laat maar......quote:Op vrijdag 22 januari 2021 10:21 schreef galantis het volgende:
[..]
Jij staat nog met stipt bovenaan hoor met je Fay naar de feestjes.
Van Dissel is daar op ingegaan bij z’n presentatie. Volgens de modellen is het percentage gevaccineerden dan nog niet groot genoeg.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 10:12 schreef Caland het volgende:
[..]
Snap alleen niet zo goed waarom men ons zo'n gigantische piek in ziekenhuisbezetting in april/mei wil voorschotelen zonder dat er ook maar enige rekening is gehouden in de modellen met vaccinaties. Voornamelijk de risicogroepen, die gevaccineerd worden nu, komen toch in de ziekenhuizen te liggen. Lijkt me dan wel een punt dat je ook mee wil nemen in je modellen in plaats van we're all gonna die schreeuwen.
Het is jammer dat Gommers teruggefloten is.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 10:12 schreef Caland het volgende:
[..]
Snap alleen niet zo goed waarom men ons zo'n gigantische piek in ziekenhuisbezetting in april/mei wil voorschotelen zonder dat er ook maar enige rekening is gehouden in de modellen met vaccinaties. Voornamelijk de risicogroepen, die gevaccineerd worden nu, komen toch in de ziekenhuizen te liggen. Lijkt me dan wel een punt dat je ook mee wil nemen in je modellen in plaats van we're all gonna die schreeuwen.
Hoezo zou het korter kunnen? Gaat er, buiten misschien de basisschool om, iets open in februari/maart denk je? Hoogtepunt van de Britse surface wiper is dan nog niet eens geweest.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 10:16 schreef Predator40 het volgende:
[..]
fijn dat de regels ook gewoon langer gaan duren door zulke mensen.
kortzichtige figuren die alleen maar aan hun eigen denken
Nogal jaquote:Op vrijdag 22 januari 2021 10:21 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Staat er sinds gisteren niet meer op.
https://www.rijksoverheid(...)-corona/wijdoenhetzo
Dat was echt pijnlijk.
Dus dan krijgen we over een week of 2, 3 weer een nieuwe maatregel om onze oren 'om het urgentiegevoel te verhogen'. Want het effect van die avondklok gaat natuurlijk echt niet heel groot zijn.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 10:03 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Denk dat dat in heel veel gevallen niet eens opzettelijk gebeurt. Het is een soort gewenning waardoor de laksheid er in sluipt. Hou je niet tegen en gaat met de avondklok ook weer gebeuren.
hoeveel mensen hebben daar al de 2de prik gehad ?quote:Op vrijdag 22 januari 2021 10:23 schreef Jazeg het volgende:
[..]
Van Dissel is daar op ingegaan bij z’n presentatie. Volgens de modellen is het percentage gevaccineerden dan nog niet groot genoeg.
Daarnaast: alle hoop vestigen op het vaccineren is ergens ook een vorm van uitgaan van het best case scenario. Wat als bijvoorbeeld de resultaten toch niet zo positief zijn als gehoopt? Zie Israel waar al een percentage is gevaccineerd waar wij alleen nog maar van kunnen dromen en waar de cijfers stijgen als een malle.
Sinds het beleid is omgeslagen van het sturen op cijfers naar het sturen op geruchten van cijfers, is wat mij betreft dat punt ook bereikt.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 10:21 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
En dus kunnen we uiteindelijk alsog een visiteverbod tegemoet zien. Symboliek heeft nu eenmaal een snel wegebbend effect en dan moet je weer steeds iets extremers verzinnen om mensen weer bij de les te krijgen.
Het doet me een beetje denken aan die sigarettenpakjes. Eerst een waarschuwing dat roken de gezondheid schaadt, maar dat was niet streng genoeg meer. Toen een grotere waarschuwing, maar dat was niet streng genoeg meer. Toen een opsomming met wat voor nare ziektes je er van kunt krijgen, maar dat was niet streng genoeg meer. Toen kwamen er enge plaatjes, maar dat was niet streng genoeg meer. Etc. Je moet jezelf steeds overschreeuwen om weer het oude effect terug te krijgen, en ik denk je dan zo uiteindelijk op een punt komt dat de maatregel niet meer proportioneel is met hetgeen je ermee wilt bereiken. Wat mij betreft hebben we dat punt met de avondklok wel overschreden.
Dan ga je uit van het aantal vaccinaties dat je nu al hebt liggen en waar afspraken voor zijn ingeland.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 10:23 schreef Jazeg het volgende:
[..]
Van Dissel is daar op ingegaan bij z’n presentatie. Volgens de modellen is het percentage gevaccineerden dan nog niet groot genoeg.
Daarnaast: alle hoop vestigen op het vaccineren is ergens ook een vorm van uitgaan van het best case scenario. Wat als bijvoorbeeld de resultaten toch niet zo positief zijn als gehoopt? Zie Israel waar al een percentage is gevaccineerd waar wij alleen nog maar van kunnen dromen en waar de cijfers stijgen als een malle.
De besmettingen ( en ziekenhuis opnames ) zijn we allemaal zelf bij, letterlijk en figuurlijk.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 10:24 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Hoezo zou het korter kunnen? Gaat er, buiten misschien de basisschool om, iets open in februari/maart denk je? Hoogtepunt van de Britse surface wiper is dan nog niet eens geweest.
Wat dat betreft is de communicatie weer helemaal ruk. Waarschijnlijk komt er volgende week ergens een verhaal hoe het echt zit en dan zijn alle wappies er al lang mee aan de haal gegaan.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 10:20 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Het onderzoek zal ongetwijfeld nuttige informatie opleveren, maar nu lijken velen te denken dat het bedoeld was om na te gaan of het aantal besmettingen gestegen was, en dat een daling zou betekenen dat we ons geen zorgen moeten maken over de Britse variant.
Eens, ik rook zelf en echt geen moment wakker gelegen of zelfs maar overwogen te stoppen door die ranzige foto's, die zie je niet eens meer. Motivatie moet uit jezelf komen, niet worden opgelegd. En ik denk maar zo dat dit hier ook het geval is. Mensen zijn niet meer bang, en dat komt niet zo maar terug. Hooguit als de lijken door de straat drijven.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 10:21 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
En dus kunnen we uiteindelijk alsog een visiteverbod tegemoet zien. Symboliek heeft nu eenmaal een snel wegebbend effect en dan moet je weer steeds iets extremers verzinnen om mensen weer bij de les te krijgen.
Het doet me een beetje denken aan die sigarettenpakjes. Eerst een waarschuwing dat roken de gezondheid schaadt, maar dat was niet streng genoeg meer. Toen een grotere waarschuwing, maar dat was niet streng genoeg meer. Toen een opsomming met wat voor nare ziektes je er van kunt krijgen, maar dat was niet streng genoeg meer. Toen kwamen er enge plaatjes, maar dat was niet streng genoeg meer. Etc. Je moet jezelf steeds overschreeuwen om weer het oude effect terug te krijgen, en ik denk je dan zo uiteindelijk op een punt komt dat de maatregel niet meer proportioneel is met hetgeen je ermee wilt bereiken. Wat mij betreft hebben we dat punt met de avondklok wel overschreden.
Ik heb vandaag toch wel wat lui horen verklaren dat de gereedschapskist nu leeg is.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 10:24 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dus dan krijgen we over een week of 2, 3 weer een nieuwe maatregel om onze oren 'om het urgentiegevoel te verhogen'. Want het effect van die avondklok gaat natuurlijk echt niet heel groot zijn.
misschien moeten mensen toch eens thuisblijven als ze besmet zijn, meer thuis werken en minder bezoekjes afleggen ?quote:Op vrijdag 22 januari 2021 10:24 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dus dan krijgen we over een week of 2, 3 weer een nieuwe maatregel om onze oren 'om het urgentiegevoel te verhogen'. Want het effect van die avondklok gaat natuurlijk echt niet heel groot zijn.
33% beschermd tegen besmetting. Dat is meer dan verwacht, en al helemaal na maar 1 prik!quote:Op vrijdag 22 januari 2021 10:24 schreef Predator40 het volgende:
[..]
hoeveel mensen hebben daar al de 2de prik gehad ?
het blijkt dat de eerste prik maar voor 33% beschermd volgens de eerste onderzoeken.
dat is veel minder als verwacht had ik gelezen....quote:Op vrijdag 22 januari 2021 10:29 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
33% beschermd tegen besmetting. Dat is meer dan verwacht, en al helemaal na maar 1 prik!
De vraag is hoe het met de ziekenhuizen staat.
Want beschermen tegen besmetting is enkel een mooie bijkomstigheid.
Nu de avondklok er eenmaal is kan het nooit meer zo ingewikkeld zijn om de tijden ervan op te rekken, Desnoods naar de hele dag. En als we visiteverboden (nou ja, 'dringende adviezen') van 6, 3, 2 en 1 hebben gehad dan kan 0 ook.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 10:27 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik heb vandaag toch wel wat lui horen verklaren dat de gereedschapskist nu leeg is.
Maar ik twijfel er niet aan dat je gelijk hebt.
Ja, ook dat vind ik lastig, laveren tussen begrip hebben voor het overtreden van regels en balen dat deze mensen ervoor zorgen dat we met z'n allen nog langer met deze situatie te maken hebben.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 10:16 schreef Predator40 het volgende:
[..]
fijn dat de regels ook gewoon langer gaan duren door zulke mensen.
kortzichtige figuren die alleen maar aan hun eigen denken
Ja ok, 1 mei of 8 mei. Weekje kan wel, meer ook niet.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 10:27 schreef Predator40 het volgende:
[..]
De besmettingen ( en ziekenhuis opnames ) zijn we allemaal zelf bij, letterlijk en figuurlijk.
die komen niet zomaar aanwaaien.
dus ja, het kan zeker korter
Nogmaals, de communicatie is niet best. Alles lijkt op een soort Jip en Janneke manier uitgelegd te moeten worden terwijl er genoeg mensen zijn die wél op een volwassen manier inzicht willen krijgen in het hoe en waarom. Jammer dat je daar dan blijkbaar zelf naar moet zoeken.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 10:21 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Wat ik zie is een Powerpointpresentatie die alleen goed te interpreteren is als je de technische briefing hebt gezien. Ik vind niet dat de overheid hiermee aan haar informatieplicht voldoet. Maar we hebben nog een parlement dat wel wordt geďnformeerd en tegenmacht biedt, zou je daarop kunnen zeggen. Omtzigt heeft de laatste tijd blootgelegd dat we daar niet zonder meer op kunnen vertrouwen.
Ja, je kunt wel de hele tijd verontwaardigd blijven doen dat we allemaal eikels zijn, maar je kunt van dergelijke drastische regels, die volstrekt natuurlijk gedrag verbieden en beperken, nu eenmaal niet verwachten dat ze helemaal worden nageleefd. De grens is al lang en breed overschreden. Daar kun je je tegen blijven verzetten, maar het is misschien ook een idee om na te denken hoe je je beleid zo kan aanpassen dat mensen weer iets meer mee willen gaan doen. Bij alle regels die er sinds oktober extra opgegooid zijn, zijn steeds meer mensen hun schouders gaan ophalen. Daar kun je het mee eens zijn of niet, maar dat is de realiteit.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 10:27 schreef Predator40 het volgende:
[..]
misschien moeten mensen toch eens thuisblijven als ze besmet zijn, meer thuis werken en minder bezoekjes afleggen ?
het is maar een idee
Maar, misschien begrijp ik het verkeerd hoor.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 10:29 schreef Predator40 het volgende:
[..]
dat is veel minder als verwacht had ik gelezen....
Als je met zorgvuldig, ongestuurd bedoeld, dan klopt je zin weer jaquote:Op vrijdag 22 januari 2021 10:31 schreef trein2000 het volgende:
Even wat anders. Dat gekut met die wachttijd tussen prikken krijgt naar mijn smaak veel te weinig aandacht.
Wekenlang is de verdedigingslinies van de slechtste volksgezondheid minister van Europa: “Wij doen het zorgvuldig”. Daarom zijn we nu kansloos een-na-laatste. Maar vervolgens gaan we wel even deze gigantische gok nemen. Schiet mij maar lek.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |