Momenteel willens en wetens op vakantie gaan en dus een reisbeweging en onnodige contacten teweegbrengen is momenteel gewoon not done omdat het voor andere mensen een risico voor diezelfde gezondheid teweegbrengt. Het is egoïstisch en asociaal derhalve.quote:
Oh wow, dat had ik nog niet gezienquote:Op vrijdag 22 januari 2021 11:01 schreef Heph844 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Zitten boven de 8 inmiddels, toch wel een verschil met onze 0,58
Als ze dat doen, zou dat al schelen, inderdaad. Tot nu toe blijkt dat veel mensen dat dus duidelijk níet doen.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 11:01 schreef tja77 het volgende:
Niks mis met mensen die gaan skiën in het biitenland zolang ze maar in quarantaine gaan na terugkomst.
Al dat gehaat hier![]()
Gun een ander ook zijn of haar plezier.
je weet dat er een pandemie is toch en dat er een dringend advies is om niet te reizen ?quote:Op vrijdag 22 januari 2021 11:01 schreef tja77 het volgende:
Niks mis met mensen die gaan skiën in het biitenland zolang ze maar in quarantaine gaan na terugkomst.
Al dat gehaat hier![]()
Kloptquote:Op vrijdag 22 januari 2021 11:03 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het doel is toch niet 'zoveel mogelijk levens redden'?
Oh ja, eens hoor. Ze hebben het toen goed steken laten vallen.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 10:49 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Als ze zorgvuldig hadden willen zijn, hadden ze die 3 maanden in de zomer moeten benutten voor lange termijn strategie.
De mensen die hard roepen dat ze bewijs willen zien snappen niet hoe complex menselijk gedrag is, laat staan dat van een maatschappij, te voorspellen.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 10:59 schreef Molo het volgende:
[..]
Wetenschappelijke conclusies zijn vaak/altijd niet eenduidig, omdat complex en nuances.
En dan nog de vraag welke verdere consequenties dit heeft, qua beleid uiteenzetten enzo
Fascinerend wel
sport hebben we het over toch ?quote:
Het doel is voorkomen dat ziekenhuizen overstromen.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 11:03 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het doel is toch niet 'zoveel mogelijk levens redden'?
De ziekenhuizen in wintersportgebieden hebben het bijzonder rustigquote:Op vrijdag 22 januari 2021 11:04 schreef Predator40 het volgende:
[..]
je weet dat er een pandemie is toch en dat er een dringend advies is om niet te reizen ?
tevens is wintersport aardig risicovol dat er wat gebeurd waardoor je medische hulp nodig hebt, laten de ziekenhuizen het al vrij druk hebben ?
Jaaa net als rokers, drinkers, dikkies, mensen die ongezond eten, zaalvoetbalblessures (Je kunt ook gaan zwemmen), top!quote:Op vrijdag 22 januari 2021 10:58 schreef Predator40 het volgende:
[..]
alleen geen plekje meer in het ziekenhuis voor zulke gasten als er wat misgaat, wel zo eerlijk
Ach, als letterlijk het enige dat je daar kan doen van een berg afglijden is zie ik het risico niet zo.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 11:03 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Momenteel willens en wetens op vakantie gaan en dus een reisbeweging en onnodige contacten teweegbrengen is momenteel gewoon not done omdat het voor andere mensen een risico voor diezelfde gezondheid teweegbrengt. Het is egoïstisch en asociaal derhalve.
Het vaccineren met Pfizer gaat ook steeds sneller, maar nog niet snel genoeg nee. Maar AZ is volgens de planning hier 800.000 de eerste levering:quote:Op vrijdag 22 januari 2021 10:54 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Daar zijn we nog niet klaar voor hoor.
en 800.000 van AZ in 6 weken is best weinig aangezien ze in het eerste kwartaal er al 4.5M zouden leveren?
ooooh dan kunnen we wel gaan !quote:Op vrijdag 22 januari 2021 11:06 schreef Molo het volgende:
[..]
De ziekenhuizen in wintersportgebieden hebben het bijzonder rustig
Jawel, daar is alles mee mis.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 11:01 schreef tja77 het volgende:
Al dat gehaat hier![]()
Ik ben in mijn leven 30 keer op wintersport geweest en heb nog nooit medische hulp nodig gehad. De mensen met wie ik meeging ook niet.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 11:04 schreef Predator40 het volgende:
[..]
je weet dat er een pandemie is toch en dat er een dringend advies is om niet te reizen ?
tevens is wintersport aardig risicovol dat er wat gebeurd waardoor je medische hulp nodig hebt, laten de ziekenhuizen het al vrij druk hebben ?
En zelfs het vriespunt van water ligt niet eenduidig op 0 gradenquote:Op vrijdag 22 januari 2021 11:05 schreef opreis het volgende:
[..]
De mensen die hard roepen dat ze bewijs willen zien snappen niet hoe complex menselijk gedrag is, laat staan dat van een maatschappij, te voorspellen.
Het is niet zo simpel als bewijzen dat water bevriest bij 0 graden.
10% van Alaska is niet echt veel mensen, he?quote:Op vrijdag 22 januari 2021 11:04 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Oh wow, dat had ik nog niet gezien![]()
Gaat inderdaad best hard dan ja. VS ook wel eigenlijk. Ik weet dat er daar staten zijn die al bijna aan 10 procent zitten.
Daar steken wij schril bij af ja.
nee, als je tegen het reisadvies in toch vrolijk gaat skiën op dit moment.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 11:06 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Jaaa net als rokers, drinkers, dikkies, mensen die ongezond eten, zaalvoetbalblessures (Je kunt ook gaan zwemmen), top!
Dat zeg ik nietquote:
weet je wel hoeveel ongelukken er gebeuren en hoeveel gipsvluchten er in een normaal jaar gaan ?quote:Op vrijdag 22 januari 2021 11:06 schreef Caland het volgende:
Ach, als letterlijk het enige dat je daar kan doen van een berg afglijden is zie ik het risico niet zo.
Want op de skipiste is de kans dat je Corona opdoet natuurlijk vele malen groter dan in een Nederlandse supermarkt?quote:Op vrijdag 22 januari 2021 11:07 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Jawel, daar is alles mee mis.
Als het aan mij lag, lag ik nu ook net mijn luie reet op een tropisch strand. Maar ik ben geen kneus, dus wacht ik nog even tot deze ellende min of meer over is.
Als iedereen geen kneus is gaat dit een stuk sneller.
Hear Hear !quote:Op vrijdag 22 januari 2021 11:07 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Jawel, daar is alles mee mis.
Als het aan mij lag, lag ik nu ook net mijn luie reet op een tropisch strand. Maar ik ben geen kneus, dus wacht ik nog even tot deze ellende min of meer over is.
Als iedereen geen kneus is gaat dit een stuk sneller.
Hardlopen is zo ongeveer de meest blessuregevoelige sport die er is, dat ook maar gaan verbieden dan.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 11:08 schreef Predator40 het volgende:
[..]
weet je wel hoeveel ongelukken er gebeuren en hoeveel gipsvluchten er in een normaal jaar gaan ?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |