abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 22 januari 2021 @ 10:00:00 #1
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197567742

Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Covid dashboard
Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
Reconstructie NRC
De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus

Internationaal:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation
Overzicht WHO
Overzicht Worldometers
Overzicht BNO News
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Wikipedia
Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.

Wetenschap:
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden
De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/

Vaccinaties :

https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
Coronavirus Vaccine Tracker
Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020)

Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
Datagraver, zelf grafieken maken

Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes meer

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_197567760

Alleen samen krijgen we carona onder controle
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_197567762
Blijf lekker binnen vanavond, met een hapje en drankje.
pi_197567772
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 09:55 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:

[..]

"De avondklok helpt, we zien minder besmetting door nachtelijke bezoekjes. Echter verschuiven veel besmettingen nu naar de bezoekjes in de middag. Daarom zien wij ons genoodzaakt om een algeheel verbod in te stellen om ook 's middags nog buiten te komen. Nog even doorbijten hè mensjes!"
Zucht. Ik wou dat ik kon zeggen dat dit een idioot vooruitzicht is, maar ik vrees dat dit niet zo is.

Als je je keurig aan de regels houdt, is het best lastig dat regels steeds strenger worden omdat sommige mensen er maling aan hebben en de mazen blijven zoeken.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 22 januari 2021 @ 10:01:51 #5
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_197567774
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 09:47 schreef Heph844 het volgende:

[..]

Ik kan niet bij het artikel, maar was het verhaal niet dat er gerommeld was met een deel van de gehackte documenten, waardoor echte emails en fake-nieuws door elkaar heen werden aangeboden? Is wel zo'n beetje de vaste modus operandi van Rusland.
Dan nog is de manier waarop ze het aanpakken niet heel handig.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  vrijdag 22 januari 2021 @ 10:02:29 #6
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197567786
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 10:01 schreef Caland het volgende:
[ afbeelding ]

Alleen samen krijgen we carona onder controle
Dit bord geeft enigszins mixed signals ja :')
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_197567794
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 10:01 schreef Cynicio het volgende:
Blijf lekker binnen vanavond, met een hapje en drankje.
Wij hebben het wekelijkse zuipavondje met vrienden ook maar een dag naar voren gehaald

#alleensamenkrijgenwecaronaondercontrole
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_197567801
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 10:01 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Zucht. Ik wou dat ik kon zeggen dat dit een idioot vooruitzicht is, maar ik vrees dat dit niet zo is.

Als je je keurig aan de regels houdt, is het best lastig dat regels steeds strenger worden omdat sommige mensen er maling aan hebben en de mazen blijven zoeken.
Denk dat dat in heel veel gevallen niet eens opzettelijk gebeurt. Het is een soort gewenning waardoor de laksheid er in sluipt. Hou je niet tegen en gaat met de avondklok ook weer gebeuren.
zie email 27 oktober
  Moderator vrijdag 22 januari 2021 @ 10:04:48 #9
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_197567821
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 09:54 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Dat vind ik helemaal stuitend, een maatregel treffen die enorm vrijheidbeperkend is zodat mensen de situatie wat serieuzer gaan nemen. De symboliek wordt belangrijker geacht. Waar kennen we dat van? Juist, het mondkapje. En op den duur ebt precies zoals jij zegt dat effect ook weg en is er een nóg strengere regel nodig.

Het verbaast mij dat jij het effect van een avondklok bagatelliseert. Dat jij er persoonlijk geen moeite mee hebt, neemt toch niet weg dat de bewegingsvrijheid van mensen met een avondklok ontzettend sterk wordt inperkt in een periode waarin veel mensen zich toch al opgesloten voelen? En dat is meer dan een gevoel: hun handelingsmogelijkheden zijn erg beperkt en in de winter zitten we allemaal al meer binnen.

Ik zal me keurig aan de regels houden, maar ik vind het moeilijk te verkroppen dat we geen betere argumenten krijgen dan 'zo is iedereen weer doordrongen van de ernst' en 'het zou wel eens uit de hand kunnen lopen met de nieuwe variant'. Feiten graag, modellen en prognoses. En een parlement dat werkelijk tegenmacht biedt.
Er is een groot verschil tussen wetenschap bedrijven en beleid maken. Als wetenschappers beleid zouden moeten maken dan zijn ze over het algemeen een aantal jaar te laat en zeggen ze "dat hadden we zo en zo moeten doen". Dat dat beleid gestoeld moet zijn op feiten modellen en goede doordachte aannames ben ik met je eens. Maar beleid heeft ook die andere kant namelijk wat moeten we doen om mensen het beleid te laten volgen en/of de ernst te laten inzien. Daar worden politieke keuzes in gemaakt die intrinsiek politiek zijn en dus niet wetenschappenlijk.

Dit geldt voor zoveel problemen wetenschappers kunnen het klimaatprobleem prima omschrijven, ook wel effecten voorspellen etc. Maar om het probleem aan te pakken heb je politici activisten etc. nodig. wetenschappers zijn daar niet voor maar kunnen het ook gewoon niet, ze hebben daarvoor veel te andere doelen.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_197567838
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 09:54 schreef Claudia_x het volgende: [..] Dat vind ik helemaal stuitend, een maatregel treffen die enorm vrijheidbeperkend is zodat mensen de situatie wat serieuzer gaan nemen. De symboliek wordt belangrijker geacht. Waar kennen we dat van? Juist, het mondkapje. En op den duur ebt precies zoals jij zegt dat effect ook weg en is er een nóg strengere regel nodig. Het verbaast mij dat jij het effect van een avondklok bagatelliseert. Dat jij er persoonlijk geen moeite mee hebt, neemt toch niet weg dat de bewegingsvrijheid van mensen met een avondklok ontzettend sterk wordt inperkt in een periode waarin veel mensen zich toch al opgesloten voelen? En dat is meer dan een gevoel: hun handelingsmogelijkheden zijn erg beperkt en in de winter zitten we allemaal al meer binnen. Ik zal me keurig aan de regels houden, maar ik vind het moeilijk te verkroppen dat we geen betere argumenten krijgen dan 'zo is iedereen weer doordrongen van de ernst' en 'het zou wel eens uit de hand kunnen lopen met de nieuwe variant'. Feiten graag, modellen en prognoses. En een parlement dat werkelijk tegenmacht biedt.
Voor modellen zie https://www.tweedekamer.n(...)vandissel_rivm_0.pdf

Er zijn inmiddels meerdere onderzoeken die de verhoogde besmettelijkheid laten zien. De studie uit Lansingerland is een momentopname en qua omvang en opzet veel te beperkt om beleid op te baseren. Dat doen ze nu op basis van internationaal onderzoek. Bijvoorbeeld:

https://www.medrxiv.org/c(...).21249721v1.full.pdf

Ik ben ook niet zo blij met de avondklok maar uit de lucht gegrepen is het allemaal niet.
pi_197567883
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 10:03 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Denk dat dat in heel veel gevallen niet eens opzettelijk gebeurt. Het is een soort gewenning waardoor de laksheid er in sluipt. Hou je niet tegen en gaat met de avondklok ook weer gebeuren.
Ja, ik denk dat je daar gelijk in hebt. Ik denk dat ik ook een stadium ga bereiken waarin ik me meer naar de geest dan de letters van de regels ga gedragen. Als je op dit moment bijvoorbeeld 's avonds een hardlooprondje maakt en je al een jaar aan alle regels houdt, dan is het best lastig om dat rondje op te geven terwijl je weet dat je niks doet wat bij kan dragen aan verspreiding van het virus. (Niet dat ik dit nu ga doen, maar ik snáp het wel.)
  vrijdag 22 januari 2021 @ 10:12:57 #12
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_197567947
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 10:05 schreef Jazeg het volgende:

[..]

Er zijn inmiddels meerdere onderzoeken die de verhoogde besmettelijkheid laten zien. De studie uit Lansingerland is een momentopname en qua omvang en opzet veel te beperkt om beleid op te baseren. Dat doen ze nu op basis van internationaal onderzoek. Bijvoorbeeld:

Ik ben ook niet zo blij met de avondklok maar uit de lucht gegrepen is het allemaal niet.
Snap alleen niet zo goed waarom men ons zo'n gigantische piek in ziekenhuisbezetting in april/mei wil voorschotelen zonder dat er ook maar enige rekening is gehouden in de modellen met vaccinaties. Voornamelijk de risicogroepen, die gevaccineerd worden nu, komen toch in de ziekenhuizen te liggen. Lijkt me dan wel een punt dat je ook mee wil nemen in je modellen in plaats van we're all gonna die schreeuwen.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_197567960
quote:

[..]

Cherrypicking is niets nieuws in dit topic natuurlijk.
pi_197567976
quote:
10s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 10:12 schreef Caland het volgende:

[..]

Snap alleen niet zo goed waarom men ons zo'n gigantische piek in ziekenhuisbezetting in april/mei wil voorschotelen zonder dat er ook maar enige rekening is gehouden in de modellen met vaccinaties. Voornamelijk de risicogroepen, die gevaccineerd worden nu, komen toch in de ziekenhuizen te liggen. Lijkt me dan wel een punt dat je ook mee wil nemen in je modellen in plaats van we're all gonna die schreeuwen.
Eens met mijn goede vriend Caland.
pi_197567993
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 10:01 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

fijn dat de regels ook gewoon langer gaan duren door zulke mensen.
kortzichtige figuren die alleen maar aan hun eigen denken :r
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  vrijdag 22 januari 2021 @ 10:18:15 #16
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_197568016
twitter

En Roderick van de rijksoverheid had er nog wel zo'n moeite op gedaan.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  vrijdag 22 januari 2021 @ 10:19:24 #17
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_197568031
Hier wat tips van het RIVM voor het thuis kijken van voetbalwedstrijden:

:')
pi_197568036
quote:
10s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 10:12 schreef Caland het volgende:

[..]

misschien omdat ze in april/mei nog lang niet klaar zijn met de risicogroepen vaccineren ?
pi_197568037
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 10:19 schreef leolinedance het volgende:

[ afbeelding ]
Is al weer ingetrokken :D
zie email 27 oktober
  vrijdag 22 januari 2021 @ 10:20:00 #20
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_197568038
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 09:54 schreef Cynicio het volgende:

[..]

Beetje mosterd na de maaltijd dus?
Het onderzoek zal ongetwijfeld nuttige informatie opleveren, maar nu lijken velen te denken dat het bedoeld was om na te gaan of het aantal besmettingen gestegen was, en dat een daling zou betekenen dat we ons geen zorgen moeten maken over de Britse variant.
are we infinite or am I alone
pi_197568039
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 10:19 schreef leolinedance het volgende:

[ afbeelding ]
ah pas de 500ste keer dat deze gedeeld is, thnx !
pi_197568058
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 10:03 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Hou je niet tegen en gaat met de avondklok ook weer gebeuren.
En dus kunnen we uiteindelijk alsog een visiteverbod tegemoet zien. Symboliek heeft nu eenmaal een snel wegebbend effect en dan moet je weer steeds iets extremers verzinnen om mensen weer bij de les te krijgen.

Het doet me een beetje denken aan die sigarettenpakjes. Eerst een waarschuwing dat roken de gezondheid schaadt, maar dat was niet streng genoeg meer. Toen een grotere waarschuwing, maar dat was niet streng genoeg meer. Toen een opsomming met wat voor nare ziektes je er van kunt krijgen, maar dat was niet streng genoeg meer. Toen kwamen er enge plaatjes, maar dat was niet streng genoeg meer. Etc. Je moet jezelf steeds overschreeuwen om weer het oude effect terug te krijgen, en ik denk je dan zo uiteindelijk op een punt komt dat de maatregel niet meer proportioneel is met hetgeen je ermee wilt bereiken. Wat mij betreft hebben we dat punt met de avondklok wel overschreden.
pi_197568062
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 10:20 schreef Predator40 het volgende:

[..]

ah pas de 500ste keer dat deze gedeeld is, thnx !
Jij staat nog met stipt bovenaan hoor met je Fay naar de feestjes.
I'll give you something to do
pi_197568063
quote:

[..]

Wat ik zie is een Powerpointpresentatie die alleen goed te interpreteren is als je de technische briefing hebt gezien. Ik vind niet dat de overheid hiermee aan haar informatieplicht voldoet. Maar we hebben nog een parlement dat wel wordt geïnformeerd en tegenmacht biedt, zou je daarop kunnen zeggen. Omtzigt heeft de laatste tijd blootgelegd dat we daar niet zonder meer op kunnen vertrouwen.
pi_197568064
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 10:19 schreef leolinedance het volgende:

[ afbeelding ]

:')
Staat er sinds gisteren niet meer op.

https://www.rijksoverheid(...)-corona/wijdoenhetzo

Dat was echt pijnlijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: