Ken een collega die 2 weken terug gewoon is gaan skieen in Verbier. Was goed te doen inclusief eten en biertjes op de piste, alleen geen apres-ski en vrijwel niks binnen te doen natuurlijk op de hotelkamer na.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 10:46 schreef daNpy het volgende:
[..]
Hoezo gaat dat veranderen dan? Er gaan er gewoon een hoop skieën de komende weken hoor, let maar op.
"Dat hebben we wel verdiend hoorrrr"
Klopt, in die intervalquote:Op vrijdag 22 januari 2021 10:52 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Ik dacht dat het "officieel" na 21 tot 42 dagen moest gebeuren.
Dat de 2de prik na een langere periode minder effect zou hebben lijkt me twijfelachtig, heb tot nu toe geen voorbeeld gezien van een vaccin waar dat het geval was (het omgekeerde wel: langer wachten, meer effect)
De IC's zijn al twee maanden bijna vol en zijn in de eerste golf ook vol geweest. Toen nog erger en hadden wij het geluk dat Duitsland de zaken iets beter op orde had en Nederlandse patiënten kon opvangen.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 10:45 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Als die paniekzaaierij over volle IC's in april/mei straks niet uitkomt, kun je zo'n Van Dissel toch ook niet meer aan boord houden? In dat geval heeft de beste man echt helemaal niets juist voorspeld.
Dit begrijp ik dus werkelijk niet.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 10:51 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Een collega van me is net geweest.
Oh dat kan. En er zullen echt altijd uitzonderingen zijn, maar om te doen alsof er 'een hoop' gaan skiën is wat overdreven.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 10:54 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Dacht dat je gewoon nog naar Zwitserland kon?
Dat dacht ik dus ook, dat er niets te skiën valt.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 10:52 schreef Da_Sandman het volgende:
Ik denk ook dat er heel veel mensen gewoon gaan skiën! Aso's! Kutvolk!
De skipistes zijn alleen dicht.
Ik begrijp het heel goed. Ik keur het af. Maar ik begrijp heel goed dat je zoiets hebt van “dat laat ik me me niet afpakken” en even wil ontsnappen aan de ellende.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 10:56 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dit begrijp ik dus werkelijk niet.
Het zal vast kunnen inderdaad, maar iedereen die ik ken die normaal altijd gaat wintersporten gaat dit jaar niet, in elk geval.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 10:56 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Oh dat kan. En er zullen echt altijd uitzonderingen zijn, maar om te doen alsof er 'een hoop' gaan skiën is wat overdreven.
Dat is ook meteen vrijwel het enige dat er te doen is.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 10:57 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat dacht ik dus ook, dat er niets te skiën valt.
alleen geen plekje meer in het ziekenhuis voor zulke gasten als er wat misgaat, wel zo eerlijkquote:Op vrijdag 22 januari 2021 10:55 schreef Caland het volgende:
[..]
Ken een collega die 2 weken terug gewoon is gaan skieen in Verbier. Was goed te doen inclusief eten en biertjes op de piste, alleen geen apres-ski en vrijwel niks binnen te doen natuurlijk op de hotelkamer na.
Dan kan het toch ook prima.
Ik snap dat de pandemie ons heeft overvallen, maar van politici zou ik juist verwachten dat ze niet ad hoc reageren maar over fundamentele vragen nadenken en daarover met elkaar in gesprek gaan. 'Zoveel mogelijk levens redden' is een utilitaristisch principe en er zijn andere ethische principes die je daar tegenover zou kunnen stellen. Als we het aantal doden zouden kunnen beperken door elke dag één pasgeborene te offeren - zomaar een voorbeeld - dan zouden we daar neem ik aan maar moeilijk draagvlak voor kunnen vinden. En ik snap dat er in de eerste weken van een crisis weinig ruimte is voor zulke debatten, maar we zitten al langer in deze situatie.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 10:51 schreef capricia het volgende:
[..]
Als we het over de UK hebben, die vaccineren als gekken. Ze zijn, hopen ze, bijna bij die eindstreep. Nu opgeven zou zonde zijn.
Achteraf kun je discussiëren wat die grens precies is. Maar nu gaan ze door, met de eindstreep in zicht.
Wat kunnen ze anders nu?
Wetenschappelijke conclusies zijn vaak/altijd niet eenduidig, omdat complex en nuances.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 10:52 schreef Jazeg het volgende:
[..]
Haha, oke een politieke keuze niet gestoeld op wetenschap dan
Sporten is gezond.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 10:58 schreef Predator40 het volgende:
[..]
alleen geen plekje meer in het ziekenhuis voor zulke gasten als er wat misgaat, wel zo eerlijk
Dat is een goede vraag eigenlijk. Het verschilt per land, cultuur en wat voor regering aan de macht is. In China is het dichtlassen van deuren geaccepteerd en in de VS, land of the free, hoef je niet met een landelijke geldende avondklok aan te komen.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 10:48 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat snap ik. En daarom stel ik de vraag: heiligt elk middel dit doel? Zit er een grens aan? Waar ligt die grens? Welk principe ligt daaraan ten grondslag?
Ik wil dat onze politiek het dáár over heeft.
Nee tuurlijk dat begrijpt iedereen. Iedereen wil dit. Alleen doet een hele kleine minderheid het ook echt en dat is onbegrijpelijk.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 10:57 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik begrijp het heel goed. Ik keur het af. Maar ik begrijp heel goed dat je zoiets hebt van “dat laat ik me me niet afpakken” en even wil ontsnappen aan de ellende.
Ik snap heel goed dat mensen willen ontsnappen aan de ellende. Ik snap dus echt niet dat ze er dan voor kiezen om op wintersport te gaan. Maar goed, ondanks dat ik ook graag zou willen ontsnappen aan de ellende heb ik me al een jaar er goed aan alle maatregelen gehouden. Misschien ligt het wel aan mij, ben ik te gezagsgetrouw.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 10:57 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik begrijp het heel goed. Ik keur het af. Maar ik begrijp heel goed dat je zoiets hebt van “dat laat ik me me niet afpakken” en even wil ontsnappen aan de ellende.
quote:Op vrijdag 22 januari 2021 10:53 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Bijna bij de eindstreep? Ze vaccineren inderdaad flink meer dan wij maar zitten toch ook pas op een paar procent?
kut excuus natuurlijk, en dat weet jij ook.quote:
Ik ook, ben nu ook een weekje weg, weliswaar in Nederland maar weg uit de thuisomgeving waar ik al "even" aan het volhouden ben en nu nog "even" moet volhouden.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 10:57 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Even heel goed evalueren met de kennis van nu, in de situatie van nu, vooruitkijkend op de toekomst, is wel heel erg nodig ja.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 10:58 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik snap dat de pandemie ons heeft overvallen, maar van politici zou ik juist verwachten dat ze niet ad hoc reageren maar over fundamentele vragen nadenken en daarover met elkaar in gesprek gaan. 'Zoveel mogelijk levens redden' is een utilitaristisch principe en er zijn andere ethische principes die je daar tegenover zou kunnen stellen. Als we het aantal doden zouden kunnen beperken door elke dag één pasgeborene te offeren - zomaar een voorbeeld - dan zouden we daar neem ik aan maar moeilijk draagvlak voor kunnen vinden. En ik snap dat er in de eerste weken van een crisis weinig ruimte is voor zulke debatten, maar we zitten al langer in deze situatie.
ja, ik zou ook wel pleite willen gaan, maar helaasquote:Op vrijdag 22 januari 2021 11:00 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik snap heel goed dat mensen willen ontsnappen aan de ellende. Ik snap dus echt niet dat ze er dan voor kiezen om op wintersport te gaan. Maar goed, ondanks dat ik ook graag zou willen ontsnappen aan de ellende heb ik me al een jaar er goed aan alle maatregelen gehouden. Misschien ligt het wel aan mij, ben ik te gezagsgetrouw.
Vraag me af van welke berg.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 11:02 schreef Predator40 het volgende:
[..]
kut excuus natuurlijk, en dat weet jij ook.
sporten kan ook in nederland en met een stuk minder risico
Het doel is toch niet 'zoveel mogelijk levens redden'?quote:Op vrijdag 22 januari 2021 10:58 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik snap dat de pandemie ons heeft overvallen, maar van politici zou ik juist verwachten dat ze niet ad hoc reageren maar over fundamentele vragen nadenken en daarover met elkaar in gesprek gaan. 'Zoveel mogelijk levens redden' is een utilitaristisch principe en er zijn andere ethische principes die je daar tegenover zou kunnen stellen. Als we het aantal doden zouden kunnen beperken door elke dag één pasgeborene te offeren - zomaar een voorbeeld - dan zouden we daar neem ik aan maar moeilijk draagvlak voor kunnen vinden. En ik snap dat er in de eerste weken van een crisis weinig ruimte is voor zulke debatten, maar we zitten al langer in deze situatie.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |