https://viruswaanzin.nl/quote:Laten we er alles aan doen om de regering duidelijk te maken dat onze grens bereikt is. Zeg NEE tegen de spoedwet, zeg JA tegen het normaal zoals we dat kenden. En laten we dit oude normaal een betere invulling geven.
Laat je horen, sluit je aan, zorg dat je erbij bent, zodat we dit samen tot een onvergetelijke samenkomst maken voor onze toekomst!
DIT WILLEN WE
DIT NIET
X GEEN spoedwet
X GEEN inperking van grondwettelijke vrijheden
X GEEN 1,5 meter samenleving
X GEEN gebruik van de term ‘het nieuwe normaal’
X GEEN maatregelen zonder wetenschappelijke basis buiten
crisissituaties
X GEEN censuur
DIT WEL
V Per direct stopzetten van huidige maatregelen
V Het normale leven weer oppakken
V De economie weer maximaal aan de gang krijgen
V 100% transparante informatievoorziening van RIVM & overheid
V Een open debat over het gevoerde en te voeren beleid
V Een parlementaire enqute
V Een optimale voorbereiding op een eventuele nieuwe
Kom op voor je vrijheid, je rechtenen het leven
Uit angst voor het nog onbekende Covid-19 virus ging Nederland medio maart in lockdown. De maatregelen zorgden voor ingrijpende beperkingen van onze vrijheden. Ook al waren ze minder zwaar dan in sommige andere landen. Met de beelden uit Bergamo en Spanje op het netvlies, offerden we onze vrijheid tijdelijk op om overbelasting van de IC’s te voorkomen. En om verdere verspreiding van het virus in te dammen.
Vraagtekens aanpak
Sindsdien is er veel gebeurd; de druk op de IC’s is er al weken niet meer, de termen ‘het nieuwe normaal’ en ‘de 1,5 meter maatschappij’ zijn gentroduceerd, complete sectoren dreigen te verdwijnen, de minister spreekt over een vaccin als enige oplossing en nog veel meer. Ook zijn er verschillende maatregelen genomen die ondanks een gebrek aan wetenschappelijke onderbouwing zijn doorgevoerd en verplicht gesteld. Het omgekeerde is zelfs het geval; er stapelt zich meer en meer bewijs op waardoor er grote vraagtekens geplaatst mogen worden bij de gekozen aanpak en de bijbehorende maatregelen.
Geen spoedwet met maatregelen zonder onderbouwing effectiviteit
De maatregelen en richtlijnen – ZONDER wetenschappelijke onderbouwing van de effectiviteit – dreigen een permanent karakter te krijgen nu het kabinet werkt aan een spoedwet om deze maatregelen wettelijk te verankeren. Dit kunnen we en zullen we NIET laten gebeuren.
Het nieuwe normaal = NIET Normaal
Hoe serieus het virus ook genomen dient te worden; aan onze grondrechten mag en kan niet getornd worden. Deze mogen NIET structureel worden aangetast. Bovendien is er niets normaals aan ‘het nieuwe normaal’ en ‘de 1,5 meter samenleving’. Het druist volledig in tegen de menselijke natuur.
En daarom komen we, hopelijk ook met jou, op 21 juni bij elkaar om de overheid te laten weten dat we de wetswijziging en het ‘nieuwe normaal’ NIET accepteren. In plaats daarvan gaan we SAMEN TERUG NAAR NORMAAL.
Niet alleen omdat we dit willen. Ook omdat er geen onderbouwde reden is om dit niet te doen.
Hoewel de deelnemers soms irritant zijn kun je je weekend niet positever afsluiten dan met Robert/Janny/Andrequote:Op zondag 24 januari 2021 20:03 schreef Fugue het volgende:
[..]
Straks weet ik niet wat ik moet kiezen. Robert en Jannie of de wappies
Ik was te vroeg.quote:Op zondag 24 januari 2021 20:11 schreef leeell het volgende:
OP wordt geupdate met nieuwe streams als ze langskomen vanavond
Zijn die er?quote:Op zondag 24 januari 2021 20:11 schreef GerryDV het volgende:
Nog livestreampjes van geplande demonstraties om 21:00?
Zijn geplanned, in hoeverre we nog KIJKGENOT krijgen is de vraagquote:
Dit wil ik kijken terwijl de wereld ten onder gaatquote:Op zondag 24 januari 2021 20:11 schreef KennyPowers het volgende:
[..]
Hoewel de deelnemers soms irritant zijn kun je je weekend niet positever afsluiten dan met Robert/Janny/Andre
Ze strijden niet, ze rellen.quote:Op zondag 24 januari 2021 20:12 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Ze zijn aan het strijden.
En hun doel is vrijheid.
Wat vind jij daar moeilijk aan?
Netjes netjes. We beginnen op te warmen.quote:
Volgend weekend half Nederland, let maar op.quote:Op zondag 24 januari 2021 20:14 schreef leeell het volgende:
[..]
Netjes netjes. We beginnen op te warmen.
Het zijn asociale nietsnutten die gratis spullen willen hebben.quote:Op zondag 24 januari 2021 20:12 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Ze zijn aan het strijden.
En hun doel is vrijheid.
Wat vind jij daar moeilijk aan?
Dit dus. Hier in Nederland is zo lang mogelijk gewacht met het inperken van wat we wel en niet mogen. Achteraf misschien te laat, daar valt over te discussiren. Maar wij hebben het echt vele malen beter gehad dan andere landen het afgelopen jaar.quote:Op zondag 24 januari 2021 20:12 schreef Prego het volgende:
Het zou dit volk sieren om eens van perspectief te veranderen. De halve wereld heeft ECHT maanden lang op slot gezeten/ zitten op slot/ gaan weer op slot. Geen mogelijlheid om familie of vrienden te bezoeken, geen mogelijkheid om uit huis te gaan om een frisse neus te halen, niet naar buiten mogen zonder gezichtsmasker, avondklokken van 18:00 tot 06:00 etc etc. Nu mag men in NL nog steeds naar buiten en mensen bezoeken behalve tussen 21:00 en half 04:30 en dan gaan ze rellen.wAnT M’n vRIjHeID
Dit is zooooo maart 2020![]()
Met je lockdown
Welke groep is dit?quote:Op zondag 24 januari 2021 20:15 schreef ACT-F het volgende:
De telegramgroepen waar de demonstranten vertoeven zijn echt goud. Het laatste pareltje![]()
[ afbeelding ]
Nou, grappig zegquote:Op zondag 24 januari 2021 20:15 schreef ACT-F het volgende:
De telegramgroepen waar de demonstranten vertoeven zijn echt goud. Het laatste pareltje![]()
[ afbeelding ]
Dat mens zit alleen maar haar eigen grafkop te filmenquote:
Gister met de actie in Urk was het ook heel matig, toen stapte ze snel in dr autootje toen de actie begon.quote:Op zondag 24 januari 2021 20:15 schreef VelitoX het volgende:
[..]
Die was iig in Eindhoven, maar redelijk snel gestopt met streamen volges mij.
Ja die strijden tegen waar ze voor staanquote:Op zondag 24 januari 2021 20:16 schreef Lospedrosa het volgende:
Sommige ME’ers zijn er ook klaar mee.
[ afbeelding ]
als ME zijndequote:Op zondag 24 januari 2021 20:16 schreef Lospedrosa het volgende:
[ afbeelding ]
haha sowieso en snoep te kanenquote:Op zondag 24 januari 2021 20:16 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
Dat mens zit alleen maar haar eigen grafkop te filmen
quote:Op zondag 24 januari 2021 20:16 schreef Lospedrosa het volgende:
[ afbeelding ]
Strijders voor de vrijheid.quote:Op zondag 24 januari 2021 20:15 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[ twitter ]
Wejow alles gratis
Dat is toch Barbie?quote:Op zondag 24 januari 2021 20:14 schreef Chia het volgende:
Misschien moet ik even kijken of Samantha de Jong live is op haar Insta.
Lijkt me een typisch nepberichtquote:Op zondag 24 januari 2021 20:16 schreef Lospedrosa het volgende:
[ afbeelding ]
En dit dus ookquote:Op zondag 24 januari 2021 20:15 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Dit dus. Hier in Nederland is zo lang mogelijk gewacht met het inperken van wat we wel en niet mogen. Achteraf misschien te laat, daar valt over te discussiren. Maar wij hebben het echt vele malen beter gehad dan andere landen het afgelopen jaar.
Dat FOK! Dit toelaat.quote:Op zondag 24 januari 2021 20:14 schreef Caland het volgende:
[..]
Volgend weekend half Nederland, let maar op.
Die persoon die dat busje in werd gesleurd was vast ook wel een bekende van de politie...quote:Op zondag 24 januari 2021 20:20 schreef Chia het volgende:
[..]
Tegen vreedzame demonstranten hebben ze vandaag iig niet opgetreden (die zittende groep).
Pedrosa hoort bij de wappies en heeft niet door dat het een nepberichtje is.quote:Op zondag 24 januari 2021 20:20 schreef Chia het volgende:
[..]
Tegen vreedzame demonstranten hebben ze vandaag iig niet opgetreden (die zittende groep).
In dit tempo mogen ze volgende week het volledige korps 's avonds inroosteren, komen steeds meer steden bij.quote:
Denk dat je dan aan alleen politie/ME niet meer genoeg hebt.quote:Op zondag 24 januari 2021 20:22 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
In dit tempo mogen ze volgende week het volledige korps 's avonds inroosteren, komen steeds meer steden bij.
Denk dat je blind bent want Nederland loopt op het moment "achter" qua dit soort ongeregeldheden.quote:Op zondag 24 januari 2021 20:22 schreef Buitendam het volgende:
Ik snap wel dat veel landen in Europa nooit zo’n zin hebben in Nederlandse toeristen als ik dit zo zie.
Hoeft niet, kan wel. Maar wel vreemd dat hij er nu pas achter komt dat ideologie en je eigen mening niks te maken heeft met optreden tegen relschoppers. Ook niet als die misschien toevallig dezelfde mening hebben.quote:Op zondag 24 januari 2021 20:21 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Pedrosa hoort bij de wappies en heeft niet door dat het een nepberichtje is.
Ze mogen van mij de Spaanse en Marokkaanse collega's inhuren. Is het zo klaar met dat achterlijke gesloop/gerel.quote:Op zondag 24 januari 2021 20:23 schreef Caland het volgende:
[..]
Denk dat je dan aan alleen politie/ME niet meer genoeg hebt.
Tijd dat ze gevarengeld gaan krijgenquote:Op zondag 24 januari 2021 20:23 schreef Caland het volgende:
[ twitter ]
Die zielige pizzabezorgers elke keer
Daar heb ik het toch niet over?quote:Op zondag 24 januari 2021 20:23 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Denk dat je blind bent want Nederland loopt op het moment "achter" qua dit soort ongeregeldheden.
Net als van de zomer zeker?quote:Op zondag 24 januari 2021 20:22 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
In dit tempo mogen ze volgende week het volledige korps 's avonds inroosteren, komen steeds meer steden bij.
Ik zeg toch niks over optreden tegen relschoppers? Daar moet tegen opgetreden worden. Maar er waren ook duizenden “vreedzame” protestanten.quote:Op zondag 24 januari 2021 20:23 schreef Chia het volgende:
[..]
Hoeft niet, kan wel. Maar wel vreemd dat hij er nu pas achter komt dat ideologie en je eigen mening niks te maken heeft met optreden tegen relschoppers. Ook niet als die misschien toevallig dezelfde mening hebben.
quote:Op zondag 24 januari 2021 20:24 schreef Minimunt het volgende:
Ik wordt hier toch best wel verdrietig van. Denken deze mensen nou echt dat ze hiermee dingen oplossen? Dat het hiermee beter wordt. Dat je tegen de regels bent ok, maar dingen vernielen is gewoon voor de kick, puur groepsgedrag. Wel interessant om te zien hoeveel mensen 'opeens' mee doen als een paar beginnen met die auto omver te werpen in eindhoven.
Meeste mensen die commentaar hebben op de regels en een revolutie willen starten vergeten even dat wie er ook aan de macht is/komt, er altijd problemen zijn en blijven ontstaan. Als deze mensen het voor het zeggen hadden deden ze het denk ik niet veel beter als de huidige regering.
Dat wil niet zeggen dat er zeker dingen mis zijn in het land. Ik blijf er bij dat we de afgelopen jaren veel te veel rechts beleid hebben uitgevoerd, en dat we, los van het feit dat er harder mag worden opgetreden en we om diverse redenen niet iedere vluchteling/immigrant moeten/kunnen opnemen, hunkeren naar een meer linkse regering.
De chte linkse partijen komen op voor de mensen die nu FvD en PVV stemmen (volgensmij ook grotendeels de mensen die nu demonstreren). Alleen is 'links' niet goed in stemmers uit dit 'gat' te werven.
MEers zijn vaak ook niet de slimsten. Als ze eenmaal in die fake-news bubble zitten...quote:Op zondag 24 januari 2021 20:16 schreef Lospedrosa het volgende:
[ afbeelding ]
'Was je gehecht aan dat brommertje?'quote:Op zondag 24 januari 2021 20:23 schreef Caland het volgende:
[ twitter ]
Nee, ze kregen geen toestemming.quote:Op zondag 24 januari 2021 20:27 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ik zeg toch niks over optreden tegen relschoppers? Daar moet tegen opgetreden worden. Maar er waren ook duizenden “vreedzame” protestanten.
Die mogen er ook zijn toch? (Grondwet)
Denk dat we vanavond al wat steden kunnen toevoegen aan de lijst. En volgend weekend wordt dat niet minder vermoedelijkquote:
oh sorry spuit 11quote:Op zondag 24 januari 2021 20:29 schreef Fugue het volgende:
[..]
Deze al een paar keer voorbij zien komen maar hij blijft zo mooi
Moest wel even lachen hierop. Maar bedoel het wel serieusquote:
Nou nee, grondwet maakt geen fuck uit als dr een noodverordening is. Vooral niet als een zogenaamde "demonstratie" gewoon verboden is. Zomaar je beroepen op "de grondwet" om je eigen misdragen goed te praten slaat ook helemaal nergens op.quote:Op zondag 24 januari 2021 20:27 schreef Lospedrosa het volgende:
Ik zeg toch niks over optreden tegen relschoppers? Daar moet tegen opgetreden worden. Maar er waren ook duizenden “vreedzame” protestanten.
Die mogen er ook zijn toch? (Grondwet)
Niemand gaat vrijwillig toegeven dat die in Helmond woont.quote:Op zondag 24 januari 2021 20:28 schreef leeell het volgende:
[ twitter ]
Wie woont dichtbij en pakt ff een camera?
Hoop campingsmokingsquote:Op zondag 24 januari 2021 20:23 schreef Caland het volgende:
[ twitter ]
Snap ik, is ook zoquote:Op zondag 24 januari 2021 20:30 schreef Minimunt het volgende:
[..]
Moest wel even lachen hierop. Maar bedoel het wel serieus
Vind het best triest allemaal wat er nu gebeurt.
wat framen weer.quote:Op zondag 24 januari 2021 20:28 schreef butz0rs het volgende:
[..]
MEers zijn vaak ook niet de slimsten. Als ze eenmaal in die fake-news bubble zitten...
Het leger is er al, de Kmarquote:Op zondag 24 januari 2021 20:29 schreef Ixnay het volgende:
ME en de politie krijgen het niet onder controle in Eindhoven.
Wat nu? Het leger?
Was al klaar toch?quote:Op zondag 24 januari 2021 20:29 schreef Ixnay het volgende:
Wat nu? Het leger?
Dit.quote:Op zondag 24 januari 2021 20:30 schreef VelitoX het volgende:
[..]
Nou nee, grondwet maakt geen fuck uit als dr een noodverordening is. Zomaar je beroepen op "de grondwet" om je eigen misdragen goed te praten slaat ook helemaal nergens op.
Ja is al over. Nu verplaatst naar Helmond.quote:
Nou de hele stad is nog vol. Al zitten ze nu verdeeld over de binnenstad.quote:
In het buitenland heb je net zo goed rellen.quote:Op zondag 24 januari 2021 20:22 schreef Buitendam het volgende:
Ik snap wel dat veel landen in Europa nooit zo’n zin hebben in Nederlandse toeristen als ik dit zo zie.
Van mij mag het. Keihard.quote:Op zondag 24 januari 2021 20:29 schreef Ixnay het volgende:
Wat nu? Het leger?
quote:Op zondag 24 januari 2021 20:30 schreef RipCity het volgende:
Niemand gaat vrijwillig toegeven dat die in Helmond woont.
Helmond ligt er praktisch aan vast toch? Daar begint het nu.quote:
quote:Op zondag 24 januari 2021 20:31 schreef Lospedrosa het volgende:
W
[..]
wat framen weer.
Ze moeten nu hard optreden tegen mensen die ze misschien wel begrijpen.
Veel mensen willen geen avondklok, geen doordravende maatregelen. Daar protesteren ze tegen en dat is waar het dilemma ligt. Nummer 1 waarvoor ze tekenden is voor de grondwet. Nr.2 voor de opdrachten van bevoegd gezag.
Avondklok gaat al in tegen de grondwet.
Ik hoor veel tuters. Vuur maakt grote blij!quote:Op zondag 24 januari 2021 20:23 schreef Caland het volgende:
[ twitter ]
Naja wel iets verder, Eindhovenaren komen vgm ook niet graag in Helmondquote:Op zondag 24 januari 2021 20:33 schreef Caland het volgende:
[..]
Helmond ligt er praktisch aan vast toch? Daar begint het nu.
Als je zo'n bazen clublied hebt, kom op:quote:Op zondag 24 januari 2021 20:30 schreef RipCity het volgende:
[..]
Niemand gaat vrijwillig toegeven dat die in Helmond woont.
is bij stadion van Helmond Sport
quote:Vur welleke club bende gai, Vur welleke club bende gai.
ik ben vur helmond sport, ik ben vur helmond sport.
Vur welleke club bende gai, Vur welleke club bende gai,
Tuurlik vur helmond sport.
Het seizoen da is begonne, de punten worre geteld.
En als die dan ni kommen gebruiken we geweld.
En haalt da ok niks uit ja, dan klimmen we op het veld.
De media, de speulers ja, iedereen stut versteld.
Vur welleke club bende gai, Vur welleke club bende gai.
Heey boem, knal, heey jah, Hadde da gehurd?
Op de west tribune is een bommetje gepleurt.
Dun dader wordt gevat, en onmiddellijk bekeurt.
We gan un pilske pakken wa gebeurt is gebeurt.
Aan het eind van ut seizoen, op de vierde plats beland.
De nacompetitie wonnen we bekant.
Da ken os toch ni skillen, we bouwen un feestje want.
We hebben de miste rooie kaarten van Nederland.
Bron?quote:Op zondag 24 januari 2021 20:29 schreef Ixnay het volgende:
Wat nu? Het leger?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |