Mwah.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 10:27 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik heb vandaag toch wel wat lui horen verklaren dat de gereedschapskist nu leeg is.
Maar ik twijfel er niet aan dat je gelijk hebt.
Die bezoekregels neem ik al wat langer met een korreltjes zout. Je kunt mij ook niet uitleggen waarom ik wel naar opa en oma mag, maar zij niet hier over de vloer mogen komen.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 10:29 schreef Claudia_x het volgende:
Ja, ook dat vind ik lastig, laveren tussen begrip hebben voor het overtreden van regels en balen dat deze mensen ervoor zorgen dat we met z'n allen nog langer met deze situatie te maken hebben.
Maar laten we wel wezen: maximaal één bezoeker per dag, dat is toch ook bijna niet te doen? Ik heb me aan alle bezoekregels gehouden en heb me zelfs nog keuriger gedragen. Wij hebben onze contacten al langere tijd radicaal beperkt. De laatste weken zien we niemand, alleen mijn schoonouders. En nu zou dat ook ineens niet meer mogen? We mogen wel elke dag een andere persoon op bezoek hebben, maar m'n schoonouders samen als enige bezoek is niet oké?
Ik snap dat het voor de overheid lastig is om regels te maken die precies dat effect hebben dat ze moeten hebben. Maar je moet wel goed uitkijken met regels die mogelijk meer schade berokkenen dan ze opleveren. Ik vrees dat dat met deze regel wel eens het geval zou kunnen zijn.
Ja precies, dus als het grootste deel pas beschermd is na de 2e prik ben je dus al weer een paar weken verder.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 10:24 schreef Predator40 het volgende:
[..]
hoeveel mensen hebben daar al de 2de prik gehad ?
het blijkt dat de eerste prik maar voor 33% beschermd volgens de eerste onderzoeken.
Dat weet ik wel.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 10:33 schreef capricia het volgende:
[..]
Mwah.
In het VK (Tim de Wit, correspondent Londen) mag je 0 mensen ontvangen. Bij 0 mensen op visite gaan.
En alleen naar buiten als het echt moet. Drones houden de parken in de gaten. En er is een kliklijn.
Het kan nog dystopischer dus.
Dit is wat het allemaal zo lastig maakt.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 10:23 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Het is jammer dat Gommers teruggefloten is.
Maar de essentie van zijn verhaal was naar mijn idee best reëel, als we de huidige maatregelen zonder extra beperkingen doortrekken krijgen we mogelijk (let wel, het is niet echt zeker) een derde golf die even groot is als de 2e golf, en volgens hem zouden we die aan moeten kunnen, en waarom, er heerst rust op de afdelingen, en met name omdat men nu wel gevaccineerd is. Daarbij is een avondklok geen garantie dat die derde golf niet alsnog komt.
Tel daarbij op dat je gewoon flink gas moet geven met de ouderen en kwetsbaren te vaccineren, en je hebt waarschijnlijk een groot gedeelte van de angel eruit getrokken.
Maar goed, men handelt liever op basis van misschien, wellicht, zou kunnen, mogelijk.
Terwijl er inmiddels ook veel verhalen uit UK komen (ook uit de zorg) dat een groot gedeelte van de golf besmettingen uit gedrag en familiebezoek komen rondom de kerstvakantie door een laat afgekondigde lockdown. Inmiddels lopen de besmettingen daar ook hard terug.
Zes tegenwoordig omdat ze hun oren hebben laten hangen naar de schreeuwers.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 10:33 schreef Jazeg het volgende:
[..]
Ja precies, dus als het grootste deel pas beschermd is na de 2e prik ben je dus al weer een paar weken verder.
wij hebben precies hetzelfde.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 10:29 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ja, ook dat vind ik lastig, laveren tussen begrip hebben voor het overtreden van regels en balen dat deze mensen ervoor zorgen dat we met z'n allen nog langer met deze situatie te maken hebben.
Maar laten we wel wezen: maximaal één bezoeker per dag, dat is toch ook bijna niet te doen? Ik heb me aan alle bezoekregels gehouden en heb me zelfs nog keuriger gedragen. Wij hebben onze contacten al langere tijd radicaal beperkt. De laatste weken zien we niemand, alleen mijn schoonouders. En nu zou dat ook ineens niet meer mogen? We mogen wel elke dag een andere persoon op bezoek hebben, maar m'n schoonouders samen als enige bezoek is niet oké?
Ik snap dat het voor de overheid lastig is om regels te maken die precies dat effect hebben dat ze moeten hebben. Maar je moet wel goed uitkijken met regels die mogelijk meer schade berokkenen dan ze opleveren. Ik vrees dat dat met deze regel wel eens het geval zou kunnen zijn.
Ik keek zelf het afgelopen jaar steeds naar technische briefings. Nu ik dat niet meer doe, valt me op hoe moeilijk de reden achter bepaalde regels te begrijpen is als je dat niet doet. Bij de persconferentie heb ik er goed op gelet wat er werd gezegd over de noodzaak om een avondklok te hebben. Ik was teleurgesteld over het uitblijven van uitleg. Het beste waar we op kunnen hopen is holle retoriek.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 10:31 schreef Jazeg het volgende:
[..]
Nogmaals, de communicatie is niet best. Alles lijkt op een soort Jip en Janneke manier uitgelegd te moeten worden terwijl er genoeg mensen zijn die wél op een volwassen manier inzicht willen krijgen in het hoe en waarom. Jammer dat je daar dan blijkbaar zelf naar moet zoeken.
Klopt. Maar de balans is zo langzamerhand wel zoek. Zoals iemand hier boven al stelde, we sturen niet meer op cijfers maar op geruchten van cijfers. Of daar hele zware maatregelen bij passen? Ik vind van niet.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 10:34 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dit is wat het allemaal zo lastig maakt.
het gaat echt nergens over, en Pfizer geeft ook geen garantie dat de 2de prik na 6 weken even goed gaat werken.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 10:31 schreef trein2000 het volgende:
Even wat anders. Dat gekut met die wachttijd tussen prikken krijgt naar mijn smaak veel te weinig aandacht.
Wekenlang is de verdedigingslinies van de slechtste volksgezondheid minister van Europa: “Wij doen het zorgvuldig”. Daarom zijn we nu kansloos een-na-laatste. Maar vervolgens gaan we wel even deze gigantische gok nemen. Schiet mij maar lek.
Hadden ze in februari/maart 2020 maar gestuurd op geruchten.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 10:36 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Klopt. Maar de balans is zo langzamerhand wel zoek. Zoals iemand hier boven al stelde, we sturen niet meer op cijfers maar op geruchten van cijfers. Of daar hele zware maatregelen bij passen? Ik vind van niet.
Dit vind ik ook wel heel bezwaarlijk. Het is dat ik als 30-jarige zonder enige aandoeningen sowieso achteraan sta en we tegen die tijd hopelijk eea hebben rechtgetrokken, maar als ik sneller aan de beurt zou zijn zou dit gedoe me aan het twijfelen brengen. De fabrikant zegt zelf dat het zus en zo moet, en vervolgens kun je er niet op vertrouwen dat de overheid de voorgeschreven methode gaan opvolgen. Nou, laat dan maar.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 10:31 schreef trein2000 het volgende:
Even wat anders. Dat gekut met die wachttijd tussen prikken krijgt naar mijn smaak veel te weinig aandacht.
Wekenlang is de verdedigingslinies van de slechtste volksgezondheid minister van Europa: “Wij doen het zorgvuldig”. Daarom zijn we nu kansloos een-na-laatste. Maar vervolgens gaan we wel even deze gigantische gok nemen. Schiet mij maar lek.
Sodeju hé.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 10:33 schreef capricia het volgende:
[..]
Mwah.
In het VK (Tim de Wit, correspondent Londen) mag je 0 mensen ontvangen. Bij 0 mensen op visite gaan.
En alleen naar buiten als het echt moet. Drones houden de parken in de gaten. En er is een kliklijn.
Ik ook niet per se. Maar ik denk niet dat ze waren gekomen als de andere optie (die _serial_ schetste) wél iets zekerder was geweest.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 10:36 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Klopt. Maar de balans is zo langzamerhand wel zoek. Zoals iemand hier boven al stelde, we sturen niet meer op cijfers maar op geruchten van cijfers. Of daar hele zware maatregelen bij passen? Ik vind van niet.
daar moet je dus eerst voor investeren.....zo werkt dat gewoon op dit moment.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 10:32 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ja, je kunt wel de hele tijd verontwaardigd blijven doen dat we allemaal eikels zijn, maar je kunt van dergelijke drastische regels, die volstrekt natuurlijk gedrag verbieden en beperken, nu eenmaal niet verwachten dat ze helemaal worden nageleefd. De grens is al lang en breed overschreden. Daar kun je je tegen blijven verzetten, maar het is misschien ook een idee om na te denken hoe je je beleid zo kan aanpassen dat mensen weer iets meer mee willen gaan doen. Bij alle regels die er sinds oktober extra opgegooid zijn, zijn steeds meer mensen hun schouders gaan ophalen. Daar kun je het mee eens zijn of niet, maar dat is de realiteit.
maar die cijfers vliegen nu wel omlaag toch ?quote:Op vrijdag 22 januari 2021 10:33 schreef capricia het volgende:
[..]
Mwah.
Ik reken een huishouden als één bezoeker inderdaad.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 10:33 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Die bezoekregels neem ik al wat langer met een korreltjes zout. Je kunt mij ook niet uitleggen waarom ik wel naar opa en oma mag, maar zij niet hier over de vloer mogen komen.
het is ook een beetje overcompensatie he, ze hebben het al 2 keer goed verknalt.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 10:36 schreef trein2000 het volgende:
[..]
en in september/oktoberquote:Op vrijdag 22 januari 2021 10:37 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Hadden ze in februari/maart 2020 maar gestuurd op geruchten.
Ja precies, iedereen in de wereld had het goed behalve Nederland en toch zitten we met z'n allen diep in de shit.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 10:40 schreef Predator40 het volgende:
[..]
het is ook een beetje overcompensatie he, ze hebben het al 2 keer goed verknalt.
Precies dit, ik zou ook afhaken.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 10:37 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Dit vind ik ook wel heel bezwaarlijk. Het is dat ik als 30-jarige zonder enige aandoeningen sowieso achteraan sta en we tegen die tijd hopelijk eea hebben rechtgetrokken, maar als ik sneller aan de beurt zou zijn zou dit gedoe me aan het twijfelen brengen. De fabrikant zegt zelf dat het zus en zo moet, en vervolgens kun je er niet op vertrouwen dat de overheid de voorgeschreven methode gaan opvolgen. Nou, laat dan maar.
Dat wel meer mensen zo met de regels omgaan, is precies de reden dat we nog niet uit deze rotsituatie zijn.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 10:39 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ik reken een huishouden als één bezoeker inderdaad.
Het begint er ook steeds meer op te lijken dat maatregelen zelf een doel worden en niet meer een middel zijn om een bepaald doel te bereiken.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 10:33 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Die bezoekregels neem ik al wat langer met een korreltjes zout. Je kunt mij ook niet uitleggen waarom ik wel naar opa en oma mag, maar zij niet hier over de vloer mogen komen.
Wat denk je van NIET REIZEN.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 10:27 schreef Predator40 het volgende:
[..]
misschien moeten mensen toch eens thuisblijven als ze besmet zijn, meer thuis werken en minder bezoekjes afleggen ?
het is maar een idee
Het werkt wel, gezien de cijfers. Die gaan nu echt naar beneden daar, gelukkig.quote:
Is niet omdat sommige maling er aan hebben, er heerst een virus midden in de winter. Kan men wel alles gaan verzinnen, maar dat virus geeft geen zak. Die 3 man op een feestje gaat het verschil niet maken.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 10:01 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Zucht. Ik wou dat ik kon zeggen dat dit een idioot vooruitzicht is, maar ik vrees dat dit niet zo is.
Als je je keurig aan de regels houdt, is het best lastig dat regels steeds strenger worden omdat sommige mensen er maling aan hebben en de mazen blijven zoeken.
Je moet nooit gaan compenseren. Dan maak je niet een fout dan maak je er twee.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 10:40 schreef Predator40 het volgende:
[..]
het is ook een beetje overcompensatie he, ze hebben het al 2 keer goed verknalt.
Het komt heel erg over alsof de overheid het maar niks vind dat ze zo achterlopen met vaccineren dat ze nu maar al te graag die gereserveerde prikken (gereserveerd voor de tweede prik) nu al gebruiken zodat ze kunnen roepen dat meer mensen sneller een 1e prik krijgen. Dat is korte termijn positief nieuws. Lange termijn lijken ze wederom minder aan te denken.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 10:37 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Dit vind ik ook wel heel bezwaarlijk. Het is dat ik als 30-jarige zonder enige aandoeningen sowieso achteraan sta en we tegen die tijd hopelijk eea hebben rechtgetrokken, maar als ik sneller aan de beurt zou zijn zou dit gedoe me aan het twijfelen brengen. De fabrikant zegt zelf dat het zus en zo moet, en vervolgens kun je er niet op vertrouwen dat de overheid de voorgeschreven methode gaan opvolgen. Nou, laat dan maar.
tja daar zijn de mensen ook weer zelf bij, ze doen het dus toch en dan ook niet in quarantaine.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 10:41 schreef daNpy het volgende:
[..]
Wat denk je van NIET REIZEN.
Maar ook de politiek durft hier geen ballen te tonen. "We raden af om te reizen hoor, alstublief niet doen"
Iedereen een enkelbandje geven werkt wellicht ook. Is dan alles geoorloofd zolang het maar werkt?quote:Op vrijdag 22 januari 2021 10:42 schreef capricia het volgende:
[..]
Het werkt wel, gezien de cijfers. Die gaan nu echt naar beneden daar, gelukkig.
Nu de doden nog.![]()
Maar met die tijdelijke mortuaria op je netvlies, bedenk je je wel twee keer om je niet aan de regels te houden.
https://www.reuters.com/a(...)-space-idUSL8N2JN33Z
dat zou je denken jaquote:Op vrijdag 22 januari 2021 10:42 schreef capricia het volgende:
[..]
Het werkt wel, gezien de cijfers. Die gaan nu echt naar beneden daar, gelukkig.
Nu de doden nog.![]()
Maar met die tijdelijke mortuaria op je netvlies, bedenk je je wel twee keer om je niet aan de regels te houden.
https://www.reuters.com/a(...)-space-idUSL8N2JN33Z
Als die paniekzaaierij over volle IC's in april/mei straks niet uitkomt, kun je zo'n Van Dissel toch ook niet meer aan boord houden? In dat geval heeft de beste man echt helemaal niets juist voorspeld.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 10:37 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Hadden ze in februari/maart 2020 maar gestuurd op geruchten.
Orwell kan trots terugkijken.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 10:33 schreef capricia het volgende:
[..]
Mwah.
hoe minder contacten, hoe minder besmettingen, zo werkt hetquote:Op vrijdag 22 januari 2021 10:43 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Is niet omdat sommige maling er aan hebben, er heerst een virus midden in de winter. Kan men wel alles gaan verzinnen, maar dat virus geeft geen zak. Die 3 man op een feestje gast het verschil niet maken.
Het doel van de maatregelen is toch juist om dit soort scenario's te voorkomen.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 10:45 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Iedereen een enkelbandje geven werkt wellicht ook. Is dan alles geoorloofd zolang het maar werkt?
Dat vind ik nogal een statement. Daar zie ik tot nu toe geen enkele aanleiding voor.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 10:41 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het begint er ook steeds meer op te lijken dat maatregelen zelf een doel worden en niet meer een middel zijn om een bepaald doel te bereiken.
Hoezo gaat dat veranderen dan? Er gaan er gewoon een hoop skieën de komende weken hoor, let maar op.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 10:44 schreef Predator40 het volgende:
[..]
tja daar zijn de mensen ook weer zelf bij, ze doen het dus toch en dan ook niet in quarantaine.
eindelijk gaat dat veranderen......veel te laat.
Nouja, helemaal niets klopt natuurlijk niet, want dit jaar zal carnaval wél voornamelijk in kleine groepjes gevierd worden. Hij zat alleen een jaartje mis.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 10:45 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Als die paniekzaaierij over volle IC's in april/mei straks niet uitkomt, kun je zo'n Van Dissel toch ook niet meer aan boord houden? In dat geval heeft de beste man echt helemaal niets juist voorspeld.
Ja zoals in Engeland.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 10:46 schreef Predator40 het volgende:
[..]
hoe minder contacten, hoe minder besmettingen, zo werkt het
we zijn er zelf bij
"Het is wel een stevig signaal"quote:Op vrijdag 22 januari 2021 10:44 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Je moet nooit gaan compenseren. Dan maak je niet een fout dan maak je er twee.
het is nu wel duidelijk dat ze een 3de golf voor willen zijn, vaccinaties zijn te laat.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 10:44 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Je moet nooit gaan compenseren. Dan maak je niet een fout dan maak je er twee.
De fout die eerst werd gemaakt was dat er gezegd werd dat je voor de mutatie een absolute waarde bij de R van de oude variant moest optellen. Als je dan met de lockdown from hell op 0,6 zit en je telt daar 0,4 tot 0,7 bij, dan kom je dus nooit onder de 1.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 10:39 schreef Predator40 het volgende:
[..]
maar die cijfers vliegen nu wel omlaag toch ?
De oudere en kwetsbare mensen mogen dus helemaal niet meer naar buiten. Die krijgen voedselpakketten (wat er behoorlijk triest uitziet).quote:
Zo voelt het voor mij wel onderhand. Maar dat hoeft niet voor iedereen zo te zijn, dat mag.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 10:46 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat vind ik nogal een statement. Daar zie ik tot nu toe geen enkele aanleiding voor.
Ik zie wel een bepaalde tunnelvisie, maar dat vind ik toch nog wel iets anders.
Ik zie eigenlijk een aardig gebrek aan visiequote:Op vrijdag 22 januari 2021 10:46 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat vind ik nogal een statement. Daar zie ik tot nu toe geen enkele aanleiding voor.
Ik zie wel een bepaalde tunnelvisie, maar dat vind ik toch nog wel iets anders.
Ja, maar dat is geen voorspelling van hem natuurlijkquote:Op vrijdag 22 januari 2021 10:46 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Nouja, helemaal niets klopt natuurlijk niet, want dit jaar zal carnaval wél voornamelijk in kleine groepjes gevierd worden. Hij zat alleen een jaartje mis.
Visie is iets waar ik dit kabinet tot nu toe nooit op heb kunnen betrappen.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 10:48 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ik zie eigenlijk een aardig gebrek aan visie
We zitten op het punt dat er al zoveel momenten zijn geweest waarbij we hier roepen dat ze na bepaalde acties die ene persoon nu echt niet meer kunnen beschermen. Keer op keer word het toch gewoon geaccepteerd.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 10:45 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Als die paniekzaaierij over volle IC's in april/mei straks niet uitkomt, kun je zo'n Van Dissel toch ook niet meer aan boord houden? In dat geval heeft de beste man echt helemaal niets juist voorspeld.
Dat snap ik. En daarom stel ik de vraag: heiligt elk middel dit doel? Zit er een grens aan? Waar ligt die grens? Welk principe ligt daaraan ten grondslag?quote:Op vrijdag 22 januari 2021 10:46 schreef capricia het volgende:
[..]
Het doel van de maatregelen is toch juist om dit soort scenario's te voorkomen.
De aantallen waar we het nu over hebben is natuurlijk nog maar kinderspel vergeleken met de aantallen die straks geleverd worden. Er zijn nu 550.000 doses binnen, waarvan er 160.000 zijn gebruikt (oftewel, er liggen er nog honderdduizenden te wachten). De komende anderhalve maand komen er:quote:Op vrijdag 22 januari 2021 10:44 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Het komt heel erg over alsof de overheid het maar niks vind dat ze zo achterlopen met vaccineren dat ze nu maar al te graag die gereserveerde prikken (gereserveerd voor de tweede prik) nu al gebruiken zodat ze kunnen roepen dat meer mensen sneller een 1e prik krijgen. Dat is korte termijn positief nieuws. Lange termijn lijken ze wederom minder aan te denken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |