abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 21 januari 2021 @ 20:50:40 #101
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_197558334
'Ouderwets' feesten van 20:30 tot in de vroege ochtend _O_
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  donderdag 21 januari 2021 @ 20:51:35 #102
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_197558369
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 20:46 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ja, jongeren lopen tegen dingen aan. Net als elke bevolkingsgroep. Ja, ze hebben al het recht om hun verhaal te delen. Is belangrijk ook. Helemaal omdat de meeste politieke partijen vooral inspelen op werkende mensen en ouderen.

Maar ik heb sowieso niks met mensen die denken dat het voor de ene generatie veel zwaarder is dan de ander. Iedere bevolkingsgroep merkt andere dingen. Iedereen heeft het zwaar.

Ik vind wel dat jongeren veel generalisaties over zich heen krijgen. Het is natuurlijk onzin dat er alleen een avondklok moet komen omdat jongeren zich massaal niet aan de regels houden. Ten eerste: dat gebeurd niet massaal. Ten tweede: er zijn mensen in elke leeftijdsgroep die sommige regels niet goed genoeg volgen. Dat telkens bij de jongeren neerleggen is niet echt eerlijk.

Aan de andere kant is het ook niet eerlijk om te doen alsof we alle ouderen maar moeten opsluiten of dat we enkel in deze crisis zitten vanwege die bevolkingsgroep. Ze worden harder getroffen, maar het virus kan ook gevaarlijk zijn voor jongeren. Je kan altijd pech hebben.
Zowel in woord als in daad ontbreekt het nogal aan empathie richting de jongere groepen. Als dat ook nadat we het virus min of meer overwonnen hebben zo blijft, en de veelgeprezen solidariteit blijft neerkomen op eenrichtingsverkeer, dan zit je waarschijnlijk een paar decennia opgescheept met een achtergebleven én gefrustreerde generatie. Of dat dan terecht is of niet, is niet zo heel relevant verder.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  donderdag 21 januari 2021 @ 20:58:56 #103
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_197558593
Nou, positief:

quote:
Het demissionaire kabinet stopt zeker 300 miljoen euro in een garantiefonds om het organiseren van culturele en andere grote evenementen weer op gang te brengen. Het is bedoeld voor muziekfestivals, zakenbeurzen of sportwedstrijden die na 1 juli worden gehouden en minimaal drieduizend bezoekers trekken.
Toch mooi dat mijn festival op 2-3-4 juli is :D
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  donderdag 21 januari 2021 @ 20:59:49 #104
14505 OProg
A Life in Music
pi_197558618
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 20:51 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Zowel in woord als in daad ontbreekt het nogal aan empathie richting de jongere groepen. Als dat ook nadat we het virus min of meer overwonnen hebben zo blijft, en de veelgeprezen solidariteit blijft neerkomen op eenrichtingsverkeer, dan zit je waarschijnlijk een paar decennia opgescheept met een achtergebleven én gefrustreerde generatie. Of dat dan terecht is of niet, is niet zo heel relevant verder.
Ik ben het echt niet altijd me je eens ofzo, terwijl ik geloof ik echt weinig idee de andere kant op heb. Maar ik snap echt heel goed wat je wil zeggen. Dan heb jij het over nu de schoolgeneratie. Ik voel mezelf nog jong, ben eind in de dertig maar werk met 'Young Professionals' samen. Daar had ik ik meen gisteren een gesprek mee waarin één van de twee zei - mid twintig - dat het allemaal kut is en dat hij dat snapt maar dat hij zo nooit een huis kan kopen. En daar heeft hij niet eens ongelijk in. Ik kon dat nog net doen, voor hem is het met een salaris voor zijn leeftijd was goed is al gewoon een probleem. Daar gaat op een gegeven moment wel gewoon het gevoel van solidariteit klappen.

En dat probleem is veel groter dan deze crisis trouwens.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  donderdag 21 januari 2021 @ 21:00:11 #105
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_197558629
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 20:51 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Zowel in woord als in daad ontbreekt het nogal aan empathie richting de jongere groepen. Als dat ook nadat we het virus min of meer overwonnen hebben zo blijft, en de veelgeprezen solidariteit blijft neerkomen op eenrichtingsverkeer, dan zit je waarschijnlijk een paar decennia opgescheept met een achtergebleven én gefrustreerde generatie. Of dat dan terecht is of niet, is niet zo heel relevant verder.
Als we het virus overwonnen hebben zou ik willen dat de aandacht uit gaat naar alle leeftijdsgroepen. Want er zullen mensen in elke leeftijdsgroep zitten die die extra aandacht en solidariteit nodig hebben.

Ik snap echt wel dat jongeren het zwaar hebben, maar het is ook niet alsof ze super speciaal zijn of het zwaarder hebben dan anderen. Maar dat ze de media opzoeken is alleen maar goed. Voor iedereen is het goed om te weten wat er speelt bij anderen. Het zou wel fijn zijn als er wat politieke partijen zich ook echt gaan focussen op jongeren.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_197558744
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 21:00 schreef AlwaysHappy het volgende:

Ik snap echt wel dat jongeren het zwaar hebben, maar het is ook niet alsof ze super speciaal zijn of het zwaarder hebben dan anderen. Maar dat ze de media opzoeken is alleen maar goed. Voor iedereen is het goed om te weten wat er speelt bij anderen. Het zou wel fijn zijn als er wat politieke partijen zich ook echt gaan focussen op jongeren.
Enige wat ik probeerde te zeggen was dat er een probleem is en dat probleem vraagt om een oplossing. Dat is evenzo waar voor ouderen. Niemand zegt dat ze speciaal zijn. Irriteerde me alleen aan de mensen die zeggen dat ze niet moeten zeuren en meer weerbaar moeten zijn. Want dat zou je evengoed kunnen zeggen tegen ouderen, wat ik dus ook idioot vind om ouderen zo te bejegenen.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  donderdag 21 januari 2021 @ 21:05:34 #107
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_197558787
quote:
15s.gif Op donderdag 21 januari 2021 20:59 schreef OProg het volgende:

[..]

Ik ben het echt niet altijd me je eens ofzo, terwijl ik geloof ik echt weinig idee de andere kant op heb. Maar ik snap echt heel goed wat je wil zeggen. Dan heb jij het over nu de schoolgeneratie. Ik voel mezelf nog jong, ben eind in de dertig maar werk met 'Young Professionals' samen. Daar had ik ik meen gisteren een gesprek mee waarin één van de twee zei - mid twintig - dat het allemaal kut is en dat hij dat snapt maar dat hij zo nooit een huis kan kopen. En daar heeft hij niet eens ongelijk in. Ik kon dat nog net doen, voor hem is het met een salaris voor zijn leeftijd was goed is al gewoon een probleem. Daar gaat op een gegeven moment wel gewoon het gevoel van solidariteit klappen.

En dat probleem is veel groter dan deze crisis trouwens.
Je hebt gelijk, we hebben de afgelopen twintig jaar een stapeling van beleid gezien die, laat ik het voorzichtig formuleren, nogal een loopje neemt met de solidariteit tussen generaties. Ik ben net een paar jaar ouder dan jij, en ik heb inderdaad het idee dat ik nog net aan de goede kant zit. Ik heb een huis en een vast contract en ik ben van mijn studieschuld af, en zo logisch als dat voor mij is is het voor iemand van 25 echt niet.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Moderator donderdag 21 januari 2021 @ 21:07:06 #108
54278 crew  Tijger_m
42
pi_197558825
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 21:04 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Enige wat ik probeerde te zeggen was dat er een probleem is en dat probleem vraagt om een oplossing. Dat is evenzo waar voor ouderen. Niemand zegt dat ze speciaal zijn. Irriteerde me alleen aan de mensen die zeggen dat ze niet moeten zeuren en meer weerbaar moeten zijn. Want dat zou je evengoed kunnen zeggen tegen ouderen, wat ik dus ook idioot vind om ouderen zo te bejegenen.
Sommige mensen zeggen wel degelijk dat bepaalde groepen speciaal zijn. En dat er voor die groep aparte regelingen en voorzieningen moeten komen. Dat maakt het een lastig verhaal, denk ik.

Want feitelijk is het gewoon onmogelijk om groepen uit te zonderen van de maatregelen, hoe rot dat ook is. En iedereen loopt schade op in deze situatie, sommigen meer dan anderen, ja, maar dat is onvermijdelijk.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  donderdag 21 januari 2021 @ 21:11:19 #109
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_197558950
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 21:00 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Als we het virus overwonnen hebben zou ik willen dat de aandacht uit gaat naar alle leeftijdsgroepen. Want er zullen mensen in elke leeftijdsgroep zitten die die extra aandacht en solidariteit nodig hebben.

Ik snap echt wel dat jongeren het zwaar hebben, maar het is ook niet alsof ze super speciaal zijn of het zwaarder hebben dan anderen. Maar dat ze de media opzoeken is alleen maar goed. Voor iedereen is het goed om te weten wat er speelt bij anderen. Het zou wel fijn zijn als er wat politieke partijen zich ook echt gaan focussen op jongeren.
Natuurlijk, je zult mij ook echt niet horen zeggen dat er groepen zijn die het nu makkelijk hebben, dit is voor iedereen ellende en in iedere denkbare groep is een hoop leed en schade.

Wat het alleen wat scheef maakt is dat jongeren van het virus zelf weinig te duchten hebben, maar wel hard worden geraakt. Daarnaast hebben jongeren meestal een veel actiever leven buiten de deur dan iemand met een gezin of een gepensioneerde, dus dan zijn de gaten die vallen gewoon groter.Dat is, onder het mom van solidariteit, te verdedigen mits die solidariteit later ook weer de andere kant op gaat. En dat kan nog wel eens lastig worden, want in de politiek zijn ouderen in de regel oververtegenwoordigd en jongeren ondervertegenwoordigd. Zie ook de post van/aan Oprog, dit probleem bestaat al veel langer.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_197559038
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 21:04 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Enige wat ik probeerde te zeggen was dat er een probleem is en dat probleem vraagt om een oplossing. Dat is evenzo waar voor ouderen. Niemand zegt dat ze speciaal zijn. Irriteerde me alleen aan de mensen die zeggen dat ze niet moeten zeuren en meer weerbaar moeten zijn. Want dat zou je evengoed kunnen zeggen tegen ouderen, wat ik dus ook idioot vind om ouderen zo te bejegenen.
Juist door ze extra zielig te maken krijg je de snowflakes opmerkingen denk ik.
Het is immers voor iedereen fucked up.

Je kan zelfs beargumenteren dat jongeren (tot 25) het het minst slecht hebben. Geen risico om flink ziek te worden, feestjes nog volop, afspreken met vrienden, school op cruise control, geen stress om vaste lasten, geen kinderen, geen zorg voor ouderen en de sympathie van de wereld voor hun struggle.

Natuurlijk is het niet zo kort door de bocht. Genoeg stress en andere problemen. Maar je kan het makkelijk de andere kant op trekken. Al heeft niemand iets eraan en werkt het vooral polariserend.
  donderdag 21 januari 2021 @ 21:14:44 #111
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_197559062
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 21:14 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Je kan zelfs beargumenteren dat jongeren (tot 25) het het minst slecht hebben. Geen risico om flink ziek te worden, feestjes nog volop, afspreken met vrienden, school op cruise control, geen stress om vaste lasten, geen kinderen, geen zorg voor ouderen en de sympathie van de wereld voor hun struggle.

You gotta be shitting me.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  donderdag 21 januari 2021 @ 21:15:53 #112
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_197559102
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 21:11 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Natuurlijk, je zult mij ook echt niet horen zeggen dat er groepen zijn die het nu makkelijk hebben, dit is voor iedereen ellende en in iedere denkbare groep is een hoop leed en schade.

Wat het alleen wat scheef maakt is dat jongeren van het virus zelf weinig te duchten hebben, maar wel hard worden geraakt. Daarnaast hebben jongeren meestal een veel actiever leven buiten de deur dan iemand met een gezin of een gepensioneerde, dus dan zijn de gaten die vallen gewoon groter.Dat is, onder het mom van solidariteit, te verdedigen mits die solidariteit later ook weer de andere kant op gaat. En dat kan nog wel eens lastig worden, want in de politiek zijn ouderen in de regel oververtegenwoordigd en jongeren ondervertegenwoordigd. Zie ook de post van/aan Oprog, dit probleem bestaat al veel langer.
Dat het zuur is voor de jongere generaties die zelf minder last zouden hebben van het virus ben ik helemaal met je eens. Helemaal als je de verhalen hoort dat ze gevaccineerden meer vrijheden willen geven (paspoortjes) omdat dat er op neer zal komen dat juist de oudere generaties als eerste weer dingen mogen ondernemen. We moeten er echt voor oppassen dat we dat niet gaan doorzetten. Je wil juist geen tweedeling in de maatschappij hebben. Dat jongeren de ouderen als enemy gaan zien. Of andersom.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_197559125
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 21:14 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

You gotta be shitting me.
Eenrichtingssolidariteit in optima forma.
pi_197559212
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 21:14 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]Je kan zelfs beargumenteren dat jongeren (tot 25) het het minst slecht hebben. Geen risico om flink ziek te worden, feestjes nog volop, afspreken met vrienden, school op cruise control, geen stress om vaste lasten, geen kinderen, geen zorg voor ouderen en de sympathie van de wereld voor hun struggle.
Dat is denk ik juist de groep die het hardst geraakt zal worden, de huizenprijzen zullen flink omhoog gaan (schaarste), vaste contracten minder de norm en misschien de salarissen ook wel lager, na de corona tijd. Daarnaast heeft die groep vaak een studieschuld die de maximale hypotheek die die persoon kan hebben drukt.

En daarnaast hebben ze natuurlijk ook nog eens ontzettend weinig te vrezen van dit virus. Maar hebben wel dezelfde regels als anderen.
  donderdag 21 januari 2021 @ 21:18:44 #115
14505 OProg
A Life in Music
pi_197559219
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 21:05 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Je hebt gelijk, we hebben de afgelopen twintig jaar een stapeling van beleid gezien die, laat ik het voorzichtig formuleren, nogal een loopje neemt met de solidariteit tussen generaties. Ik ben net een paar jaar ouder dan jij, en ik heb inderdaad het idee dat ik nog net aan de goede kant zit. Ik heb een huis en een vast contract en ik ben van mijn studieschuld af, en zo logisch als dat voor mij is is het voor iemand van 25 echt niet.
Daar ben ik inmiddels ook wel achter. Ik heb nog net als experiment tegen matige een prijs ooit midden in het centrum van Rotterdam kunnen zitten en kon daarna vlak naast Rotterdam een huis kopen. Mijn YP zou dat willen en zit inmiddels vrij ver buiten het centrum tegenover een belachelijk bedrag met ik meen 3 mensen in een klein hok. Maar dat is zelfs met zijn salaris wel maximaal. En dan is er een situatie van mensen die dat allemaal konden en met een enorme overwaarde en nooit een enorme studieschuld nu roepen dat het 'sneeuwvlokjes' zijn.

Dat vind ik het naast debiel dat dit soort figuren het roepen vooral opvallend hoe rustig dit soort jongeren het ook accepteren. Dan wil ik echt geen wig zetten in de samenleving, maar solidariteit is hier natuurlijk ook net zo min te zoeken.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_197559345
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 21:14 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

You gotta be shitting me.
Alles wat hij zegt klopt gewoon hoor. Ook al past het niet in jouw straatje, het is feitelijk gewoon juist.
pi_197559363
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 21:14 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Juist door ze extra zielig te maken krijg je de snowflakes opmerkingen denk ik.
Het is immers voor iedereen fucked up.

Je kan zelfs beargumenteren dat jongeren (tot 25) het het minst slecht hebben. Geen risico om flink ziek te worden, feestjes nog volop, afspreken met vrienden, school op cruise control, geen stress om vaste lasten, geen kinderen, geen zorg voor ouderen en de sympathie van de wereld voor hun struggle.

Natuurlijk is het niet zo kort door de bocht. Genoeg stress en andere problemen. Maar je kan het makkelijk de andere kant op trekken. Al heeft niemand iets eraan en werkt het vooral polariserend.
Dit is een volwassen leven gelijk stellen aan dat van een jongere, mentaal en fysiek. Het zijn geen jonge lichamen met een volwassen brein. Het gaat er niet om of ze vaste lasten hebben of voor hun ouders moeten zorgen. Het gaat erom dat ze leed ervaren in hun mentale gezamenlijke leefwereld en dat dat wel enigszins vraagt om oplossingen. Iedereen denkt om iedereen, jong of oud. Als opa een probleem heeft dan proberen we dat op te lossen, als Pietje van 16 een probleem heeft ook, en we laten ze niet aan hun lot over.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_197559466
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 20:09 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Ik ben zo klaar met 'de zielige jongeren'.

Kweek maar wat weerstand hoor, jezus christus. Uitzonderingen daargelaten, want die gevallen moet je uiteraard serieus nemen. Maar als jongeren in zijn geheel hier niet tegen kunnen, wat is het inmiddels bij elkaar? Twee maanden intelligente lockdown, nu een volledige sinds een paar weken, en 2 weken een avondklok (vooralsnog)? Als dat werkelijk zo extreem zwaar is voor zoveel jongeren, wens ik ze veel succes in het verdere leven. Want dat gaan ze nodig zijn.
Ik zou ook wel graag eens een stukje zien over de vrijgezellen iets ouder dan "jongeren"
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_197559517
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 21:26 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Ik zou ook wel graag eens een stukje zien over de vrijgezellen iets ouder dan "jongeren"
I'm in that camp. w/
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  Moderator donderdag 21 januari 2021 @ 21:28:36 #120
54278 crew  Tijger_m
42
pi_197559527
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 21:23 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Dit is een volwassen leven gelijk stellen aan dat van een jongere, mentaal en fysiek. Het zijn geen jonge lichamen met een volwassen brein. Het gaat er niet om of ze vaste lasten hebben of voor hun ouders moeten zorgen. Het gaat erom dat ze leed ervaren in hun mentale gezamenlijke leefwereld en dat dat wel enigszins vraagt om oplossingen. Iedereen denkt om iedereen, jong of oud. Als opa een probleem heeft dan proberen we dat op te lossen, als Pietje van 16 een probleem heeft ook, en we laten ze niet aan hun lot over.
Wat je zegt klopt maar is hun leed dan groter dan een volwassene die dezelfde problematiek ervaart PLUS alle andere zaken die je zelf ook noemde. Dat lijkt mij dan niet het geval. En nee, ik zeg dit niet om iets te bagatelliseren.

Zoals ik al eerder zei, we zitten allemaal in de shit. En sommigen erger dan anderen maar die grens ligt niet per se op een leeftijd, denk ik.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  donderdag 21 januari 2021 @ 21:29:07 #121
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_197559538
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 20:05 schreef mir1986 het volgende:
Wanneer zullen we weer van de avondklok afkomen? Ik zeg 1 mei
Dinsdag 6 april (na Jezus mogen wij).
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_197559547
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 21:23 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Dit is een volwassen leven gelijk stellen aan dat van een jongere, mentaal en fysiek. Het zijn geen jonge lichamen met een volwassen brein. Het gaat er niet om of ze vaste lasten hebben of voor hun ouders moeten zorgen. Het gaat erom dat ze leed ervaren in hun mentale gezamenlijke leefwereld en dat dat wel enigszins vraagt om oplossingen. Iedereen denkt om iedereen, jong of oud. Als opa een probleem heeft dan proberen we dat op te lossen, als Pietje van 16 een probleem heeft ook, en we laten ze niet aan hun lot over.
Onze jongeren zijn ook mensen. Niets meer, niets minder. In verreweg de meeste andere Europese landen zijn de restricties al veel langer veel beperkender. Door dat constante inleven wordt de jongeren van alles aangepraat. Als ze wakker worden hebben ze nog steeds de hele dag om naar buiten te gaan.

De jongeren in Belgie, Italie, Frankrijk, Spanje, Duitsland, het VK vallen ook niet bij bosjes om.

Wel worden jongeren natuurlijk economisch zwaar, zwaar genaaid nu maar dat gaan ze merken als ze ouder zijn.
pi_197559551
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 20:50 schreef PzKpfw het volgende:
'Ouderwets' feesten van 20:30 tot in de vroege ochtend _O_
Niets ouderwets aan hoor.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  donderdag 21 januari 2021 @ 21:33:14 #124
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_197559653
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 20:58 schreef Janneke141 het volgende:
Nou, positief:
[..]

Toch mooi dat mijn festival op 2-3-4 juli is :D
Juli 2022 hé ;)
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  donderdag 21 januari 2021 @ 21:33:45 #125
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_197559664
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 20:32 schreef KennyPowers het volgende:

[..]

Kut voor ze, deal with it.
Sterke argumentatie.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_197559755
Volgende week discussies om de avondklok op te rekken, want effect is te laag. ;)
  Moderator donderdag 21 januari 2021 @ 21:37:01 #127
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_197559759
schokkend nieuws over lekken in particuliere testlocatie.


:D coronaY1! Is de nieuwe berepak2
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  donderdag 21 januari 2021 @ 21:37:04 #128
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_197559760
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 21:22 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Alles wat hij zegt klopt gewoon hoor. Ook al past het niet in jouw straatje, het is feitelijk gewoon juist.
Inderdaad, en ze hoeven ook niet deze puinhoop op te ruimen.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_197559764
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 21:28 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Wat je zegt klopt maar is hun leed dan groter dan een volwassene die dezelfde problematiek ervaart PLUS alle andere zaken die je zelf ook noemde. Dat lijkt mij dan niet het geval. En nee, ik zeg dit niet om iets te bagatelliseren.

Zoals ik al eerder zei, we zitten allemaal in de shit. En sommigen erger dan anderen maar die grens ligt niet per se op een leeftijd, denk ik.
Enige wat ik zeg is dat als er een probleem is dat we kunnen zoeken naar oplossingen. Jong of oud. Ik leg nergens een meetlat naast iemand leed. Daar gaat het IMO niet om. Iedereen leest in wat ik zeg dat ik vind dat jongeren veel meer lijden dan ouderen, maar nergens zeg ik dat.

We moeten gewoon pragmatisch kijken naar wat gebeurt er met het gedrag van jongeren. Hoe ontwikkelt zich dat?, welke signalen krijgen we?, etc. en dan kijken naar wat we daaraan kunnen doen. Maar dat geldt evengoed voor vrijgezellen, volwassenen of ouderen.

Edit: En dus niet van "Ach andere lijden veel meer" dus jongeren moeten niet zeuren zoals anderen zeggen. Daar protesteer ik dus tegen.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  Redactie Frontpage donderdag 21 januari 2021 @ 21:37:55 #130
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_197559779
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 20:05 schreef mir1986 het volgende:
Wanneer zullen we weer van de avondklok afkomen? Ik zeg 1 mei
Ik ook, mogelijk pas in juni. Drenthe heeft iig alle evenementen tot en met juni verboden
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_197559802
Waarom zie ik Jaap Goudsmit nooit meer op tv of internet?

Erger me dood aan die Koopmans, Osterhaus en die andere poppetjes, maar vond Jaap Goudsmit altijd een ontzettend fijne man om naar te kijken en luisteren. Een wetenschapper met echt een Bildung volgens mij.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_197559832
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 21:23 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Dit is een volwassen leven gelijk stellen aan dat van een jongere, mentaal en fysiek. Het zijn geen jonge lichamen met een volwassen brein. Het gaat er niet om of ze vaste lasten hebben of voor hun ouders moeten zorgen. Het gaat erom dat ze leed ervaren in hun mentale gezamenlijke leefwereld en dat dat wel enigszins vraagt om oplossingen. Iedereen denkt om iedereen, jong of oud. Als opa een probleem heeft dan proberen we dat op te lossen, als Pietje van 16 een probleem heeft ook, en we laten ze niet aan hun lot over.
Ik denk oprecht dat social media en opgevoed worden met likes=eigenwaarde ze zo depressief/ongelukkig maakt( los van alle standaard tiener problemen).
Influencers die je bombarderen met hun perfecte lichamen en levensstijl. 30 countries before 30, dat soort dingen. Zorgt voor een continue gevoel van dat je leven niet zo is als hoe het moet zijn. Wat vervolgens x 100 gaat in deze tijd.

Het klinkt misschien harder dan ik het bedoel maar het helpt je volwassener en sterker te worden. Leven is zwaar en tough times create strong people.

De oplossing zit em in wat stoïcijns gedachtegoed, dankbaar zijn voor wat je wel hebt,door social media onzin heenkijken,je mindset veranderen en groeien.

Wanneer corona weg is hebben ze hier qua levensles meer aan dan een jaar veilig lang leve de lol.
  Moderator donderdag 21 januari 2021 @ 21:40:38 #133
54278 crew  Tijger_m
42
pi_197559835
quote:
88s.gif Op donderdag 21 januari 2021 21:37 schreef Bosbeetle het volgende:
schokkend nieuws over lekken in particuliere testlocatie.

:D coronaY1! Is de nieuwe berepak2

Eh...en wat is het schokkende nieuws, Bosbeetle?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_197559864
Je zou hier twee jaar geleden mee aankomen, werd je voor gek verklaard.

Nieuwe normaal had die Rutte toch gelijk.
pi_197559870
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 21:37 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Enige wat ik zeg is dat als er een probleem is dat we kunnen zoeken naar oplossingen. Jong of oud. Ik leg nergens een meetlat naast iemand leed. Daar gaat het IMO niet om. Iedereen leest in wat ik zeg dat ik vind dat jongeren veel meer lijden dan ouderen, maar nergens zeg ik dat.

We moeten gewoon pragmatisch kijken naar wat gebeurt er met het gedrag van jongeren. Hoe ontwikkelt zich dat?, welke signalen krijgen we?, etc. en dan kijken naar wat we daaraan kunnen doen. Maar dat geldt evengoed voor vrijgezellen, volwassenen of ouderen.
Ach dat is toch zinloos hier, als je zoiets bespreekbaar wilt maken beginnen ze hier over dat ze maar wat weerbaarder moeten worden of sneeuwvlokjes zijn om te eindigen met het is niet anders.
  donderdag 21 januari 2021 @ 21:43:05 #136
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_197559893
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 21:39 schreef Discombobulate het volgende:
Waarom zie ik Jaap Goudsmit nooit meer op tv of internet?

Erger me dood aan die Koopmans, Osterhaus en die andere poppetjes, maar vond Jaap Goudsmit altijd een ontzettend fijne man om naar te kijken en luisteren. Een wetenschapper met echt een Bildung volgens mij.
Goudsmit (ook Jaap) veroorzaakt geen paniekgevoel en is in staat zijn vakgebied wat van een afstandje te nuanceren. Dat past niet in een wereld die alert moet blijven op golven van maatregelen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_197559910
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 21:42 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Ach dat is toch zinloos hier, als je zoiets bespreekbaar wilt maken beginnen ze hier over dat ze maar wat weerbaarder moeten worden of sneeuwvlokjes zijn om te eindigen met het is niet anders.
Ja, en dan zeg ik dat als we vanuit die redenering denken dat ouderen maar wat weerbaarder moeten zijn als ze geen bezoek mogen ontvangen. Dat wordt indirect beweert al dan niet bewust, maar dat is compleet van de zotte.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  Moderator donderdag 21 januari 2021 @ 21:44:28 #138
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_197559921
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 21:40 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Eh...en wat is het schokkende nieuws, Bosbeetle?
Waarschijnlijk oud nieuws maar U-diagnostics gaat vreselijk slordig om met data, nieuwsuur kijkt mee met Whatsapp groepen waar bankgegevens,paspoorten, wachtwoorden etc worden gedeeld.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator donderdag 21 januari 2021 @ 21:45:01 #139
54278 crew  Tijger_m
42
pi_197559940
quote:
88s.gif Op donderdag 21 januari 2021 21:44 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Waarschijnlijk oud nieuws maar U-diagnostics gaat vreselijk slordig om met data, nieuwsuur kijkt mee met Whatsapp groepen waar bankgegevens,paspoorten, wachtwoorden etc worden gedeeld.
Ahhhh. Nou, einde vergunning dus wat mij betreft.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator donderdag 21 januari 2021 @ 21:46:37 #140
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_197559971
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 21:45 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ahhhh. Nou, einde vergunning dus wat mij betreft.
Nieuwsuur meld pontificaal dat een wachtwoord van een locatie CoronaY1! Is. Vandaar mijn berepak2 vergelijking.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator donderdag 21 januari 2021 @ 21:47:05 #141
54278 crew  Tijger_m
42
pi_197559979
quote:
88s.gif Op donderdag 21 januari 2021 21:46 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Nieuwsuur meld pontificaal dat een wachtwoord van een locatie CoronaY1! Is. Vandaar mijn berepak2 vergelijking.
Holy passwords :|W
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_197559989
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 21:43 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Ja, en dan zeg ik dat als we vanuit die redenering denken dat ouderen maar wat weerbaarder moeten zijn als ze geen bezoek mogen ontvangen. Dat wordt indirect beweert al dan niet bewust, maar dat is compleet van de zotte.
Ik las net zelfs dat corona een zegen is voor ze, lekker afspreken met vrienden, feestjes bezoeken, school op de automatische piloot, hoe krijg je het uit je toetsenbord.
pi_197559995
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 21:40 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Ik denk oprecht dat social media en opgevoed worden met likes=eigenwaarde ze zo depressief/ongelukkig maakt( los van alle standaard tiener problemen).
Influencers die je bombarderen met hun perfecte lichamen en levensstijl. 30 countries before 30, dat soort dingen. Zorgt voor een continue gevoel van dat je leven niet zo is als hoe het moet zijn. Wat vervolgens x 100 gaat in deze tijd.

Het klinkt misschien harder dan ik het bedoel maar het helpt je volwassener en sterker te worden. Leven is zwaar en tough times create strong people.

De oplossing zit em in wat stoïcijns gedachtegoed, dankbaar zijn voor wat je wel hebt,door social media onzin heenkijken,je mindset veranderen en groeien.

Wanneer corona weg is hebben ze hier qua levensles meer aan dan een jaar veilig lang leve de lol.
Ik denk dat dat vooral extremen zijn. Twee vrienden van mij zijn docent en die ervaren dat totaal niet zo. Jongeren zijn hartstikke tevreden met wat ze hebben en dankbaar voor veel dingen.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_197560067
quote:
14s.gif Op donderdag 21 januari 2021 21:43 schreef Vallon het volgende:

[..]

Goudsmit (ook Jaap) veroorzaakt geen paniekgevoel en is in staat zijn vakgebied wat van een afstandje te nuanceren. Dat past niet in een wereld die alert moet blijven op golven van maatregelen.
Heel jammer, want mag hem echt wel itt de andere kliek. Een echte intellectuele wetenschapper ipv zo'n blindstarende béta.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_197560077
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_197560130
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 21:47 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Ik denk dat dat vooral extremen zijn. Twee vrienden van mij zijn docent en die ervaren dat totaal niet zo. Jongeren zijn hartstikke tevreden met wat ze hebben en dankbaar voor veel dingen.
Typische boomer gedachte, zij hebben het land opgebouwd en jongeren moeten hen op de knietjes bedanken dat zij dankzij hen een smartphone hebben.

Net als onze vriend tijger die het bagatelliseerde tot de ski excursie op school missen.
  donderdag 21 januari 2021 @ 21:54:58 #147
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_197560174
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 21:47 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Ik las net zelfs dat corona een zegen is voor ze, lekker afspreken met vrienden, feestjes bezoeken, school op de automatische piloot, hoe krijg je het uit je toetsenbord.
Als je goed had gelezen had je ook dit gelezen:

''Natuurlijk is het niet zo kort door de bocht. Genoeg stress en andere problemen. Maar je kan het makkelijk de andere kant op trekken. Al heeft niemand iets eraan en werkt het vooral polariserend. ''.

Cesare-Borgia heeft gewoon gelijk. Voor iedere generatie kan je wel dingen bedenken waardoor het voor die betreffende generatie juist makkelijker of moeilijker zal zijn. Daarom is de veiligste conclusie nog altijd dat we rekening moeten houden met iedereen. Dat het zwaar is voor alle leeftijdsgroepen.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_197560181
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 21:36 schreef Jed1Gam het volgende:
Volgende week discussies om de avondklok op te rekken, want effect is te laag. ;)
Volgende week wordt de avondklok aangepast zodat hij alleen geldt voor <45. Nieuwe kans om je solidariteit te tonen.
pi_197560227
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 21:36 schreef Jed1Gam het volgende:
Volgende week discussies om de avondklok op te rekken, want effect is te laag. ;)
Volgende week horen we dat het niet 2 maar 4-6 weken wordt.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  donderdag 21 januari 2021 @ 21:57:15 #150
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197560233
quote:
1s.gif Op donderdag 21 januari 2021 21:55 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Volgende week wordt de avondklok aangepast zodat hij alleen geldt voor <45. Nieuwe kans om je solidariteit te tonen.
Avondklok geldt straks alleen nog voor niet-gevaccineerden.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')