Maar hij zei:quote:Op vrijdag 22 januari 2021 11:21 schreef Predator40 het volgende:
[..]
blessures kan je niet vergelijken met ongelukken .....
Profvoetbal alleen.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 11:20 schreef Confetti het volgende:
Voetbal gaat dus wel door tijdens de avondklokuren.
Zelfs een avondklok gaat hier als in een bananenrepubliek. Knullig en amateuristisch.
dan hebben we al een burgeroorlog, vermoed ik.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 11:22 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
April/Mei zou ik niet echt dicht bij de eindstreep willen noemen (en dan heb je het alleen over eerste versoepelingen).
Als je dat zou doortrekken naar Nederland dan zitten we in de zomer nog met de meeste maatregelen.
Daarom gebruikt men ook een smeltpuntbepaling, geen vriespuntbepaling.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 11:07 schreef Molo het volgende:
[..]
En zelfs het vriespunt van water ligt niet eenduidig op 0 graden![]()
Neenquote:Op vrijdag 22 januari 2021 11:19 schreef opreis het volgende:
[..]
Ik ga er voor het gemak van uit dat je doelt op de informatie "hoe invloed heeft een avondklok op de R in Nederland". Die informatie heb je dus niet heel concreet.
Maar hoe graag je ook wil is die informatie gewoon nooit accuraat. Kijk alleen al naar het effect van de oproep om thuis te werken, die nu wordt heel anders na geleefd dan in maart.
Voor noodzakelijk werk, aldus de regering. Maar men mag zelf bepalen wat noodzakelijk is, dus dan krijg je dit soort dingen.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 11:21 schreef Dven het volgende:
[..]
Je weet dat werken tijdens de avondklok niet verboden is?
voortschrijdend inzicht is heel lastig tijdens deze pandemie.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 11:22 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Het probleem is misschien niet zozeer het skiën zelf, maar de drukte die erdoor ontstaat en de extra reisbewegingen. Allemaal mensen die een eindje gaan rijden, die onderweg tanken, die onderweg nog even wat eten en drinken ergens inslaan, die naar de wc moeten. Mensen die allemaal voor de kabelbaan of hoe heet dat ding staan, allemaal bij de skiverhuur, allemaal bij dat ene kraampje waar ze warme chocomel en koffie verkopen. Kinderen die door elkaar heen rennen en al snel volgen de ouders ook, eventjes ben je een dagje weg en corona vergeten. En iedereen denkt 'o maar skiën kan toch mákkelijk!' Ja, als iedereen dat denkt, kan het dus al niet meer.
Bij hardlopen loop je vaak kleine dingetjes op en en de lange termijn pas van die zeurklachten, in tegenstelling tot wat er gebeurt als je bij het skieën (of kickboksen, of paardrijden) een blessure oploopt. Ik heb in 30 jaar één keer een echt hardloopblessure gehad die met 6 weken rust over ging zonder dat er een dokter bij hoefde. Dat is iets anders als je iets afscheurt op de lange latten of ergens tegenaan knalt. Vandaar dat er niet geacteerd wordt op al die hardlopers nu. Dat zou anders zijn als we nu een tsunami aan freerunners hadden of zo.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 11:09 schreef Caland het volgende:
[..]
Hardlopen is zo ongeveer de meest blessuregevoelige sport die er is, dat ook maar gaan verbieden dan.
Yay voor viesdikke mensen.
Door mensen zoals jij duren de maatregelen nog langer, je kunt ook 1x in week, of 1x in de 2 weken. Je kunt ook thuis je kop uit het raam steken voor een frisse neus.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 11:18 schreef Megumi het volgende:
[..]
Niet iedereen is handig met bestellen op het internet. En naar de supermarkt kunnen gaan is voor mij ook even een frisse neus halen bijvoorbeeld.
Punt is wel dat bij hardloopblessures een ziekenhuisbezoek niet heel logisch is. Hooguit fysio. Bij skiën is de kans op breuken nu eenmaal iets groter.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 11:13 schreef tja77 het volgende:
[..]
Heb je daar ook harde cijfers van?
Enig idee hoeveel fatties blessures oplopen door hardlopen?
Wintersport kun je prima met de auto doen.
Of is Corona zodra je de grens overgaat plotsklaps een stuk gevaarlijker?
quote:Op vrijdag 22 januari 2021 11:25 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Door mensen zoals jij duren de maatregelen nog langer, je kunt ook 1x in week, of 1x in de 2 weken. Je kunt ook thuis je kop uit het raam steken voor een frisse neus.
Noodzakelijk werk? Volgens mij mag elk werk gewoon doorgang vinden hoor.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 11:23 schreef Confetti het volgende:
[..]
Voor noodzakelijk werk, aldus de regering. Maar men mag zelf bepalen wat noodzakelijk is, dus dan krijg je dit soort dingen.
Waarom de wedstrijden per se 's avonds moeten doorgaan is mij een raadsel. Zo'n ingrijpende maatregel maar heel BV Nederland mag zelf bepalen of het noodzakelijk is. Typisch VVD.
Een hoop van de dingen die je noemt, maak je vandaag de dag ook mee in Nederland.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 11:22 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Het probleem is misschien niet zozeer het skiën zelf, maar de drukte die erdoor ontstaat en de extra reisbewegingen. Allemaal mensen die een eindje gaan rijden, die onderweg tanken, die onderweg nog even wat eten en drinken ergens inslaan, die naar de wc moeten. Mensen die allemaal voor de kabelbaan of hoe heet dat ding staan, allemaal bij de skiverhuur, allemaal bij dat ene kraampje waar ze warme chocomel en koffie verkopen. Kinderen die door elkaar heen rennen en al snel volgen de ouders ook, eventjes ben je een dagje weg en corona vergeten. En iedereen denkt 'o maar skiën kan toch mákkelijk!' Ja, als iedereen dat denkt, kan het dus al niet meer.
Jezus het zou wat zijn als al het avond- en nachtwerk ook ineens stil wordt gelegd.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 11:25 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Noodzakelijk werk? Volgens mij mag elk werk gewoon doorgang vinden hoor.
Omdat de wedstrijd 's avonds ingepland is en er een iets grotere organisatie achter zit dan jij blijkbaar denkt.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 11:23 schreef Confetti het volgende:
[..]
Voor noodzakelijk werk, aldus de regering. Maar men mag zelf bepalen wat noodzakelijk is, dus dan krijg je dit soort dingen.
Waarom de wedstrijden per se 's avonds moeten doorgaan is mij een raadsel. Zo'n ingrijpende maatregel maar heel BV Nederland mag zelf bepalen of het noodzakelijk is. Typisch VVD.
Voor sommige mensen is het nooit genoeg iddquote:Op vrijdag 22 januari 2021 11:26 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Jezus het zou wat zijn als al het avond- en nachtwerk ook ineens stil wordt gelegd.
Van hardlopen kom je niet op de SEH terecht. Hooguit bij de fysio.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 11:09 schreef Caland het volgende:
[..]
Hardlopen is zo ongeveer de meest blessuregevoelige sport die er is, dat ook maar gaan verbieden dan.
Yay voor viesdikke mensen.
Leuk verhaal. Doen we niets meequote:Op vrijdag 22 januari 2021 11:26 schreef Da_Sandman het volgende:
Ken iemand die laatst viel tijdens een rondje hardlopen. Was ff met z'n gedachtes ergens anders en corona helemaal vergeten. Enkel gebroken, maar niet naar het ziekenhuis gegaan want het was geen ongeluk maar gewoon een blessure. Is heel wat anders ja toch.
Dan ga je in Oostenrijk/Frankrijk/Zwitserland naar het ziekenhuis toch? Als ze daar het skigebied opengooien, weten ze dat dat een belasting geeft in hun ziekenhuis. Wat heeft de zorg hier daarmee van doen? Due hardlopers in Nederland daarentegen...quote:Op vrijdag 22 januari 2021 11:25 schreef alpeko het volgende:
[..]
Punt is wel dat bij hardloopblessures een ziekenhuisbezoek niet heel logisch is. Hooguit fysio. Bij skiën is de kans op breuken nu eenmaal iets groter.
Maar goed, ik snap dat gereis niet zo. Aan de andere kant kan ik me prima reizen voorstellen waarbij het risico veel kleiner is dan in de gemiddelde werkweek. Het alleen niet heel handig nu.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |