De decentralisatie is een administratieve nachtmerrie, ik zie dat veel eerder gebeuren. (Was dat verhaal van Meander al langs geweest die op eigen houtje thuiszorgers ging enten?)quote:Op maandag 1 februari 2021 22:22 schreef chratnox het volgende:
[..]
Daar ben ik dus ook zo benieuwd naar. Is wat er nu tot nu toe gepresenteerd wordt een worst-case scenario? Er zitten ontzettend veel aannames in het model wat gebruikt wordt. Als één van die aannames niet klopt is het hele model verkeerd.
Dingen als vaccinaties dubbel tellen verwacht ik ook niet van mensen die erop afgestudeerd zijn
Wat @:Da_Sandman zegt is wel terecht. Wij dragen geen verantwoordelijkheid voor als 't fout gaat, dus hoeven niet in ons hoofd te hebben: "Wat als ik 't fout heb?" Ik zou dan ook voorzichtiger zijn.
Tijd voor goede journalistenquote:Op maandag 1 februari 2021 22:24 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Tunnelvisie
Nee, geintje. Het enige dat ik heb gedaan is een simpele omslagberekening maken op basis van de getallen die ik ken, en die berekening kunnen mijn leerlingen ook nog wel maken. Je mag er vanuit gaan dat het RIVM wel wat meer data tot zijn beschikking heeft waarmee ze rekenen. Maar ook met meer gegevens wordt het uitrekenen van dat omslagpunt niet moeilijker - de berekening blijft op zich vrij simpel.
Het risico van veel gegevens is dat ze vertroebelen. Ik pas een extreme versimpeling toe, net als crystal-meth, en daar komt een inconsequentie uit ten opzichte van de bekende waarden. Als dat niet klopt vanwege de gegevens die ik niet ken of bewust weglaat, dan is het RIVM/OMT ook niet heel goed in het uitleggen waar dat verschil dan zit, terwijl ze het zelf blijkbaar wel meerekenen. Maar ik mag hopen dat daar ergens iemand zit die dezelfde bierviltjesberekening maakt, ziet dat er ergens iets niet matcht, en dan eens gaat navragen waar dat dan in zit.
Wel conform de nieuwe rekentrucage?quote:Op maandag 1 februari 2021 22:31 schreef Oliver23 het volgende:
[ twitter ]
Bulgarije is ons dus ook voorbij
Zij hebben meer gegevens, verdeling per leeftijdsgroep etc., een beter zicht op het werkelijke aantal besmettingen. Een deel van de resultaten komt met vertraging binnen, als je ongeveer weet wat de vertraging voor bepaalde regio's of labs is kan je een betere schatting maken.quote:Op maandag 1 februari 2021 22:20 schreef zalkc het volgende:
Maar ergens verbaasd het mij dat een stel zolderkamerautisten met mad-google-skills redelijke twijfels hebben bij de berekeningen van mensen die hier hun geld mee verdienen en op afgestudeerd zijn. Wat missen we?
Daar gaat die statistiek niet over, dat is het gemiddelde over 7 dagen. daarnaast hebben we wel in 3.5 week minimaal 1% wel gevaccineerd. 1%/25 dagen is 0.04 niet 0.02quote:Op maandag 1 februari 2021 22:31 schreef Oliver23 het volgende:
[ twitter ]
Kun je niet gewoon Hugo uitlachen?quote:Op maandag 1 februari 2021 22:36 schreef zalkc het volgende:
[..]
Daar gaat die statistiek niet over, dat is het gemiddelde over 7 dagen. daarnaast hebben we wel in 3.5 week minimaal 1% wel gevaccineerd. 1%/25 dagen is 0.04 niet 0.02
Ik vond een kop in het AD wel sterk: 'Waarom we onderaan bungelen: ‘Mensen denken dat De Jonge de baas is van ons zorgstelsel’'quote:Op maandag 1 februari 2021 22:37 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Kun je niet gewoon Hugo uitlachen?
Mijn broertje werkt in een verzorgingstehuis/revalidatiecentrum. Die willen vanaf deze week iedereen vaccineren, maar formeel vallen mensen die revalideren nog onder verantwoordelijkheid van de huisarts. Dan kunnen zij de prik in opdracht van de huisarts zetten, maar kunnen zij de kosten niet vergoed krijgen. Je zou zeggen, niet zo’n big deal, kleine kosten, maar dat loopt hard op blijkbaar.quote:Op maandag 1 februari 2021 22:40 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ik vond een kop in het AD wel sterk: 'Waarom we onderaan bungelen: ‘Mensen denken dat De Jonge de baas is van ons zorgstelsel’'
Het is eigenlijk al best wel een goede stap dat we verpleeghuizen nu gewoon in 1 keer gaan vaccineren en niet gaan lopen kutten met 5-7 rondes zodat elk groepje artsen ook zijn plasje er over kan doen.
Ik bedoel maar, kun je wel janken op Hugo, maar hij is een soort veredelde voorzitter van een club met 10.000 en instellingen die allemaal hun eigen cultuur, afspraakjes, nuances en regelingen hebben. Het is gewoon een drama om iets voor elkaar te krijgen vrees ik, naast de beperkingen van de 6-7 vaccins die we willen gebruiken.quote:Op maandag 1 februari 2021 22:46 schreef chratnox het volgende:
[..]
Mijn broertje werkt in een verzorgingstehuis/revalidatiecentrum. Die willen vanaf deze week iedereen vaccineren, maar formeel vallen mensen die revalideren nog onder verantwoordelijkheid van de huisarts. Dan kunnen zij de prik in opdracht van de huisarts zetten, maar kunnen zij de kosten niet vergoed krijgen. Je zou zeggen, niet zo’n big deal, kleine kosten, maar dat loopt hard op blijkbaar.
dus we dragen nu echt de rode lantaarn ?quote:Op maandag 1 februari 2021 22:31 schreef Oliver23 het volgende:
[ twitter ]
en de huisarts voor iedereen gewoon een consultje rekenen zekerquote:Op maandag 1 februari 2021 22:46 schreef chratnox het volgende:
[..]
Mijn broertje werkt in een verzorgingstehuis/revalidatiecentrum. Die willen vanaf deze week iedereen vaccineren, maar formeel vallen mensen die revalideren nog onder verantwoordelijkheid van de huisarts. Dan kunnen zij de prik in opdracht van de huisarts zetten, maar kunnen zij de kosten niet vergoed krijgen. Je zou zeggen, niet zo’n big deal, kleine kosten, maar dat loopt hard op blijkbaar.
Dat soort paarse krokodillenbureaucratie zorgt er voor dat er in Nederland helemaal niets meer mogelijk is en kost jaarlijks waarschijnlijk miljarden.quote:Op maandag 1 februari 2021 22:46 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het aantal besmettingen dat nu plaatsvindt. Dus dat zie je pas volgende week ergens in de cijfers.quote:Op maandag 1 februari 2021 21:19 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het RIVM geeft aan dat het aantal besmettingen 50-50 is, dus zo rond de 2000 oude variant, 2000 nieuwe variant. Met een R van 0,85 voor de oude variant en een R van 1,27 voor de nieuwe variant is de daling van de afgelopen week niet logisch.
Een maand is 6 iteraties van 5 dagen. Dusquote:Op maandag 1 februari 2021 21:30 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ik vat hem ook niet. Hij is dan 4 keer verdubbeld. Dat zou eerder een R van 2 zijn? Dan weet ik niet hoe de Engelsen het nu doen met terugdringen, maar als je met de huidige maatregelen een R van 2 hebt is er geen redden meer aan.
we maken een inhaalslag deze maand maar hoe heeft hij niet gezegd hequote:Op maandag 1 februari 2021 23:15 schreef trein2000 het volgende:
https://www.rijksoverheid(...)iecijfers-rechtgezet
Inmiddels al weer 17.000 prikken minder gezet. Maar ga vooral door met die rekenkundige aanname pas van je Hugo!
Storm in een glas water lijkt me.quote:Op maandag 1 februari 2021 23:15 schreef trein2000 het volgende:
Inmiddels al weer 17.000 prikken minder gezet. Maar ga vooral door met die rekenkundige aanname pas van je Hugo!
quote:Op basis van deze formule liep het aantal vaccinaties gisteren opeens met bijna 120.000 stuks op. Volgens Actiz en het Landelijk Netwerk Acute Zorg (LNAZ) kan de formule kloppen. "Wij zeggen niet dat het onjuist is, het zou wel eens kunnen kloppen", zegt Actiz. "Het principe achter de berekening is wel te volgen", zegt een woordvoerder van LNAZ. Ook hoogleraar Van der Zeijst denkt dat de formule van VWS realistisch is.
Maar van die 350 duizend prikken zijn er 260 duizend zeker (ggd+acute zorg) en 95k onzeker (verpleeghuizen)quote:Op maandag 1 februari 2021 23:15 schreef trein2000 het volgende:
Met deze methode zie ik die miljoen vaccinaties per week ook als haalbaar.quote:Op maandag 1 februari 2021 23:17 schreef Predator40 het volgende:
[..]
we maken een inhaalslag deze maand maar hoe heeft hij niet gezegd he
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |