Hoe kan je op een advies handhaven? Los van bordjes met "het is te druk, kom niet!"quote:Op zondag 24 januari 2021 20:27 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat is waar. Ook dingen als "vermijd drukte" en zelfs "werk thuis tenzij het niet anders kan" lijken weinig te doen.
Het zijn natuurlijk ook maar adviezen en er wordt 0,0 op gehandhaafd.
Handhaving of niet, doordat teveel mensen tóch op pad gingen en tóch naar drukke plaatsen gingen, zitten we nu in de huidige situatie.quote:Op zondag 24 januari 2021 20:27 schreef Tijn het volgende:
Dat is waar. Ook dingen als "vermijd drukte" en zelfs "werk thuis tenzij het niet anders kan" lijken weinig te doen.
Het zijn natuurlijk ook maar adviezen en er wordt 0,0 op gehandhaafd.
Afstraffen met een lockdown en avondklok?quote:Op zondag 24 januari 2021 20:29 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Hoe kan je op een advies handhaven? Los van bordjes met "het is te druk, kom niet!"
Ik vind dit wel heel simplistisch allemaal hoor. Mensen hebben ook grenzen aan wat ze aankunnen.quote:Op zondag 24 januari 2021 20:30 schreef Fred het volgende:
[..]
Handhaving of niet, doordat teveel mensen tóch op pad gingen en tóch naar drukke plaatsen gingen, zitten we nu in de huidige situatie.
Blijkbaar liggen de prioriteiten van veel mensen op een andere plek dan het beperken van dood en verderf door een virus.
quote:Op zondag 24 januari 2021 20:22 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Als iemand een beetje inlevingsvermogen heeft een een moreel kompas is dat mogelijk ja.
Hm, idk, het zou mij koud laten. Lijkt me vooral kut omdat het waarschijnlijk saaie code is om te schrijven, geen uitdaging. Dan lijkt het me eigenlijk veel interessanter om een algoritme te mogen schrijven wat een zo etisch mogelijke beslissing moet maken ^^quote:Op zondag 24 januari 2021 20:22 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Als iemand een beetje inlevingsvermogen heeft een een moreel kompas is dat mogelijk ja.
Als we meer thuis waren gebleven was een incidentele avondwandeling nu nog steeds mogelijk.quote:
Ja, cool man, bedenken hoe je iemand dood kan schietenquote:Op zondag 24 januari 2021 20:34 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Maar ik zou bv. ook wel cool vinden om aan coole gevechtsvliegtuigen ofzo te werken, of bv. uitdagende algoritmes voor militaire robots enzo. Is gewoon coole shit en een leuke uitdagening om aan te werken technisch
Allemaal ongehoorzame jongeren.quote:Op zondag 24 januari 2021 20:33 schreef Jedi_Pimp het volgende:
Mooi om te zien hoe er na al die tijd nog steeds zo vastgeklampt wordt aan het ideaalbeeld van lockdowns ("met een eerdere lockdown was dit niet nodig geweest") terwijl eind oktober overal in Europa (en Israël) besmettingen opliepen en "de tweede golf" werd ingezet, ongeacht de zwaarte van de op dat moment geldende maatregelen.
Dat laatste kan nog steeds.quote:Op zondag 24 januari 2021 20:34 schreef Fred het volgende:
[..]
Als we meer thuis waren gebleven was een incidentele avondwandeling nu nog steeds mogelijk.
En had je nu misschien nog met 2 mensen incidenteel op de koffie gekund.
Ja mijn vrouw heeft ook zo'n formulier en ik straks ook. Maar we gaan nu niet opeens extra naar buiten na 21uurquote:Op zondag 24 januari 2021 20:24 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik heb trouwens zelf wel zo'n brief om ook buiten de avondklok te mogen, maar die ga ik natuurlijk niet gebruiken, want ik heb geen essentieel beroep.
Mensen moeten zelf ook een beetje nadenken en niet proberen de regels maximaal op te rekken.
Zo simpel is het ook: als mensen niet bij elkaar komen, kan het virus zich ook niet verspreiden.quote:Op zondag 24 januari 2021 20:32 schreef trein2000 het volgende:
Ik vind dit wel heel simplistisch allemaal hoor. Mensen hebben ook grenzen aan wat ze aankunnen.
Waarom alleen een incidentele avondwandeling? Als je 7x per week gaat is het schadelijker ofzo?quote:Op zondag 24 januari 2021 20:34 schreef Fred het volgende:
[..]
Als we meer thuis waren gebleven was een incidentele avondwandeling nu nog steeds mogelijk.
En had je nu misschien nog met 2 mensen incidenteel op de koffie gekund.
Dat je het kan krijgen wil nog niet zeggen dat je er ook gebruik van moet maken...quote:Op zondag 24 januari 2021 20:38 schreef WheeledWarrior het volgende:
Volgens mij heeft zo'n beetje iedereen hier een vrijstellingsbrief voor die avondklok![]()
Je krijgt ze bij wijze van spreken bij een pakje boter lijkt het.
Botersmokkel kan er ook nog wel bij met alle andere jaren '40-vergelijkingen.quote:Op zondag 24 januari 2021 20:38 schreef WheeledWarrior het volgende:
Volgens mij heeft zo'n beetje iedereen hier een vrijstellingsbrief voor die avondklok![]()
Ze kunnen met trots terugkijken op deze geslaagde dag. Het wordt met de dag gekker in dit land. Dit gaat nog eens goed fout aflopen op termijn. En ik kan me er niet eens druk om maken. De overheid en de politie oogsten wat ze zaaien.quote:Op zondag 24 januari 2021 20:39 schreef Sfancta het volgende:
Wordt wel een beetje extreem helaas. Dan bedoel ik het in de rug trappen van mensen en daarna op buiken slaan, door de politie.
Ik heb vroeger gewerkt aan een aantal overheidsprojecten in de IT. Op het moment dat je de functionele eisen leest dan gaat het je echt niet in de koude kleren zitten hoor. Ik kan me redelijk makkelijk ervan afsluiten en het nut ervan zien, maar op een gegeven moment ging er in mijn hoofd om: "Als ik in deze implementatie een fout maak kan dat gevolgen hebben voor mensen"quote:Op zondag 24 januari 2021 20:34 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
[..]
Hm, idk, het zou mij koud laten. Lijkt me vooral kut omdat het waarschijnlijk saaie code is om te schrijven, geen uitdaging. Dan lijkt het me eigenlijk veel interessanter om een algoritme te mogen schrijven wat een zo etisch mogelijke beslissing moet maken ^^
Maar ik zou bv. ook wel cool vinden om aan coole gevechtsvliegtuigen ofzo te werken, of bv. uitdagende algoritmes voor militaire robots enzo. Is gewoon coole shit en een leuke uitdagening om aan te werken technisch
Mijn vrouw kreeg hem vrijdagavond ongevraagd in de mailboxquote:Op zondag 24 januari 2021 20:38 schreef WheeledWarrior het volgende:
He daar is Martino weer! Eens zien of ie nog wat te duiden heeftquote:Op zondag 24 januari 2021 20:36 schreef Gretzl het volgende:
Dit kan wel eens het volgende grote politieke schandaal worden. Vakbonden van leraren hebben dus actief meegewerkt aan de schadelijke corona-protocollen die golden voor scholen. Waardoor de scholen van augustus t/m december een grote voedingsbron zijn gebleken voor nieuwe infecties.
[ twitter ]
[ twitter ]
Volgens mij sturen heel veel bedrijven hem gewoon in bulk aan het complete werknemersbestand.quote:Op zondag 24 januari 2021 20:41 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Mijn vrouw kreeg hem vrijdagavond ongevraagd in de mailbox
Werkt echt nooit 's avonds...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |