Ik denk serieus dat als er in september daadkrachtiger was opgetreden, de scholen überhaupt niet dicht hadden gehoeven.quote:Op zondag 24 januari 2021 20:17 schreef MoreDakka het volgende:
Kwaad ben ik niet, ik ben juist blij dat Rutte flink heeft teruggeduwd. Een lockdown in september of scholensluiting in oktober, daar was ik wel kwaad over geworden
Dit.quote:Op zondag 24 januari 2021 20:18 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk serieus dat als er in september daadkrachtiger was opgetreden, de scholen überhaupt niet dicht hadden gehoeven.
Of van een vooruitziende blik? Wetende dat daar sowieso vragen over gaan komen.quote:Op zondag 24 januari 2021 19:50 schreef chratnox het volgende:
Nu stonden zelfs de groepen erin. Dat geeft het gevoel dat het kabinet meeschrijft, of er niets in te zeggen (wil) hebben.
Juist ja de demonstranten roepen de noodtoestand af.quote:Op zondag 24 januari 2021 20:18 schreef Zeester het volgende:
Ik hoop niet dat ze van protesteren op zondag op het Museumplein vaste prik gaan maken. Ik woon er vlakbij en voel me door de constante herrie van heli over niet fijn in huis, of veilig om mijn huis te verlaten op een tijdstip dat het wel mag en kan. Zo perken die demonstranten dus mijn vrijheid NOG verder in.
Dat denk ik niet. Wat ik wel graag had willen zien is veel meer lokale maatregelen toen het nog kon. Dan hadden we de tweede golf misschien wat korter kunnen maken. Aan de andere kant lijkt het sowieso onmogelijk om een harde lockdown de voorkomen in West-Europa, wat je ook doet.quote:Op zondag 24 januari 2021 20:18 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk serieus dat als er in september daadkrachtiger was opgetreden, de scholen überhaupt niet dicht hadden gehoeven.
Volgens mij is er voldoende afgekondigd en ligt het aan de laksheid in opvolging dat we in de huidige situatie zitten.quote:Op zondag 24 januari 2021 20:18 schreef Tijn het volgende:
Als iemand een beetje inlevingsvermogen heeft een een moreel kompas is dat mogelijk ja.quote:Op zondag 24 januari 2021 20:17 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Serieus, hoe kan iemand instorten door het schrijven van een stuk software??
De echte maatregelen kwamen pas eind oktober en later. Dat was weken, zo niet maanden, te laat imho.quote:Op zondag 24 januari 2021 20:22 schreef Fred het volgende:
[..]
Volgens mij is er voldoende afgekondigd en ligt het aan de laksheid in opvolging dat we in de huidige situatie zitten.
Of we hadden Spaanse/Ierse toestanden gehad, omdat we dan met kerst versoepeld zouden hebben. We zullen het nooit weten.quote:Op zondag 24 januari 2021 20:18 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nederland is te klein voor lokale maatregelen, als iets verboden is in de ene regio, is regio waar hetzelfde wel is toegestaan altijd in de buurt.quote:Op zondag 24 januari 2021 20:21 schreef MoreDakka het volgende:
Dat denk ik niet. Wat ik wel graag had willen zien is veel meer lokale maatregelen toen het nog kon.
Als we meer vrijwillig thuis waren gebleven, hadden we nu minder verplicht thuis moeten zitten.quote:Aan de andere kant lijkt het sowieso onmogelijk om een harde lockdown de voorkomen in West-Europa, wat je ook doet.
Ik denk dat die verplaatsing naar vrijdag heel goed is...quote:Op zondag 24 januari 2021 20:22 schreef DireStraits7 het volgende:
Ik vond het zelf in ieder geval een zeer interessant stuk. En ik vind ook dat het niet zinvol is er enkele passages uit te halen. Er staan een paar inzichtelijke passages in, maar die moet ook weer in het licht bezien worden van de passages elders in het stuk waarin een en ander weer genuanceerd wordt.
Ik vroeg me ook nog af of het nou wenselijk zou zijn om die ultieme transparantie te geven die iemand als Friedrich voorstaat. Je zag afgelopen week met Gommers al hoe vervelend het is als het OMT ook niet met één mond naar buiten treedt. Laat staan als Jan en alleman op eigen titel allerhande uitspraken de wereld in slingert. Vanuit een wetenschappelijk oogpunt is transparantie natuurlijk zeer gewenst, maar in dit geval is het alleen maar contraproductief vrees ik.
Als er één ding duidelijk is geworden: er zaten absoluut weeffouten in het OMT, maar de meesten lijken nu gefixt.
Half oktober was de gedeeltelijke lockdown. En eind september werden 'al' de eerste maatregelen aangekondigd.quote:Op zondag 24 januari 2021 20:24 schreef Tijn het volgende:
[..]
De echte maatregelen kwamen pas eind oktober en later. Dat was weken, zo niet maanden, te laat imho.
Of je er nu het etiketje vrijwillig of verplicht op plakt maakt weinig uit natuurlijk.quote:Op zondag 24 januari 2021 20:25 schreef Fred het volgende:
[..]
Nederland is te klein voor lokale maatregelen, als iets verboden is in de ene regio, is regio waar hetzelfde wel is toegestaan altijd in de buurt.
[..]
Als we meer vrijwillig thuis waren gebleven, hadden we nu minder verplicht thuis moeten zitten.
De maatregel "blijf thuis" is al ruim 10 maanden van kracht en wordt massaal genegeerd.quote:Op zondag 24 januari 2021 20:24 schreef Tijn het volgende:
De echte maatregelen kwamen pas eind oktober en later. Dat was weken, zo niet maanden, te laat imho.
Nee, ze misdragen zich.quote:Op zondag 24 januari 2021 20:20 schreef Wegenbouwer het volgende:
[..]
Juist ja de demonstranten roepen de noodtoestand af.
Ik zit er klaar voor.quote:Op zondag 24 januari 2021 20:04 schreef Sfancta het volgende:
Via via gehoord dat straks om 21.00 in Heerlen wat gepland is.
Psychisch scheelt het een hoop.quote:Op zondag 24 januari 2021 20:25 schreef trein2000 het volgende:
Of je er nu het etiketje vrijwillig of verplicht op plakt maakt weinig uit natuurlijk.
Dat is waar. Ook dingen als "vermijd drukte" en zelfs "werk thuis tenzij het niet anders kan" lijken weinig te doen.quote:Op zondag 24 januari 2021 20:26 schreef Fred het volgende:
[..]
De maatregel "blijf thuis" is al ruim 10 maanden van kracht en wordt massaal genegeerd.
Noem het maar weinigquote:Op zondag 24 januari 2021 20:27 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat is waar. Ook dingen als "vermijd drukte" en zelfs "werk thuis tenzij het niet anders kan" lijken weinig te doen.
Maar ook wetten zoals niet met meer dan twee samen buiten afspreken worden massaal overtreden. Nu wordt daar ook niet echt op gehandhaafd natuurlijk.quote:Op zondag 24 januari 2021 20:27 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat is waar. Ook dingen als "vermijd drukte" en zelfs "werk thuis tenzij het niet anders kan" lijken weinig te doen.
Het zijn natuurlijk ook maar adviezen en er wordt 0,0 op gehandhaafd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |