SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes meer
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
Zucht. Ik wou dat ik kon zeggen dat dit een idioot vooruitzicht is, maar ik vrees dat dit niet zo is.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 09:55 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
[..]
"De avondklok helpt, we zien minder besmetting door nachtelijke bezoekjes. Echter verschuiven veel besmettingen nu naar de bezoekjes in de middag. Daarom zien wij ons genoodzaakt om een algeheel verbod in te stellen om ook 's middags nog buiten te komen. Nog even doorbijten hè mensjes!"
Dan nog is de manier waarop ze het aanpakken niet heel handig.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 09:47 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Ik kan niet bij het artikel, maar was het verhaal niet dat er gerommeld was met een deel van de gehackte documenten, waardoor echte emails en fake-nieuws door elkaar heen werden aangeboden? Is wel zo'n beetje de vaste modus operandi van Rusland.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
Dit bord geeft enigszins mixed signals jaquote:Op vrijdag 22 januari 2021 10:01 schreef Caland het volgende:
[ afbeelding ]
Alleen samen krijgen we carona onder controle
Wij hebben het wekelijkse zuipavondje met vrienden ook maar een dag naar voren gehaaldquote:Op vrijdag 22 januari 2021 10:01 schreef Cynicio het volgende:
Blijf lekker binnen vanavond, met een hapje en drankje.
Denk dat dat in heel veel gevallen niet eens opzettelijk gebeurt. Het is een soort gewenning waardoor de laksheid er in sluipt. Hou je niet tegen en gaat met de avondklok ook weer gebeuren.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 10:01 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Zucht. Ik wou dat ik kon zeggen dat dit een idioot vooruitzicht is, maar ik vrees dat dit niet zo is.
Als je je keurig aan de regels houdt, is het best lastig dat regels steeds strenger worden omdat sommige mensen er maling aan hebben en de mazen blijven zoeken.
Er is een groot verschil tussen wetenschap bedrijven en beleid maken. Als wetenschappers beleid zouden moeten maken dan zijn ze over het algemeen een aantal jaar te laat en zeggen ze "dat hadden we zo en zo moeten doen". Dat dat beleid gestoeld moet zijn op feiten modellen en goede doordachte aannames ben ik met je eens. Maar beleid heeft ook die andere kant namelijk wat moeten we doen om mensen het beleid te laten volgen en/of de ernst te laten inzien. Daar worden politieke keuzes in gemaakt die intrinsiek politiek zijn en dus niet wetenschappenlijk.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 09:54 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat vind ik helemaal stuitend, een maatregel treffen die enorm vrijheidbeperkend is zodat mensen de situatie wat serieuzer gaan nemen. De symboliek wordt belangrijker geacht. Waar kennen we dat van? Juist, het mondkapje. En op den duur ebt precies zoals jij zegt dat effect ook weg en is er een nóg strengere regel nodig.
Het verbaast mij dat jij het effect van een avondklok bagatelliseert. Dat jij er persoonlijk geen moeite mee hebt, neemt toch niet weg dat de bewegingsvrijheid van mensen met een avondklok ontzettend sterk wordt inperkt in een periode waarin veel mensen zich toch al opgesloten voelen? En dat is meer dan een gevoel: hun handelingsmogelijkheden zijn erg beperkt en in de winter zitten we allemaal al meer binnen.
Ik zal me keurig aan de regels houden, maar ik vind het moeilijk te verkroppen dat we geen betere argumenten krijgen dan 'zo is iedereen weer doordrongen van de ernst' en 'het zou wel eens uit de hand kunnen lopen met de nieuwe variant'. Feiten graag, modellen en prognoses. En een parlement dat werkelijk tegenmacht biedt.
Voor modellen zie https://www.tweedekamer.n(...)vandissel_rivm_0.pdfquote:Op vrijdag 22 januari 2021 09:54 schreef Claudia_x het volgende: [..] Dat vind ik helemaal stuitend, een maatregel treffen die enorm vrijheidbeperkend is zodat mensen de situatie wat serieuzer gaan nemen. De symboliek wordt belangrijker geacht. Waar kennen we dat van? Juist, het mondkapje. En op den duur ebt precies zoals jij zegt dat effect ook weg en is er een nóg strengere regel nodig. Het verbaast mij dat jij het effect van een avondklok bagatelliseert. Dat jij er persoonlijk geen moeite mee hebt, neemt toch niet weg dat de bewegingsvrijheid van mensen met een avondklok ontzettend sterk wordt inperkt in een periode waarin veel mensen zich toch al opgesloten voelen? En dat is meer dan een gevoel: hun handelingsmogelijkheden zijn erg beperkt en in de winter zitten we allemaal al meer binnen. Ik zal me keurig aan de regels houden, maar ik vind het moeilijk te verkroppen dat we geen betere argumenten krijgen dan 'zo is iedereen weer doordrongen van de ernst' en 'het zou wel eens uit de hand kunnen lopen met de nieuwe variant'. Feiten graag, modellen en prognoses. En een parlement dat werkelijk tegenmacht biedt.
Ja, ik denk dat je daar gelijk in hebt. Ik denk dat ik ook een stadium ga bereiken waarin ik me meer naar de geest dan de letters van de regels ga gedragen. Als je op dit moment bijvoorbeeld 's avonds een hardlooprondje maakt en je al een jaar aan alle regels houdt, dan is het best lastig om dat rondje op te geven terwijl je weet dat je niks doet wat bij kan dragen aan verspreiding van het virus. (Niet dat ik dit nu ga doen, maar ik snáp het wel.)quote:Op vrijdag 22 januari 2021 10:03 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Denk dat dat in heel veel gevallen niet eens opzettelijk gebeurt. Het is een soort gewenning waardoor de laksheid er in sluipt. Hou je niet tegen en gaat met de avondklok ook weer gebeuren.
Snap alleen niet zo goed waarom men ons zo'n gigantische piek in ziekenhuisbezetting in april/mei wil voorschotelen zonder dat er ook maar enige rekening is gehouden in de modellen met vaccinaties. Voornamelijk de risicogroepen, die gevaccineerd worden nu, komen toch in de ziekenhuizen te liggen. Lijkt me dan wel een punt dat je ook mee wil nemen in je modellen in plaats van we're all gonna die schreeuwen.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 10:05 schreef Jazeg het volgende:
[..]
Voor modellen zie https://www.tweedekamer.n(...)vandissel_rivm_0.pdf
Er zijn inmiddels meerdere onderzoeken die de verhoogde besmettelijkheid laten zien. De studie uit Lansingerland is een momentopname en qua omvang en opzet veel te beperkt om beleid op te baseren. Dat doen ze nu op basis van internationaal onderzoek. Bijvoorbeeld:
https://www.medrxiv.org/c(...).21249721v1.full.pdf
Ik ben ook niet zo blij met de avondklok maar uit de lucht gegrepen is het allemaal niet.
Cherrypicking is niets nieuws in dit topic natuurlijk.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 10:05 schreef Jazeg het volgende:
[..]
Er zijn inmiddels meerdere onderzoeken die de verhoogde besmettelijkheid laten zien. De studie uit Lansingerland is een momentopname en qua omvang en opzet veel te beperkt om beleid op te baseren. Dat doen ze nu op basis van internationaal onderzoek. Bijvoorbeeld:
Ik ben ook niet zo blij met de avondklok maar uit de lucht gegrepen is het allemaal niet.
Eens met mijn goede vriend Caland.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 10:12 schreef Caland het volgende:
[..]
Snap alleen niet zo goed waarom men ons zo'n gigantische piek in ziekenhuisbezetting in april/mei wil voorschotelen zonder dat er ook maar enige rekening is gehouden in de modellen met vaccinaties. Voornamelijk de risicogroepen, die gevaccineerd worden nu, komen toch in de ziekenhuizen te liggen. Lijkt me dan wel een punt dat je ook mee wil nemen in je modellen in plaats van we're all gonna die schreeuwen.
fijn dat de regels ook gewoon langer gaan duren door zulke mensen.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 10:01 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Zucht. Ik wou dat ik kon zeggen dat dit een idioot vooruitzicht is, maar ik vrees dat dit niet zo is.
Als je je keurig aan de regels houdt, is het best lastig dat regels steeds strenger worden omdat sommige mensen er maling aan hebben en de mazen blijven zoeken.
misschien omdat ze in april/mei nog lang niet klaar zijn met de risicogroepen vaccineren ?quote:Op vrijdag 22 januari 2021 10:12 schreef Caland het volgende:
[..]
Snap alleen niet zo goed waarom men ons zo'n gigantische piek in ziekenhuisbezetting in april/mei wil voorschotelen zonder dat er ook maar enige rekening is gehouden in de modellen met vaccinaties. Voornamelijk de risicogroepen, die gevaccineerd worden nu, komen toch in de ziekenhuizen te liggen. Lijkt me dan wel een punt dat je ook mee wil nemen in je modellen in plaats van we're all gonna die schreeuwen.
Is al weer ingetrokkenquote:Op vrijdag 22 januari 2021 10:19 schreef leolinedance het volgende:
Hier wat tips van het RIVM voor het thuis kijken van voetbalwedstrijden:
[ afbeelding ]
Het onderzoek zal ongetwijfeld nuttige informatie opleveren, maar nu lijken velen te denken dat het bedoeld was om na te gaan of het aantal besmettingen gestegen was, en dat een daling zou betekenen dat we ons geen zorgen moeten maken over de Britse variant.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 09:54 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Beetje mosterd na de maaltijd dus?
ah pas de 500ste keer dat deze gedeeld is, thnx !quote:Op vrijdag 22 januari 2021 10:19 schreef leolinedance het volgende:
[ afbeelding ]
En dus kunnen we uiteindelijk alsog een visiteverbod tegemoet zien. Symboliek heeft nu eenmaal een snel wegebbend effect en dan moet je weer steeds iets extremers verzinnen om mensen weer bij de les te krijgen.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 10:03 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Hou je niet tegen en gaat met de avondklok ook weer gebeuren.
Jij staat nog met stipt bovenaan hoor met je Fay naar de feestjes.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 10:20 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ah pas de 500ste keer dat deze gedeeld is, thnx !
Wat ik zie is een Powerpointpresentatie die alleen goed te interpreteren is als je de technische briefing hebt gezien. Ik vind niet dat de overheid hiermee aan haar informatieplicht voldoet. Maar we hebben nog een parlement dat wel wordt geïnformeerd en tegenmacht biedt, zou je daarop kunnen zeggen. Omtzigt heeft de laatste tijd blootgelegd dat we daar niet zonder meer op kunnen vertrouwen.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 10:05 schreef Jazeg het volgende:
[..]
Staat er sinds gisteren niet meer op.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 10:19 schreef leolinedance het volgende:
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |