wat dacht je anders dan ????quote:Op maandag 1 februari 2021 15:26 schreef nattermann het volgende:
De Horeca wordt zojuist heel februari ook nog even door de neus geboord. Niet dat ik anders had verwacht maar soit.
Modellering toont aan dat de Britse variant gigantisch is gestegen!111quote:Op maandag 1 februari 2021 15:33 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Het zal mij iig niet verbazen als morgen gepubliceerd wordt dat de Britse variant ruim gestegen is, of zelfs "boven verwachting" gestegen is. In ieder geval wel iets met een negatieve en doemscenario toon....
Als de ME 'koffie drinken' leest komen ze ook.quote:Op maandag 1 februari 2021 15:28 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Als je een kapper kent kun je die toch bij je thuis uitnodigen om een kop koffie te drinken?
Gezocht: nieuwe beste vriend / vriendin.quote:Op maandag 1 februari 2021 15:28 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Als je een kapper kent kun je die toch bij je thuis uitnodigen om een kop koffie te drinken?
"in kleine groepjes"quote:Op maandag 1 februari 2021 15:28 schreef Caland het volgende:
[..]
Nog even opschieten en het carnaval kan zelfs doorgaan.
Inderdaad. Dood en verderfenis zaaien om maatregelen nog lang te verlengen om het werkelijke probleem (sneller vaccineren) te verbloemen.quote:Op maandag 1 februari 2021 15:33 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Het zal mij iig niet verbazen als morgen gepubliceerd wordt dat de Britse variant ruim gestegen is, of zelfs "boven verwachting" gestegen is. In ieder geval wel iets met een negatieve en doemscenario toon....
Uiteraard.quote:Op maandag 1 februari 2021 15:28 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik bedoelde meer te zeggen dat die discussie los stond van of de sluiting van scholen wel of niet erger was. Tuurlijk is dat een belangrijke discussie, maar je kunt niet zeggen: Doordat de compensatie voor winkels beroerd is moeten scholen maar dicht blijven. Dat zijn twee losstaande beleidsissues, welke beiden opgelost moeten worden.
Ben benieuwd hoe dat gaat in de praktijk met dingen ophalen. Mensen willen toch kleding passen etc.quote:Op maandag 1 februari 2021 15:33 schreef Arizona het volgende:
Winkels en horeca tot begin maart alleen open voor afhalen.
Contactberoepen, sportscholen, allemaal nog dicht?
Ben wel benieuwd op welke percentage we nu zitten met die variant als hij echt zoveel besmettelijker is zou dat toch vrij snel moeten gaan. Na een week van de eerste registraties was het al 14%, met exponentiële groei zou het maximaal 6 weken moeten zijn voor hij de dominante variant is.quote:Op maandag 1 februari 2021 15:33 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
De vraag is of dat zo blijft wanneer de basisscholen weer van start gaan.quote:Op maandag 1 februari 2021 15:32 schreef _serial_ het volgende:
Maar dat geeft natuurlijk wel aan dat de huidige maatregelen ook goed werken tegen verdere verspreiding de Britse variant.
Fixedquote:Op maandag 1 februari 2021 15:34 schreef Arizona het volgende:
[..]
Gezocht: nieuwe beste vriend / vriendin.
Bij voorkeur kapper en/of masseuse
Gr. gr.
net 4 spijkerbroeken besteld en een sweater bij Bonprix voor nog geen 100 euro, lekker thuis passen op het gemakkiequote:Op maandag 1 februari 2021 15:35 schreef Momo het volgende:
[..]
Ben benieuwd hoe dat gaat in de praktijk met dingen ophalen. Mensen willen toch kleding passen etc.
Ik snap dat dat is wat je las, maar dat is niet wat ik zeiquote:Op maandag 1 februari 2021 15:34 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Uiteraard.
Ik reageerde voornamelijk op het stukje dat het voor kinderen zoveel erger zou zijn momenteel en dat het voor eventuele horeca/winkel eigenaren minder kut is omdat ze in theorie gesteund kunnen worden. Ik denk niet dat een kind het per definitie zwaarder heeft dan iemand die zijn of haar zaak ziet instorten; enkel omdat laatstgenoemde in theorie gered had kunnen worden.
Ja, en de kleding wordt nu door onze lokale kledingzaken al thuisbezorgd, afhalen zal ze geen nieuwe klanten opleverenquote:Op maandag 1 februari 2021 15:35 schreef Momo het volgende:
[..]
Ben benieuwd hoe dat gaat in de praktijk met dingen ophalen. Mensen willen toch kleding passen etc.
ja sorry, maar waarom melden dan ?quote:
Verstandig dat ze aan aanvullende maatregelen denken. Dat was mijn grootste probleem met het openen van scholen. Dat het overkwam alsof er niet werd nagedacht over aanvullende maatregelen. Als ze dat doorzetten zou ik het openen van scholen wel wat meer begrijpen.quote:Het basisonderwijs gaat volgende week weer open, maar er worden extra maatregelen getroffen om het besmettingsrisico zo klein mogelijk te houden. Het Outbreak Management Team (OMT) adviseert vooral in groep 7 en 8 meer te doen dan voorheen. Het kabinet neemt dit advies over en is in overleg met de onderwijssector, zo is maandag gemeld.
De deskundigen van het OMT raden onder meer aan om de oudere kinderen in koppels te laten samenwerken. "Waar mogelijk" moeten zij 1,5 meter afstand van de anderen houden.
Voor de lagere groepen suggereert het OMT te gaan werken met vaste groepjes van een maximale grootte, bijvoorbeeld vijf kinderen. Op die manier wordt het aantal contacten tussen kinderen beperkt.
Verder kan worden overwogen kinderen uit groep 7 en 8 een mond-neusmasker te laten dragen in de gangen van hun school, als afstand houden daar niet goed mogelijk is. Ze moeten dan wel goede instructies krijgen. Ook leerkrachten van de hoogste twee groepen kunnen een mondkapje overwegen.
dachten ze in ierland ook met 1200 besmettingen per dag....liep niet zo best af.quote:Op maandag 1 februari 2021 15:36 schreef Dimachaerus het volgende:
Met deze cijfers kunnen de sportscholen weer open imo.
In Ierland hebben ze bijna A State of Trance 1000 gevierd met 1200 besmettingen per dag, nogal wiedes dat het dan niet goed aflooptquote:Op maandag 1 februari 2021 15:37 schreef Predator40 het volgende:
[..]
dachten ze in ierland ook met 1200 besmettingen per dag....liep niet zo best af.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |