abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197569127
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 11:21 schreef Predator40 het volgende:

[..]

blessures kan je niet vergelijken met ongelukken .....
Maar hij zei:
"Hardlopen is zo ongeveer de meest blessuregevoelige sport die er is, dat ook maar gaan verbieden dan."
  vrijdag 22 januari 2021 @ 11:22:59 #222
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197569131
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 11:20 schreef Confetti het volgende:
Voetbal gaat dus wel door tijdens de avondklokuren.

Zelfs een avondklok gaat hier als in een bananenrepubliek. Knullig en amateuristisch.
Profvoetbal alleen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  vrijdag 22 januari 2021 @ 11:23:23 #223
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_197569140
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 11:22 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]

April/Mei zou ik niet echt dicht bij de eindstreep willen noemen (en dan heb je het alleen over eerste versoepelingen).

Als je dat zou doortrekken naar Nederland dan zitten we in de zomer nog met de meeste maatregelen.
dan hebben we al een burgeroorlog, vermoed ik.
  vrijdag 22 januari 2021 @ 11:23:35 #224
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_197569143
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 11:07 schreef Molo het volgende:

[..]

En zelfs het vriespunt van water ligt niet eenduidig op 0 graden :+ O+
Daarom gebruikt men ook een smeltpuntbepaling, geen vriespuntbepaling. :+
are we infinite or am I alone
  vrijdag 22 januari 2021 @ 11:23:41 #225
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_197569145
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 11:19 schreef opreis het volgende:

[..]

Ik ga er voor het gemak van uit dat je doelt op de informatie "hoe invloed heeft een avondklok op de R in Nederland". Die informatie heb je dus niet heel concreet.

Maar hoe graag je ook wil is die informatie gewoon nooit accuraat. Kijk alleen al naar het effect van de oproep om thuis te werken, die nu wordt heel anders na geleefd dan in maart.
Neen

Verdere impact, de samenleving draait niet alleen om de R en de zorg

Verdere impact zoals economie, psychisch welbevinden, ontwikkeling van kinderen/jeugd etc

Dat wordt bepaald door beleid wat weer gestoeld zou moeten zijn op informatie.
Ik zeg bewust niet data, want data zonder context is geen of onvolledige informatie en daar hoor je nooit op te sturen
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_197569146
quote:
10s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 11:21 schreef Dven het volgende:

[..]

Je weet dat werken tijdens de avondklok niet verboden is?
Voor noodzakelijk werk, aldus de regering. Maar men mag zelf bepalen wat noodzakelijk is, dus dan krijg je dit soort dingen.

Waarom de wedstrijden per se 's avonds moeten doorgaan is mij een raadsel. Zo'n ingrijpende maatregel maar heel BV Nederland mag zelf bepalen of het noodzakelijk is. Typisch VVD.
pi_197569149
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 11:22 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Het probleem is misschien niet zozeer het skiën zelf, maar de drukte die erdoor ontstaat en de extra reisbewegingen. Allemaal mensen die een eindje gaan rijden, die onderweg tanken, die onderweg nog even wat eten en drinken ergens inslaan, die naar de wc moeten. Mensen die allemaal voor de kabelbaan of hoe heet dat ding staan, allemaal bij de skiverhuur, allemaal bij dat ene kraampje waar ze warme chocomel en koffie verkopen. Kinderen die door elkaar heen rennen en al snel volgen de ouders ook, eventjes ben je een dagje weg en corona vergeten. En iedereen denkt 'o maar skiën kan toch mákkelijk!' Ja, als iedereen dat denkt, kan het dus al niet meer.
voortschrijdend inzicht is heel lastig tijdens deze pandemie.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  vrijdag 22 januari 2021 @ 11:24:27 #228
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_197569162
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 11:09 schreef Caland het volgende:

[..]

Hardlopen is zo ongeveer de meest blessuregevoelige sport die er is, dat ook maar gaan verbieden dan.

Yay voor viesdikke mensen.
Bij hardlopen loop je vaak kleine dingetjes op en en de lange termijn pas van die zeurklachten, in tegenstelling tot wat er gebeurt als je bij het skieën (of kickboksen, of paardrijden) een blessure oploopt. Ik heb in 30 jaar één keer een echt hardloopblessure gehad die met 6 weken rust over ging zonder dat er een dokter bij hoefde. Dat is iets anders als je iets afscheurt op de lange latten of ergens tegenaan knalt. Vandaar dat er niet geacteerd wordt op al die hardlopers nu. Dat zou anders zijn als we nu een tsunami aan freerunners hadden of zo.
pi_197569180
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 11:18 schreef Megumi het volgende:

[..]

Niet iedereen is handig met bestellen op het internet. En naar de supermarkt kunnen gaan is voor mij ook even een frisse neus halen bijvoorbeeld.
Door mensen zoals jij duren de maatregelen nog langer, je kunt ook 1x in week, of 1x in de 2 weken. Je kunt ook thuis je kop uit het raam steken voor een frisse neus.
pi_197569183
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 11:13 schreef tja77 het volgende:

[..]

Heb je daar ook harde cijfers van?
Enig idee hoeveel fatties blessures oplopen door hardlopen?
Wintersport kun je prima met de auto doen.
Of is Corona zodra je de grens overgaat plotsklaps een stuk gevaarlijker?
Punt is wel dat bij hardloopblessures een ziekenhuisbezoek niet heel logisch is. Hooguit fysio. Bij skiën is de kans op breuken nu eenmaal iets groter.

Maar goed, ik snap dat gereis niet zo. Aan de andere kant kan ik me prima reizen voorstellen waarbij het risico veel kleiner is dan in de gemiddelde werkweek. Het alleen niet heel handig nu.
pi_197569187
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 11:25 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Door mensen zoals jij duren de maatregelen nog langer, je kunt ook 1x in week, of 1x in de 2 weken. Je kunt ook thuis je kop uit het raam steken voor een frisse neus.
_O- _O-
  vrijdag 22 januari 2021 @ 11:25:54 #232
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197569199
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 11:23 schreef Confetti het volgende:

[..]

Voor noodzakelijk werk, aldus de regering. Maar men mag zelf bepalen wat noodzakelijk is, dus dan krijg je dit soort dingen.

Waarom de wedstrijden per se 's avonds moeten doorgaan is mij een raadsel. Zo'n ingrijpende maatregel maar heel BV Nederland mag zelf bepalen of het noodzakelijk is. Typisch VVD.
Noodzakelijk werk? Volgens mij mag elk werk gewoon doorgang vinden hoor.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  vrijdag 22 januari 2021 @ 11:26:12 #233
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_197569205
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 11:22 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Het probleem is misschien niet zozeer het skiën zelf, maar de drukte die erdoor ontstaat en de extra reisbewegingen. Allemaal mensen die een eindje gaan rijden, die onderweg tanken, die onderweg nog even wat eten en drinken ergens inslaan, die naar de wc moeten. Mensen die allemaal voor de kabelbaan of hoe heet dat ding staan, allemaal bij de skiverhuur, allemaal bij dat ene kraampje waar ze warme chocomel en koffie verkopen. Kinderen die door elkaar heen rennen en al snel volgen de ouders ook, eventjes ben je een dagje weg en corona vergeten. En iedereen denkt 'o maar skiën kan toch mákkelijk!' Ja, als iedereen dat denkt, kan het dus al niet meer.
Een hoop van de dingen die je noemt, maak je vandaag de dag ook mee in Nederland.
Je betrekt er kinderen bij, maar die moeten naar school/thuis les volgen.
Met skien heb je op de piste voldoende afstand.
Wachtrijen bij de lift zijn er amper (als de gebieden al open zijn). In je chalet heb je van niemand last.
Boodschappen doe je op dezelfde manier als in Nederland en het reizen ook (mondkapje, afstand ed).
Niks aan de hand toch?

Maar hier wordt je uitgemaakt door kneus, omdat je niet blindelings meegaat in deze ellende.
pi_197569208
Ken iemand die laatst viel tijdens een rondje hardlopen. Was ff met z'n gedachtes ergens anders en corona helemaal vergeten. Enkel gebroken, maar niet naar het ziekenhuis gegaan want het was geen ongeluk maar gewoon een blessure. Is heel wat anders ja toch.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_197569213
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 11:25 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Noodzakelijk werk? Volgens mij mag elk werk gewoon doorgang vinden hoor.
Jezus het zou wat zijn als al het avond- en nachtwerk ook ineens stil wordt gelegd.
Tap tap tap
  vrijdag 22 januari 2021 @ 11:26:43 #236
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_197569216
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 11:23 schreef Confetti het volgende:

[..]

Omdat de wedstrijd 's avonds ingepland is en er een iets grotere organisatie achter zit dan jij blijkbaar denkt.

Iedereen mag overigens gewoon werken. Daar hoeft niets noodzakelijks aan te zijn. Overigens wordt professioneel voetbal inderdaad wél als noodzakelijk werk/essentieel beroep gezien. Waarom? Omdat de overheid verwacht dat mensen zo veel mogelijk thuis blijven. Dit doen ze overigens al een klein jaar dus waarom jij hier niet van op de hoogte bent is mij een raadsel. Hoe houd je miljoenen mensen gemakkelijker thuis? Hoe zorg je nog voor een beetje vermaak bij het volk? Juist, door ze naar een twintigtal mensen op een veld te laten kijken. Of welke andere sport dan ook. Tada!

Het is geen hogere wiskunde. Écht niet.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  vrijdag 22 januari 2021 @ 11:27:10 #237
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197569226
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 11:26 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Jezus het zou wat zijn als al het avond- en nachtwerk ook ineens stil wordt gelegd.
Voor sommige mensen is het nooit genoeg idd :D
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  vrijdag 22 januari 2021 @ 11:27:11 #238
75556 erkel
back from Dagestan
pi_197569227
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 11:09 schreef Caland het volgende:

[..]

Hardlopen is zo ongeveer de meest blessuregevoelige sport die er is, dat ook maar gaan verbieden dan.

Yay voor viesdikke mensen.
Van hardlopen kom je niet op de SEH terecht. Hooguit bij de fysio.

https://www.sportenbewege(...)toren/blessurerisico
Weisst
  vrijdag 22 januari 2021 @ 11:28:12 #239
75556 erkel
back from Dagestan
pi_197569240
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 11:26 schreef Da_Sandman het volgende:
Ken iemand die laatst viel tijdens een rondje hardlopen. Was ff met z'n gedachtes ergens anders en corona helemaal vergeten. Enkel gebroken, maar niet naar het ziekenhuis gegaan want het was geen ongeluk maar gewoon een blessure. Is heel wat anders ja toch.
Leuk verhaal. Doen we niets mee
Weisst
  vrijdag 22 januari 2021 @ 11:28:33 #240
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_197569249
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 11:25 schreef alpeko het volgende:

[..]

Punt is wel dat bij hardloopblessures een ziekenhuisbezoek niet heel logisch is. Hooguit fysio. Bij skiën is de kans op breuken nu eenmaal iets groter.

Maar goed, ik snap dat gereis niet zo. Aan de andere kant kan ik me prima reizen voorstellen waarbij het risico veel kleiner is dan in de gemiddelde werkweek. Het alleen niet heel handig nu.
Dan ga je in Oostenrijk/Frankrijk/Zwitserland naar het ziekenhuis toch? Als ze daar het skigebied opengooien, weten ze dat dat een belasting geeft in hun ziekenhuis. Wat heeft de zorg hier daarmee van doen? Due hardlopers in Nederland daarentegen...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')