SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patinten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes meer
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
Redelijk vaak op andere locaties en in andere samenstellingen waardoor er weer meer contactmomenten en verplaatsingen zijn.quote:Op zondag 31 januari 2021 18:17 schreef trein2000 het volgende: [..] Want? Kinderen zijn toch amper besmettelijk? Moet het enkelbandeffect in stand gehouden worden of wat is dit?
Alsof de rest van de samenleving niet gebaat is bij een bevolking die goed onderwijs gekregen heeft. Maakt helemaal niet uit of je zelf kinderen hebt of niet.quote:Op zondag 31 januari 2021 17:37 schreef AlwaysHappy het volgende:
Ja, ik snap dat het de ouders ook helpt, maar er zijn ook zat mensen die geen kinderen meer in huis hebben, of mensen die helemaal geen kinderen hebben. Ik vind dat je (niet jij, ''je'' in het algemeen) die groepen niet moet vergeten. Je wil voorkomen dat je scholen gaat openen, de cijfers misschien weer gaan stijgen en dat de rest van de samenleving dus nog langer moet wachten op versoepelingen.
En geen onderwijs functie natuurlijkquote:Op zondag 31 januari 2021 18:27 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Redelijk vaak op andere locaties en in andere samenstellingen waardoor er weer meer contactmomenten en verplaatsingen zijn.
Eindelijk komt er tegengeluid.. Eindelijkquote:Op zondag 31 januari 2021 18:28 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Zinnig en genuanceerd betoog. Aanrader
Is dat zo met die clubjes? Moet het nog zien.quote:Op zondag 31 januari 2021 18:30 schreef capricia het volgende:
KDV en basisscholen open.
Dat is het.
BSO, clubjes etc, en middelbaar blijft dicht.
Het is me even onduidelijk hoe het met de noodopvang zit.
Nou, dat lijkt me hetzelfde argument als uit het OMT-advies.quote:Op zondag 31 januari 2021 18:18 schreef D_A het volgende:
[..]
Ja ik had even z'n argument niet meegekregen.
Prima stuk maar zal nooit gebeuren... want ouderen en verkiezingen.quote:Op zondag 31 januari 2021 18:28 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
een pandemie is ook niet normaal.....quote:Op zondag 31 januari 2021 17:35 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
We moeten niet doen alsof de avondklok zo maar even een maatregel is waarover we niet moeten zeuren. Alsof het 'normaal' is. Het is misschien dan minder zwaar dan de scholen sluiten, maar het is alsnog een hele zware maatregel. Het grijpt direct in op onze vrijheid, het belangrijkste wat er is.
Als de BSO teveel contactmomenten oplevert, dan doet ballet dat ook.quote:Op zondag 31 januari 2021 18:32 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Is dat zo met die clubjes? Moet het nog zien.
Balletten op het voetbalveldquote:Op zondag 31 januari 2021 18:34 schreef capricia het volgende:
[..]
Als de BSO teveel contactmomenten oplevert, dan doet ballet dat ook.
Een mensenleven oprekken ook niet.quote:Op zondag 31 januari 2021 18:34 schreef Predator40 het volgende:
[..]
een pandemie is ook niet normaal.....
Ik vind het eerlijk gezegd een weinig verheffend betoog. Er wordt niets gezegd wat niet al tientallen keren door anderen geroepen is, en beter. Het enige wat er feitelijk in staat is dat er 'iets meer in de buitenlucht toegestaan moet worden'.quote:Op zondag 31 januari 2021 18:28 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Gewoon opa en oma 🙃quote:Op zondag 31 januari 2021 18:38 schreef quirina het volgende:
Buitenschoolse opvang maar zelf regelen dus.
Er is wel vaker tegengeluid wat in het nieuws komt. Echter wordt dit verbannen naar de achtergrond omdat bijna niemand van de politiek of het OMT dit oppakt. Het wordt weer vrolijk weggehoond met een personificatie van het virus, dat hij die maatregelen oplegt en ze echt niet anders kunnen dan alles dichtgooien. Die lockdown en sluiting van allerlei bedrijven is altijd een keuze.quote:Op zondag 31 januari 2021 18:32 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Eindelijk komt er tegengeluid.. Eindelijk
waarom nemen mensen kinderen als ze voorschoolse opvang en naschoolse opvang en vaak nog opa en oma nodig hebben ?quote:Op zondag 31 januari 2021 18:38 schreef quirina het volgende:
Buitenschoolse opvang maar zelf regelen dus.
Ik vond het uit de mond van intensivisten een zinnige mening. We moeten niet tegen elke prijs doden willen voorkomen.quote:Op zondag 31 januari 2021 18:39 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik vind het eerlijk gezegd een weinig verheffend betoog. Er wordt niets gezegd wat niet al tientallen keren door anderen geroepen is, en beter. Het enige wat er feitelijk in staat is dat er 'iets meer in de buitenlucht toegestaan moet worden'.
Misschien dat het nog wat interessanter is dat het van artsen komt, maar volgens mij is het enige wat je bereikt dat een deel van de bevolking nog harder gaat morren i.h.k.v. 'zie je wel, zelfs de artsen [alsof dat een homogene groep is] zeggen dat het inhumaan is'.
Overigens sta ik wel achter hun boodschap. Laat dat duidelijk zijn.
Wat ik er goed aan vind is dat het genuanceerd is. Niet “we moeten alles loslaten, doe hout!” Maar ook niet “we moeten cote que cote iedere dode voorkomen”. Die nuance zie je helaas weinig.quote:Op zondag 31 januari 2021 18:39 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik vind het eerlijk gezegd een weinig verheffend betoog. Er wordt niets gezegd wat niet al tientallen keren door anderen geroepen is, en beter. Het enige wat er feitelijk in staat is dat er 'iets meer in de buitenlucht toegestaan moet worden'.
Misschien dat het nog wat interessanter is dat het van artsen komt, maar volgens mij is het enige wat je bereikt dat een deel van de bevolking nog harder gaat morren i.h.k.v. 'zie je wel, zelfs de artsen [alsof dat een homogene groep is] zeggen dat het inhumaan is'.
laat je toch niet zo gek maken....quote:Op zondag 31 januari 2021 18:39 schreef eragon2890 het volgende:
https://www.nu.nl/285530/(...)aten-vaccineren.html
Op een positievere noot, wil ook ff aankaarten dat dit wat ik randomly op nu.nl zag wel echt stuk optimistischer is.
Jezus wat een verschil.
Experts hier: bevrijdingsdag komt eraan.
Experts daar: we leven nooit meer normaal.
Het virus is nog lang niet klaar met ons! En vooral de Britse mutatie is erg rancuneus.quote:Op zondag 31 januari 2021 18:41 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Er is wel vaker tegengeluid wat in het nieuws komt. Echter wordt dit verbannen naar de achtergrond omdat bijna niemand van de politiek of het OMT dit oppakt. Het wordt weer vrolijk weggehoond met een personificatie van het virus, dat hij die maatregelen oplegt en ze echt niet anders kunnen dan alles dichtgooien. Die lockdown en sluiting van allerlei bedrijven is altijd een keuze.
Er is niemand die dat zegt, of doet.quote:Op zondag 31 januari 2021 18:41 schreef popje het volgende:
[..]
Ik vond het uit de mond van intensivisten een zinnige mening. We moeten niet tegen elke prijs doden willen voorkomen.
Als dat het Nederlandse beleid zijn zouden we enorm slecht presteren, want Nederland heeft juist vrij veel overlijdens. Juist omdat we minder strikt zijn en selectiever in onze zorgcapaciteit dan andere landen.quote:Op zondag 31 januari 2021 18:42 schreef trein2000 het volgende:
Maar ook niet “we moeten cote que cote iedere dode voorkomen”. Die nuance zie je helaas weinig.
Gelukkig zie ik beide uitersten zelden hier.quote:Op zondag 31 januari 2021 18:42 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Wat ik er goed aan vind is dat het genuanceerd is. Niet “we moeten alles loslaten, doe hout!” Maar ook niet “we moeten cote que cote iedere dode voorkomen”. Die nuance zie je helaas weinig.
Nu blijkt dat de Britse mutatie behoorlijk meevalt en paniekzaaierij is, zijn er nog genoeg andere kandidaten (ZA, B) die ze uit de grabbelton kunnen halen om te kunnen onderbouwen waarom de teugels niet gevierd kunnen worden en wellicht zelfs nog wat strakker moeten. Dit allemaal met wankele grafiekjes en modellen, waar ze onzekerheden als feiten neerzetten.quote:Op zondag 31 januari 2021 18:44 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Het virus is nog lang niet klaar met ons! En vooral de Britse mutatie is erg rancuneus.
Dat klopt. Maar je bent vast ook bekend met het red team en aanverwante groeperingen m.quote:Op zondag 31 januari 2021 18:45 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Als dat het Nederlandse beleid zijn zouden we enorm slecht presteren, want Nederland heeft juist vrij veel overlijdens. Juist omdat we minder strikt zijn en selectiever in onze zorgcapaciteit dan andere landen.
Nee dat lijkt me logisch, daar kunnen we ook niks aan doen.quote:Op zondag 31 januari 2021 18:34 schreef Predator40 het volgende:
[..]
een pandemie is ook niet normaal.....
Ik denk dat het een list is van het virus. Even inhouden zodat we de maatregelen gaan afschaffenquote:Op zondag 31 januari 2021 18:44 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Het virus is nog lang niet klaar met ons! En vooral de Britse mutatie is erg rancuneus.
Je kunt je afvragen wanneer het moment komt dat ze gewoon moeten toegeven: we hebben het wat te zwaar aangezet, het valt (gelukkig) wel mee allemaal.quote:Op zondag 31 januari 2021 18:49 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Nu blijkt dat de Britse mutatie behoorlijk meevalt en paniekzaaierij is, zijn er nog genoeg andere kandidaten (ZA, B) die ze uit de grabbelton kunnen halen om te kunnen onderbouwen waarom de teugels niet gevierd kunnen worden en wellicht zelfs nog wat strakker moeten. Dit allemaal met wankele grafiekjes en modellen, waar ze onzekerheden als feiten neerzetten.
Eerst werden de maatregelen ingesteld om de cijfers te doen dalen, nu worden maatregelen ingesteld omdat ze wellicht wel eens zouden kunnen gaan stijgen in de toekomst.
quote:Op zondag 31 januari 2021 18:51 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Ik denk dat het een list is van het virus. Even inhouden zodat we de maatregelen gaan afschaffen
Maar buiten Ab Osterhaus (en die zit nog niet eens in dat team) hoor je daar ook niet zoveel meer van.quote:Op zondag 31 januari 2021 18:50 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat klopt. Maar je bent vast ook bekend met het red team en aanverwante groeperingen m.
Ik zou dat helemaal niet erg vinden. Als dat zo zou zijn.quote:Op zondag 31 januari 2021 18:55 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Je kunt je afvragen wanneer het moment komt dat ze gewoon moeten toegeven: we hebben het wat te zwaar aangezet, het valt (gelukkig) wel mee allemaal.
Fouten toegeven is er niet bij, dan maken ze zichzelf ongeloofwaardig. Dan zijn er dus voor niets rellen uitgebroken en dus een avondklok ingezet. Deze crisis leert ons vooral dat politici en wetenschappers hun fouten niet toegeven, en ze eerder geneigd zijn om voort te blijven borduren op niet werkend beleid, om hun fouten niet toe te hoeven geven.quote:Op zondag 31 januari 2021 18:55 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Je kunt je afvragen wanneer het moment komt dat ze gewoon moeten toegeven: we hebben het wat te zwaar aangezet, het valt (gelukkig) wel mee allemaal.
Nou ja, dit maakt me dus een stuk positiever weer 😂quote:Op zondag 31 januari 2021 18:42 schreef Predator40 het volgende:
[..]
laat je toch niet zo gek maken....
Simpel, nu kan het weer wel en toen kon het niet.quote:Op zondag 31 januari 2021 19:00 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Fouten toegeven is er niet bij, dan maken ze zichzelf ongeloofwaardig. Dan zijn er dus voor niets rellen uitgebroken en dus een avondklok ingezet. Deze crisis leert ons vooral dat politici en wetenschappers hun fouten niet toegeven, en ze eerder geneigd zijn om voort te blijven borduren op niet werkend beleid, om hun fouten niet toe te hoeven geven.
Als ze nu drastisch een koerswijziging maken, leg dat maar eens uit aan al die ondernemers die dus dan voor niets gesloten waren en op de fles zijn gegaan.
Maar het OMT en het kabinet hebben elkaar natuurlijk wel in "gijzeling".quote:Op zondag 31 januari 2021 18:41 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Er is wel vaker tegengeluid wat in het nieuws komt. Echter wordt dit verbannen naar de achtergrond omdat bijna niemand van de politiek of het OMT dit oppakt. Het wordt weer vrolijk weggehoond met een personificatie van het virus, dat hij die maatregelen oplegt en ze echt niet anders kunnen dan alles dichtgooien. Die lockdown en sluiting van allerlei bedrijven is altijd een keuze.
Het kabinet volgt het OMT geregeld niet. En het kabinet heeft ook het OMT gevraagd maatregelen te adviseren.quote:Op zondag 31 januari 2021 19:05 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Maar het OMT en het kabinet hebben elkaar natuurlijk wel in "gijzeling".
Het kabinet volgt de adviezen van het omt en het OMT richt zich alleen op virus bestrijding maar neemt daar geen neveneffecten in mee.
Vervolgens wordt iedere minieme afwijking van het advies / geen unaniem besluit breed uitgemeten in de media waarna diverse pressiegroepen dit weer aangrijpen.
Er is dus geen ruimte meer voor dergelijke nuances/inzicht of een andere visie dan maximale virus bestrijding.
Dat is een soort van status quo waar we gewoon niet uitkomen.
Dan hebben ze in ieder geval geleerd van hun fouten.quote:Op zondag 31 januari 2021 18:49 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Eerst werden de maatregelen ingesteld om de cijfers te doen dalen, nu worden maatregelen ingesteld omdat ze wellicht wel eens zouden kunnen gaan stijgen in de toekomst.
Al doende leert men. Dat continue geen gezichtverlies willen lijden is veel schadelijker imo.quote:Op zondag 31 januari 2021 19:00 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Fouten toegeven is er niet bij, dan maken ze zichzelf ongeloofwaardig. Dan zijn er dus voor niets rellen uitgebroken en dus een avondklok ingezet. Deze crisis leert ons vooral dat politici en wetenschappers hun fouten niet toegeven, en ze eerder geneigd zijn om voort te blijven borduren op niet werkend beleid, om hun fouten niet toe te hoeven geven.
Als ze nu drastisch een koerswijziging maken, leg dat maar eens uit aan al die ondernemers die dus dan voor niets gesloten waren en op de fles zijn gegaan.
Tot nu toe kam ik me geen afwijking van het omt advies bedenken.quote:Op zondag 31 januari 2021 19:08 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het kabinet volgt het OMT geregeld niet. En het kabinet heeft ook het OMT gevraagd maatregelen te adviseren.
Het OMT moet geen neven effecten meenemen, dat is hun werk niet, de regering is verantwoordelijk voor het inwinnen van adviezen, van het OMT, van economen en van andere groeperingen in de samenleving.
Niets. Want dat mag gewoon. Het kabinet is verantwoordelijk voor de beslissingen, niet het OMT.quote:Op zondag 31 januari 2021 19:14 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Tot nu toe ik me geen afwijking van het omt advies bedenken.
Maar wat denk je dat er gebeurd was als het omt had aangegeven dat de scholen niet open kunnen ivm de risico's maar het kabinet ze vervolgens toch open gooit?
Het feit dat leden ook af en toe moeten tekenen bij het kruisje van het advies is een teken aan de wand dat het twee kanten op werkt.
Ja op papier wel, maar in de praktijk werkt het wel degelijk anders.quote:Op zondag 31 januari 2021 19:15 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Niets. Want dat mag gewoon. Het kabinet is verantwoordelijk voor de beslissingen, niet het OMT.
Triage aan de ziekenhuispoort net voor een verkiezing? Nul kans.quote:Op zondag 31 januari 2021 18:28 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Daarom mogen ze ook gewoon toegeven als blijkt dat de paniek om de Britse variant overdreven was/is.quote:Op zondag 31 januari 2021 19:10 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Al doende leert men. Dat continue geen gezichtverlies willen lijden is veel schadelijker imo.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |