SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes meer
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
Mijn zwager heeft een kat (een perzische geloof ik?) en die loopt aangelijnd buiten. Moet kunnen dus.quote:Op woensdag 20 januari 2021 17:03 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Blijft jammer dat we hier niet onze kat mogen aanlijnen, dat vind hij best wel fijn namelijk.
Goeie. Goeie. En anders is het discriminatie.quote:Op woensdag 20 januari 2021 17:04 schreef Nielsch het volgende:
[..]
zeg tegen de popo dat het een kad is die zich identificeert als hont.
Juist !!!quote:Op woensdag 20 januari 2021 17:06 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Goeie. Goeie. En anders is het discriminatie.
Oh ja, dat kan zeker. Maar als het niet magquote:Op woensdag 20 januari 2021 17:05 schreef chratnox het volgende:
[..]
Mijn zwager heeft een kat (een perzische geloof ik?) en die loopt aangelijnd buiten. Moet kunnen dus.
Weet niet hoe specifiek het een "hond" moet zijn.quote:Op woensdag 20 januari 2021 17:03 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Blijft jammer dat we hier niet onze kat mogen aanlijnen, dat vind hij best wel fijn namelijk.
Ik heb twee kippen ?quote:Op woensdag 20 januari 2021 17:08 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Weet niet hoe specifiek het een "hond" moet zijn.
Als ik met mijn fretten loop zou ik een agent er nog wel van kunnen overtuigen dat het Siberische dwergteckels zijn maar op zich zou ik niet weten waarom een hond wel mag en een kat, fret, konijn, geit of varken niet zou mogen.
Ik wil mijn hamster ook uitlaten, of moet ik hem soms in zo'n bal stoppen? Daar is de Partij van de Dieren ook tegen.quote:Op woensdag 20 januari 2021 17:08 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Oh ja, dat kan zeker. Maar als het niet magArme kat. Haha.
Dat vind ik dan weer niet zo'n constructieve post.quote:
Hahaha, het enige leuke aan die avondklok is straks de creativiteit wat mensen zullen gaan bedenken om toch naar buiten te kunnen gaan.quote:Op woensdag 20 januari 2021 17:08 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Als ik met mijn fretten loop zou ik een agent er nog wel van kunnen overtuigen dat het Siberische dwergteckels zijn maar op zich zou ik niet weten waarom een hond wel mag en een kat, fret, konijn, geit of varken niet zou mogen.
En dan daarna weer zeiken als er nog meer maatregelen moeten komen.quote:Op woensdag 20 januari 2021 17:10 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Hahaha, het enige leuke aan die avondklok is straks de creativiteit wat mensen zullen gaan bedenken om toch naar buiten te kunnen gaan.
Dat zekerquote:Op woensdag 20 januari 2021 17:10 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Hahaha, het enige leuke aan die avondklok is straks de creativiteit wat mensen zullen gaan bedenken om toch naar buiten te kunnen gaan.
En specifiek mensen zoals jij werden door Rutte aangesproken om nu niet elk klein regeltje of technisch kleinigheidje uit te buiten om je toch niet aan de maatregelen te houdenquote:Op woensdag 20 januari 2021 17:08 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ja, nog langer in de shit omdat mensen de maatregelen aan hun laars lappen en koste van het kost hun eigen gang willen gaan. 'Leuk'.quote:Op woensdag 20 januari 2021 17:10 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dus jij gelooft echt dat de avondklok effect gaat hebben omdat je dit zegt?quote:Op woensdag 20 januari 2021 17:14 schreef Celestien het volgende:
[..]
Ja, nog langer in de shit omdat mensen de maatregelen aan hun laars lappen en koste van het kost hun eigen gang willen gaan. 'Leuk'.
Dit is precies de kern. Uiteraard kunnen ook grondrechten opzij gezet worden in noodsituaties. Maar dan moet je wel verdomd goed kunnen beargumenteren waarom dit een noodzakelijk middel is, of het proportioneel is ten opzichte van je beoogde doel en of je ook zou kunnen voldoen met een minder ingrijpend middel.quote:Op woensdag 20 januari 2021 16:49 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat is exact wat ik zeg? Er zijn mogelijkheden om in uitzonderingssituaties de rechten opzij te zetten, maar de bewijslast of dat proportioneel is ligt bij de regering, niet bij de burger.
De regering moet kunnen laten zien of het proportioneel is om zo'n ingrijpende maatregel te nemen.
Het is Idd een groot besmettingsgevaar als je met alleen met je hond/ schaap/ geit over straat gaat na 20.30.quote:Op woensdag 20 januari 2021 17:14 schreef Celestien het volgende:
[..]
Ja, nog langer in de shit omdat mensen de maatregelen aan hun laars lappen en koste van het kost hun eigen gang willen gaan. 'Leuk'.
Omdat een kat, fret, konijn, geit of varken niet uitgelaten hoeft te worden & een hond wél.quote:Op woensdag 20 januari 2021 17:08 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 20 januari 2021 17:12 schreef Vanillekwarktas het volgende:
[..]
En specifiek mensen zoals jij werden door Rutte aangesproken om nu niet elk klein regeltje of technisch kleinigheidje uit te buiten om je toch niet aan de maatregelen te houden
Laten we wel reeël blijven en inzien waar het om gaat. Of er nu iemand zijn hond of zijn cavia uitlaat, daarmee verspreidt je het virus niet.quote:Op woensdag 20 januari 2021 17:14 schreef Celestien het volgende:
[..]
Je kunt ook geloven dat alle maatregelen aan je laars lappen in ieder geval niet werkt, zoals we de afgelopen maanden hebben kunnen zienquote:Op woensdag 20 januari 2021 17:15 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Dus jij gelooft echt dat de avondklok effect gaat hebben omdat je dit zegt?
Nee, maar met mensen die plotseling nu hun cavia aan een riempje buiten gaan uitlaten om maar onder de avondklok uit te komen dan weer wel Hans.quote:Op woensdag 20 januari 2021 17:16 schreef alpeko het volgende:
[..]
Laten we wel reeël blijven en inzien waar het om gaat. Of er nu iemand zijn hond of zijn cavia uitlaat, daarmee verspreidt je het virus niet.
Een varken zou ik niet te snel zeggen, die zijn prima zindelijk te maken en lijken meer op een slimme hondquote:Op woensdag 20 januari 2021 17:15 schreef Celestien het volgende:
[..]
Omdat een kat, fret, konijn, geit of varken niet uitgelaten hoeft te worden & een hond wél.
Als je op 15km van je huis met je hond loopt, kom je er ook niet meer weg.quote:Op woensdag 20 januari 2021 17:17 schreef Vanillekwarktas het volgende:
[..]
Nee, maar met mensen die plotseling nu hun cavia aan een riempje buiten gaan uitlaten om maar onder de avondklok uit te komen dan weer wel Hans.
Omdat dit toch geen zin gaat hebben. Het is 's Avonds sowieso al rustig op straat. Mensen die nu al schijt hebben aan de regels blijven dat toch wel houden. Als die Britse variant, want dat is het argument, echt zoveel besmettelijker is dan gaat deze toch wel rond via (overvolle) supermarkten en op de werkvloer.quote:Op woensdag 20 januari 2021 17:10 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Dat vind ik dan weer niet zo'n constructieve post.
Je zou kunnen beargumenteren waarom je het/wel niet eens bent met maatregelen.
Boos zijn kan in KLB
Laten we zeggen dat ik hoop dat het effect gaat hebben.quote:Op woensdag 20 januari 2021 17:15 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Dus jij gelooft echt dat de avondklok effect gaat hebben omdat je dit zegt?
Superspreader gevonden hier !quote:Op woensdag 20 januari 2021 17:18 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Als je op 15km van je huis met je hond loopt, kom je er ook niet meer weg.
Uiteindelijk is een blokje om voordat je naar bed gaat het hele probleem niet, of je nu met of zonder dier loopt
Natuurlijk niet. Net zoals je prima had kunnen hardlopen of wandelen. Dat ze dat niet toestaan is puur om handhaven eenvoudiger te maken. Niet omdat je daarmee het virus indamt. Kom op. Dat snap je ook. Een beetje nuchterheid bij een enkeling hier zou geen kwaad kunnen.quote:Op woensdag 20 januari 2021 17:17 schreef Vanillekwarktas het volgende:
[..]
Nee, maar met mensen die plotseling nu hun cavia aan een riempje buiten gaan uitlaten om maar onder de avondklok uit te komen dan weer wel Hans.
Kijk, maar dat is toch al meer een onderbouwingquote:Op woensdag 20 januari 2021 17:18 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Omdat dit toch geen zin gaat hebben. Het is 's Avonds sowieso al rustig op straat. Mensen die nu al schijt hebben aan de regels blijven dat toch wel houden. Als die Britse variant, want dat is het argument, echt zoveel besmettelijker is dan gaat deze toch wel rond via (overvolle) supermarkten en op de werkvloer.
Bij voordat je reageert in het topic:quote:Op woensdag 20 januari 2021 17:40 schreef Da_Sandman het volgende:
Is iedereen ff eten voor de avondwandeling?
Maar als ze wel gepakt worden, hebben de vlegels wel gelijk 95 euro extra op hun bakkes. Ha!quote:Op woensdag 20 januari 2021 17:44 schreef spectrumanalyser het volgende:
Hier in de omgeving worden nogal wat auto's open gebroken de laatste tijd.
Dadelijk is er geen sociale controle als niemand meer de straat op mag.
Criminelen houden zich daar meestal niet aan.
Dus er moeten maar extra mensen doodgaan omdat sommige tokkies hun handjes niet thuis kunnen houden?quote:Op woensdag 20 januari 2021 17:54 schreef WheeledWarrior het volgende:
Hoeveel extra gevallen van huiselijk geweld en kindermishandeling zou deze avondklok weer met zich mee gaan brengen?
Hoe groot acht jij die kans. Er is niemand op straat. In dit gebied is al jaren geen politiebureau meer.quote:Op woensdag 20 januari 2021 17:51 schreef Noek het volgende:
[..]
Maar als ze wel gepakt worden, hebben de vlegels wel gelijk 95 euro extra op hun bakkes. Ha!
Dat is allemaal afgewogen, de Britse devastator is belangrijker.quote:Op woensdag 20 januari 2021 17:54 schreef WheeledWarrior het volgende:
Hoeveel extra gevallen van huiselijk geweld en kindermishandeling zou deze avondklok weer met zich mee gaan brengen?
Dat is precies wat hij zegt ja.quote:Op woensdag 20 januari 2021 17:55 schreef Draak31 het volgende:
[..]
Dus er moeten maar extra mensen doodgaan omdat sommige tokkies hun handjes niet thuis kunnen houden?
Je hond uitlaten is natuurlijk veel belangrijker ...quote:Coronaminister Hugo de Jonge is teruggekomen van de uitzondering op de avondklok die gold voor mensen die examen afleggen. "Het afleggen van geplande examens is toch geen geldige reden om buiten te zijn tijdens de avondklok", schrijft hij in een brief aan de Tweede Kamer.
Inderdaad, dacht ook al dat hij dat bedoeldequote:Op woensdag 20 januari 2021 17:58 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dat is precies wat hij zegt ja.
Ik heb het niet over alle maatregelen, maar over de avondklok.quote:Op woensdag 20 januari 2021 17:16 schreef Vanillekwarktas het volgende:
[..]
Je kunt ook geloven dat alle maatregelen aan je laars lappen in ieder geval niet werkt, zoals we de afgelopen maanden hebben kunnen zien
Je kan wel met je hond naar het examen.quote:Op woensdag 20 januari 2021 17:58 schreef Collide het volgende:
[..]
Je hond uitlaten is natuurlijk veel belangrijker ...
Ik bel gewoon dat er een schaap is losgebroken en langs de weg loopt. Dan zijn alle agenten (max 2) even druk en kan het dorp gauw een outdoor rave party houden.quote:Op woensdag 20 januari 2021 17:55 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Hoe groot acht jij die kans. Er is niemand op straat. In dit gebied is al jaren geen politiebureau meer.
De aanrijdtijd is minstens 15 minuten. Sociale controle is dadelijk weg.
Als je een examen om 19:30 hebt, zal je toch een keer weer terug moeten.quote:Op woensdag 20 januari 2021 18:06 schreef GemMagic het volgende:
Zijn examens tegenwoordig 's nachts dan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |