Hoe kan je op een advies handhaven? Los van bordjes met "het is te druk, kom niet!"quote:Op zondag 24 januari 2021 20:27 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat is waar. Ook dingen als "vermijd drukte" en zelfs "werk thuis tenzij het niet anders kan" lijken weinig te doen.
Het zijn natuurlijk ook maar adviezen en er wordt 0,0 op gehandhaafd.
Handhaving of niet, doordat teveel mensen tóch op pad gingen en tóch naar drukke plaatsen gingen, zitten we nu in de huidige situatie.quote:Op zondag 24 januari 2021 20:27 schreef Tijn het volgende:
Dat is waar. Ook dingen als "vermijd drukte" en zelfs "werk thuis tenzij het niet anders kan" lijken weinig te doen.
Het zijn natuurlijk ook maar adviezen en er wordt 0,0 op gehandhaafd.
Afstraffen met een lockdown en avondklok?quote:Op zondag 24 januari 2021 20:29 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Hoe kan je op een advies handhaven? Los van bordjes met "het is te druk, kom niet!"
Ik vind dit wel heel simplistisch allemaal hoor. Mensen hebben ook grenzen aan wat ze aankunnen.quote:Op zondag 24 januari 2021 20:30 schreef Fred het volgende:
[..]
Handhaving of niet, doordat teveel mensen tóch op pad gingen en tóch naar drukke plaatsen gingen, zitten we nu in de huidige situatie.
Blijkbaar liggen de prioriteiten van veel mensen op een andere plek dan het beperken van dood en verderf door een virus.
quote:Op zondag 24 januari 2021 20:22 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Als iemand een beetje inlevingsvermogen heeft een een moreel kompas is dat mogelijk ja.
Hm, idk, het zou mij koud laten. Lijkt me vooral kut omdat het waarschijnlijk saaie code is om te schrijven, geen uitdaging. Dan lijkt het me eigenlijk veel interessanter om een algoritme te mogen schrijven wat een zo etisch mogelijke beslissing moet maken ^^quote:Op zondag 24 januari 2021 20:22 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Als iemand een beetje inlevingsvermogen heeft een een moreel kompas is dat mogelijk ja.
Als we meer thuis waren gebleven was een incidentele avondwandeling nu nog steeds mogelijk.quote:
Ja, cool man, bedenken hoe je iemand dood kan schietenquote:Op zondag 24 januari 2021 20:34 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Maar ik zou bv. ook wel cool vinden om aan coole gevechtsvliegtuigen ofzo te werken, of bv. uitdagende algoritmes voor militaire robots enzo. Is gewoon coole shit en een leuke uitdagening om aan te werken technisch
Allemaal ongehoorzame jongeren.quote:Op zondag 24 januari 2021 20:33 schreef Jedi_Pimp het volgende:
Mooi om te zien hoe er na al die tijd nog steeds zo vastgeklampt wordt aan het ideaalbeeld van lockdowns ("met een eerdere lockdown was dit niet nodig geweest") terwijl eind oktober overal in Europa (en Israël) besmettingen opliepen en "de tweede golf" werd ingezet, ongeacht de zwaarte van de op dat moment geldende maatregelen.
Dat laatste kan nog steeds.quote:Op zondag 24 januari 2021 20:34 schreef Fred het volgende:
[..]
Als we meer thuis waren gebleven was een incidentele avondwandeling nu nog steeds mogelijk.
En had je nu misschien nog met 2 mensen incidenteel op de koffie gekund.
Ja mijn vrouw heeft ook zo'n formulier en ik straks ook. Maar we gaan nu niet opeens extra naar buiten na 21uurquote:Op zondag 24 januari 2021 20:24 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik heb trouwens zelf wel zo'n brief om ook buiten de avondklok te mogen, maar die ga ik natuurlijk niet gebruiken, want ik heb geen essentieel beroep.
Mensen moeten zelf ook een beetje nadenken en niet proberen de regels maximaal op te rekken.
