoor komen bij groepen die geen risicogroep zijn en wel de ziekte doorgemaakt hebben

Ga jij uit van ziekenhuisopnames? Welke bron gebruik je
Niet dat ik je niet vertrouw ofzo maar ik herken het niet uit de praktijk
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_197776749
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 12:26 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Tsss. Zijn de wizards nu ook al aan het lobbyen geweest voor extra prio? :+
Ja, zo komen wij nooit aan de beurt he?! :(
Ik vind dat wij van het FOMT als eerstvolgende aan de beurt moeten zijn. Wij zitten tenslotte al 1,5 maand langer in spanning dan de rest van Nederland. Ook schandalig dat @chratnox als voorzitter dat nog niet voor elkaar gekregen heeft! }:|
;)
pi_197776796
In Berlijn is een geďmproviseerd corona-monument waar mensen namen schrijven en kaarsjes branden hopelijk krijgen we hier ook een (officieel) monument :)
blablablabla
pi_197776812
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 12:40 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Ja, zo komen wij nooit aan de beurt he?! :(
Ik vind dat wij van het FOMT als eerstvolgende aan de beurt moeten zijn. Wij zitten tenslotte al 1,5 maand langer in spanning dan de rest van Nederland. Ook schandalig dat @:chratnox als voorzitter dat nog niet voor elkaar gekregen heeft! }:|
;)
Ik zou alleen prio willen als ze de tweede prik ook op tijd kunnen zetten :D Als dat niet kan dan laat ik wat andere leden van het FOMT wel als proefkonijn spelen :@

Ach, @chratnox is zelf ook maar gewoon een mens, ga er zelf maar eens staan. O-) :D
pi_197776875
quote:
10s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 12:45 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ik zou alleen prio willen als ze de tweede prik ook op tijd kunnen zetten :D Als dat niet kan dan laat ik wat andere leden van het FOMT wel als proefkonijn spelen :@

Ach, @:Chratnox is zelf ook maar gewoon een mens, ga er zelf maar eens staan. O-) :D
Ja, dat is wel een goeie ja. Heb er ook niets meer over gehoord na het advies dat dit niet wijs was. Lekker negeren of hebben ze wel alsnog een reactie op die (onzorgvuldige :+ ) keuze gegeven eigenlijk? :{
*mompelt iets van prutser en @chratnox de Jonge.... }:| ;)
pi_197776904
quote:
9s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 10:48 schreef Noek het volgende:
En melding nr zoveel binnen.
Ik ga nooit meer normaal naar mensen kijken. :') Wederom dat ik in mijn pand ben, aan het trainen. Dit mag ik ook gewoon, hoor, heb daar zelfs officieel toestemming voor gevraagd vd gemeente, wat al van de zotte is. Het is nl mijn pand/mijn huis maar dan zijn er dus mensen die dit aangeven.

Christus, laat ze eens wat panden verderop bekijken waar ze allemaal samen op kantoor zitten en lunchen. :{w
Ik vind jou een goed te pruimen user hier op FOK!
Je obsessieve haat op Meis is gewoonweg hilarisch.

Maar ik begin me nu toch wel af te vragen waarom er irl mensen een hekel aan jou hebben dat je zoveel wordt gemeld :@ O+
pi_197776907
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 12:49 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Ja, dat is wel een goeie ja. Heb er ook niets meer over gehoord na het advies dat dit niet wijs was. Lekker negeren of hebben ze wel alsnog een reactie op die (onzorgvuldige :+ ) keuze gegeven eigenlijk? :{
*mompelt iets van prutser en @:chratnox de Jonge.... }:| ;)
Noem je me nou chratnox de Jonge? :o

Ik weet niet wat ik daarvan vind hoor. Wil eigenlijk een opmerking over de Jonge maken, maar dan wordt @Da_Sandman boos. Ik zie 't maar als een compliment, dan heb ik in elk geval mooie schoenen.
  dinsdag 2 februari 2021 @ 12:51:38 #287
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_197776913
quote:
10s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 12:45 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ach, @:Chratnox is zelf ook maar gewoon een mens, ga er zelf maar eens staan. O-) :D
Waarom zorgen daarover? De ideale interval is 3 weken ertussen, 6 weken wordt gewoon veilig geacht
pi_197776914
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 12:51 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik weet niet wat ik daarvan vind hoor. Wil eigenlijk een opmerking over de Jonge maken, maar dan wordt @:Da_Sandman boos. Ik zie 't maar als een compliment, dan heb ik in elk geval mooie schoenen.
:(.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  Moderator dinsdag 2 februari 2021 @ 12:51:55 #289
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_197776916
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 12:36 schreef Molo het volgende:

[..]

Die IFR voor hele duur Covid doormaken is natuurlijk niet te vergelijken met de kans op eenmalig supermarktbezoek.

Die longschade, dat komt niet overeen met het klinisch beeld wat ik voorbij hoor komen bij groepen die geen risicogroep zijn en wel de ziekte doorgemaakt hebben

Inderdaad, ik word ook altijd een beetje "hmm" van die artikelen die schreeuwen dan 70 tot 80% van alle Covid patienten zeer zware longschade heeft. Dan denk ik van, waar is dat op gebaseerd? Op een selecte onderzoeksgroep?

En idd, ik heb inmiddels ook her en der mensen gesproken en gehoord die covid gehad hebben en zij zijn allen normaal hersteld zonder dat ze intens kortademig zijn en haast niks meer kunnen.
pi_197776935
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 12:36 schreef Molo het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 11:40 schreef Oidipous het volgende:

[..]

Uiteraard kan je altijd als individu pech hebben dat als je ziek wordt je overlijd, en kan je op basis daarvan zeggen om alles eraan te doen om niet ziek te worden. Maar ja, als diezelfde persoon op de fiets naar de supermarkt gaat heeft hij een groter risico om te overlijden in het verkeer dan te overlijden door corona.

Met de hoeveelheid data die is vergaard de afgelopen tijd moet het toch mogelijk zijn om verder te kijken dan alleen een verdeling naar de aandoeningen (bijvoorbeeld verdeling man/vrouw, of aandoening maar verder geen overgewicht, etc.).
Bijv: https://www.bbc.co.uk/news/health-55017301

https://eu.usatoday.com/story/news/factcheck/2021/01/26/fact-check-covid-19-can-cause-worse-lung-damage-than-smoking/4237874001/

Een maat van me, 30, sportief, geeen overgewicht, was in april een weekje ziek, maar had wel degelijk littekenweefsel op zijn longen daarna. Zijn huisgenote, 29, geen overgewicht, ook sportief, was in de dezelfde periode ziek, en wel een stuk zieker, randje ziekenhuisopname. Die heeft nu nog steeds hartproblemen.
pi_197776936
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 12:49 schreef Mammietje het volgende:

[..]

*mompelt iets van prutser en @:chratnox de Jonge.... }:| ;)
Laatste wat ik ervan gehoord heb was dat De Jonge nog altijd van plan was om zes weken tussen de prikken te laten, maar als ik het goed heb wachtte hij nog op een advies van een of andere instantie. Ook al heeft het EMA al gezegd dat het niet verstandig is. Ook al heeft Pfizer zelf gezegd dat het niet verstandig is.

Ik hoop dat hij er nog op terug komt, maar ik denk dat hij het liefst die tweede prikjes in wil zetten als eerste prik zodat het overkomt alsof het minder slecht gaat dan we denken.

Maar ik hou niet elk artikel bij, wellicht is hij er al op terug gekomen.
pi_197776945
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 12:43 schreef Elan het volgende:
In Berlijn is een geďmproviseerd corona-monument waar mensen namen schrijven en kaarsjes branden hopelijk krijgen we hier ook een (officieel) monument :)
Opdat wij nooit vergeten dat in 2020 de gemiddelde leeftijd zo plotseling zakte van 80,4 naar 80,35 door de onzichtbare vijand.
pi_197776950
quote:

[..]

Ik weet niet wat ik daarvan vind hoor. Wil eigenlijk een opmerking over de Jonge maken, maar dan wordt @:Da_Sandman boos. Ik zie 't maar als een compliment, dan heb ik in elk geval mooie schoenen.
:D
Beeldschermheld ben ik he?! :7
De meet duurt toch nog wel ff... :')
pi_197776961
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 12:51 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]

Ik vind jou een goed te pruimen user hier op FOK!
Je obsessieve haat op Meis is gewoonweg hilarisch.

Maar ik begin me nu toch wel af te vragen waarom er irl mensen een hekel aan jou hebben dat je zoveel wordt gemeld :@ O+
*gooit handen in de lucht
Ik ben in het echt heel lief en behulpzaam.
Tenzij je Meis heet, dan mag je afsterven. O+
Go hard or go home
pi_197776983
quote:

[..]

Jammer dat ik je niet in het echt kent, anders had je zulke ''hippe'' schoenen gekregen voor je verjaardag of iets dergelijks :P

quote:
1s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 12:51 schreef Molo het volgende:

[..]

Waarom zorgen daarover? De ideale interval is 3 weken ertussen, 6 weken wordt gewoon veilig geacht
Daar denken meerdere instanties anders over, inclusief Pfizer zelf. Het word afgeraden.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)rie-weken-ema-advies

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 02-02-2021 12:56:57 ]
pi_197776986
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 12:53 schreef zoost het volgende:

[..]

Opdat wij nooit vergeten dat in 2020 de gemiddelde leeftijd zo plotseling zakte van 80,4 naar 80,35 door de onzichtbare vijand.
Flauw.
Zijn ook genoeg vijftigers en zestigers overleden aan Covid, zelfs verder gezonde zeventigers kan een behoorlijke impact hebben. En dan nog de manier waarop, vaak zonder fatsoenlijk afscheid.
blablablabla
pi_197777021
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 12:53 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

[..]

Een maat van me, 30, sportief, geeen overgewicht, was in april een weekje ziek, maar had wel degelijk littekenweefsel op zijn longen daarna. Zijn huisgenote, 29, geen overgewicht, ook sportief, was in de dezelfde periode ziek, en wel een stuk zieker, randje ziekenhuisopname. Die heeft nu nog steeds hartproblemen.
Het slaat inderdaad heel willekeurig toe.
Meisje bij mijn dochter in de klas (gewoon gezond, 14 jaar) is behoorlijk pittig ziek geweest (geen ziekenhuisopname ofzo) begin december en is nog steeds te moe om alle online (!) lessen te volgen. -O-
  dinsdag 2 februari 2021 @ 13:01:27 #298
131800 Tarado
capô de fusca
pi_197777059
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 12:43 schreef Elan het volgende:
De Hugo versie hiervan zou wel leuk zijn

dinsdag 2 februari 2021 @ 13:01:32 #299
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_197777061
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 12:53 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

[..]

Als ik je bronnen en het verhaal van je vrienden zo snel lees, zeker, het kán allemaal gebeuren.
Maar massaal?
In je bronnen en bij je vrienden hadden ze klachten, de grote massa heeft geen klachten meer na een week of twee.

Ik baseer me overigens zelf niet op harde data, maar op verhalen van bevriende artsen, zowel huisartsen als longartsen en revalidatieartsen die veel ex Covid patiënten zien
pi_197777069
quote:

[..]

[..]

Niet om 't te downplayen, maar dat is toch inherent aan longschade/longaandoeningen? Longen kunnen zich voor zover ik weet in veel gevallen herstellen, maar als je een fikse longontsteking gehad hebt dan ben je wel een maandje of 2/3 uit de running als je verder gezond bent. Daarna moet je je conditie weer opnieuw op gaan bouwen ook.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')