abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 23 januari 2021 @ 22:07:15 #176
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_197599010
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 22:04 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Trump heeft de troepen aldaar teruggetrokken, da's vergelijkbaar met de geallieerden die rechtsomkeert maken NADAT ze ontdekt hadden wat er in de concentratie kampen is gebeurd.
Dus onversneden militarisme is goed,

Zolang een democraat het maar doet. :)
&lt;signature here&gt;.
pi_197599114
twitter

Het is een gave! Grifting.
  zaterdag 23 januari 2021 @ 22:17:47 #178
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_197599322
quote:
14s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 22:07 schreef ExTec het volgende:

[..]

Dus onversneden militarisme is goed,

Zolang een democraat het maar doet. :)
Nee. En nee.

Maar ik ook vind dat je het dan wel moet afmaken als je in een oorlog of een conflict stapt of als je die overneemt van een voorganger.

Van de ene op de andere dag je terugtrekken kan. Is een idee. Maar als zelfs je eigen militaire apparaat aangeeft dat het een foute aktie is dan lijkt het me logisch dat er vragen opkomen. En dan hebben we het nog niet gehad over de andere landen die daar samen met de VS zitten. Als je DIE al niet op de hoogte brengt dan ben je als mens niet zo geweldig bezig.
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind
Disgaea 5 *O* Horizon Zero Dawn *O* Nier Automata *O* Persona 5 *O*
pi_197599334
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 17:56 schreef hollandia02 het volgende:

[..]

Iedereen Nederlandse man geboren voor 1980 heeft in het leger gezeten tenzij die niet bekwaam was of 2 broers had.
Fout. Er moet nog bij: of ging studeren..... Vanaf pakweg geboortejaar 1975.
"Ow, my schnoz! My punim! My pupik! My genechtagazoink!"
  zaterdag 23 januari 2021 @ 22:20:31 #180
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_197599409
quote:
14s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 22:07 schreef ExTec het volgende:

[..]

Dus onversneden militarisme is goed,

Zolang een democraat het maar doet. :)
Je zou eigenlijk geen troepen WILLEN sturen naar brandhaarden, maar doe je dit niet, dan krijg je er despoten. En daar wil de wereld van af.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  zaterdag 23 januari 2021 @ 22:20:45 #181
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_197599413
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 21:14 schreef Knipoogje het volgende:
handvol posters die een kwartier spenderen aan uitgebreide post om een tweet van een trollposter tegen te gaan _O-
Jullie trappen er wéér in :{
Mijn excuus? Ik had niks beters te doen :+

quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 22:20 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Je zou eigenlijk geen troepen WILLEN sturen naar brandhaarden, maar doe je dit niet, dan krijg je er despoten. En daar wil de wereld van af.
Niet helemaal mee eens.

Als de geschiedenis iets heeft bewezen is het dat een volk de leider krijgt die ze willen (al dan niet onbewust ;)). En alleen als het volk er genoeg van heeft veranderd er permanent wat. Bestorming van de Bastille in Frankrijk, Franco in Spanje, Chauchescu in Roemenie. Het is tegenwoordig wat lastiger omdat de overheid beter bewapend is maar dat is de enige manier hoe je van een despoot afkomt.

Als een land van buitenaf democratie probeert af te dwingen zal zodra dat land de teugels los laat het fout gaan. Dan zal er weer een despoot opstaan en het volk zal die accepteren.

[ Bericht 21% gewijzigd door wdn op 23-01-2021 22:27:51 ]
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind
Disgaea 5 *O* Horizon Zero Dawn *O* Nier Automata *O* Persona 5 *O*
  zaterdag 23 januari 2021 @ 22:21:25 #182
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_197599431
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 22:17 schreef wdn het volgende:

[..]

Nee. En nee.

Maar ik ook vind dat je het dan wel moet afmaken als je in een oorlog of een conflict stapt of als je die overneemt van een voorganger.
Dat is een nogal post-koloniale instelling ;)

quote:
Van de ene op de andere dag je terugtrekken kan.
Ja maar dan hebben we het niet over eergisteren, maar over ongeveer 4 jaar terug... ;)
&lt;signature here&gt;.
  zaterdag 23 januari 2021 @ 22:23:26 #183
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_197599482
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 22:20 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Je zou eigenlijk geen troepen WILLEN sturen naar brandhaarden, maar doe je dit niet, dan krijg je er despoten. En daar wil de wereld van af.
Dat ben ik met je eens. :)

Maar de erkenning dat het de VS is die dat doet, en ook de noodzaak daarvan, is niet altijd vanzelfsprekend, hier.

Vraag maar aan KoosVogels, bv ;)
&lt;signature here&gt;.
  zaterdag 23 januari 2021 @ 22:24:39 #184
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_197599510
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 22:20 schreef wdn het volgende:

[..]

Mijn excuus? Ik had niks beters te doen :+
Je kunt proberen een koe te leren om hachee te maken, maar het eindresultaat laat te wensen over..
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  zaterdag 23 januari 2021 @ 22:31:12 #185
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_197599666
quote:
12s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 22:21 schreef ExTec het volgende:

[..]

Dat is een nogal post-koloniale instelling ;)
[..]

Ja maar dan hebben we het niet over eergisteren, maar over ongeveer 4 jaar terug... ;)
Neu zo bedoelde ik het niet :D Kolonialisme is niet meer de drijfveer hiervoor.
Het is het verkopen van het product democratie dat de VS voorstaat. Dat is gewoon niet af te dwingen dus alles wat ze doen in Irak, etc ben ik het niet mee eens. Dat zou de VS alleen moeten doen als een land om hulp vraagt als het een democratie is (want we gaan geen despoten ondersteunen ;) )

Maar ik ben bang dat de VS meedoet aan die conflicten omdat ze aan beide partijen kunnen verdienen.
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind
Disgaea 5 *O* Horizon Zero Dawn *O* Nier Automata *O* Persona 5 *O*
  zaterdag 23 januari 2021 @ 22:32:10 #186
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_197599694
dubbel
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind
Disgaea 5 *O* Horizon Zero Dawn *O* Nier Automata *O* Persona 5 *O*
pi_197599790
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 22:10 schreef AnneX het volgende:
[ twitter ]
Het is een gave! Grifting.
Toen ik een week of 1,5 geleden postte dat er bitcoins naar ultra-rechtse organisaties die meededen aan de bestorming waren gegaan, werd ik naar BNW verwezen.... :?
https://www.businessinsid(...)ional=true&r=US&IR=T
https://news.yahoo.com/ex(...)count-181954668.html
https://www.smh.com.au/bu(...)20210115-p56u9z.html

[ Bericht 11% gewijzigd door la_perle_rouge op 23-01-2021 22:40:39 ]
  zaterdag 23 januari 2021 @ 22:35:42 #188
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_197599798
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 22:31 schreef wdn het volgende:

Maar ik ben bang dat de VS meedoet aan die conflicten omdat ze aan beide partijen kunnen verdienen.
De VS hebben een Empire om te onderhouden ;)

En dat Rijk werd verwaarloosd, onder Trump.

Dus ja,

Dat Rijk is terug, dus we gaan meer wapengekletter zien.

En dat is niet (vanuit ons perspectief) slecht.

Want zoals opgemerkt, we zitten niet op despoten te wachten...
&lt;signature here&gt;.
pi_197599863
quote:
12s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 21:59 schreef ExTec het volgende:
https://www.i24news.tv/en(...)rtheast-syria-report

Meer kan ik er niet snel over vinden ;)
Ik wel: Anti-Biden conspiracy claims US escalating role in Syria

“Here we go again,” one person tweeted, claiming a “large” convoy had entered eastern Syria on the “first day” of Biden’s presidency.
quote:
Rumors that the US has sent a “convoy” of trucks to Syria spread online overnight between Friday and Saturday. It was tweeted and pushed by those who are critical of US foreign policy and particularly some who have latched onto a narrative that former US President Donald Trump wanted to end “foreign wars” while President Joe Biden will “start” a new war. Neither is accurate.

“Here we go again,” one person tweeted, claiming a “large” convoy had entered eastern Syria on the “first day” of Biden’s presidency. This relied on AlMasdar news, although the link to the supposed story had been removed when I clicked on it at 12:46pm on Saturday.

Another commentator claimed that Biden “invaded Syria.” This claim relied on an i24 report which relied on a report from Syrian regime SANA media. The laundering of the source through i24 made it appear more factual when in fact it was merely Syrian government propaganda. The Syrian regime opposes the US presence in eastern Syria.

The US has several hundred personnel in eastern Syria where it works with the Syrian Democratic Forces to continue to stabilize the area and fight ISIS. The SDF control a large swatch of Syria east of the Euphrates. Trump vowed to leave Syria in 2017, 2018 and again in 2019. In 2019 he withdrew forces from new Tel Abyad and enabled a Turkish invasion that caused some 200,000 people to flee.

Kurdish allies of the US in Syria were concerned the US would betray them after they had fought against ISIS alongside US, French and UK special forces. However, the US stayed in Syria. Trump said he would secure Syria’s “oil.” US Central Command and the US State Department appeared to have conflicting goals. It remains to be seen what Biden’s Syria policy is.

The conspiracy theory that claims Biden “invaded” Syria or sent a US convoy there on his “first day” is a misreading of events. The US supplies its forces in eastern Syria with trucks often sent from the Kurdistan region of northern Iraq. This is a tenuous logistics pipeline for US personnel and Combined Joint Task Force Operation Inherent Resolve. Those who follow these movements call them routine. There is no evidence of an increased US footprint, a change in posture or tempo of operations.

Nevertheless pro-Trump commentators and Trump’s own officials often claimed the US was “ending” a series of “endless wars.” Some claimed Trump was the first US president in generations not to start a foreign war. Trump sought to leave Afghanistan and many wonder if that is feasible. Trump did draw down US forces in Iraq from more than 5,000 to several thousand.

US forces also left half a dozen bases because of increased pro-Iran militia attacks used 107mm rockets to aim at US compounds on Iraqi bases. Areas such as K-1 near Kirkuk, Q-West near Mosul, a Nineveh base, and Taqadum, Taji, and others were handed over to Iraqis, often with millions of dollars of equipment.

The US has trained and mentored some 250,000 Iraqi soldiers since 2014 to help them fight ISIS. Pro-Iranian voices want the US to leave Iraq. In Syria the US helped train and equip almost 100,000 fighters. Turkey, Iran and Russia oppose the US role in Syria and their media is quick to spread conspiracies. They also are critical of the Biden administration. The US also has a lonely base at Tanf in Syria near the Jordanian border.
Niks geen 'invading' maar normale troepenbewegingen.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  zaterdag 23 januari 2021 @ 22:41:33 #190
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_197599958
quote:
10s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 22:38 schreef Kijkertje het volgende:

Niks geen 'invading' maar normale troepenbewegingen.
Duidelijk,

Misschien dat die Israëlische outlet die ik op kon vissen daar in mee is gegaan ;)
&lt;signature here&gt;.
pi_197600206
quote:
14s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 22:41 schreef ExTec het volgende:

[..]

Duidelijk,

Misschien dat die Israëlische outlet die ik op kon vissen daar in mee is gegaan ;)
Als ze daadwerkelijk Syrie binnengevallen zouden zijn zodra Biden president was zou dat ook wel met grote koppen in de kranten/ media staan nietwaar? Dit is een bericht van Newsmax waar niemand aandacht aan schenkt :D

Nou ja niemand ... mensen met een mening natuurlijk wel :+
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  zaterdag 23 januari 2021 @ 22:58:27 #192
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_197600346
quote:
12s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 22:52 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Als ze daadwerkelijk Syrie binnengevallen zouden zijn zodra Biden president was zou dat ook wel met grote koppen in de kranten/ media staan nietwaar? Dit is een bericht van Newsmax waar niemand aandacht aan schenkt :D
Volgens mij hebben ze daar al links en of rechts aanwezigheid.

Dus wat bedoel je met binnenvallen?

Bombastisch met 1000 en tanks voor de grens staan ofzo?

:')

Echt lekker van dik-hout-zaagt-men-planken simpelheid, alsof dat, en dat alleen, het middel is om je in een land te laten gelden ofzo? :')
&lt;signature here&gt;.
pi_197600508
twitter
[twitter]https://twitter.com/JoeLampard2/statue/1353093492109668353[/twitter]

Mazzel dat dit slecht georganiseerd was. Terwijl we meer en meer vernemen dat het beter georganiseerd was dan uit de eerste beelden bleek. Door het oog van de naald gekropen. Als Trump hiervoor niet veroordeeld wordt na het impeachment, kunnen ze dat hele impeachment voor alle komende presidenten ook in de prullenbak gooien.
pi_197600509
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 22:58 schreef ExTec het volgende:

[..]

Volgens mij hebben ze daar al links en of rechts aanwezigheid.

Dus wat bedoel je met binnenvallen?

Bombastisch met 1000 en tanks voor de grens staan ofzo?

:')

Echt lekker van dik-hout-zaagt-men-planken simpelheid, alsof dat, en dat alleen, het middel is om je in een land te laten gelden ofzo? :')
Tja dat Cardillo het woord 'binnenvallen' gebruikt is natuurlijk ook niet voor niets. Dat klinkt heel erg grensoverschrijdend! En daar wordt de Trump-aanhang heel erg boos van op Biden :(

Dat heet propaganda.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  zaterdag 23 januari 2021 @ 23:14:53 #195
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_197600726
quote:
10s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 22:38 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Ik wel: Anti-Biden conspiracy claims US escalating role in Syria

“Here we go again,” one person tweeted, claiming a “large” convoy had entered eastern Syria on the “first day” of Biden’s presidency.
[..]

Niks geen 'invading' maar normale troepenbewegingen.
Precies zoals ik al zei dus
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_197600845
Is dit hier al besproken?
https://www.washingtonpos(...)s-meme-inauguration/
Bemittened Bernie: The meme that resonated around the world

_O-
pi_197600889

LolwegaandieeenzameMAGAfanboyevenwatlolligeantwoo...waitwat?
Was iedereen maar zo, dan konden ze nog door één deur daar.
beter een knipoog dan een blauw oog
  Moderator zaterdag 23 januari 2021 @ 23:48:56 #198
54278 crew  Tijger_m
42
pi_197601349
quote:
Mischien heb je de beslissingen en acties gemist in de eerste dagen voordat het weekend was? :)
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator zaterdag 23 januari 2021 @ 23:51:44 #199
54278 crew  Tijger_m
42
pi_197601402
quote:
10s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 21:41 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Ach het kan geen kwaad om het één en ander te verduidelijken toch? Weet iedereen gelijk hoeveel waarde een post van deze user heeft. En als de inhoud nou nog verdedigd werd maar zo te zien is dat ook te moeilijk -O-
Ja, dat kan wel kwaad. Zet aub gewoon een TR en niet op reageren, nu moet ik een hele berg posts deleten.

En als de bron Newsmax is dan hoort dat hier gewoon niet thuis.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_197601530
quote:
9s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 23:04 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Tja dat Cardillo het woord 'binnenvallen' gebruikt is natuurlijk ook niet voor niets. Dat klinkt heel erg grensoverschrijdend! En daar wordt de Trump-aanhang heel erg boos van op Biden :(

Dat heet propaganda.
I see what you did there.
Spoilers!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')