Zo simpel is het ook: als mensen niet bij elkaar komen, kan het virus zich ook niet verspreiden.quote:Op zondag 24 januari 2021 20:32 schreef trein2000 het volgende:
Ik vind dit wel heel simplistisch allemaal hoor. Mensen hebben ook grenzen aan wat ze aankunnen.
Waarom alleen een incidentele avondwandeling? Als je 7x per week gaat is het schadelijker ofzo?quote:Op zondag 24 januari 2021 20:34 schreef Fred het volgende:
[..]
Als we meer thuis waren gebleven was een incidentele avondwandeling nu nog steeds mogelijk.
En had je nu misschien nog met 2 mensen incidenteel op de koffie gekund.
Dat je het kan krijgen wil nog niet zeggen dat je er ook gebruik van moet maken...quote:Op zondag 24 januari 2021 20:38 schreef WheeledWarrior het volgende:
Volgens mij heeft zo'n beetje iedereen hier een vrijstellingsbrief voor die avondklok![]()
Je krijgt ze bij wijze van spreken bij een pakje boter lijkt het.
Botersmokkel kan er ook nog wel bij met alle andere jaren '40-vergelijkingen.quote:Op zondag 24 januari 2021 20:38 schreef WheeledWarrior het volgende:
Volgens mij heeft zo'n beetje iedereen hier een vrijstellingsbrief voor die avondklok![]()
Ze kunnen met trots terugkijken op deze geslaagde dag. Het wordt met de dag gekker in dit land. Dit gaat nog eens goed fout aflopen op termijn. En ik kan me er niet eens druk om maken. De overheid en de politie oogsten wat ze zaaien.quote:Op zondag 24 januari 2021 20:39 schreef Sfancta het volgende:
Wordt wel een beetje extreem helaas. Dan bedoel ik het in de rug trappen van mensen en daarna op buiken slaan, door de politie.
Ik heb vroeger gewerkt aan een aantal overheidsprojecten in de IT. Op het moment dat je de functionele eisen leest dan gaat het je echt niet in de koude kleren zitten hoor. Ik kan me redelijk makkelijk ervan afsluiten en het nut ervan zien, maar op een gegeven moment ging er in mijn hoofd om: "Als ik in deze implementatie een fout maak kan dat gevolgen hebben voor mensen"quote:Op zondag 24 januari 2021 20:34 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
[..]
Hm, idk, het zou mij koud laten. Lijkt me vooral kut omdat het waarschijnlijk saaie code is om te schrijven, geen uitdaging. Dan lijkt het me eigenlijk veel interessanter om een algoritme te mogen schrijven wat een zo etisch mogelijke beslissing moet maken ^^
Maar ik zou bv. ook wel cool vinden om aan coole gevechtsvliegtuigen ofzo te werken, of bv. uitdagende algoritmes voor militaire robots enzo. Is gewoon coole shit en een leuke uitdagening om aan te werken technisch
Mijn vrouw kreeg hem vrijdagavond ongevraagd in de mailboxquote:Op zondag 24 januari 2021 20:38 schreef WheeledWarrior het volgende:
He daar is Martino weer! Eens zien of ie nog wat te duiden heeftquote:Op zondag 24 januari 2021 20:36 schreef Gretzl het volgende:
Dit kan wel eens het volgende grote politieke schandaal worden. Vakbonden van leraren hebben dus actief meegewerkt aan de schadelijke corona-protocollen die golden voor scholen. Waardoor de scholen van augustus t/m december een grote voedingsbron zijn gebleken voor nieuwe infecties.
[ twitter ]
[ twitter ]
Volgens mij sturen heel veel bedrijven hem gewoon in bulk aan het complete werknemersbestand.quote:Op zondag 24 januari 2021 20:41 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Mijn vrouw kreeg hem vrijdagavond ongevraagd in de mailbox
Werkt echt nooit 's avonds...
Mensen zijn er nu eenmaal erg goed in om gedrag voor zichzelf goed te praten. Ik zag laatst een onderzoek waaruit bleek dat de grote meerderheid van zichzelf vond dat ze zich goed aan de regels houdt, en de grote meerderheid óók vond dat andere mensen zich niet goed aan de regels houdt. Dat kan natuurlijk niet.quote:Op zondag 24 januari 2021 20:39 schreef Fred het volgende:
[..]
Zo simpel is het ook: als mensen niet bij elkaar komen, kan het virus zich ook niet verspreiden.
De een zal daar makkelijker mee om kunnen gaan dan de ander, dat is zeker waar. Maar is "ik kan het niet aan" reden om de regels aan je laars te lappen en daarmee de vrijheid van anderen nog verder te beperken?
Alles is toch ondertussen al dicht, wil het RedTeam nu alles dicht houden?quote:Op zondag 24 januari 2021 20:36 schreef Gretzl het volgende:
Dit kan wel eens het volgende grote politieke schandaal worden. Vakbonden van leraren hebben dus actief meegewerkt aan de schadelijke corona-protocollen die golden voor scholen. Waardoor de scholen van augustus t/m december een grote voedingsbron zijn gebleken voor nieuwe infecties.
[ twitter ]
[ twitter ]
Minder buiten = minder kans op mensen zien = minder kans op virus verspreiding = minder dodenquote:Op zondag 24 januari 2021 20:40 schreef leolinedance het volgende:
Waarom alleen een incidentele avondwandeling? Als je 7x per week gaat is het schadelijker ofzo?
Tja, "blijf thuis" was ook een advies, deden we ook niet zoveel mee en tadá lockdown en avondklok. (En duizenden doden en zieken)quote:En betreffende die koffie, dat kan nog steeds. Het is een advies.
Dat is helaas de waarheid. Ik het liever anders gezien.quote:Op zondag 24 januari 2021 20:41 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Ze kunnen met trots terugkijken op deze geslaagde dag. Het wordt met de dag gekker in dit land. Dit gaat nog eens goed fout aflopen op termijn. En ik kan me er niet eens druk om maken. De overheid en de politie oogsten wat ze zaaien.
Jep, Nederland is een land vol egoïsten. Zolang de ander zich maar aan de regels houdt en de ellende achter de voordeur van een ander blijft is er niets aan de hand.quote:Op zondag 24 januari 2021 20:43 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Mensen zijn er nu eenmaal erg goed in om gedrag voor zichzelf goed te praten. Ik zag laatst een onderzoek waaruit bleek dat de grote meerderheid van zichzelf vond dat ze zich goed aan de regels houdt, en de grote meerderheid óók vond dat andere mensen zich niet goed aan de regels houdt. Dat kan natuurlijk niet.
Datzelfde zie je in dit topic ook. Veel mensen die claimen dat zij zich goed aan de regels houden, maar die verfoeide anderen niet.
Dit is echt veel te makkelijk. Ik weet eerlijk gezegd niet of ik boos of verdrietig moet worden of je reactie moet negeren. Als je buiten komt veroorzaak je doden?quote:Op zondag 24 januari 2021 20:44 schreef Fred het volgende:
[..]
Minder buiten = minder kans op mensen zien = minder kans op virus verspreiding = minder doden
[..]
Tja, "blijf thuis" was ook een advies, deden we ook niet zoveel mee en tadá lockdown en avondklok. (En duizenden doden en zieken)
Dat is een bijzondere conclusie om te trekken uit wat ik schreef. Ik denk dat Nederland een land vol mensen is. Die heus het nut van bepaalde maatregelen wel zien, maar tegelijkertijd die maatregelen niet volledig volgen. Cognitieve dissonantie is een bitch.quote:Op zondag 24 januari 2021 20:45 schreef Fred het volgende:
[..]
Jep, Nederland is een land vol egoïsten.
Niet mee eens, maar dat was al wel duidelijk. Vooral het 1e punt, het 2e punt klopt wel maar daar ging het niet over. Je stelde dat dat niet meer kon.quote:Op zondag 24 januari 2021 20:44 schreef Fred het volgende:
[..]
Minder buiten = minder kans op mensen zien = minder kans op virus verspreiding = minder doden
[..]
Tja, "blijf thuis" was ook een advies, deden we ook niet zoveel mee en tadá lockdown en avondklok. (En duizenden doden en zieken)
Ik geloof niet in zuiver altruïsme, en ben derhalve van mening dat een ieder die zich aan de maatregelen houdt dat in eigen belang doet, en dat hetzelfde geldt voor iemand die zich er niet aan houdt. Dat het houden aan maatregelen ook goed uitpakt voor het grote geheel is slechts leuk meegenomen (daar zijn ze ook een beetje voor bedacht, uiteindelijk).quote:Op zondag 24 januari 2021 20:39 schreef Fred het volgende:
[..]
Zo simpel is het ook: als mensen niet bij elkaar komen, kan het virus zich ook niet verspreiden.
De een zal daar makkelijker mee om kunnen gaan dan de ander, dat is zeker waar. Maar is "ik kan het niet aan" reden om de regels aan je laars te lappen en daarmee de vrijheid van anderen nog verder te beperken?
Ben er ook bang voor. Maar als je die beelden allemaal ziet, dan is voor mij het begrip politie ook niks meer waard. Ik dacht dat ze de vriend van de burger waren. Nee, ze slaan er liever op los, vrouw of man, geen probleem.quote:Op zondag 24 januari 2021 20:41 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Ze kunnen met trots terugkijken op deze geslaagde dag. Het wordt met de dag gekker in dit land. Dit gaat nog eens goed fout aflopen op termijn. En ik kan me er niet eens druk om maken. De overheid en de politie oogsten wat ze zaaien.
Nee dat is easy, meer om de algoritmes te verzinnen om burgers te onderscheiden van militairen enzo, dat is interessant 😃quote:Op zondag 24 januari 2021 20:35 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, cool man, bedenken hoe je iemand dood kan schieten
En dit gaat alleen maar toenemen. Van solidariteit en dus onze samenleving is helemaal niets meer van over na de coronacrisis. De bewindslieden zijn namelijk bezig het helemaal tot de grond toe af te breken met hun repressie, gebrek aan perspectief en een selecte groep op laten draaien voor de kosten van het lockdownbeleid.quote:Op zondag 24 januari 2021 20:45 schreef Fred het volgende:
[..]
Jep, Nederland is een land vol egoïsten. Zolang de ander zich maar aan de regels houdt en de ellende achter de voordeur van een ander blijft is er niets aan de hand.
Maar die druk maak het toch juist spannend en interessant?quote:Op zondag 24 januari 2021 20:41 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik heb vroeger gewerkt aan een aantal overheidsprojecten in de IT. Op het moment dat je de functionele eisen leest dan gaat het je echt niet in de koude kleren zitten hoor. Ik kan me redelijk makkelijk ervan afsluiten en het nut ervan zien, maar op een gegeven moment ging er in mijn hoofd om: "Als ik in deze implementatie een fout maak kan dat gevolgen hebben voor mensen"
Denk dat je het onderschat
Zolang een maatregel iemand niet persoonlijk schaadt zal diegene er waarschijnlijk weinig moeite mee hebben. Maar als je geestelijke gezondheid onderuit gaat doordat je al maanden niemand ziet wil je er even uit, dan sla je dat advies dus (terecht) in de wind. Als het water je aan de lippen staat als ondernemer doe je hetzelfde.quote:Op zondag 24 januari 2021 20:47 schreef galantis het volgende:
[..]
Ik geloof niet in zuiver altruïsme, en ben derhalve van mening dat een ieder die zich aan de maatregelen houdt dat in eigen belang doet, en dat hetzelfde geldt voor iemand die zich er niet aan houdt. Dat het houden aan maatregelen ook goed uitpakt voor het grote geheel is slechts leuk meegenomen (daar zijn ze ook een beetje voor bedacht, uiteindelijk).
Het directe gevolg van moedeloosheid en frustratie door de maatregelen. Een kat in het nauw maakt rare sprongen.quote:Op zondag 24 januari 2021 20:47 schreef Sfancta het volgende:
[..]
Ben er ook bang voor. Maar als je die beelden allemaal ziet, dan is voor mij het begrip politie ook niks meer waard. Ik dacht dat ze de vriend van de burger waren. Nee, ze slaan er liever op los, vrouw of man, geen probleem.
Keur dat stenengegooi en alles natuurlijk niet goed, maar dat is 90% het gevolg van uitlokking van dat machogedrag van hun.
Wat is dit nou weer?quote:Op zondag 24 januari 2021 20:47 schreef Sfancta het volgende:
[..]
Ben er ook bang voor. Maar als je die beelden allemaal ziet, dan is voor mij het begrip politie ook niks meer waard. Ik dacht dat ze de vriend van de burger waren. Nee, ze slaan er liever op los, vrouw of man, geen probleem.
Keur dat stenengegooi en alles natuurlijk niet goed, maar dat is 90% het gevolg van uitlokking van dat machogedrag van hun.
Er zijn momenteel demonstraties/groepen op de been in Den Haag, Venlo, Tilburg, Helmond en Enschede.quote:Op zondag 24 januari 2021 20:43 schreef _serial_ het volgende:
Was net nog even op straat, bizar veel auto's met meerdere mensen erin, wat je normaal niet ziet rond dit tijdstip, dan is het ongeveer stil met een enkele auto.
Denk toch dat mensen hun bezoekjes wat vervroegd hebben.
Hoe meer mensen je ziet, des te groter de kans dat je bijdraagt aan het verspreiden van het virus.quote:Op zondag 24 januari 2021 20:45 schreef chratnox het volgende:
Dit is echt veel te makkelijk. Ik weet eerlijk gezegd niet of ik boos of verdrietig moet worden of je reactie moet negeren. Als je buiten komt veroorzaak je doden?
De toegangswegen naar de natuurgebieden zijn nog niet met militaire blokkades afgezet, er rijden nog steeds vrachtwagens van en naar het buitenland voor futiliteiten zoals dagelijkse levensbehoeften, industrie en bouw is nog niet platgelegd. Nog genoeg werk te doen voor het RedTeam!quote:Op zondag 24 januari 2021 20:44 schreef chratnox het volgende:
[..]
Alles is toch ondertussen al dicht, wil het RedTeam nu alles dicht houden?
Er is nog steeds niet bevestigd dat scholen een grote voedingsbron waren. Dat lijkt het RedTeam (ongeacht onderzoeken die het tegendeel beweren) maar te blijven roepen. Begint een beetje een hangende langspeelplaat te worden.
Verbod op interregionaal reizenquote:Op zondag 24 januari 2021 20:52 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
De toegangswegen naar de natuurgebieden zijn nog niet met militaire blokkades afgezet, er rijden nog steeds vrachtwagens van en naar het buitenland voor futiliteiten zoals dagelijkse levensbehoeften, industrie en bouw is nog niet platgelegd. Nog genoeg werk te doen voor het RedTeam!
Negeren, heeft toch geen zin. Lijkt ook wel een troll soms.quote:Op zondag 24 januari 2021 20:45 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dit is echt veel te makkelijk. Ik weet eerlijk gezegd niet of ik boos of verdrietig moet worden of je reactie moet negeren. Als je buiten komt veroorzaak je doden?
Mijn hemel, doe normaal.
Dan hoop ik wel dat je met 'regio' straat wilt zeggen, want anders gaat het natuurlijk nog mis.quote:
Er gaat inderdaad niemand zichzelf opofferen of besluiten eraan onderdoor te gaan for the greater good. Althans niet in NL, en dat is ons goed recht. Een ander gaat niet aan je denken, dus zul je het zelf moeten doen.quote:Op zondag 24 januari 2021 20:50 schreef chratnox het volgende:
[..]
Zolang een maatregel iemand niet persoonlijk schaadt zal diegene er waarschijnlijk weinig moeite mee hebben. Maar als je geestelijke gezondheid onderuit gaat doordat je al maanden niemand ziet wil je er even uit, dan sla je dat advies dus (terecht) in de wind. Als het water je aan de lippen staat als ondernemer doe je hetzelfde.
We lijken soms te vergeten dat iemand die zich niet aan de adviezen heeft gehouden daar misschien wel een goede reden voor heeft. Het is niet aan ons om daarover te oordelen, en al helemaal niet om het te veroordelen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |