Midden in een midlife crisis? Moet je die nog krijgen of ben je die al voorbij? Hier kun je je ei kwijt over ouder worden en herinneringen aan vervlogen tijden.
Ja, in de 40+ SC hadden we het idee opgepakt om met elkaar wat biertjes te gaan proeven, en, naast er van te genieten, deze ook te beoordelen.
Ah, 40+, heette deze reeks ook niet eerst de Fok! 40+ Bierproeverij?
Klopt, maar omdat iedereen, jong (nouja, wel 18+ natuurlijk ) en oud, welkom is heb ik het 40+-gedeelte nu achterwege gelaten om de toegankelijkheid te vergroten.
Hieronder volgt de OP met uitleg zoals geschreven voor de eerste editie:
Hoe gaat het in zijn werk?
We stellen een lijstje met verschillende biertjes samen, iedereen die mee wil doen schaft deze aan, en op een afgesproken moment trekken we allemaal hetzelfde flesje/blikje open.
Een afgesproken moment?
Na overleg hebben we besloten iedere vrijdagavond 2 biertjes te proeven. Biertje 1 om 20:30u Biertje 2 om 21:15u
Leuk?
LIjkt ons wel
Mij ook wel, kan ik meedoen?
Natuurlijk! Hoe meer zielen, hoe meer vreugd!
Mooi! Hoe nu verder?
Allereerst zou ik zeggen, meld jezelf even in dit topic.
Daarnaast moet er natuurlijk een gevarieerd bierlijstje worden samengesteld. Iedereen die mee wil doen mag ook één of twee biertjes nomineren.
Hoe nomineer ik, en welk biertje kies ik daarvoor?
Om het overzichtelijk te houden graag jouw nominatie even via DM naar mij. Zo is het uiteindelijke lijstje ook een verrassing, wel zo leuk.
Welk biertje je kiest is aan jou. Het lekkerste biertje wat je kent, het biertje wat je getipt kreeg van iemand anders, of die met dat leuke etiket, het flesje wat al even bovenaan jouw verlanglijstje stond...
Jouw nominatie, jouw reden
Enige 'eis' is dat het wel te koop moet zijn bij de meeste bierspeciaalzaken, en als maximale prijs houden we 4 euro aan.
En dan?
Met alle verzamelde nominaties ga ik in overleg met enkele andere bierdrinkers een gevarieerd en interessant lijstje maken. Dit zal dan z.s.m. bekend gemaakt worden, zodat iedereen voldoende tijd heeft deze biertjes aan te schaffen.
Zoals al aangegeven gaat het om 4 vrijdagavonden in november. Totaal 8 biertjes dus.
Ik zal ook de 'programmering' bekend maken, zodat je weet wanneer welk biertje gedronken zal worden, da's ook handig voor hen die om welke reden dan ook niet alle 4 de avonden van de partij kunnen/willen zijn.
Als er nog iets mist en/of onduidelijk is zal ik deze OP nog aanpassen
De OP hierboven is, enigszins aangepaste, versie van de november 2020 editie.
Ik heb inmiddels van (bijna) alle deelnemers van de vorige editie één (of meerdere) nominatie(s) ontvangen en daarmee een zo gevarieerd mogelijke lijst samengesteld.
Omdat er meer dan 10 deelnemers zijn, en we maar 8 biertjes zoeken (besloten is de eerste vrijdag te laten vervallen omdat dit nieuwjaardag is) komt niet iedere keuze aan beurt.
De overige genomineerde biertjes blijven gewoon genoteerd staan voor een eventuele volgende editie
Bedankt iedereen voor de nominaties!
Het lijstje dus:
8 januari
Bierje 1 Jopen Dubbel Wit
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Biertje 2 Val Dieu Grand Cru
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
15 januari
Bierje 1 Boon Oude Geuze
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Biertje 2 Rochefort 8
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
22 januari
Biertje 1 Waterland Brewery Gouden Bocht
SPOILER
Biertje 2 Kasteel Rouge
SPOILER
29 januari
Biertje 1 La TRappe Isid'or
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Biertje 2 Jopen Ongelovige Thomas
SPOILER
Samengevat, voor het boodschappenlijstje:
Jopen Dubbel Wit Val Dieu Grand Cru Boon Oude Geuze Rochefort 8 Waterland Brewery Gouden Bocht Kasteel Rouge La Trappe Isid'or Jopen Ongelovige Thomas
Allemaal verkrijgbaar (en op voorraad, vooralsnog) bij Drankgigant
Silence breaks apart, Brightness comes to life Stream of sounds Wash away the darkness from my soul
Op vrijdag 29 januari 2021 21:26 schreef oma-Nijn het volgende: We krijgen net mail van de drankgigant.... Korting van ¤ 2,50 op een bestelling. Alleen dit weekend
Op vrijdag 29 januari 2021 21:26 schreef oma-Nijn het volgende: We krijgen net mail van de drankgigant.... Korting van ¤ 2,50 op een bestelling. Alleen dit weekend
Silence breaks apart, Brightness comes to life Stream of sounds Wash away the darkness from my soul
Doe eens gek
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
Op vrijdag 29 januari 2021 21:30 schreef Prisha het volgende: jongens ik ben er weer vandoor. Moet effe weer met mijn hondje zitten. @:D. was weer een leuke bierproefmaand, bedankt voor het organiseren.
Op vrijdag 29 januari 2021 21:30 schreef Prisha het volgende: jongens ik ben er weer vandoor. Moet effe weer met mijn hondje zitten. @:D. was weer een leuke bierproefmaand, bedankt voor het organiseren.
Bier ze
Bye
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
Bier ze
Als ik zwijg, dan stem ik echt niet altijd toe. Dan heb ik gewoon geen zin om met idioten te discussiëren!
Dat had ik de vorige keer ook. En nu inderdaad ook weer. Ik ben niet gewend om het zo snel te drinken achter elkaar. Tenminste niet van dit zware bier.
Op vrijdag 29 januari 2021 21:35 schreef espri het volgende: Ik vind het nog steeds niet lekker ruiken en voel me eigenlijk al aangeschoten/... Maar vind het een heerlijk biertje.
Dat had ik de vorige keer ook. En nu inderdaad ook weer. Ik ben niet gewend om het zo snel te drinken achter elkaar. Tenminste niet van dit zware bier.
Op vrijdag 29 januari 2021 21:40 schreef tonja het volgende: Hij hakt er wel in jah Ben nu ongeveer op de helft. Dat wordt wat straks. Ik heb beloofd om voor iemand te modden op twitch van middernacht tot 3 uur
Dan is het goed dat je die eerste niet eerst hebt lopen hakken
Op vrijdag 29 januari 2021 21:40 schreef tonja het volgende: Hij hakt er wel in jah Ben nu ongeveer op de helft. Dat wordt wat straks. Ik heb beloofd om voor iemand te modden op twitch van middernacht tot 3 uur
Jij een ban, jij een ban, iedereen een ban
Kan geen plaatjes posten met mijn telefoon
Als ik zwijg, dan stem ik echt niet altijd toe. Dan heb ik gewoon geen zin om met idioten te discussiëren!
Ja dat wordt nu een keuze maken ... Doorzzuipen of niet !?
Niet doen hoor, ik vind het een heerlijk biertje, voel me nu best aangeschoten hahahha dus ga ff op de acchtergrond Deze hakt er te erg in samen met morfine
Niet doen hoor, ik vind het een heerlijk biertje, voel me nu best aangeschoten hahahha dus ga ff op de acchtergrond Deze hakt er te erg in samen met morfine
Ah leuk om te horen dat je het lekker vond. Hahaha doe rustig aan.
Opperdepop. Ik vond het wel een oké biertje. Niet vies of zo, maar achteraf vond ik de eerste slok het lekkerst. Dat laurier nasmaak effect had ik alleen bij de eerste slok. Ik zou het niet voor mezelf kopen.
Op vrijdag 29 januari 2021 21:56 schreef oma-Nijn het volgende: Dotjes van me, ik ga afsluiten. Bedankt voor de gezelligheid en D. Bedankt voor de organisatie. Fijne avond nog en de groetjes van Silverfox.
Op vrijdag 29 januari 2021 21:56 schreef oma-Nijn het volgende: Dotjes van me, ik ga afsluiten. Bedankt voor de gezelligheid en D. Bedankt voor de organisatie. Fijne avond nog en de groetjes van Silverfox.
Op vrijdag 29 januari 2021 22:00 schreef D. het volgende: Ik heb nog wat 'left-overs' van afgelopen edities, die ik hoop aan te vullen met jullie nieuwe ideetjes
Op vrijdag 29 januari 2021 22:00 schreef D. het volgende: Ik heb nog wat 'left-overs' van afgelopen edities, die ik hoop aan te vullen met jullie nieuwe ideetjes
van mij de middelste van de 3 .. het 4dubbele broertje van de eerste van vandaag
Ik heb m'n biertje nog niet op, maar alvast bedankt @D. voor de organisatie. Het was weer superleuk deze maand. In deze tijd toch iets gezelligs met z'n allen.
Op vrijdag 29 januari 2021 22:02 schreef shiitake het volgende: Ik heb m'n biertje nog niet op, maar alvast bedankt @:D. voor de organisatie. Het was weer superleuk deze maand. In deze tijd toch iets gezelligs met z'n allen.
Op vrijdag 29 januari 2021 22:06 schreef D. het volgende: Oja, iedereen bedankt mij wel, maar jullie ook allemaal bedankt natuurlijk, voor de input,, en de aanwezig- en gezelligheid
Op vrijdag 29 januari 2021 22:06 schreef D. het volgende: Oja, iedereen bedankt mij wel, maar jullie ook allemaal bedankt natuurlijk, voor de input,, en de aanwezig- en gezelligheid
Op vrijdag 29 januari 2021 22:10 schreef BasEnAad het volgende: Mensen zijn al aan het nadenken over originele biertjes om in te zenden voor het volgende seizoen natuurlijk.
Dat is ze geraden
Maar heeft geen haast hoor, maar morgen ook nog, tot een uur op 10:00u
Je probeert te vaak dezelfde post achter elkaar te liken en ont-liken. Dit kan een zware belasting leveren op de servers. Soms kan het even duren voordat je like zichtbaar wordt. Heb iets meer geduld en probeer zorgvuldig met de like-knoppen om te gaan alsjeblieft? Alvast bedankt!
Ik kan iedereen apart gaan bedanken, maar via deze weg even een combi-bedankje voor alle inzendingen
Ik heb van meerdere mensen wel al enthousiaste reacties ontvangen (ook daarvoor bedankt ) maar nog geen nominatie. Inschrijving is bij deze verlengd t/m morgenavond, dan post ik woensdag hier de (boodschappen)lijst
Op woensdag 24 februari 2021 10:02 schreef Prisha het volgende: Ik heb een biertje genomineerd, geïnspireerd door pullup Ik heb hem ook nooit gehad dus geen idee of het te zuipen is.
Ik geloof dat ik nooit een goede bierproefster zal worden zo
Het was nog wel de laatste die ik had(vorig jaar een sixpack gekregen)
dat is juist leuk. Dees was het dacht ik die zelden/nooit bier dronk. En Espri ook dacht ik? Juist de ervaringen van een niet bier drinker lezen is hartstikke leuk.
dat is juist leuk. Dees was het dacht ik die zelden/nooit bier dronk. En Espri ook dacht ik? Juist de ervaringen van een niet bier drinker lezen is hartstikke leuk.
niet bier drinker is toch de cola drinker?
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!